Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00309 004852 14985299 na godz. na dobę w sumie
50 zadań i zagadek szachowych NA DOBRE MYŚLENIE 2/2019 - ebook/pdf
50 zadań i zagadek szachowych NA DOBRE MYŚLENIE 2/2019 - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 263
Wydawca: SELF-PUBLISHER Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7853-517-1 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> hobby, czas wolny
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Książka 50 zadań i zagadek szachowych NA DOBRE MYŚLENIE ukazuje się co 7 dni w piątek i zawiera 50 zadań szachowych wygenerowanych programem Turniej poziom 2na2. Książka w każdym odcinku zawiera 50 nowych diagramów do rozwiązania i odpowiedzi wygenerowane programem komputerowym dokładne i przybliżone, zamieszczone zadania mogą być wydrukowane i mogą być wykorzystane jako test inteligencji.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

50 zadań i zagadek szachowych NA DOBRE MYŚLENIE 14.06.2019 2/2019 ISBN 978-83-7853-517-1 1 Spis treści 1. Jak powstają zagadki ?.....................................................................................................................4 2. Jak aktywować program Turniej poziom 2na2 ?..............................................................................5 3. Zadania i zagadki do rozwiązania....................................................................................................6 Zadanie 1. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu..........................................................................6 Zadanie 2. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu..........................................................................9 Zadanie 3. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu........................................................................15 Zadanie 4. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu........................................................................22 Zadanie 5. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu.......................................................................27 Zadanie 6. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu........................................................................32 Zadanie 7. Znajdź 3 ruchy prowadzące do sukcesu.......................................................................38 Zadanie 8. Znajdź 5 ruchów prowadzących do sukcesu................................................................45 Zadanie 9. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu........................................................................54 Zadanie 10. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu......................................................................58 Zadanie 11. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu......................................................................61 Zadanie 12. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu......................................................................67 Zadanie 13. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu.....................................................................70 Zadanie 14. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu.....................................................................77 Zadanie 15. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu......................................................................83 Zadanie 16. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu.....................................................................88 Zadanie 17. Znajdź 8 ruchów prowadzących do sukcesu..............................................................94 Zadanie 18. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................106 Zadanie 19. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................109 Zadanie 20. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................114 Zadanie 21. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................117 Zadanie 22. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................121 Zadanie 23. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................126 Zadanie 24. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................129 Zadanie 25. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................132 Zadanie 26. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................137 Zadanie 27. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................140 Zadanie 28. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................143 Zadanie 29. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................149 Zadanie 30. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................156 Zadanie 31. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................163 Zadanie 32. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................168 Zadanie 33. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................174 Zadanie 34. Znajdź 3 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................182 Zadanie 35. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................189 Zadanie 36. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................192 Zadanie 37. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................197 Zadanie 38. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................203 Zadanie 39. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................207 Zadanie 40. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................211 Zadanie 41. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................217 Zadanie 42. Znajdź 3 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................221 Zadanie 43. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................229 Zadanie 44. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................233 Zadanie 45. Znajdź 3 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................236 Zadanie 46. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................242 Zadanie 47. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................246 2 Zadanie 48. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................249 Zadanie 49. Znajdź 2 ruchy prowadzące do sukcesu...................................................................254 Zadanie 50. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu....................................................................261 3 1. Jak powstają zagadki ? Zagadki szachowe generowane są programem Turniej poziom 2na2 który gra sam ze sobą w specjalnym trybie w którym dla pionków i figur czarnych przewiduje 5 ruchów do przodu a dla pionków i figur białych przewiduje tylko 3 ruchy do przodu. Większość partii kończy się oczywiście zwycięstwem czarnych figur, niektóre jednak rozgrywki kończą się remisem. Zagadki powstają gdy program wykryje możliwość zamatowania przeciwnika w sposób pewny. Prezentowany jest diagram który trzeba rozwiązać przewidując jeden swój ruch, jeden ruch przeciwnika i jeden swój zwycięski ruch który jest odpowiedzią do wygenerowanej zagadki. Program wykrywa wszystkie ruchy prowadzące do sukcesu, zarówno pewne czyli gdy wszystkie ścieżki zawierają sukces w trzecim ruchu jaki i niepewne gdy tylko co najmniej jedna ścieżka zawiera sukces w trzecim ruchu. Prezentowane są wszystkie rozwiązania zarówno pewne jak i niepewne. Rozwiązania pewne wyróżnione są na zielono. Dodatkowo gdy występuje ruch umożliwiający remis w jednym ruchu, to zagadka powiększona jest o pytanie jaki ruch może zmarnować szansę na sukces. Tak więc rozwiązując diagram trzeba w takiej sytuacji rozważyć ruchy zapewniające sukces niezależnie jaki ruch wykona przeciwnik jak i wykryć ruch który byłby błędem w zwycięskiej sytuacji, gdy istnieją ruchy z pewnym sukcesem. W odpowiedziach prezentowane są wszystkie zwycięskie plansze końcowe wraz z przebiegiem każdej końcówki partii. Jeśli rozwiązanie diagramu ma wiele pewnych odpowiedzi to, prezentowane jest pod diagramem tyle pól do wpisania odpowiedzi ile jest prawidłowych rozwiązań. Diagram i pola do wpisania odpowiedzi zawsze umieszczone są na jednej stronie, a odpowiedzi umieszczone są na paru następnych stronach, umożliwia to wydrukowanie zestawów z pytaniami. Zestaw 1, strony do wydrukowania: 6, 9, 15, 22, 27 Zestaw 2, strony do wydrukowania: 32, 38, 45, 54, 58 Zestaw 3, strony do wydrukowania: 61, 67, 70, 77, 83 Zestaw 4, strony do wydrukowania: 88, 94, 106, 109, 114 Zestaw 5, strony do wydrukowania: 117, 121, 126, 129, 132 Zestaw 6, strony do wydrukowania: 137, 140, 143, 149, 156 Zestaw 7, strony do wydrukowania: 163, 168, 174, 182, 189 Zestaw 8, strony do wydrukowania: 192, 197, 203, 207, 211 Zestaw 9, strony do wydrukowania: 217, 221, 229, 233, 236 Zestaw 10, strony do wydrukowania: 242, 246, 249, 254, 261 Oceniając odpowiedzi można uwzględnić czy podane zostały rozwiązania pewne wyróżnione na zielono, czy rozwiązania przybliżone. Odpowiedzi prezentowane są w tabelkach wygenerowanych programem Turniej poziom 2na2. Użytkownik aby rozwiązywać zadania szachowe nie musi mieć żadnych programów i żadnego komputera, zarówno pytanie w formie diagramu jak i odpowiedzi są podane na kolejnych stronach niniejszej książki e-book. 4 2. Jak aktywować program Turniej poziom 2na2 ? Osoby zainteresowane programem Turniej poziom 2na2 lub programem Kalkulator Szachowy 2na2 mogą pobrać program ze strony www.gryiszachy.prv.pl Po zainstalowaniu programu Turniej poziom 2na2, aby aktywować program Turniej poziom 2na2 i program Kalkulator Szachowy 2na2, wybierz jeden program: 1) w programie Turniej poziom 2na2 naciśnij przycisk [Wczytaj] w panelu PrzebiegPartii 2) w programie Kalkulator Szachowy 2na2 naciśnij przycisk [Wczytaj] w panelu PrzebiegPartii i wpisz odpowiedni kod aktywacji. Kod aktywacji do programów: L.p. Nazwa rubryki 1 Imię Nazwisko Kod aktywacyjny Treść wpisu Najlepsze programy do gry w szachy i warcaby www.gryiszchy.prv.pl 68603071 Kod aktywacji wpisujemy w dowolnym z dwóch programów, aktywacja nie wymaga aby komputer był podłączony do internetu, jest jednorazowa i bezterminowa. Program Turniej poziom 2na2 nigdy nie łączy się z internetem i może być używany na dowolnym „bezużytecznym” komputerze. Program Turniej poziom 2na2 umożliwia rozgrywanie i ćwiczenie partii szachowych, a program Kalkulator Szachowy 2na2 umożliwia obliczanie pozycji szachowych. Zachęcam jednak do rozwiązania już wygenerowanych 50 zadań. Każde zadanie jest inne i wygenerowane poprzez rozgrywanie partii rozpoczętej od kolejnej kombinacji czterech ruchów jednego ruchu białych, jednego ruchu czarnych, jednego ruchu białych, i jednego ruchu czarnych, co umożliwia wygenerowanie prawie 200 tysięcy zagadek. Wygenerowane zagadki mogą posłużyć jako test inteligencji. Autor projektu Artur Bieliński 5 3. Zadania i zagadki do rozwiązania. Zadanie 1. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu. Partia 51, poziom gry białe przewidują 3 ruchy, czarne przewidują 5 ruchów, rozpoczęta od h2-h3,h7-h5,Sg1-Sf3,e7-e5, długość partii 76 ruchów. Diagram 1, partia_51_diagram_73 Oczekiwany 74 ruch czarnych, czarne pionki i figury mogą wykonać 33 różne ruchy. Zaproponuj jeden ruch prowadzący do sukcesu czarnych w 76 ruchu, niezależnie od odpowiedzi białych w 75 ruchu. 1)__________________________ Aby ćwiczyć umiejętność gry w szachy, postaraj się rozważyć wszystkie warianty i rozwiąż zadanie osobiście. 6 Odpowiedzi, wyniki dla oczekiwany ruch nr:74 Rozwiązania z sukcesem. Oczekiwany L.p. Ruch F8- E7 Indeks ruchu 11 1 Klasyfikacja ruchu możliwy mat Inteligentna statystyka Opis statystyki (75:0,1/3) w 2 ruchu [1,0,0,0,0](?) 1,0,0,0,0 , (!) (76:3,3/3) 2 12 F8- E8 możliwy mat (75:0,1/3) w 2 ruchu [1,0,0,0,0](?) 1,0,0,0,0 , (!) (76:3,3/3) 3 19 A2- C2 możliwy mat (!) (75:2,2/2) w 2 ruchu [1,0,0,0,0], (!) (76:2,2/2) (!) pewny mat w 2 ruchu Ocena ruchu Szczegółowy opis ruchu niebijący ruch czarnym Królem z pozycji F8 na E7, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego pionka niebijący ruch czarnym Królem z pozycji F8 na E8, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego pionka wykonując ruch: A2- C2 wygrywasz niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji A2 na C2, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego pionka 4 32 A8- C8 możliwy mat (75:2,1/2) w 2 ruchu [1,0,0,0,0], (!) (76:2,2/2) możliwy mat w 2 ruchu lub (!) pewny pat w 2 ruchu wykonując ruch: A8- C8 conajmniej remisujesz niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji A8 na C8, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego pionka Spośród 33 ruchów, tylko jeden ruch prowadzi do pewnego sukcesu w 2 ruchu: 1) A2- C2, 75:2,2/2 dwie na dwie ścieżki będą prowadzić do sukcesu i dwie na dwie ścieżki będą prowadzić do remisu 7 Finał 51.1, dla ruchu A2- C2 sukces w 2 ruchu (indeks ruchu 19) [74] Wa2-Wc2 (1) ruch czarną wieżą /jest szach/ białe mogą wykonać 2 ruchy [75] Kc6-Kd7 (1) ruch białym królem [76] Ga6-Gb5 (1) ruch czarnym gońcem /jest mat/ Diagram 2, partia_51_rozw_1_z_1_diagram_76 8 Zadanie 2. Znajdź 1 ruch prowadzący do sukcesu. Partia 53, poziom gry białe przewidują 3 ruchy, czarne przewidują 5 ruchów, rozpoczęta od h2-h3,h7-h5,Sg1-Sf3,d7-d5, długość partii 36 ruchów. Diagram 3, partia_53_diagram_33 Oczekiwany 34 ruch czarnych, czarne pionki i figury mogą wykonać 40 różnych ruchów. Zaproponuj jeden ruch prowadzący do sukcesu czarnych w 36 ruchu, niezależnie od odpowiedzi białych w 35 ruchu. 1)__________________________ Aby ćwiczyć umiejętność gry w szachy, postaraj się rozważyć wszystkie warianty i rozwiąż zadanie osobiście. 9 Odpowiedzi, wyniki dla oczekiwany ruch nr:34 Rozwiązania z sukcesem. Oczekiwany L.p. Ruch H1- H2 Indeks ruchu 1 1 Klasyfikacja ruchu możliwy mat Inteligentna statystyka (35:0,15/25) w 2 ruchu [0,2,0,0,0], (!) (36:25,25/25) Opis statystyki Ocena ruchu Szczegółowy opis ruchu 2 2 H1- H3 możliwy mat (35:0,3/27) w 2 ruchu [0,2,0,0,1](?) 0,1,0,0,1 , (!) (36:27,27/27) 3 4 H1- G1 możliwy mat 4 5 H1- G2 możliwy mat (35:0,4/19) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:19,19/19) (35:0,15/24) w 2 ruchu [0,2,0,0,1](?) 0,0,0,0,1 , (!) (36:24,24/24) 5 7 H1- F3 możliwy mat (!) (35:0,21/21) w 2 ruchu [0,1,0,0,0], (!) (36:21,21/21) (!) pewny mat w 2 ruchu wykonując ruch: H1- F3 wygrywasz 6 8 H5- H4 możliwy mat (35:0,2/20) w 2 ruchu [1,2,0,0,0](?) 1,1,0,0,0 , (!) (36:20,20/20) 7 9 G4- H3 możliwy mat 8 10 G4- F3 możliwy mat 9 11 G4- F5 możliwy mat 10 12 G4- E6 możliwy mat (35:0,16/19) w 2 ruchu [0,1,0,0,0], (!) (36:19,19/19) (35:0,3/15) w 2 ruchu [0,1,0,0,0], (!) (36:15,15/15) (35:0,1/19) w 2 ruchu [0,1,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:19,19/19) (35:0,1/19) w 2 ruchu [0,1,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:19,19/19) niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji H1 na H2, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji H1 na H3, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana lub czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji H1 na G1, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji H1 na G2, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Hetmana lub czarnego Gońca bijący ruch czarnym Hetmanem z pozycji H1 na F3 zbity biały pionek, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji H5 na H4, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca lub czarnego pionka niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji G4 na H3, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca bijący ruch czarnym Gońcem z pozycji G4 na F3 zbity biały pionek, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji G4 na F5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji G4 na E6, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca 10 11 13 G8- H6 możliwy mat 12 14 G8- F6 możliwy mat (35:0,2/20) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:20,20/20) (35:0,2/18) w 2 ruchu [0,2,1,0,0](?) 0,2,1,0,0 , (!) (36:18,18/18) 13 15 G8- E7 możliwy mat (35:0,3/13) w 2 ruchu [0,1,0,0,0], (!) (36:13,13/13) 14 16 F7- H7 możliwy mat 15 17 F7- G7 możliwy mat 16 18 F7- F3 możliwy mat 17 19 F7- F4 możliwy mat 18 20 F7- F5 możliwy mat 19 21 F7- F6 możliwy mat 20 22 F7- E7 możliwy mat 21 23 F8- H6 możliwy mat 22 24 F8- G7 możliwy mat (35:0,1/20) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,2,0,0,0 , (!) (36:20,20/20) (35:0,1/20) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,2,0,0,0 , (!) (36:20,20/20) (35:0,15/17) w 2 ruchu [0,1,0,0,0], (!) (36:17,17/17) (35:0,2/19) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:19,19/19) (35:0,2/20) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:20,20/20) (35:0,3/18) w 2 ruchu [0,2,0,1,0](?) 0,1,0,1,0 , (!) (36:18,18/18) (35:0,1/2) w 2 ruchu [0,0,0,0,0], (!) (36:2,2/2) (35:0,2/19) w 2 ruchu [0,1,0,0,0], (!) (36:19,19/19) (35:0,2/20) w 2 ruchu [0,1,0,0,0], (!) (36:20,20/20) 23 25 F8- E7 możliwy mat (35:0,3/13) w 2 ruchu niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji G8 na H6, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji G8 na F6, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Konia lub czarnego Gońca bijący ruch czarnym Koniem z pozycji G8 na E7 zbity biały Goniec, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji F7 na H7, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji F7 na G7, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca bijący ruch czarną Wieżą z pozycji F7 na F3 zbity biały pionek, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji F7 na F4, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji F7 na F5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji F7 na F6, w następnym ruchu możliwość straty: czarnej Wieży lub czarnego Gońca bijący ruch czarną Wieżą z pozycji F7 na E7 zbity biały Goniec niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji F8 na H6, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Gońcem z pozycji F8 na G7, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca bijący ruch czarnym 11 [0,1,0,0,0], (!) (36:13,13/13) 24 26 E8- E7 możliwy mat (35:0,3/13) w 2 ruchu [0,1,0,0,0], (!) (36:13,13/13) 25 27 D7- F6 możliwy mat (35:0,2/18) w 2 ruchu [0,2,1,0,0](?) 0,2,1,0,0 , (!) (36:18,18/18) 26 28 D7- E5 możliwy mat (35:0,2/21) w 2 ruchu [0,2,1,0,0](?) 0,1,1,0,0 , (!) (36:21,21/21) 27 29 D7- C5 możliwy mat (35:0,2/22) w 2 ruchu [0,2,3,0,0](?) 0,1,3,0,0 , (!) (36:22,22/22) 28 30 D7- B6 możliwy mat 29 31 D7- B8 możliwy mat 30 32 C7- C5 możliwy mat 31 33 C7- C6 możliwy mat 32 34 B7- B5 możliwy mat 33 35 B7- B6 możliwy mat 34 36 A7- A5 możliwy mat (35:0,2/20) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:20,20/20) (35:0,2/20) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:20,20/20) (35:0,2/22) w 2 ruchu [3,2,0,0,0](?) 3,1,0,0,0 , (!) (36:22,22/22) (35:0,2/20) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:20,20/20) (35:0,2/19) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:19,19/19) (35:0,2/20) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:20,20/20) (35:0,2/21) w 2 ruchu [1,2,0,0,0](?) 1,1,0,0,0 , (!) (36:21,21/21) Gońcem z pozycji F8 na E7 zbity biały Goniec, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca bijący ruch czarnym Królem z pozycji E8 na E7 zbity biały Goniec, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji D7 na F6, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Konia lub czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji D7 na E5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Konia lub czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji D7 na C5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Konia lub czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji D7 na B6, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym Koniem z pozycji D7 na B8, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji C7 na C5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca lub czarnego pionka niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji C7 na C6, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji B7 na B5, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji B7 na B6, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji A7 na A5, w następnym 12 35 37 A7- A6 możliwy mat 36 38 A8- D8 możliwy mat 37 39 A8- C8 możliwy mat 38 40 A8- B8 możliwy mat (35:0,2/20) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:20,20/20) (35:0,2/20) w 2 ruchu [0,2,0,1,0](?) 0,1,0,1,0 , (!) (36:20,20/20) (35:0,2/20) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:20,20/20) (35:0,2/20) w 2 ruchu [0,2,0,0,0](?) 0,1,0,0,0 , (!) (36:20,20/20) ruchu możliwość straty: czarnego Gońca lub czarnego pionka niebijący ruch czarnym pionkiem z pozycji A7 na A6, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji A8 na D8, w następnym ruchu możliwość straty: czarnej Wieży lub czarnego Gońca niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji A8 na C8, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca niebijący ruch czarną Wieżą z pozycji A8 na B8, w następnym ruchu możliwość straty: czarnego Gońca Spośród 40 ruchów, tylko jeden ruch prowadzi do pewnego sukcesu w 2 ruchu: 1) H1- F3, 35:0,21/21 dwadzieściajeden na dwadzieściajeden ścieżek będzie prowadzić do sukcesu 13 Finał 53.1, dla ruchu H1- F3 sukces w 2 ruchu (indeks ruchu 7) [34] Hh1:Hf3 (2) pobicie czarnym hetmanem białego pionka [35] Ge7-Gf6 (1) ruch białym gońcem [36] Hf3-Hg3 (1) ruch czarnym hetmanem /jest mat/ Diagram 4, partia_53_rozw_1_z_1_diagram_36 14
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

50 zadań i zagadek szachowych NA DOBRE MYŚLENIE 2/2019
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: