Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00434 013994 15966629 na godz. na dobę w sumie
Baldur s Gate II: Tron Bhaala - poradnik do gry - ebook/pdf
Baldur s Gate II: Tron Bhaala - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 39
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> rpg
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

W poradniku tym znajdziecie mapy kluczowych, występujących w grze lokacji z zaznaczonymi na nich ważniejszymi punktami (istotniejsze potwory i NPC’ty, przejścia do innych pomieszczeń, itp.) oraz ich opisy.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-I: Saradush
-II: Saradush - Kanały
-III: Więzienie
-IV: Lochy Zamku Gromnira Il-Khana
-V: Zamek Gromnira
-VI: Północny las
-VII: Świątynia Nyalee
-VIII: Maszerujące góry
-IX: Siedziszcze Yaga Shury - I piętro
-X: Siedziszcze Yaga Shury - II piętro
-XI: Obóz Yaga Shury
-XII: Oaza
-XIII: Amkethran
-XIV: Kryjówka Abazigala
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 27

Informacja o grze

Dodatek do Baldur's Gate II kontynuuje główny wątek z gry, rzucając nas w wir nowych wydarzeń i w nowe miejsca opanowane wojną i chaosem.

Gra Baldur's Gate II: Throne of Bhaal, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2001 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Baldur’s Gate II Tron Bhaala autor: Tomasz Cisłowski (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Baldur’s Gate II: Tron Bhaala – Poradnik GRY-OnLi ne SPIS TREŚCI Wstęp________________________________________________________________ 3 I: Saradush ___________________________________________________________ 4 II: Saradush - Kanały____________________________________________________ 7 III: Więzienie _________________________________________________________ 8 IV: Lochy Zamku Gromnira Il-Khana ________________________________________ 9 V: Zamek Gromnira _____________________________________________________ 9 VI: Północny las _______________________________________________________ 10 VII: Świątynia Nyalee __________________________________________________ 11 VIII: Maszerujące góry _________________________________________________ 12 IX: Siedziszcze Yaga Shury - I piętro_______________________________________ 13 X: Siedziszcze Yaga Shury - II piętro_______________________________________ 14 XI: Obóz Yaga Shury ___________________________________________________ 15 XII: Oaza ____________________________________________________________ 16 XIII: Amkethran ______________________________________________________ 17 XIV: Kryjówka Abazigala ________________________________________________ 18 XV: Las Sendai ________________________________________________________ 21 XVI: Enklawa Sendai ___________________________________________________ 22 XVII: Melissana _______________________________________________________ 25 XVIII: Twierdza Strażnika _______________________________________________ 26 XIX: Twierdza Strażnika - Poziom 1________________________________________ 27 XX: Twierdza Strażnika - Poziom 2 ________________________________________ 28 XXI: Twierdza Strażnika - Poziom 3________________________________________ 29 XXII: Twierdza Strażnika - Poziom 4 _______________________________________ 32 XXIII: Podziemia Illytydów ______________________________________________ 34 XXIV: Podziemia Githyanki ______________________________________________ 35 XXV: Twierdza Strażnika - Poziom 5 _______________________________________ 36 XXVI: Demogorgon ____________________________________________________ 38 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Baldur’s Gate II: Tron Bhaala – Poradnik GRY-OnLine Wstęp Dodatek Baldur s Gate II: Throne of Bhaal (Tron Bhaala) kończy epicką sagę opowiadającą o przygodach dziecka boga wojny Bhaala, która rozpoczęła się w warowni Candlekeep w grze Baldur s Gate. W Throne of Bhaal możemy odkrywać nowe miasta i podziemia podążając głównym wątkiem Shadows of Amn. Wędrujemy po ziemiach Tethyru, w czasach gdy olbrzymia wojna powoduje skali niespotykanej wcześniej w świecie Forgotten Realms. Na potrzeby gry przygotowano nowy zestaw opcji Advanced Dungeons Dragons takich jak nowe charakterystyki postaci, nowe NPC do przyłączenia, nowe dialogi i relacje pomiędzy członkami drużyny oraz ponad 40 czarów z wysokich poziomów magii. Podniesiono granicę doświadczenia postaci do ośmiu milionów, co pozwala osiągnąć niektórym klasom nawet 40 poziom. zniszczenia w W poradniku tym znajdziecie mapy kluczowych, występujących w grze lokacji z zaznaczonymi na nich ważniejszymi punktami (istotniejsze potwory i NPC ty, przejścia do innych pomieszczeń, itp.) oraz ich opisy. Autor poradnika postarał się również zasugerować wam skuteczne sposoby walki z niektórymi przeciwnikami, ich słabe strony, preferowane ataki, wymienia też przedmioty jakie znajdziemy po unicestwieniu wroga, itp. Mamy nadzieję iż taka forma poradnika pozwoli wam w pełni cieszyć się możliwościami jakie gra ta oddaje w ręce gracza i ostatecznie wyjaśnić zagadkę losu dziecięcia Bhaala. Jednocześnie chcielibyśmy przypomnieć, iż na naszych stronach znajdziecie również poradniki do poprzednich części sagi Baldur’s Gate, najprościej możecie do nich trafić korzystając z linków poniżej. (cid:131) Poradnik do Baldur’s Gate 2: Cienie Amn – Opis lokacji (cid:131) Poradnik do Baldur’s Gate 2: Cienie Amn – Opis przedmiotów (cid:131) Poradnik do Baldur’s Gate (cid:131) Poradnik do Baldur’s Gate: Opowieści z Wybrzeża Mieczy Strona: 3 www.gry-online.pl Baldur’s Gate II: Tron Bhaala – Poradnik GRY-OnLine I: Saradush 1. Tu się pojawiasz Na dzień dobry jesteś świadkiem scenki, w której dobra ciocia Melissana wiedzie strajkujących przeciw żołdakom z hunty Gromnira. Skutek wiadomy – krwawe pałowanie. Ponieważ teleportujesz się w sam środek zamieszek, siły porządkowe atakują cię jako szpiona. Uwaga! To nie Amn! Nikogo nie lekceważ, bo zobaczysz „rękę”. W Tronie Bhaala każdy wojak ma minimum 10 poziom, broń+2 i napój leczniczy, a magowie zawsze zaczynają od Zatrzymania Czasu. Po chrzcie bojowym czeka cię obowiązkowy dialog z ciocią Mel, która chce, byś znalazł sposób na przedostanie się do zamku Gromnira il-Khana i zabicie generała. 2. Tazit. Pocisk z katapulty zabił jego ojca. Za wskrzeszenie faceta punkt reputacji. 3. Ladacznica. Tak naprawdę jedynie udaje dziwkę, po to by zwabić dziecko Bhaala i uzyskać jego pomoc. O ile nie spłoszysz ją propozycją natychmiastowego skorzystania z wiadomych usług, poprosi cię o zabicie generała Gromnira Il-Khana, który zabił jej rodzinę. Po akcji na zamku wróć do niej po punkty. 4. Grupa żołnierzy Il-Khana napastuje elfów (głównie elfki). Możesz z nimi pobić długouchych, stłuc dzioby najemnikom albo nastraszyć ich, mówiąc, że jesteś Dzieckiem Bhaala. Ocalone elfy proszą o znalezienie dla nich schroniska, ponieważ karczmarz ich wygnał. Jak załatwisz sprawę z kapłanką (lokacja 5), poinformuj ich o tym za 1 punkt reputacji i 3000XP. 5. Świątynia Waukeen. W regałach po prawej można znaleźć losowe wysokokręgowe zwoje. Od siostry Farielli można kupić mikstury geniuszu, niezbędne dla maga i wodę święconą - niezbędną do ukończenia misji w Opuszczonym Więzieniu Miejskim. Siostra Fariella może zaopiekować się Strona: 4 www.gry-online.pl Baldur’s Gate II: Tron Bhaala – Poradnik GRY-OnLine bezdomnymi elfami z lokacji 4. Jeśli powołasz się na Pyrgama Alesona, siostra udostępni ci klucz do lochów zamku Gromnira, z tym że złe postacie muszą ją zaszantażować rozpowiedzeniem po mieście o jej obu romansach - przy każdej opcji 1000XP. Można też zabić albo okraść zakonnicę. 6. Archiwum Wiedzy Tajemnej, czyli sklep z czarami. Chwilowo jest nieczynny, ponieważ właścicielowi skradziono księgę czarów. Poprosi cię on o przeprowadzenie śledztwa, wskazując jako podejrzanego Hectana z karczmy Kuflowe Drzewo oraz dzieci i halfingi, ponieważ znalazł ślady małych stóp pod oknem. W księgarni można dostać: Torbę Przechowywania, Futerał na mikstury, pierścień odporności na ogień, buty szybkości, zwoje ze wszystkimi dostępnymi w Tronie Bhaala czarami. Uwaga: Aby nauczyć się czaru bez możliwości straty zwoju (oraz by nauczyć się ich więcej niż pozwala inteligencja) - należy łyknąć sobie miksturę geniuszu, a te sprzedaje hurtowo Świątynia Waukeen z lokacji 5. 7. Kuflowe drzewo a) w rogu między szynkwasem a zapleczem stoi Hectan. Początkowo zaprzecza, że ma jakikolwiek związek z kradzieżą w Archiwum, ale gdy przedstawić mu zeznania Squipa - przyznaje się i proponuje oddanie księgi za zwój teleportacji od Łazarza. Można: (cid:131) okraść go lub zabić i w ten sposób odzyskać księgę. Łazarz nagrodzi dostępem do towaru i 5000XP (cid:131) przynieść mu zwój od Księgarza. Łazarz uprzedzi, że użycie zwoju ze względu na magię oblężniczą, która uniemożliwia teleportację jest śmiertelnie niebezpieczne. Jeśli uprzedzimy Hectana - 5000XP, jeśli nie - 5000XP i -1 punkt reputacji. b) Peltje - szaleniec, który opowiada o sabacie wampirów żyjących w opuszczonym więzieniu. c) Na antresolce stoi właściciel Pyrgam Aleson, niezły tekściarz. Jeśli zmotywować go losem Saradush (albo dać 1000 sztuk złota) może podzielić się z tobą informacją o tym, że siostra Fariella z lokacji 5 ma klucze do lochów zamku Gromnira. d) Po zmroku na antresolce pojawiają się dwie kurtyzany: dziewka i facio. Proponują ci wspólną noc - można stargować do 20 sztuk złota. Jest to pułapka - w rzeczywistości są to wampiry, o których wspomniał szalony . Atak jest ostry - na numerek przenosi się tylko samotna główna postać i automatycznie zostaje otoczona przez cztery bestie. Uwaga: Lepiej zabezpieczyć się przed utratą poziomów. Ma to wszystko swój plus - dzięki temu znalazłeś się w lochach zamku Gromnira, tam bowiem znajduje się legowisko wampirów. 8. Squip, ulicznik. Jeśli uprzednio rozmawiałeś z Łazarzem i Hectanem, Squip się przyzna (suma dowolna, groźba też skuteczna), że na zlecenie Hectana ukradł księgę czarów Łazarza Księgarza, a potem oddał ją szefowi. 9. Kwatera główna straży miejskiej. Tu trafiasz na niby-filmik, z którego dowiadujesz się o niesłusznym aresztowaniu Mateo, którego oskarża się o kolaborację z wrogiem. Kapitan Samand także nie jest pewny, więc chwilowo przyaresztował podsądnego, a śledztwo zleca tobie (jeśli chcesz). Od Mateo, który jest w loszku na dole, dowiadujesz się, że oskarżyła go hrabina Santele, choć nikt nie rozumie dlaczego. 10. Dom hrabiny Santele. 11. Dom Kisera Jhaeri. Kiser po przedstawieniu mu zarzutów, wyjdzie z kontrpropozycją - odda porwanego Ardica w zamian za likwidację arcymaga Saradush Errarda (lokacja 15). Jeśli zaś gramy złą postacią pojawia się możliwość zamordowania hrabiny. Arystokratka poszczuje cię co prawda gwardzistami, ale Kiser nagrodzi 10.000 sztuk złota i 5000XP. Po czym roześmieje ci się w twarz, przyzna, że jest zdrajcą i wyteleportuje. W nagrodę za mord na magu (Errard 20000XP, paru gwardzistów-leszczy i spadek reputacji... tu uwaga - nie zabijaj iluzji maga, bo za każdą spada reputacja) Kiser roześmieje ci się w twarz, przyzna, że jest zdrajcą i wyteleportuje się- 5000XP. Strona: 5 www.gry-online.pl Baldur’s Gate II: Tron Bhaala – Poradnik GRY-OnLine Hrabina i Ardic narobią alarmu, że upadnie miasto, ale spoko – spałem tu po asasynacji maga jeszcze przez tydzień i nic. 12. Jeśli knowania Kisera przedstawisz Errandowi, ten dzięki czarom dowie się, gdzie Kiser trzyma Ardika - po prostu w piwnicy. Po wejściu tam i zabiciu Kisera z ochroną uwalniasz Ardica 7000XP, a potem idziesz pochwalić się tym przed hrabiną Santele (lokacja 13) - 5000XP. 13. Zwykły dom 14. Zamieszki na tle rasowym: ludzie kontra krasnoludy. Można zignorować, wesprzeć dowolną stronę, albo uświadomić im, że prawdziwy wróg jest na zewnątrz. W trzecim przypadku domyślą się, że jesteś Dzieckiem Bhaala i zwieją. 15. Koszary. Ork dowódca od razu wygania z Wojennej Zony i jeśli go nie posłuchać - będzie sparing z garnizonem. Ilość sparing partnerów zależy od tego, czy uda ci się zlikwidować gońca po posiłki. Bez wsparcia chłopców jest 8, z rezerwowymi ze 30, ale wszystko leszcze po 650XP. W prawym kufrze przy środkowym łóżku jest klucz do kanałów (do kanałów można dostać się też z podziemi zamku Gromnira). 16. Opuszczone więzienie miejskie Strona: 6 www.gry-online.pl Baldur’s Gate II: Tron Bhaala – Poradnik GRY-OnLine II: Saradush - Kanały Lokacja nieciekawa fabularnie, ale dla walczaków to istna kopalnia XP i standardowej broni+2 1. Mag z Zatrzymaniem czasu 2. Niby-filmik z którego wynika, że robiący podkop saperzy Yaga Shury boją się nieumarłych nawiedzających te kanały, ale zaraz po twoim pojawieniu się cała ekipa zgodnie się na ciebie rzuci. 3. Mag z tradycyjnym Zatrzymaniem czasu i masowy !!! atak biesów z cienia. Bez kapłana, ochrony przed stratą poziomów i unieruchomieniem - prawie pewna „rąsia”. 4. Po odkryciu tajnych drzwi, możesz przedostać się do lochów zamku Gromnira - 3000XP. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Baldur s Gate II: Tron Bhaala - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: