Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00497 007235 13410631 na godz. na dobę w sumie
Anno 1404 - poradnik do gry - ebook/pdf
Anno 1404 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 84
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry Anno 1404. zawiera szczegółowy opis przejścia całej kampanii dla single player, omówienie znajdujących się w niej misji pobocznych oraz porady ogólne związane z rozgrywką, a także charakterystyka najważniejszych budynków.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Podstawy
-Zbiór porad ogólnych
-Budynki 1 poziomu – elementarne
-Budynki 2 poziomu
-Budynki do produkcji broni
-Kampania
-Rozdział I - Wyznanie wiary (cz.1)
-Rozdział I - Wyznanie wiary (cz.2)
-Rozdział II - Pod znakiem Krzyża (cz.1)
-Rozdział II - Pod znakiem Krzyża (cz.2)
-Rozdział III – Wyprawa do Ziemi Obiecanej (cz.1)
-Rozdział III – Wyprawa do Ziemi Obiecanej (cz.2)
-Rozdział IV - Zaginione dzieci (cz.1)
-Rozdział IV - Zaginione dzieci (cz.2)
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 23

Informacja o grze

Kolejna odsłona popularnej serii strategii ekonomicznych. Tym razem akcja osadzona jest w XV wieku, a zabawa koncentruje się na ukazaniu świata Orientu. Gracz zajmuje się między innymi zakładaniem nowych kolonii.

Gra Dawn of Discovery, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PC, Wii, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Anno 1404 autor: Mikołaj „Tym3k” Tymiński (c) 2009 GRY-OnLine S.A. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. Producent Related Designs, Wydawca Ubisoft, Wydawca PL Ubisoft. należą do ich prawowitych właścicieli. Anno 1404 – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3 Podstawy ______________________________________________________ 4 Zbiór porad ogólnych ________________________________________________________ 4 Najważniejsze budynki_______________________________________________________ 7 Kampania _____________________________________________________ 14 Rozdział I - Wyznanie wiary _________________________________________________ 14 Rozdział II - Pod znakiem Krzyża_____________________________________________ 19 Rozdział III – Wyprawa do Ziemi Obiecanej ___________________________________ 26 Rozdział IV - Zaginione dzieci ________________________________________________ 32 Rozdział V - Nadciągający sztorm ____________________________________________ 41 Rozdział VI - W pułapce _____________________________________________________ 52 Rozdział VII - Człowiek w masce _____________________________________________ 60 Rozdział VIII - Filary sprawiedliwości_________________________________________ 70 Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Anno 1404 – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Poradnik do gry Anno 1404. zawiera szczegółowy opis przejścia całej kampanii dla single player, omówienie znajdujących się w niej misji pobocznych oraz porady ogólne związane z rozgrywką. W poradniku znalazła się także charakterystyka najważniejszych budynków - m.in. koszty, wymagania oraz towary/surowce jakie produkują. Mikołaj „Tym3k” Tymiński Strona: 3 Anno 1404 – Poradnik GRY-OnLine Podstawy Z b i ó r p o r a d o g ó l n y c h Poniżej przedstawiam zarówno te oczywiste jak i bardziej zaawansowane porady i wskazówki dotyczące rozgrywki Anno 1404. Dotyczą one i kampanii, i gry potyczki. • Łącz wszystkie nowe budynki gospodarcze i przemysłowe z drogą prowadzącą do magazynu. Bez tej elementarnej rzeczy nie będzie zwiększać się ilość dóbr w Twoim magazynie. • Wszystkie domostwa muszą mieć połączenie z bazarem (Orient), bądź targowiskiem (wyspy północy/europejskie). Inaczej nie będą się rozwijać, a po krótkim czasie zostaną opuszczone. • • Jak założyć kolonię na innej wyspie? Pamiętaj, że na pewno nie zdarzy się taka sytuacja, w której na Twojej macierzystej wyspie będą znajdować się wszystkie surowce. Maksymalnie Twoja 1 wyspa może posiadać kilka surowców i warunki do założenia plantacji kilku, różnych roślin. Aby zaopatrzyć się w inne, potrzebne surowce powiedzmy w żelazo lub kamień musisz zasiedlić inną wyspę i stworzyć szlak handlowy. Zasiedlisz nową wyspę tylko wtedy, gdy podpłyniesz do jej brzegu statkiem i wybudujesz na jej plaży magazyn (kosztuje 300 sztuk złota, 3 tony drewna, 2 tony narzędzi). Jak założyć prosty szlak handlowy? Przypuśćmy, że do awansu społecznego patrycjuszy potrzeba Ci tylko przypraw, które wytwarzasz na wyspie X. Zwożenie przypraw manualnie stanowiłoby duży dyskomfort, nie mówiąc już o stracie czasu. Statek zwozi wybrane towary z wyspy A do B po wcześniejszym założeniu szlaku handlowego. Aby założyć szlak handlowy wciśnij najpierw F6 (domyślnie) lub ikonę gwiazdki w prawym dolnym rogu. Będziesz miał przed sobą następujący widok [#0]. Po prawej stronie kliknij na dodaj nowy szlak, a niżej na dodaj magazyn (dodaj od razu 2). W jednym Twój statek będzie pobierał towary, a w drugim oddawał je. Plus i zielony kolor przy towarze oznacza, że towar z konkretnego magazynu jest pobierany. Minus i pomarańczowy kolor oznacza, że towar jest w magazynie wyładowywany. Zaznacz, wg własnego uznania, ile przypraw ma być stamtąd pobierane. Zalecam ustawić maksimum, czyli np. dla małego statku handlowego załadunek +40 oraz wyładunek –40. [#0] Strona: 4 Anno 1404 – Poradnik GRY-OnLine • Każda z grup społecznych posiada własne zapotrzebowania. Jeśli spełnimy je wszystkie jednocześnie obniżając podatki umożliwimy awans społeczny poszczególnym grupom np. chłopi staną się mieszczanami i będą przez to w stanie wpłacić do Twojego skarbca większy podatek. • Należy jednak pamiętać że do powyższej nobilitacji potrzeba również kilku ton narzędzi i drewna potrzebnych do przebudowy domostwa. Na wyspach orientu przebudowa namiotów dla nomadów do arabskich domostw kosztuje 1 tonę drewna, 1 tonę narzędzi i 4 tony mozaiki. • Zapotrzebowania chłopów: jedzenie (ryby), picie (cydr), religia/wiara (kaplica), wspólnota (targowisko). • Zapotrzebowania mieszczan: jedzenie (ryby, przyprawy), picie (cydr), religia/wiara (kaplica), wspólnota (targowisko). • Zapotrzebowania patrycjuszy: jedzenie (ryby, przyprawy, chleb), picie (cydr, browar), religia/wiara (tawerna), bezpieczeństwo (loch dla dłużników), własność (księgi), ubrania (odzienie, skórzane kaftany). kaplica), wspólnota (targowisko), rozrywka (kościół, • Zapotrzebowania arystokratów: jedzenie (ryby, przyprawy, chleb, mięso), picie (cydr, browar), (tawerna), bezpieczeństwo (loch dla dłużników), własność (księgi), ubrania (odzienie, skórzane kaftany). (kościół), wspólnota (targowisko), religia/wiara rozrywka • Zapotrzebowania rosną w wyniku napływu coraz większej liczby ludności na wyspę. • Świat gry dzieli się na Północ i Orient. Na wyspach Północy występują surowce, drzewa, roślinność, klimat itp. charakterystyczne dla krajów europejskich. Na wyspach Orientu dla krajów arabskich. • Do awansu społecznego chłopów można doprowadzić opierając się wyłącznie na wyspach Północy. Jednak aby zaspokoić kolejne, wyższe grupy społeczne (mieszczanie, patrycjusze, arystokraci) będziesz potrzebował coraz to więcej towarów i surowców, które pozyskasz wyłącznie na obszarach orientalnych. • W Anno 1404 występuje duża ilość ciekawych przedmiotów o różnych właściwościach. Część z nich, żeby działały, musi zostać dodana albo do magazynu, albo na pokład statku. Przedmioty podnoszą wartość ataku, obniżają koszty utrzymania budowli, zwiększają szybkość statków itp. • Pamiętaj, że ilość budynków gospodarczych wystarczająca do wyżywienia osady czy małego miasta, nie wystarczy jeśli jeszcze bardziej rozwiniesz swoją wyspę. Trzeba będzie wybudować dodatkowe chaty dla rybaków, tłocznie cydru, farmy zbożowe, piekarnie itp., lub kupować poszczególne produkty u sąsiadów. • Warto ulepszyć posiadane magazyny na dostępnie najwyższy poziom. Wpłynie to na zwiększenie szybkości pobierania gotowych surowców przez ludzi z wózkami (to oni automatycznie zwożą je do magazynów). Ponadto, pojemność magazynu po ulepszeniu stanie sie większa. Stworzy Ci to większe możliwości handlu towarami. • Handel. Możesz kupować/sprzedawać towary ustawiając w ostatniej zakładce magazynu odpowiednie opcje. Znakiem + dodajesz towary, które chcesz nabyć, a – dodajesz te, które chcesz sprzedać. Oczywiście kupuj deficytowe produkty, a do sprzedaży przeznaczaj te jakich masz najwięcej. • Na wyspach północnych, wg mnie, typowymi towarami nadającymi się na sprzedaż w trakcie gry jest: drewno, kamień, ryby, liny, pszenica, browar, węgiel, rudy żelaza. • Na wyspach orientalnych, wg mnie, typowymi towarami nadającymi się na sprzedaż w trakcie gry jest: kwarc, kamień, jedwab, indygo, daktyle, mleko, glina i na bardziej porośniętych także drewno. Strona: 5 Anno 1404 – Poradnik GRY-OnLine • Dostęp do nowych budynków zdobędziesz, gdy na Twojej wyspie zasiedli się wymagana, do budowy poszczególnych obiektów, liczba mieszkańców. • Pożądane produkty możesz kupować w magazynach sąsiednich skolonizowanych wysp – o ile będą oni posiadać dany produkt na składzie. • Dbaj o swoich mieszkańców. To oczywiste, że rebelie wywołane (najczęściej) brakiem jedzenia, bądź picia nie przynoszą żadnych korzyści. Chyba, że wrogom. • Przydatną umiejętnością jest przyspieszanie czasu gry za pomocą klawisza + na klawiaturze numerycznej (domyślnie). Będąc niecierpliwym i czekając np. na priorytetową dostawę, naciśnij i przytrzymaj +. Zwiększysz w ten sposób szybkość gry i tym samym szybkość pływających statków dostawczych. • Na wyspach Orientu, w większości miejsc, aby rozpocząć uprawę określonej rośliny, musisz wcześniej wybudować małą, bądź dużą norię. Sprawi ona, że fragment pustyni porośnie bujna roślinność, a ziemia stanie się odpowiednio żyzna. Strona: 6 Anno 1404 – Poradnik GRY-OnLine N a j w a ż n i e j s z e b u d y n k i B u d y n k i 1 p o z i o m u – e l e m e n t a r n e Magazyn (mały dom targowy) Koszt: 300 sztuk złota, 2 tony drewna, 3 tony narzędzi Wymagania: brak Wytwarza: brak na pozwala budowanie i przemysłowych w zasięgu obiektów Magazyn gospodarczych jego oddziaływania. Przechowuje również towary i surowce. Magazyn położony na wybrzeżu kosztuje 3 tony drewna i 2 tony narzędzi oraz pozwala dodatkowo na handlowanie z niezależnymi statkami. Targowisko Koszt: 400 sztuk złota, 5 ton drewna, 3 tony narzędzi, utrzymywane jest za 10 sztuk złota Wymagania: brak Wytwarza: brak W zasięgu swojego oddziaływania targowisko pozwala na budowę budynków mieszkalnych, z którymi musi być połączone drogą. Chata wieśniaka Koszt: 2 tony drewna kolejnych zaspokojeniu wszystkich Po potrzeb wieśniacy awansują na mieszczan. Mieszczanie nobilitują na arystokratów. Im więcej mieszkańców, szczególnie tych bogatych żyje na wyspie, tym większe wpływy do skarbca. patrycjuszy, patrycjusze na a Chata drwala Koszt: 50 sztuk złota, 2 tony narzędzi, utrzymywana jest za 5 sztuk złota. Wymagania: obszar lesisty Wytwarza: drewno Budynek dostarczający drewna. Wymaga w swoim zasięgu położenia lasu lub warunków do posadzenia własnych drzew (ikonka konewki). Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Anno 1404 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: