Poradnik zawiera opis wszystkich misji w kampanii dla pojedynczego gracza oraz rady dotyczące rozgrywki. Nie jest to jednak typowa solucja prowadząca za rękę, krok po kroku.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Główne porady
-Oznaczenia
-Rozgrywka
-Kampania
-Misja 1 - First to Fight
-Misja 2 – Into the Storm
-Misja 3 - Amphibious Assault
-Misja 4 - Harvest Red
-Misja 5 – Razor Two
-Misja 6 – One Week Later
-Misja 7 - Manhattan
-Misja 8 – Bitter Chill
-Misja 8a – Delaying the bear
-Misja 9 - Badlands
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 17
Informacja o grze
ArmA 2 jest kontynuacją jednej z najpopularniejszych PeCetowych gier taktycznych. Akcja drugiej części rozgrywa się w niedalekiej przyszłości. Działania prowadzimy na terenie fikcyjnego państwa - Czarnoruś.
Gra ArmA II, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PS3, Xbox 360, PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
ArmA II
autor: Adam „eJay” Kaczmarek
(c) 2009 GRY-OnLine S.A.
Producent Bohemia Interactive Studio, Wydawca 505 Game Street, Wydawca PL Licomp Empik Multimedia
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
ArmA II – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie __________________________________________________ 3
Główne porady __________________________________________________ 4
Oznaczenia _________________________________________________________________ 4
Rozgrywka _________________________________________________________________ 4
Kampania ______________________________________________________ 6
Misja 1 - First to Fight _______________________________________________________ 6
Misja 2 – Into the Storm _____________________________________________________ 8
Misja 3 – Amphibious Assault ________________________________________________ 12
Misja 4 - Harvest Red _______________________________________________________ 13
Misja 5 – Razor Two ________________________________________________________ 15
Misja 6 – One Week Later ___________________________________________________ 18
Misja 7 - Manhattan ________________________________________________________ 19
Misja 8 – Bitter Chill ________________________________________________________ 24
Misja 8a – Delaying the bear _________________________________________________ 27
Misja 9 - Badlands __________________________________________________________ 28
Misja 10 – Dogs of war ______________________________________________________ 31
Zakończenia _______________________________________________________________ 34
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
ArmA II – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Poradnik do gry ArmA II zawiera opis wszystkich misji w kampanii dla pojedynczego gracza oraz
rady dotyczące rozgrywki. Tytuł studia Bohemia Interactive pozwala na dużą swobodę działania, a
większość akcji i wymian ognia jest trudna do przewidzenia. Dlatego też nie jest to typowa solucja
prowadząca za rękę, krok po kroku. Pamiętaj, aby nie zniechęcać się początkowymi
niepowodzeniami. Doświadczenie nabyte w pierwszych godzinach zacznie procentować w
przyszłości. Poradnik został w całości sporządzony na podstawie angielskiej wersji 1.02, z małymi
poprawkami pod kątem 1.03 i przeznaczony jest dla osób, które rozpoczynają przygodę na
poziomie trudności Regular.
Adam „eJay” Kaczmarek
Podziękowania:
T_bone – za umiejętne, a przede wszystkim cierpliwe kierowanie drużyną na serwerze.
Mateck – za trzeźwe spojrzenie na grę i wytykanie rozmaitych błędów.
Volt – za nietypowe rady odnośnie niektórych misji.
Garbol – za liczne konsultacje.
Tygrys205 – za niekonwencjonalne rozwiązania taktyczne na polu walki i szabrowanie wrogów.
Moi rodzice – za cierpliwość do mnie.
Bohemia Interactive – za stworzenie tak niesamowitej i jednocześnie złej gry.
Strona: 3
ArmA II – Poradnik GRY-OnLine
Główne porady
O z n a c z e n i a
W niniejszym poradniku zastosowałem w wielu miejscach kolorowy tekst, aby jeszcze łatwiej
rozpoznać jego znaczenie i funkcję:
(cid:131)
(cid:131)
Fragmenty z czcionką pogrubioną to szczegóły rozgrywki i informacje tj. współrzędne
miejsca oraz elementy misji, które z pewnością rozwieją wiele wątpliwości w kwestii
uzbrojenia, wykonywania zadań czy po prostu spacerowania po mapie.
Tekst wyglądający jak 1# przeczytać ten poradnik to opis zadania wraz z numeracją w
poradniku (nie w grze!).
(cid:131) Czcionka w kolorze zielonym sugeruje, że w tym momencie zadanie zostało wykonane –
zazwyczaj łączy się z powyższą numeracją i formą.
(cid:131) Numeracja i nazwa zadania w połączeniu z kolorem niebieskim oznacza, że to zadanie
nie zostało wykonane (niektóre questy muszą się tak skończyć!).
(cid:131) Dłuższy tekst w kolorze brązowym to decyzja, którą trzeba podjąć w dane chwili.
(cid:131) Zadania możemy podzielić na główne oraz dodatkowe. Te pierwsze są niezbędne do
ukończenia misji. Dodatkowe zaś pojawiają się w momencie, gdy sami zdecydowaliśmy się
na ich realizację. Zadanie główne oznaczone są w poradniku tekstem Zadania, a
dodatkowe jako Zadania Dodatkowe.
(cid:131) Numeracja zdjęć: [1] – lewe górne, [2] – prawe górne, [3] – lewe dolne, [4] – prawe
dolne.
R o z g r y w k a
Tak rozbudowana gra jak ArmA II z założenia ma symulować dowolną sytuację na polu bitwy oraz
jej przebieg. Dotyczy to sprzętu i żołnierzy go obsługujących, a także taktyki, jaką wykorzystują w
starciach. Te trzy elementy składają się na całość filozofii gry. W rozgrywce dla pojedynczego
gracza całość jest mimo wszystko trochę spłycona, tak, aby początkujący użytkownik mógł bez
problemu ogarnąć zasady rządzące światem produkcji firmy Bohemia Interactive. Podróżując po
Czarnorusi i innych lokacjach pamiętaj, że:
(cid:131) Nie ma co żałować amunicji. Wróg ma jej pod dostatkiem. Przeszukuj zwłoki ofiar, zmieniaj
broń, uzupełniaj magazynki.
(cid:131) W kilku misjach możesz się przełączać między postaciami! Korzystaj z tego, a zwłaszcza z
Sykesa, który posiada DMR-a.
(cid:131) Mit o zapewniających schronienie krzakach nie zawsze się potwierdza. Generalnie leżąc w
trawie wróg Cię nie widzi, ale... czasem AI potrafi strzelić na oślep i Cię trafić. Jedynym
pewnym, naturalnym schronieniem są pnie stojących (i tylko stojących) drzew.
(cid:131)
Paliwo w pojeździe możesz tankować nie tylko za pomocą cysterny, ale również beczek.
(cid:131) Na Czarnorusi działa grawitacja, więc strzelając z wyrzutni bierz poprawkę na dystans
dzielący Cię od celu. Ta zasada nie obowiązuje w przypadku Javelina.
(cid:131) Czasem warto swojemu oddziałowi wydać polecenie „Wstrzymać ogień”. Przypadkowa
prowokacja żołnierzy wroga to najgorsza rzecz, jaka może się wydarzyć.
(cid:131)
Trzymaj żołnierzy w formacji. Nie pozwól, aby jakiś wojak oddalił się od Ciebie na 150-300
metrów, chyba, że jest to planowany ruch (np. ustawienie snajpera na wzniesieniu).
(cid:131) W trybie Warfare cięższe pojazdy wroga typu BRDM czy LAV-25 można łatwo przechwycić
przestrzeliwując im w opony – po eliminacji załogi przywieź ciężarówkę naprawczą.
Strona: 4
ArmA II – Poradnik GRY-OnLine
(cid:131) W misjach Warfare ciężarówki dostawcze dowożą „kasę” z innych miast. Jeżeli załatwisz
kilka takich wozów wroga, pozbędziesz go szans na rozbudowę armii.
(cid:131) Zanim wtargniesz na obszar zabudowany dokładnie mu się przyjrzyj! Jak nie masz lornetki,
skorzystaj z broni snajpera.
(cid:131)
Posiadając helikopter bojowy nie czuj się jak władca przestworzy, bo wróg posiada na ziemi
ZSU-23 lub inny pojazd AA.
(cid:131) Sztuczna inteligencja lubi stawiać ogień zaporowy, który ma za zadanie siać popłoch w
drużynie gracza. Rozkaż swoim wojakom położyć się i uciekać.
(cid:131) Zawsze uzdrawiaj swoich towarzyszy, nawet, jeśli nie są zaznaczeni jako ranni, a tylko
przeklinają, że coś ich boli. Mogą wykrwawić się na śmierć.
(cid:131) Nigdy, przenigdy nie wchodź na ogromne kamienie porozstawiane w niektórych zakątkach
mapy.
(cid:131) Mierz siły na zamiary i do rozwalania BMP-2 używaj wyrzutni rakiet.
(cid:131)
(cid:131)
Jeżeli misja na to pozwala – dbaj, aby w twoim oddziale zawsze była jednostka
przeciwpancerna.
Jadąc czołgiem nigdy nie atakuj „z góry, na dół”. Sztuka kierowania tym kawałem żelastwa
ogranicza się do 3 kroków: wysuń lufę zza wzniesienia, strzel w cel, cofnij się. To
gwarantuje bezpieczeństwo pojazdu.
(cid:131) Wróg bez noktowizora jest ślepy, ale widzi rozbłysk lufy po strzale.
(cid:131) Gra ma całkiem dobrze skonstruowany mechanizm autozapisu tzn. tylko rozgrywka
zapisuje się wtedy, gdy gracz jest bezpieczny. Na poziomie trudności Regular masz do
wykorzystania 7 slotów, na Veteranie już tylko 1.
(cid:131) ArmA II nie korzysta z prawdziwych współrzędnych geograficznych. Informacje o lokalizacji
podaje w formie liczby np. 134/078. Pierwsze trzy oznaczają szerokość, następne trzy
długość. W ten sposób szybko znajdziesz na mapie odpowiedni kwadrat.
(cid:131)
Penetracja pocisków przez materiały ma tu duże znaczenie. Drewniany płotek nie
gwarantuje stuprocentowego bezpieczeństwa przez DSzKM.
(cid:131) Uciekający wróg to flankujący wróg.
Powyższe rady może wydają się banalne, ale i tak nie raz uratowały mi skórę. Gwoli uzupełnienia
dodam dwie najbardziej żelazne wskazówki dla nowych fanów gry:
(cid:131)
Przejdź wszystkie misje w trybie szkoleniowym – przygotowują one do właściwych bojów i
oswajają z interfejsem dowodzenia. Nie należy ich lekceważyć, bo nie jest to zwykły FPS.
(cid:131) Zaznajom się z poszczególnymi rodzajami broni za pomocą edytora (wstaw sobie na mapie
skrzynkę z bronią i amunicją oraz żołnierza, którym będziesz sterował) lub Zbrojowni.
Strona: 5
ArmA II – Poradnik GRY-OnLine
Kampania
M i s j a 1 - F i r s t t o F i g h t
Historia rozpoczyna się na małej wyspie Utes, gdzie Wojsko Obrony Czarnorusi odpiera atak
Czedaków. Twój oddział broni kościoła. Upadłeś na ziemię i straciłeś na chwilę przytomność, ale
kolega pomoże Ci wstać i ocknąć się. Za chwilę w główne wejście przywali czołg nieprzyjaciela.
Jeden z towarzyszy dostanie odłamkiem [1]. Zrób kilka kroków w tył i zlokalizuj ciasne przejście
między budynkami [2]. Postaraj się zabić kilku przeciwników. Dzielna obrona zda się na nic –
eksplodujący granat skróci twój żywot.
Akcja przenosi się na lotniskowiec USS Khe Sanh. Jako członek elitarnego oddziału Razor jesteś
świadkiem motywującego przemówienia dowódcy. Za chwilę podjedzie do Ciebie Shaftoe z prośbą,
abyś udał się za nim na pokład [1]. Na wewnętrznym briefingu dowiesz się wielu rzeczy o
konflikcie, głównym antagoniście oraz ogólnej sytuacji na Czarnorusi. Przełożony przybliży Ci
również plan najbliższej misji [2]. Zadaj mu również jedno pytanie. Pod koniec zebrania możesz
wybrać następujące opcje:
(cid:131)
trening na pokładzie lotniskowca
(cid:131) koniec zajęć
Pierwsza z nich umożliwia trening na lotniskowcu, druga natomiast przenosi Nas automatycznie do
kolejnej misji. Praktyki zaczynają się już za pokojem briefingu (za wyjściem). Przejdź przez
przeszkodę, następnie kucnij, a na samym końcu przeczołgaj się pod skrzyniami - tor przeszkód
pokonany!
Strona: 6
ArmA II – Poradnik GRY-OnLine
Pozostaje Ci jeszcze zaliczyć treningi strzeleckie. Oba znajdują się blisko siebie, na wprost od
miejsca, z którego wyczołgałeś się wcześniej. Podejdź do pierwszego marynarza i poproś o broń
[1], a następnie wybierz rodzaj ćwiczeń (polecam przetestować wszystkie). Ustaw się na
zakreślonym na żółto polu i postaraj się ustrzelić jak najwięcej celów. Ostateczny wynik i tak nie
ma żadnego znaczenia – zaliczysz całość bezproblemowo. Trening strzelecki zaliczony. Na
prawo znajduje się kolejny marynarz, tym razem oferujący strzelanie do rzutek. Sprawa wygląda
tak samo – poproś o broń i daj znak, gdy jesteś gotowy. Trening rzutek zaliczony. Teraz
pozostaje Ci się zgłosić do Maddoxa – znajduje się on obok stojącego na pokładzie helikoptera [2].
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :