Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00524 007390 13829223 na godz. na dobę w sumie
Age of Wonders III - poradnik do gry - ebook/pdf
Age of Wonders III - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 267
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Rok wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook (-9%), audiobook).

W poradniku do gry Age of Wonders III znajduje się opis wszystkich najważniejszych elementów rozgrywki, a także szczegółowe porady dotyczące dwóch kampanii i ich zakończeń. W solucji znalazło się więc wytłumaczenie podstawowych zagadnień rozgrywki, gdzie znajdują się objaśnienia najważniejszych terminów oraz podstaw rozgrywki. W rozdziale Mapa świata zostały opisane wszystkie możliwości dostępne na mapie strategicznej gry, a także budowle na jakie można natrafić podczas rozgrywki. W poradniku zawarto również szczegółowy opis miast i ulepszeń, które mogą zostać w nich zbudowane. Nie zabrakło rozdziałów obszernie opisujących rasy oraz klasy, dostępne dla nich jednostki, czary oraz specjalne umiejętności, które czynią daną klasę bądź rasę wyjątkową. W rozdziale Bohaterowie zawarty został gruntowny opis możliwości, jakie stoją przed głównymi postaciami rozgrywki. Prawdziwym „last, but not least” jest rozdział Walka, gdzie zawarte zostały informacje na temat toczenia potyczek oraz większych bitew, dane dotyczące oblężeń miast oraz wskazówki pozwalające na wygrywanie każdego starcia. Całości dopełnia szczegółowa deskrypcja kampanii znajdujących się w grze – ścieżki fabularnej Wspólnoty oraz Elfiego Dworu. Age of Wonders III jest kolejną, czwartą już odsłoną cyklu strategii turowych, którego autorem jest holenderskie studio Triumph. Akcja gry przenosi gracza do fantastycznego świata, zamieszkałego przez różnorodne rasy oraz klasy. Zadaniem gracza jest budowa własnego imperium, złożonego z wielu unikalnych jednostek. Bohaterowie eksplorują mapy, odkrywają nowe lokacje, a także toczą emocjonujące bitwy, które są esencją rozgrywki w Age of Wonders III. Twórcy zadbali o mnogość jednostek oraz terenów, na których graczom przyjdzie toczyć potyczki.

Kampania główna pozwala wcielić się w bohatera walczącego po jednej z dwóch stron – Imperium Wspólnoty lub Trybunału Wysokich Elfów, utworzonego po zjednoczeniu mrocznych i leśnych elfów. Gracz rozpoczyna kampanię jako postać neutralna i to jego własne wybory prowadzą do pozostania neutralnym lub skręcenia w stronę dobra, czy zła.

Poradnik do gry Age of Wonders III zawiera:

Poradnik do gry Age of Wonders III zawiera wszystkie najwaśniejsze informacje na temat kolejnej części tej popularnej serii. Umieszczono w nim opisy oraz porady dotyczące m.in. walki, nacji, klas, jednostek, czy poszczególnych misji.

Age of Wonders III - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Age of Wonders III autor: Norbert „Norek” Jędrychowski (c) 2014 GRY-Online S.A. Producent Triumph Software, Wydawca Triumph Software, Wydawca PL Techland Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Strona: 1 Age of Wonders III – Poradnik GRY-Online.pl S p i s t r e ś c i Wprowadzenie ___________________________________________________4 Podstawy _______________________________________________________5 O poradniku _______________________________________________________________ 5 Podstawowe informacje o grze _______________________________________________ 6 Garść porad _______________________________________________________________ 10 Mapa świata ____________________________________________________14 Interface i podstawowe informacje __________________________________________ 14 Eksploracja mapy __________________________________________________________ 17 Budynki i miejsca na mapie strategicznej _____________________________________ 21 Miasta ________________________________________________________27 Podstawowe informacje ____________________________________________________ 27 Rozbudowa imperium ______________________________________________________ 30 Dostępne budowle _________________________________________________________ 33 Walka _________________________________________________________38 Interface _________________________________________________________________ 38 Podstawowe informacje ____________________________________________________ 40 Bitwy ____________________________________________________________________ 45 Wskazówki _______________________________________________________________ 53 Bohaterowie ___________________________________________________56 Podstawowe informacje ____________________________________________________ 56 Rozwój bohatera __________________________________________________________ 57 Umiejętności bohaterów ____________________________________________________ 60 Rasy i jednostki _________________________________________________79 Ogólne informacje _________________________________________________________ 79 Elfy (High Elf) _____________________________________________________________ 83 Ludzie (Human) ___________________________________________________________ 84 Orkowie (Orc) _____________________________________________________________ 85 Gobliny (Goblin) ___________________________________________________________ 86 Krasnoludy (Dwarf) ________________________________________________________ 87 Drakoni (Draconian) _______________________________________________________ 88 Klasy _________________________________________________________89 Ogólne informacje _________________________________________________________ 89 Arcydruid (Arch Druid) _____________________________________________________ 91 Drednota (Dreadnought) ___________________________________________________ 96 Rogue ___________________________________________________________________ 101 Sorcerer _________________________________________________________________ 105 Theocrat ________________________________________________________________ 108 Warlord _________________________________________________________________ 112 Specjalizacje _____________________________________________________________ 116 Strona: 2 Age of Wonders III – Poradnik GRY-Online.pl Kampania Wspólnoty ___________________________________________ 123 Bund na Północy – solucja _________________________________________________ 123 Nawiedzone Nirvenkiln – solucja ___________________________________________ 131 Machinacje – solucja ______________________________________________________ 138 Obowiązki służbowe – solucja ______________________________________________ 144 Wyspy Rockshoal – solucja ________________________________________________ 150 Ostatnia szansa – solucja __________________________________________________ 154 Zagłada fałszywego boga – solucja __________________________________________ 158 Koniec starych tradycji – solucja ____________________________________________ 164 Kampania Elfiego Dworu ________________________________________ 169 Rada praźródeł – solucja __________________________________________________ 169 Ziemie obiecane – solucja _________________________________________________ 174 Odrodzenie wiary – solucja ________________________________________________ 180 Szafirowy Archipelag – solucja _____________________________________________ 185 Podziemna Erupcja – solucja _______________________________________________ 190 Przeciwko cieniom – solucja _______________________________________________ 195 Dzika magia – solucja _____________________________________________________ 199 Furia starożytnych – solucja _______________________________________________ 204 Wymagania sprzętowe _________________________________________ 210 Wydawnictwo GRY-Online S.A. ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2014 GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-Online. www.gry-online.pl Strona: 3 Age of Wonders III – Poradnik GRY-Online.pl Wprowadzenie W poradniku do gry Age of Wonders III znajduje się opis wszystkich najważniejszych elementów rozgrywki, a także szczegółowe porady dotyczące dwóch kampanii i ich zakończeń. W solucji znalazło się więc wytłumaczenie podstawowych zagadnień rozgrywki, gdzie znajdują się objaśnienia najważniejszych terminów oraz podstaw rozgrywki. W rozdziale Mapa świata zostały opisane wszystkie możliwości dostępne na mapie strategicznej gry, a także budowle na jakie można natrafić podczas rozgrywki. W poradniku zawarto również szczegółowy opis miast i ulepszeń, które mogą zostać w nich zbudowane. Nie zabrakło rozdziałów obszernie opisujących rasy oraz klasy, dostępne dla nich jednostki, czary oraz specjalne umiejętności, które czynią daną klasę bądź rasę wyjątkową. W rozdziale Bohaterowie zawarty został gruntowny opis możliwości, jakie stoją przed głównymi postaciami rozgrywki. Prawdziwym „last, but not least” jest rozdział Walka, gdzie zawarte zostały informacje na temat toczenia potyczek oraz większych bitew, dane dotyczące oblężeń miast oraz wskazówki pozwalające na wygrywanie każdego starcia. Całości dopełnia szczegółowa deskrypcja kampanii znajdujących się w grze – ścieżki fabularnej Wspólnoty oraz Elfiego Dworu. Age of Wonders III jest kolejną, czwartą już odsłoną cyklu strategii turowych, którego autorem jest holenderskie studio Triumph. Akcja gry przenosi gracza do fantastycznego świata, zamieszkałego przez różnorodne rasy oraz klasy. Zadaniem gracza jest budowa własnego imperium, złożonego z wielu unikalnych jednostek. Bohaterowie eksplorują mapy, odkrywają nowe lokacje, a także toczą emocjonujące bitwy, które są esencją rozgrywki w Age of Wonders III. Twórcy zadbali o mnogość jednostek oraz terenów, na których graczom przyjdzie toczyć potyczki. Kampania główna pozwala wcielić się w bohatera walczącego po jednej z dwóch stron – Imperium Wspólnoty lub Trybunału Wysokich Elfów, utworzonego po zjednoczeniu mrocznych i leśnych elfów. Gracz rozpoczyna kampanię jako postać neutralna i to jego własne wybory prowadzą do pozostania neutralnym lub skręcenia w stronę dobra, czy zła. Poradnik do gry Age of Wonders III zawiera: – szczegółowy opis 2 dostępnych w grze kampanii wraz z przedstawieniem dostępnych zakończeń. – wytłumaczenie podstawowych zagadnień rozgrywki. – porady dotyczące poruszania się na mapie strategicznej oraz eksploracji jej terenów. – opis pozwalający na szybką i sprawną rozbudowę miast, a także listę dostępnych w nich ulepszeń. – dokładną charakterystykę ras oraz dostępnych dla nich jednostki i wyjątkowych cech. – deskrypcję klas wraz z ich specjalnymi jednostkami oraz czarami i badaniami. – informacje i porady dotyczące bohaterów oraz ich rozwoju i umiejętności. – porady oraz wskazówki tyczące się toczenia walk i oblężeń na mapie bitewnej. Norbert „Norek” Jędrychowski (www.gry–online.pl) Strona: 4 Age of Wonders III – Poradnik GRY-Online.pl Podstawy O p o r a d n i k u Lekki spacerek po malowniczej krainie. Poradnik do gry Age of Wonders III został przygotowany na wyższym poziomie trudności (hard). Dla graczy początkujących najlepszy na początek będzie oczywiście poziom łatwy (easy), który pozwoli na zapoznanie się ze sterowaniem oraz podstawami zarówno walki, jak i rozgrywki. Poziom trudny (hard) jest polecany dla graczy, którzy już zaznajomią się z rozgrywką, stoczą kilka bitew, czy ukończą parę misji w kampanii. O z n a c z e n i a k o l o r y s t y c z n e p o r a d n i k a W niniejszym poradniku zostały użyte następujące oznaczenia kolorystyczne: – kolor pomarańczowy oznacza nazwy bohaterów oraz głównych przeciwników w kampanii oraz imiona innych bohaterów, – kolor zielony oznacza możliwe do zbadania ulepszenia oraz wszelkiego rodzaju czary, a także umiejętności oddziałów i bohaterów, – kolorem brązowym zostały oznaczone nazwy jednostek występujących w grze, – kursywą oznaczono angielskie nazwy, opcje dostępne do wyboru w różnych sytuacjach oraz opcje dialogowe dostępne w kampanii, – pogrubieniem natomiast zostały oznaczone miejsca możliwe do odwiedzenia na mapie oraz ważniejsze nazwy, sytuacje oraz porady. Strona: 5 Age of Wonders III – Poradnik GRY-Online.pl P o d s t a w o w e i n f o r m a c j e o g r z e Klimat aż mrozi krew w żyłach. W grze Age of Wonders III przyjdzie Ci wcielić się w lidera, który poprowadzi swoje Imperium od początku, aż do chwalebnego końca. Twoim zadaniem będzie rozbudowa miast, dbanie o odpowiedni zasób surowcowy oraz eksploracja mapy, a przede wszystkim – szkolenie różnorakich jednostek, nauka czarów oraz emocjonujące starcia. To wszystko w magicznym świecie fantasy. Oto podstawowe informacje, które powinieneś wiedzieć, aby móc swobodnie przystąpić do rozgrywki. S t r a t e g i a T u r o w a Age of Wonders III jest strategią turową. Oznacza to, że każdy gracz ma określony czas i limitowane „punkty akcji”, które może przeznaczyć na wykonywanie ruchu podczas swojej tury. Można więc w tym czasie rozpocząć szkolenie armii, przesunąć bohaterów po mapie, czy przystąpić do oblężenia wrogiego miasta. Po zakończeniu swojego ruchu należy zakończyć turę i poczekać, aż przeciwnik wykona swoje posunięcie. W grze występują dwa rodzaje tur: tury klasyczne oraz tury jednoczesne. W turach klasycznych każdy gracz wykonuje swój ruch po kolei, natomiast w turach jednoczesnych, jak sama nazwa wskazuje, gracze wykonują ruch równocześnie. H e x y Zarówno mapa strategiczna jak i bitewna podzielone zostały na sześciokątne pola, zwane hexami. Poruszanie się po obu tych mapach polega właśnie na przemieszczaniu się pomiędzy sąsiednimi sześciokątami. Z każdym pojedynczym hexem może sąsiadować 6 innych, a na każdym jednym może znajdować się jedna armia (złożona maksymalnie z 6 jednostek) lub jedna jednostka (na mapie bitewnej). Wszystkie jednostki znajdujące się na sąsiednim polu w razie ataku dołączą do bitwy, jako wsparcie (maksymalnie więc w bitwie może wziąć udział 7 armii, co daje 42 jednostki). Strona: 6 Age of Wonders III – Poradnik GRY-Online.pl B o h a t e r o w i e Ekran customizacji bohatera. Twój lider oraz pomniejsi bohaterowie to najważniejsze jednostki w grze. Zwykle najsilniejsze, posiadające największą ilość punków życia, mogące nosić przedmioty oraz ulepszać swoje umiejętności. W zależności od wybranej rasy oraz klasy początkowo dostępne są różne jednostki, czary oraz badania. Twój lider po Tym, gdy zostanie pokonany w bitwie, odrodzi się po kilku turach w Twojej stolicy (Throne City). Utrata zarówno lidera jak i miasta głównego powoduje przegraną. S u r o w c e Surowce to motor napędowy Twojego imperium, są potrzebne do produkcji jednostek, rozwoju miast, czy rzucania czarów. W grze występuje 5 głównych rodzajów surowców. Zdobyć je możesz przez eksplorację mapy, handel z innymi graczami, czy z plądrowania wrogich miast. Dodatkowo, Twoje własne miasta produkują określoną ilość każdego z nich. Złoto – najważniejszy surowiec, wykorzystywany do produkcji nowych jednostek oraz rozbudowy miast. Dodatkowo każda jednostka oprócz złota potrzebnego na produkcję wymaga odpowiedniej ilości tego surowca na utrzymanie. Mana – surowiec służący głównie do rzucania zaklęć oraz tworzenia przedmiotów. Podobnie jak z jednostkami, niektóre zaklęcia wymagają dodatkowo określonej ilości tego surowca na turę. Punkty produkcji – każde miasto ma określoną liczbę punktów produkcji, od których zależy jak szybko zostanie ukończone rekrutowanie jednostki, czy budowa budynku. Działa to w następujący sposób: jeżeli posiadasz 50 punktów produkcji, a chcesz wyprodukować jednostkę kosztującą 150 złota, zajmie to 3 tury. Punkty wiedzy – punkty potrzebne, aby przeprowadzać badania. Każde badanie wymaga określonej ilości tych punktów, których ilość można zwiększyć np. odpowiednimi budynkami. Populacja – ostatni z surowców określa jak szybko Twoje miasta będą się rozrastać. Na każdy poziom potrzebna jest odpowiednia ilość ludzi, natomiast wzrost ludności można zapewnić przez rozbudowę miasta i odpowiednich budynków. Im wyższy jest owy wzrost tym szybciej miasto będzie się rozwijać i obejmować większe tereny. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Age of Wonders III - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: