autor: Monika Wiśniewska-Kin
![Świat w optyce dziecka. Reprezentacje obiektów przyrodniczych z dziecięcej perspektywy - ebook/pdf [Monika Wiśniewska-Kin, Eliza Rybska] Świat w optyce dziecka. Reprezentacje obiektów przyrodniczych z dziecięcej perspektywy - ebook/pdf](/catalog/ebooki/00653837/006/cover/0/e_1vb4.jpg)
Monika Wiśniewska-Kin, Eliza Rybska-17% |
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Publikacja rzuca nowe światło nie tylko na sam niezwykły dziecięcy potencjał ujawniany w sytuacjach zadaniowych, lecz także na konieczność odmiennego od dotychczasowego sposobu edukowania dzieci, a zwłaszcza wspierania rozwoju ich umiejętności poznawczych. Dziecięce nadawanie i odkrywanie znaczeń umożliwia zarówno wniknięcie w sposób myślenia i rozumowania dzieci, jak i pozwala dostrzec wagę oraz wartość wsparcia tych procesów... |
![Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice – rozpoznania – perspektywy - ebook/pdf [Monika Wiśniewska-Kin, Jolanta Bonar, Anna Buła] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice – rozpoznania – perspektywy - ebook/pdf](/catalog/ebooki/00623377/006/cover/0/e_12n4.jpg)
Monika Wiśniewska-Kin, Jolanta Bonar, Anna Buła-19% |
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Prezentowana publikacja jest zachętą do refleksji na temat napięć oraz nieoczywistości, istoty i znaczenia współczesnych debat nad dzieciństwem i wczesną edukacją. Przedstawione rozważania dotyczą krytycznego namysłu nad kondycją wczesnej edukacji, potencjału dziecka i jego sposobów doświadczania świata, środowiska edukacyjnego rozwijającego potencjał i kompetencje dzieci, twórczego charakteru procesu uczenia się... |
![Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się - ebook/pdf [Jolanta Bonar, Monika Wiśniewska-Kin, Anna Buła] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Kreowanie środowiska uczenia się - ebook/pdf](/catalog/ebooki/00623376/006/cover/0/e_12n3.jpg)
Jolanta Bonar, Monika Wiśniewska-Kin, Anna Buła-20% |
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Prezentowana publikacja jest zachętą do refleksji na temat napięć oraz nieoczywistości, istoty i znaczenia współczesnych debat nad dzieciństwem i wczesną edukacją. Przedstawione rozważania dotyczą krytycznego namysłu nad kondycją wczesnej edukacji, potencjału dziecka i jego sposobów doświadczania świata, środowiska edukacyjnego rozwijającego możliwości i kompetencje dzieci, twórczego charakteru procesu uczenia się... |
![Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy - ebook/pdf [Monika Wiśniewska-Kin] Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy - ebook/pdf](/catalog/ebooki/02013965/020/cover/0/170849.jpg)
Monika Wiśniewska-Kin |
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią... |
![Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy - ebook/pdf [Monika Wiśniewska-Kin] Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy - ebook/pdf](/catalog/ebooki/006746/006/cover/0/e_0e1b.jpg)
Monika Wiśniewska-Kin-100% |
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią... |