Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00184 006709 13438955 na godz. na dobę w sumie
Battlestations: Midway - poradnik do gry - ebook/pdf
Battlestations: Midway - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 122
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry „Battlestations: Midway” zawiera bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich epizodów składających się na kampanię dla pojedynczego gracza, zilustrowane stosownymi rycinami map, a także wszystkich misji-wyzwań (dodatkowych).

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Garść porad cz.1
-Garść porad cz.2
-Garść porad cz.3
-Garść porad cz.4
-Kampania
-Misja 1 - Stationed at Pearl
-Misja 1 - Stationed at Pearl (2)
-Misja 2 - Defense of the Philippines (1)
-Misja 2 - Defense of the Philippines (2)
-Misja 3 - Running the Palawan Passage (1)
-Misja 3 - Running the Palawan Passage (2)
-Misja 4 - Vengeance at Luzon (1)
-Misja 4 - Vengeance at Luzon (2)
-Misja 5 - Raid on Balikpapan
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 44

Informacja o grze

Połączenie symulacji morskiej i strategii czasu rzeczywistego poruszające temat bitew morskich rozgrywanych podczas II Wojny Światowej. Dzięki temu tytułowi gracze mogą przekonać się jak bardzo zmieniła się wojna na morzu na przestrzeni kilku lat II Wojny

Gra Battlestations: Midway, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2, XBX, Xbox 360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Battlestations: Midway autor: Paweł „PaZur’76” Surowiec Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Battlestations: Midway – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Garść porad ___________________________________________________________ 4 Misje główne (Kampania) _______________________________________________ 13 Misja 1 „Stationed at Pearl” ____________________________________________ 13 Misja 2 „Defense of the Philippines” _____________________________________ 18 Misja 3 „Running the Palawan Passage” __________________________________ 23 Misja 4 „Vengeance at Luzon” __________________________________________ 29 Misja 5 „Raid on Balikpapan” ___________________________________________ 35 Misja 6 „Holding the Lombok Strait” _____________________________________ 39 Misja 7 „Randezvous in the Java Sea” ____________________________________ 45 Misja 8 „Strike on Tulagi” _____________________________________________ 52 Misja 9 „Battle of the Coral Sea” ________________________________________ 58 Misja 10 „Turning Point at Midway”______________________________________ 65 Misja 11 „Endgame at Midway” _________________________________________ 71 Misje-wyzwania: okręty _________________________________________________ 76 Misja 1 „Strike on the Monster” _________________________________________ 76 Misja 2 „Battle of the Java Sea” _________________________________________ 81 Misja 3 „Hunt for the Cruiser” __________________________________________ 85 Misja 4 „Might of Yamato” _____________________________________________ 90 Misje-wyzwania: samoloty_______________________________________________ 95 Misja 1 „Shortage of Reinforcements” ____________________________________ 95 Misja 2 „Saving Tulagi” _______________________________________________ 99 Misja 3 „Attack on Force Z” ___________________________________________ 104 Misje-wyzwania: okręty podwodne _______________________________________ 108 Misja 1 „Crucial Cargo” ______________________________________________ 108 Misja 2 „Periscopes Threatening” ______________________________________ 113 Misja 3 „Coup de Grace”______________________________________________ 117 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 www.gry-online.pl Strona: 2 Battlestations: Midway – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie strategii czasu zaprezentować wam poradnik Miło mi do „Battlestations: Midway”, całkiem przyjemnej i grywalnej pozycji, łączącej w sobie dwa gatunki: taktycznej i zręcznościowego quasi symulatora. Tytułu, którego dynamiczna akcja toczy się w latach 40 ubiegłego wieku na Pacyfiku i koncentruje na starciach dwóch potęg militarnych – Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej Japonii. Potęg morskich, gwoli ścisłości. i Cesarstwa Wielkiej rzeczywistego Znajdziecie tutaj bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich epizodów składających się na kampanię dla pojedynczego gracza, a także wszystkich misji- wyzwań (dodatkowych). Solucja dotyczy średniego poziomu trudności (regular) w grze. Mało tego – postarałem się również wykonać bardzo ciężką pracę i dostarczyć wam temat (prawie) wszystkich celów ukrytych w tych misjach (czyli już zupełnych bonusów). Opisy przejść poszczególnych aktów historii okrasiłem także stosownymi rycinami map. informacji na Życzymy wam więc – ja i Rita Hayworth z obrazka obok – miłej lektury i takiej samej liczby startów co i lądowań na wszelkich „pływających lotniskach” dla wszystkich waszych samolotów, oraz stopy wody pod kilem dla waszych pancerników. Paweł „PaZur’76” Surowiec Strona: 3 Battlestations: Midway – Poradnik GRY-OnLine Garść porad Na początek kilka porad, z których część wyda wam się pewnie trywialna i oczywista ale łatwo w trakcie zabawy tą – jakby nie było – bardzo dynamiczną i niełatwą grą zapomnieć nawet o tak prostych rzeczach, których owe porady dotyczą. Zanim zabierzesz się do właściwej rozgrywki przejdź cały, lekko przydługi i nudny samouczek (Naval Academy) – pozwoli ci on przyzwyczaić się do dosyć sterowania, a przede wszystkim nietypowego opanować w stopniu niezbędnym dowodzenie podległymi jednostkami. Akademia Marynarki Wojennej ukończona, ale prymusem to chyba nie byłem ;-)... W grze znajdziemy również encyklopedię uzbrojenia – jej lektura (poza tym, że jest ciekawa) również może się bardzo przydać i dostarczyć sporo cennych informacji o jednostkach przeciwnika. Co też my tu mamy – pancernik Yamato? Phiii... A teraz już konkretniej. Gdy dowodzisz okrętem podwodnym największe zagrożenie dla twojej łajby stanowią niszczyciele i kutry torpedowe wyposażone w sonar potrafiący namierzyć twoją łódź w głębinach i uzbrojone w bomby głębinowe. A nawet jeśli kutry nie mają sonarów to - wszystko na to wskazuje – ich załogi posiadają jakiś szósty zmysł wykrywania zanurzonych OP. Przeciwników tych (i ich bomb) można niby unikać schodząc na maksymalną głębokość ale raz, że ciśnienie wody powoli ale nieubłaganie zgniata wówczas kadłub twojego kruchego okrętu, a dwa – to rozwiązanie tymczasowe, połowiczne. Lepiej jest więc podjąć walkę. I jest jeden, bardzo skuteczny sposób na jej wygranie. Mianowicie, płynąc na głębokości peryskopowej, pozwalamy by wrogi niszczyciel namierzył nas swoim sonarem. Gdy zbliży się już dosyć blisko (powiedzmy na odległość dwóch-trzech jego długości) stopujemy silniki. Nasza prędkość spada do zera, przestajemy hałasować śrubą i niszczyciel traci kontakt dźwiękowy – odbija wówczas lekko, przecinając nasz kurs przed dziobem albo za rufą. Jeśli nie chce z jakichś sobie tylko znanych powodów przeciąć tego kursu to również jest na to rada – znowu uruchamiany na moment silnik i po kilku sekundach ponownie go wyłączamy. Strona: 4 Battlestations: Midway – Poradnik GRY-OnLine i w końcu przeciąć kurs naszej Niszczyciel nieprzyjaciela musi połknąć haczyk (czyt. ponownie złapać z nami na moment kontakt), zrobić zwrot łodzi podwodnej. A wtedy wystarczy już tylko odłożyć odpowiednią poprawkę „pi razy drzwi” i rozpruć mu burtę dwiema torpedami (wystrzelonymi z wyrzutni dziobowych bądź rufowych – zależnie od sytuacji). Wróg nie może jednak przepływać zbyt blisko naszego OP bo torpedy, nawet jeśli były dobrze wymierzone, przejdą pod nim. Bardzo skuteczna taktyka, którą producent powinien chyba trochę ograniczyć jakimś patchem... No i co, cwaniaczku, dałeś się zrobić w konia. Było mnie obrzucać bombami głębinowymi!? Okręt podwodny ma to do siebie, że często musi się wynurzyć by załoga mogła zaczerpnąć świeżego powietrza. Jednak wynurzenie gdy w pobliżu czai się nieprzyjaciel jest z oczywistych względów niebezpieczne. Są więc trzy sposoby by zminimalizować ryzyko, że to będzie ostatni haust powietrza dla dzielnych podwodniaków. Pierwszy – wypływamy na powierzchnię oddaliwszy się wcześniej od nieprzyjaciela, staramy się pozostawać zwróceni do niego rufą by stanowić jak najmniejszy cel do trafienia, ewentualnie ostro manewrujemy, wykonując gwałtowne zwroty by uniknąć pocisków. A jeszcze lepiej jest oddalić się, zrobić zwrot o 180 stopni i wynurzyć się dziobem do wroga by nasze działo pokładowe mogło strzelać – no ale taki manewr trzeba sobie już odpowiednio wcześniej zaplanować... Czerpiemy maksimum powietrza i schodzimy pod wodę. Drugi sposób – wynurzamy się przy burcie jakiegoś statku „cywilnego” wroga (tankowca, transportowca, itp. – o ile takie są w pobliżu), zasłaniając się nim od wrogiego okrętu wojennego. Wprawdzie te statki też czasami dysponują jakimś lichym uzbrojeniem ale można takie kiepskie działko szybko zneutralizować własnym. Poza tym nieprzyjaciel nie liczy się ze swoimi i strzela nawet do naszej „zasłony”, ułatwiając nam zadanie. Trzeci sposób (w/g mnie najlepszy): wypływamy dosłownie na sekundę, tak by tylko kiosk okrętu wyszedł ponad lustro wody i zaraz dajemy nurka z powrotem. Operację powtarzamy aż do złapania maks. ilości powietrza. Oczywiście wróg będzie strzelał, gdy nas zobaczy na wodzie, ale przez tak krótką chwilę nie powinien się zdążyć wstrzelać. Załoga, przygotować się do abordażu! By zatopić niszczyciel lub statek transportowy trzeba dwóch torped, krążownik powinien pójść na dno po trzech/czterech, zaś pozostałe, większe pływające „żelazka” (pancerniki, lotniskowce) mogą przejawiać zapotrzebowanie nawet na sześć takich śmiercionośnych cygar. Uwaga ta tyczy się zarówno torped odpalanych przez okręty podwodne, jak i niszczyciele, czy zrzucanych przez samoloty torpedowe. Do strzału staramy się podejść jak najbliżej do wroga, nie dając mu szansy na uniknięcie posłanych w jego kierunku podwodnych cygar. Ach, i jeszcze jedno – staramy się by poszczególne nasze ataki torpedowe (przede wszystkim te z użyciem samolotów) były wykonane w krótkim okresie czasu. Inaczej po zainkasowaniu kilku torped, które jednak nie zatopiły celu wróg naprawi uszkodzenia/załata większość przecieków i cała zabawa zacznie się od nowa. Strona: 5 Battlestations: Midway – Poradnik GRY-OnLine Salwą torped staramy się pokryć całą sylwetkę celu – jedno cygaro odpalamy w dziób, drugie w rufę, pozostałe w śródokręcie. W ten sposób jeżeli wróg wykona nawet jakieś uniki (np. da całą wstecz) powinien oberwać przynajmniej jedną lub kilkoma torpedami. Porada ta dotyczy głównie ataku wykonywanego przez łódź podwodną. Z kolei gdy mamy pod swoją komendą kilka niszczycieli, również uzbrojonych w jest zaraz na początku gry wydać im rozkaz (poprzez menu uruchamiane Altem) używania ich w/g własnego uznania (widzimisię). Potem, w ferworze walki łatwo o tym zapomnieć albo własnoręczne odpalanie torped z każdego z tych niszczycieli nastręcza trudności, powoduje, że się gubimy w grze. torpedy, dobrze Trzy, prawie jednoczesne trafienia torpedami – oj, sporo łatania będą mieli. Wystrzelone torpedy (ich tory) widać na mapie (klawisz Tab) w maksymalnym jej zbliżeniu. Tych posłanych przez wroga w naszym kierunku staramy się uniknąć zmieniając kurs, przyspieszając lub zwalniając, a nawet całkowicie stając w miejscu. Jeśli nie ma szans na zrobienie uniku robimy gwałtowny zwrot na zbliżające się śmiercionośne cygara, dziobem do nich – a nóż-widelec zamiast całą salwą oberwiemy tylko dwiema. A dziobem dlatego bo zwykle nic w nim nie ma (i w mordę, przepraszam – w dziób można oberwać), podczas gdy pod rufą kryje się śruba, a w samej rufie maszynownia/sterownia – newralgiczne dla manewrowości okrętu. Ufff, było blisko... Kiedy dysponujemy kilkoma okrętami jeden z nich jest zwykle ważniejszy od innych, np. często jest to lotniskowiec. Przeciwnik, znając jego wartość, stara się go zatopić między innymi torpedami. Dobrze jest więc chronić takie pływające lotnisko (czy inne ważne „żelazko”) ustawiając pozostałe swoje okręty wojenne idące z nim w formacji/szyku dosyć ciasno i tak, by swoimi kadłubami niejako „ekranowały” (zasłaniały) burty ważniaka od strony, z której nadlatują samoloty torpedowe wroga. Lepiej stracić od torpedy jakiegoś marnego niszczyciela niż lotniskowiec... Uszykowanie zmieniasz wybierając z menu rozkazów (uruchomianego Altem) „Formację”, a potem przeciągając LPM na mapce, która się pojawi kółka miejsc docelowych dla okrętów. Kawał pustego oceanu dookoła a tu tłok jak w autobusie miejskim w godzinach szczytu. Poza tym samoloty torpedowe nieprzyjaciela podchodząc do swojego celu będą najpierw musiały się przebić przez ścianę ognia plot. naszych ekranujących go okrętów wojennych. Z kolei gdy toczymy walkę artyleryjską kilkoma swoimi jednostkami pływającymi należy je ustawić w szeregu, jedną za drugą, by wszystkie mogły ostrzeliwać cel, nie przeszkadzając sobie wzajemnie – siła ognia jest wówczas potężna. No i oczywiście staramy się aby nasza łajba (i pozostałe) cały czas była zwrócona burtą do przeciwnika coby wszystkie wieże działowe mogły prowadzić ogień. Strona: 6 Battlestations: Midway – Poradnik GRY-OnLine ŚPM (środkowym Ogień z dział pokładowych naszego okrętu staramy się otwierać już z maksymalnego możliwego dystansu, patrząc na cel przez lornetkę i przybliżając widok przyciskiem/trzecim przyciskiem/kółkiem myszki). Największym zasięgiem i najpotężniejszymi działami dysponują pancerniki, średnim – krążowniki, a najmniejszy zasięg i najsłabszą artylerię mają niszczyciele. Staramy się mierzyć (odkładając „na oko” poprawkę na ruch celu) w magazyny amunicji (ich eksplozje potrafią w mgnieniu oka zatopić wrogie „żelazko”), znajdujące się zwykle pod wieżami działowymi, choć ewentualne trafienie w nie to w tej grze raczej kwestia przypadku i szczęścia. Celna salwa w magazyn amunicji i pojedynek jest rozstrzygnięty. Kropki widniejące pod celownikiem - zielone/żółte/czerwone/fioletowe – oznaczają odpowiednio: wieża działowa widzi cel/ten znajduje się w zasięgu ognia/można do niego strzelać (zielona), trwa ładowanie działa lub jego obracanie w kierunku celu (żółta), wieża nie może strzelać ze względu na brak zasięgu lub widoczności celu albo jej uszkodzenie (czerwona). Z kolei fioletowa kropka występuje chyba tylko w przypadku okrętów podwodnych i oznacza, że do danej wyrzutni torpedowej nie ma już cygar (nowych niestety nie można załadować w bazie/stoczni). Bombowce atakują cel podchodząc do niego w osi wzdłużnej, samoloty torpedowe zaś z boku (z burty). okręty wyznaczmy torpedowymi, (obojętnie czy zaatakujemy wrogie swoimi Zanim bombowcami tymi zrzucającymi bomby z lotu poziomego czy nurkowcami) lub samolotami im odpowiednie trasy podejścia bo gra za nas tego nie zrobi. Szczególnie tyczy się ta porada samolotów torpedowych, które – jeśli się o nie wcześniej nie zatroszczyć – lubią zaatakować wroga pod jakimś głupim kątem (np. od dziobu), a wówczas chybiają torpedami bo cel jest mały/wąski. Tak więc bombowce powinny podejść do celu w jego osi wzdłużnej, zaś samoloty torpedowe - z burty. Gdy nasze maszyny znajdą się już na odpowiednim kursie dopiero wtedy można im wskazać konkretne cele i ewentualnie samemu poprowadzić atak. i Bombowce nurkujące ich bomby w/g mnie niespecjalnie się przydają (preferowałem samoloty torpedowe) oprócz dwóch sytuacji – bombardowania pokładów startowych lotniskowców i oczywiście jego instalacji lądowych. Do tego pierwszego zadania jeszcze lepiej jest przydzielić zwykłe bombowce zrzucające swój śmiercionośny lotu poziomego (ang. level bombers), np. Latające Fortece B-17 czy B-25 Mitchell. Jeśli jednak uparłeś się atakować nurkowcami najpierw lepiej zobacz jak się prawidłowo zrzuca bomby z nurkowania – podejrzyj jak robi to (automatycznie) komputer, gdy wskaże mu się cel (nie ruszaj myszki podczas podglądania, chyba, że z wciśniętym Ctrl): samolot zmniejsza prędkość, przewraca się na grzbiet i nurkuje. ładunek z Strona: 7 Japończycy tam na dole pewnie długo będą pamiętać ten stalowy deszcz, który na nich dzisiaj spadł.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Battlestations: Midway - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: