Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00264 004804 14460929 na godz. na dobę w sumie
Adobe Photoshop Elements 9. Maksymalna wydajność - książka
Adobe Photoshop Elements 9. Maksymalna wydajność - książka
Autor: , Liczba stron: 360
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-3318-0 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> fotografia cyfrowa >> edycja zdjęć
Porównaj ceny (książka, ebook (-25%), audiobook).

Wydobądź głębię z Twoich fotografii!

Adobe Photoshop Elements to mniejszy brat prawdopodobnie najlepszego programu do obróbki grafiki rastrowej. Jakiego? Oczywiście Adobe Photoshopa! Photoshop Elements posiada jego najlepsze cechy — wygodny interfejs, wysoką wydajność oraz ogromne możliwości. Jednak jego autorzy ograniczyli liczbę dostępnych funkcji do tych najbardziej przydatnych w amatorskich oraz półprofesjonalnych pracach, a co za tym idzie, dostosowali cenę produktu do możliwości użytkownika domowego. Teraz i Ty możesz skorzystać z najlepszej ciemni cyfrowej w domowym zaciszu!

Pomimo ograniczonego zakresu funkcji w Adobe Photoshop Elements drzemie ogromny potencjał. Dzięki tej książce dowiesz się, jak go wykorzystać! Na wstępie poznasz zalety i wady formatu RAW, sposoby korygowania kontrastu i balansu bieli oraz podstawy retuszowania fotografii. W trakcie lektury kolejnych rozdziałów nauczysz się montować fotografie, wydobywać głębię ostrości, tworzyć przykuwające uwagę portrety i operować na kanałach. Każda operacja, jaką musisz wykonać w programie, jest dokładnie opisana i zilustrowana przez autorów. Uzupełnieniem książki jest niezwykle bogata w treści strona internetowa, na której znajdziesz filmy instruktażowe, materiały źródłowe oraz darmowe fotografie, na których będziesz mógł prowadzić eksperymenty. Dzięki tej książce zbudujesz w domu swoją własną cyfrową ciemnię!

Uruchom ciemnię w Twoim domu!


Przykłady do książki można znaleźć pod adresem:

http://www.markgaler.com/book-resources/resources-for-photoshop-elements-9-maximum-performance/
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Idź do • Spis treści • Przykładowy rozdział • Skorowidz Katalog książek • Katalog online • Zamów drukowany katalog Twój koszyk • Dodaj do koszyka Cennik i informacje • Zamów informacje o nowościach • Zamów cennik Czytelnia • Fragmenty książek online Kontakt Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl © Helion 1991–2011 Adobe Photoshop Elements 9. Maksymalna wydajność Autorzy: Mark Galer M.Ed., Abhijit Chattaraj Tłumaczenie: Dominika Kurek ISBN: 978-83-246-3318-0 Tytuł oryginału: Adobe Photoshop Elements 9: Maximum Performance: Unleash the hidden performance of Elements Format: 170×230, stron: 360 Wydobądź głębię z Twoich fotografii! • Jak przygotować środowisko pracy? • Jak stworzyć fotomontaż trudny do wykrycia? • Jak przygotować fotografię do wydruku? Adobe Photoshop Elements to mniejszy brat prawdopodobnie najlepszego programu do obróbki grafiki rastrowej. Jakiego? Oczywiście Adobe Photoshopa! Photoshop Elements posiada jego najlepsze cechy – wygodny interfejs, wysoką wydajność oraz ogromne możliwości. Jednak jego autorzy ograniczyli liczbę dostępnych funkcji do tych najbardziej przydatnych w amatorskich oraz półprofesjonalnych pracach, a co za tym idzie, dostosowali cenę produktu do możliwości użytkownika domowego. Teraz i Ty możesz skorzystać z najlepszej ciemni cyfrowej w domowym zaciszu! Pomimo ograniczonego zakresu funkcji w Adobe Photoshop Elements drzemie ogromny potencjał. Dzięki tej książce dowiesz się, jak go wykorzystać! Na wstępie poznasz zalety i wady formatu RAW, sposoby korygowania kontrastu i balansu bieli oraz podstawy retuszowania fotografii. W trakcie lektury kolejnych rozdziałów nauczysz się montować fotografie, wydobywać głębię ostrości, tworzyć przykuwające uwagę portrety i operować na kanałach. Każda operacja, jaką musisz wykonać w programie, jest dokładnie opisana i zilustrowana przez autorów. Uzupełnieniem książki jest niezwykle bogata w treści strona internetowa, na której znajdziesz filmy instruktażowe, materiały źródłowe oraz darmowe fotografie, na których będziesz mógł prowadzić eksperymenty. Dzięki tej książce zbudujesz w domu swoją własną cyfrową ciemnię! • Kalibracja monitora • Przydatne skróty klawiaturowe • Zalety formatu RAW • Wykorzystanie narzędzia Adobe Camera Raw • Modyfikacja parametrów ekspozycji • Korekta zdjęć o małym kontraście • Techniki prostowania fotografii • Kontrola skali barw • Korekta balansu bieli • Kadrowanie • Korzystanie z przestrzeni roboczych • Przygotowanie do wydruku • Wyostrzanie zdjęcia • Głębia ostrości • Korekta portretu • Przygotowanie fotomontażu Uruchom ciemnię w Twoim domu! Zawartość – część 1 Przedmowa Jak zacząć? 12 14 Projekt 1. Adobe Camera Raw Strona 20 Projekt 2. Podstawy retuszu Strona 54 Projekt 3. Obszary robocze Strona 66 Projekt 5. Przygotowywanie do wydruku Strona 88 Projekt 6. Krzywe Strona 102 Projekt 7. Czerń i biel Strona 114 Projekt 4. Gradienty i winiety Strona 78 Projekt 8. Wyostrzanie Strona 124 Optymalizacja 1 OptymalizacjaOptymalizacja Zawartość – część 2 Projekt 1. Głębia ostrości Strona 136 Projekt 2. Promienie świetlne Strona 146 Projekt 3. Tonowanie Strona 158 Projekt 4. Portret charakterystyczny Strona 170 Projekt 5. Portret glamour Strona 184 Projekt 6. Mapowanie tonalne (pseudo-HDR) Strona 196 Ulepszanie Projekt 7. Pseudo-Holga Strona 206 Projekt 8. Zdjęcie w ciemnej tonacji Strona 218 Projekt 9. Kanały Strona 226 2 UlepszanieUlepszanie Zawartość – część 3 Projekt 1. Kreatywny montaż Strona 238 Projekt 2. Zastępowanie nieba Strona 250 Projekt 3. Momenty decydujące Strona 258 Projekt 4. Renesans Strona 268 Projekt 5. Mieszanie warstw Strona 278 Projekt 6. Pragnienie szybkości Strona 286 Projekt 7. Zachowywanie cieni Strona 294 Fotomontaże Słowniczek żargonu 348 Skróty (PC) 352 354 Skróty (Mac) Skorowidz 356 3 FotomontażeFotomontaże Projekt 8. Przemieszczanie Strona 306 Projekt 9. Photomerge Strona 320 Projekt 10. Przenoszenie włosów Strona 336 1Głębia ostrości1Głębia ostrości1Projekt 1. Głębia ostrości Filtru gaussowskiego można używać do kreatywnego rozmywania rozpra- szającego tła. Aparaty cyfrowe na ogół są w stanie zapewnić większą głę- bię ostrości (większy ostry obszar) przy tej samej wartości przysłony niż ich 35-milimetrowi analogowi kuzyni dzięki stosunkowo niewielkiemu rozmiarowi czujnika. W niektórych przypadkach jest to korzystne, ale wprowadza niepożą- dane, rozpraszające detale, podczas gdy uwaga oglądającego powinna być skupiona wyłącznie na głównym obiekcie zdjęcia. Podczas wykonywania zdjęć trzeba myśleć o wielu kwestiach, dlatego ko- nieczność rozważenia odpowiedniej kombinacji przysłony i czasu naświetla- nia często jest marginalizowana. Photoshop Elements może jednak pomóc zepchnąć uciążliwe tło w otchłań zapomnienia. Problemy pojawiają się, kie- dy powstałe wskutek tego zdjęcie wygląda bardziej jak fotomontaż niż reali- styczny obraz. Zwyczajne zastosowanie filtru rozmycia gaussowskiego czę- sto skutkuje „rozlaniem się” silnych różnic tonalnych i nasyconych kolorów na zamglone tło, co sprawia, że fotografia przypomina akwarelę. Filtr rozmycia gaussowskiego zazwyczaj wymaga trochę dodatkowej pracy, jeśli zastosowa- na technika postprodukcji ma nie rzucać się zbytnio w oczy. Zmniejsz głębię ostrości, aby uwydatnić główny obiekt zdjęcia Część 2. Ulepszanie 1. W pierwszej połowie tego projektu utworzymy precyzyjną maskę warstwy, chroniącą te obszary zdjęcia, na których chcemy zachować ostrość. Pozwoli też ona na stopniowe przejście pomiędzy ostry- mi i nieostrymi rejonami w tle, by zasymulować niewielką głębię ostrości, która powstałaby, gdyby do wykonania zdjęcia użyto szeroko otwartej przysłony. Na początek powiel warstwę tła, przeciągając ją na ikonę tworzenia nowej warstwy w panelu Layers (Warstwy). 2. W panelu narzędzi wybierz narzędzie szybkiego zaznaczania, a na pasku opcji Auto Enhance (Auto- ulepszanie). Przeciągnij wskaźnik nad sylwetką dziewczynki i jej odbiciem w wodzie. Najprawdopodob- niej przy pierwszym zaznaczeniu obejmie ono wodę pod ręką dziecka. 138 Projekt 1. Głębia ostrości 3. Zmniejsz średnicę pędzla, klikając ikonę próbnika na pasku opcji. Przytrzymaj klawisz Alt (PC) lub Option (Mac) i zamaluj obszary wody, które chcesz wyłączyć z zaznaczenia. 4. Kliknij przycisk Refine Edge (Popraw krawędź) na pasku opcji i wybierz oglądanie zaznaczenia z opcją On White (Na białym) albo Custom Overlay Color (Niestandardowy kolor nakładki). Ustaw wartość Smooth (Gładkość) na 3, a Feather (Wtapianie) na 1 piksel, by zmiękczyć krawędź zaznaczenia. Przeciągnij suwak Contract/Expand (Zawężanie/rozszerzanie) w prawo, żeby krawędź maski znajdowała się bezpośrednio nad krawędzią sylwetki dziewczynki. Kliknij OK, aby zastosować te dopasowania do zaznaczenia. 139 Część 2. Ulepszanie 5. W menu Select (Zaznacz) wybierz Inverse (Odwrotność). W panelu Layers (Warstwy) kliknij ikonę dodawania maski warstwy. Zaznaczenie przekształci się w maskę warstwy określającą obszar, który na obrazie końcowym będzie ostry. Przytrzymaj klawisz Alt (PC) lub Option (Mac) i kliknij maskę warstwy, aby zobaczyć jej zawartość. 6. Obszar ostrości nie jest ceglaną ścianą, to znaczy nie zaczyna się i nie kończy nagle — stopniowo pojawia się i zanika. Kiedy potrzebujesz płynnych przejść pomiędzy obszarem maskowanym i niemasko- wanym (ostrym i nieostrym), pomyśl o gradiencie. Ustaw domyślne kolory w panelu narzędzi (naciśnij D, a potem X na klawiaturze). Kliknij w tym panelu narzędzie gradientu, wybierz gradient Foreground to Transparent (Od koloru narzędzia do przezroczystości) z menu rozwijanego na pasku opcji, a potem wariant lustrzany. Przeciągnij gradient od dołu sylwetki dziewczynki w okolice linii horyzontu w oddali (przytrzymanie klawisza Shift podczas przeciągania sprawi, że gradient zachowa poziom). Przeciągnij go drugi raz, aby jeszcze bardziej przyciemnić maskę. Skutkiem tego będzie rozciągnięcie ostrości przed i za dziewczynką. Ten obszar stanie się naszą płaszczyzną ostrości. Uwaga. Plik do tego projektu zawiera ścieżkę, którą można przekształcić w zaznaczenie. Musisz zainstalować plik z operacją dostępny na stronie internetowej towarzyszącej książce. Jeśli utwo- rzysz maski warstwy, mając aktywne to zaznaczenie, automatycznie uzyskasz maskę z kroku 5. 140 Projekt 1. Głębia ostrości 7. Przełącz kolor narzędzia na biały i przeciągnij gradient od dołu obrazu tuż pod miejsce, gdzie dziew- czynka siedzi na piasku. Pomoże to zmniejszyć trochę ostrość w odbiciach. Przytrzymaj klawisz Alt (PC) lub Option (Mac) i kliknij maskę warstwy, aby powrócić do normalnego widoku. 8. Kliknij miniaturę zdjęcia, by stała się aktywnym składnikiem warstwy. Następnie kliknij połącze- nie pomiędzy miniaturą a maską warstwy, aby je rozdzielić. Przejdź do Filter/Blur/Gaussian Blur (Filtr/ Rozmycie/Rozmycie gaussowskie) i zastosuj znaczną ilość rozmycia (w tym projekcie 20 pikseli). To, o ile obniżasz ostrość, jest kwestią subiektywną. Bardzo małą głębię ostrości można uzyskać przez dobranie mniejszych wartości przysłony, fotografowanie z bliska i użycie aparatu wielkoformatowego. Jeśli usta- wiasz znaczny promień w filtrze rozmycia gaussowskiego, zdjęcie będzie wyglądało, jakby było zrobione z wykorzystaniem aparatu wielkoformatowego — co jest niemożliwe do osiągnięcia za pomocą cyfro- wego aparatu kompaktowego, o ile nie fotografujemy owada lub kwiatu w trybie makro. Mocną stroną tego efektu jest usuwanie z tła rozpraszającego chaosu, izolowanie obiektu zdjęcia i skupianie na nim pełnej uwagi. Niestety, na tym etapie ma on pewne wady. Efekt rozmycia tła rozlał część ciemnych, silniej nasyconych tonów na jaśniejsze, mniej nasycone tło. Pojawiło się halo, które zdradza, że rezultat ten osiągnięto na etapie postprodukcji, a nie w aparacie. 141 Część 2. Ulepszanie 9. Problem można rozwiązać przez staranne zastosowanie stempla. Zaznacz miniaturę zdjęcia na ko- pii warstwy tła, a następnie wybierz stempel z paska narzędzi. Na pasku opcji zaznacz opcję Aligned (Wyrównane) i ustaw tryb na Lighten (Jaśniej). Przytrzymaj klawisz Alt (PC) lub Option (Mac), zaznacz piksele oddalone od krawędzi, w miejscu, gdzie nie sięgnęły zlewające się kolory, i zamaluj nimi uszko- dzone obszary graniczne. Przełączaj się z trybu Lighten (Jaśniej) na Darken (Ciemniej), jeśli natrafisz na znaczące obszary jasnych tonów wlewające się na ciemniejsze tło. 10. Na zakończenie projektu możemy dodać winietę, by zdjęcie stawało się stopniowo coraz jaśniejsze w środku (światło przyciąga wzrok). Wybierz narzędzie zaznaczenia prostokątnego z panelu narzędzi i ustaw Feather (Wtapianie) na pasku opcji na 200 pikseli. Zaznacz środkową część zdjęcia i z menu Select (Zaznacz) wybierz Inverse (Odwrotność). 142 Projekt 1. Głębia ostrości 11. Wybierz opcję Copy Merged (Kopiuj scalone) z menu Edit (Edycja), a potem Paste (Wklej) z tego sa- mego menu, by wkleić piksele na nową warstwę. W panelu Layers (Warstwy) ustaw tryb nowej warstwy na Multiply (Pomnóż). Obniż jej krycie, jeśli winieta jest zbyt wyraźna. Uwaga. Ze strony internetowej towarzyszącej książce można pobrać plik z operacją winietowania, która automatyzuje dwa ostatnie kroki tej instrukcji. 143 Część 2. Ulepszanie PRZySZŁOść MODyFIKACJI OSTROśCI Jeśli aparaty cyfrowe będą w stanie rejestrować informacje o odległości w chwili wykonywania zdję- cia, będzie można używać ich do tworzenia automatycznych map głębi. (Filtr Lens Blur (Rozmycie soczewkowe) z pełnej wersji Photoshopa potrafi już tworzyć automatyczne efekty głębi ostrości na bazie z kanałów i masek warstw, ale kanały te wciąż muszą być tworzone ręcznie, z użyciem technik przedstawionych w tym projekcie). Wybranie najodpowiedniejszej głębi ostrości będzie można odło- żyć na etap postprodukcji zdjęcia, podobnie jak w przypadku ustalania balansu bieli w Camera Raw. 144 Projekt 1. Głębia ostrości Opracuj to zdjęcie z użyciem technik przedstawionych w tym projekcie — autorką fotografii jest Dorothy Connop 145 22Projekt 2. Promienie świetlne W tym miejscu zajmiemy się sztuką sprawiania, by dobre fotografie jak najmocniej zapadały w pamięć. Odkryj, jak dodać dramatyzmu fotografiom krajobrazowym, korzystając z „promieni łaski” (czyli narzędzia gradientu z własnymi ustawieniami). Tworzenie efektownych zdjęć krajobrazowych nie wymaga geniuszu. Wybierz pięk- ny krajobraz zaraz po świcie lub tuż przed zachodem słońca i dodaj dramatyczne naturalne oświetlenie, aby stworzyć ekspresyjny, zapadający w pamięć obraz. Niech się stanie światłość — tworzenie spektakularnych efektów świetlnych zwiększa dramatyzm zdjęć Błękitne niebo jest świetne, kiedy spędzamy wakacje na plaży, ale najlepsze naturalne oświetlenie dla fotografii daje nierówne, przefiltrowane światło sło- neczne, przebijające się przez częściową zasłonę chmur. Natrafić na takie za- chmurzenie, kiedy słońce znajduje się nisko, jest stosunkowo łatwo; moment, kiedy promienie światła zaleją wybrany widok, bywa jednak rzadki i trudny do uchwycenia. Ten ostatni składnik wymaga cierpliwości, wytrwałości i szczęścia — albo solidnej dawki postprodukcji w programie Photoshop Elements. Część 2. Ulepszanie 1. Otwórz w Adobe Camera Raw (ACR) projekt RAW ze strony internetowej towarzyszącej książce. Będziemy optymalizować tonalność i kolory obrazu z pliku RAW dwukrotnie, raz dla pierwszego planu i raz dla nieba. Pierwszym krokiem jest ustawienie punktu czerni dla zdjęcia, ponieważ ciemniejsze tony są bardzo słabe — fotografia była wykonywana, gdy utrzymywała się poranna mgiełka. Przeciągnij suwak Blacks (Czarne) do miejsca, gdzie cienie zaczynają być obcinane (trójkąt nad lewą stroną histo- gramu musi pozostać czarny). 2. Przytrzymując klawisz Alt (PC) lub Option (Mac), przeciągnij suwak Exposure (Ekspozycja) w pra- wo, aby obciąć najjaśniejsze rejony na odległych wzgórzach. Widok progowy na podglądzie zdjęcia do- prowadzi Cię do punktu, gdzie obcinanie zacznie stawać się widoczne na pierwszym planie. Dopasowa- nie ekspozycji o mniej więcej +2,5 skoku obetnie wszystkie oświetlone wzgórza na średnim dystansie, a także niebo (na tym etapie rozszerzamy kontrast tylko na polach na pierwszym planie). 148 Projekt 2. Promienie świetlne 3. Zakończ optymalizację pierwszego planu, obniżając wartości Brightness (Jasność) i Vibrance (Ja- skrawość). Suwak Brightness (Jasność) można przeciągnąć na wartości znacznie ciemniejsze (około -50) dzięki znaczącemu zwiększeniu wartości Exposure (Ekspozycja), które wprowadziliśmy w poprzednim kroku. Kliknij przycisk Open Image (Otwórz obraz), aby otworzyć zdjęcie w głównym obszarze edycji Photoshop Elements. 4. Po otwarciu zdjęcia w głównej przestrzeni edycji przejdź do menu File/Place (Plik/Umieść) i otwórz ten sam plik RAW. Tym razem zoptymalizuj go pod kątem nieba. Kliknij Default (Domyślne), aby wy- zerować ustawienia ekspozycji. Exposure (Ekspozycja) można teraz obniżyć o pół skoku od domyślnego 0,0, natomiast Contrast (Kontrast), Clarity (Przejrzystość) i Vibrance (Jaskrawość) przeciągnąć do mak- symalnych wartości +100. Ustaw Brightness (Jasność) i Blacks (Czarne) na wartości domyślne (kliknij dwukrotnie trójkąty suwaków). Kliknij OK, aby otworzyć tę wersję jako warstwę nad pierwszą wersją, otwartą w poprzednim kroku. 149 Część 2. Ulepszanie 5. Druga wersja otwiera się jako obiekt inteligentny nad warstwą tła. Duży X, który widać na począt- ku, wskazuje, że możemy tę wersję skalować, jeśli chcemy. Ponieważ potrzeba nam pełnej zgodności z warstwą poniżej (nie chcemy zmieniać jej rozmiaru), trzeba potwierdzić skalowanie, naciskając Enter. Można kliknąć prawym przyciskiem myszy warstwę i wybrać Simplify Layer (Uprość warstwę), aby zmie- nić obiekt inteligentny w zwyczajną warstwę. Uwaga. Obiekty inteligentne można skalować wielokrotnie bez utraty ich jakości. 6. Aby selektywnie połączyć najlepsze fragmenty ekspozycji obu warstw, zamaskujemy pierwszy plan na górnej warstwie. Kliknij przycisk dodawania masek na dole panelu Layers (Warstwy). W panelu narzędzi wybierz gradient z opcjami Black, White (Czarny, Biały) i Linear (Liniowy). Przeciągnij krótki gradient od ciemnego pierwszego planu do oświetlonych słońcem wzgórz na średnim dystansie. Je- śli potrzebujesz zmienić położenie gradientu, kliknij połączenie pomiędzy maską warstwy a miniaturą zdjęcia, aby je usunąć. Następnie wybierz narzędzie przenoszenia z panelu narzędzi, kliknij i przeciągnij maskę warstwy niżej, przytrzymując klawisz Shift. 150 Projekt 2. Promienie świetlne 7. Jeśli pola na pierwszym planie wydają się zbyt ciemne lub zbyt jasne, dodaj drugą warstwę dopaso- wania Levels (Poziomy) tuż nad warstwą tła (kliknij warstwę tła przed dodaniem nowej warstwy dopaso- wania). Przeciągnij środkowy suwak gammy pod histogramem w lewo lub prawo, aby poprawić jasność pierwszego planu. 8. Wybierz górną warstwę (Shaft-of-Light) i dodaj nad nią pustą warstwę. Ustaw tryb nowej warstwy na Overlay (Nakładka). Wybierz gradient z paska narzędzi i czerń jako kolor narzędzia (naciśnij klawisz D, aby przełączyć na domyślne barwy), a następnie opcję Foreground to Transparent (Od koloru narzędzia do przezroczystości) z menu rozwijanego gradientów, a na pasku opcji ustaw opcję Linear (Liniowy) i kry- cie na 50 . Przytrzymaj klawisz Shift i przeciągnij krótki gradient od góry podglądu zdjęcia do miejsca, gdzie zaczynają się przerwy w chmurach, aby dodać dramatyzmu górnej części fotografii. 9. W kilku następnych krokach dodamy dramatyzmu całości fotografii, tworząc promienie światła padające przez przerwy w chmurach. Utwórz drugą warstwę dopasowania Levels (Poziomy) i znacznie zwiększ jasność zdjęcia, przeciągając środkowy suwak gammy w lewo (w tym projekcie o jakieś 1,6). 151 Część 2. Ulepszanie 10. Wybierz czerń jako kolor narzędzia, a następnie gradient z panelu narzędzi, a potem kliknij przycisk Edit (Edycja) na pasku narzędzi, aby otworzyć edytor gradientu. Kliknij gradient Transparent Stripes (Paski przezroczyste). Zmodyfikuj go zgodnie z następującymi wskazówkami. Celem tej edycji jest utworzenie pasków o nieregularnej szerokości i miękkich krawędziach, które będą mogły zasymulo- wać wygląd promieni świetlnych. Białe znaczniki na górze skali edycji oznaczają pełną przezroczystość, natomiast czarne — pełne krycie kolorem narzędzia. Kliknij i przeciągnij te znaczniki, grupując je po cztery. Białe powinny znajdować się po obu stronach grupy, z dwoma czarnymi obok siebie pośrodku. Rozsunięcie czarnych znaczników powiększy pasek. Odsunięcie białych od czarnych rozszerzy obszar przejścia pomiędzy pełną przezroczystością a pełnym kryciem. Aby dodać znacznik, przytrzymaj klawisz Alt (PC) lub Option (Mac) i przeciągnij istniejący znacznik na niewielką odległość. Aby go usunąć, prze- ciągnij go z dala od skali gradientu. By dodać zmodyfikowany gradient do szablonów, kliknij przycisk New (Nowy) i nadaj promieniom światła odpowiednią nazwę (nie przejmuj się tym, że na razie są one kolorowe). Gradient ten można wczytać z szablonu udostępnionego na stronie internetowej. Uwaga. Czarny znacznik można zmienić na biały i odwrotnie, klikając go i zmieniając wartość suwaka Opacity (Krycie) na dole sekcji Stops (Znaczniki) edytora gradientów. 152 Projekt 2. Promienie świetlne 11. Upewnij się, że na pasku opcji zaznaczona jest opcja gradientu Linear (Liniowy), i ustaw krycie na 100 oraz tryb na Normal (Zwykły), a potem zaznacz opcję Transparency (Przezroczystość). Kolorem narzędzia powinna wciąż być czerń. Kliknij po lewej stronie okna zdjęcia i przeciągnij wskaźnik myszy na jego prawą stronę. Długość narysowanej w ten sposób linii będzie stanowić początkową szerokość promieni, chociaż można ją później zmodyfikować za pomocą opisanego w następnym kroku polecenia przekształcenia. 12. W menu Image (Obraz) z podmenu Transform (Przekształć) wybierz Distort (Zniekształć). Klik- nij kolejno każdy z uchwytów narożnych i przeciągnij je, aby rozłożyć promienie światła w wachlarz. Umieść wskaźnik myszy w prostokącie zaznaczenia przekształcenia, a następnie kliknij i przeciągnij, aby zmienić położenie promieni. Kiedy będziesz zadowolony z ich kształtu, kliknij dwukrotnie zniekształ- cony prostokąt zaznaczenia, aby potwierdzić przekształcenie. Uwaga. Może zajść potrzeba powiększenia okna, aby przeciągnąć uchwyty narożne pod odpo- wiednim kątem. 153 Część 2. Ulepszanie 13. Przejdź do menu Filter (Filtr) i z podmenu Adjustments (Dopasowania) wybierz Invert (Odwróć). Zmieni to czarne paski w białe i przywróci do normy poziom jasności reszty zdjęcia. Kolejnym krokiem jest rozmycie górnej i dolnej krawędzi tego pasiastego gradientu. 14. Wybierz narzędzie gradientu i opcję Foreground to Transparent (Od koloru narzędzia do przezro- czystości). Przeciągnij krótki gradient od miejsca tuż pod wyraźnymi krawędziami na promienie światła, aby ukryć krawędzie. Powtórz ten proces dla dołu promieni, tym razem przeciągając od dołu ostrych krawędzi na gradient. Obniż krycie narzędzia gradientu na pasku opcji do 50 i przeciągnij gradient z jednej ze stron, aby zmniejszyć intensywność zewnętrznych promieni. 154 Projekt 2. Promienie świetlne 15. Teraz można dopasować jasność i kolor promieni do krajobrazu. W tym projekcie wybrałem kanał niebieski w oknie Levels (Poziomy) i przeciągnąłem środkowy suwak gammy pod histogramem nieco w prawo, aby ocieplić promienie. 16. Aby jeszcze bardziej zmiękczyć maskę, wybierz Filter/Blur/Gaussian Blur (Filtr/Rozmycie/Rozmycie gaussowskie). Określ promień rozmycia, który zmiękczy krawędzie promieni świetlnych i nada efektowi delikatność. Jeśli trzeba, zamaluj pola na pierwszym planie na biało (z użyciem dużego pędzla o mięk- kich krawędziach przy niskiej wartości krycia), aby wprowadzić na nich ciepłe światło. Uwaga. Możliwe jest zwiększenie intensywności promieni światła przez przełączenie trybu mie- szania warstwy dopasowania na Screen (Mnożenie odwrotności). Zmień krycie warstwy dopasowa- nia, aby dopracować ten efekt. 155 Część 2. Ulepszanie 17. Teraz poprawimy wygląd przerw w chmurach, by promienie światła wyglądały tak, jakby wydo- bywały się zza nich. Utwórz nową warstwę w panelu Layers (Warstwy). Przełącz jej tryb na Color (Kolor). Kliknij próbkę koloru narzędzia, aby otworzyć próbnik, wybierz barwę jasnobłękitną i kliknij OK. Wykorzystaj pędzel o miękkiej krawędzi i na pasku opcji obniż krycie do 30 . Zamaluj na niebiesko miejsca, gdzie widzisz przerwę w chmurze i zmień krycie warstwy, aby dopracować kolor. 18. Utwórz warstwę dopasowania Brightness/Contrast (Jasność/Kontrast) i zwiększ jasność do +50. Wy- pełnij maskę warstwy czernią, przechodząc do Edit/Fill Layer (Edycja/Wypełnij warstwę) i wybierając czerń jako zawartość. Wybierz pędzel i biel jako kolor narzędzia. Na pasku opcji określ miękką krawędź pędzla i krycie o wartości 30 . Użyj go, aby rozjaśnić przerwy w chmurach na górze promieni światła. Maluj kilkakrotnie, by zwiększyć jasność. Dodaj winietę wedle gustu — i iluzja jest gotowa. Jedyny pro- blem z tą techniką polega na tym, że jest ona zbyt skuteczna i kuszące jest stosowanie jej do zbyt wielu zdjęć ze swojego portfolio. W takim przypadku Twoja tajemnica może wyjść na jaw! 156 Projekt 2. Promienie świetlne Techniki użyte do opracowania tego zdjęcia zostały zaczerpnięte z projektów 2., 3. i 4. tej części książki 157 Skorowidz 8 bitów/kanał, tryb, 172, 223 A ACR, 20 balans bieli, 39 domyślne ustawienia, 24 kadrowanie, 68 mapowanie tonów, 204 modyfikowanie ekspozycji, 28 obszar roboczy, 66 otwieranie jednoczesne obrazów, 26 prostowanie obrazu, 35 przywracanie zmian, 23 redukcja szumów, 47, 70 sprawdzanie ekspozycji, 27 tworzenie maski, 132 ustawienia obrazu, 24 ustawienie skali barw, 56 wyostrzanie zdjęć, 47, 50, 65 zarządzanie miejscem na ekranie, 26 Adams Ansel, 90, 114, 123 Add Noise, okno, Patrz okno Dodaj szum Adjust Color Curves, opcja, Patrz opcja Dopasuj krzywe kolorów Adobe Camera RAW, Patrz ACR Adobe RGB, 33, 39, 46, 53, 56 Always Optimize for Print, opcja, Patrz opcja Zawsze optymalizuj pod kątem drukowania Amount, suwak, Patrz suwak Ilość Auto Enhance, opcja, Patrz opcja Autoulepszanie Autoulepszanie, opcja, Patrz opcja Autoulepszanie balans bieli grupy zdjęć, 40 nadawanie zdjęciu tonacji, 44 pojedynczego zdjęcia, 39 B barw skala kontrolowanie, 39 ustawianie w ACR, 56 Barwa/Nasycenie, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Barwa/Nasycenie Basic, karta, Patrz karta Podstawowe biel, 114 Black White Luminosity, operacja, Patrz operacja Black White Luminosity Blacks, suwak, Patrz suwak Czarne Brightness, suwak, Patrz suwak Jasność 356 Brightness/Contrast, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Jasność/Kontrast Brown Russell Preston, 118 C Cartier-Bresson Henri, 258 ciemna tonacja, 218 drukowanie zdjęć, 225 ekspozycja zdjęć, 219 cienie odzyskiwanie, 37 rozjaśnianie, 98 zachowywanie, 294 Cienie/Podświetlenia, opcja, Patrz opcja Cienie/Podświetlenia Clarity, suwak, Patrz suwak Przejrzystość Color Curves, opcja, Patrz opcja Krzywe kolorów Color, suwak, Patrz suwak Kolory Content-Aware, opcja, Patrz opcja Uwzględnianie zawartości Contrast, suwak, Patrz suwak Kontrast Convert to Black and White, polecenie, Patrz polecenie Konwertuj na czerń i biel Correct Camera Distortion, filtr, Patrz filtr Korekta zniekształceń aparatu Curves, opcja, Patrz opcja Krzywe Cylindrical, opcja, Patrz opcja Cylindryczny Cylindryczny, opcja, Patrz opcja Cylindryczny Czarne, suwak, Patrz suwak Czarne czarno-biały obraz, konwersja z obrazu kolorowego, 116 czerń, 114 D Darken Highlights, suwak, Patrz suwak Przyciemnij podświetlenia Desaturate, polecenie, Patrz polecenie Zmniejsz nasycenie Despeckle, filtr, Patrz filtr Usuwanie szumu i ziarna Detail, karta, Patrz karta Szczegół Diffuse Glow, filtr, Patrz filtr Zmiękczona poświata Digital Negative, Patrz DNG Displace, filtr, Patrz filtr Przemieszczanie DNG, 25 miniatury w Windows i Mac OS X, 25 Dodaj szum, okno, Patrz okno Dodaj szum dodawanie szumu, 179 Dopasuj krzywe kolorów, opcja, Patrz opcja Dopasuj krzywe kolorów druk, przygotowywanie, 88 Dust and Scratches, filtr, Patrz filtr Kurz i rysy E edycja obrazu niedestrukcyjna, 12 efekt HDR, 204 ekran, zarządzanie miejscem, 26 ekspozycja modyfikowanie w ACR, 28 sprawdzanie w ACR, 27 ustawianie punktu bieli, 28 Ekspozycja, suwak, Patrz suwak Ekspozycja Enhance/Adjust Sharpness, opcja, Patrz opcja Ulepsz/Dopasuj ostrość ExpoDisc, 41, 42 Exposure, suwak, Patrz suwak Ekspozycja F Fill Light, suwak, Patrz suwak Światło wypełnienia Fill with Overlay-neutral color, opcja, Patrz opcja Wypełnij kolorem neutralnym dla nakładki filtr Correct Camera Distortion, Patrz filtr Korekta zniekształceń aparatu czerwony, 116 Despeckle, Patrz filtr Usuwanie szumu i ziarna Diffuse Glow, Patrz filtr Zmiękczona poświata Displace, Patrz filtr Przemieszczanie Dust and Scratches, Patrz filtr Kurz i rysy Gaussian Blur, Patrz filtr Rozmycie gaussowskie gaussowski, 136 Górnoprzepustowy, 126, 180, 201 gradientowy, 288 High Pass, Patrz filtr Górnoprzepustowy Korekta zniekształceń aparatu, 93, 94, 95, 223 Kurz i rysy, 126 Lens Blur, Patrz filtr Rozmycie soczewkowe Liquify, Patrz filtr Skraplanie Maska wyostrzająca, 181 Próg, 127 Przemieszczanie, 308 Radial Blur, Patrz filtr Rozmycie promieniste Rozmycie gaussowskie, 74, 141, 155, 169 Rozmycie powierzchniowe, 192 Rozmycie promieniste, 208, 209 Rozmycie soczewkowe, 144 Skraplanie, 195 Surface Blur, Patrz filtr Rozmycie powierzchniowe Threshold, Patrz filtr Próg Unsharp Mask, Patrz filtr Maska wyostrzająca Usuwanie szumu i ziarna, 126 Zmiękczona poświata, 209 Filtr fotograficzny, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Filtr fotograficzny Flatten Image, opcja, Patrz opcja Spłaszcz obraz Foreground to Transparent, gradient, Patrz gradient typu Od koloru narzędzia do przezroczystości format DNG, 25 JPEG, 22 RAW, 22 fotomontaż, 236 „niedestrukcyjny”, 238 Free Transform, polecenie, Patrz polecenie Przekształć swobodnie G gamma, ustawianie, 30 Gaussian Blur, filtr, Patrz filtr Rozmycie gaussowskie głębia ostrości, 136 Górnoprzepustowy, filtr, Patrz filtr Górnoprzepustowy gradient, 78, 83 Black, White, Patrz gradient typu Czarny, Biały Czarny, Biały, 108, 109, 255 Foreground to Transparent, Patrz gradient typu Od koloru narzędzia do przezroczystości kolorowy, 84, 85 Linear, Patrz gradient typu Liniowy Liniowy, 61, 83, 217, 255, 290 Od koloru narzędzia do przezroczystości, 61, 85, 111, 140, 151, 154, 178, 217 Paski przezroczyste, 152 radialny, 178 Transparent Stripes, Patrz gradient typu Paski przezroczyste tworzenie własnego gradientu, 165 ustawianie, 60, 63 „winietowy”, Patrz gradient radialny wprowadzanie szumów, 62 zapisanie gradientu jako szablon, 168 Gradient Map, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Mapa gradientu H HDR, efekt, 204 High Pass, filtr, Patrz filtr Górnoprzepustowy historia, stany, 15, 172 Holga, 206 Hue/Saturation, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Barwa/Nasycenie I Ilość, suwak, Patrz suwak Ilość interpolacja dwusześcienna, 95 ISO a redukcja szumów, 47 a rozjaśnienie cieni, 29, 37 J Jaskrawość, suwak, Patrz suwak Jaskrawość jasne obszary, odzyskiwanie, 36 jasne tony, przyciemnianie, 100 Jasność, suwak, Patrz suwak Jasność Jasność, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Jasność Jasność/Kontrast, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Jasność/Kontrast JPEG, 22 szybka edycja plików, 22 K kadrowanie, 52, 96 do postaci kwadratu, 208 do rozmiaru wyjściowego, 52 do wydruku, 53 w ACR, 68 kalibracja monitora, 14 kanał czerwony, wydobywanie, 228 maskowanie, 231 kanały RGB, 226 karta Basic, Patrz karta Podstawowe Detail, Patrz karta Szczegół Podstawowe, 24, 28, 70 Szczegół, 47, 50 klawiatura, skróty, 16, 352 Skorowidz kodek DNG, 25 Kolor kryjący, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Kolor kryjący kolorowy obraz, konwersja na czarno-biały, 116 kolorów ustawienia, 15 Kolory, suwak, Patrz suwak Kolory kontrast, 34 korygowanie małego kontrastu, 31 zwiększanie kontrastu lokalnego, 45 zwiększanie w tonach średnich, 75 Kontrast, suwak, Patrz suwak Kontrast Kontrast półcieni, suwak, Patrz suwak Kontrast półcieni konwersja obrazu kolorowego na czarno-biały, 116 Konwertuj na czerń i biel, polecenie, Patrz polecenie Konwertuj na czerń i biel „korekcja trapezu”, 94 Korekta zniekształceń aparatu, filtr, Patrz filtr Korekta zniekształceń aparatu kroplomierz optymalizacja działania, 97 ustawienia domyślne, 90 ustawiania punktu bieli, 99 ustawiania punktu czerni, 97 ustawiania punktu szarości, 100 krosowanie błony fotograficznej, 212 krzywe, 102 Krzywe, opcja, Patrz opcja Krzywe Krzywe kolorów, opcja, Patrz opcja Krzywe kolorów Kurz i rysy, filtr, Patrz filtr Kurz i rysy L Lens Blur, filtr, Patrz filtr Rozmycie soczewkowe Levels, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Poziomy Lighten Shadows, suwak, Patrz suwak Rozjaśnij cienie Liquify, filtr, Patrz filtr Skraplanie Load Embedded Selection, operacja, 289 Load-Paths, operacja, 296 Low-Contrast, 31 low-key, 218 Luminance, suwak, Patrz suwak Luminancja Luminancja, suwak, Patrz suwak Luminancja Luminosity, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Jasność 357 Skorowidz Ł łączenie zdjęć, 320 M Magic Extractor, Patrz Moduł wyodrębniający mapa gradientu Czarny, Biały, 109 Mapa gradientu, warstwa dopasowania, 110, 165 „mapa przemieszczenia”, 308, 309 mapowanie tonalne, 196 mapowanie tonów w ACR, 204 Mask, suwak, Patrz suwak Maskowanie maska przygotowanie, 59 rozszerzanie, 74 zmniejszanie, 74 warstwy dodawanie, 82 tworzenie, 138 wyostrzająca, 126, 181 Maska wyostrzająca, filtr, Patrz filtr Maska wyostrzająca Masking, suwak, Patrz suwak Maskowanie maskowanie kanału, 231 włosów, 336 Maskowanie, suwak, Patrz suwak Maskowanie Merge Visible, Patrz polecenie Złącz widoczne Midpoint, suwak, Patrz suwak Punkt środkowy Midtone Contrast, suwak, Patrz suwak Kontrast półcieni mieszanie warstw, 278, 308 Moduł wyodrębniający, 243 „moment decydujący”, 258 monitor, kalibracja, 14 Monopoly Shane, 306 N narzędzie Refine Edge, Patrz narzędzie Popraw krawędź rozjaśniania, 172 różdżka, 198 ściemniania, 173 Nasycenie, suwak, Patrz suwak Nasycenie „naświetlanie na prawą stronę histogramu”, 221 niebo, zastępowanie, 250 niedestrukcyjna edycja obrazu, 12 Nikon D700, 47 Noise Reduction, opcja, Patrz opcja Redukcja szumu O „obcinanie”, 27 358 widok „progowy”, 30 włączanie ostrzeżeń, 27 „obiekt inteligentny”, 71, 72, 82, 150, 300 obszar roboczy, 66 Od koloru narzędzia do przezroczystości, gradient, Patrz gradient typu Od koloru narzędzia do przezroczystości odzyskiwanie cieni, 37 jasnych obszarów, 36 okno opcja Add Noise, Patrz okno Dodaj szum Dodaj szum, 211 Select target highlight color, Patrz okno Wybierz docelowy kolor podświetlenia Select target shadow color, Patrz okno Wybierz docelowy kolor cienia Wybierz docelowy kolor cienia, 97 Wybierz docelowy kolor podświetlenia, 99 Adjust Color Curves, Patrz opcja Dopasuj krzywe kolorów Always Optimize for Print, Patrz opcja Zawsze optymalizuj pod kątem drukowania Auto Enhance, Patrz opcja Autoulepszanie Autoulepszanie, 240 Cienie/Podświetlenia, 38, 111, 177 Color Curves, Patrz opcja Krzywe kolorów Content-Aware, Patrz opcja Uwzględnianie zawartości Curves, Patrz opcja Krzywe Cylindrical, Patrz opcja Cylindryczny Cylindryczny, 332 Dopasuj krzywe kolorów, 105 Enhance/Adjust Sharpness, Patrz opcja Ulepsz/Dopasuj ostrość Fill with Overlay-neutral color, Patrz opcja Wypełnij kolorem neutralnym dla nakładki Flatten Image, Patrz opcja Spłaszcz obraz Krzywe, 104 Krzywe kolorów, 105 Noise Reduction, Patrz opcja Redukcja szumu Perspective, Patrz opcja Perspektywa Perspektywa, 332 Photomerge, 259, 320 Faces, Patrz opcja Photomerge — twarze Group Shot, Patrz opcja Photomerge – zdjęcie grupowe Oczyszczanie sceny, 334 Panorama, 266, 324 Scene Cleaner, Patrz opcja Photomerge Oczyszczanie sceny twarze, 335 zdjęcie grupowe, 266, 333 Popraw krawędź, 74, 200 Próbkuj wszystkie warstwy, 64 Redukcja szumu, 48, 70 Refine Edge, Patrz opcja Popraw krawędź Sample All Layers, Patrz opcja Próbkuj wszystkie warstwy Shadows/Highlights, Patrz opcja Cienie/Podświetlenia Sharpening, Patrz opcja Wyostrzenie Spłaszcz obraz, 96 Ulepsz/Dopasuj ostrość, 132, 224 Use Previous Layer to Create Clipping Mask, Patrz opcja Użyj poprzedniej warstwy, by utworzyć maskę przycinającą Uwzględnianie zawartości, 262 Użyj poprzedniej warstwy, by utworzyć maskę przycinającą, 160, 161, 316 Wyostrzenie, 47 Wypełnij kolorem neutralnym dla nakładki, 210 Zawsze optymalizuj pod kątem drukowania, 93 Black White Luminosity, 117 „gładkie tony”, Patrz operacja Smooth Tone „jasność dla czerni i bieli”, Patrz operacja Black White Luminosity Load Embedded Selection, 289 Load-Paths, 296 Smooth Tone, 122, 194 operacja P pamięć, wymagania do pracy z programem, 15 panorama, 320 Paski przezroczyste, gradient, Patrz gradient typu Paski przezroczyste Perspective, opcja, Patrz opcja Perspektywa perspektywa, poprawianie, 94 Perspektywa, opcja, Patrz opcja Perspektywa Perspektywa pionowa, suwak, Patrz suwak Perspektywa pionowa pędzel korygujący punktowy, 173 Photo Filter, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Filtr fotograficzny Photomerge Faces, opcja, Patrz opcja Photomerge – twarze Group Shot, opcja, Patrz opcja Photomerge – zdjęcie grupowe Oczyszczanie sceny, opcja, Patrz opcja Photomerge Oczyszczanie sceny opcja, 259, 320 Panorama, opcja, Patrz opcja Photomerge Panorama Scene Cleaner, opcja, Patrz opcja Photomerge Oczyszczanie sceny twarze, opcja, Patrz opcja Photomerge – twarze zdjęcie grupowe, opcja, Patrz opcja Photomerge – zdjęcie grupowe Podstawowe, karta, Patrz karta Podstawowe polecenia, wykonywanie, 14 polecenie Convert to Black and White, Patrz polecenie Konwertuj na czerń i biel Desaturate, Patrz polecenie Zmniejsz nasycenie Free Transform, Patrz polecenie Przekształć swobodnie Konwertuj na czerń i biel, 118 Merge Visible, Patrz polecenie Złącz widoczne Przekształć swobodnie, 84 Simplify Layer, Patrz polecenie Uprość warstwę Uprość warstwę, 72 Złącz widoczne, 176 Zmniejsz nasycenie, 116 Popraw krawędź, opcja, Patrz opcja Popraw krawędź portret „charakterystyczny”, 170 „glamour”, 184 Poziomy, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Poziomy promienie świetlne, dodawanie, 146, 152 Promień, suwak, Patrz suwak Promień prostowanie obrazu, 35 Próbkuj wszystkie warstwy, opcja, Patrz opcja Próbkuj wszystkie warstwy Próg, filtr, Patrz filtr Próg Przejrzystość, suwak, Patrz suwak Przejrzystość przekształcenie swobodne, 84 Przekształć swobodnie, polecenie, Patrz polecenie Przekształć swobodnie Przemieszczanie, filtr, Patrz filtr Przemieszczanie przetwarzanie plików RAW, 53 przyciemnianie jasnych tonów, 100 tonów, 64, 65 Przyciemnij podświetlenia, suwak, Patrz suwak Przyciemnij podświetlenia przycinanie krawędzi, 216 pseudo-HDR, 196 punkt bieli, ustawianie, 28 czerni, ustawianie, 29, 148 Punkt środkowy, suwak, Patrz suwak Punkt środkowy punktowy pędzel korygujący, 173 R Radial Blur, filtr, Patrz filtr Rozmycie promieniste Radius, suwak, Patrz suwak Promień RAM, wymagania do pracy z programem, 15 RAW, 22 przetwarzanie na inny format, 53 zalety, 22 redukcja szumów luminancji, 48 w ACR, 47, 70 Redukcja szumu, opcja, Patrz opcja Redukcja szumu Refine Edge, opcja, Patrz opcja Popraw krawędź retusz, 54 RGB, kanały, 226 rozjaśnianie cieni, 99 tonów, 64, 65 Rozjaśnianie, narzędzie, 172 Rozjaśnij cienie, suwak, Patrz suwak Rozjaśnij cienie rozmycie ruchu, 286 Rozmycie gaussowskie, filtr, Patrz filtr Rozmycie gaussowskie Rozmycie powierzchniowe, filtr, Patrz filtr Rozmycie powierzchniowe Rozmycie promieniste, filtr, Patrz filtr Rozmycie promieniste Rozmycie soczewkowe, filtr, Patrz filtr Rozmycie soczewkowe rozmywanie, 308 różdżka, narzędzie, 198 ruch na zdjęciach, 286 Skorowidz S Sample All Layers, opcja, Patrz opcja Próbkuj wszystkie warstwy Saturation, suwak, Patrz suwak Nasycenie Select target highlight color, okno, Patrz okno Wybierz docelowy kolor podświetlenia Select target shadow color, okno, Patrz okno Wybierz docelowy kolor cienia Shadows/Highlights, opcja, Patrz opcja Cienie/Podświetlenia Sharpening, opcja, Patrz opcja Wyostrzenie Simplify Layer, polecenie, Patrz polecenie Uprość warstwę sklejanie zdjęć, 320 Skraplanie, filtr, Patrz filtr Skraplanie skróty klawiaturowe, 16 Smooth Tone, operacja, Patrz operacja Smooth Tone Solid Color, warstwa dopasowania, Patrz warstwa dopasowania Kolor kryjący Spłaszcz obraz, opcja, Patrz opcja Spłaszcz obraz sRGB, 33, 39, 46, 53, 56 stany historii, 15 stempel, 142 Surface Blur, filtr, Patrz filtr Rozmycie powierzchniowe suwak Amount, Patrz suwak Ilość Blacks, Patrz suwak Czarne Brightness, Patrz suwak Jasność Clarity, Patrz suwak Przejrzystość Color, Parz suwak Kolory Contrast, Patrz suwak Kontrast Czarne, 29, 91, 148 widok „progowy”, 30 Darken Highlights, Patrz suwak Przyciemnij podświetlenia Ekspozycja, 28, 69, 91, 148 widok „progowy”, 30 Exposure, Patrz suwak Ekspozycja Fill Light, Patrz suwak Światło wypełnienia Ilość, 50 Jaskrawość, 32, 34, 46, 69, 93, 149 zwiększanie nasycenia, 46 Jasność, 30, 69, 91, 104, 149 Kolory, 47 Kontrast, 30, 69,93, 104 Kontrast półcieni, 177 Lighten Shadows, Patrz suwak Rozjaśnij cienie Luminance, Patrz suwak 359 Skorowidz Luminancja Luminancja, 47 Mask, Patrz suwak Maskowanie Masking, Patrz suwak Maskowanie Maskowanie, 48, 51, 132 widok „progowy”, 49 Midpoint, Patrz suwak Punkt środkowy Midtone Contrast, Patrz suwak Kontrast półcieni Nasycenie, 32, 34 Perspektywa pionowa, 94 Promień, 50 Przejrzystość, 32, 45, 69 zwiększenie kontrastu lokalnego, 45 Przyciemnij podświetlenia, 111 Punkt środkowy, 223 Radius, Patrz suwak Promień Rozjaśnij cienie, 111 Saturation, Patrz suwak Nasycenie Światło wypełnienia, 29, 69, 91 odzyskiwanie cieni, 37 Temperatura, 44 Vertical Perspective, Patrz suwak Perspektywa pionowa Vibrance, Patrz suwak Jaskrawość „system strefowy”, 90 Szczegół, karta, Patrz karta Szczegół szum dodawanie, 179 redukcja, 47 szybkie zaznaczanie, 59, 60, 138 Ś ściemnianie, narzędzie, 173 ścieżki, wczytywanie z pliku, 296 Światło wypełnienia, suwak, Patrz suwak Światło wypełnienia T Temperatura, suwak, Patrz suwak Temperatura Threshold, filtr, Patrz filtr Próg tonacja zdjęcia, 44 tonalność, kontrola, 90 tonowanie, 158 tony miękkie, tworzenie, 160 modyfikacja wybranych tonów, 104 rozjaśnianie i przyciemnianie, 64 Transparent Stripes, gradient, Patrz gradient typu Paski przezroczyste tryb 8 bitów/kanał, 172, 223 Difference, Patrz tryb Różnica mieszania warstw, 308 Łagodne światło, 87, 180 360 Mnożenie, 61, 75, 84, 111, 175 Mnożenie odwrotności, 155, 162, 175 Multiply, Patrz tryb warstw mieszania Mnożenie Nakładka, 87, 111 Overlay, Patrz tryb warstw mieszania Nakładka Screen, Patrz tryb mieszania warstw Mnożenie odwrotności Soft Light, Patrz tryb warstw mieszania Łagodne światło Normal, Patrz tryb Zwykły Różnica, 83 Zwykły, 83 U Ulepsz/Dopasuj ostrość, opcja, Patrz opcja Ulepsz/Dopasuj ostrość Unsharp Mask, filtr, Patrz filtr Maska wyostrzająca Uprość warstwę, polecenie, Patrz polecenie Uprość warstwę Use Previous Layer to Create Clipping Mask, opcja, Patrz opcja Użyj poprzedniej warstwy, by utworzyć maskę przycinającą ustawienia kolorów, 15 Usuwanie szumu i ziarna, filtr, Patrz filtr Usuwanie szumu i ziarna Uwzględnianie zawartości, opcja, Patrz opcja Uwzględnianie zawartości Użyj poprzedniej warstwy, by utworzyć maskę przycinającą, opcja, Patrz opcja Użyj poprzedniej warstwy, by utworzyć maskę przycinającą V Vertical Perspective, suwak, Patrz suwak Perspektywa pionowa Vibrance, suwak, Patrz suwak Jaskrawość W warstwa dopasowania, 58 Barwa/Nasycenie, 75, 105, 118, 214 Brightness/Contrast, Patrz warstwa dopasowania Jasność/Kontrast Filtr fotograficzny, 292, 303 Gradient Map, Patrz warstwa dopasowania Mapa gradientu Hue/Saturation, Patrz warstwa dopasowania winieta, 78 mieszanie warstw, 278 przesuwanie, 83 tworzenie nowej warstwy, 60, 61 dodawanie, 74, 75, 86, 142, 163, 211 korygowanie, 95 włosy, przenoszenie, 336 Wybierz docelowy kolor cienia, okno, Patrz okno Wybierz docelowy kolor cienia Wybierz docelowy kolor podświetlenia, okno, Patrz okno Wybierz docelowy kolor podświetlenia wydruk, przygotowywanie, 88 wyostrzanie, 124, 181 duplikatu warstwy tła, 101 przygotowanie maski, 126 wielu zdjęć, 50 wyjściowe, 101 zdjęcia w ACR, 47, 65 Barwa/Nasycenie Jasność, 60 Jasność/Kontrast, 61, 87 Kolor kryjący, 228 Levels, Patrz warstwa dopasowania Poziomy Luminosity, Patrz warstwa dopasowania Jasność Mapa gradientu, 110, 165 Photo Filter, Patrz warstwa dopasowania Filtr fotograficzny Poziomy, 60, 75, 83, 151, 163 Solid Color, Patrz warstwa dopasowania Kolor kryjący Wyostrzenie, opcja, Patrz opcja Wyostrzenie Wypełnij kolorem neutralnym dla nakładki, opcja, Patrz opcja Wypełnij kolorem neutralnym dla nakładki Z zamrażanie pikseli, 195 zaświetlenie, 216, 217 Zawsze optymalizuj pod kątem drukowania, opcja, Patrz opcja Zawsze optymalizuj pod kątem drukowania ziarno, dodawanie, 210 Złącz widoczne, Patrz polecenie Złącz widoczne Zmiękczona poświata, filtr, Patrz filtr Zmiękczona poświata Zmniejsz nasycenie, polecenie, Patrz polecenie Zmniejsz nasycenie znaczniki kolorów, 167
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Adobe Photoshop Elements 9. Maksymalna wydajność
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: