Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00406 007019 14662911 na godz. na dobę w sumie
Trening Autogenny - audiobook
Trening Autogenny - audiobook
Autor: Długość nagrania: 06:24:00
Wydawca: Rara Avis Centrum Wspierania Kreatywności Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-61427-81-0 Rok wydania:
Lektor: Paweł R. Stań
Kategoria: audiobooki >> praktyczna edukacja, samodoskonalenie, motywacja
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Przed Tobą klasyczny Trening Autogenny Schultza.

Nagrania, których będziesz używać, to nie tylko relaksacja i doraźne odprężenie ciała. To przede wszystkim część Treningu - celowego i powtarzalnego działania zmierzającego do nabycia umiejętności szybkiego odprężania swojego ciała, umysłu i emocji.

Masz przed sobą wszystkie sześć nagrań, które będą Ci towarzyszyć przez kolejnych 12 tygodni.
Korzystając z innych nagrań spotykałem się najczęściej z zawarciem wszystkich elementów Treningu w jednym utworze. Nie zawsze nauka wszystkich elementów zadania naraz jest dobrym rozwiązaniem, dlatego tutaj przyjąłem model nauki polegający na przyswajaniu umiejętności od podstawowej i dodawaniu kolejnych.

Struktura Treningu: cały trening składa się z 6 nagrań, każde nagranie stosujesz przez 2 tygodnie (lub do momentu osiągnięcia zadowalających wyników):

Trening Autogenny uruchamia takie procesy w organizmie, które pozwalają mu wrócić do naturalnej równowagi. Następuje naturalny wzrost odporności organizmu, który wpływa na poprawę stanu zdrowia w chorobach psychosomatycznych. Stosowany jest również w leczeniu wspomagającym zaburzeń nerwicowych, hormonalnych, lękach itp. Doskonale umożliwia radzenie sobie ze stresem dnia codziennego.

Struktura nagrania: każde z nagrań składa się z części ćwiczeniowej i ze „wstępu do medytacji”. Tematy medytacyjne dla kolejnych ćwiczeń:

  1. wyobrażanie sobie kolorów
  2. wyobrażanie sobie przedmiotów
  3. wyobrażanie sobie uczuć
  4. wyobrażanie sobie osób i wczuwanie się w ich psychikę
  5. pytania dotyczące siebie (cechy, postawy, cele)
  6. sens życia, plany życiowe

Jak zastosować Trening Autogenny?

  1. Miejsce: spokojne, przewietrzone pomieszczenie, temperatura pokojowa, powinno towarzyszyć Ci poczucie komfortu.
  2. Pozycja ciała: leżąca lub w zależności od intencji i sytuacji siedząca, półleżąca, stojąca.
  3. Czas: ćwiczenie wykonuj przynajmniej raz dziennie (najlepiej o tej samej porze) systematycznie przez co najmniej 2 tygodnie. Zalecane: na godzinę przed snem. Nie rób ćwiczenia bezpośrednio po posiłku.
  4. Zalecane słuchawki.
  5. Każdy z elementów treningu możesz ćwiczyć w różnych sytuacjach dnia codziennego.
  6. To trening relaksacyjny, wyciszający i tego się spodziewaj – jeśli Twoje ciało (lub umysł, emocje) jest zmęczone, to możesz nawet zasnąć.
  7. Celem Treningu Autogennego jest nabycie umiejętności szybkiego osiągania stanu odprężenia w sytuacjach dnia codziennego.
  8. Pod koniec ćwiczenia masz możliwość przećwiczenia różnych aspektów medytacji. Do właściwej medytacji autogennej możesz przejść po nabyciu umiejętności osiągania pełnego relaksu autogennego – wtedy odwracają się proporcje czasowe. Ponieważ będziesz zdecydowanie szybciej wprowadzać się w stan głębokiego relaksu więcej czasu możesz poświęcić na medytację.
  9. PRZECIWSKAZANIA do Trening Autogennego: gorączka, duże pobudzenie emocjonalne, spożywanie środków psychoaktywnych (narkotyki, alkohol, psychotropy, itp.).
  10. PRZECIWSKAZANIA do Trening Autogennego 2 i 5 - choroby wrzodowe.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Pobierz darmowy fragment (mp3)

Gdzie kupić całą publikację:

Trening Autogenny
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: