Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00275 005836 18969556 na godz. na dobę w sumie
Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie. Wydanie 2. + 40 inspirujących ćwiczeń - książka
Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie. Wydanie 2. + 40 inspirujących ćwiczeń - książka
Autor: Liczba stron: 264
Wydawca: Onepress Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-4490-7 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> marketing
Porównaj ceny (książka, ebook (-40%), audiobook).

Atakowani przez szybkie zmiany i bombardowani natłokiem informacji nie jesteśmy w stanie przyswoić wszystkich danych. Podświadomie wychwytujemy więc sygnały o tym, co prawdziwe. I do tego lgniemy. Wyczerpani sprzedawaniem siebie, stawianiem się w dobrym świetle i udawaniem, przestajemy drżeć o własny wizerunek. Odpuszczamy. Zwracamy się ku tym, którzy wydają się na tyle naturalni, by móc im ufać. I sami się tacy stajemy. Zdaniem socjologów robimy właśnie historyczny zwrot ku autentyczności.

Dorota Mierzejewska-Floreani, Radary na prawdziwość ('Zwierciadło' nr 5/2017)

Autentyczność jako trend marketingowy cały czas się rozpowszechnia.

Pierwsze wydanie książki ukazało się w 2015 roku. Trafiła ona na listy marketingowych bestsellerów i wzbudziła zainteresowanie mediów. Ale przede wszystkim skłoniła setki osób do przyglądania się sobie, zadawania sobie ważnych pytań i szukania własnej drogi do autentyczności - w biznesie i w życiu.

Budowanie marki na autentycznym przekazie to wciąż rewolucja w podejściu do biznesu!

Autentyczność w biznesie pozwala Ci być sobą w tym, co robisz. Wyróżnia Ciebie i Twoje usługi. Sprawia, że Twoja marka staje się nie do podrobienia. Dzięki temu możesz docierać do właściwych osób - Twoich idealnych klientów.

Bo autentyczność ma moc przyciągania!

Masz przed sobą praktyczny przewodnik zawierający mnóstwo ćwiczeń oraz pytań, które warto sobie postawić. Książka pokazuje też przykłady osób, które zaczęły budować swoją działalność na szczerym przekazie - pochodzącym z ich wnętrza, czyli zgodnym z tym, kim są, w co wierzą i co jest dla nich ważne.

Drugie wydanie książki zostało wzbogacone o 40 inspirujących ćwiczeń.

Nowe ćwiczenia - w pięknej oprawie graficznej - zachęcają do przyglądania się sobie, poznawania i pokazywania siebie. Pomogą Ci wydobyć na zewnątrz to, co jest w Tobie najbardziej wartościowe i wyjątkowe. Zainspirują do łapania myśli w locie oraz twórczej zabawy.

Pracuj z książką! Notuj swoje pomysły, podkreślaj to, co chcesz zapamiętać, rysuj, bazgraj i pisz bez obaw. Dzięki temu Twój egzemplarz będzie jedyny i niepowtarzalny - taki jak Ty.

 

Zrozumienie idei autentyczności to obecnie podstawa działań biznesowych i komunikacyjnych. Dotyczy to w szczególności firm, które chcą być postrzegane jako innowacyjne. To ich pracownikom, menedżerom i właścicielom poleciłabym tę książkę w pierwszej kolejności.

Magdalena Jaworowicz, autorka książki Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej

Trzy lata temu książkę Ani czytało się jak opowieść o trendzie. Na szczęście dziś autentyczność to nie tylko biznesowa konieczność, ale coraz częściej także codzienność dużych i małych organizacji. A książka Ani to wciąż świetny przewodnik, jak się odnaleźć w takiej rzeczywistości.

Marzena Tajchman, konsultantka komunikacji wewnętrznej, www.czesciwspolne.pl

Czuję się osobiście związana z książką Autentyczność przyciąga. Dlaczego? Bo to Ania uświadomiła mi, jak ważne jest autentyczne pisanie. Nie ma co ukrywać - Ania jest jedną z matek chrzestnych Pani Swojego Czasu.

Ola Budzyńska, Pani Swojego Czasu, www.paniswojegoczasu.pl

Autentyczności nie da się zaplanować ani nauczyć, ale można ją z siebie wydobyć. Mnie książka Ani skontaktowała z tym, co naprawdę chcę dawać innym od siebie. Jest dla wszystkich, którzy nie znoszą udawania.

Łada Drozda, autorka książki Na arenie biznesu. Z życia coacha i szkoleniowca oraz audycji Emocjonalny Ład na antenie radia Chillizet

Książka Ani uwiodła mnie z wielu powodów. Przede wszystkim podpowiada, jak pracować nad swoim przekazem do świata, aby był szczery, prawdziwy i przejrzysty. Co ważne, opiera się na konkretnych przykładach i historiach, nie teoretyzując. A jednocześnie na każdym kroku podkreśla, jak ważnym dla każdego z nas, nie tylko dla osób działających w biznesie, jest dogłębne poznanie siebie, bez którego trudno osiągnąć jakikolwiek sukces, zarówno osobisty, jak i zawodowy.

Anna Mularczyk-Meyer, autorka książek Minimalizm po polsku, Minimalizm dla zaawansowanych, www.prostyblog.pl

Przejedliśmy się sztucznością. W pogoni za perfekcjonizmem pogubiliśmy siebie, klientów i jakość usług. Ubrania wytrzymują zaledwie miesiąc. Jedzenie nie psuje się trzy lata. Nasze pogubienie budzi tęsknotę za autentycznością, która przybiera na sile, a to daje nadzieję na powrót do prawdy - i w biznesie, i w życiu. To książka dla wszystkich tych, którzy wiedzą, że nic tak nie przyciąga klientów jak zaufanie. A zaufanie buduje się na prawdzie.

Joanna Chmura, psycholog specjalizujący się w tematyce wstydu i odwagi, www.joannachmura.pl

Autentyczność i poradnik Ani Piwowarskiej były dla mnie jak koło ratunkowe w momencie budowania własnej marki. Co za ulga! Nie muszę pisać w chłodny i 'profesjonalny' sposób, naśladując duże korporacje! Mogę mówić własnym głosem, bez ukrywania się za frazesami. Dziś wiem, że takie właśnie autentyczne podejście pozwoliło mi zdobyć zaufanie klientek w bardzo konkurencyjnej branży kursów fotograficznych!

Dominika Dzikowska, Kobieca Foto Szkoła, www.kobiecafotoszkola.pl

Mogę śmiało powiedzieć, że jest to jedna z najlepszych książek tego typu, jakie miałam w rękach. Jest napisana prostym, przystępnym językiem i nie obiecuje cudów, ale daje nam coś więcej. Dostajemy narzędzia i wiedzę, która pozwala nam zmienić nasz sposób myślenia nie tylko o pisaniu, ale i o sobie jako marce.

Iwona Czyżykowska, autorka bloga o książkach, www.czytajac.pl

Autentyczność przestaje być tylko pustym słowem, którym zręcznie operują media, bo na stronicach tego niezwykłego poradnika dochodzi do pewnego cudu stworzenia. Zaczynamy czuć i rozumieć, co spełni nas zawodowo, bo zaangażuje niepowtarzalną kombinację naszych zasobów, sprawi nam frajdę i odzwierciedli nasze wartości. A więc czytaj, rób biznes, zarabiaj, czuj flow.

Dorota Mierzejewska-Floreani, psycholog, dziennikarz

 

Czym jest autentyczność? Zobacz!

 

 

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

• Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność Latem 2014 roku zaczęłam pracę nad książką. Miała ona zbierać w jed- nym miejscu moją wiedzę na temat autentycznej komunikacji i moje doświadczenia związane z budowaniem marki na autentycznych pod- stawach. Słowem — wszystko, co wtedy umiałam nazwać i co prze- czuwałam. Wymarzyłam ją sobie dużo wcześniej i mam wrażenie, że pisałam przez kilka lat. W głowie. Robiłam to, przygotowując się do prowadze- nia zajęć, warsztatów i wykładów, pracując nad tekstami moich klien- tów oraz w czasie indywidualnych konsultacji i rozmów. Pisałam ją w myślach, na moim blogu i w notatkach. Aż któregoś dnia poczułam, że jestem gotowa, żeby przelać ją w całości na papier. Okazało się, że świat chyba też był na nią gotowy. Autentyczność przyciąga ukazała się latem 2015 roku. W dniu premiery znalazła się na liście bestsellerów Onepress i pozostawała na niej przez kilka mie- sięcy. Po kilku dniach wylądowała też na liście bestsellerów Empiku w kategorii „Marketing”. I można było ją tam zobaczyć jeszcze rok po premierze. Kiedyś ze zdziwieniem odkryłam ją na stronie sieci Matras wśród bestsellerów w kategorii „Ekonomia”. Gdyby tylko moi nauczy- ciele matematyki to widzieli… 3 Poleć książkęKup książkę Maile i doniesienia To, co było najlepsze, to nie obserwowanie skoków książki na listach bestsellerów. Najprzyjemniej było budzić się rano i znajdować w skrzynce mailowej słowa, takie jak te: Bardzo dziękuję za Twoją piękną, mądrą książkę. Aga Krzyżanowska autorka bloga www.agnesonthecloud.pl Właśnie kupiłam Twoją książkę (wreszcie!) i nie mogę się oderwać. Czuję, że powinnam nauczyć się jej na pamięć, bo nie chodzi tylko o pisanie, ale także o świadomość, jakie powinno być (chcę, żeby było) moje podejście do wszystkiego, co robię. Ta książka ma w sobie magiczną moc. Otwieram ją i po prostu daje mi kopa do działania! Dwa słowa, a tak perfekcyjnie odzwierciedlają zawartość! Serio, przyciąga! Małgorzata Kalbarczyk-Leonczuk copywriterka www.verbalfairy.pl Karolina Luksa projektantka wnętrz Dzięki bezpośredniemu językowi książki czułam się zupełnie jak na kawie z kimś, kto życzy ci dobrze, stawia celne pytania i chce, żeby ci się udało. To książka, która dodaje odwagi. Katarzyna Frużyńska psycholog i trener www.zblyskiemwoku.pl Docierały do mnie informacje o tym, że książka zmieniła czyjeś życie, pomogła w podjęciu ważnej zawodowej decyzji, skłoniła do zadawa- nia sobie ważnych pytań. Z wielką radością obserwowałam, jak czytelniczki i czytelnicy poleca- ją książkę znajomym, piszą o niej na swoich profilach społecznościo- wych i recenzują ją na swoich blogach. Ja sama szukałam sposobów na promowanie książki w taki sposób, jaki sama polecam — zgodny ze mną, właściwy mojemu usposobieniu (i w odpowiednich kolorach!). Oczywiście, poza entuzjazmem pojawiły się też głosy krytyki. Martwi- łabym się, gdyby tak się nie stało. Jedni uważali, że książka jest za 4 Poleć książkęKup książkę cienka, inni, że przegadana. Niektórym nie podobały się śródtytuły, a ktoś miał zastrzeżenia do kolorów na okładce. To wszystko potwier- dza coś, co staram się przekazać w tej książce. Że nikt z nas nie jest dla wszystkich. Że nie ma takiej kosmicznej możliwości, byśmy spodobali się wszystkim. I że zupełnie nie ma takiej potrzeby. Trendy i potwierdzenia Kiedy coś zostaje nazwane, nabiera większej mocy. Nawet jeśli wcze- śniej już to przeczuwaliśmy, obserwowaliśmy czy nawet stosowaliśmy na własny użytek. Myślę, że coś takiego miało miejsce w przypadku tej książki. Okazało się, że wiele osób odczuwało potrzebę innego podejścia do marketingu i pisania. Niektóre realizowały ją na własną rękę, inne tkwiły w schematyczności — nie dlatego, że chciały w niej być, ale dlatego, że nie widziały innej drogi. I w momencie zetknięcia z ideą autentyczności poczuły, że to coś dla nich, że mogą się z tym zidentyfikować. Dwa lata po premierze książki autentyczność została tematem prze- wodnim majowego wydania „Zwierciadła” (2017, nr 5). Artykuł Doroty Mierzejewskiej-Floreani Radary na prawdziwość opisuje autentyczność jako mocny trend kulturowy oraz ważną potrzebę współczesności. Dziennikarka przywołuje szereg badań, między innymi „Foresight Kul- turowy 2025”, który przygotowała firma Deloitte przy udziale socjo- logów, antropologów kultury i ekonomistów. Raport ten zapowiada, iż potrzeba autentyczności będzie jedną z dominujących wartości w marketingu w najbliższych latach. Zapowiedź autentyczności jako mocnego trendu kulturowego zosta- ła też zapisana w „Trendbooku 2016”, przygotowanym przez Natalię Hatalską. Trend nazwany #BeMoreHuman (podkreślanie naturalności i niedoskonałości) został przedstawiony w kontekście dużych marek i takich zjawisk jak Barbie z nadwagą na okładce magazynu „Time”, kalendarz Pirelli z Yoko Ono i innymi dojrzałymi kobietami, a także reklamy marki Dove i innych marek z branży modowo-urodowej, które od jakiegoś czasu pokazują więcej ludzi, jakich widzimy w lustrze i na co dzień na ulicy — w miejsce niedoścignionych ideałów. 5 Poleć książkęKup książkę Na najnowszej „Mapie Trendów 2018”, przygotowanej przez Infuture Hatalska Foresight Institute znalazła się: „Transparentność — jeden z kluczowych trendów będących odpowiedzią na spadek poziomu za- ufania do firm i marek. Aby temu przeciwdziałać, stosują komunika- cję opartą na przejrzystości i autentyczności”. Jak przewidują twórcy mapy, w ciągu roku do pięciu lat transparentność stanie się wiodącym trendem. Autentyczność jako zjawisko marketingowe oraz trend kulturowy cały czas się rozprzestrzenia. Osobiście bardzo mnie to cieszy, tym bardziej że w tym momencie dzieje się to bez mojego udziału. Raz na kilka miesięcy wpisuję do wyszukiwarki słowo „autentyczność” (albo jego pochodne) i znajduję nowe firmy, szkolenia, warsztaty, agencje marke- tingowe, które używają tego terminu w swojej komunikacji i na różne sposoby realizują tę ideę. Niejednokrotnie spotkałam się z tym, że fir- mie, która ma słowo „autentyczny” w swojej nazwie lub haśle promują- cym, ktoś poleca moją książkę i dla osoby prowadzącej tę działalność jest to nowość — nie zetknęła się z nią wcześniej. Nie dziwi mnie to ani nie oburza. Pokazuje bowiem, że trendy krążą w powietrzu. Że przy- chodzą do nas w formie intuicji i nagłych olśnień. I świadczy o tym, jak bardzo jesteśmy połączeni. Oczywiście, przy całej tej radości pozostają obawy, które wyrażam w pierwszym rozdziale książki. One też wciąż są aktualne. Zawsze pro- ponuję, by traktować autentyczność jako pewien drogowskaz, cel, do którego można dążyć, i długofalowy proces. I pamiętać, że niekoniecz- nie jest to droga dla każdego. Warto podążać nią wtedy, gdy widzimy i czujemy w niej wartość dla siebie. I warto szukać własnych sposobów na wprowadzanie tej idei do swojego życia. Nowości i ćwiczenia Pierwsze wydanie książki obfitowało w ćwiczenia. Tym, co cieszyło mnie najbardziej, zarówno w mailach, jak i w recenzjach na blogach, były doniesienia o tym, że czytelnicy i czytelniczki nie tylko czytają książkę, ale i z nią pracują. Odpowiadają na pytania, wykonują ćwicze- nia, podkreślają zdania, które chcą zapamiętać, i piszą po marginesach (do czego zawsze zachęcam). 6 Poleć książkęKup książkę To nie tylko książka. To narzędzie mojej pracy. I to najlepsze, jakie mogłam sobie wyobrazić. Agnieszka Kaczanowska współzałożycielka portalu „Mamo Pracuj” www.mamopracuj.pl Czytałam najpierw selektywnie, potem od deski do deski, a teraz robię notatki na marginesie. Ania Czupryniak-Fabiniak pedagog zdrowia www.zdrowyrozwoj.eu Kilka godzin czytania. Efekt: wiele zapisanych kartek z ćwiczenia- mi, pomysły wirujące w głowie i natychmiastowe działanie. Tak mało? To naprawdę bardzo dużo! Paulina Jóźwik copywriterka www.paulinajozwik.pl Niektóre pytania w książce są jak pukanie w chory ząb — bolesne. Anna Błaszczyk projektantka, właścicielka marki LUMIO www.lumio.eu Nie chciałam, żeby było łatwo i bezboleśnie. Nie chciałam magicznych sposobów. Dlatego lubię mówić o tej książce, że to „nieporadnik” — bo pytań jest tak samo dużo jak gotowych odpowiedzi. Nadal zachęcam do pracy z książką, a nie tylko jej czytania. A żeby ta praca była odrobinę przyjemniejsza, stworzyłam specjalny zeszyt ćwiczeń, który Ewa Jarocka pięknie zilustrowała — nadając przy okazji nowy charakter całej książce. O „Zeszycie do notatek” marzyłam, od kiedy w moje ręce wpadła książka Keri Smith Bałagan. Przewodnik po wypadkach i błędach, zachęcająca do tego, do czego i ja zawsze za- chęcam: do próbowania, pisania na brudno, puszczania kontroli. Z książką i zeszytem ćwiczeń (oraz z zestawem długopisów, kredek, flamastrów w ulubionych kolorach) zapraszam cię do twojej własnej podróży. 7 Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę spis treści spis treści 1 1 Autentyczność w Biznesie 17 Autentyczność w Biznesie 17 Autentyczność jako trend kulturowy 18 Autentyczność może się stać nowym językiem biznesu 20 Dlaczego warto budować swoją markę w sposób autentyczny? 20 Kto to jest idealny klient? 21 Dlaczego ta książka nie jest dla wszystkich? 22 Dla kogo jest ta książka? 23 W czym może ci pomóc ten poradnik? 24 Dlaczego autentyczność przyciąga? 26 Mentor przy kawie 27 Autentyczność jako trend kulturowy 18 Autentyczność może się stać nowym językiem biznesu 20 Dlaczego warto budować swoją markę w sposób autentyczny? 20 Kto to jest idealny klient? 21 Dlaczego ta książka nie jest dla wszystkich? 22 Dla kogo jest ta książka? 23 W czym może ci pomóc ten poradnik? 24 Dlaczego autentyczność przyciąga? 26 Mentor przy kawie 27 2 2 Jak budować swoją markę Jak budować swoją markę na autentycznym przekazie 31 na autentycznym przekazie 31 Marka w podejściu klasycznym a idea autentyczności 32 Marka w podejściu klasycznym a idea autentyczności 32 Autentyczna marka osobista 35 Autentyczna marka osobista 35 Autentyczna marka firmowa 46 Autentyczna marka firmowa 46 Twój idealny klient 51 Twój idealny klient 51 Konkurencja i współpraca 64 Konkurencja i współpraca 64 Jak szukać współpracy zamiast konkurencji 70 Jak szukać współpracy zamiast konkurencji 70 Na zielonym fotelu 73 Na zielonym fotelu 73 9 Poleć książkęKup książkę 3 3 4 4 10 Jak budowanie marki na autentycznym przekazie może zmienić twoją firmę i twoje życie 77 Jak budowanie marki na autentycznym przekazie może zmienić twoją firmę i twoje życie 77 W czym autentyczność pomaga mi na co dzień? 79 W czym autentyczność pomaga mi na co dzień? 79 Jak budowanie marki na autentycznym przekazie Jak budowanie marki na autentycznym przekazie może pomóc tobie i twojej firmie 83 może pomóc tobie i twojej firmie 83 Jak budowanie marki na autentycznym przekazie Jak budowanie marki na autentycznym przekazie może pomóc twoim klientom 90 może pomóc twoim klientom 90 Cytryny, limonki i zapach podróży 92 Cytryny, limonki i zapach podróży 92 Jak pisać w sposób porywający 95 Jak pisać w sposób porywający 95 Pisz prosto i zwięźle 97 Pisz prosto i zwięźle 97 Pokazuj zamiast opisywać 103 Pokazuj zamiast opisywać 103 Angażuj zmysły 105 Angażuj zmysły 105 Unikaj wyświechtanych zwrotów 107 Unikaj wyświechtanych zwrotów 107 Nie wzbudzaj wątpliwości 111 Nie wzbudzaj wątpliwości 111 Pokazuj korzyści 114 Pokazuj korzyści 114 Używaj call to action 117 Używaj call to action 117 Stosuj nagłówki i wyróżnienia 126 Stosuj nagłówki i wyróżnienia 126 Pamiętaj o czytelniku 135 Pamiętaj o czytelniku 135 Lekcja stylu 136 Lekcja stylu 136 Poleć książkęKup książkę 5 5 6 6 Jak pisać w sposób autentyczny 139 Jak pisać w sposób autentyczny 139 „O mnie” — najtrudniejsza strona, jaką kiedykolwiek napisałam 140 „O mnie” — najtrudniejsza strona, jaką kiedykolwiek napisałam 140 Kilka wskazówek, które pomogą ci napisać Kilka wskazówek, które pomogą ci napisać tekst o sobie w sposób autentyczny 157 tekst o sobie w sposób autentyczny 157 Księżycowe światło na szkle 163 Księżycowe światło na szkle 163 Autentyczna promocja 167 Autentyczna promocja 167 Content marketing 169 Media społecznościowe w content marketingu 179 Storytelling 191 Części Wspólne i bardzo spójne 202 Content marketing 169 Media społecznościowe w content marketingu 179 Storytelling 191 Części Wspólne i bardzo spójne 202 zeszyt do notatek 206 zeszyt do notatek 206 11 Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę wstęp Autentyczność przyciąga. Wiem to na pewno. W ciągu ostatnich lat doświadczyłam tej mocy na sobie. Obserwowałam ją również wie- lokrotnie w trakcie pracy z firmami tworzonymi z pasją i sercem. W czasie warsztatów oraz indywidualnych konsultacji miałam ogrom- ną przyjemność towarzyszyć małym biznesom w budowaniu marki opartej na autentycznych podstawach, tworzeniu tekstów na strony internetowe oraz tekstu „o mnie” (zwanego również bio), który często stanowił punkt wyjścia do uważniejszego przyjrzenia się sobie i swojej działalności. Pomagałam też w działaniach promocyjnych opartych na content marketingu i storytellingu. Napisałam tę książkę po to, by propagować ideę budowania mar- ki osobistej i firmowej na autentycznych podstawach — w zgodzie ze sobą i swoimi wartościami. W zgodzie z tym, kim jesteś — co jest w tobie prawdziwe, żywe i wartościowe. Budowanie na autentycznych podstawach sprawia, że twoja marka staje się unikalna i niemożliwa do podrobienia. Dzięki temu możesz docierać do właściwych osób — twoich idealnych klientów. Książka stanowi zbiór praktycznych wskazówek oraz inspiracji. Pisząc ją, korzystałam z wiedzy na temat marketingu i reklamy, którą zdobywałam przez kilkanaście lat — od czasów studiów dziennikar- skich o specjalności PR i reklama — i którą następnie weryfikowałam w praktyce, pracując jako copywriterka w agencjach reklamowych i uczestnicząc w kreowaniu kampanii oraz tekstów dla dużych mię- dzynarodowych marek. Przy tworzeniu tej książki korzystałam również 13 Poleć książkęKup książkę z doświadczenia, które zdobyłam, pomagając małym kobiecym biznesom skupionym wokół Latającej Szkoły dla Kobiet, klientom, którzy zgłaszali się do mnie na indywidualne konsultacje, oraz współ- pracując z małymi i średnimi firmami, które trafiły do mnie za pośred- nictwem mojej strony internetowej i zapragnęły dla siebie tekstów w duchu autentycznym. Poza praktycznymi radami książka zawiera też mnóstwo przykładów tekstów napisanych w sposób autentyczny oraz wypowiedzi prawdzi- wych osób, które prowadząc swoją działalność, na co dzień korzystają z opisanego tu podejścia. Znajdziesz w niej historie spotkań z niezwy- kłymi osobami oraz opis moich własnych zmagań z pisaniem tekstu o sobie i z budowaniem mojej marki. Mam nadzieję, że książka stanie się dla ciebie przewodnikiem na twojej własnej drodze do autentyczności w biznesie. Poradniki biznesowe bardzo często przekazują wiedzę oraz zasady i sposoby, których powinniśmy się trzymać, ale bardzo rzadko wspiera- ją nas w podejmowaniu samodzielnych decyzji, podążaniu za głosem intuicji, wybieraniu spośród ogromu możliwości tego, co jest nasze, zgodne z nami, współgrające. Chciałabym, aby w tym przypadku było inaczej. Aby wszystko, co tutaj czytasz (wszystkie moje porady, zalecenia i pomysły), było przez cie- bie filtrowane. Namawiam cię do zadawania sobie pytań tak często, jak to możliwe. Pytaj siebie: czy to jest moje, czy to moja droga, czy takie podejście do mnie przemawia, czy naprawdę chcę to zrobić? Spraw- dzaj też, co u ciebie — jak czujesz się z tym, co czytasz, jakie emocje i odczucia budzą się w tobie. 14 Poleć książkęKup książkę Możesz przeczytać tę książkę w całości albo na wyrywki — to ty decy- dujesz, co z niej weźmiesz dla siebie. Jeśli jednak sięgasz po nią dla- tego, że oczekujesz, że coś się zmieni, to gorąco namawiam cię do wykonywania ćwiczeń, odpowiadania na pytania oraz samodzielnej pracy z książką. A więc zamiast czytać i kiwać głową, zacznij działać. Bo w działaniu kryje się moc. Załóż specjalny zeszyt albo folder w komputerze i odpowiadaj na pytania, rób ćwiczenia. Podkreślaj w książce to, co jest dla ciebie istot- ne, i polemizuj z tym, z czym się nie zgadzasz (choćby na margine- sach — zobaczysz, jakie to może być wyzwalające, szczególnie jeśli pani bibliotekarka z podstawówki w twojej głowie nadal zakazuje ci pisania po książkach). Nadużywaj żółtego lub różowego markera, kolorowych cienkopisów albo czegokolwiek, co masz akurat pod ręką. Rysuj mapki pamięci, minikomiksy z twoimi dialogami wewnętrzny- mi, notuj pomysły, które przychodzą ci do głowy w trakcie lektury, w formie rysunków, haseł albo tabelek — tak jak lubisz. A jeśli wolisz mówić niż pisać, nagrywaj swoje wypowiedzi na dyktafon w komputerze lub telefonie albo poproś znajomą osobę, by przepro- wadziła z tobą wywiad, zadając ci pytania z ćwiczeń. Książka, którą trzymasz w ręce, nie jest żadną księgą objawioną. To nie jest tekst, który należy czytać z namaszczeniem, a potem z takim samym namaszczeniem odłożyć na półkę. W moim zamyśle to trochę poradnik, a trochę nieporadnik, trochę przewodnik, a trochę zbiór narzędzi do samodzielnego wykorzystania. Czym stanie się dla ciebie, dowiesz się, jeśli podejmiesz działanie. Jeśli masz ochotę, podziel się ze mną swoimi przemyśleniami, rysunkami, mapkami pamięci albo komentarzami na marginesie — prześlij ich zdjęcia i skany na adres: notatki@autentycznycopywriting.pl. 15 Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę 1 AUTENTYCZNOŚĆ W BIZNESIE Budowanie swojej marki na autentycznym przekazie, pokazywanie siebie w tym, co robisz, jest jedną z dróg, by szybciej i skuteczniej dotrzeć do swoich idealnych klientów. Wiem, że gdzieś tam są ludzie, którzy czekają właśnie na to, co oferujesz. I wiem, że istnieją sposoby, by do nich dotrzeć. Dzięki autentycznemu pokazywaniu siebie twoja firma zyska ludzki wymiar. A ponieważ jesteś jednostką nie- powtarzalną, zdobędziesz też ważną przewagę. Twoje usługi będą się wyróżniały na rynku i trudno cię będzie pomylić z kimś innym. 17 Poleć książkęKup książkę AUTENTYCZNOŚĆ JAKO TREND KULTUROWY Autentyczność, szczególnie w kontekście działalności biznesowej, może być postrzegana jako pewien trend. W ostatnich latach duże marki korzystają z niego, by wydawać się bardziej ludzkie i skutecz- niej docierać do klientów. Duża marka, która stosuje mniej reklamo- wą, a bardziej emocjonalną komunikację, również może wzbudzić moją sympatię. Ale ze znacznie większą radością witam osoby i firmy, które mówią do mnie ludzkim, a do tego swoim własnym głosem. Takie, u których wyczuwam łączność pomiędzy tym, co wewnątrz, a tym, co na zewnątrz. Chciałabym jednak, żeby po lekturze tej książki koncepcja autentycz- ności w budowaniu własnej marki (osobistej i firmowej) stała się dla ciebie czymś więcej niż zapowiedzią przelotnej mody albo nieco dłuż- szego trendu. Aby działała na ciebie wyzwalająco — tak jak zadziałała na mnie i na wiele innych osób i firm, z którymi miałam przyjemność pracować. Bo na najbardziej podstawowym poziomie autentyczność w biznesie to po prostu bycie sobą i bycie w zgodzie ze sobą we wszystkim, co się robi. W moim odczuciu budowanie marki na autentycznym przekazie wpi- suje się w szerszy kontekst kulturowy oraz w zmiany zachodzące wo- kół nas. Możemy ich nie analizować, ale często intuicyjnie je wyczu- wamy albo zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy ich częścią. Chociaż idziemy własną drogą, nie żyjemy w próżni. Różne prądy myślowe oraz kulturowe i społeczne trendy wywierają na nas wpływ. Nasze wybory i pragnienia w jakimś stopniu splatają się z tym, co się dzieje wokół nas, co nas inspiruje, przyciąga albo po prostu otacza. Trendami, które w jakimś stopniu współgrają z autentycznością, są: Trendy związane ze spowolnieniem życia: • • minimalizm, • prostota (upraszczanie życia). slow life, 18 Poleć książkęKup książkę Trendy związane ze zmianą podejścia do gospodarki: • • • zrównoważony rozwój i ekologia, ekonomia współpracy, ruch no logo (alterglobalizm). Trendy związane z rozwojem osobistym: • • • NVC (Nonviolent Communication, czyli komunikacja na poziomie coaching, samorozwój, potrzeb — bez użycia przemocy), • work-life balance (czyli utrzymywanie harmonii między pracą a życiem). antykariera, A także trendy związane z pracą i rozwojem biznesowym: • • marketing 3.0 (marketing wartości), • • klasa kreatywna, innerpreneurs (przedsiębiorcy, którzy przez swoją działalność chcą zarabiać na życie, jednocześnie przyczyniając się do rozwoju siebie i świata), empatia i współpraca w biznesie związana szczególnie z kręgami i sieciami kobiecych biznesów. • Moment, gdy zrozumiałam, że mogę pisać tak, jak lubię, i że będzie to dobry (a może najlepszy) sposób na promowanie mojego biznesu, był jednym z najbardziej przełomowych w moim zawodowym życiu. Santi, Love by Santi www.lovebysanti.pl 19 Poleć książkęKup książkę Autentyczność może się stać nowym językiem biznesu Kiedy to piszę, moja ręka lekko drży, bo postrzegam taką sytuację zarówno jako szansę, jak i jako pewne zagrożenie. Jeśli jednak po- dejdziesz do tej idei w sposób nieco głębszy — jako do sposobu na bycie w kontakcie ze sobą i manifestowanie tego w swojej codziennej działalności — wtedy nawet przejściowa moda na autentyczność nie będzie ci straszna. Nawet jeśli wszystkie marki na świecie będą mówiły o sobie, że są autentyczne, to twoja marka wciąż będzie się wyróżniać, dzięki połączeniu tego, co robisz, z tym, co jest w tobie. Bo nie ma na świecie drugiej takiej samej osoby jak ty. Tylko ty możesz być „naj- twojszą” wersją siebie. Kiedyś musieliśmy się kreować, teraz, żeby po- kazać siebie, musimy się poznać. Dlatego kiedy jesteś sobą w tym, co robisz, nie musisz się martwić, czy nadal jesteś trendy, czy już passé. Autentyczność to pewna filozofia tworzenia i prowadzenia własnego biznesu, która jest mi bliska. To również dojrzałe bycie sobą. Dorota Kostowska ekspertka od webinariów, facylitatorka graficzna www.dorotakostowska.pl Dlaczego warto budować swoją markę w sposób autentyczny? Aby przekaz, który kierujemy do świata, był prawdziwy, czytelny, przyciągający i nasz. Aby się wyróżnić na tle bardzo podobnych stron i tekstów, które niczego nie mówią o osobie oferującej usługi. Aby nie chować się za długą listą dyplomów i uprawnień. Aby nasz przekaz był bezpośredni i jasny, a nie rozmyty. 20 Poleć książkęKup książkę Autentyczność w marketingu pomaga docierać bezpośrednio do osób, które nas interesują i które my możemy zainteresować. Nie do wszystkich! To podstawowa zasada i jednocześnie bolesne odkrycie. Tacy, jacy jesteśmy, nie jesteśmy dla wszystkich. To taki sposób budowania swoich komunikatów, który pokazuje czytelnikowi i odbiorcy, kim jest osoba, której teksty ma przed sobą, jaka jest jej historia, co ją skłoniło, by robić to, co robi, i po co to robi. Autentyczne komunikaty można realizować na swojej stronie internetowej (w dziale „o mnie” i w każdej innej części), na blogu, w e-mailach do klientów, na Facebooku, na ulotce, w newsletterze. W każdym tekście skierowanym do potencjalnych klientów. Autentyczność w codziennym życiu oszczędza mi czas — nie tracę go na budowanie wizerunku kogoś, kim nie jestem. Dorota Raczyńska Dorota Patrzy www.dorotapatrzy.pl Kto to jest idealny klient? To ktoś, kto potrzebuje twoich usług albo produktów i chce je kupo- wać właśnie od ciebie — bo twoje podejście do tego, co robisz, jest mu bliskie, bo chce cię wspierać, bo czuje, że najlepiej odpowiadasz jego potrzebom, bo w jakiś tajemniczy sposób go przyciągasz, bo tak (czasem wszystkie poprzednie argumenty zawierają się w tej prostej pewności, a nierzadko kryje się za tym intuicja). Twój idealny klient to ktoś, dla kogo jesteś „oczywistym wyborem”. Dlatego kiedy zetknie się z twoim autentycznym komunikatem, a potem z ciekawością zajrzy na twoją stronę i poczuje, że chce pracować właśnie z tobą, nie będzie już szukał innych osób, które wykonują podobne usługi, tylko zgłosi się do ciebie. 21 Poleć książkęKup książkę Autentyczny copywriting wydaje mi się tak potrzebny, że aż się dziwię, że dopiero teraz został nazwany. Marzena Tajchman Części Wspólne www.czesciwspolne.pl Dlaczego ta książka nie jest dla wszystkich? Poradnik, który trzymasz w ręku, nie został stworzony z myślą „o wszystkich”. Nie jest to jeden z poradników w hurraoptymistycz- nym amerykańskim stylu, który obiecuje, że w pięć godzin nauczysz się budować swoją autentyczną markę i pisać prawdziwe, a przy tym porywające teksty. Nie obiecuję, że pisanie jest dla każdego i każdy potrafi to robić bez wysiłku, wystarczy tylko wprowadzić w życie dzie- sięć supertajnych trików. Chcę podzielić się z tobą tym, czego nauczyłam się o budowaniu swo- jej marki na autentycznym przekazie, tworząc moją własną markę, doradzając moim klientom i pomagając im w pisaniu tekstów, prowa- dząc warsztaty, wynajdując odpowiednie teksty w sieci i obserwując, jak autentyczność w sposobie pokazywania siebie w biznesie rozpo- wszechnia się na polskim gruncie. Nie ma książek na wszystko i nie ma książek dla wszystkich. Książek, które rozwiążą wszystkie problemy, odpowiedzą na wszystkie pytania i będą tak samo pomocne dla wszystkich czytających. To też nie jest taka książka. To, co zrobisz z zawartymi w niej wskazówkami, zależy wyłącznie od ciebie, od twojej gotowości do podjęcia działania i od twoich potrzeb. Możesz wziąć dla siebie kilka pomysłów i wskazówek, a możesz tylko jedną myśl, jedną sugestię czy jeden przykład. A możesz też wszystko odrzucić i szukać własnej drogi. Jeśli zaczniesz to robić z mojej inspi- racji, to będzie już bardzo dużo. 22 Poleć książkęKup książkę Dla kogo jest ta książka? Budowanie swojej marki na autentycznym przekazie może ci po- móc wyrazić siebie w pisanych przez ciebie tekstach i w tym, co robisz. Jest to szczególnie ważne, gdy pracujesz „sobą”, na przy- kład jako coach, doradca, terapeutka, specjalista od żywienia, prze- wodnik wycieczek, opiekunka dzieci lub osób starszych, masażysta, kosmetyczka, szkoleniowiec, trenerka, nauczyciel jogi, tai-chi, tańca, języków obcych. Klienci mają z tobą bezpośredni kontakt i wybierają cię nie tylko ze względu na twoje doświadczenie i umiejętności, ale też dlatego, że jesteś osobą, z którą chcą pracować. A jeśli przy tym wszystkim praca, którą wykonujesz, jest również twoją pasją, czymś, co uwielbiasz robić i co wypływa z głębi ciebie, marka zbudowana na twoim autentycznym przekazie może ci pomóc to wyrazić. Niezależnie od tego, czy masz małą firmę, pracujesz jako freelan- cer (wolny strzelec), czy też nadal pracujesz na etacie, a po godzi- nach rozwijasz swoją pasję, którą chcesz kiedyś zamienić w pracę na własną rękę — autentyczność w wyrażaniu siebie w tym, co robisz, może ci pomóc w dotarciu do twoich idealnych klientów. Kiedyś zatrudniałam copywriterów do tekstów, teraz sama je piszę i sprawia mi to ogromną przyjemność. Justyna Wiśniewska lemon lime www.lemonandlime.pl 23 Poleć książkęKup książkę W czym może ci pomóc ten poradnik? Dopiero zaczynasz i czujesz, że to coś dla ciebie Przede wszystkim ta książka może być dla ciebie pomocna, jeśli zaczy- nasz robić to, co kochasz. Poradnik może zainspirować cię do budowa- nia swojej marki na autentycznych podstawach, do pokazywania siebie w tekstach i w tym, co robisz. Książka może cię przekonać, że warto to robić, albo wzmocnić twoje przeczucia. Ćwiczenia, które proponuję, mogą ci pomóc w przyjrzeniu się sobie, stworzeniu tekstu o sobie oraz innych przekazów, które będą z tobą spójne. Masz już firmę, stronę, blog, ale chcesz coś zmienić Jeśli już masz swoją firmę i swoją stronę internetową, ale teksty i przekazy, które kierujesz do świata, nie do końca cię zadowalają i nie wiesz dlaczego, albo też zastanawiasz się, co jeszcze możesz poprawić lub zrobić inaczej — ta książka może być dla ciebie inspiracją do zmiany. I przewodnikiem po tym, jak ją wprowadzić w życie. Jeśli masz własny blog, ale nie masz na nim tekstu o sobie albo nie odnajdujesz w tym tekście siebie, mam nadzieję, że książka zainspiruje cię do napisania żywego i autentycznego tekstu o sobie i budowania swojej marki na autentycznych podstawach. Twoi czytelnicy chcą cię poznać, chcą wiedzieć, kim jesteś i dlaczego robisz to, co robisz. A co, jeśli nie lubisz pisać? Jeśli na samą myśl o tym, że masz usiąść i napisać teksty, które pokażą cię w tym, co robisz, dostajesz mdłości, mam dla ciebie dobrą wiado- mość. Wcale nie musisz pisać takich tekstów samodzielnie. Na początek możesz potraktować tę książkę jako inspirację albo przewodnik po autentycznym budowaniu swojej marki. A jeśli po 24 Poleć książkęKup książkę lekturze stwierdzisz, że chcesz, aby twoje teksty na stronie w większym stopniu pokazywały ciebie, poszukaj kogoś, kto ci w tym pomoże. Znajdź osobę, która pisze teksty na zlecenie, i wytłumacz jej, czego oczekujesz. Polecam ci wykonywanie ćwiczeń, które są w tej książce. Dzięki temu będziesz mieć prawdziwy materiał na swój temat, z którego to mate- riału będzie można skorzystać przy pisaniu tekstów. To bardzo ważne, bo autentyczna marka bazuje na tym, co jest w tobie, oraz na prawdzi- wych historiach związanych z tobą i twoją działalnością. Jej tworzenie nie polega natomiast na sztucznym kreowaniu osobowości i życiorysu. A jeśli nie kochasz swojej pracy? Jeśli twoja praca nie daje ci satysfakcji, jeśli nie jest twoją pasją ani tym, co kochasz robić, a jedynie sposobem na życie — moja książka nie sprawi, że jutro rano obudzisz się i powiesz: „Już wiem!”. Ale być może stanie się impulsem do poszukiwania swojej drogi, przyglądania się temu, co daje ci radość, próbowania nowych rzeczy i wychodzenia poza własną strefę komfortu, kierowania się własną intuicją. To, co zro- bisz z tymi przemyśleniami, będzie już zależało wyłącznie od ciebie. Jeśli ten temat jest ci bliski zawodowo Jeśli jesteś copywriterką lub copywriterem albo też myślisz, by pisanie uczynić swoim sposobem na życie, zajmujesz się strategią budowania marki, marką osobistą albo doradztwem marketingowym, ta książka może być inspiracją albo początkiem twojej własnej drogi. Może przy- bliżyć ci moje podejście do budowania swojej marki na autentycznym przekazie i pisania w sposób autentyczny oraz podsunąć kilka po- mysłów, które wykorzystasz w pracy z klientami (pytania, ćwiczenia, przykłady). Może też pomóc w stworzeniu twojego własnego bio (tek- stu o tobie) oraz zainspirować cię do tworzenia przekazów w duchu autentycznym. 25 Poleć książkęKup książkę Dlaczego autentyczność przyciąga? Jako klientka chciałabym wiedzieć, z kim mam do czynienia, kim jest osoba, z której usług chcę skorzystać, czy nadajemy na podob- nych falach. Bo przecież „kupując” daną usługę czy produkt, po czę- ści „kupuję” też osobę, która za tą usługą stoi. Czytając autentyczne przekazy, czuję się zaproszona i dopuszczona do czyjegoś świata. To uczucie bardzo mi się podoba. Jako copywriterka jestem już zmęczona pisaniem tekstów wygładzo- nych, które pasują do wszystkich osób zajmujących się daną branżą, wyglądają jak odrysowane od jednego szablonu i choć poprawne sty- listycznie i gramatycznie — nie mają w sobie życia: brakuje im indywi- dualnego rysu, charakteru. Podczas konsultacji i warsztatów, które prowadzę, bardzo mocno od- czuwam siłę autentycznego pisania. Osoby, które stykają się z takim pisaniem, mówią, że często po raz pierwszy postawiły sobie pyta- nia dotyczące ich wizji, misji oraz tego, dlaczego robią to, co robią, i jaka była droga, którą przeszły. Odpowiedzi pomagają dostrzec ich własną historię, ale też dokonać pewnych odkryć, zbliżyć się do sie- bie. Towarzyszenie moim klientom w odkrywaniu siły autentyczności w budowaniu swojej marki i wyrażaniu w ten sposób swoich wartości, motywacji, misji i historii to bardzo mocne doznanie, które dodaje mi energii i sprawia ogromną frajdę. Autentyczne komunikaty to takie pisane od serca, prawdziwe, szczere, pod którymi wyczuwa się człowieka. Gabriela Kuca Kobieca Siła www.kobiecasila.pl 26 Poleć książkęKup książkę historia MENTOR PRZY KAWIE Angelika jest amatorką kawy i rozmów. Dlatego swój blog o samorozwoju i zmianie nazwała Angelika Cafe. Autorka na co dzień mieszka w Warszawie i pracuje w dużej korporacji. Oprócz bloga prowadzi też warsztaty. Jest również mentorem dla firm, osób prywatnych i fundacji. Gdy okazało się, że mamy możliwość spotkania na żywo w Krako- wie, pierwszym wyborem był ogródek Mleczarni. Jednak czerw- cowa ulewa, która rano przeszła nad miastem, pokrzyżowała nam szyki. Jest popołudnie. Lekko siąpi. Brama ogródka została zamknięta na dwie kłódki. Stojąc przy niej, widzę zbliżającą się postać drobnej blondynki w okularach, w różowym sweterku, z parasolem i pogodnym uśmiechem na twarzy. Szybko przebie- gam w myślach „miejsca kawowe” w pobliżu. Plac Nowy. Kolory albo Les Couleurs — paryski Montmartre na krakowskim Kazimierzu. Ściany kawiarni oblepione plakatami z przedstawień, koncertów i musicali. Wszystkie kolorowe i po francusku. Nazwa zobowiązuje. Siedzimy w ostatniej sali pod szklanym sufitem. Jest tu przyjem- nie ciepło, jasno i nie tak głośno jak przy barze. Gdy po 17 opu- ścimy naszą zaciszną salkę i skierujemy się do wyjścia, w głównej sali będzie pełno i gwarno — zupełnie jak we francuskiej kawiarni. Angelika robi rzeczy niezwykłe, i do tego w hurtowych ilościach. Jest pełnoetatową pracowniczką korporacji, żoną i mamą dwójki dzieci w wieku przedszkolnym. Wydaje się przy tym mistrzynią 27 Poleć książkęKup książkę organizacji. Posty na blogu umieszcza regularnie w każdy czwar- tek. Raz na miesiąc wysyła newsletter z inspiracjami oraz informa- cjami, gdzie akurat prowadzi warsztaty. latte Patrzę na nią z podziwem znad filiżanki mojego i pytam, jak to robi i w jaki sposób zachowuje przy tym tyle energii i entuzjazmu. Angelika z naturalnością i szczerością, która wbija mnie w kawiarniane krzesło, mówi, że jej doba też ma 24 godziny, więc musi wybierać. Ma świadomość, że czas, który przeznacza na rozwój swój oraz bloga, to czas wyrwany rodzinie. I wybiera — mając pomoc zaangażowanego ojca, swojej mamy oraz pani do opieki. Pracujemy razem nad tekstami na nową wersję strony, które w większym stopniu pokażą Angelikę, jej misję i wartości oraz to, co oferuje. Teksty Angeliki, które powstały na bazie odpowiedzi na moje pytania, mają moc. Moja rola to polerowanie całości, tak by nic nie zakłócało siły przekazu. Gdy na nowej stronie czytam, z jakim zaangażowaniem ta ama- torka kawy i życia w jego wielu przejawach opowiada o byciu mentorem i samorozwoju, wiem już, skąd pochodzi jej wiecznie odnawialna energia. Widać, że nauczyła się dobrze wybierać. Angelika Chimkowska Angelika Cafe www.angelikacafe.com 28 Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę Bo notatki sugerują nieskończoną i niedoskonałą całość. Bo stwarzają przestrzeń do próbowania i eksperymentowania. I szaleństwa. Bo można bawić się całym procesem poznawania siebie i autentycznego wyrażania siebie. Bo można nie traktować siebie tak śmiertelnie poważnie. Nie muszą być nawet mądre. Bo notatki to swobodny zapis myśli. Wcale nie muszą być przemyślane. Nie muszą być żadne. Mogą być takie, jakie są. Takie, jak wyjdą. Ten ZESZYT jest zaproszeniem Do zabawy. Do przyglądania się sobie. Do próbowania. Do błądzenia, poruszania się po omacku i w nieznanym kierunku. Do kreślenia i zmieniania zdania w pół słowa. Do brudzenia siebie i jego. Do puszczania kontroli i zdawania się na przypadek. Do opowiadania siebie sobie. 208 Poleć książkęKup książkę Ten ZESZYT jest zaproszeniem do tego, by przestac tak bardzo bac sie pokazywac siebie. A nawet, by czerpać z tego radość. Nie dowiesz się, jeśli nie spróbujesz. A więc śmiało pisz, maluj, skreślaj i dopisuj. I baw się tym procesem. 209 Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę Pokoloruj napis Kolorując, pomyśl o tym, czym dl a C i e b ie jest autentyczność jak ją tłumaczysz na swój własny uży tek . DO CZEGO JEST CI POTRZEBNA AUTENTYCZNOŚĆ - JAK KORZYSTASZ Z NIEJ W PRACY I W ŻYCIU? D o p i s z p s w o j e w p o s t a c i h a s e ł, r e z r y s 212 w, m apki pamięci. m yślenia n u ó k Poleć książkęKup książkę Stwórz swój obrazowy manifest Stwórz kolaż (obrazkowy albo słowno-obrazkowy), który symbolizuje twoją markę osobistą, twoje podejście do tego, co robisz. Umieść na nim to, co jest ci bliskie. Ponieważ ograniczenia dobrze wpływają na kreatywność, weź do ręki tylko jeden magazyn — przejrzy j go i wytnij obrazki (oraz słowa), które zwróciły twoją uwagę, które wydają się twoje. Skomponuj i naklej swój kolaż na tej stronie. Potraktuj go jako wiadomość dla świata. 213 Poleć książkęKup książkę Poleć książkęKup książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie. Wydanie 2. + 40 inspirujących ćwiczeń
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: