Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00443 007259 15925368 na godz. na dobę w sumie
A Vampyre Story - poradnik do gry - ebook/pdf
A Vampyre Story - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 47
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> przygodowe
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry „A Vampire Story” to kompletny opis przejścia przygód śpiewaczki operowej Mony de Laffite oraz sympatycznego nietoperza Frodericka w gotyckiej krainie Draxsylvania.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-[Zamek Warg] Most, hol, sypialnia, balkon
-[Zamek Warg] Sala tortur, loch
-[Zamek Warg] Most, krucze gniazdo, loch
-[Zamek Warg] Przystań, jadalnia, kuchnia, sala tortur
-[Zamek Warg] Biblioteka
-[Zamek Warg] Laboratorium
-[Zamek Warg] Loch, salka teatralna
-[Zamek Warg] Balkon sypialni, most, jadalnia
-[Zamek Warg] Laboratorium, kuchnia
-[Zamek Warg] Loch, sala tortur, przystań
-[Miasteczko Vlad`s Landing] Brzeg jeziora, przyczepa Cyganki, cmentarz
-[Miasteczko Vlad`s Landing] Stajnia, salon modystki
-[Miasteczko Vlad`s Landing] Uliczki przy nabrzeżu, podwórko, stadion
-[Miasteczko Vlad`s Landing] Dom Giny Martinelli, studnia, obozowisko Cyganki
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 17

Informacja o grze

A Vampyre Story to klasyczna gra przygodowa (point & click) zrealizowana przez zespół fachowców, którzy w latach 90-tych stworzyli szereg największych przygodowych hitów wszechczasów, w tym Monkey Island czy Day of the Tentacle.

Gra A Vampyre Story, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry A Vampyre Story autor: Katarzyna „Kayleigh” Michałowska (c) 2008 GRY-OnLine S.A. Producent Autumn Moon Entertainment, Wydawca Focus Home Interactive, Wydawca PL Cenega Poland. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. A Vampyre Story – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wstęp_________________________________________________________ 3 Zamek Warg, Draxsylvania, 1895 rok ________________________________ 4 Most, hol, sypialnia, balkon. __________________________________________________ 4 Sala tortur, loch. ____________________________________________________________ 6 Most, krucze gniazdo, loch. __________________________________________________ 10 Przystań, jadalnia, kuchnia, sala tortur. _______________________________________ 13 Biblioteka _________________________________________________________________ 16 Laboratorium ______________________________________________________________ 19 Loch, salka teatralna. _______________________________________________________ 22 Balkon sypialni, most, jadalnia. ______________________________________________ 24 Laboratorium, kuchnia. _____________________________________________________ 26 Loch, sala tortur, przystań. __________________________________________________ 28 Miasteczko Vlad`s Landing, Draxsylvania, 1895 rok ____________________ 31 Brzeg jeziora, przyczepa Cyganki, cmentarz.___________________________________ 31 Stajnia, salon modystki._____________________________________________________ 33 Uliczki przy nabrzeżu, podwórko, stadion. _____________________________________ 36 Dom Giny Martinelli, studnia, obozowisko Cyganki______________________________ 39 Salon modystki ____________________________________________________________ 41 Cmentarz, biuro cmentarza, grób Mony _______________________________________ 43 Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2008 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 A Vampyre Story – Poradnik GRY-OnLine W s t ę p Niespełniona śpiewaczka operowa Mona de Laffite przebywa wbrew swej woli w zamczysku barona Shrowdy`ego von Kiefera, będącego skądinąd wampirem. Szczęśliwie dla zwabionej tam niecnie kobiety, a mniej szczęśliwie dla samego barona, wkrótce po opuszczeniu przez niego jego siedziby, zostaje on przebity osinowym kołkiem, co – jak wiadomo – jest jednym ze sposobów unicestwienia wampira. Nadarza się więc okazja, by wreszcie zbiec z owego mało sympatycznego miejsca. Vampyre Story ma ciekawy interfejs, bowiem w przypadku każdego aktywnego obiektu pokazują się od razu wszystkie możliwe dlań akcje. Po kliknięciu na dany przedmiot i przytrzymaniu LPM, pojawia się duży ozdobny krzyż, na krańcach ramion którego widnieją cztery opcje. By wybrać którąś z nich, trzeba przesunąć kursor myszki na stosowny znaczek. Można wówczas wykonać (a przynajmniej spróbować) jedną z czterech czynności: obejrzeć daną rzecz, zabrać ją lub jej użyć, porozmawiać z nią lub do niej polecieć, bowiem bohaterka jako wampirzyca posiada umiejętność zamieniania się w nietoperza i przemieszczania w ten sposób do trudno dosięgalnych z ziemi miejsc. Warto dla każdego z obiektów testować każdą z dostępnych czynności, szczególnie polecam opcję rozmowy, nawet z wydawałoby się tak nierozmownymi interlokutorami jak fontanna czy koń. Generalnie, jeśli lubicie w tego typu grach polować na zabawne komentarze i przeróżne dziwaczne akcje, to zachęcam do badania na wszystkie cztery wspomniane powyżej sposoby każdego aktywnego obiektu. Drugą ciekawostką jest możliwość przechowywania w występującym w kształcie gustownej trumienki ekwipunku (przywoływanym PPM) nie tylko przedmiotów (wyróżnione w tekście kolorem czerwonym), ale również ich wizerunków (wyróżnione w tekście kolorem pomarańczowym), co daje bohaterce sposobność gromadzenia tak solidnych trofeów, jak np. trumna, na zasadzie nietargania ich ze sobą, ale pamiętania o tym, gdzie się znajdują. Przypomnienie o nich w stosownym czasie skutkuje udaniem się po nie osobiście lub posłaniem po nie Frodericka. Wspomniany Froderick to sympatyczny nietoperz, wierny towarzysz Mony i zabawny komentator jej posunięć. Warto pamiętać, że i on „zamieszkuje” ekwipunek, co oznacza, że można próbować łączyć go z lokowanymi tam znajdźkami. W grze funkcjonuje system podpowiedzi (po naciśnięciu klawisza Tab), który ujawnia wszystkie aktywne obiekty. Dialogi oraz scenki przerywnikowe można przewinąć spacją, a bohaterkę przyspieszyć, kliknąwszy kolejno: miejsce, w które ma się udać i zaraz po tym – spację. Perypetie Mony i Frodericka w zamku Warg i jego okolicach rozpoczynają trylogię, która zapowiada się naprawdę smakowicie... Katarzyna „Kayleigh” Michałowska Strona: 3 A Vampyre Story – Poradnik GRY-OnLine Z a m e k W a r g , D r a x s y l v a n i a , 1 8 9 5 r o k M o s t , h o l , s y p i a l n i a , b a l k o n . Najprostszym sposobem na opuszczenie posiadłości, w której nie mamy zamiaru dłużej przebywać, jest wyjść przez drzwi czy bramę. Jednakże metalowe drzwi, przez które chwilę temu wyruszył ku nieuchronnemu przeznaczeniu baron, są zamknięte. Mona potrzebuje klucza, który, co udało się jej podejrzeć, trzyma w swoich ustach jeden ze stojących na murku gargulców. Niestety, próby wszczęcia dialogu z którymkolwiek z kamiennych brzydali nie przynoszą rezultatu. Mona, chcąc nie chcąc, wraca do zamku (w lewo). (Tytułem wprowadzenia się w całą historię można zamienić parę zdań z rezydującym w ekwipunku nietoperzem Froderickiem). W holu dostrzega wiszący na ścianie (po prawej, tuż przy wejściu na schody) zardzewiały miecz i uznaje, że może on okazać się przydatny (kliknij na nim LPM i przytrzymując klawisz myszki, wybierz ikonkę dłoni, a wizerunek miecza pojawi się w ekwipunku). Natomiast przy filarze po prawej wisi gobelin, wizerunek którego Mona pozyskuje, dolatując ku niemu jako nietoperz (wybierz stosowną opcję po kliknięciu na gobelin). Strona: 4 A Vampyre Story – Poradnik GRY-OnLine Teraz nasza bohaterka kieruje się na schody, na wprost których widnieje piękne ozdobne okno i dociera do oddanego do jej dyspozycji apartamentu. Z pełnego waz regału usytuowanego na lewo od wejścia zabiera urnę z prochami. Ze stojącej na prawo od wejścia toaletki – flakonik lotionu (olejku) do ciała i flakonik perfum z rozpylaczem. Ze złotej klatki Frodericka (po prawej) – chrupiącą mieszankę suszonych owoców i orzechów. Za niezbędny Mona uznaje także zapasowy flakon perfum, ukryty sprytnie przy filarze z lewej strony łóżka. Natomiast ze skrzyni z zabawkami (po lewej) podnosi mały naśladujący odgłosy zwierząt zegar-zabawkę. I wychodzi na balkon, gdzie odgarnia śnieg ze skrzynki z sadzonkami. Stwierdza, że przetrwało w niej kilka cebulek kwiatów, jednak przydałoby im się więcej ziemi. Postanawia więc dosypać do skrzynki popiołu z urny. Wpada też na pomysł, by do oceny owych roślinek wykorzystać Frodericka (użyj nietoperza na skrzynce z sadzonkami), dowiaduje się wówczas, że jego zdaniem są to cebulki belladonny, czyli pokrzyka wilczej jagody. Strona: 5 A Vampyre Story – Poradnik GRY-OnLine S a l a t o r t u r , l o c h . Wreszcie nasza bohaterka wraca do holu, a stamtąd kieruje się w prawo, do sali tortur. Jednak zanim przyjrzy się jej dokładnie, schodzi poziom niżej, do lochu. Tu do swych zbiorów pozyskuje wizerunek wygasłej pochodni (po prawej). Przygląda się też łańcuchom na ścianach oraz wyrytym obok nich napisom. Bada również prowadzącą w podziemia klapę, ale nie sposób jej podnieść, mimo solidnego uchwytu po prawej. Natomiast dwa zawiasy (po przeciwnej stronie niż uchwyt) wyraźnie wymagają naoliwienia. Mona próbuje do tego celu wykorzystać swój olejek, ale okazuje się, że jest go za mało. Strona: 6 A Vampyre Story – Poradnik GRY-OnLine Zatem nasza bohaterka udaje się na górę i wreszcie rozgląda po sali tortur. Jej zainteresowanie wzbudza wisząca na ścianie maczuga (niemal nad schodami do piwnicy, nieco po prawej). Następnie Mona przechodzi do dalszej części pomieszczenia, gdzie uzupełnia ekwipunek o wizerunek swojej trumny. Obok mieści się trumna barona Shrowdy`ego, niestety – jest ona zamknięta na zamek cyfrowy. Ostatecznie Mona na stojącej po lewej rozgniatarce (krzesło tortur) kładzie mieszankę owocowo- orzechową i wyciska z niej olej, którego nabiera do flakonu po lotionie do ciała. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

A Vampyre Story - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: