W poradniku do gry Age of Wonders III znajduje się opis wszystkich najważniejszych elementów rozgrywki, a także szczegółowe porady dotyczące dwóch kampanii i ich zakończeń. W solucji znalazło się więc wytłumaczenie podstawowych zagadnień rozgrywki , gdzie znajdują się objaśnienia najważniejszych terminów oraz podstaw rozgrywki. W rozdziale Mapa świata zostały opisane wszystkie możliwości dostępne na mapie strategicznej gry , a także budowle na jakie można natrafić podczas rozgrywki. W poradniku zawarto również szczegółowy opis miast i ulepszeń , które mogą zostać w nich zbudowane. Nie zabrakło rozdziałów obszernie opisujących rasy oraz klasy, dostępne dla nich jednostki, czary oraz specjalne umiejętności, które czynią daną klasę bądź rasę wyjątkową. W rozdziale Bohaterowie zawarty został gruntowny opis możliwości, jakie stoją przed głównymi postaciami rozgrywki. Prawdziwym „last, but not least ” jest rozdział Walka , gdzie zawarte zostały informacje na temat toczenia potyczek oraz większych bitew, dane dotyczące oblężeń miast oraz wskazówki pozwalające na wygrywanie każdego starcia. Całości dopełnia szczegółowa deskrypcja kampanii znajdujących się w grze – ścieżki fabularnej Wspólnoty oraz Elfiego Dworu . Age of Wonders III jest kolejną, czwartą już odsłoną cyklu strategii turowych, którego autorem jest holenderskie studio Triumph. Akcja gry przenosi gracza do fantastycznego świata, zamieszkałego przez różnorodne rasy oraz klasy. Zadaniem gracza jest budowa własnego imperium, złożonego z wielu unikalnych jednostek. Bohaterowie eksplorują mapy, odkrywają nowe lokacje, a także toczą emocjonujące bitwy, które są esencją rozgrywki w Age of Wonders III . Twórcy zadbali o mnogość jednostek oraz terenów, na których graczom przyjdzie toczyć potyczki.
Kampania główna pozwala wcielić się w bohatera walczącego po jednej z dwóch stron – Imperium Wspólnoty lub Trybunału Wysokich Elfów, utworzonego po zjednoczeniu mrocznych i leśnych elfów. Gracz rozpoczyna kampanię jako postać neutralna i to jego własne wybory prowadzą do pozostania neutralnym lub skręcenia w stronę dobra, czy zła.
Poradnik do gry Age of Wonders III zawiera:
szczegółowy opis 2 dostępnych w grze kampanii wraz z przedstawieniem dostępnych zakończeń.
wytłumaczenie podstawowych zagadnień rozgrywki.
porady dotyczące poruszania się na mapie strategicznej oraz eksploracji jej terenów.
opis pozwalający na szybką i sprawną rozbudowę miast, a także listę dostępnych w nich ulepszeń.
dokładną charakterystykę ras oraz dostępnych dla nich jednostki i wyjątkowych cech.
deskrypcję klas wraz z ich specjalnymi jednostkami oraz czarami i badaniami.
informacje i porady dotyczące bohaterów oraz ich rozwoju i umiejętności.
porady oraz wskazówki tyczące się toczenia walk i oblężeń na mapie bitewnej.
Poradnik do gry Age of Wonders III zawiera wszystkie najwaśniejsze informacje na temat kolejnej części tej popularnej serii. Umieszczono w nim opisy oraz porady dotyczące m.in. walki, nacji, klas, jednostek, czy poszczególnych misji.
Age of Wonders III - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Elfy (High Elf) (Rasy i jednostki)
Garść porad (Podstawy)
Ludzie (Human) (Rasy i jednostki)
Podstawowe informacje o grze (Podstawy)
Drakoni (Draconian) (Rasy i jednostki)
Krasnoludy (Dwarf) (Rasy i jednostki)
Orkowie (Orc) (Rasy i jednostki)
Arcydruid (Arch Druid) (Klasy)
Gobliny (Goblin) (Rasy i jednostki)
Interface i podstawowe informacje (Mapa świata)
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Age of Wonders
III
autor: Norbert „Norek” Jędrychowski
(c) 2014 GRY-Online S.A.
Producent Triumph Software, Wydawca Triumph Software, Wydawca PL Techland
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Strona: 1
Age of Wonders III – Poradnik GRY-Online.pl
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie ___________________________________________________4
Podstawy _______________________________________________________5
O poradniku _______________________________________________________________ 5
Podstawowe informacje o grze _______________________________________________ 6
Garść porad _______________________________________________________________ 10
Mapa świata ____________________________________________________14
Interface i podstawowe informacje __________________________________________ 14
Eksploracja mapy __________________________________________________________ 17
Budynki i miejsca na mapie strategicznej _____________________________________ 21
Miasta ________________________________________________________27
Podstawowe informacje ____________________________________________________ 27
Rozbudowa imperium ______________________________________________________ 30
Dostępne budowle _________________________________________________________ 33
Walka _________________________________________________________38
Interface _________________________________________________________________ 38
Podstawowe informacje ____________________________________________________ 40
Bitwy ____________________________________________________________________ 45
Wskazówki _______________________________________________________________ 53
Bohaterowie ___________________________________________________56
Podstawowe informacje ____________________________________________________ 56
Rozwój bohatera __________________________________________________________ 57
Umiejętności bohaterów ____________________________________________________ 60
Rasy i jednostki _________________________________________________79
Ogólne informacje _________________________________________________________ 79
Elfy (High Elf) _____________________________________________________________ 83
Ludzie (Human) ___________________________________________________________ 84
Orkowie (Orc) _____________________________________________________________ 85
Gobliny (Goblin) ___________________________________________________________ 86
Krasnoludy (Dwarf) ________________________________________________________ 87
Drakoni (Draconian) _______________________________________________________ 88
Klasy _________________________________________________________89
Ogólne informacje _________________________________________________________ 89
Arcydruid (Arch Druid) _____________________________________________________ 91
Drednota (Dreadnought) ___________________________________________________ 96
Rogue ___________________________________________________________________ 101
Sorcerer _________________________________________________________________ 105
Theocrat ________________________________________________________________ 108
Warlord _________________________________________________________________ 112
Specjalizacje _____________________________________________________________ 116
Strona: 2
Age of Wonders III – Poradnik GRY-Online.pl
Kampania Wspólnoty ___________________________________________ 123
Bund na Północy – solucja _________________________________________________ 123
Nawiedzone Nirvenkiln – solucja ___________________________________________ 131
Machinacje – solucja ______________________________________________________ 138
Obowiązki służbowe – solucja ______________________________________________ 144
Wyspy Rockshoal – solucja ________________________________________________ 150
Ostatnia szansa – solucja __________________________________________________ 154
Zagłada fałszywego boga – solucja __________________________________________ 158
Koniec starych tradycji – solucja ____________________________________________ 164
Kampania Elfiego Dworu ________________________________________ 169
Rada praźródeł – solucja __________________________________________________ 169
Ziemie obiecane – solucja _________________________________________________ 174
Odrodzenie wiary – solucja ________________________________________________ 180
Szafirowy Archipelag – solucja _____________________________________________ 185
Podziemna Erupcja – solucja _______________________________________________ 190
Przeciwko cieniom – solucja _______________________________________________ 195
Dzika magia – solucja _____________________________________________________ 199
Furia starożytnych – solucja _______________________________________________ 204
Wymagania sprzętowe _________________________________________ 210
Wydawnictwo GRY-Online S.A.
ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2014 GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-Online.
www.gry-online.pl
Strona: 3
Age of Wonders III – Poradnik GRY-Online.pl
Wprowadzenie
W poradniku do gry Age of Wonders III znajduje się opis wszystkich najważniejszych
elementów rozgrywki, a także szczegółowe porady dotyczące dwóch kampanii i ich
zakończeń. W solucji znalazło się więc wytłumaczenie podstawowych zagadnień rozgrywki,
gdzie znajdują się objaśnienia najważniejszych terminów oraz podstaw rozgrywki. W rozdziale
Mapa świata zostały opisane wszystkie możliwości dostępne na mapie strategicznej gry, a
także budowle na jakie można natrafić podczas rozgrywki. W poradniku zawarto również
szczegółowy opis miast i ulepszeń, które mogą zostać w nich zbudowane. Nie zabrakło
rozdziałów obszernie opisujących rasy oraz klasy, dostępne dla nich jednostki, czary oraz
specjalne umiejętności, które czynią daną klasę bądź rasę wyjątkową. W rozdziale Bohaterowie
zawarty został gruntowny opis możliwości, jakie stoją przed głównymi postaciami
rozgrywki. Prawdziwym „last, but not least” jest rozdział Walka, gdzie zawarte zostały
informacje na temat toczenia potyczek oraz większych bitew, dane dotyczące oblężeń
miast oraz wskazówki pozwalające na wygrywanie każdego starcia. Całości dopełnia
szczegółowa deskrypcja kampanii znajdujących się w grze – ścieżki fabularnej Wspólnoty
oraz Elfiego Dworu. Age of Wonders III jest kolejną, czwartą już odsłoną cyklu strategii
turowych, którego autorem jest holenderskie studio Triumph. Akcja gry przenosi gracza do
fantastycznego świata, zamieszkałego przez różnorodne rasy oraz klasy. Zadaniem gracza jest
budowa własnego imperium, złożonego z wielu unikalnych jednostek. Bohaterowie eksplorują
mapy, odkrywają nowe lokacje, a także toczą emocjonujące bitwy, które są esencją rozgrywki w
Age of Wonders III. Twórcy zadbali o mnogość jednostek oraz terenów, na których graczom
przyjdzie toczyć potyczki.
Kampania główna pozwala wcielić się w bohatera walczącego po jednej z dwóch stron – Imperium
Wspólnoty lub Trybunału Wysokich Elfów, utworzonego po zjednoczeniu mrocznych i leśnych elfów.
Gracz rozpoczyna kampanię jako postać neutralna i to jego własne wybory prowadzą do pozostania
neutralnym lub skręcenia w stronę dobra, czy zła.
Poradnik do gry Age of Wonders III zawiera:
– szczegółowy opis 2 dostępnych w grze kampanii wraz z przedstawieniem dostępnych zakończeń.
– wytłumaczenie podstawowych zagadnień rozgrywki.
– porady dotyczące poruszania się na mapie strategicznej oraz eksploracji jej terenów.
– opis pozwalający na szybką i sprawną rozbudowę miast, a także listę dostępnych w nich
ulepszeń.
– dokładną charakterystykę ras oraz dostępnych dla nich jednostki i wyjątkowych cech.
– deskrypcję klas wraz z ich specjalnymi jednostkami oraz czarami i badaniami.
– informacje i porady dotyczące bohaterów oraz ich rozwoju i umiejętności.
– porady oraz wskazówki tyczące się toczenia walk i oblężeń na mapie bitewnej.
Norbert „Norek” Jędrychowski (www.gry–online.pl)
Strona: 4
Age of Wonders III – Poradnik GRY-Online.pl
Podstawy
O p o r a d n i k u
Lekki spacerek po malowniczej krainie.
Poradnik do gry Age of Wonders III został przygotowany na wyższym poziomie trudności (hard).
Dla graczy początkujących najlepszy na początek będzie oczywiście poziom łatwy (easy), który
pozwoli na zapoznanie się ze sterowaniem oraz podstawami zarówno walki, jak i rozgrywki. Poziom
trudny (hard) jest polecany dla graczy, którzy już zaznajomią się z rozgrywką, stoczą kilka bitew,
czy ukończą parę misji w kampanii.
O z n a c z e n i a k o l o r y s t y c z n e p o r a d n i k a
W niniejszym poradniku zostały użyte następujące oznaczenia kolorystyczne:
– kolor pomarańczowy oznacza nazwy bohaterów oraz głównych przeciwników w kampanii oraz
imiona innych bohaterów,
– kolor zielony oznacza możliwe do zbadania ulepszenia oraz wszelkiego rodzaju czary, a także
umiejętności oddziałów i bohaterów,
– kolorem brązowym zostały oznaczone nazwy jednostek występujących w grze,
– kursywą oznaczono angielskie nazwy, opcje dostępne do wyboru w różnych sytuacjach oraz opcje
dialogowe dostępne w kampanii,
– pogrubieniem natomiast zostały oznaczone miejsca możliwe do odwiedzenia na mapie oraz
ważniejsze nazwy, sytuacje oraz porady.
Strona: 5
Age of Wonders III – Poradnik GRY-Online.pl
P o d s t a w o w e i n f o r m a c j e o g r z e
Klimat aż mrozi krew w żyłach.
W grze Age of Wonders III przyjdzie Ci wcielić się w lidera, który poprowadzi swoje Imperium od
początku, aż do chwalebnego końca. Twoim zadaniem będzie rozbudowa miast, dbanie o
odpowiedni zasób surowcowy oraz eksploracja mapy, a przede wszystkim – szkolenie różnorakich
jednostek, nauka czarów oraz emocjonujące starcia. To wszystko w magicznym świecie fantasy.
Oto podstawowe informacje, które powinieneś wiedzieć, aby móc swobodnie przystąpić do
rozgrywki.
S t r a t e g i a T u r o w a
Age of Wonders III jest strategią turową. Oznacza to, że każdy gracz ma określony czas i
limitowane „punkty akcji”, które może przeznaczyć na wykonywanie ruchu podczas swojej tury.
Można więc w tym czasie rozpocząć szkolenie armii, przesunąć bohaterów po mapie, czy przystąpić
do oblężenia wrogiego miasta. Po zakończeniu swojego ruchu należy zakończyć turę i poczekać, aż
przeciwnik wykona swoje posunięcie. W grze występują dwa rodzaje tur: tury klasyczne oraz tury
jednoczesne. W turach klasycznych każdy gracz wykonuje swój ruch po kolei, natomiast w turach
jednoczesnych, jak sama nazwa wskazuje, gracze wykonują ruch równocześnie.
H e x y
Zarówno mapa strategiczna jak i bitewna podzielone zostały na sześciokątne pola, zwane hexami.
Poruszanie się po obu tych mapach polega właśnie na przemieszczaniu się pomiędzy sąsiednimi
sześciokątami. Z każdym pojedynczym hexem może sąsiadować 6 innych, a na każdym jednym
może znajdować się jedna armia (złożona maksymalnie z 6 jednostek) lub jedna jednostka (na
mapie bitewnej). Wszystkie jednostki znajdujące się na sąsiednim polu w razie ataku dołączą do
bitwy, jako wsparcie (maksymalnie więc w bitwie może wziąć udział 7 armii, co daje 42 jednostki).
Strona: 6
Age of Wonders III – Poradnik GRY-Online.pl
B o h a t e r o w i e
Ekran customizacji bohatera.
Twój lider oraz pomniejsi bohaterowie to najważniejsze jednostki w grze. Zwykle najsilniejsze,
posiadające największą ilość punków życia, mogące nosić przedmioty oraz ulepszać swoje
umiejętności. W zależności od wybranej rasy oraz klasy początkowo dostępne są różne jednostki,
czary oraz badania. Twój lider po Tym, gdy zostanie pokonany w bitwie, odrodzi się po kilku turach
w Twojej stolicy (Throne City). Utrata zarówno lidera jak i miasta głównego powoduje przegraną.
S u r o w c e
Surowce to motor napędowy Twojego imperium, są potrzebne do produkcji jednostek, rozwoju
miast, czy rzucania czarów. W grze występuje 5 głównych rodzajów surowców. Zdobyć je możesz
przez eksplorację mapy, handel z innymi graczami, czy z plądrowania wrogich miast. Dodatkowo,
Twoje własne miasta produkują określoną ilość każdego z nich.
Złoto – najważniejszy surowiec, wykorzystywany do produkcji nowych jednostek oraz rozbudowy
miast. Dodatkowo każda jednostka oprócz złota potrzebnego na produkcję wymaga odpowiedniej
ilości tego surowca na utrzymanie.
Mana – surowiec służący głównie do rzucania zaklęć oraz tworzenia przedmiotów. Podobnie jak z
jednostkami, niektóre zaklęcia wymagają dodatkowo określonej ilości tego surowca na turę.
Punkty produkcji – każde miasto ma określoną liczbę punktów produkcji, od których zależy jak
szybko zostanie ukończone rekrutowanie jednostki, czy budowa budynku. Działa to w następujący
sposób: jeżeli posiadasz 50 punktów produkcji, a chcesz wyprodukować jednostkę kosztującą 150
złota, zajmie to 3 tury.
Punkty wiedzy – punkty potrzebne, aby przeprowadzać badania. Każde badanie wymaga
określonej ilości tych punktów, których ilość można zwiększyć np. odpowiednimi budynkami.
Populacja – ostatni z surowców określa jak szybko Twoje miasta będą się rozrastać. Na każdy
poziom potrzebna jest odpowiednia ilość ludzi, natomiast wzrost ludności można zapewnić przez
rozbudowę miasta i odpowiednich budynków. Im wyższy jest owy wzrost tym szybciej miasto
będzie się rozwijać i obejmować większe tereny.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :