Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00255 004931 15031996 na godz. na dobę w sumie
50 zadań i zagadek szachowych NA DOBRE MYŚLENIE 1/2019 - ebook/pdf
50 zadań i zagadek szachowych NA DOBRE MYŚLENIE 1/2019 - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 251
Wydawca: SELF-PUBLISHER Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7853-516-4 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> psychologia i filozofia >> rozwój intelektualny
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).
 
Książka 50 zadań i zagadek szachowych NA DOBRE MYŚLENIE ukazuje się co 7 dni w piątek i zawiera 50 zadań szachowych wygenerowanych programem Turniej poziom 2na2. Książka w każdym odcinku zawiera 50 nowych diagramów do rozwiązania i odpowiedzi wygenerowane programem komputerowym dokładne i przybliżone, zamieszczone zadania mogą być wydrukowane i mogą być wykorzystane jako test inteligencji.
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

50 zadań i zagadek szachowych NA DOBRE MYŚLENIE 7.06.2019 1/2019 ISBN 978-83-7853-516-4 1 Spis treści 1. Jak powstają zagadki ?.....................................................................................................................4 2. Jak aktywować program Turniej poziom 2na2 ?..............................................................................5 3. Zadania i zagadki do rozwiązania....................................................................................................6 Zadanie 1. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu..........................................................................6 Zadanie 2. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu........................................................................11 Zadanie 3. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu........................................................................16 Zadanie 4. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu.......................................................................19 Zadanie 5. Znajdź 3 ruchy prowadzące do sukcesu.......................................................................26 Zadanie 6. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu........................................................................34 Zadanie 7. Znajdź 3 ruchy prowadzące do sukcesu.......................................................................37 Zadanie 8. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu.......................................................................43 Zadanie 9. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu.......................................................................47 Zadanie 10. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu......................................................................52 Zadanie 11. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu.....................................................................58 Zadanie 12. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu......................................................................63 Zadanie 13. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu......................................................................69 Zadanie 14. Znajdź 3 ruchy prowadzące do sukcesu.....................................................................74 Zadanie 15. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu......................................................................81 Zadanie 16. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu......................................................................86 Zadanie 17. Znajdź 4 ruchy prowadzące do sukcesu i 1 ruch prowadzący do remisu..................90 Zadanie 18. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu......................................................................99 Zadanie 19. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................104 Zadanie 20. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................110 Zadanie 21. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................114 Zadanie 22. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................118 Zadanie 23. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................121 Zadanie 24. Znajdź 3 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................125 Zadanie 25. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................132 Zadanie 26. Znajdź 9 ruchów prowadzących do sukcesu............................................................136 Zadanie 27. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................149 Zadanie 28. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................153 Zadanie 29. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................156 Zadanie 30. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................160 Zadanie 31. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................165 Zadanie 32. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................170 Zadanie 33. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................173 Zadanie 34. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................178 Zadanie 35. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................182 Zadanie 36. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................185 Zadanie 37. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................190 Zadanie 38. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................194 Zadanie 39. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................199 Zadanie 40. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................202 Zadanie 41. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................208 Zadanie 42. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................211 Zadanie 43. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................216 Zadanie 44. Znajdź 3 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................222 Zadanie 45. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................227 Zadanie 46. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................232 Zadanie 47. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................235 2 Zadanie 48. Znajdź 3 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................238 Zadanie 49. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................244 Zadanie 50. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................249 3 1. Jak powstają zagadki ? Zagadki szachowe generowane są programem Turniej poziom 2na2 który gra sam ze sobą w specjalnym trybie w którym dla pionków i figur czarnych przewiduje 5 ruchów do przodu a dla pionków i figur białych przewiduje tylko 3 ruchy do przodu. Większość partii kończy się oczywiście zwycięstwem czarnych figur, niektóre jednak rozgrywki kończą się remisem. Zagadki powstają gdy program wykryje możliwość zamatowania przeciwnika w sposób pewny. Prezentowany jest diagram który trzeba rozwiązać przewidując jeden swój ruch, jeden ruch przeciwnika i jeden swój zwycięski ruch który jest odpowiedzią do wygenerowanej zagadki. Program wykrywa wszystkie ruchy prowadzące do sukcesu, zarówno pewne czyli gdy wszystkie ścieżki zawierają sukces w trzecim ruchu jaki i niepewne gdy tylko co najmniej jedna ścieżka zawiera sukces w trzecim ruchu. Prezentowane są wszystkie rozwiązania zarówno pewne jak i niepewne. Rozwiązania pewne wyróżnione są na zielono. Dodatkowo gdy występuje ruch umożliwiający remis w jednym ruchu, to zagadka powiększona jest o pytanie jaki ruch może zmarnować szansę na sukces. Tak więc rozwiązując diagram trzeba w takiej sytuacji rozważyć ruchy zapewniające sukces niezależnie jaki ruch wykona przeciwnik jak i wykryć ruch który byłby błędem w zwycięskiej sytuacji, gdy istnieją ruchy z pewnym sukcesem. W odpowiedziach prezentowane są wszystkie zwycięskie plansze końcowe wraz z przebiegiem każdej końcówki partii. Jeśli rozwiązanie diagramu ma wiele pewnych odpowiedzi to, prezentowane jest pod diagramem tyle pól do wpisania odpowiedzi ile jest prawidłowych rozwiązań. Diagram i pola do wpisania odpowiedzi zawsze umieszczone są na jednej stronie, a odpowiedzi umieszczone są na paru następnych stronach, umożliwia to wydrukowanie zestawów z pytaniami. Zestaw 1, strony do wydrukowania: 6, 11, 16, 19, 26 Zestaw 2, strony do wydrukowania: 34, 37, 43, 47, 52 Zestaw 3, strony do wydrukowania: 58, 63, 69, 74, 81 Zestaw 4, strony do wydrukowania: 86, 90, 99, 104, 110 Zestaw 5, strony do wydrukowania: 114, 118, 121, 125, 132 Zestaw 6, strony do wydrukowania: 136, 149, 153, 156, 160 Zestaw 7, strony do wydrukowania: 165, 170, 173, 178, 182 Zestaw 8, strony do wydrukowania: 185, 190, 194, 199, 202 Zestaw 9, strony do wydrukowania: 208, 211, 216, 222, 227 Zestaw 10, strony do wydrukowania: 232, 235, 238, 244, 249 Oceniając odpowiedzi można uwzględnić czy podane zostały rozwiązania pewne wyróżnione na zielono, czy rozwiązania przybliżone. Odpowiedzi prezentowane są w tabelkach wygenerowanych programem Turniej poziom 2na2. Użytkownik aby rozwiązywać zadania szachowe nie musi mieć żadnych programów i żadnego komputera, zarówno pytanie w formie diagramu jak i odpowiedzi są podane na kolejnych stronach niniejszej książki e-book. 4 2. Jak aktywować program Turniej poziom 2na2 ? Osoby zainteresowane programem Turniej poziom 2na2 lub programem Kalkulator Szachowy 2na2 mogą pobrać program ze strony www.gryiszachy.prv.pl Po zainstalowaniu programu Turniej poziom 2na2, aby aktywować program Turniej poziom 2na2 i program Kalkulator Szachowy 2na2, wybierz jeden program: 1) w programie Turniej poziom 2na2 naciśnij przycisk [Wczytaj] w panelu PrzebiegPartii 2) w programie Kalkulator Szachowy 2na2 naciśnij przycisk [Wczytaj] w panelu PrzebiegPartii i wpisz odpowiedni kod aktywacji. Kod aktywacji do programów: L.p. Nazwa rubryki 1 Imię Nazwisko Kod aktywacyjny Treść wpisu Najlepsze programy do gry w szachy i warcaby www.gryiszchy.prv.pl 68603071 Kod aktywacji wpisujemy w dowolnym z dwóch programów, aktywacja nie wymaga aby komputer był podłączony do internetu, jest jednorazowa i bezterminowa. Program Turniej poziom 2na2 nigdy nie łączy się z internetem i może być używany na dowolnym „bezużytecznym” komputerze. Program Turniej poziom 2na2 umożliwia rozgrywanie i ćwiczenie partii szachowych, a program Kalkulator Szachowy 2na2 umożliwia obliczanie pozycji szachowych. Zachęcam jednak do rozwiązania już wygenerowanych 50 zadań. Każde zadanie jest inne i wygenerowane poprzez rozgrywanie partii rozpoczętej od kolejnej kombinacji czterech ruchów jednego ruchu białych, jednego ruchu czarnych, jednego ruchu białych, i jednego ruchu czarnych, co umożliwia wygenerowanie prawie 200 tysięcy zagadek. Wygenerowane zagadki mogą posłużyć jako test inteligencji. Autor projektu Artur Bieliński 5 3. Zadania i zagadki do rozwiązania. Zadanie 1. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu. Partia 1, poziom gry białe przewidują 3 ruchy, czarne przewidują 5 ruchów, rozpoczęta od h2-h3,h7-h5,Wh1-Wh2,h5-h4, długość partii 42 ruchy. Diagram 1, partia_1_diagram_39 Oczekiwany 40 ruch czarnych, czarne pionki i figury mogą wykonać 44 różne ruchy. Zaproponuj jeden ruch prowadzący do sukcesu czarnych w 42 ruchu, niezależnie od odpowiedzi białych w 41 ruchu. 1)__________________________ Aby ćwiczyć umiejętność gry w szachy, postaraj się rozważyć wszystkie warianty i rozwiąż zadanie osobiście. 6 Odpowiedzi, wyniki dla oczekiwany ruch nr:40 Rozwiązania z sukcesem. Oczekiwany L.p. Ruch G1- H1 Indeks ruchu 1 1 Klasyfikacja ruchu możliwy mat Inteligentna statystyka Opis statystyki (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) 2 3 G1- G3 możliwy mat 3 4 G1- G4 możliwy mat 4 5 G1- G5 możliwy mat (41:0,4/6) w 2 ruchu [0,0,0,1,0](?) 0,0,0,1,0 , (!) (42:6,6/6) (41:0,1/7) w 2 ruchu [0,0,0,1,0](?) 0,0,0,1,0 , (!) (42:7,7/7) (41:0,1/7) w 2 ruchu [0,0,0,1,0](?) 0,0,0,1,0 , (!) (42:7,7/7) 6 7 8 9 G1- G6 możliwy mat (41:0,1/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) G1- G7 możliwy mat (41:0,1/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) G1- G8 możliwy mat (41:0,1/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) G1- F1 możliwy mat (41:0,3/5) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:5,5/5) 5 6 7 8 9 10 E7- G6 możliwy mat 10 11 E7- G8 możliwy mat 11 12 E7- D5 możliwy mat 12 13 E7- C6 możliwy mat 13 14 E8- F7 możliwy mat 14 15 E8- F8 możliwy mat 15 16 E8- D8 możliwy mat (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,1,0,0](?) 0,0,1,0,0 , (!) (42:6,6/6) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) 16 17 D7- D5 możliwy mat (41:0,2/6) w 2 ruchu Ocena ruchu Szczegółowy opis ruchu niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji G1 na H1 niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji G1 na G3, w następnym ruchu możliwość straty: czarnej Wieży niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji G1 na G4, w następnym ruchu możliwość straty: czarnej Wieży niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji G1 na G5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnej Wieży niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji G1 na G6 niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji G1 na G7 niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji G1 na G8 bijący ruch czarną Wieżą z pozycji G1 na F1 zbity biały Goniec niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji E7 na G6 niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji E7 na G8 niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji E7 na D5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Konia niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji E7 na C6 niebijący ruch czarnym Królem z pozycji E8 na F7 niebijący ruch czarnym Królem z pozycji E8 na F8 niebijący ruch czarnym Królem z pozycji E8 na D8 niebijący ruch czarnym 7 17 18 D7- D6 możliwy mat 18 19 C7- C5 możliwy mat [1,0,0,0,0](?) 1,0,0,0,0 , (!) (42:6,6/6) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) (41:0,2/6) w 2 ruchu [1,0,0,0,0](?) 1,0,0,0,0 , (!) (42:6,6/6) 19 20 C7- C6 możliwy mat (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) 20 21 B1- F1 możliwy mat (!) (41:0,1/1) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:1,1/1) (!) pewny mat w 2 ruchu wykonując ruch: B1- F1 wygrywasz 21 22 B1- E1 możliwy mat 22 23 B1- E4 możliwy mat (41:0,1/2) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:2,2/2) (41:0,2/5) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:5,5/5) 23 26 B1- C1 możliwy mat (41:0,3/7) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:7,7/7) 24 28 B1- B2 możliwy mat 25 29 B1- B3 możliwy mat 26 30 B1- B4 możliwy mat 27 33 B1- A1 możliwy mat 28 34 B1- A2 możliwy mat 29 35 B7- B5 możliwy mat 30 36 B7- B6 możliwy mat 31 37 B8- C6 możliwy mat 32 38 B8- A6 możliwy mat (41:0,2/3) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:3,3/3) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) (41:0,3/8) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:8,8/8) (41:0,3/7) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:7,7/7) (41:0,2/3) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:3,3/3) (41:0,2/7) w 2 ruchu [1,0,0,0,0](?) 1,0,0,0,0 , (!) (42:7,7/7) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) pionkiem z pozycji D7 na D5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego pionka niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji D7 na D6 niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji C7 na C5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego pionka niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji C7 na C6 bijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B1 na F1 zbity biały Goniec niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B1 na E1 niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B1 na E4 niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B1 na C1 niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B1 na B2 niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B1 na B3 niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B1 na B4 niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B1 na A1 niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B1 na A2 niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji B7 na B5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego pionka niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji B7 na B6 niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji B8 na C6 niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji B8 na A6 8 33 41 A5- C3 możliwy mat 34 42 A5- B4 możliwy mat 35 43 A5- B6 możliwy mat 36 44 A7- A6 możliwy mat (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) (41:0,1/7) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:7,7/7) (41:0,2/6) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (42:6,6/6) Spośród 44 ruchów, tylko jeden ruch prowadzi do pewnego sukcesu w 2 ruchu: 1) B1- F1, 41:0,1/1 jedna na jedną ścieżkę będzie prowadzić do sukcesu niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji A5 na C3 niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji A5 na B4 niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji A5 na B6 niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji A7 na A6 9 Finał 1.1, dla ruchu B1- F1 sukces w 2 ruchu (indeks ruchu 21) [40] Hb1:Hf1 (2) pobicie czarnym hetmanem białego gońca /jest szach/ białe mogą wykonać 1 ruch [41] Ke2-Kf3 (1) ruch białym królem [42] Hf1-Hd1 (1) ruch czarnym hetmanem /jest mat/ Diagram 2, partia_1_rozw_1_z_1_diagram_42 10 Zadanie 2. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu. Partia 2, poziom gry białe przewidują 3 ruchy, czarne przewidują 5 ruchów, rozpoczęta od h2-h3,h7-h5,Wh1-Wh2,Wh8-Wh6, długość partii 50 ruchów. Diagram 3, partia_2_diagram_47 Oczekiwany 48 ruch czarnych, czarne pionki i figury mogą wykonać 34 różne ruchy. Zaproponuj jeden ruch prowadzący do sukcesu czarnych w 50 ruchu, niezależnie od odpowiedzi białych w 49 ruchu. 1)__________________________ Aby ćwiczyć umiejętność gry w szachy, postaraj się rozważyć wszystkie warianty i rozwiąż zadanie osobiście. 11 Odpowiedzi, wyniki dla oczekiwany ruch nr:48 Rozwiązania z sukcesem. Oczekiwany L.p. Ruch H6- G5 Indeks ruchu 1 1 Klasyfikacja ruchu możliwy mat Inteligentna statystyka Opis statystyki (49:0,12/18) w 2 ruchu [0,2,0,0,1](?) 0,1,0,0,1 , (!) (50:18,18/18) 2 3 2 3 H6- F4 możliwy mat (49:0,1/2) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (50:2,2/2) H6- E3 możliwy mat (49:0,12/18) w 2 ruchu [0,1,0,0,1](?) 0,1,0,0,1 , (!) (50:18,18/18) 4 4 H6- D2 możliwy mat (49:0,12/17) w 2 ruchu [0,1,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:17,17/17) 5 5 H6- C1 możliwy mat 6 6 G6- G2 możliwy mat (49:0,12/17) w 2 ruchu [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:17,17/17) (49:0,12/15) w 2 ruchu [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:15,15/15) 7 7 G6- G3 możliwy mat (49:0,12/16) w 2 ruchu [0,0,0,1,1](?) 0,0,0,1,1 , (!) (50:16,16/16) 8 8 G6- G4 możliwy mat 9 9 G6- G5 możliwy mat (49:0,12/16) w 2 ruchu [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:16,16/16) (49:0,14/18) w 2 ruchu [0,0,0,2,1](?) 0,0,0,1,1 , (!) (50:18,18/18) 10 10 G8- E7 możliwy mat (49:0,12/17) w 2 ruchu [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:17,17/17) 11 11 F6- F5 możliwy mat (49:0,1/2) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (50:2,2/2) 12 12 E8- F7 możliwy mat (49:0,11/17) w 2 ruchu Ocena ruchu Szczegółowy opis ruchu niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji H6 na G5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana lub czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji H6 na F4 niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji H6 na E3, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana lub czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji H6 na D2, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana lub czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji H6 na C1, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana bijący ruch czarną Wieżą z pozycji G6 na G2 zbity biały pionek, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji G6 na G3, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana lub czarnej Wieży niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji G6 na G4, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji G6 na G5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana lub czarnej Wieży niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji G8 na E7, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji F6 na F5 niebijący ruch czarnym 12 13 13 E8- F8 możliwy mat 14 14 E8- D8 możliwy mat 15 15 B5- G5 możliwy mat [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:17,17/17) (49:0,11/17) w 2 ruchu [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:17,17/17) (49:0,10/16) w 2 ruchu [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:16,16/16) (49:0,5/18) w 2 ruchu [0,0,0,0,2](?) 0,0,0,0,2 , (!) (50:18,18/18) 16 17 B5- F5 możliwy mat (49:0,6/18) w 2 ruchu [0,0,0,0,2](?) 0,0,0,0,2 , (!) (50:18,18/18) 17 22 B5- C4 możliwy mat (49:0,6/17) w 2 ruchu [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:17,17/17) 18 25 B5- B3 możliwy mat (49:0,1/18) w 2 ruchu [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:18,18/18) 19 26 B5- B4 możliwy mat (!) (49:0,2/2) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (50:2,2/2) (!) pewny mat w 2 ruchu wykonując ruch: B5- B4 wygrywasz 20 27 B5- B6 możliwy mat 21 28 B5- A4 możliwy mat 22 29 B5- A5 możliwy mat 23 30 B5- A6 możliwy mat 24 31 B7- B6 możliwy mat (49:0,1/2) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (50:2,2/2) (49:0,5/20) w 2 ruchu [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:20,20/20) (49:0,9/16) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (50:16,16/16) (49:0,2/4) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (50:4,4/4) (49:0,14/17) w 2 ruchu [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:17,17/17) 25 32 A7- A5 możliwy mat (49:0,11/17) w 2 ruchu Królem z pozycji E8 na F7, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarnym Królem z pozycji E8 na F8, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarnym Królem z pozycji E8 na D8, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B5 na G5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B5 na F5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B5 na C4, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana bijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B5 na B3 zbity biały pionek, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B5 na B4 niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B5 na B6 niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B5 na A4, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B5 na A5 niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji B5 na A6 niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji B7 na B6, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarnym 13 26 33 A7- A6 możliwy mat 27 34 A8- B8 możliwy mat [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:17,17/17) (49:0,11/17) w 2 ruchu [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:17,17/17) (49:0,11/17) w 2 ruchu [0,0,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (50:17,17/17) Spośród 34 ruchów, tylko jeden ruch prowadzi do pewnego sukcesu w 2 ruchu: 1) B5- B4, 49:0,2/2 dwie na dwie ścieżki będą prowadzić do sukcesu pionkiem z pozycji A7 na A5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji A7 na A6, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji A8 na B8, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana 14 Finał 2.1, dla ruchu B5- B4 sukces w 2 ruchu (indeks ruchu 26) [48] Hb5-Hb4 (1) ruch czarnym hetmanem /jest szach/ białe mogą wykonać 2 ruchy [49] Kd6-Kc7 (1) ruch białym królem [50] Hb4-Hb6 (1) ruch czarnym hetmanem /jest mat/ Diagram 4, partia_2_rozw_1_z_1_diagram_50 15
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

50 zadań i zagadek szachowych NA DOBRE MYŚLENIE 1/2019
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: