Niniejszy atlas świata jest uzupełnieniem do głównego poradnika do gry Alpha Protocol, stanowiąc bogaty zbiór wiedzy na temat tej produkcji. Znajdują się w nim informacje na temat tworzenia postaci, umiejętności, perków i osiągnięć, które możesz zdobyć.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Tworzenie postaci
-Dostępne klasy
-Omówienie klas (1)
-Omówienie klas (2)
-Rozwój postaci
-Umiejętności
-Stealth
-Pistols
-Submachine Guns
-Shotguns
-Assault Rifles
-Sabotage
-Technical Aptitude
-Toughness
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 47
Informacja o grze
Ciekawa gra akcji z elementami RPG tocząca się w niedalekiej przyszłości stworzona przez weteranów ze studia Obsidian Entertainment. Wcielamy się w niej w tajnego agenta, który pracując na własną rękę musi rozwiązać międzynarodową intrygę. Akcję obserwuje
Gra Alpha Protocol: The Espionage RPG, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, Xbox 360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Alpha Protocol
(Atlas Świata)
autor: Jacek „Stranger” Hałas
(c) 2010 GRY-OnLine S.A.
Producent Obsidian Entertainment, Wydawca SEGA, Wydawca PL CD Projekt
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Alpha Protocol – Atlas Świata – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wstęp_________________________________________________________ 3
Kreacja i rozwój postaci___________________________________________ 4
Utworzenie nowej postaci ____________________________________________________ 4
Dalszy rozwój postaci_______________________________________________________ 13
Umiejętności ______________________________________________________________ 15
Perki (Talenty)_____________________________________________________________ 42
Porady _______________________________________________________ 56
Podstawowe informacje_____________________________________________________ 56
Walka ____________________________________________________________________ 58
Obrona ___________________________________________________________________ 64
Działania z ukrycia _________________________________________________________ 66
Przeciwnicy i bossowie______________________________________________________ 68
Mini-gry___________________________________________________________________ 71
Kryjówki __________________________________________________________________ 74
NPC _________________________________________________________ 75
Ważne postaci i ich preferencje ______________________________________________ 75
Romanse __________________________________________________________________ 83
Opiekunowie misji_________________________________________________________ 100
Handlarze ________________________________________________________________ 103
Akta wywiadowcze ________________________________________________________ 104
Osiągnięcia___________________________________________________ 110
Wprowadzenie ____________________________________________________________ 110
Fabuła ___________________________________________________________________ 110
NPC _____________________________________________________________________ 112
Rozgrywka _______________________________________________________________ 127
Ukryte ___________________________________________________________________ 131
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2010 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Alpha Protocol – Atlas Świata – Poradnik GRY-OnLine
Do niniejszej gry dostępny jest również poradnik, w
którym znajduje się opis zadań (questów).
Wstęp
Niniejszy atlas świata jest uzupełnieniem do głównego poradnika do gry Alpha Protocol, stanowiąc
bogaty zbiór wiedzy na temat tej produkcji i pomagający w poznaniu rządzących rozgrywką
zależności. Całość podzielona została na cztery zasadnicze części:
Pierwsza część skupia się w całości na omówieniu procesu tworzenia oraz sukcesywnego
rozwijania własnej postaci. Rozdział ten otwiera szczegółowe omówienie dostępnych klas postaci
wraz z wyszczególnieniem ich wad oraz zalet. W kolejnych sekcjach poświęciłem dużo uwagi
między innymi dokładnemu przedstawieniu wszystkich umiejętności oraz perków (talentów).
Drugi rozdział zawiera mnóstwo cennych porad dotyczących różnych elementów gry. Znajdują się
tu między innymi wskazówki dotyczące wybierania różnych metod walki, używania dostępnych
typów uzbrojenia i dodatkowego wyposażenia, korzystania z pancerzy, likwidowania przeciwników
czy rozwiązywania mini-gier.
Trzeci rozdział koncentruje się wyłącznie na postaciach niezależnych. Można w nim odnaleźć
przede wszystkim pełne zestawienie ważnych NPC-ów wraz z ich preferencjami odnośnie stylu
rozmowy. Oprócz tego w tym rozdziale zawarto podpowiedzi między innymi na temat nawiązywania
romansów czy pozyskiwania akt wywiadowczych.
Ostatni czwarty rozdział omawia wszystkie dostępne osiągnięcia, dokładnie prezentując sposoby
ich pozyskiwania. Wyzwania te podzielone zostały na kilka głównych kategorii tak by szybciej
można było dotrzeć do pożądanych wskazówek.
Jacek „Stranger” Hałas (www.gry-online.pl)
Strona: 3
Alpha Protocol – Atlas Świata – Poradnik GRY-OnLine
Kreacja i rozwój postaci
U t w o r z e n i e n o w e j p o s t a c i
D o s tę p n e k l a s y i r ó ż n i c e p o m i ę d z y k l a s a m i
Wyboru klasy postaci dokonuje się na samym początku gry (po ustaleniu poziomu trudności
zabawy). Dostępnych jest sześć głównych klas:
- żołnierz (Soldier)
- agent (Field Agent)
- specjalista od technologii (Tech Specialist)
- wolny strzelec (Freelancer)
- rekrut (Recruit)
- weteran (Veteran)
Szczegółowe omówienie każdej z klas odnajdziesz w kolejnym podpunkcie atlasu. Dwie poniższe
tabelki prezentują natomiast różnice pomiędzy wszystkimi sześcioma klasami.
Wybór klasy postaci jest de facto ustaleniem przeszłości Michaela i wykonywanego przez niego do tej pory zawodu.
Strona: 4
Alpha Protocol – Atlas Świata – Poradnik GRY-OnLine
TABELA 1
Legenda:
Dostępna – Kolumna ta informuje o tym czy dana klasa jest dostępna od samego początku gry czy
też nie.
Umiejętności na starcie – Kolumna ta informuje o liczbie odblokowanych umiejętności w momencie
rozpoczynania gry daną klasą.
Wartość umiejętności – Kolumna ta informuje o tym ile punktów rozwoju wydanych zostało na
umiejętności lub ile z nich jest dostępnych do rozdysponowania. Umiejętności z różnych kategorii
wymagają wydawania innej liczby punktów rozwoju. Dla przykładu, każda umiejętność z kategorii
Działań z ukrycia wymaga wydania sześciu punktów rozwoju, a każda umiejętność z kategorii
sabotażu – trzech punktów rozwoju.
Liczba kategorii – Kolumna ta informuje o liczbie kategorii, w których odblokowane są już na
starcie gry jakieś umiejętności.
Sugerowane kategorie – Kolumna ta informuje o sugestiach gry odnośnie rozwijania konkretnych
kategorii umiejętności po wyborze danej klasy postaci.
KLASA
DOSTĘPNA
UMIEJĘTNOŚCI
WARTOŚĆ
LICZBA
NA STARCIE
UMIEJĘTNOŚCI
KATEGORII
SUGEROWANE
KATEGORIE
Żołnierz
tak
Agent
tak
Specjalista od
technologii
tak
Wolny strzelec
Rekrut
Weteran
tak
tak
nie
7
6
8
0
0
27
31
4
pistolety maszynowe
karabiny szturmowe
umiejętności techniczne
wytrzymałość
działania z ukrycia
pistolety
sztuki walki
działania z ukrycia
shotguny
sabotaż
umiejętności techniczne
-
-
-
3
4
0
0
9
31
31
31
0
120
Strona: 5
Alpha Protocol – Atlas Świata – Poradnik GRY-OnLine
TABELA 2
Tabela ta prezentuje dokładne informacje na temat liczby umiejętności z poszczególnych kategorii,
które są od razu dostępne po wybraniu danej klasy.
Legenda:
DzU – kategoria umiejętności „Działania z ukrycia”; Pi – kategoria umiejętności „Pistolety”; PM –
kategoria umiejętności „Pistolety maszynowe”; Sh – kategoria umiejętności „Shotguny”; KS –
kategoria umiejętności „Karabiny szturmowe”; Sa – kategoria umiejętności „Sabotaż”; UT –
kategoria umiejętności „Umiejętności techniczne”; Wy – kategoria umiejętności „Wytrzymałość”;
SW – kategoria umiejętności „Sztuki walki”.
KLASA
Żołnierz
Agent
Specjalista od technologii
Wolny strzelec
Rekrut
Weteran
DzU
Pi
PM
Sh
KS
Sa
UT
Wy
SW
0
3
1
0
0
3
0
1
0
0
0
3
2
0
0
0
0
3
0
0
2
0
0
3
2
0
0
0
0
3
0
0
3
0
0
3
1
0
2
0
0
3
2
0
0
0
0
3
0
2
0
0
0
3
Strona: 6
Alpha Protocol – Atlas Świata – Poradnik GRY-OnLine
S z c z e g ó ł o w e o m ó w i e n i e k l a s p o s t a c i
KLASA ŻOŁNIERZA (SOLDIER)
Dla kogo?
Wybranie żołnierza i podążanie zgodnie z sugestiami gry odnośnie rozwoju tej klasy w największym
stopniu przybliży Alpha Protocol do klasycznej strzelaniny z widokiem z perspektywy trzeciej osoby.
Może to też uczynić samą grę dość łatwą, nawet przy wyborze normalnego poziomu trudności.
Będzie to szczególnie widoczne jeżeli zadbasz o maksymalne rozwinięcie kategorii związanej z
obsługą karabinów maszynowych, co sprawi, że wrogowie będą dość szybko ginęli.
Żołnierz świetnie radzi sobie w bezpośredniej walce z oddziałami wroga. Znacznie gorzej – gdy trzeba unikać wykrycia lub
zabijania niewinnych osób.
Zalety tej klasy:
+ szybsze i prostsze eliminowanie jednostek wroga oraz większości bossów
+ większa odporność na ataki wrogów
+ prostsze walki z bossami
Wady tej klasy:
- konieczność rozwiązywania problemów metodami siłowymi
- konieczność polegania w głównej mierze na broni palnej, a nie na gadżetach czy walce wręcz
- problemy w misjach, w których zabijanie postronnych osób jest niewskazane
Dobór umiejętności:
Sugestie gry odnośnie rozwoju czterech kategorii umiejętności są jak najbardziej słuszne. Ja
radziłbym w pierwszej kolejności rozwijać umiejętności z kategorii „Karabiny szturmowe”, dążąc
głównie do zwiększenia celności broni z tej grupy. Nie możesz też jednak zapomnieć o
umiejętnościach z kategorii „Wytrzymałość”, dzięki czemu Twoja postać nie zginie szybko w
bezpośredniej walce. Proponowane przez grę pistolety maszynowe powinny pełnić rolę zastępczych
broni i dobrze byłoby z nich korzystać przede wszystkim do eliminowania grup słabszych
przeciwników.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :