Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00523 008273 13404396 na godz. na dobę w sumie
ArmA II - poradnik do gry - ebook/pdf
ArmA II - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 37
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> playstation 3 >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik zawiera opis wszystkich misji w kampanii dla pojedynczego gracza oraz rady dotyczące rozgrywki. Nie jest to jednak typowa solucja prowadząca za rękę, krok po kroku.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Główne porady
-Oznaczenia
-Rozgrywka
-Kampania
-Misja 1 - First to Fight
-Misja 2 – Into the Storm
-Misja 3 - Amphibious Assault
-Misja 4 - Harvest Red
-Misja 5 – Razor Two
-Misja 6 – One Week Later
-Misja 7 - Manhattan
-Misja 8 – Bitter Chill
-Misja 8a – Delaying the bear
-Misja 9 - Badlands
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 17

Informacja o grze

ArmA 2 jest kontynuacją jednej z najpopularniejszych PeCetowych gier taktycznych. Akcja drugiej części rozgrywa się w niedalekiej przyszłości. Działania prowadzimy na terenie fikcyjnego państwa - Czarnoruś.

Gra ArmA II, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PS3, Xbox 360, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry ArmA II autor: Adam „eJay” Kaczmarek (c) 2009 GRY-OnLine S.A. Producent Bohemia Interactive Studio, Wydawca 505 Game Street, Wydawca PL Licomp Empik Multimedia Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. ArmA II – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3  Główne porady __________________________________________________ 4  Oznaczenia _________________________________________________________________ 4  Rozgrywka _________________________________________________________________ 4  Kampania ______________________________________________________ 6  Misja 1 - First to Fight _______________________________________________________ 6  Misja 2 – Into the Storm _____________________________________________________ 8  Misja 3 – Amphibious Assault ________________________________________________ 12  Misja 4 - Harvest Red _______________________________________________________ 13  Misja 5 – Razor Two ________________________________________________________ 15  Misja 6 – One Week Later ___________________________________________________ 18  Misja 7 - Manhattan ________________________________________________________ 19  Misja 8 – Bitter Chill ________________________________________________________ 24  Misja 8a – Delaying the bear _________________________________________________ 27  Misja 9 - Badlands __________________________________________________________ 28  Misja 10 – Dogs of war ______________________________________________________ 31  Zakończenia _______________________________________________________________ 34  Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 ArmA II – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Poradnik do gry ArmA II zawiera opis wszystkich misji w kampanii dla pojedynczego gracza oraz rady dotyczące rozgrywki. Tytuł studia Bohemia Interactive pozwala na dużą swobodę działania, a większość akcji i wymian ognia jest trudna do przewidzenia. Dlatego też nie jest to typowa solucja prowadząca za rękę, krok po kroku. Pamiętaj, aby nie zniechęcać się początkowymi niepowodzeniami. Doświadczenie nabyte w pierwszych godzinach zacznie procentować w przyszłości. Poradnik został w całości sporządzony na podstawie angielskiej wersji 1.02, z małymi poprawkami pod kątem 1.03 i przeznaczony jest dla osób, które rozpoczynają przygodę na poziomie trudności Regular. Adam „eJay” Kaczmarek Podziękowania: T_bone – za umiejętne, a przede wszystkim cierpliwe kierowanie drużyną na serwerze. Mateck – za trzeźwe spojrzenie na grę i wytykanie rozmaitych błędów. Volt – za nietypowe rady odnośnie niektórych misji. Garbol – za liczne konsultacje. Tygrys205 – za niekonwencjonalne rozwiązania taktyczne na polu walki i szabrowanie wrogów. Moi rodzice – za cierpliwość do mnie. Bohemia Interactive – za stworzenie tak niesamowitej i jednocześnie złej gry. Strona: 3 ArmA II – Poradnik GRY-OnLine Główne porady O z n a c z e n i a W niniejszym poradniku zastosowałem w wielu miejscach kolorowy tekst, aby jeszcze łatwiej rozpoznać jego znaczenie i funkcję: (cid:131) (cid:131) Fragmenty z czcionką pogrubioną to szczegóły rozgrywki i informacje tj. współrzędne miejsca oraz elementy misji, które z pewnością rozwieją wiele wątpliwości w kwestii uzbrojenia, wykonywania zadań czy po prostu spacerowania po mapie. Tekst wyglądający jak 1# przeczytać ten poradnik to opis zadania wraz z numeracją w poradniku (nie w grze!). (cid:131) Czcionka w kolorze zielonym sugeruje, że w tym momencie zadanie zostało wykonane – zazwyczaj łączy się z powyższą numeracją i formą. (cid:131) Numeracja i nazwa zadania w połączeniu z kolorem niebieskim oznacza, że to zadanie nie zostało wykonane (niektóre questy muszą się tak skończyć!). (cid:131) Dłuższy tekst w kolorze brązowym to decyzja, którą trzeba podjąć w dane chwili. (cid:131) Zadania możemy podzielić na główne oraz dodatkowe. Te pierwsze są niezbędne do ukończenia misji. Dodatkowe zaś pojawiają się w momencie, gdy sami zdecydowaliśmy się na ich realizację. Zadanie główne oznaczone są w poradniku tekstem Zadania, a dodatkowe jako Zadania Dodatkowe. (cid:131) Numeracja zdjęć: [1] – lewe górne, [2] – prawe górne, [3] – lewe dolne, [4] – prawe dolne. R o z g r y w k a Tak rozbudowana gra jak ArmA II z założenia ma symulować dowolną sytuację na polu bitwy oraz jej przebieg. Dotyczy to sprzętu i żołnierzy go obsługujących, a także taktyki, jaką wykorzystują w starciach. Te trzy elementy składają się na całość filozofii gry. W rozgrywce dla pojedynczego gracza całość jest mimo wszystko trochę spłycona, tak, aby początkujący użytkownik mógł bez problemu ogarnąć zasady rządzące światem produkcji firmy Bohemia Interactive. Podróżując po Czarnorusi i innych lokacjach pamiętaj, że: (cid:131) Nie ma co żałować amunicji. Wróg ma jej pod dostatkiem. Przeszukuj zwłoki ofiar, zmieniaj broń, uzupełniaj magazynki. (cid:131) W kilku misjach możesz się przełączać między postaciami! Korzystaj z tego, a zwłaszcza z Sykesa, który posiada DMR-a. (cid:131) Mit o zapewniających schronienie krzakach nie zawsze się potwierdza. Generalnie leżąc w trawie wróg Cię nie widzi, ale... czasem AI potrafi strzelić na oślep i Cię trafić. Jedynym pewnym, naturalnym schronieniem są pnie stojących (i tylko stojących) drzew. (cid:131) Paliwo w pojeździe możesz tankować nie tylko za pomocą cysterny, ale również beczek. (cid:131) Na Czarnorusi działa grawitacja, więc strzelając z wyrzutni bierz poprawkę na dystans dzielący Cię od celu. Ta zasada nie obowiązuje w przypadku Javelina. (cid:131) Czasem warto swojemu oddziałowi wydać polecenie „Wstrzymać ogień”. Przypadkowa prowokacja żołnierzy wroga to najgorsza rzecz, jaka może się wydarzyć. (cid:131) Trzymaj żołnierzy w formacji. Nie pozwól, aby jakiś wojak oddalił się od Ciebie na 150-300 metrów, chyba, że jest to planowany ruch (np. ustawienie snajpera na wzniesieniu). (cid:131) W trybie Warfare cięższe pojazdy wroga typu BRDM czy LAV-25 można łatwo przechwycić przestrzeliwując im w opony – po eliminacji załogi przywieź ciężarówkę naprawczą. Strona: 4 ArmA II – Poradnik GRY-OnLine (cid:131) W misjach Warfare ciężarówki dostawcze dowożą „kasę” z innych miast. Jeżeli załatwisz kilka takich wozów wroga, pozbędziesz go szans na rozbudowę armii. (cid:131) Zanim wtargniesz na obszar zabudowany dokładnie mu się przyjrzyj! Jak nie masz lornetki, skorzystaj z broni snajpera. (cid:131) Posiadając helikopter bojowy nie czuj się jak władca przestworzy, bo wróg posiada na ziemi ZSU-23 lub inny pojazd AA. (cid:131) Sztuczna inteligencja lubi stawiać ogień zaporowy, który ma za zadanie siać popłoch w drużynie gracza. Rozkaż swoim wojakom położyć się i uciekać. (cid:131) Zawsze uzdrawiaj swoich towarzyszy, nawet, jeśli nie są zaznaczeni jako ranni, a tylko przeklinają, że coś ich boli. Mogą wykrwawić się na śmierć. (cid:131) Nigdy, przenigdy nie wchodź na ogromne kamienie porozstawiane w niektórych zakątkach mapy. (cid:131) Mierz siły na zamiary i do rozwalania BMP-2 używaj wyrzutni rakiet. (cid:131) (cid:131) Jeżeli misja na to pozwala – dbaj, aby w twoim oddziale zawsze była jednostka przeciwpancerna. Jadąc czołgiem nigdy nie atakuj „z góry, na dół”. Sztuka kierowania tym kawałem żelastwa ogranicza się do 3 kroków: wysuń lufę zza wzniesienia, strzel w cel, cofnij się. To gwarantuje bezpieczeństwo pojazdu. (cid:131) Wróg bez noktowizora jest ślepy, ale widzi rozbłysk lufy po strzale. (cid:131) Gra ma całkiem dobrze skonstruowany mechanizm autozapisu tzn. tylko rozgrywka zapisuje się wtedy, gdy gracz jest bezpieczny. Na poziomie trudności Regular masz do wykorzystania 7 slotów, na Veteranie już tylko 1. (cid:131) ArmA II nie korzysta z prawdziwych współrzędnych geograficznych. Informacje o lokalizacji podaje w formie liczby np. 134/078. Pierwsze trzy oznaczają szerokość, następne trzy długość. W ten sposób szybko znajdziesz na mapie odpowiedni kwadrat. (cid:131) Penetracja pocisków przez materiały ma tu duże znaczenie. Drewniany płotek nie gwarantuje stuprocentowego bezpieczeństwa przez DSzKM. (cid:131) Uciekający wróg to flankujący wróg. Powyższe rady może wydają się banalne, ale i tak nie raz uratowały mi skórę. Gwoli uzupełnienia dodam dwie najbardziej żelazne wskazówki dla nowych fanów gry: (cid:131) Przejdź wszystkie misje w trybie szkoleniowym – przygotowują one do właściwych bojów i oswajają z interfejsem dowodzenia. Nie należy ich lekceważyć, bo nie jest to zwykły FPS. (cid:131) Zaznajom się z poszczególnymi rodzajami broni za pomocą edytora (wstaw sobie na mapie skrzynkę z bronią i amunicją oraz żołnierza, którym będziesz sterował) lub Zbrojowni. Strona: 5 ArmA II – Poradnik GRY-OnLine Kampania M i s j a 1 - F i r s t t o F i g h t Historia rozpoczyna się na małej wyspie Utes, gdzie Wojsko Obrony Czarnorusi odpiera atak Czedaków. Twój oddział broni kościoła. Upadłeś na ziemię i straciłeś na chwilę przytomność, ale kolega pomoże Ci wstać i ocknąć się. Za chwilę w główne wejście przywali czołg nieprzyjaciela. Jeden z towarzyszy dostanie odłamkiem [1]. Zrób kilka kroków w tył i zlokalizuj ciasne przejście między budynkami [2]. Postaraj się zabić kilku przeciwników. Dzielna obrona zda się na nic – eksplodujący granat skróci twój żywot. Akcja przenosi się na lotniskowiec USS Khe Sanh. Jako członek elitarnego oddziału Razor jesteś świadkiem motywującego przemówienia dowódcy. Za chwilę podjedzie do Ciebie Shaftoe z prośbą, abyś udał się za nim na pokład [1]. Na wewnętrznym briefingu dowiesz się wielu rzeczy o konflikcie, głównym antagoniście oraz ogólnej sytuacji na Czarnorusi. Przełożony przybliży Ci również plan najbliższej misji [2]. Zadaj mu również jedno pytanie. Pod koniec zebrania możesz wybrać następujące opcje: (cid:131) trening na pokładzie lotniskowca (cid:131) koniec zajęć Pierwsza z nich umożliwia trening na lotniskowcu, druga natomiast przenosi Nas automatycznie do kolejnej misji. Praktyki zaczynają się już za pokojem briefingu (za wyjściem). Przejdź przez przeszkodę, następnie kucnij, a na samym końcu przeczołgaj się pod skrzyniami - tor przeszkód pokonany! Strona: 6 ArmA II – Poradnik GRY-OnLine Pozostaje Ci jeszcze zaliczyć treningi strzeleckie. Oba znajdują się blisko siebie, na wprost od miejsca, z którego wyczołgałeś się wcześniej. Podejdź do pierwszego marynarza i poproś o broń [1], a następnie wybierz rodzaj ćwiczeń (polecam przetestować wszystkie). Ustaw się na zakreślonym na żółto polu i postaraj się ustrzelić jak najwięcej celów. Ostateczny wynik i tak nie ma żadnego znaczenia – zaliczysz całość bezproblemowo. Trening strzelecki zaliczony. Na prawo znajduje się kolejny marynarz, tym razem oferujący strzelanie do rzutek. Sprawa wygląda tak samo – poproś o broń i daj znak, gdy jesteś gotowy. Trening rzutek zaliczony. Teraz pozostaje Ci się zgłosić do Maddoxa – znajduje się on obok stojącego na pokładzie helikoptera [2]. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

ArmA II - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: