Poradnik do strategii czasu rzeczywistego Armies of Exigo zawiera opis przejścia od początku do końca wszystkich misji z trzech kolejnych kampanii na najwyższym poziomie trudności.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Garść porad
-[Kampania Cesarstwa] Misja 1
-[Kampania Cesarstwa] Misja 2
-[Kampania Cesarstwa] Misja 3
-[Kampania Cesarstwa] Misja 4
-[Kampania Cesarstwa] Misja 5
-[Kampania Cesarstwa] Misja 6
-[Kampania Cesarstwa] Misja 7
-[Kampania Cesarstwa] Misja 8
-[Kampania Cesarstwa] Misja 9
-[Kampania Cesarstwa] Misja 10
-[Kampania Cesarstwa] Misja 11
-[Kampania Cesarstwa] Misja 12
-[Kampania Przeklętych] Misja 1
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 38
Informacja o grze
Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana przez zespół developerski Black Hole Games, w którego skład wchodzą wielcy miłośnicy idei RTS-ów, w tym i kilku najlepszych graczy Starcrafta na świecie. Zgodnie z obecnymi trendami, AoE rozszerza standardowy sch
Gra Armies of Exigo, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Armies of
Exigo
autor: Apolinary „Zienkee” Szuter
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Armies of Exigo – Poradni
k GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wstęp________________________________________________________________ 3
Garść porad ___________________________________________________________ 3
I - Kampania Cesarstwa__________________________________________________ 4
Misja 1: Pogranicze ___________________________________________________ 4
Misja 2: Droga do Margoth ______________________________________________ 5
Misja 3: Zaciskanie pętli________________________________________________ 6
Misja 4: Potęga magów ________________________________________________ 7
Misja 5: Noran w płomieniach ___________________________________________ 8
Misja 6: Mroczna zdrada________________________________________________ 9
Misja 7: Wrzosowiska umarłych _________________________________________ 10
Misja 8: Rozpaczliwy ratunek___________________________________________ 11
Misja 9: Feniks powstaje z popiołów _____________________________________ 12
Misja 10: Długie ciemności_____________________________________________ 13
Misja 11: Pola smoczego ognia _________________________________________ 14
Misja 12: Zemsta ____________________________________________________ 15
II – Kampania Przeklętych ______________________________________________ 16
Misja 1: Kroki w ciemnościach __________________________________________ 16
Misja 2: Ostatnia Królowa _____________________________________________ 17
Misja 3: Brama Krasnoludów ___________________________________________ 18
Misja 4: Wyjście z cienia ______________________________________________ 19
Misja 5: Kopalnie Marlinoru ____________________________________________ 20
Misja 6: Teonia ______________________________________________________ 22
Misja 7:Pierwsza pieczęć ______________________________________________ 23
Misja 8:Nadejście hordy mroku _________________________________________ 24
Misja 9: Przebudzenie ________________________________________________ 25
Misja 10: Czarne mokradła_____________________________________________ 26
Misja 11: Pola Smutku ________________________________________________ 27
Misja 12: Komnata Wrzasków __________________________________________ 29
III - Kampania Zwierzoludzi _____________________________________________ 30
Misja 1: Góry Czerwone _______________________________________________ 30
Misja 2: Poskromienie trzech szczepów ___________________________________ 31
Misja 3: Odzyskanie stada _____________________________________________ 32
Misja 4: Mur Noranu__________________________________________________ 33
Misja 5: Nadciąga ogień i cień __________________________________________ 35
Misja 6: Zimnokrwiści ________________________________________________ 36
Misja 7: Tyron Gral ___________________________________________________ 37
Misja 8: Szara Wieża _________________________________________________ 39
Misja 9: Powstanie Draggi _____________________________________________ 40
Misja 10: Uśpiona groza _______________________________________________ 42
Misja 11: Jedenasta godzina ___________________________________________ 43
Misja 12: Ostateczna rozgrywka ________________________________________ 44
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Armies of Exigo – Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Niniejszy przewodnik jest opisem przejścia gry od początku do końca, na najwyższym poziomie
trudności (Trudny).
Misje można przechodzić na wiele sposobów, wybierając różne ścieżki, które jednak zawsze
prowadzą do tego samego celu. Ja zdecydowałem się opisać drogę, która najbardziej mi
odpowiadała. Oczywiście temat strategii nie został wyczerpany, ja tylko nakreśliłem drogę, która
jest jedną z wielu prowadzących do celu. Zapraszam do zapoznania się z ową solucją,
Garść porad
•
Pod pojęciem oddział rozumiem 15 jednostek, które można zgrupować pod klawiszami
1-10,
• Warto często zapisywać by móc cofnąć ruch i zebrać obrońców w odpowiednim miejscu,
• Atakując dużym oddziałem na wroga najlepiej pokierować nasze wojska tak by
atakowały pojedyncze jednostki nieprzyjaciela. Dzięki temu szybko rozbiją w proch
nawet najmocniejszych przeciwników,
• W późniejszych misjach gdy mamy do dyspozycji jednostki latające w pierwszej chwili
skupiajmy się na niszczeniu Feniksów, Harpii, które robią najwięcej szkód wśród
powietrznych jednostek.
Strona: 3
www.gry-online.pl
Armies of Exigo – Poradnik GRY-OnLine
I - Kampania Cesarstwa
M i s j a 1 : P o g r a n i c z e
Znajdujemy wyłom w murze obronnym. Po krótkiej rozmowie z ocalałym kapitanem dostaniemy
pierwsze zadanie. Będzie nim dotarcie do obozu górników Heil. Jednak zanim się tam udamy warto
skierować nasz oddział do przyczółku Łotrzyków. Po pokonaniu dwóch przeciwników, droga do
skrzyni z 250 sztukami złota oraz dwoma eliksirami leczniczymi stanie otworem. Następnie udajmy
się na południe do obozu górników (po drodze ubijając bestię). W wiosce czekają na nas jeszcze
trzech kolejnych przeciwników. Po ich pokonaniu wioska będzie wolna, a my dostaniemy kolejne
zadanie (wytresować muła jucznego i doprowadzić go do traktu do Margoth). Teraz zajmijmy się
zasileniem naszych szeregów świeżą krwią. Zbudujmy koszary i powołajmy do życia dwóch
wieśniaków. Reszta niech się zajmie pozyskiwaniem złota potrzebnego do szkolenia Knechtów.
Pierwszy atak wroga nadejdzie z północnego-zachodu, drugi z północnego-wschodu. W
międzyczasie zbudujmy dwa domy i szkolmy Knechtów by stworzyć 15-osobowy oddział. Jeżeli
przejdziemy się w głąb lasu na północy wioski, natkniemy się na jedną bestię pilnującą skrzyni z
150 sztukami złota. Gdy wyszkolimy 15 wojów możemy ruszyć na Berserkera, który wysyła kolejne
ataki na wioskę (pamiętajmy jednak by nie zostawiać bezbronnych górników, do tego celu
wystarczy 5 Knechtów). Udając się do Berserkera napotkamy małe oddziały wroga. Gdy uporamy
się z wszystkimi oraz Berserkerem ataki na wioskę skończą się, a my będziemy mogli spokojnie
wyszkolić muła i przeprowadzić go na trakt do Margoth. I tak kończy się pierwsza misja.
Strona: 4
www.gry-online.pl
Armies of Exigo – Poradnik GRY-OnLine
M i s j a 2 : D r o g a d o M a r g o t h
Głównym zadaniem jest zniszczenie obozu Zwierzoludzi, a pobocznym znalezienie trzech skrzyń z
zasobami (2x złoto + 1x drewno). Do obrony naszej bazy wystarczy jeden oddział pikinierów (ataki
Ogrów), a do ataku na wrogą wioskę dwa oddziały pikinierów. Przed atakiem na siedzibę bestii
można zebrać drewno z zachodu i umieścić jednego wojaka w wieży by odsłoniła się nam spora
część terenu. Podążając w kierunku obozu nieprzyjaciela (lewy górny róg mapy) natkniemy się na
kupca, który jest atakowany przez Zwierzoludzi. Należy ich zabić i osadzić jednego z
podkomendnych w jego wozie by dostarczał nam surowców. Kierując się dalej na zachód, a
następnie na północ zdobędziemy kolejne skrzynie złota. Zadanie poboczne zostanie wykonane.
Teraz zostanie nam tylko zaatakować obozowisko wroga i zmieść je z powierzchni ziemi. Zaraz po
naszym ataku dołączą do nas elfy, a zwycięstwo ludzi stanie się faktem.
Strona: 5
www.gry-online.pl
Armies of Exigo – Poradnik GRY-OnLine
M i s j a 3 : Z a c i s k a n i e p ę t l i
Musimy doprowadzić Alryka i Dunhelma do Margothu. Na starcie jednak tylko Alryk jest do naszej
dyspozycji. Udajmy się na północ aż do mostu. Są za nim Ogry, z którymi spotkanie nie jest mile
widziane, aby ich minąć potrzebny jest mały fortel. W prawym górnym rogu mapy jest podziemne
przejście, które prowadzi nad Ogry. Wysyłając tam jednego wojaka można zwabić do jaskiń Ogry
co pozwoli reszcie drużyny przemknąć niezauważonymi przez most.
Za nim spotkamy Dunhelma z wojskiem walczącego z małym oddziałem wroga. Uważajmy na
uciekające gobliny, które biegną wezwać posiłki. Jeżeli nie chcemy się z nimi zmierzyć to warto
szybko ubić gobliny. Idąc dalej na południe znajdziemy podziemia, w których warto udać się na
wschód by wyjść z katakumb i podążyć do świątyni, którą wcześniej można było zobaczyć. Gdy do
niej dotrzemy kapłani zasilą nasze szeregi i uleczą ranne jednostki.
Wracając do katakumb należy udać się na zachód. Przejście do zamku jest zawalone więc trzeba
obrać inną drogę. Udając się na południe trafimy do wioski Rivos, która jest właśnie atakowana
przez Zwierzoludzi. Gdy wyzwolimy ją należy wytrenować ok. 2-3 oddziały pikinierów. Z taką
„armią” można zaatakować pierwszy obóz wroga i zająć go. Osadzając jednostkę w Trebuszu
będzie można zniszczyć doszczętnie drugą bazę wroga i tym samym utorować sobie drogę do
zamku. Alryk i Dunhelm z łatwością tam dotrą.
Strona: 6
www.gry-online.pl
Armies of Exigo – Poradnik GRY-OnLine
M i s j a 4 : P o t ę g a m a g ó w
Naszym zadaniem jest utrzymać zamek przez 30 minut. Nie będzie to łatwe, ponieważ
Zwierzoludzie nieustannie atakują z dwóch stron (wschodniej i południowej). Należy tam
zgromadzić jak najwięcej wojska (2-3 oddziały pikinierów i 5 kapłanów). W międzyczasie Dunhelm
wraz z kapłanem powinien udać się do katakumb. W południowej ich części pojawią się
krasnoludzcy górnicy, którzy zostaną zaatakowani przez pająki. Gdy Dunhelm im pomoże
odwdzięczą się tworząc windę na powierzchnię. Wyjeżdżając tam napotkamy mały oddział bestii
pilnujący Trebusz i Balistę. Należy je zniszczyć by uchronić zamek od potężnych zniszczeń. Gdy
minie 30 minut, a Margoth będzie nadal w naszych rękach zwyciężymy.
W tej misji nie warto zapuszczać się do wrogich baz, które są mocno bronione. Lepiej się skupić na
obronie zamku.
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :