Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00221 004919 14983604 na godz. na dobę w sumie
Adobe Illustrator CS6/CS6 PL. Oficjalny podręcznik - książka
Adobe Illustrator CS6/CS6 PL. Oficjalny podręcznik - książka
Autor: Liczba stron: 458
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-6428-3 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> grafika komputerowa >> illustrator
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Sprawdź, co nowego kryje wersja CS6!

Rynek programów do obróbki grafiki wektorowej jest polem wieloletniej, zaciętej walki. Wśród rywali na szczególną uwagę i wyróżnienie zasługuje Adobe Illustrator. Kolejna wersja CS6 wprowadza nowości i przybliża ten program do zwycięstwa. Zastanawiasz się, co sprawia, że ten program cieszy się taką popularnością wśród grafików? Perfekcyjny system zarządzania kolorami, bogata lista efektów specjalnych oraz rozbudowane narzędzia rysunkowe to tylko niektóre z jego atutów.

Niniejsza książka to najlepszy podręcznik do nauki obsługi programu Illustrator CS6. Opracowana przez najlepszych specjalistów z firmy Adobe, stanowi najbardziej kompetentne źródło informacji. W trakcie lektury dowiesz się, jak szybko rozpocząć pracę z Illustratorem oraz zorganizować przestrzeń roboczą w taki sposób, aby wszystko mieć zawsze pod ręką. Kolejne rozdziały poświęcone zostały zadaniom wykonywanym podczas codziennej pracy: tworzeniu i edycji kształtów, pracy z elementami tekstowymi, wykorzystaniu warstw oraz technikom przygotowania prac do wydruku. Książka zawiera opis wszystkich nowości z wersji CS6, a wśród nich informacje o jeszcze większych możliwościach gradientów, przesunięciach ścieżek, wygładzaniu tekstu oraz tworzeniu grafik dla internetu. Podręcznik pozwoli Ci w pełni opanować najnowszą wersję Illustratora CS6!

Sięgnij po tę książkę i poznaj:

Najlepszy podręcznik do nauki Adobe Illustrator CS6!


Patron medialny:


Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Tytuł oryginału: Adobe Illustrator CS6 Classroom in a Book Tłumaczenie: Joanna Zatorska na podstawie tekstu Piotra Cieślaka ISBN: 978-83-246-6428-3 Authorized translation from the English language edition, entitled: ADOBE ILLUSTRATOR CS6 CLASSROOM IN A BOOK; ISBN 032182248X; by the Adobe Creative Team; published by Pearson Education, Inc, publishing as Adobe Press. Copyright © 2012 by Adobe Systems, Incorporated. All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system, without permission from Pearson Education, Inc. Polish language edition published by HELION S.A. Copyright © 2013. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Wydawnictwo HELION dołożyło wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://helion.pl/user/opinie/ilcs6o Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność SpiS treści ZacZynamy 1 Seria Oficjalny podręcznik . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 Niezbędna wiedza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 Instalowanie programu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 Czcionki użyte w ćwiczeniach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 Kopiowanie plików z płyty CD dołączonej do książki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 Przywracanie ustawień domyślnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 Aby usunąć bieżące ustawienia programu Illustrator . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 Aby odtworzyć zapisane wcześniej ustawienia po ukończeniu wszystkich ćwiczeń . . . . 4 Inne źródła informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 Certyfikaty Adobe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 Wyszukiwanie aktualizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 co nowego w programie illuStrator cS6? 8 Wydajny i elastyczny interfejs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 Możliwość regulacji jasności interfejsu użytkownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 Funkcja Image Trace (Obrys obrazu) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 Tworzenie wzorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 System wydajności Merkury . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 Gradient na obrysie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 Inne udoskonalenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 SZybki kurS ZapoZnawcZy Z programem adobe illuStrator cS6 12 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 Praca z obszarami roboczymi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 Tworzenie kształtów i linii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 Stosowanie kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 Praca z narzędziem Shape Builder (Generator kształtów) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17 Praca z narzędziem Width (Szerokość) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 iv SPIS TREŚCI Tworzenie i edycja gradientów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19 Umieszczanie obrazów Photoshopa w programie Illustrator . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 Zastosowanie funkcji Image Trace (Obrys obrazu) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21 Obsługa panelu Color Guide (Wzornik kolorów) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 Tworzenie i stosowanie wzorków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 Praca z tekstem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Tryby rysowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Korzystanie z pędzli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 Obsługa panelu Appearance (Wygląd) oraz tworzenie efektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 Praca z obrysami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 Wyrównywanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29 Tworzenie perspektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 Praca z symbolami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31 1 najważniejSZe informacje o prZeStrZeni robocZej 32 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 Obsługa przestrzeni roboczej programu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 Dopasowanie jasności interfejsu użytkownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 Obsługa panelu Tools (Narzędzia) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 Panel Control (Sterowanie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41 Praca z panelami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 Resetowanie i zapisywanie przestrzeni roboczej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 Obsługa menu paneli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47 Zmienianie widoku ilustracji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 Zastosowanie poleceń z menu View (Widok) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49 Przewijanie dokumentu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 Oglądanie projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51 Obsługa wielu obszarów roboczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Obsługa panelu Navigator (Nawigator) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55 Zastosowanie miarek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 Rozmieszczanie dokumentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Grupy dokumentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 Wyszukiwanie zasobów dotyczących programu Illustrator . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 AdobE ILLUSTRAToR CS6/CS6 PL. ofICjALny PodRęCznIk v 2 ZaZnacZanie i wyrównywanie 64 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66 Zaznaczanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66 Obsługa narzędzia Selection (Zaznaczanie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66 Narzędzie Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68 Zaznaczanie przy użyciu ramki zaznaczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69 Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 Zaznaczanie podobnych obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 Wyrównywanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 Wyrównywanie obiektów względem siebie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 Wyrównywanie do obiektu kluczowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 Wyrównywanie punktów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73 Rozmieszczanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 Wyrównywanie obiektów względem obszaru roboczego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 Zastosowanie grup . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 Grupowanie elementów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 Zastosowanie trybu izolacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76 Dodawanie elementów do grupy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76 Rozmieszczenie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 Zmiana rozmieszczenia obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 Zaznaczanie obiektów znajdujących się pod spodem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79 Ukrywanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79 Stosowanie technik zaznaczania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 3 tworZenie i edycja kSZtałtów 84 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 Tworzenie nowego dokumentu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 Tworzenie i edytowanie prostych kształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 Tryby rysowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89 Rysowanie prostokątów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89 Tworzenie prostokątów zaokrąglonych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93 Tworzenie elips . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94 Tworzenie wielokątów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95 Tryb Draw Behind (Rysuj z tyłu) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 vi SPIS TREŚCI 4 prZekSZtałcanie obiektów YOU DONATE YOUR USED BIKES VOLUNTEERS FIX THEM UP WE AUCTION THE BIKES ON MAY 19th CHILDREN KEEP MAKING ART To get involved visit RecycleCAC.org TO BENEFIT THE CHILDREN’S ART CENTER Tworzenie gwiazd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97 Zmiana szerokości i wyrównania obrysów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 Edytowanie segmentów linii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99 Łączenie ścieżek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 Zastosowanie narzędzia Width (Szerokość) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102 Zamiana konturów na obiekty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 Łączenie i edycja obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107 Obsługa narzędzia Shape Builder (Generator kształtów) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107 Obsługa efektów typu Pathfinder (Odnajdywanie ścieżek) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109 Zastosowanie trybów kształtu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 Tryb Draw Inside (Rysuj wewnątrz) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 Edycja obiektów narysowanych wewnątrz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113 Zastosowanie narzędzia Eraser (Gumka) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115 Tworzenie kształtów przy użyciu polecenia Image Trace (Obrys obrazu) . . . . . . . . . . . 116 Porządkowanie obrysowanej grafiki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118 120 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122 Zastosowanie i obsługa obszarów roboczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123 Dodawanie nowych obszarów roboczych w dokumencie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123 Edytowanie obszarów roboczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124 Zmiana nazw obszarów roboczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 Zmiana kolejności obszarów roboczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 Przekształcanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129 Zastosowanie miarek i linii pomocniczych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129 Skalowanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130 Odbijanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132 Obracanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134 Zniekształcanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135 Pochylanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136 Precyzyjne rozmieszczanie obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 Zmiana perspektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140 Przeprowadzanie kilku przekształceń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141 Zastosowanie efektu Free Distort (Zniekształcanie swobodne) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142 AdobE ILLUSTRAToR CS6/CS6 PL. ofICjALny PodRęCznIk vii 5 rySowanie prZy użyciu pióra i ołówka 144 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 Zapoznanie z narzędziem Pen (Pióro) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 Rysowanie linii prostych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 Tworzenie linii krzywych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 Tworzenie krzywej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151 Przekształcanie punktów gładkich w narożne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153 Rysowanie skrzypiec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156 Kreślenie krzywych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156 Wybieranie krzywej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156 Rysowanie zakrzywionej ścieżki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157 Rysowanie krzywych zamkniętych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158 Rysowanie kształtu pudła skrzypiec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159 Rysowanie strun . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161 Rozdzielanie ścieżki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162 Dodawanie strzałek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162 Tworzenie linii przerywanej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164 Edytowanie krzywych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165 Usuwanie i dodawanie punktów węzłowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166 Przekształcanie punktów gładkich i narożnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168 Rysowanie narzędziem Pencil (Ołówek) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170 Edytowanie ścieżek narzędziem Pencil (Ołówek) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 Ostatni etap pracy nad rysunkiem skrzypiec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172 Składanie poszczególnych elementów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172 Kolorowanie ilustracji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 6 kolor i malowanie 176 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178 Podstawowe informacje o kolorze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178 Tryby koloru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179 Obsługa narzędzi do edytowania kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179 Tworzenie kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182 Tworzenie i zapisywanie niestandardowego koloru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182 Edytowanie próbki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183 viii SPIS TREŚCI Zastosowanie bibliotek próbek programu Illustrator . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184 Tworzenie koloru dodatkowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185 Obsługa próbnika kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186 Tworzenie i zapisywanie tint kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188 Kopiowanie atrybutów wyglądu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188 Tworzenie grup kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189 Obsługa panelu Color Guide (Wzornik kolorów) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190 Edytowanie grupy kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191 Edytowanie kolorystyki obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194 Obsługa panelu Kuler . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196 Przydzielanie kolorów do ilustracji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197 Korygowanie kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 199 Wypełnianie obiektów wzorkami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200 Zastosowanie gotowych wzorków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200 Tworzenie niestandardowego wzorku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201 Stosowanie wzorków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203 Edytowanie wzorków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204 Zastosowanie funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 205 Tworzenie grupy aktywnego malowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 205 Edytowanie zasięgu obszarów aktywnego malowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207 Korzystanie z funkcji Gap Options (Opcje odstępów) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209 212 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214 Praca z tekstem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 215 Tworzenie tekstu ozdobnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 215 Tworzenie tekstu akapitowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216 Importowanie zwykłego pliku tekstowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217 Tekst nadmiarowy i zmiana układu tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 218 Tworzenie wątków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219 Tworzenie łamów tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220 Formatowanie tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221 Zmiana rozmiaru czcionki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 223 Zmiana koloru czcionki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224 Zmiana innych właściwości tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225 7 edycja i prZetwarZanie tekStu Help stop the spread of germs that cause colds and other illnesses! COVER YOUR MOUTH AND NOSE WHEN YOU COUGH OR SNEEZE WASH YOUR H ANDS STAY HOM E WHEN SICK ON COLD M M O C E H T Cover Your Mouth and Nose When you sneeze or cough, always cover your When you sneeze or cough, always cover your mouth and nose with a tissue, and throw the used tissue in the trash. If you do not have time to (cid:31)nd a tissue, sneeze or cough into the crook of your elbow or upper arm. Do not cover your mouth with your hands. Wash Your Hands Keeping your hands clean is an easy and e(cid:30)ective way to reduce the spread of germs. Wash your hands often with regular soap and water or an alcohol-based hand rub. Thor- ough hand washing will help prevent illness for you and those around you. Stay Home When Sick Stay Home When Sick Stay Home When Sick Help yourself and others by staying home when you Help yourself and others by staying home when you are sick. It is important to avoid contact with others when you are most contagious. The time when you are most con- tagious varies depending on your illness. The stress of work or school may make your illness worse or prolong your symptoms. Staying home and getting some rest may help you to get well sooner. The Feel Better People © AdobE ILLUSTRAToR CS6/CS6 PL. ofICjALny PodRęCznIk ix Używanie glifów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226 Zmiana wielkości obiektów tekstowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228 Zmiana właściwości akapitu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 229 Tworzenie i zastosowanie stylów tekstowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231 Tworzenie i zastosowanie stylu akapitowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231 Edycja stylu akapitowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232 Próbkowanie właściwości tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233 Tworzenie i zastosowanie stylu znakowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233 Edycja stylu znakowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234 Deformowanie tekstu przy użyciu obwiedni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235 Deformowanie tekstu przy użyciu obiektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237 Oblewanie obiektu tekstem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238 Umieszczanie tekstu na ścieżkach otwartych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239 Umieszczanie tekstu na ścieżkach zamkniętych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240 Przekształcanie tekstu w kontury . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 242 8 warStwy 4 1 3 2 244 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 244 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246 Tworzenie warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248 Zaznaczanie i przenoszenie obiektów i warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249 Powielanie zawartości warstwy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 251 Przesuwanie warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 251 Blokowanie warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253 Wyświetlanie warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254 Wklejanie warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 257 Tworzenie masek przycinających . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258 Scalanie warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 259 Lokalizowanie warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 261 Dodawanie atrybutów wyglądu do warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 261 Wydzielanie warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264 9 rySowanie w perSpektywie 266 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268 Obsługa perspektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268 Narzędzie Perspective Grid (Siatka perspektywy) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 269 x SPIS TREŚCI Obsługa narzędzia Perspective Grid (Siatka perspektywy) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270 Obsługa predefiniowanej siatki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270 Edycja siatki perspektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270 Rysowanie obiektów w perspektywie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273 Zaznaczanie i modyfikowanie obiektów w perspektywie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 275 Umieszczanie obiektów w perspektywie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280 Jednoczesna edycja płaszczyzny i obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281 Umieszczanie i edycja tekstu w perspektywie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286 Korzystanie z symboli w perspektywie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288 Umieszczanie symboli na siatce perspektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288 Modyfikacja symboli na płaszczyźnie perspektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288 Przeniesienie obiektów z perspektywy do trybu normalnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 291 Korzystanie z planu poziomego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292 10 łącZenie kolorów i kSZtałtów 294 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 294 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 296 Informacje o gradientach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297 Tworzenie i zastosowanie gradientów liniowych w wypełnieniach . . . . . . . . . . . . . . . . 297 Zmiana kierunku i kąta wypełnienia gradientowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 300 Dodawanie gradientu do obrysu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 301 Edycja gradientu obrysu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 302 Tworzenie gradientu promienistego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 304 Zmiana kolorystyki gradientu promienistego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 304 Korygowanie gradientu promienistego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 307 Dodawanie gradientów do wielu obiektów jednocześnie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 308 Przeciągnij narzędziem Gradient w poprzek płatków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 309 Tworzenie przezroczystych gradientów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 311 Tworzenie przejść pomiędzy obiektami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 313 Tworzenie przejść z określoną liczbą kroków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 313 Modyfikowanie przejścia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 314 Tworzenie płynnych przejść kolorystycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 316 11 pędZle 320 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 320 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 322 Pędzle w praktyce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 323 AdobE ILLUSTRAToR CS6/CS6 PL. ofICjALny PodRęCznIk xi Zastosowanie pędzli kaligraficznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 323 Edycja pędzla . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 324 Zastosowanie koloru wypełnienia podczas malowania pędzlami . . . . . . . . . . . . . . . . . . 325 Usuwanie obrysu w postaci pędzla . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 325 Zastosowanie pędzli artystycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 326 Przykłady pędzli artystycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 326 Edytowanie ścieżek narzędziem Paintbrush (Pędzel) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 327 Tworzenie pędzla artystycznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 329 Edycja pędzla artystycznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 330 Pędzle z włosia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 331 Zmiana opcji pędzla z włosia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 331 Malowanie pędzlem z włosia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 332 Zastosowanie pędzli ze wzorkiem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 334 Tworzenie pędzla ze wzorkiem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 336 Malowanie pędzlem ze wzorkiem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 339 Zmiana ustawień koloru pędzli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 340 Zmiana koloru pędzla przy użyciu metody Tints (Tinty) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 341 Zmiana koloru pędzla przy użyciu metody Hue Shift (Przesunięcie barwy) . . . . . . . . . 342 Obsługa narzędzia Blob Brush (Kropla) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 344 Rysowanie narzędziem Blob Brush (Kropla) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 344 Łączenie ścieżek narzędziem Blob Brush (Kropla) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 345 Edytowanie obiektów przy użyciu narzędzia Eraser (Gumka) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 346 350 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 350 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 352 Obsługa efektów dynamicznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 353 Dodawanie efektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 353 Edytowanie efektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 355 Zmiana wyglądu tekstu przy użyciu efektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 356 Edycja obiektów przy użyciu efektu Pathfinder (Odnajdywanie ścieżek) . . . . . . . . . . . 359 Stosowanie efektu Offset Path (Przesunięcie ścieżki) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 360 Efekty trójwymiarowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 365 Tworzenie bryły obrotowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 365 Konfigurowanie oświetlenia obiektu trójwymiarowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 367 Nakładanie symbolu na ścianki obiektu przestrzennego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 368 12 efekty xii SPIS TREŚCI 13 ZaStoSowanie atrybutów wyglądu i Stylów graficZnych Sign In | New Customers | View Shopping Cart Search Go Clothing Furniture Registry Toys Contact Welcome to 5 Little Duckies - the city’s premier baby clothing and gift store! 374 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 374 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 376 Zastosowanie atrybutów wyglądu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 377 Edytowanie i dodawanie atrybutów wyglądu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 377 Tworzenie dodatkowego obrysu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 379 Tworzenie dodatkowego wypełnienia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 380 Zmiana kolejności atrybutów wyglądu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 381 Zmiana atrybutu wyglądu dla wybranej warstwy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 382 Zastosowanie stylów grafi cznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 383 Tworzenie i zapisywanie stylu grafi cznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 383 Zastosowanie stylu grafi cznego do zmiany wyglądu obiektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 384 Zmiana atrybutów stylu grafi cznego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 385 Zastosowanie stylu grafi cznego do zmodyfi kowania warstwy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 385 Edycja stylu grafi cznego dodanego do warstwy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 387 Stosowanie istniejących stylów grafi cznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 388 Stosowanie wielu stylów grafi cznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 389 Zastosowanie stylu grafi cznego do zmodyfi kowania tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 390 Kopiowanie, stosowanie i usuwanie stylów grafi cznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 391 Tworzenie grafi ki na potrzeby internetu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 392 Wyrównywanie obiektów do siatki pikseli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 392 Cięcie na plasterki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 394 Zaznaczanie i edycja plasterków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 396 Polecenie Save For Web (Zapisz do pokazania w Internecie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 396 14 Symbole MOVE EAT LIVE PARK B R O A D W AY E M E R A L D A V E P A R K A V E T S D N E S N W O T U N I O N P A R K E A S T A V E T S E G N A R O M A R K E T S T T S N O S D U H T S Y R O T C A F E V E A LIN E R O H S C E N T R A L P A R K C O A S T A V E L L I H D N A S T S T U N L A W 400 Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 400 Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 402 Praca z symbolami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 403 Obsługa bibliotek symboli programu Illustrator . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 403 Tworzenie symboli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 406 Edytowanie symboli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 407 Zastępowanie symboli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 409 Przerywanie połączenia z symbolem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 411 Zmiana opcji symboli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 412 Narzędzia do edytowania symboli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 412 AdobE ILLUSTRAToR CS6/CS6 PL. ofICjALny PodRęCznIk xiii „Rozpylanie” kopii symbolu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 412 Edytowanie zestawów symboli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 414 Kopiowanie i edycja zestawów symboli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 416 Zapisywanie i pobieranie obiektów graficznych z panelu Symbols (Symbole) . . . . . . 418 Nanoszenie symboli na ścianki obiektów 3D . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 419 Symbole a program Flash . . . . . . . . . . . . .
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Adobe Illustrator CS6/CS6 PL. Oficjalny podręcznik
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: