Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00481 007437 15923488 na godz. na dobę w sumie
Airport Tycoon 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Airport Tycoon 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 44
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

W poradniku znajdziecie maksymalnie dokładny opis rozbudowy portu lotniczego, metody negocjacji kontraktów na przewozy lotnicze, wyjaśnienia wszelkich kwestii związanych z finansami oraz przegląd dostępnych budynków.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-[Rozbudowa lotniska] Wybór miejsca
-[Rozbudowa lotniska] Wykupienie powierzchni
-[Rozbudowa lotniska] Pierwsze konstrukcje - cz.1
-[Rozbudowa lotniska] Pierwsze konstrukcje - cz.2
-[Rozbudowa lotniska] Zabudowanie terminalu
-[Rozbudowa lotniska] Pierwszy kontrakt
-[Rozbudowa lotniska] Awans technologiczny
-[Rozbudowa lotniska] Kolejne konstrukcje
-[Rozbudowa lotniska] Pierwsze kontrakty biznesowe
-[Rozbudowa lotniska] Drugi poziom technologiczny
-[Rozbudowa lotniska] Trzeci poziom technologiczny
-[Rozbudowa lotniska] Nowe biznesy
-[Rozbudowa lotniska] Czwarty poziom technologiczny
-[Rozbudowa lotniska] Kolejne poziomy technologiczne
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 30

Informacja o grze

Strategia ekonomiczna, w której gracz zajmuje się budową i rozbudową imperium portów lotniczych.

Gra Airport Tycoon 2, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł premierę światową miał w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Airport Tycoon 2 autor: Jacek „Stranger” Hałas (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Airport Tycoon 2 – Poradni k GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstęp________________________________________________________________ 3 Rozdział 1: Rozbudowa lotniska: od zera do sprawnie prosperującego interesu _______ 4 1. Wybór miejsca na postawienie lotniska. _________________________________ 4 2. Wykupienie powierzchni pod budowę lotniska. ____________________________ 6 3. Pierwsze konstrukcje. _______________________________________________ 7 4. Zabudowanie terminalu. ____________________________________________ 12 5. Pierwszy kontrakt. _________________________________________________ 14 6. Awans na kolejny poziom technologiczny. _______________________________ 15 7. Kolejne konstrukcje: Cargo, Hangar. ___________________________________ 16 8. Pierwsze kontrakty biznesowe. _______________________________________ 17 9. Drugi poziom technologiczny: nowe ważne budynki._______________________ 18 10. Trzeci poziom technologiczny, bardziej wartościowe kontrakty. _____________ 20 11. Bardziej rozbudowane biznesy, dalsza rozbudowa lotniska. ________________ 21 12. Czwarty poziom technologiczny, nowy pas startowy, nowy terminal. _________ 22 13. Rozwój lotniska, kolejne poziomy technologiczne. _______________________ 24 14. Największy pas startowy, ostatnie budynki, porady na koniec. ______________ 25 Rozdział 2: Wszystko co powinieneś wiedzieć o kontraktach ____________________ 27 1. Pierwsze kontrakty. ________________________________________________ 27 2. Kolejne kontrakty: negocjacje. _______________________________________ 28 3. Kontrakty biznesowe. ______________________________________________ 29 4. Przedłużanie starych kontraktów. _____________________________________ 30 5. Wymagania przewoźników. __________________________________________ 30 Rozdział 3: Jak nie zbankrutować? ________________________________________ 31 1. Zakup pierwszych budynków. ________________________________________ 31 2. Rozbudowa lotniska. _______________________________________________ 31 3. Dbanie o odpowiedni balans. _________________________________________ 32 4. Większe inwestycje.________________________________________________ 32 Rozdział 4: Problemy właściciela lotniska ___________________________________ 33 1. Problemy natury technicznej oraz pogodowe. ____________________________ 33 2. Problemy z przewoźnikami. __________________________________________ 34 Rozdział 5: Przegląd dostępnych budynków _________________________________ 35 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Airport Tycoon 2 – Poradnik GRY-OnLine Wstęp Na początek drobna uwaga. Pomimo pozornie innego tytułu opisywana gra jest kontynuacją znanej w Polsce strategii „Airport Inc.”. Przydomek Tycoon dodano jej w innych państwach, sequel występuje już natomiast tylko w takiej postaci. Jeśli więc miałeś do czynienia ze wspomnianą przed chwilą gierką to śmiało możesz startować, ponieważ zmian jest tu jak na lekarstwo. Dokładnie przyjrzałem się obu grom i doszedłem do wniosku, że „AT2” to tak naprawdę tylko bardziej dopracowany „Airport Inc.”. Osoby, które skończyły wspomnianą grę od razu powinny odpalić jej kontynuację i przystąpić do rozbudowy lotniska. Jeśli jednak nie miałeś kontaktu z żadną podobną grą (od razu uprzedzam, że nie jest to produkt robiony w stylu przyjemnego w obsłudze „Airline Tycoona”), a chciałbyś zbudować swoje własne lotnisko to zapraszam. Zaręczam, że po przeczytaniu tego poradnika każdy poradzi sobie z „Airport Tycoon 2” i to zarówno poprzez trafne dobieranie elementów w trakcie rozbudowy lotniska jak i w kwestii eliminowania wszelkich nieprzyjemnych sytuacji, które co jakiś czas atakują niczego nie spodziewającego się gracza. Na początek postaram się maksymalnie dokładnie, krok po kroku, opisać rozbudowę lotniska. Będzie to najważniejszy element poradnika. Zacznę od tak oczywistych rzeczy jak wybór miejsca oraz wykupienie ziemi a skończę na dopasowaniu mniej ważnych elementów, tak aby wszystko możliwie jak najbardziej wydajnie mogło funkcjonować. W drugim rozdziale poradnika skupię się na podpisywaniu kontraktów, które stanowią główne źródło pozyskiwania środków finansowych. Opiszę dokładnie rodzaje pozyskiwanych kontraktów a także metody negocjacji. Trzeci rozdział będzie w głównej mierze opierał się na kwestiach związanych z finansami, czyli jak nie zbankrutować mając przy tym stale rozwijające się lotnisko. Kolejny etap, dość krótki, opisze pojawiające się w grze awarie i kataklizmy dokładnie mówiąc jak sobie z nimi radzić. Ostatni rozdział przeznaczę natomiast na bardzo dokładny przegląd wszystkich pojawiających się w grze budynków. A więc zaczynajmy! Uwaga! Zanim w ogóle uruchomisz grę radziłbym, abyś DOKŁADNIE przeczytał instrukcję obsługi! To bardzo ważne!! Gra od razu zrzuca na głęboką wodę! Strona: 3 www.gry-online.pl Airport Tycoon 2 – Poradnik GRY-OnLine Rozdział 1: Rozbudowa lotniska: od zera do sprawnie prosperującego interesu 1 . W y b ó r m i e j s c a n a p o s t a w i e n i e l o t n i s k a . Pierwsza decyzja, którą każdy gracz musi podjąć to wybór miejsca do postawienia swego pierwszego lotniska. W przypadku „Airport Tycoona 2” do dyspozycji gracza oddano kilkanaście największych miast na całym świecie. Sam wybór nie ogranicza się jednak do zmiany podpisów w niektórych menu tak jak miało to miejsce chociażby w „Airline Tycoon”. Każda decyzja pociąga za sobą określone skutki. Niektóre rejony regularnie nawiedzane są przez trzęsienia ziemi, inne charakteryzują się niestabilną pogodą albo niewielkim zainteresowaniem odbywania lotów. W trakcie wyboru lokacji na postawienie lotniska radziłbym więc zwracać na to szczególną uwagę. Mniej doświadczeni gracze powinni szczególną uwagę zwrócić na szalejącą pogodę. Radziłbym na początek wybierać miejsca słoneczne. Dodatkowy czynnik to stopień zaludnienia a także przewidywana ilość lotów lokalnych oraz międzynarodowych. Dobrze jest wybierać te miejsca, w których dwa ostatnie wskaźniki są symbolizowane przez możliwie jak największą ilość samolocików. Zapewni to wiele ciekawych kontraktów a więc i stałe przychody. Dla lepszego zobrazowania opłacalności wyboru konkretnego miejsca radzę zerknąć na poniższą tabelkę. Z każdego kontynentu wybrałem jedno miejsce, które świetnie nadaje się do postawienia swojego pierwszego lotniska a także te, które przeznaczono dla bardziej zaawansowanych graczy. Tylko oni poradzą sobie bowiem z licznymi, dotkliwymi w skutkach katklizmami oraz niewielką ilością podróżujących. Strona: 4 www.gry-online.pl Airport Tycoon 2 – Poradnik GRY-OnLine Kontynent gdzie warto dlaczego warto gdzie nie warto dlaczego nie warto Ameryka Północna Seattle najlepsza pogoda z całej Honolulu, Orlando Ameryki, dość dużo podróżujących (głównie loty lokalne) Ameryka Południowa Buenos Aires świetna pogoda, największa liczba podróżujących spośród lotnisk umiejscowionych w Amerycie Południowej Lima bardzo liczne i dotkliwe w skutkach trzęsienia ziemi, kiepska pogoda – przede wszystkim gwałtowne burze, które mogą paraliżować ruch powietrzny niewiele słabsza lokalizacja, jedyna większa wada to znacznie mniejsza przewidywana liczba lotów lokalnych Azja Moscow pogoda niespecjalna, ale w Singapore Afryka Cairo Europa Athens wspaniała pogoda, największa liczba podróżujących spośród lotnisk umiejscowionych w Afryce najlepsza pogoda spośród stolic europejskich, przyzwoita liczba lotów lokalnych i międzynarodowych porównaniu do innych miejsc w Azji znośna, znaczna liczba przewidywanych lotów nie ma innego wyboru :-) jedyna wada tego miasta to częste burze, liczba lotów jest zadowalająca Australia Melbourne Johannesburg kiepska pogoda (jak na Afrykę), bardzo mało lotów lokalnych oraz międzynarodowych Rome beznadziejna pogoda – bardzo częste burze, które uniemożliwią loty, niewielka liczba planowanych lotów jedyne miejsce w Azji, które jest zagrożone trzęsieniami ziemi, oprócz tego mało lotów międzynarodowych i gwałtowne burze brak brak innych miast do wyboru Podsumowując to co znajduje się w tabelce, najlepiej jest wybrać miejsce cechujące się dobrą, słoneczną pogodą, zadowalającą liczbą przewidywalnych lotów oraz takie, które nie jest zagrożone kataklizmami. Ja polecam Ateny (Athens), Buenos Aires lub Seattle. Strona: 5 www.gry-online.pl Airport Tycoon 2 – Poradnik GRY-OnLine 2 . W y k u p i e n i e p o w i e r z c h n i p o d b u d o w ę l o t n i s k a . Po wybraniu lokalizacji pod przyszłe lotnisko gra przeniesie Cię w wybrane miejsce. Zanim jednak w ogóle będziesz mógł coś budować trzeba będzie zakupić fragment znajdującej się tu powierzchni. Mówię fragment, ponieważ kupno całego terenu może stanowić poważne wyzwanie dla budżetu nawet najlepiej prowadzonego lotniska. Jest to jeden z najważniejszych elementów gry. Zły dobór zakupionej powierzchni w najlepszym przypadku może doprowadzić do poważnych trudności z utrzymaniem odpowiedniej ilości zasobów pieniężnych na koncie, w najgorszym zaś oznacza niemal natychmiastową porażkę. Postaram się ZASUGEROWAĆ jaką powierzchnię zakupić na samym początku. Postanowiłem, aby był to kompromis pomiędzy maksymalną ciasnotą a szastaniem „kwadracikami” :-) Co prawda na samym początku nie potrzeba zbyt wielu sektorów aczkolwiek ilość potrzebnego miejsca z czasem bardzo szybko zacznie rosnąć. Najgorsze jest w tym wszystkim to, że najbardziej potrzebne budynki i konstrukcje zajmują wiele sektorów. Nie muszę chyba mówić o tym, że zakupy należy zaczynać OD BRZEGU planszy. To, który się wybierze nie ma najmniejszego znaczenia, najwyżej po przejściu do właściwej gry trzeba będzie obrócić co nieco kamerę. Proponuję następujące zakupy: • • prostokąt 6x7 (tu postawimy pierwszy terminal, elementy składające się na scenerię, drogi i wszelkie potrzebne budynki) prostokąt 2x21 (miejsce pod pas startowy oraz Taxiway, czyli dróżkę, na którą z pasa będą zjeżdżały samoloty) Oba prostokąty MUSZĄ być połączone (najlepiej zerknijcie na dołączony screen). W zależności od wybranej lokalizacji powinno to pochłonąć nie więcej niż dwa miliony dolarów. W przypadku gdy misję rozgrywa się na bardziej zamożnym terenie należy zrezygnować z kilku pól pierwszego prostokąta (np. zamiast 6x7 zdecydować się na 5x6 lub 5x7). Dopiero po zakupieniu powierzchni kliknij na fajeczkę a przejdziesz do właściwego podglądu na lotnisko. Uwaga! Okoliczne sektory można kupować przez cały czas wybierając ikonkę z dolarami. Strona: 6 www.gry-online.pl Airport Tycoon 2 – Poradnik GRY-OnLine 3 . P i e r w s z e k o n s t r u k c j e . Terminal, najważniejsze budynki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania lotniska, pas startowy, drogi oraz ścieżki dla samolotów, dodatkowa sceneria. No dobrze, zaczynasz mając do dyspozycji mnóstwo wolnego miejsca. Od razu dobrze by było spauzować grę aczkolwiek nie jest to konieczne. Czas na domyślnych ustawieniach biegnie zgodnie z tym co mamy w rzeczywistości, a że budowa podstaw lotniska nie zajmie więcej niż 30 minut nie trzeba koniecznie zatrzymywać rozgrywki. Przejdź do menu budowy a następnie wybierz zakładkę, dzięki której można stawiać terminale. Są to NAJWAŻNIEJSZE budynki na całym lotnisku. To właśnie tu organizowany jest przepływ pasażerów oraz ewentualnie towarów. Umiejętne dobranie, umiejscowienie oraz uatrakcyjnianie posiadanego terminalu jest jedną z podstaw sukcesu osoby, która planuje zająć się interesem lotniczym. Autorzy udostępnili wiele różnych rodzajów terminali. Podstawowa różnica polega na ich wielkości zewnętrznej jednak o wiele ważniejsza jest liczba PLANE STANDS, czyli stanowisk, w których przyjmowane są nadlatujące samoloty. Ich liczba waha się od trzech do ponad dziesięciu. W zależności od tego na jaki terminal się zdecydujesz będziesz mógł odbierać różną liczbę lotów. Warto zaznaczyć, iż każdy Plane Stand posiada LIMIT jednostek jakie może przyjąć w ciągu dnia. Wynosi on osiem samolotów. Łatwo jest więc obliczyć, iż mając najmniejsze lotnisko z 3 Plane Stands nie będzie można obsłużyć więcej niż 24 przyloty dziennie! Radziłbym więc w dalszej części gry, po uzbieraniu kilku solidnych milionów, rozbudowywać posiadany terminal bądź też stawiać nowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby mieć ich kilka. Należy jednak pamiętać o kilku rzeczach: • • • terminal MUSI posiadać przylegającą drogę, która z kolei łączy się z główną (czyli tą, która rozpoczyna się przy bramce prowadzącej na lotnisko); droga musi biec przez całą długość terminalu (ściana południowa, inaczej mówiąc – przeciwległa do tej, na której umiejscowiono Plane Stands) terminal MUSI być połączony z pasem startowym przy użyciu Taxiways, o tym jak je postawić i następnie połączyć powiem za chwilę terminal MUSI zostać odpowiednio wyposażony, dokładny opis jego zabudowy znajdziecie w kolejnym punkcie, należy mieć na uwadze to, aby przez cały czas był on maksymalnie zapełniony, dzięki temu statystyki lotniska będą na maksymalnym możliwym w danym momencie poziomie Na samym początku radziłbym postawić najmniejszy terminal. Nie ma co szastać pieniędzmi, tym bardziej, że przez kilka pierwszych miesięcy lotnisko przymusowo będzie musiało przynosić ogromne straty. Dopiero po zdobyciu kilkunastu intratnych kontraktów można pomyśleć o zamianie tego posiadanego na jakiś lepszy lub dobudowaniu kolejnego. Ja wybrałem budynek za 3 miliony. Są dwa do wyboru. Moim zdaniem lepiej jest postawić na ten szerszy. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Airport Tycoon 2 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: