Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00524 008013 15904452 na godz. na dobę w sumie
Battlefield 2: Jednostki Specjalne - poradnik do gry - ebook/pdf
Battlefield 2: Jednostki Specjalne - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 55
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do Battlefield 2: Special Forces zawiera opis tego, co dodano, a więc: nowych pojazdów, giwer i wyposażenia, oraz przede wszystkim wnikliwą analizę taktyczną wszystkich map.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Analiza map] Wstęp
-[Analiza map] Devil’s Perch
-[Analiza map] Ghost Town
-[Analiza map] The Iron Gator
-[Analiza map] Leviathan
-[Analiza map] Mass Destruction
-[Analiza map] Night Flight
-[Analiza map] Surge
-[Analiza map] Warlord
-[Wyposażenie] Nightvision
-[Wyposażenie] Tear Gas
-[Wyposażenie] Flashbang
-[Wyposażenie] Grappling Hook
-[Wyposażenie] Zip Line
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 21

Informacja o grze

Special Forces jest oficjalnym rozszerzeniem gry Battlefield 2, skupiającym się w całości na odzwierciedleniu potyczek elitarnych oddziałów specjalnych, tak diametralnie różniących się od starć regularnych oddziałów wojskowych.

Gra Battlefield 2: Special Forces, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2005 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Battlefield 2 Special Forces autor: Maciej „Sandro” Jałowiec (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Battlefield 2: Special Forces – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstępniak ____________________________________________________________ 3 Objaśnienia ___________________________________________________________ 4 Analiza map ___________________________________________________________ 5 Wstęp______________________________________________________________ 5 Devil’s Perch ________________________________________________________ 6 Ghost Town _________________________________________________________ 8 The Iron Gator ______________________________________________________ 10 Leviathan __________________________________________________________ 12 Mass Destruction ____________________________________________________ 14 Night Flight ________________________________________________________ 16 Surge _____________________________________________________________ 18 Warlord ___________________________________________________________ 20 Wyposażenie _________________________________________________________ 22 Nightvision_________________________________________________________ 22 Tear Gas ___________________________________________________________ 25 Flashbang__________________________________________________________ 29 Grappling Hook _____________________________________________________ 31 Zip Line ___________________________________________________________ 34 Bronie ______________________________________________________________ 37 Bronie standardowe __________________________________________________ 37 Bronie od odblokowania_______________________________________________ 40 Pojazdy _____________________________________________________________ 42 Pojazdy transportowe ________________________________________________ 42 Pojazdy powietrzne __________________________________________________ 47 Pojazdy jednoosobowe _______________________________________________ 49 Obiekty interaktywne __________________________________________________ 52 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Battlefield 2: Special Forces – Poradnik GRY-OnLine Wstępniak Witam w poradniku do Battlefield 2: Special Forces. Opisywana tu gra jest jedynie dodatkiem, stąd też po informacje dotyczące samej idei rozgrywki i sposobu na przetrwanie odsyłam do tekstu dotyczącego podstawki. Poradnik zawiera opis tego, co dodano, a więc: nowych pojazdów, giwer, map i wyposażenia. Przy analizowaniu tych dwóch pierwszych elementów posłużyłem się szkolną skalą ocen (od 1 do 6). Są to oceny dość subiektywne, ale sądzę że nawet takie okażą się przydatne wszystkim laikom. Ci, co dużo grali w Battlefield 2 wiele tu nie znajdą – poznali oni tajniki walki na tyle dobrze, że przyswojenie sobie wszystkich nowości, jakie niesie ze sobą BF2: SF zajmie im – góra – kilka godzin. Do kogo jest zatem kierowany ten poradnik? Odpowiadam: do tych, co dopiero wkraczają w świat FPS-ów Online i serii Battlefield (czyli np. kupili za jednym zamachem i podstawkę, i dodatek). Do tych, co potrzebują wskazówek. Za pomoc przy tworzeniu poradnika dziękuję graczom BF2:SF udzielającym się na forum Gry- OnLine. Są to: zuromil, bone_man, piokos i Olivcha.pl. Dziękuję również mojemu bratu, który na moją prośbę sprawdził w dodatku to i owo... i podsunął parę pomysłów na wzbogacenie tego tekstu w kilka interesujących informacji. Nie przedłużając wstępniaka, życzę miłej lektury, setek zdobytych flag i tyluż wirtualnych ofiar. :-) Maciej „Sandro” Jałowiec Strona: 3 Battlefield 2: Special Forces – Poradnik GRY-OnLine Special Forces w pigułce: Objaśnienia • W dodatku mamy sześć stron konfliktu: amerykański Navy SEAL, brytyjski SAS, jednostki specjalne MEC (MECSF), partyzantów (Bliski Wschód), rebeliantów (Rosja) i rosyjski Specnaz. • Specnaz, rebelianci i partyzanci korzystają z tego samego uzbrojenia (z wyjątkiem wyrzutni rakiet – Specnaz używa znanych z podstawki Eryxów, a reszta ma RPG-7). • Na mapach w Special Forces w ogóle nie ma samolotów. • Navy SEAL jako jedyna frakcja dysponuje lotniskowcem i okrętem podwodnym. • Nowe Unlocks (karabiny) ze Special Forces są również dostępne w podstawowej wersji gry (po ich uprzednim odblokowaniu, oczywiście). • Na niektórych nowych mapach istnieją tzw. obiekty interaktywne, z którymi można coś zrobić. Po więcej szczegółów zapraszam do rozdziału „Obiekty interaktywne”. • Dodano 8 map (z czego 3 są nocne) i 10 pojazdów. • Pojawiły się nowe odznaki (10), medale (6) i baretki (10). Określenia wykorzystywane w tekście: • Jednostki pancerne – czołg, transporter, BMP 3. • Zabawki Commandera – artyleria oraz urządzenia odpowiadające za Skan i UAV. • Piechota przeciwpancerna – żołnierze klas Anti-Tank i Spec Ops. • Helikopter transportowy – UH-60 Blackhawk lub Mi-17. • Posterunek, punkt, spawn – flaga (możliwa do przejęcia, oczywiście). Strona: 4 Battlefield 2: Special Forces – Poradnik GRY-OnLine Analiza map W s t ę p Na kilku następnych stronach poradnika znajdują się objaśnienia dotyczące wszystkich nowych map. Nie ma oczywiście uniwersalnego sposobu na wygranie rundy na danym terenie. To, co tu znajdziecie, to garść wskazówek i porad oraz wyszczególnienie najważniejszych miejsc na planszach. Każda mapa występuje w trzech wariantach – 16-osobowym, 32-osobowym i 64-osobowym, a więc dokładnie tak, jak to miało miejsce w podstawce. Ograniczyłem się do opisywania tylko tych ostatnich wersji, bowiem pozostałe różnią się na ogół tylko dostępnością sprzętu i liczbą flag do przejęcia. Kółkami z cyframi rzymskimi oznaczone są bazy obu drużyn oraz miejsca, gdzie można zaopatrzyć się w ciężki sprzęt. Szczegóły znajdziecie przy opisach poszczególnych map. Oznaczenie w tekście – [cyfra rzymska]. Zielone kółka to miejsca szczególne np. ważniejsze obiekty interaktywne i flagi, czy też miejsca trudne pod względem defensywnym i ofensywnym. Szczegółowe opisy umieszczone zostały przy każdej analizie danej mapy. Różowe okręgi z cyframi oznaczają kryjówki snajperskie, miejsca z dobrym punktem widokowym na pole bitwy oraz gniazda grenadierów (Anti-Tank). Oznaczenie w tekście – [cyfra]. Każdą mapę przeanalizowałem i sprawdziłem pod względem: • Ukształtowania terenu – możliwości poruszania się sprzętem ciężkim. • Dostępności stron konfliktu do flag – ze względu na odległości i samo położenie masztów. • Możliwości poruszania się pojazdami po mapie – ze względu na liczne barykady i nierówności terenu. • Dostępności sprzętu ciężkiego – ze względu na jego potężne wsparcie dla piechoty. Mapy w Special Forces są na tyle małe, że flagi często przechodzą z rąk do rąk, a sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie. Uważnie przyglądaj się mapie terenu i wyciągaj wnioski – jaką klasą grać i gdzie najbardziej potrzebne są posiłki. Warto pamiętać również, że przy głównych bazach obu stron znajdują się urządzenia wykorzystywane przez Commandera. Jeśli grasz Komandosem (Spec Ops), podkradnij się do wrogich zabaweczek i zniszcz je ładunkami C4. Dzięki patch’om do Battlefielda 2 można teraz dostać dodatkowe punkty za takie działanie. Strona: 5 Battlefield 2: Special Forces – Poradnik GRY-OnLine D e v i l ’ s P e r c h Nazwa mapy: Devil’s Perch Lokacja: wybrzeża Libanu Frakcje: MECSF vs Navy SEAL Tryb: Conquest Assault Opis mapy: Akcja rozgrywa się w nocy, na kilku wyspach leżących blisko wybrzeża Libanu. Ciemność jest tu nieźle wymieszana ze światłem, co zmusza do ciągłego włączania i wyłączania noktowizora. Ponadto wszelkie uliczki są na tyle ciasne, że poruszanie się transporterami (z ciężkiego sprzętu tylko one tu są) po mapie jest wyjątkowo uciążliwe. Wystarczy chwila nieuwagi, by wroga piechota przeciwpancerna zniszczyła pojazd. Mapę można podzielić na dwa kompleksy – pierwszy to duża wyspa na zachodzie. Drugi, to dwa połączone mostem kawałki lądu na wschodzie. Teren jest górzysty, co dodatkowo utrudnia poruszanie się pojazdom. Wąskie ścieżki między budynkami są idealnymi drogami cichego przemieszczania się dla niewielkich grup żołnierzy. Na Devil’s Perch bardzo ważna jest znajomość mapy – bez podstawowej wiedzy na temat rozmieszczenia różnorakich obiektów trudno mówić o dobrym ataku i skutecznej obronie. Analiza: Zielone kółko na wschodzie symbolizuje rejon zaciekłych, jakie wywiązują się w pierwszych minutach rundy. Dwa wrogie spawny to mieszanka wybuchowa, dorzucając do tego wóz LAV-25 po stronie amerykanów [II]. Każdy dach w tamtym rejonie może być wykorzystany przez żołnierzy z bronią na średni i długi dystans. Niczyje flagi pośrodku mapy oraz droga między nimi (zaznaczone zielonym owalem) są również miejscem, gdzie toczą się pojedynki o wielkim rozmachu. Rejon ten jest ważny m. in. z tego względu, że przy północnym niezajętym posterunku Strona: 6 Battlefield 2: Special Forces – Poradnik GRY-OnLine pojawia się dodatkowy transporter. Ważną sprawą jest to, ten fragment planszy łagodnie schodzi do wody, więc można go atakować dokonując desantu z morza. Punkt [1] oznacza klif, z którego bardzo dobrze widać południową bezpańską flagę. Można z niego później pięknie zjechać poniżej za pomocą Zip Line. Między wspomnianymi kompleksami najlepiej poruszać się za pomocą łodzi. Amerykanie na swoim okręcie podwodnym [I] mają tylko RIBy i dwie stacjonarne wyrzutnie rakiet TOW. Przy wyspie na północnym zachodzie stoją jeszcze dwa Jet Ski. MECSF [III] ma u siebie wóz BMP 3. Główna baza Arabów chroniona jest przez żelazną bramę (możliwą do otwarcia – ot, kolejny obiekt interaktywny). Strategia dla Navy SEAL: Na samym początku ma się pewną dowolność, bo można podpłynąć i zająć kilka różnych flag, ale trzeba się skupić na tej, gdzie pojawia się transporter (północna bezpańska, dla przypomnienia). Wypakowany piechotą RIB powinien załatwić sprawę, jeżeli akcja zostanie przeprowadzona tak szybko jak to tylko możliwe. Walka na wschodzie jest zawsze trudna, ale LAV-25 powinien wydatnie pomóc w jej wygraniu. Sama flaga powinna być przejmowana przez piechotę, bo transporter ma koło masztu za mało miejsca na manewry i sprawną obronę przed przeciwnikiem. Jeżeli jednak jednostkom MECSF uda się przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę, trzeba będzie wywieźć LAV-25 z tamtego rejonu. Musi służyć siłom Navy SEAL jak najdłużej. Potyczki na zachodzie (zielony owal) są również trudne. Najlepiej przemieszczać się w kierunku kolejnych flag ścieżkami między budowlami. Takie rozwiązanie daje osłonę przed snajperami położonymi wyżej, na klifie w punkcie [1]. Strategia dla MECSF: Trzeba jak najszybciej zająć punkty pośrodku mapy, trzeba wykorzystać szybkie pojazdy (np. Pick-Up’y) by się do nich dostać. Amerykanie zaatakują to miejsce z morza, więc trzeba przygotować broń zdolną szybko zniszczyć łódź. Tymczasem na wschodzie wywiąże się zażarta walka o flagi. By ją wygrać, trzeba początkowo używać broni przeciwpancernej i snajperskiej, a później, gdy przejęcie wrogiego posterunku okaże się możliwe – karabinów na średni dystans. Wyspy są na tyle duże, że trudno je ochronić przed przeciwnikiem. Na 99 żołnierzom z Navy SEAL uda się zająć jakiś punkt i wyprowadzić atak na kolejne. Flagi na ogół w takich sytuacjach przechodzą z rąk do rąk w bardzo szybkim tempie, a sił do obrony brakuje wszędzie. Niewielkie grupki żołnierzy wyposażone w broń na średni dystans i granatniki powinny odbijać zajęte posterunki. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Battlefield 2: Jednostki Specjalne - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: