Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00902 012826 16005470 na godz. na dobę w sumie
B-17 Flying Fortress II: The Mighty 8th - poradnik do gry - ebook/pdf
B-17 Flying Fortress II: The Mighty 8th - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 34
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> symulatory
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

W poradniku do gry B-17 Flying Fortress II Mighty 8th znajdziesz szczegółowe informacje, jak wzbić samolot w powietrze, dolecieć nim nad cel i wrócić bezpiecznie do bazy. Również misje treningowe i historyczne zostały tu szczegółowo opisane.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-[Teoria] Przed operacją
-[Teoria] Start z lotniska
-[Teoria] Lot
-[Teoria] Nawigacja
-[Teoria] Radiooperator
-[Teoria] Awaria
-[Teoria] Bombardowanie
-[Teoria] Powrót do bazy. Lądowanie.
-[Misje] Misja treningowa #1 - Start z lotniska
-[Misje] Misja treningowa #2 - Lądowanie
-[Misje] Misja treningowa #3 - Restartowanie silnika
-[Misje] Misja treningowa #4 & #5 - Bombardowanie
-[Misje] Misja treningowa #6 - Strzelanie
-[Misje] Misja historyczna #1
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 20

Informacja o grze

Microprose powraca z symulatorem najsłynniejszego bombowca z okresu II Wojny Światowej, umożliwiając nam ponownie przeprowadzenie nalotów dywanowych na faszystowskie Niemcy.

Gra B-17 Flying Fortress II: The Mighty 8th, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku symulatorów. Tytuł wydany został w Polsce w 2001 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry B-17 Flying Fortress II Mighty 8th autor: Rafał „WLQ” Wilkowski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. B-17 Flying Fortress II Mighty 8th – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstęp________________________________________________________________ 3 Teoria lotu ____________________________________________________________ 4 Przed operacją _______________________________________________________ 4 Start z lotniska_______________________________________________________ 5 Lot ________________________________________________________________ 7 Nawigacja __________________________________________________________ 8 Radiooperator _______________________________________________________ 9 Awaria ____________________________________________________________ 10 Bombardowanie _____________________________________________________ 11 Powrót do bazy. Lądowanie. ___________________________________________ 12 Misje _______________________________________________________________ 13 Misja treningowa #1: Start z lotniska ____________________________________ 13 Misja treningowa #2: Lądowanie ________________________________________ 14 Misja treningowa #3: Restartowanie silnika _______________________________ 15 Misja treningowa #4 #5: Bombardowanie _______________________________ 16 Misja treningowa #6: Strzelanie ________________________________________ 17 Misja historyczna #1 _________________________________________________ 18 Misja historyczna #2 _________________________________________________ 20 Misja historyczna #3 _________________________________________________ 22 Misja historyczna #4 _________________________________________________ 24 Misja historyczna #5 _________________________________________________ 27 Misja historyczna #6 _________________________________________________ 30 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 B-17 Flying Fortress II Mighty 8th – Poradnik GRY-OnLine Wstęp Poradnik został napisany do angielskiej wersji gry B-17 Flying Fortress II Mighty 8th z zainstalowanym patchem v2.0. Znajdziesz w nim szczegółowe informacje, jak wzbić samolot w powietrze, dolecieć nim nad cel i wrócić bezpiecznie do bazy. Wszystkie elementy gry nastawione są na symulację i to właśnie znajdziesz w tym tekście, opis każdej z nich. Również misje treningowe i historyczne zostały tu szczegółowo opisane. Najpierw zapoznaj się z teorią potem przećwicz ją w misjach treningowych, a na końcu zajmij się misjami historycznymi. Zrezygnowałem z przedstawienia misji w trybie kampanii historycznej i trybie własnej eskadry ponieważ zadania układają się różnie w zależności od Twoich dokonań (jednak po przeczytaniu poradnika sam będziesz wiedział, jak zwyciężyć). Pierwsze, co radzę zrobić po odpaleniu gry, to zapoznać się z klawiszologią. Warto od razu w opcjach zmienić ‘Gunnery’ i ‘Cannons’ na kombinację klawiszy ‘SHIFT’ + ‘SPACEBAR’. Ułatwi to strzelanie, bo standardowe ustawienie wymaga naprawdę giętkich palców. Zapoznaj się też z resztą przypisanych funkcji (szczególnie zmiany kamery; przyspieszania/spowalniania czasu). Dla Twojej wygody w opisach czynności podaje odpowiedzialne za to klawisze (przy ustawieniach standardowych; ‘ST_G’ oznacza górną strzałkę). Jeszcze jedna ważna rzecz – aby wysłać kogoś z załogi na inne stanowisko bądź też do udzielenia pierwszej pomocy, klikasz na jego ciele prawym przyciskiem i wybierasz odpowiednią ikonę. Miłego latania. Rafał „WLQ” Wilkowski Strona: 3 B-17 Flying Fortress II Mighty 8th – Poradnik GRY-OnLine Teoria lotu P r z e d o p e r a c j ą Ustalaj zawsze kilka celów. Nigdy nie wiadomo gdzie będą najlepsze warunki pogodowe. O ile w historycznych misjach wszystkie trasy lotu są z góry ustalone, tak w trybie, w którym stajesz pod dowództwem całej eskadry, musisz sam zadbać o wszystko. Udaj się do pokoju operacji (Operations Room)i kliknij na mapę. Teraz musisz ustalić cel pierwszorzędny (czerwona bomba), drugorzędny (pomarańczowa bomba) i trzeciorzędny (żółta bomba). Aby nanieść cel na mapę chwyć odpowiednią bombę i przenieś ją nad wybrany budynek. Po zrobieniu tego automatycznie zostanie ustalona optymalna trasa lotu. Jeśli Ci nie odpowiada, możesz ją modyfikować przesuwając odpowiedni waypoint (beżowy punkt) lub samemu stawiając nowy. Pamiętaj, żeby cele były od siebie oddalone. Zmniejszy to prawdopodobieństwo, że nad nimi wszystkimi będą złe warunki pogodowe. Wszystkim punktom możesz ustawić wysokość. Najodpowiedniejszą jest 15000 ft. Fioletowy samolot oznacza misję rozpoznawczą. Ustaw je obojętnie nad jakimi obiektami. Przy następnej misji będziesz miał dostępne szczegółowe informacje na ich temat. Po rozpoczęciu operacji możesz przenieść się na stanowisko nawigatora i na mapie nanosić nowe informacje. Najważniejszą jest dodatkowa bomba (opportunity bomb). W razie braku możliwości zbombardowania któregoś z wcześniej ustalonych celów, możesz dzięki niej ustalić nowy. Trasę lotu staraj się ustawiać w ten sposób żebyś przebywał na terytorium wroga jak najkrócej. Jeśli to możliwe omijaj czerwone (zasięg niemieckiej artylerii przeciwlotniczej) i niebieskie (zasięg myśliwców wroga) okręgi. Strona: 4 B-17 Flying Fortress II Mighty 8th – Poradnik GRY-OnLine S t a r t z l o t n i s k a Do startu w każdej misji możemy podejść na trzy sposoby. Pierwszym jest wydanie komendy rozpoczęcia misji (‘CTRL’ + ‘B’) i oddanie wszystkiego w ręce sztucznej inteligencji. Drugim jest własnoręczne wzbicie się 30-tonowym kolosem z widoku samolotu. Trzecim przejście do kabiny pilota i stamtąd, za pomocą odpowiednich dźwigni i przełączników uruchomienie maszyny. O ile sposób pierwszy nie wymaga już dodatkowego komentarza, tak pozostałym zostanie poświecony ten rozdział. Przed każdą misją najpierw musisz odczytać i podpisać rozkazy. Znajdują się one w zielonym zeszycie w pokoju odpraw (Briefing Room). Kiedy to zrobisz zostaniesz przeniesiony na lotnisko gdzie będziesz mógł rozpocząć operację. Po przejściu na widok samolotu wyłącz AI (‘M’). Teraz musisz dać rozkaz startu. Najprościej będzie jak wciśniesz kombinację klawiszy ‘CTRL’ + ‘B’. Jeśli jednak naprawdę lubisz symulacje przejdź do widoku wewnątrz kabiny, udaj się do radiooperatora, przełącz na widok instrumentów i wybierz zeszyt po lewej. Tam znajdziesz tą samą komendę. Po wydaniu rozkazu znów wróć do kamery na początku. Musisz uruchomić silniki. Każdy z nich jest przyporządkowany innemu klawiszowi. Licząc od lewej nr.1: ‘Q’, nr.2 ‘W’, nr.3 ‘E’, nr.4 ‘R’. Wybierz silnik nr.1 (nie zostaniesz poinformowany o jego wyborze ale będzie on aktywny) i wydaj komendę rozruchu (‘A’). Po chwili silnik zostanie uruchomiony. Teraz musisz zwolnić tylnie koło manewrowe (‘SHIFT’ + ‘T’) i hamulce (‘SHIFT’ + ‘P’). Samolot zacznie się poruszać. Do zwiększania/zmniejszania obrotów śmigieł służą klawisze ‘=’ / ‘-’. Teraz klawiszami ‘B’ i ‘N’ kierujesz nim tak, aby dojechać do pasa startowego. Teraz poczekaj chwilę na zezwolenie na start. Po otrzymaniu go przyśpiesz. Przy prędkości około 100 mph możesz podnieść samolot z lotniska ( ‘.’ aby wznieść się, ‘;’ aby zacząć opadać), schowaj podwozie (‘ST_G’) i zwiększ prędkość do około 180 mph. Widok na pulpit oczami drugiego pilota. Strona: 5 B-17 Flying Fortress II Mighty 8th – Poradnik GRY-OnLine Czas przejść do najtrudniejszego sposobu dającego zarazem najwięcej satysfakcji. Dzięki niemu poczujesz, że naprawdę opanowałeś tą maszynę. Po rozpoczęciu misji wydaj rozkaz startu i przejdź na widok instrumentów drugiego pilota. Jeśli nie jesteś zawodowym pilotem zapewne widok Cię przerazi. Nie martw się, opanowanie tego wszystkiego wcale nie jest takie trudne. Przejdźmy do najważniejszej rzeczy, czyli odpalenia silników. Rys.1 Rys.2 Rys.3 Rys.4 Pierwszą czynnością jest włączenie głównego przełącznika (duży czerwony przełącznik na Rys.1). Otwórz klapy do silników (ustawiasz na 100 przełączniki nad dźwigniami z literą ‘M’ – Rys.2). Te dwie czynności wykonujesz podczas rozruchu tylko raz, więc upewnij się, że wszystko jest ustawione dobrze. Teraz pozostało uruchomić każdy silnik z osobna. Ustaw zapłon silnika nr.1. Odpowiedzialny za to jest jeden z przełączników otaczających główny czerwony (Rys.1). Jeśli nie masz pewności, który, to przytrzymaj nad nim dłużej kursor, a pojawi się jego nazwa (‘Magneto control switch. Engine #1’). Następnie ustaw mieszankę (dźwignię z napisem ‘M1’ przesuń o dwa ruchy) i włącz pompę do silnika (Rys.1 dolny rząd przełączników pod przyciskami z numerem ‘3’ i ‘4’, pierwszy z lewej odpowiada za silnik nr.1). Teraz czas rozruszać silnik. Odpowiadają za to cztery przełączniki na lewo od steru (Rys.3 ; aby ustawić go do dołu należy kliknąć lewym przyciskiem myszy, prawy ustawi go do góry). Ustaw pierwszy przełącznik na polu ‘START’ silnika nr.1. Usłyszysz świst. Po około 4-5 sekundach ustaw na polu ‘MESH’ tego samego silnika drugi przełącznik. Nie puszczaj go dopóki sam nie odskoczy. Jeśli zrobiłeś wszystko dobrze usłyszysz dźwięk obracającego się śmigła. Teraz powtórz te czynności zaczynając od zapłonu z pozostałymi silnikami. Kiedy wszystkie cztery silniki będą już się obracać kliknij na hamulec (Rys.4 ; ‘BRAKE LOCK’). W zasadzie wszystko już zrobiłeś. Teraz musisz przenieść się na widok samolotu i resztę wykonać tak jak w poprzednim opisie (zwolnić koło manewrowe, dokołować na pas i wystartować). Gratuluję, właśnie uniosłeś latającą fortece na wszystkie możliwe sposoby. Strona: 6 B-17 Flying Fortress II Mighty 8th – Poradnik GRY-OnLine L o t Dzięki tej pomocy nigdy nie zboczysz z prawidłowej trasy. Do sterowania samolotem podczas lotu służą cztery klawisze (‘;’ dół, ‘.’ góra, ‘Z’ prawo, ‘X’ lewo). Na tym można by poprzestać ponieważ będziesz z tego korzystać tylko podczas startu i przy lądowaniu. Jeśli jednak chcesz przez cały czas pilotować bombowiec, to w utrzymaniu odpowiedniego miejsca w formacji pomoże Ci klawisz ‘H’. Po jego wciśnięciu pojawi się przezroczysty prostopadłościan. W jego środku masz się znaleźć, aby utrzymać prawidłowy lot. Opcja dostępna jest kilka minut po wystartowaniu, kiedy inny samolot z Twojej eskadry wzbiję się w powietrze. Jeśli zdecydujesz się oddać tą czynność w ręce AI musisz martwić się o załogę. Kiedy ktoś zostanie ranny, natychmiast wyślij pierwszą pomoc (jeśli toczy się walka najlepiej wysłać radiooperatora lub drugiego pilota). Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

B-17 Flying Fortress II: The Mighty 8th - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: