Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00160 008310 15906344 na godz. na dobę w sumie
Age of Mythology - poradnik do gry - ebook/pdf
Age of Mythology - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 142
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do Age of Mythology to zestaw przydatnych informacji, charakterystyka trzech mitologii występujących w grze, oraz opis przejścia kampanii opowiadającej o barwnych przygodach Arkantosa z owianej niezliczonymi legendami Atlantydy.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Informacje podstawowe
-[Mitologia grecka] Przegląd ogólny
-[Mitologia grecka] Główni bogowie
-[Mitologia grecka] Pomniejsi bogowie
-[Mitologia egipska] Zarys ogólny
-[Mitologia egipska] Głowni bogowie
-[Mitologia egipska] Pomniejsi bogowie
-[Mitologia nordycka] Przegląd ogólny
-[Mitologia nordycka] Główni bogowie
-[Mitologia nordycka] Pomniejsi bogowie
-[Kampania] Wstęp
-[Kampania] Scenariusz 1 - Znaki
-[Kampania] Scenariusz 2 - Konsekwencje
-[Kampania] Scenariusz 3 - Sięgając dna
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 44

Informacja o grze

Age of Mythology to następca słynnej serii Age of Empires, określany jako RTS trzeciej generacji, którego akcja przenosi nas do starożytnych wieków znanych z greckiej mitologii.

Gra Age of Mythology, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2002 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Age of Mythology autor: Daniel „Thorwalian” Kazek Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Age of Mythology – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 4 Informacje podstawowe _________________________________________________ 5 Mitologia grecka _______________________________________________________ 9 Przegląd ogólny ______________________________________________________ 9 Główni bogowie _____________________________________________________ 14 Pomniejsi bogowie ___________________________________________________ 16 Tabela bogów_______________________________________________________ 20 Mitologia egipska______________________________________________________ 21 Zarys ogólny _______________________________________________________ 21 Głowni bogowie _____________________________________________________ 25 Pomniejsi bogowie ___________________________________________________ 27 Tabela bogów_______________________________________________________ 31 Mitologia nordycka ____________________________________________________ 32 Przegląd ogólny _____________________________________________________ 32 Główni bogowie _____________________________________________________ 36 Pomniejsi bogowie ___________________________________________________ 38 Tabela bogów_______________________________________________________ 42 Kampania____________________________________________________________ 43 Wstęp_____________________________________________________________ 43 Scenariusz 1 - Znaki__________________________________________________ 44 Scenariusz 2 - Konsekwencje___________________________________________ 47 Scenariusz 3 - Sięgając dna ____________________________________________ 50 Scenariusz 4 - Doskonały plan __________________________________________ 53 Scenariusz 5 - Na ratunek _____________________________________________ 56 Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała ______________________________________ 59 Scenariusz 7 - Kolejni bandyci __________________________________________ 62 Scenariusz 8 - Złe wieści ______________________________________________ 65 Scenariusz 9 - Olśnienie_______________________________________________ 68 Scenariusz 10 - Obcy _________________________________________________ 70 Scenariusz 11 - Ukryta relikwia _________________________________________ 73 Scenariusz 12 - Lekki sen______________________________________________ 76 Scenariusz 13 - Przeciąganie liny________________________________________ 79 Scenariusz 14 - Izydo, usłysz mnie ______________________________________ 82 Scenariusz 15 - Wyprawa______________________________________________ 85 Scenariusz 16 - Dobra rada ____________________________________________ 89 Scenariusz 17 - Twierdza szakala _______________________________________ 92 Scenariusz 18 - Daleko do domu ________________________________________ 95 Scenariusz 19 - Patrz pod nogi__________________________________________ 98 Scenariusz 20 - Tu jest mój dom _______________________________________ 101 Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele ______________________________________ 104 Scenariusz 22 - Północ_______________________________________________ 107 Scenariusz 23 - Krasnoludzka kuźnia____________________________________ 110 Scenariusz 24 - Nie stąd______________________________________________ 113 Scenariusz 25 - Komitet powitalny______________________________________ 116 Scenariusz 26 - Zjednoczenie__________________________________________ 119 Scenariusz 27 - Studnia Urd___________________________________________ 122 Scenariusz 28 - Pod powierzchnią ziemi _________________________________ 125 Scenariusz 29 - Bohaterowie mimo woli _________________________________ 128 Scenariusz 30 - Nie wszystko stracone __________________________________ 131 Scenariusz 31 - Witajcie w domu _______________________________________ 134 Scenariusz 32 - Miejsce jak ze snu______________________________________ 138 Strona: 2 Age of Mythology – Poradnik GRY-OnLine Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 www.gry-online.pl Strona: 3 Age of Mythology – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Niniejszy poradnik do Age of Mythology powstał na podstawie angielskiej wersji programu z zainstalowaną łatką w wersji 1.10, a następnie zostały wprowadzone poprawki pod kątem polskiej edycji. Zestaw przydatnych informacji na dobry początek, a później charakterystyka trzech mitologii występujących w grze przeplatana prezentacją wszystkich bogów, to niezbędny do tekstowego i graficznego rozwiązania wieloodcinkowej kampanii. Tam już wkroczysz w barwny świat przygód Arkantosa z owianej niezliczonymi legendami Atlantydy. Age of Mythology jest grą trudną do opisania. Twórcy postarali się o dużą odrębność wszystkich trzech mitologii, a tych różnic jest jeszcze więcej jeżeli człowiek przyjrzy się bliżej. Gryzłem się, waliłem głową o kaloryfer, kilka razy zmieniałem koncepcję poradnika, aż w końcu stanęło na tym co widzisz przed sobą. Zdecydowałem się na dane – jak mi się wydaję – najistotniejsze, rezygnując z wyszczególnienia niuansów. Gdybym zamierzał je tu zaprezentować, rady i porady wyglądały jak wielki zbiór wykresów, tabel, statystyk, porównań, lub byłby to po prostu potop tekstu. Poradnik ma przecież ca celu pomóc początkującemu graczowi, a nie mu przeszkadzać i wprowadzać w dezorientację. Smutno się zrobiło, więc czym prędzej życzę miłej lektury i owocnych pojedynków. Niech bogowie mają Cię w swojej opiece. Daniel „Thorwalian” Kazek Strona: 4 Age of Mythology – Poradnik GRY-OnLine Informacje podstawowe W pierwszym rozdziale poznasz elementarne reguły, które rządzą Age of Mythology. Poświęcając chwilę na przedstawione poniżej zagadnienia, przygotujesz się do głębszego wejścia w wirtualną rzeczywistość tej niewątpliwie wspaniałej gry. Aby myśleć o satysfakcjonującym nas funkcjonowaniem założonej bazy, trzeba wiedzieć skąd czerpać tzw. przestrzeń życiową. Słono płacąc za jakąkolwiek jednostkę, wymagać ona będzie odpowiedniej wielkości lokum, w którym zamieszka, założy rodzinę, a później zginie zwalniając tym samym miejsce dla innej. Oczywiście nie dosłownie ale każdy zapewne wie, że chodzi tu głównie o to aby nie można było bez trudu wyprodukować gigantycznej armii. Możliwość wyszkolenia dodatkowych oddziałów przez zwiększenie limitu populacji, można sobie zagwarantować budując w obozie domy. Każda chatka zwiększa przestrzeń życiową o dziesięć punktów, i maksymalnie tyle samo można postawić owych konstrukcji. Dzięki chałupom zyskasz więc sto wolnych pokoi, co jest mało myśląc o większych operacjach. Drugim źródłem zasiedlenia są centra miejskie. Tutaj jednak obowiązuje kolejne ograniczenie, bowiem nowe kwatery główne można wznieść jedynie w miejsce niezależnych osad. Jeżeli tylko występują na mapie, poznasz je po charakterystycznym wyglądzie. Zburzone centrum miasta ponownie staje się prymitywną wiochą czule witającą gości. Na populację w najważniejszym gmachu bazy bezpośrednio wpływa dostępne dla każdej z nacji jego umocnienie. Skoro wiadomo gdzie nasi podopieczni będą mieszkać, wypadałoby dać im to o co proszą aby ich sprowadzenie stało się faktem. Trzy główne surowce to żywność, drewno oraz złoto. Strona: 5 Age of Mythology – Poradnik GRY-OnLine Jadło to jedyny produkt w grze, o który można się starać nie myśląc, że kiedykolwiek się wyczerpie. Istnieją cztery drogi pozyskiwania żarcia. Nietrwałą ale jednocześnie pozwalającą na najszybsze gromadzenie zapasów jest polowanie. Wyruszasz więc ekipą wieśniaków i wybijasz okoliczną zwierzynę zdzierając z niej mięso. Niektórym udomowionym gatunkom lepiej najpierw pozwolić pożreć trawę, aby trochę się podtuczyły. Kiedy w pobliżu nie widzisz już żadnej zwierzyny, trzeba zainwestować w gospodarstwa. Przechodząc na uprawę możesz być pewny, że rosnące tu warzywa nigdy nie zgniją, jako że farma nie zaprzestanie produkcji choćby waliło się niebo. Na rolach może pracować tylko jeden chłop, co wymusza postawienie większej ilości. Warto ponadto zwrócić się do morza zastawiać sieci na pływające w nim ryby. Podobnie jak przy zabawie w rolnika, również rybacy są pewni, że ławice zawsze dostarczą coś na ząb. Najmniej popularnym zajęciem jest zbierani jagód z rzadko pojawiających się krzewów. Pierwsze trzy techniki można udoskonalić opracowując w tym celu odpowiednie technologie. Drewno uzyskujemy rzecz jasna karczując pobliskie lasy, natomiast po złoto trzeba zejść do kopalni i pomachać tam kilofem. Oba zajęcia poddawane są systematycznym modyfikacjom, tak samo jak w przypadku żywności. Wszystkie towary można zabrać na targowisko i tam wystawić je na handel, który obraca się przede wszystkim wokół złota. Ów kruszec można sprzedać, bądź dzięki niemu kupić pozostałe surowce. Od strony organizacyjnej, targowisko występuje w ostatniej, mitycznej erze kiedy to nasz postęp znamionuje, że nie jesteśmy już barbarzyńcami i dogadać się potrafimy. Dzięki szkolonym tam jucznym zwierzętom, możesz prowadzić wymianę detaliczną z Twoim lub zaprzyjaźnionym Strona: 6 Age of Mythology – Poradnik GRY-OnLine centrum miasta. Zarobione w ten sposób złoto jest tym samym drugim sposobem na jego gromadzenie. Pamiętaj, że największe profity uzyskasz budując targowisko z dala od kwatery głównej, bo wartość transportowanego przez posłańca produktu wrasta kiedy pochodzi on z daleka. Czwartym surowcem jest łaska. Każda z kultur posiada wielkie trio boskich zwierzchników, którzy obdarzają nią gracza po spełnieniu określonych warunków. Jakie to są dowiesz się wertując dalsze strony. Oprócz głównych bogów istnieją jeszcze pomniejsi. Wybierając jednego z dwóch przy każdym skoku dziejowym, sprowadzi on do Twojej bazy swoje własne rozwiązania, co w praktyce oznacza niepowtarzalne wynalazki i silną jednostkę mityczną, a czasami dwie. Punkty łaski można właśnie spożytkować na korzystanie z takich udogodnień. Trudno wskazać szczegółową taktykę bez zbytecznego rozpisywania się, bo wyjątków jest dużo i tutaj namawiam do zainteresowania się wbudowanym do programu helpem. Klikając jakaś jednostkę w mig dowiesz się z kim radzi sobie najlepiej, a kiedy trzęsą się jej nogi. W nadchodzących wielkimi krokami ogólnych zarysach poszczególnych mitologii, czasami wtrącam takie rzeczy ale głównie chodzi w nich o to, abyś obeznał się z wojakami znając ich nazwy i ich przynależnością do konkretnej grupy wojskowych. Generalnie normą jest, że piechota powstrzymuje kawalerię. Ta zaś dobra jest na łuczników, którzy szybko wybijają piechotę, co zamyka koło. Na jednostki mityczne zawsze dobrze posyłać herosów, choć są też inni ludzie i nieludzie wyspecjalizowani w ich anihilacji. Duże znaczenie ma odpowiednia kontrola armii. Zaznaczając wyselekcjonowanych zbrojnych program domyślnie aktywuje tryb domyślnej formacji, frontalnie ustawiając najsilniejsze jednostki wywalając jednocześnie łuczników na tyły. Tak ułożony oddział sprawdza się znakomicie w boju i jeżeli nie interesują Cię jakieś wyrafinowane posunięcia, możesz spokojnie ukończyć w tym stylu całą kampanię. Z pozostałych układów wybija się prostokąt. Gdybyś przypadkiem został otoczony, przestaw tak swoich ludzi, aby słabeuszy z każdej strony chronili mocarze. Szyk mieszany jest moim skromnym najgorszym z możliwych, bo jak po samej nazwie można wywnioskować desygnuje do przodu nawet delikatnych łuczników. Szereg rozciągnięty sprawdza się na pewno przy obcych skupiskach. Atakujesz je wówczas szeroko, aby w ostateczności zalać wrogów po bogach swoimi skrajnymi jednostkami. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Age of Mythology - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: