Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00438 007264 15925356 na godz. na dobę w sumie
Axis  Allies - poradnik do gry - ebook/pdf
Axis Allies - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 68
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry Axis & Allies zawiera szczegółowe wskazówki dotyczące rozgrywania bitew, przegląd umiejętności generałów, uwagi na temat doboru i wykorzystania poszczególnych jednostek oraz opis wszystkich kampanii dostępnych w opcji Campaign.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Bitwy
-Mapa strategiczna
-Jednostki (regimenty)
-Jednostki zmechanizowane
-Czołgi
-Piechota
-Spadochroniarze
-[Generałowie ZSRR] Zhukov
-[Generałowie ZSRR] Chuikov
-[Generałowie ZSRR] Koniev
-[Generałowie ZSRR] Rokossowski
-[Generałowie USA] Arnold
-[Generałowie USA] Eisenhover
-[Generałowie USA] Nimitz
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 52

Informacja o grze

Axis & Allies to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której przygotowanie odpowiadają programiści z zespołu developerskiego TimeGate Studios (twórcy znanej serii Kohan). Akcja programu przenosi graczy na fronty II Wojny Światowej - najwięk

Gra Axis & Allies, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Axis Allies autor: Rafał „Yossa” Nowocień (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Axis Allies – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstęp________________________________________________________________ 3 Bitwy ________________________________________________________________ 4 Mapa strategiczna ______________________________________________________ 5 Jednostki (regimenty) ___________________________________________________ 6 Jednostki zmechanizowane _____________________________________________ 7 Czołgi ______________________________________________________________ 9 Piechota ___________________________________________________________ 12 Spadochroniarze ____________________________________________________ 16 Generałowie i ich cechy specjalne _________________________________________ 17 ZSRR _____________________________________________________________ 17 USA ______________________________________________________________ 21 Wielka Brytania _____________________________________________________ 26 Niemcy ____________________________________________________________ 30 Japonia____________________________________________________________ 34 Kampania Aliantów (Allies) ______________________________________________ 39 Misja 1: Battle of El Alamein ___________________________________________ 39 Misja 2: Battle of Guadalcanal __________________________________________ 40 Misja 3: Battle of Stalingrad____________________________________________ 41 Misja 4:Battle of Kursk________________________________________________ 42 Misja 5: Road to Rome ________________________________________________ 44 Misja 6: Operation Overlord: D-Day ______________________________________ 45 Misja 7: Normandy Breakout ___________________________________________ 47 Misja 8: Operation Market Garden _______________________________________ 48 Misja 9: Battle of the Bulge ____________________________________________ 49 Misja 10: Fall of Berlin ________________________________________________ 50 Misja 11: Battle of Iwo Jima ___________________________________________ 51 Misja 12: Invasion on Okinawa _________________________________________ 52 Kampania Osi (Axis) ___________________________________________________ 53 Misja 1: Airdrop on Crete ______________________________________________ 53 Misja 2: Battle of El Alamein ___________________________________________ 54 Misja 3: Battle of Suez Canal ___________________________________________ 55 Misja 4: Battle of Stalingrad____________________________________________ 57 Misja 5: Invasion on Australia __________________________________________ 58 Misja 6: Battle of Kursk _______________________________________________ 59 Misja 7: Defense of Normandy __________________________________________ 60 Misja 8: Operation Sealion _____________________________________________ 61 Misja 9: Invasion on India _____________________________________________ 62 Misja 10: The Burning of Moscow________________________________________ 63 Misja 11: Assault on Midway ___________________________________________ 65 Misja 12: Invasion on Hawaii ___________________________________________ 66 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Axis Allies – Poradnik GRY-OnLine Wstęp Witam w poradniku do gry Axis Allies, strategii czasu rzeczywistego rozgrywającej się w realiach II Wojny Światowej. Znajdziesz tu szczegółowe wskazówki dotyczące rozgrywania bitew taktycznych i planowania rozgrywki w opcji Word War II, przegląd umiejętności wszystkich generałów występujących w grze, uwagi na temat prawidłowego doboru i wykorzystania poszczególnych typów jednostek oraz opis wszystkich kampanii dostępnych w opcji Campaign. Zapraszam do lektury! Rafał „Yossa” Nowocień Strona: 3 www.gry-online.pl Axis Allies – Poradnik GRY-OnLine Bitwy Prawie wszystkie bitwy w grze wyglądają bardzo podobnie. W pierwszej kolejności zakładamy bazę (czasem trzeba wcześniej wywalczyć sobie wolny teren), potem stawiamy kolejne budowle, broniąc ich przed atakami wroga z lądu lub powietrza, a wreszcie, zebrawszy odpowiednią grupę uderzeniową (lub kilka grup) sami przypuszczamy atak, stopniowo zdobywając teren. W ramach tego schematu wyodrębnić jednak można kilka ogólnych prawidłowości, które sprawdzają się w większości sytuacji, z jakimi zetkniemy się na polu bitwy: • Jeśli przeciwnik dysponuje lotnictwem, staraj się likwidować je (za pomocą własnych bombowców lub opcji typu Carpet Bombing/Kamikaze/V Weapons/Atomic Bomb) w pierwszej kolejności. Jedyną naprawdę skuteczną obroną jest niszczenie wrogich lotnisk. Budowanie własnej obrony przeciwlotniczej jest kosztowne i zazwyczaj mało skuteczne, bo nawet zestrzelony samolot przeciwnika może staranować nasz budynek, czyniąc wiele szkód. Co jakiś czas patroluj z powietrza obóz wroga, i gdy tylko postawi nowe lotnisko, niszcz je jak najszybciej. • Wykorzystuj pancerniki nie tylko do wysadzania desantu na brzeg, lecz także niszczenia wrogich instalacji i oddziałów. Ich działa mają duży zasięg, a w zasadzie poza lotnictwem i pancernikami przeciwnika nie posiadają żadnych „naturalnych wrogów”. • • Jeśli to możliwe, inwestuj w czołgi. Ten typ oddziałów jest najbardziej uniwersalny (skuteczna walka zarówno z czołgami, jak i piechotą) i bardzo szybko przemieszcza się między odległymi punktami mapy, co często może mieć kluczowe znaczenie dla powodzenia wielu operacji. Jeśli nie stać Cię na dobre czołgi, korzystaj z mieszanych oddziałów piechoty i halftracków. Jeśli połączysz w jednej grupie np. regimenty piechoty przeciwpancernej (Anti-Tank Infantry) i zmechanizowanej (Mechanized Infantry), otrzymasz dość wszechstronny, dobry jakościowo, i w miarę tani zespół uderzeniowy. • Wiele specjalistycznych jednostek (np. saperzy, regimenty artyleryjskie i przeciwlotnicze) jest słabo przygotowanych do bezpośredniego starcia. Jeśli nie chcesz ich stracić, zapewnij im odpowiednią, bezpośrednią osłonę. • Jeśli zmuszony jesteś do obrony, przygotuj się odpowiednio wcześniej – obsadź budynki dobrą piechotą, w miarę możliwości zabezpiecz bazę bunkrami (w pierwszej linii zwykłe bunkry, za nimi działa, całość osłonięta bateriami przeciwlotniczymi), przyszykuj odwód do kontrataku. • Gdy Twoja grupa uderzeniowa gwałtownie traci siły w walce z przeważającym wrogiem, jak najszybciej wycofaj ją na własny teren. Jeśli do domu dotrze choćby ostatni poharatany pojazd, cały regiment rychło odzyska siły i ponownie będzie gotów do walki. Strona: 4 www.gry-online.pl Axis Allies – Poradnik GRY-OnLine Mapa strategiczna Mapa strategiczna podzielona jest na kilkadziesiąt obszarów, między którymi przemieszczane są figurki symbolizujące różne typy oddziałów symbolizujących armie poszczególnych państw. Ponieważ gra toczy się do zdobycia dwóch stolic państw należących do wrogiej koalicji (niezależnie od tego, czy gramy aliantami, czy jako państwo Osi), warto przewidywać z góry kierunki uderzeń przeciwnika, ewentualnie blokując mu dostęp do stolicy własnej lub sojusznika. Jeśli nie pomyślisz o tym wcześniej, możesz znaleźć się w sytuacji, gdy wszystkie własne oddziały masz daleko od domu, a wróg w 2-3 ruchach (jedna to kolejka to przemieszczenie armii o 1 terytorium w dowolnym kierunku) może zaatakować Twoją stolicę! Ponieważ każde posiadane terytorium przynosi określony dochód, zarobione środki możemy zainwestować w nowe armie lub różnego typu unowocześnienia. Atakując nowe terytorium warto robić to z wykorzystaniem kilku typów armii równocześnie – dzięki temu, gdy dojdzie do bitwy, mamy dostęp do kwater różnego typu jednostek. Dwa marne działka na taką chmarę czołgów?! Strona: 5 www.gry-online.pl Axis Allies – Poradnik GRY-OnLine Jednostki (regimenty) Poniższe zestawienie regimentów wszystkich stron konfliktu nie uwzględnia ich siły ataku i obrony, jedynie koszty zakupu i utrzymania. Wynika to z faktu, że dwa pierwsze wymienione współczynniki podlegają zbyt wielu modyfikacjom i zmianom, by tego rodzaju informacja była użyteczna dla gracza. Co więcej, w ramach jednego regimentu występować może nawet trzy typy pododdziałów (np. obsługa dział, działo i pojazdy osłonowe), z których każdy posiada inne współczynniki zadawanych obrażeń i obrony, dodatkowo modyfikowanych przez teren, doświadczenie regimentu i rodzaje posiadanych ulepszeń. Sensowniejsze jest raczej wskazanie które jednostki są najlepsze do określonych zadań, a których należy unikać w trakcie werbunku nowych regimentów. Informacje o wszystkich jednostkach dotyczą ich wersji standardowych. Wyjaśnienie opisu: Koszt zakupu: ilość pieniędzy, jaka odejmowana jest od ich ogólnej puli w chwili zwerbowania regimentu. Zużycie amunicji: o ile jednostek spada przychód amunicji w chwili werbunku danego regimentu. Przykład: jeśli nasz poziom przychodu amunicji wynosi +20 i werbujemy regiment o zużyciu amunicji -15, nasz nowy poziom przychodu amunicji wynosi +5. Zużycie paliwa: jw., ale dotyczy przychodów paliwa. Ilość slotów: o ile slotów spada nasz limit posiadanych oddziałów. Jeśli np. wynosi on 15, a ilość slotów danego regimentu wynosi 1, to po jego zwerbowaniu ilość slotów, jakie mamy do dyspozycji spada do 14. Strona: 6 www.gry-online.pl Axis Allies – Poradnik GRY-OnLine J e d n o s t k i z m e c h a n i z o w a n e Nazwa: Halftrak Koszt zakupu: 85 Zużycie amunicji: -15 Zużycie paliwa: - Ilość slotów: 1 Opis: Podstawowa jednostka zmechanizowana, dobra do walki ze słabą piechotą i jednostkami przeciwlotniczymi/artyleryjskimi. Typowa „zapchajdziura”, jeśli nie dysponujesz dobra piechotą. Nazwa: Anti-Aircraft Halftrak Koszt zakupu: 107 Zużycie amunicji: -5 Zużycie paliwa: -15 Ilość slotów: 1 Opis: Jednostka do zwalczania samolotów, przydatna w miejscach, gdzie nie możesz postawić bunkrów przeciwlotniczych. Nazwa: Anti-Tank Halftrack Koszt zakupu: 128 Zużycie amunicji: -10 Zużycie paliwa: -15 Ilość slotów: 1 Opis: Stosunkowo tania jednostka przeciwpancerna, skuteczna wobec lekkich i średnich czołgów. Niezbyt dobra w walce z piechotą. Nazwa: Artillery Halftrack Koszt zakupu: 128 Zużycie amunicji: -10 Zużycie paliwa: -15 Ilość slotów: 1 Opis: Jednostka artylerii, atakująca przeciwnika z dystansu. Skuteczna przeciwko budynkom. Bardzo słaba w bezpośredniej walce, musi być chroniona przez czołgi lub piechotę. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Axis Allies - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: