Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00540 006593 15342634 na godz. na dobę w sumie
Bajki z sukcesem w tle - ebook/pdf
Bajki z sukcesem w tle - ebook/pdf
Autor: Liczba stron:
Wydawca: Złote Myśli Język publikacji: polski
ISBN: 9788377017548 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> dla dzieci i młodzieży
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Ebook ten jest adresowany dla rodziców, którzy chcą już od najmłodszych lat wpajać dzieciom teorie związane z sukcesem, motywacją, pozytywnym myśleniem i odwagą.

Te inspirujące bajki dla dzieci można odtwarzać swoim pociechom do poduszki, lub jako rodzaj rozrywki w ciągu dnia. Zawarte w opowiadaniach przesłanie dotrze do młodych umysłów naszych pociech i zagnieździ się w nich, aby wkrótce wykiełkować i przynieść niesamowite plony.

Opowiadania te mogą być również kierowane do starszych dzieci. Mają one charakter uniwersalny i można na nie patrzeć jako na metafory - wówczas mogą być czytane przez dorosłych czytelników.

Od autora, Sławomira Żbikowskiego:

'Wymyśliłem cały zbiór bajek, swoją tematyką związanych z teorią sukcesu. Bajki te zaprezentowałem swoim dzieciom i wiem, że to działa. Za pośrednictwem bajek wiedza ta dociera do nich i zakorzenia się w ich główkach. Jestem przekonany, że dzięki niej ich życie stanie się znacznie łatwiejsze.

Dziś trzymasz w ręku publikację, w której znajdziesz wspomniane przed chwilą bajki. Nazwałem je „Bajkami z sukcesem w tle” i mam wielką i szczerą nadzieję, iż wkrótce staną się one ulubionymi opowieściami Twoich pociech, a także Twoimi. Niech ta wiedza kiełkuje w ich rozumkach i zapewni im znacznie łatwiejszy start w dorosłym życiu'.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

© Copyright by Złote Myśli Sławomir Żbikowski, rok 2013 Autor: Sławomir Żbikowski Tytuł: Bajki z sukcesem w tle Wydanie I Data: 24.05.2013 ISBN: 978-83-7701-754-8 Projekt okładki: Janusz Skierkowski Redakcja: Magdalena Michalak, Sylwia Fortuna Skład: Magda Wasilewska Złote Myśli sp. z o.o. 44–117 Gliwice ul. Toszecka 102 www.ZloteMysli.pl e-mail: kontakt@zlotemysli.pl Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana, ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody wydawcy. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. Spis treści Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 Zaklęcie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 Przemiana Niedźwiedzia Aleksa . . . . . . . . 27 Magiczne zaklęcie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41 Studnia życzeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 Jak zostać mistrzem . . . . . . . . . . . . . . . . 65 O trzech świnkach . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 Uwierzyć w siebie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91 O żółwiu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 Dziwny stwór . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115 Łąka o poranku . . . . . . . . . . . . . . . . . 123 S t u d n ia życzeń czyli o umiejętności stawiania sobie celów Co było w szkole? — mama kaczka w ten spo- sób zwracała się do Zuzi, niemal każdego dnia po powrocie z pracy. — Nic szczególnego. No po za tym całym pla- nowaniem. — Planowaniem? — mama nagle zainteresowa- ła się tematem. Zaprzestała krzątaniny po kuchni i usiadła obok córki. — Opowiesz mi o tym? — Pani mówiła nam, że w życiu bardzo waż- ne jest planowanie różnych czynności. A poza tym, powiedziała coś, czego do końca nie rozu- miem. — Tak, a co to takiego? 54 Studnia życzeń — Pani powiedziała, że najważniejszą rzeczą w życiu jest to, aby stawiać sobie cele — tu Zuzia zrobiła przerwę i spoglądając na mamę, wykrzy- wiła swój żółty dziobek w grymasie niezadowo- lenia. — Wiesz, mamo, ja nic z tego nie rozu- miem. — To nic, skarbie. Jeśli chcesz, to spróbuję ci to wytłumaczyć po swojemu. Co ty na to? — Wspaniale, mamo! — wykrzyknęła zadowo- lona Zuzia. — No dobrze, ale najpierw powiedz mi dokład- nie, co na ten temat mówiła pani nauczycielka. — Pani powiedziała, że cele to tak jakby ma- rzenia, tylko że zapisane na kartce papieru. Powie- działa również, że zapisanie celu jest jedną z naj- ważniejszych czynności, jakie należy zrobić, aby zrealizować własne marzenia. Ale ja nie jestem w stanie pojąć, jakie znaczenie ma to, że zapiszę swój cel. Przecież równie dobrze mogę je wypo- wiedzieć, a potem zapamiętać, tak aby pozostało w mojej głowie. To nawet prostsze, no nie? — To, co mówiła wam nauczycielka, jest naprawdę ważne i w całości się z nią zgadzam. 55 Bajki z sukcesem w tle Spróbuję ci to wyjaśnić, w prosty sposób. — Mama chwilę pomyślała, a potem zaczęła tymi słowami: — Pamiętasz bajkę o zaczarowanej studni ży- czeń? Zuzia kiwnęła głową. — W tamtej bajce małe kaczuszki odnalazły magiczną studnię. Kiedy podchodziły i wrzucały monetę, mogły wypowiedzieć swoje pragnienia, a studnia je spełniała. Jeśli sobie dobrze przy- pomnisz, aby znaleźć tę studnię, małe kaczuszki przemierzyły niemal cały świat wzdłuż i wszerz, a w dodatku, aby do niej dotrzeć, kierowały się spe- cjalną mapą i wskazówkami wielkiego czarodzieja. Tak naprawdę była to tylko bajka. Nie istnieje żad- na studnia życzeń znajdująca się na krańcu świata. Nie ma także żadnej mapy, która by do niej prowa- dziła. Nie znajdziesz również czarodzieja, który by wskazał ci do niej drogę. Na twarzy małej kaczuszki nagle pojawił się smutek. Prawdopodobnie Zuzia wierzyła w istnie- nie takiej magicznej studni spełniającej życzenia. Tymczasem mama powiedziała właśnie, że była to 56 Studnia życzeń tylko opowiastka dla dzieci. Mama oczywiście do- strzegła zawiedzioną minkę córeczki, więc podjęła opowieść: — Prawda, kochanie, jest taka, że takie ma- giczne studnie istnieją. Ale wcale nie na samym końcu świata. One znajdują się w każdym z nas. Każdy ma swoją magiczną studnię życzeń, któ- ra spełnia tylko jego życzenia. Nie trzeba mieć żadnej mapy ani nie potrzeba pomocy czarodzie- ja. Nie potrzeba długotrwałej wędrówki, aby ją znaleźć. Wystarczy jedynie poprosić, a ona speł- ni każde twoje życzenie. W dodatku nie musisz do niej niczego wrzucać. Nie potrzebujesz żad- nych monet. Spełnianie marzeń jest całkowicie darmowe. — Mamo, czy to, co mówisz, to prawda?! — Zuzia słuchała mamy jak zaczarowana. — Oczywiście że to prawda — mama pogładzi- ła kaczusię po skrzydełkach i po główce. — Każdy ją ma, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę z jej ist- nienia. Niektórzy przeżywają całe swoje życie, nie wiedząc, że ją mają. Takie zwierzęta są zazwyczaj bardzo nieszczęśliwe. 57 Bajki z sukcesem w tle — Czy to znaczy, że wystarczy, iż wypowiem życzenie i moja studnia je spełni? — dopytywała Zuzia. — W sumie to tak — podjęła dalsze wyjaśnie- nia mama. — Już samo wypowiedzenie życzenia sprawia, że studnia zaczyna jego realizację. Jednak jej prawdziwa potęga zostaje uruchomiona dopiero wtedy, gdy zawrzesz z nią umowę. A taka umowa jest ważna dopiero wtedy, gdy zostanie zapisana na kartce papieru. Kiedy sformułowane życzenie zostanie zapisane, nic na świecie nie jest w stanie przeszkodzić twojej studni życzeń, aby je zrealizo- wała. — Aha, to po to jest to całe zapisywanie celów! — wykrzyknęła nagle Zuzia. — Teraz zaczynam to wszystko rozumieć. Tylko że nasza pani mówiła jeszcze o jakichś zasadach „jak formułować nasze cele”. Ale ja niewiele z tego zapamiętałam. Czy ty, mamo, wiesz coś na ten temat? — Oczywiście, kochanie. Każdy, kto chce reali- zować swoje cele, musi znać te zasady. — Mama spojrzała znacząco na swoją córkę. — Te zasady nie są trudne, ale większość zwierząt nie ma o nich 58 Studnia życzeń pojęcia lub o nich zapomina. Wtedy formułują życzenia w sposób niewłaściwy i zamiast spełnio- nych marzeń dostają nędzne ochłapy lub wręcz porażki. — Ale dlaczego studnia życzeń robi im takie psikusy? — Zuzia była zaskoczona. — To nieład- nie z jej strony. — To nie jest złośliwość studni ani jej chęć zro- bienia psikusa. Ona zawsze spełnia dosłownie to, o co ją prosisz. Jeśli zapiszesz nieodpowiednie ży- czenie, to właśnie takie zostanie spełnione — nie- odpowiednie. — Czy wyjaśnisz mi, mamo, te zasady i podasz odpowiednie przykłady? Może wtedy lepiej to zro- zumiem i zapamiętam. — Oczywiście, córeczko. To bardzo dobry po- mysł. Weź kartkę papieru i ołówek. Podyktuję ci te zasady, a ty zapiszesz je sobie i zachowasz na zawsze, aby nigdy o nich nie zapomnieć. Kaczuszka wybiegła z kuchni. Chwilkę potem rozsiadła się ponownie przy kuchennym stole, uzbrojona w ołówek i czystą kartkę papieru. — Możemy zaczynać? 59 Bajki z sukcesem w tle Zuzia kiwnęła łebkiem i zakwakała z uśmie- chem na dziobie. — Jestem gotowa. — Po pierwsze twój cel powinien być dokład- ny, tak aby studnia życzeń nie musiała zgadywać, co tak naprawdę miałaś na myśli. Jeśli na przykład napiszesz „chcę być bogata”, studnia nie będzie wiedziała, czego tak naprawdę oczekujesz. Dla jed- nych bycie bogatym to posiadanie własnej chatki w lesie, a dla kogoś innego cała skrzynia klejnotów nie oznacza bogactwa. Musisz być więc konkretna. — A jeśli napiszę, że „Chciałabym mieć dwa- dzieścia złotych monet”, czy to będzie dobrym ży- czeniem. — Tak, to jest właśnie konkretne postawienie celu. Drugą ważną cechą zapisywanych celów jest ich ścisłe określenie w czasie. Należy określić do- kładnie, kiedy spodziewasz się dany cel zrealizo- wać. Na przykład: „Za rok, to jest 20 maja 2014 roku będę posiadała dwadzieścia złotych monet”. Z tak zapisanym życzeniem twoja studnia poradzi sobie bez trudu. Zuzia skrupulatnie notowała każde wypowia- dane przez mamę słowo. Starała się pisać jak naj- 60 Studnia życzeń staranniej, aby nie mieć problemów z późniejszym odczytaniem tych zasad. W końcu postawiła krop- kę na końcu zdania, odwróciła głowę w stronę mamy i zapytała: — Czy to już wszystko? — Te dwie zasady są najistotniejsze, jednak nie są wystarczające. Zapisując swoje życzenie, należy być ostrożnym, aby nie wpaść w pułapkę. Otóż nasze studnie życzeń mają swoje ograniczenia. Na przykład nie istnieje dla nich słowo „NIE”. Za każdym razem, gdy spisując swój cel, ktoś użyje słowo „NIE”, jego studnia życzeń pomija je i przez to całkowicie zmienia sens życzenia. Kiedy zapiszesz: „nie będę robiła tego lub tamtego”, twoja studnia życzeń przeczyta jedynie „będę robiła to lub tamto”. W ten sposób spełnio- ne zostaje życzenie odwrotne do zamierzonego. Tak wiele zwierząt prosi swoje studnie życzeń o to, aby nie były głodne lub aby nie były chore. A w efekcie dostają od swoich studni głód i choroby. — Nie zdawałam sobie sprawy z tego, jak waż- ne jest odpowiednie formułowanie swoich celów. Czy słowo „NIE” to jedyna pułapka, czy też jest ich więcej? 61 Bajki z sukcesem w tle — Są jeszcze inne, choć odrobinę mniej groźne. Innymi pułapkami są słowa „chciałabym”, „chcę”, a także „pragnę”. Studnia życzeń traktuje je do- słownie i sprawia, że nadal chcesz czy też nadal pragniesz. — A więc zamiast „chcę mieć dwadzieścia zło- tych monet”, powinnam napisać „mam dwadzie- ścia złotych monet”, czy tak? — Tak, córeczko. Jesteś bardzo pojętna, znacz- nie bardziej, niż ja byłam w twoim wieku. Szybko się uczysz. — A co powinnam zrobić potem? — Zuzia okazała się bardzo dociekliwą słuchaczką. — Jak to potem? — No, jak już napiszę na kartce papieru swoje życzenie, ten swój cel, to co mam zrobić z tą kart- ką? Czy mam ją wrzucić do studni? — Oczywiście że nie. Studnia, o której mówię, znajduje się wewnątrz każdego z nas i nie da się jej odnaleźć w sensie fizycznym. To znaczy, że nie da się jej zobaczyć i dotknąć. Ale można ją sobie wy- obrazić. Można w tym wyobrażeniu wrzucić zapi- sane życzenie głęboko do jej wnętrza. Ale tak na- 62 Studnia życzeń prawdę nie jest to konieczne. Wystarczy, że życzenie zostało zapisane, a już podpisałaś kontrakt ze swoją studnią. Dla lepszego efektu warto swoje najważ- niejsze cele nosić przy sobie. Na przykład w kie- szonce pod skrzydełkiem. A dla osiągnięcia pioru- nujących efektów można to zaklęcie odczytywać po kilka razy w ciągu dnia. Studnie życzeń uwielbiają słuchać zawartego w kontrakcie życzenia odczy- tywanego przez ich właściciela. A kiedy go słyszą, wzmagają swoje starania, aby to życzenie spełnić. — Mamo, a co jeśli ktoś, na przykład malutka ka- czuszka lub kurczaczek, nie potrafi jeszcze pisać? — To bardzo dobre pytanie — pochwaliła mama. — Wtedy wystarczy wziąć kredki lub ołó- wek i narysować to, o czym się marzy. Studnia ży- czeń na pewno zrozumie, co jej właściciel miał na myśli. Taki rysunek jest traktowany jak spisany kontrakt i studnia życzeń na pewno spełni przed- stawione na nim życzenie. — To wspaniale! — Zuzia zarzuciła swoje malut- kie skrzydełka na szyję mamy. — Wiesz, mamo, szko- da, że to nie ty jesteś naszą nauczycielką. Gdybyś to ty tłumaczyła nam lekcję na temat stawiania celów, 63 Bajki z sukcesem w tle na pewno więcej dzieci by ją zrozumiało i nauczyło się, jak ważna jest ta umiejętność. — Zuzia zamyśli- ła się przez chwilę, a potem zwróciła do mamy: — A czy mogę opowiedzieć o studni życzeń gąsce Tosi? Ona jest moją najlepszą przyjaciółką, a jej rodzice są bardo biedni. Zapewne nie mają pojęcia o tym, jak zapisywać życzenia do ich magicznej studni. Mam nadzieję, że ta opowieść odmieni ich życie. — Ja też mam taką nadzieję — mama objęła Zuzię swoim długim skrzydłem. Jeszcze nigdy nie była tak dumna ze swojej córeczki. — To cudow- nie, że pomyślałaś o swojej koleżance, córeczko. Jesteś wspaniałą kaczuszką. — Dzięki, mamo. Ty też jesteś wspaniała — powiedziała Zuzia, odwzajemniając uścisk. Chwilę potem mama zabrała się za gotowa- nie obiadu. Zuzia nie traciła czasu. Zaraz zabrała się za spisywanie swojego pierwszego oficjalnego kontraktu z magiczną studnią życzeń. To był początek jej wielkiej przygody zwanej szczęśliwym życiem. Życiem pełnym wspaniałych przygód, zrealizowanych marzeń i niezliczonej liczby spełnionych życzeń. 64 Złote Myśli polecają Oskar i reszta Ewa Pałczyńska-Winek Niesamowicie zabawne opowiadania, często zakończone jeszcze śmieszniejszymi pointa- mi. Wciągają bez granic! Poczucie humoru to niesamowicie istotna rzecz, która bardzo przyda- je się w życiu. Jestem pewien, że ty też masz duże poczucie humo- ru i lubisz czytać zabawne opowiadania. Jeśli tak właśnie jest, to już za chwilę na twojej twarzy pojawi się uśmiech od ucha do ucha. Tak właśnie działa na czytelników zbiór opowiadań zatytułowany Oskar i reszta. Książka opowiada o małym chłopcu Oskarze, który próbuje porozumieć się ze swoimi rodzicami, co owocuje szeregiem niezwykle zabawnych nieporozumień. Odkrywa także nowe zastosowania wie- lu znanych powiedzonek, którymi posługują się zarówno dorośli, jak i dzieci. Francuzi mają Mikołajka, Polacy mają Oskara! Nie sposób nie zauważyć podobieństwa opowiadań zawartych w tej książce do niesamowicie popularnego cyklu opowiadań o Mikołajku, które są na listach bestsel- lerów w wielu księgarniach. Książkę możesz zamówić na stronie wydawnictwa Złote Myśli: http://oskar.zlotemysli.pl Złote Myśli polecają ABC Mądrego rodzica. Inteligencja twojego dziecka Jolanta Gajda Wyobraź sobie, że Twoje dziecko jest już duże. Patrzysz na jego osiągnięcia. Patrzysz, jak dzielnie radzi sobie z życiem, jak pozytywną i szczęśliwą jest osobą. Wiesz, że warto było zgłębiać tajniki rozwijania naturalnej inteligencji dziecka, gdy było jeszcze małe. Wiesz, że Twoje codzienne właściwe działania, Twoje podejście i wiedza zaprocentowały… Zgodzisz się ze mną, że trudno o większą satysfakcję, prawda? Dzięki tej książce lepiej poznasz swoją pociechę, dostrzeżesz cechy, które dotychczas umykały Twojej uwadze, zobaczysz to, co autorka wi- dzi w każdym dziecku bez wyjątku – olbrzymi potencjał i niesamowite pokłady możliwości, które tylko czekają na to, by je odkryć i rozwinąć. Dowiesz się: ) ) ) ) Czym jest inteligencja językowa i jakie działania podjąć, by ją roz- wijać u swojego malucha. Dlaczego „nie taki diabeł straszny...”, czyli jak rozwiniesz u dziecka inteligencję logiczno-matematyczną. Jakie ćwiczenia i zabawy stosować, by rozwinąć inteligencję wizu- alno-przestrzenną, naukową i emocjonalną. Jak zachęcić dziecko do nauki i zdobywania nowych umiejętności, np. nauki języków. Nie ma na co czekać. Działaj teraz, zdobądź wiedzę, która pozwoli roz- winąć intelekt Twojego dziecka i pozwoli mu osiągnąć szczyty w do- rosłym życiu. Książkę możesz zamówić na stronie wydawnictwa Złote Myśli: http://inteligencja-dziecka.zlotemysli.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Bajki z sukcesem w tle
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: