Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00090 013602 12794447 na godz. na dobę w sumie
Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament - książka
Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament - książka
Autor: Liczba stron: 800
Wydawca: Onepress Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-2464-0 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> controlling
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Wszystko, co musisz wiedzieć o biznesie w sieci!

Cała wiedza o e-biznesie w jednym miejscu!” – to marzenie zrodziło się kilka lat temu. Maciej Dutko, przedsiębiorca, szkoleniowiec i audytor, głowił się wówczas, jak zebrać możliwie cenną i praktyczną wiedzę dla e-sprzedawców, która pomoże im szybko i sprawnie zwiększyć zyski przy minimalnym nakładzie czasu i pieniędzy.

 

Zamów 'Biblię e-biznesu 2. Nowy Testament' 
i zgarnij bonusy oraz rabaty od Autorów na ponad 6000 zł!*

 



Galopująca konkurencja i postępujące rozdrobnienie rynku, nadpodaż produktów i czerwony ocean „cenodajek”, spadające zyski i malejące zwroty z inwestycji, coraz trudniejszy i drożejący marketing, nowe i niełatwe narzędzia, strategie i trendy, coraz bardziej kapryśny i roszczeniowy klient, ciągłe zmiany w prawie i podatkach — to wszystko sprawiło, że brak dobrego i kompleksowego poradnika z roku na rok stawał się boleśniejszy dla każdego e-przedsiębiorcy.

W efekcie Dutko wraz z ponad dwudziestoma autorami w 2013 r. stworzyli Biblię e-biznesu — książkę, która błyskawicznie odniosła imponujący sukces:

Dziś, trzy lata po premierze i sukcesie „Jedynki”, czas na drugie wydanie Biblii e-biznesu. Przez ten czas statystycznemu polskiemu e-przedsiębiorcy przybyło zmarszczek, ubyło złotówek, a także chęci, by rywalizować w coraz bardziej krwawej walce z konkurencją bezmyślnie zaniżającą ceny. Dlatego do prac nad nowym wydaniem przystąpiło blisko 60 autorów, którzy na blisko 800 stronach i w niemal 120 rozdziałach tematycznych dostarczają Ci kilku tysięcy bezcennych i praktycznych wskazówek, mogących zoptymalizować Twój e-biznes i przywrócić mu blask, a Tobie — uśmiech skutecznego przedsiębiorcy, który konkurencję będzie od teraz widział... jedynie we wstecznym lusterku.

„Biblia e-biznesu” to nie koszt. To inwestycja!

www.bibliaebiznesu.pl
www.facebook.com/bibliaebiznesu

*Zamów 'Biblię e-biznesu 2. Nowy Testament' (książkę lub ebook). Po opłaceniu zamówienia na Twojego maila zostanie przesłany link do specjalnej podstrony, gdzie znajdziesz bonusy, przygotowane przez autorów. Bonusy mogą się zmieniać.
   

Posłuchaj, jak powstawała książka 'Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament' - opowiadają Marek Jankowski i Paweł Tkaczyk >>

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autorzy oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autorzy oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Redaktor prowadzący: Barbara Gancarz-Wójcicka Redaktor merytoryczny: Maciej Dutko Korekta językowa: M.T. Media Projekt okładki: ULABUKA Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: onepress@onepress.pl WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://onepress.pl/user/opinie?biebiz Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. ISBN: 978-83-283-2464-0 Copyright © Helion 2016 Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność Spis tre(cid:264)ci Wst(cid:246)p mocno osobisty do wydania drugiego ............................................. 19 Wst(cid:246)p ...................................................................................................... 25 Rozdzia(cid:228) 1. Cele, modele i strategie e-biznesu ............................................................ 27 1.1. Specyfika biznesu w internecie (Jakub Jasi(cid:276)ski) ..................................................................27 1.1.1. E-commerce = e-handel = e-biznes ..........................................................................27 1.1.2. Charakterystyka polskiego e-commerce ...................................................................28 1.1.3. Modele biznesowe w polskim e-commerce ..............................................................31 1.1.4. Motory wzrostu e-commerce ....................................................................................32 1.1.5. Co przyniesie przysz(cid:225)o(cid:286)(cid:252)? ........................................................................................32 1.2. Nisza i unikalno(cid:286)(cid:252) — uj(cid:266)cie strategiczne (Krzysztof Rdze(cid:276)) ...............................................33 1.2.1. Strategia niszy rynkowej ..........................................................................................33 1.2.2. Poszukiwanie recepty na dochodow(cid:261) nisz(cid:266) ..............................................................34 1.2.3. Obserwuj rynek ........................................................................................................35 1.2.4. Nisza w e-commerce ................................................................................................37 1.2.5. Nisza w e-us(cid:225)ugach ...................................................................................................38 1.2.6. Jak sprawnie opanowa(cid:252) nisz(cid:266) rynkow(cid:261) ....................................................................39 1.2.7. Podsumowanie .........................................................................................................40 1.3. Nowe rynki e-biznesu (Jacek Kotarbi(cid:276)ski) ...........................................................................40 1.4. Projektowanie startupu w internecie (Marcin (cid:224)ukia(cid:276)czyk) ..................................................46 1.4.1. Co to jest startup? .....................................................................................................46 1.4.2. Mam (cid:286)wietny pomys(cid:225) na biznes ................................................................................47 1.4.3. Kilka ciekawostek z moich do(cid:286)wiadcze(cid:276) przy tworzeniu UpolujEbooka.pl ............49 1.4.4. Kilka s(cid:225)ów na koniec ................................................................................................51 1.5. Wst(cid:266)pna analiza rynku (Krzysztof Rdze(cid:276)) ...........................................................................51 1.5.1. Analiza rynku i konkurencji .....................................................................................51 1.5.2. Warto(cid:286)(cid:252) rynku ..........................................................................................................51 1.5.3. Perspektywy rozwoju rynku .....................................................................................53 1.5.4. Otoczenie konkurencyjne online ..............................................................................53 1.5.5. Kim jest klient docelowy ..........................................................................................56 1.5.6. S(cid:225)abe i mocne strony rynku ......................................................................................57 1.5.7. Podsumowanie .........................................................................................................58 Poleć książkęKup książkę 4 Biblia e-biznesu 1.6. Nazwa i domena dla e-biznesu (Micha(cid:225) Sp(cid:225)awski) ...............................................................58 1.6.1. Wybór najlepszej nazwy ..........................................................................................58 1.6.2. Jak i gdzie zarejestrowa(cid:252) domeny? ..........................................................................62 1.6.3. Przejmowanie cudzej domeny ..................................................................................63 1.6.4. Bezpiecze(cid:276)stwo — jak nie straci(cid:252) swoich domen ....................................................65 1.6.5. Podsumowanie .........................................................................................................65 1.7. Dywersyfikacja w e-biznesie (Maciej Dutko) .......................................................................66 1.7.1. Po co dywersyfikowa(cid:252)? ............................................................................................66 1.7.2. Dywersyfikacja vs fokusowanie ...............................................................................67 1.7.3. Co i jak dywersyfikowa(cid:252)? ........................................................................................68 1.7.4. Skutki strategii „wszystko na jedn(cid:261) kart(cid:266)” ...............................................................70 1.8. Strategie cenowe (Krzysztof Rdze(cid:276)) ....................................................................................72 1.8.1. Cena w e-commerce .................................................................................................72 1.8.2. Tworzenie strategii cenowej .....................................................................................72 1.8.3. Podsumowanie .........................................................................................................74 1.9. B(cid:225)(cid:266)dy pocz(cid:261)tkuj(cid:261)cych e-sprzedawców (Piotr Motyl) ...........................................................74 1.9.1. W(cid:225)a(cid:286)ciciel firmy jako zagro(cid:298)enie .............................................................................75 1.10. Finansowanie e-biznesu (Piotr Dywa(cid:276)ski) ..........................................................................82 1.11. Crowdfunding — finansowanie i testowanie w jednym (Jakub Sobczak, Micha(cid:225) Po(cid:225)etek) .....................................................................................102 1.11.1. Czym w(cid:225)a(cid:286)ciwie jest crowdfunding? ....................................................................102 1.11.2. Zastanów si(cid:266), czy crowdfunding jest dla Ciebie ...................................................104 1.11.3. Zdecydowa(cid:225)e(cid:286) si(cid:266) na crowdfunding — co teraz? .................................................105 1.11.4. Projekt dobieg(cid:225) ko(cid:276)ca — co teraz? .......................................................................107 1.11.5. Oczami projektodawcy (case study) (Mateusz Ch(cid:225)odnicki) .................................108 1.12. Zarz(cid:261)dzanie lud(cid:296)mi w e-przedsi(cid:266)biorstwie (Pawe(cid:225) Królak) ..............................................110 1.12.1. Kiedy zatrudni(cid:252) pierwszych pracowników? .........................................................110 1.12.2. Dlaczego ludzie mieliby pracowa(cid:252) dla Ciebie? ....................................................110 1.12.3. Czego pracownicy oczekuj(cid:261) od idealnej pracy? ...................................................111 1.12.4. Podstawowy b(cid:225)(cid:261)d pocz(cid:261)tkuj(cid:261)cych pracodawców .................................................112 1.12.5. Jak zatrudnia(cid:252) nowych pracowników? .................................................................114 1.12.6. Kij i marchewka, czyli najwi(cid:266)kszy b(cid:225)(cid:261)d w motywowaniu ludzi ...........................115 1.12.7. Wspó(cid:225)praca zamiast rywalizacji ...........................................................................116 1.12.8. Dobra praca to lekka praca ...................................................................................117 1.12.9. Co zrobi(cid:252), aby Twoi pracownicy uwielbiali swoj(cid:261) prac(cid:266)? ...................................118 1.13. Telepraca i telepracownicy (Maciej Dutko) ......................................................................118 1.13.1. Specyfika telepracowania .....................................................................................119 1.13.2. Mo(cid:298)liwo(cid:286)ci i ograniczenia ....................................................................................120 1.13.3. Starsi bracia: outsourcing, outtasking, freelancering ............................................121 1.14. Zarz(cid:261)dzanie kryzysem w e-biznesie (Piotr Motyl) ...........................................................122 1.14.1. Jedena(cid:286)cie najcz(cid:266)(cid:286)ciej pojawiaj(cid:261)cych si(cid:266) b(cid:225)(cid:266)dów w e-biznesach .........................123 1.14.2. W jaki sposób zmniejszy(cid:252) ryzyko sytuacji kryzysowych? ...................................130 1.15. Hejt, krytyka, negatywy (Monika Czaplicka)....................................................................131 1.15.1. Jak odró(cid:298)ni(cid:252) hejt od krytyki? ...............................................................................131 1.15.2. Hejter a troll .........................................................................................................131 1.15.3. Jak sobie radzi(cid:252) z krytyk(cid:261)? ...................................................................................131 1.15.4. Haters gonna hate .................................................................................................132 1.15.5. Czy mo(cid:298)na kasowa(cid:252) negatywne komentarze? ......................................................133 1.15.6. Niezadowolony klient ...........................................................................................133 1.15.7. Regulamin fanpage’a i zakazane s(cid:225)owa ................................................................133 1.15.8. Twój wizerunek to Twoje zyski ...........................................................................134 Poleć książkęKup książkę Spis tre(cid:264)ci 5 Rozdzia(cid:228) 2. Sklep internetowy .................................................................................. 135 2.1. W(cid:225)asny sklep w sieci — pierwsze kroki (Miros(cid:225)aw Smu(cid:298)niak) ..........................................135 2.1.1. Gdzie stawia(cid:252) pierwsze kroki? We w(cid:225)asnym sklepie czy na platformie ofertowej? .......................................................136 2.1.2. Jak wybra(cid:252) sklep internetowy? ...............................................................................136 2.1.3. Od czego zacz(cid:261)(cid:252) konfiguracj(cid:266) sklepu? ...................................................................138 2.1.4. Pomy(cid:286)l o grafice i identyfikacji wizualnej .............................................................138 2.1.5. Jakie formy marketingu wybra(cid:252), by dotrze(cid:252) do klienta? ........................................139 2.1.6. Podsumowanie .......................................................................................................139 2.2. Typy platform e-sklepowych (Miros(cid:225)aw Smu(cid:298)niak) ..........................................................139 2.2.1. SaaS — sklep abonamentowy ................................................................................140 2.2.2. Open source ............................................................................................................141 2.2.3. Sklepy licencyjne ...................................................................................................142 2.2.4. Wdro(cid:298)enia dedykowane .........................................................................................142 2.2.5. Podsumowanie .......................................................................................................143 2.3. Struktura i u(cid:298)yteczno(cid:286)(cid:252) sklepu internetowego (Pawe(cid:225) Krzywor(cid:261)czka) ...............................144 2.3.1. Idea(cid:225) usability .........................................................................................................144 2.3.2. Rzeczy warte uwagi w e-sklepie ............................................................................144 2.3.3. Strona g(cid:225)ówna sklepu .............................................................................................148 2.3.4. Strona kategorii ......................................................................................................150 2.3.5. Strona produktu ......................................................................................................152 2.3.6. Koszyk i sk(cid:225)adanie zamówienia .............................................................................154 2.3.7. Podstrony statyczne ................................................................................................155 2.3.8. Wersja mobilna sklepu ...........................................................................................157 2.3.9. Testowanie skuteczno(cid:286)ci — testy A/B ...................................................................158 2.3.10. Zwi(cid:266)kszanie u(cid:298)yteczno(cid:286)ci ....................................................................................158 2.4. Przegl(cid:261)d aplikacji e-sklepowych (Miros(cid:225)aw Smu(cid:298)niak) .....................................................159 2.4.1. cStore .....................................................................................................................159 2.4.2. IAI-Shop .................................................................................................................160 2.4.3. PrestaShop ..............................................................................................................160 2.4.4. Shoper ....................................................................................................................160 2.4.5. Shoplo ....................................................................................................................161 2.4.6. SOTE ......................................................................................................................161 2.4.7. Podsumowanie .......................................................................................................162 2.5. Wdro(cid:298)enie e-sklepu (Katarzyna Ryfka-Cygan) ..................................................................163 2.5.1. Wybór oprogramowania .........................................................................................164 2.5.2. Szata graficzna .......................................................................................................166 2.5.3. Podpi(cid:266)cie szybkich p(cid:225)atno(cid:286)ci ..................................................................................166 2.5.4. Integracja z programami zewn(cid:266)trznymi .................................................................166 2.5.5. Podpi(cid:266)cie systemu do statystyk ..............................................................................167 2.5.6. Konfiguracja sklepu i najwa(cid:298)niejsze ustawienia ....................................................167 2.5.7. Dopasowanie powiadomie(cid:276) e-mailowych ..............................................................167 2.5.8. Stworzenie stron informacyjnych ...........................................................................169 2.5.9. Dodanie produktów ................................................................................................170 2.5.10. Testy .....................................................................................................................170 2.6. Audyt przedwdro(cid:298)eniowy (Adam Pioch) ...........................................................................171 2.6.1. Metoda 4xZ ............................................................................................................171 2.6.2. Pami(cid:266)taj: jeste(cid:286) statystycznie nieistotny! ................................................................172 2.6.3. Kontrolne etapy prac nad stron(cid:261) WWW .................................................................172 2.6.4. Podsumowanie .......................................................................................................175 Poleć książkęKup książkę 6 Biblia e-biznesu 2.7. Shoper.pl (case study) (Miros(cid:225)aw Smu(cid:298)niak) .....................................................................176 2.7.1. Krótka historia ........................................................................................................176 2.7.2. Funkcjonalno(cid:286)(cid:252) sklepu ...........................................................................................176 2.7.3. Pulpit ......................................................................................................................176 2.7.4. Podsumowanie .......................................................................................................183 2.8. PrestaShop i Magento — sklepy w systemach open source (Krzysztof Rdze(cid:276)) .................183 2.8.1. Sklep internetowy — jak i dlaczego wybra(cid:252) system open source ..........................183 Rozdzia(cid:228) 3. Platformy aukcyjne i inne kana(cid:228)y e-commerce ......................................... 189 3.1. Uwarunkowania handlu na Allegro (Miros(cid:225)aw Smu(cid:298)niak) .................................................189 3.1.1. Wczesne pocz(cid:261)tki polskiego e-commerce, czyli: informatycy, wyprzeda(cid:298) gara(cid:298)owa i mi(cid:225)o(cid:286)(cid:252) do licytacji ......................................189 3.1.2. Kiedy my(cid:286)le(cid:252) o Allegro? ........................................................................................190 3.1.3. Jak obecnie wygl(cid:261)da Allegro.pl ..............................................................................190 3.1.4. Jak si(cid:266) przygotowa(cid:252) do wej(cid:286)cia na rynek Allegro ..................................................191 3.1.5. Na co uwa(cid:298)a(cid:252) przy handlu na Allegro ....................................................................192 3.1.6. Dalsze etapy rozwoju .............................................................................................193 3.1.7. Podsumowanie .......................................................................................................194 3.2. Dobre praktyki handlu na Allegro (i nie tylko) (Mariusz Weso(cid:225)owski) ..............................194 3.2.1. Trzy grosze na pocz(cid:261)tek .........................................................................................194 3.2.2. Pami(cid:266)taj: planujesz nie tylko na teraz ....................................................................195 3.2.3. Z(cid:225)e praktyki, które Ci(cid:266) zrujnuj(cid:261) ..............................................................................196 3.3. „Trafno(cid:286)(cid:252)” Allegro — nowy paradygmat pozycjonowania ofert (Maciej Dutko) ..............200 3.3.1. Co si(cid:266) zmieni(cid:225)o? .....................................................................................................200 3.3.2. Trafno(cid:286)(cid:252) oficjalnie i poza anten(cid:261) ............................................................................201 3.3.3. Dostosuj albo zgi(cid:276)! .................................................................................................202 3.3.4. „Czy poprawicie nasz(cid:261) pozycj(cid:266) na Allegro?” .........................................................202 3.4. Alternatywne platformy e-sprzeda(cid:298)owe (Miros(cid:225)aw Smu(cid:298)niak) ..........................................203 3.4.1. Platformy aukcyjno-ofertowe .................................................................................204 3.4.2. Platformy zakupów lokalnych ................................................................................204 3.4.3. Platformy og(cid:225)oszeniowe .........................................................................................206 3.4.4. Platformy sprzeda(cid:298)y B2B .......................................................................................207 3.4.5. Profesjonalny e-commerce na platformach alternatywnych ...................................207 3.5. Promocja p(cid:225)atna na Allegro (Marcin Skowro(cid:276)ski, Wojciech Bryzek) ................................208 3.5.1. Narz(cid:266)dzia pozwalaj(cid:261)ce lepiej wyeksponowa(cid:252) wybran(cid:261) ofert(cid:266) na tzw. listingach ................................................................................................209 3.5.2. Formaty i narz(cid:266)dzia typowo reklamowe .................................................................213 3.5.3. Programy i modele wspó(cid:225)pracy dedykowane dla du(cid:298)ych sprzedawców oraz w(cid:225)a(cid:286)cicieli marek ..........................................................214 Rozdzia(cid:228) 4. Us(cid:228)ugi online .......................................................................................... 217 4.1. Us(cid:225)ugi eksperckie (Maciej Dutko) ......................................................................................217 4.2. E-sprzeda(cid:298) wiedzy (Daniel Bossy) .....................................................................................220 4.2.1. Skuteczny system e-learningu ................................................................................220 4.2.2. Co jest potrzebne, aby zacz(cid:261)(cid:252)? ...............................................................................221 4.2.3. Podsumowanie .......................................................................................................229 4.3. Videopoint.pl i ebookpoint.pl (case studies) (Grzegorz Schwarz) ......................................229 4.3.1. Po drabinie na sam szczyt i… ................................................................................230 4.3.2. Idzie nowe, czyli zmiany przyzwyczaje(cid:276) klientów ................................................230 4.3.3. Grupa, ale ju(cid:298) nie wydawnicza ...............................................................................231 4.3.4. ebookpoint.pl — polska rewolucja w e-bookach ....................................................232 4.3.5. Od NASBI do OSBI, czyli jak sprzedawa(cid:252), po(cid:298)yczaj(cid:261)c .........................................233 4.3.6. Nie czytamy, lecz ogl(cid:261)damy ...................................................................................235 4.3.7. Na koniec: cel jest jeden, a (cid:286)rodków wiele .............................................................236 Poleć książkęKup książkę Spis tre(cid:264)ci 7 4.4. Personal branding w e-us(cid:225)ugach (Maciej Dutko) ................................................................237 4.4.1. Rozwój, rozwój, rozwój… .....................................................................................237 4.4.2. Osobista marka biznesowa .....................................................................................237 4.4.3. Jak wzmacnia(cid:252) swój „personalny brand”? .............................................................238 4.5. Programy afiliacyjne (Marcin Godlewski) .........................................................................241 4.5.1. W(cid:225)asny program partnerski czy sie(cid:252) afiliacyjna — za i przeciw ............................242 4.5.2. Forma rozlicze(cid:276) prowizyjnych ...............................................................................244 4.5.3. Jaka wysoko(cid:286)(cid:252) prowizji b(cid:266)dzie najlepsza? .............................................................245 4.5.4. Najwi(cid:266)ksze b(cid:225)(cid:266)dy w programach partnerskich .......................................................245 4.5.5. Co dodatkowo daje program partnerski? ................................................................246 4.5.6. Popularne programy partnerskie .............................................................................247 4.6. AdSense — podstawy platformy (Marcin Godlewski) .......................................................247 4.6.1. Dost(cid:266)pne formy reklam w AdSense .......................................................................247 4.6.2. AdSense na YouTube .............................................................................................248 4.6.3. Wybrane zasady wy(cid:286)wietlania reklam AdSense .....................................................249 4.6.4. Plusy i minusy reklamy Google AdSense ..............................................................250 4.6.5. Wyp(cid:225)ata (cid:286)rodków ....................................................................................................251 4.7. Marketing wielopoziomowy (Jacek Dudzic) ......................................................................252 4.7.1. Matryce konsumenckie ...........................................................................................253 4.7.2. Marketing sieciowy ................................................................................................255 4.7.3. Nowe rynki .............................................................................................................256 4.7.4. Programy hybrydowe .............................................................................................257 4.7.5. Moda na MLM .......................................................................................................258 4.7.6. Narz(cid:266)dzia do zwi(cid:266)kszania skuteczno(cid:286)ci promocji ..................................................259 4.8. Us(cid:225)ugi hybrydowe: online i offline (Mariusz Weso(cid:225)owski) ................................................260 4.8.1. Case study z bran(cid:298)y eventowej — Uczestnicy.pl ...................................................261 Rozdzia(cid:228) 5. E-marketing ........................................................................................... 263 5.1. Budowanie marki online (Maciej Dutko) ...........................................................................263 5.1.1. Nazwa produktu/przedsi(cid:266)biorstwa, domena ...........................................................264 5.1.2. Logo/logotyp ..........................................................................................................265 5.2. Skuteczna oferta sprzeda(cid:298)owa (Maciej Dutko) ...................................................................270 5.2.1. Targetowanie czy dywersyfikacja — dwa modele tworzenia ofert ........................270 5.2.2. Dobra oferta — co to znaczy? ................................................................................271 5.2.3. Cz(cid:266)ste b(cid:225)(cid:266)dy ...........................................................................................................281 5.3. Dziesi(cid:266)(cid:252) najwi(cid:266)kszych b(cid:225)(cid:266)dów w e-ofertach (Maciej Dutko) .............................................281 5.3.1. B(cid:225)(cid:266)dny tytu(cid:225) ............................................................................................................282 5.3.2. Niew(cid:225)a(cid:286)ciwa kategoria ...........................................................................................283 5.3.3. Informowanie zamiast zach(cid:266)cania ..........................................................................284 5.3.4. Nieprofesjonalna oprawa wizualna ........................................................................285 5.3.5. Kiepska wizualizacja produktu ...............................................................................285 5.3.6. Niew(cid:225)a(cid:286)ciwa sprzeda(cid:298) krzy(cid:298)owa ............................................................................285 5.3.7. Brak marki i elementów podnosz(cid:261)cych zaufanie ....................................................286 5.3.8. Restrykcje zamiast luzu ..........................................................................................286 5.3.9. Niedopasowanie wewn(cid:266)trzne oferty do wymogów zewn(cid:266)trznych .........................287 5.3.10. Cenodajstwo .........................................................................................................288 5.4. Storytelling — sprzeda(cid:298) przez opowiadanie historii (Adam Pioch) ...................................288 5.4.1. Jaka jest dobra opowie(cid:286)(cid:252)? ......................................................................................289 5.4.2. My(cid:286)lenie powierzchowne czy analityczne? ............................................................289 5.4.3. Jak utrzyma(cid:252) uwag(cid:266)? ..............................................................................................289 5.4.4. Co fascynuje w opowie(cid:286)ciach? ...............................................................................290 5.4.5. Jak w(cid:225)ada(cid:252) moc(cid:261) tworzenia opowie(cid:286)ci? .................................................................290 5.4.6. Przyk(cid:225)ad z (cid:298)ycia wzi(cid:266)ty ..........................................................................................293 5.4.7. Storytelling = sukces ..............................................................................................295 Poleć książkęKup książkę 8 Biblia e-biznesu 5.5. Reklama porównawcza w e-handlu (Maciej Dutko) ...........................................................295 5.5.1. Dlaczego boimy si(cid:266) porównywa(cid:252) do innych? ........................................................297 5.5.2. Porównanie po(cid:286)rednie vs bezpo(cid:286)rednie ..................................................................298 5.5.3. Nie tylko walka na cen(cid:266) .........................................................................................298 5.5.4. Najwa(cid:298)niejsze zasady .............................................................................................302 5.5.5. Reklama porównawcza krok po kroku ...................................................................303 5.6. Zdj(cid:266)cia w ofertach sprzeda(cid:298)owych — g(cid:225)ówne zasady i aspekty techniczne (Dawid Starzykiewicz) .....................................................................................................303 5.6.1. Znaczenie dobrej prezentacji fotograficznej ...........................................................303 5.6.2. Techniczne podstawy tworzenia fotografii produktowej ........................................304 5.6.3. Od czego zacz(cid:261)(cid:252), czyli organizacja prostego studia fotograficznego .....................306 5.6.4. Kreatywne porady praktyczne ................................................................................308 5.6.5. Przed wrzuceniem do sieci, czyli obróbka zdj(cid:266)(cid:252) ....................................................311 5.6.6. Podsumowanie .......................................................................................................311 5.7. Zdj(cid:266)cia kontekstowe, korzy(cid:286)ciowe i kontrastowe, fotografia 360° (Maciej Dutko) ...........311 5.7.1. Lepsze zdj(cid:266)cie (cid:143) Photoshop ...................................................................................312 5.7.2. Kontekst ma znaczenie ...........................................................................................312 5.7.3. Obrazowanie korzy(cid:286)ci, nie produktu ......................................................................313 5.7.4. Fotografia kontrastowa — magnes czy manipulacja? ............................................316 5.7.5. Dwa dodatkowe „za”: unikalno(cid:286)(cid:252) i prawo autorskie ..............................................317 5.7.6. Dooko(cid:225)a produktu, czyli fotografia 360° ................................................................318 5.8. Tagline (Pawe(cid:225) Krzywor(cid:261)czka) ..........................................................................................320 5.8.1. Tagline a USP ........................................................................................................320 5.8.2. Tagline w e-biznesie ...............................................................................................321 5.8.3. Dwa aspekty zwi(cid:261)zane ze sloganami w e-sklepach ................................................321 5.8.4. Slogany reklamowe w wybranych polskich e-sklepach .........................................322 5.8.5. Dla e-sklepu: jedno lub dwa has(cid:225)a ..........................................................................323 5.9. Marketing wirusowy (Maciej Dutko) .................................................................................324 5.9.1. Czym jest marketing wirusowy? ............................................................................325 5.9.2. Sposoby realizacji ..................................................................................................326 5.9.3. Dobry viral — jak to si(cid:266) robi? ................................................................................328 5.10. Social media i marketing spo(cid:225)eczno(cid:286)ciowy (Piotr Chmielewski) .....................................331 5.10.1. Pu(cid:225)apki intuicyjno(cid:286)ci i na(cid:286)ladownictwa ................................................................331 5.10.2. Spo(cid:225)eczno(cid:286)(cid:252) obecnych lub potencjalnych klientów ..............................................331 5.10.3. Jak promowa(cid:252) firm(cid:266) na takim profilu? .................................................................333 5.10.4. Budowanie zaanga(cid:298)owania ..................................................................................333 5.10.5. Co poza tym? ........................................................................................................334 5.11. Skuteczny Facebook marketing (Dawid Dudek) ..............................................................335 5.11.1. Pocz(cid:261)tki ................................................................................................................335 5.11.2. Szukanie internautów podobnych do Twoich klientów — krok po kroku ............340 5.11.3. Co Ci daje ta wiedza? ...........................................................................................342 5.11.4. Wyniki finansowe analizy na podstawie narz(cid:266)dzi Facebooka ..............................343 5.12. Twitter, czyli „marketing (cid:252)wierkany” (Barbara Stawarz) .................................................343 5.12.1. Webwriting na Twitterze ......................................................................................344 5.12.2. Budowanie zasi(cid:266)gu na Twitterze ..........................................................................344 5.12.3. Zrozumie(cid:252) twittosfer(cid:266) ...........................................................................................345 5.13. YouTube jako d(cid:296)wignia dla e-biznesu (Artur Kurasi(cid:276)ski) ................................................347 5.14. Aktywizacja odbiorców w mediach spo(cid:225)eczno(cid:286)ciowych (Katarzyna Pe(cid:225)eszuk) ...............350 5.14.1. Tworzenie strategii obecno(cid:286)ci w social media ......................................................351 5.14.2. Przegl(cid:261)d 20 wybranych sposobów aktywizacji spo(cid:225)eczno(cid:286)ci ...............................353 5.14.3. B(cid:225)(cid:266)dy, których nale(cid:298)y si(cid:266) wystrzega(cid:252) w social media ..........................................361 Poleć książkęKup książkę Spis tre(cid:264)ci 9 5.15. Performance marketing (Jakub Jasi(cid:276)ski) ..........................................................................363 5.15.1. Efekt i model rozlicze(cid:276) .........................................................................................363 5.15.2. Narz(cid:266)dzia performance marketingu ......................................................................364 5.15.3. Programy afiliacyjne ............................................................................................366 5.15.4. Retargeting i RTB ................................................................................................367 5.16. E-mail marketing (Pawe(cid:225) Krzywor(cid:261)czka) .........................................................................369 5.16.1. Dlaczego warto to robi(cid:252)? ......................................................................................369 5.16.2. Jakie dane zbiera(cid:252)? ...............................................................................................370 5.16.3. Opt-out, single opt-in czy double opt-in? .............................................................371 5.16.4. E-mail marketing a ochrona danych osobowych ..................................................372 5.16.5. Budowanie w(cid:225)asnej listy adresowej ......................................................................372 5.16.6. Sposoby dystrybucji mailingu ..............................................................................375 5.16.7. Jak stworzy(cid:252) dobry mailing/newsletter ................................................................376 5.16.8. Podsumowanie .....................................................................................................382 5.17. Efektywny newsletter (Dariusz Puzyrkiewicz) .................................................................383 5.17.1. Klient nie jest bankomatem ..................................................................................383 5.17.2. Cztery fazy komunikacji z klientem .....................................................................384 5.17.3. Formaty e-maili ....................................................................................................387 5.17.4. Co Ty powiesz? ....................................................................................................387 5.17.5. Nie nud(cid:296) ...............................................................................................................387 5.17.6. Nadawca e-maila ..................................................................................................388 5.17.7. Temat e-maila .......................................................................................................389 5.17.8. Co w tre(cid:286)ci? ..........................................................................................................390 5.17.9. Jak cz(cid:266)sto wysy(cid:225)a(cid:252) e-maile? .................................................................................390 5.17.10. Podsumowanie ...................................................................................................391 5.18. Pozyskiwanie leadów i wzorcowe strony docelowe (landing pages) (Artur Maciorowski) ........................................................................................................391 5.18.1. Pozyskiwanie leadów ...........................................................................................391 5.18.2. Landing page ........................................................................................................394 5.19. GetResponse — przegl(cid:261)d funkcjonalno(cid:286)ci (Marcin Godlewski) ......................................400 5.19.1. Podstawowe funkcje GetResponse .......................................................................400 5.19.2. Plusy i minusy GetResponse ................................................................................401 5.19.3. Przydatne porady ..................................................................................................403 5.19.4. Podsumowanie .....................................................................................................404 5.20. FreshMail.pl (case study) (Pawe(cid:225) Sala) .............................................................................404 5.20.1. Kreacja newslettera i mailingu — FreshMail Designer ........................................404 5.20.2. Personalizacja wysy(cid:225)ek, czyli o segmentacji i targetowaniu ................................405 5.20.3. Automatyzacja wysy(cid:225)ek, czyli jakie mo(cid:298)liwo(cid:286)ci maj(cid:261) autorespondery ................408 5.20.4. Optymalizacja kampanii .......................................................................................409 5.20.5. Podsumowanie .....................................................................................................410 5.21. Marketing automation (Jakub Cyran) ...............................................................................411 5.21.1. Mo(cid:298)liwo(cid:286)ci dobrego narz(cid:266)dzia marketing automation .........................................412 5.21.2. Czy marketing automation jest dla Ciebie? ..........................................................413 5.22. Pozycjonowanie (Pawe(cid:225) Krzywor(cid:261)czka) ..........................................................................414 5.22.1. Pozycjonowa(cid:252) samodzielnie czy zleci(cid:252) pozycjonowanie? ...................................414 5.22.2. Pozycjonowanie jako jeden z elementów strategii e-marketingowej ....................415 5.22.3. Pozycja w wynikach wyszukiwania a liczba wej(cid:286)(cid:252) na stron(cid:266) ...............................416 5.22.4. D(cid:225)ugi ogon versus trudne frazy ............................................................................416 5.22.5. Analiza konkurencji i dobór s(cid:225)ów kluczowych .....................................................417 5.22.6. Optymalizacja, czyli SEO ....................................................................................418 5.22.7. Zdobywanie linków ..............................................................................................423 5.22.8. (cid:285)ledzenie ruchu na stronie i post(cid:266)pów w pozycjonowaniu — narz(cid:266)dzia przydatne dla pozycjonera ........................................................................426 Poleć książkęKup książkę 10 Biblia e-biznesu 5.22.9. Kary od Google ....................................................................................................427 5.22.10. Jak wybra(cid:252) i nadzorowa(cid:252) firm(cid:266) pozycjonersk(cid:261)? ................................................427 5.22.11. Tendencje ewolucji algorytmu Google, czyli jak pozycjonowa(cid:252) przysz(cid:225)o(cid:286)ciowo .......................................................................428 5.23. Content marketing (Barbara Stawarz) ...............................................................................429 5.23.1. Content marketing to rozmowa ............................................................................429 5.23.2. Budowanie spo(cid:225)eczno(cid:286)ci poprzez tre(cid:286)ci ...............................................................431 5.23.3. Cele dzia(cid:225)a(cid:276) content marketingowych i wska(cid:296)niki pomiaru .................................433 5.23.4. Narz(cid:266)dzia content marketingu ..............................................................................434 5.24. Blog jako samodzielny model e-biznesowy (Jason Hunt) ................................................436 5.25. AdWords — reklama p(cid:225)atna w wyszukiwarce (Maciej Lewi(cid:276)ski) ....................................439 5.25.1. Kto mo(cid:298)e korzysta(cid:252) z AdWords? .........................................................................439 5.25.2. Za co p(cid:225)aci si(cid:266) Google? ........................................................................................440 5.25.3. Reklama w wyszukiwarce AdWords — na czym to polega? ...............................440 5.25.4. Gdzie si(cid:266) wy(cid:286)wietla(cid:252)? Organic vs Paid Search ....................................................441 5.25.5. Kto klika reklam(cid:266) AdWords? ...............................................................................441 5.25.6. Reklama w wyszukiwarce — jak zacz(cid:261)(cid:252)? ............................................................442 5.25.7. Optymalizacja s(cid:225)ów kluczowych ..........................................................................445 5.25.8. Optymalizacja kosztów kampanii .........................................................................446 5.25.9. AdWords Express, czyli AdWords „dla leniwych” ..............................................446 5.25.10. Rozszerzenia reklam ...........................................................................................447 5.25.11. Inne metody kierowania reklam w wyszukiwarce ..............................................448 5.25.12. Dynamic Search Ads — DSA ............................................................................448 5.25.13. AdWords dla e-commerce — reklama w Product Listing Ads ...........................448 5.26. Remarketing (Marcin Wsó(cid:225)) .............................................................................................449 5.26.1. Czym jest remarketing? ........................................................................................449 5.26.2. Zastosowanie remarketingu ..................................................................................449 5.26.3. Tworzenie list remarketingowych ........................................................................450 5.26.4. Opcje remarketingu ..............................................................................................451 5.26.5. Korzy(cid:286)ci ze stosowania remarketingu ..................................................................452 5.26.6. Najlepsze praktyki i najcz(cid:266)(cid:286)ciej pope(cid:225)niane b(cid:225)(cid:266)dy ...............................................452 5.26.7. Dla kogo jest remarketing? ...................................................................................454 5.27. Google Analytics — optymalizacja przez analiz(cid:266) efektów (Maciej Lewi(cid:276)ski) ................454 5.27.1. Do czego s(cid:225)u(cid:298)y analityka? ....................................................................................454 5.27.2. Dlaczego Analytics? .............................................................................................456 5.27.3. Google Analytics — jak zacz(cid:261)(cid:252)? ..........................................................................456 5.27.4. Raport Analytics musi opowiedzie(cid:252) histori(cid:266) ........................................................457 5.27.5. Podstawowe definicje — jak to dzia(cid:225)a? ................................................................458 5.27.6. Kim s(cid:261) i sk(cid:261)d przychodz(cid:261)? ...................................................................................459 5.27.7. Dane na temat u(cid:298)ytkowników ..............................................................................460 5.27.8. (cid:285)ledzenie konwersji + modu(cid:225) e-commerce ...........................................................462 5.27.9. Czego tu brakuje, czyli cele z kas(cid:261) .......................................................................463 5.27.10. (cid:285)cie(cid:298)ki wielokana(cid:225)owe .......................................................................................463 5.27.11. Zachowanie + testy .............................................................................................464 Rozdzia(cid:228) 6. Komunikacja z e-klientem ....................................................................... 467 6.1. Profil konsumenta w sieci (Jakub Jasi(cid:276)ski) ........................................................................467 6.1.1. Preferowane metody dostawy i zwrotu ...................................................................468 6.1.2. Preferowane metody p(cid:225)atno(cid:286)ci ...............................................................................469 6.1.3. Dlaczego klient mia(cid:225)by wybra(cid:252) Twój e-sklep? .......................................................469 6.1.4. ROPO .....................................................................................................................470 6.1.5. M-klient ..................................................................................................................471 Poleć książkęKup książkę Spis tre(cid:264)ci 11 6.2. Podstawy komunikacji z e-klientem (Marcin Cisek) ..........................................................471 6.2.1. Specyfika klienta internetowego ............................................................................471 6.2.2. Znaczenie obs(cid:225)ugi klienta .......................................................................................473 6.2.3. Optymalizacja kana(cid:225)ów komunikacji .....................................................................474 6.2.4. Komunikacja e-mailowa .........................................................................................474 6.2.5. Telefony .................................................................................................................476 6.2.6. Komunikatory ........................................................................................................476 6.2.7. Podstawowe regu(cid:225)y profesjonalnej obs(cid:225)ugi e-klienta .............................................477 6.2.8. Czy istnieje „trudny klient”? ..................................................................................478 6.3. Customer experience (Izabela Wis(cid:225)ocka) ...........................................................................479 6.3.1. Czym jest customer experience? ............................................................................479 6.3.2. Jak mierzy(cid:252) customer experience? .........................................................................480 6.3.3. Mapowanie customer journey ................................................................................483 6.3.4. Pami(cid:266)taj! ................................................................................................................484 6.4. Budowanie zaufania klienta (Maciej Dutko) ......................................................................485 6.4.1. Marka .....................................................................................................................485 6.4.2. Autoprezentacja i dane firmy .................................................................................486 6.4.3. Certyfikaty, przynale(cid:298)no(cid:286)(cid:252), rejestry, referencje .....................................................488 6.4.4. Portfolio klientów ...................................................................................................489 6.4.5. Profesjonalny wizerunek ........................................................................................489 6.4.6. Rekomendacja konsumencka i rekomendacja przez autorytety ..............................490 6.4.7. Rekomendacja medialna .........................................................................................491 6.4.8. Ekspercko(cid:286)(cid:252) ............................................................................................................491 6.4.9. Zdj(cid:266)cia sprzedawcy/personelu/salonu ....................................................................493 6.4.10. Spo(cid:225)eczna odpowiedzialno(cid:286)(cid:252) biznesu ...................................................................494 6.5. CRM — optymalizacja obs(cid:225)ugi e-klienta (Rafa(cid:225) Namieci(cid:276)ski) ..........................................495 6.5.1. Czym s(cid:261) systemy CRM? ........................................................................................495 6.5.2. Zalety korzystania z narz(cid:266)dzi typu CRM ...............................................................496 6.5.3. Obszary optymalizacji narz(cid:266)dzi typu CRM ............................................................497 6.5.4. Cechy i kryteria wyboru dobrego CRM .................................................................497 6.6. Feedback konsumencki (Maciej Dutko) .............................................................................499 6.6.1. Ewolucja feedbacku ...............................................................................................499 6.6.2. Monolog czy dialog? ..............................................................................................500 6.6.3. Wyci(cid:261)ganie wniosków z „ksi(cid:261)(cid:298)ki skarg” ...............................................................501 6.6.4. Najwa(cid:298)niejsze zasady .............................................................................................502 6.6.5. Sk(cid:261)d czerpa(cid:252) feedback? ..........................................................................................504 6.7. Monitoring opinii w internecie (Miko(cid:225)aj Winkiel, Micha(cid:225) Sadowski) ................................507 6.7.1. Monitoring internetu i mediów spo(cid:225)eczno(cid:286)ciowych ...............................................507 6.8. Niezadowolenie klienta — przyczyny i sposoby neutralizacji (Maciej Dutko) ...................512 6.8.1. Dlaczego warto pozna(cid:252) (cid:296)ród(cid:225)o b(cid:225)(cid:266)dów? ..................................................................512 6.8.2. G(cid:225)ówne szkodniki ...................................................................................................513 6.8.3. Kilka spostrze(cid:298)e(cid:276) gratis ..........................................................................................516 6.8.4. Co zrobi(cid:252) z t(cid:261) mroczn(cid:261) wiedz(cid:261)? .............................................................................517 Rozdzia(cid:228) 7. Obs(cid:228)uga transakcji i logistyka e-sprzeda(cid:276)y ............................................... 519 7.1. P(cid:225)atno(cid:286)ci w internecie (Karol Zieli(cid:276)ski) .............................................................................519 7.1.1. Czy provider jest w stanie mnie obs(cid:225)u(cid:298)y(cid:252)? .............................................................520 7.1.2. Czy provider jest w stanie obs(cid:225)u(cid:298)y(cid:252) klientów, których mam lub planuj(cid:266) mie(cid:252) nied(cid:225)ugo? .....................................................................521 7.1.3. Czy provider umo(cid:298)liwi mi zaimplementowanie takich modeli p(cid:225)atniczych, które usprawni(cid:261) proces zakupowy w moim biznesie? ...................................................522 7.1.4. Podsumowanie .......................................................................................................524 Poleć książkęKup książkę 12 Biblia e-biznesu i aspekt ekologiczny ......................................................................................................535 7.4.4. Sukces Paczkomatów® InPost w perspektywie 7.2. Bitcoin — rewolucja w e-p(cid:225)atno(cid:286)ciach (Dominik Homa) ...................................................524 7.2.1. Wst(cid:266)p .....................................................................................................................524 7.2.2. Czym jest bitcoin? ..................................................................................................524 7.2.3. Specyfikacja bitcoina na tle tradycyjnych form p(cid:225)atno(cid:286)ci ......................................526 7.2.4. Zalety i ograniczenia ..............................................................................................526 7.2.5. Jak zacz(cid:261)(cid:252) pos(cid:225)ugiwa(cid:252) si(cid:266) bitcoinem? ....................................................................527 7.2.6. Uwarunkowania prawne .........................................................................................528 7.2.7. Oszcz(cid:266)dzaj na p(cid:225)atno(cid:286)ciach elektronicznych — akceptuj p(cid:225)atno(cid:286)ci w bitcoinach ...............................................................................528 7.2.8. Jak wygl(cid:261)da zaimplementowanie p(cid:225)atno(cid:286)ci w bitcoinach w e-biznesie? ................529 7.2.9. Decentralizacja, nowe oblicze internetu .................................................................530 7.2.10. Podsumowanie .....................................................................................................530 7.3. Logistyka e-sklepu: magazynowanie, pakowanie, wysy(cid:225)ka (Mariusz Weso(cid:225)owski) ...........531 7.3.1. Pu(cid:225)apki w(cid:225)asnej logistyki ........................................................................................531 7.4. Paczkomaty® InPost (case study) (Rafa(cid:225) Brzoska) ............................................................533 7.4.1. Paczkomaty® InPost — pocz(cid:261)tki, wyzwania i geneza koncepcji ..........................533 7.4.2. Dynamiczne powstawanie sieci Paczkomatów® InPost w Polsce i za granic(cid:261) ......534 7.4.3. Paczkomaty® InPost — rozwi(cid:261)zanie problemu „ostatniej mili” rozwoju e-handlu w Polsce i na (cid:286)wiecie ........................................................................537 7.4.5. Perspektywy rozwoju Paczkomatów® InPost ........................................................538 7.5. Firmy kurierskie (Miros(cid:225)aw Smu(cid:298)niak) ..............................................................................539 7.5.1. Polski rynek przesy(cid:225)ek ............................................................................................539 7.5.2. Narz(cid:266)dzia wspomagaj(cid:261)ce obs(cid:225)ug(cid:266) przesy(cid:225)ek ..........................................................542 7.5.3. Reklamacje .............................................................................................................542 7.6. Brokerzy us(cid:225)ug kurierskich (Piotr Szymczak) ....................................................................543 7.6.1. Pocz(cid:261)tki bran(cid:298)y ......................................................................................................543 7.6.2. Jak to dzia(cid:225)a? ..........................................................................................................544 7.6.3. Porównanie ofert ....................................................................................................544 7.6.4. Przezorny ubezpieczony .........................................................................................547 7.6.5. Oszcz(cid:266)dzaj czas i pieni(cid:261)dze ....................................................................................547 7.6.6. Ostateczny wybór ...................................................................................................549 7.6.7. Broker czy kurier? ..................................................................................................549 7.7. Dropshipping (Miros(cid:225)aw Smu(cid:298)niak, Dawid Starzykiewicz) ...............................................549 7.7.1. Co to jest dropshipping? .........................................................................................550 7.7.2. Dla kogo jest dropshipping? ...................................................................................550 7.7.3. Zalety dropshippingu ..............................................................................................550 7.7.4. Na co zwraca(cid:252) uwag(cid:266), wdra(cid:298)aj(cid:261)c dropshipping? ...................................................551 7.7.5. Jak wprowadzi(cid:252) dropshipping w praktyce? ............................................................552 7.7.6. Uwagi ko(cid:276)cowe ......................................................................................................553 7.8. Automatyzacja w e-biznesie (Miros(cid:225)aw Smu(cid:298)niak) ............................................................554 7.8.1. Co mo(cid:298)esz automatyzowa(cid:252)? ..................................................................................554 7.8.2. Jak dobra(cid:252) narz(cid:266)dzia automatyzuj(cid:261)ce? ...................................................................557 7.8.3. Centralizuj, kiedy to tylko mo(cid:298)liwe .......................................................................557 7.9. Bezpiecze(cid:276)stwo e-biznesu (Marcin Pieleszek) ...................................................................558 7.9.1. Bezpiecze(cid:276)stwo to nie sprawa jednej osoby ...........................................................558 7.9.2. Najwa(cid:298)niejsze jest has(cid:225)o .........................................................................................559 7.9.3. Certyfikaty ssl ........................................................................................................560 7.9.4. Codzienne korzystanie z internetu ..........................................................................561 7.9.5. Ograniczenie dost(cid:266)pu do informacji .......................................................................562 7.9.6. Bezpiecze(cid:276)stwo poczty elektronicznej (phishing) ..................................................563 7.9.7. Oprogramowanie antywirusowe i firewall .............................................................564 Poleć książkęKup książkę Spis tre(cid:264)ci 13 7.9.8. Aktualizowanie oprogramowania ...........................................................................565 7.9.9. Bezpiecze(cid:276)stwo serwisów internetowych na przyk(cid:225)adzie WordPressa ..................565 7.9.10. Dane, które e-przedsi(cid:266)biorca ma przy sobie .........................................................566 7.9.11. Korzystanie z internetu „poza biurem” .................................................................566 7.9.12. Kopie zapasowe (backup) i archiwa danych .........................................................567 7.9.13. Bezpieczne usuwanie danych ...............................................................................568 7.9.14. Inwentaryzacja oprogramowania ..........................................................................568 7.9.15. Dalsze dzia(cid:225)ania prewencyjne ....................
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: