Niniejszy poradnik pomoże Ci odnaleźć się w zawiłościach klimatycznej, mrocznej gry przygodowej Black Mirror II. Poza szczegółowym opisem przejścia, tekst zawiera również porady dotyczące robienia zdjęć, oraz załączonych minigier.
Skrócona wersja spisu treści:
-[Wprowadzenie]
-[Opis przejścia] Rozdział pierwszy - cz. 1
-[Opis przejścia] Rozdział pierwszy - cz. 2
-[Opis przejścia] Rozdział pierwszy - cz. 3
-[Opis przejścia] Rozdział drugi - cz. 1
-[Opis przejścia] Rozdział drugi - cz. 2
-[Opis przejścia] Rozdział drugi - cz. 3
-[Opis przejścia] Rozdział drugi - cz. 4
-[Opis przejścia] Rozdział trzeci - cz. 1
-[Opis przejścia] Rozdział trzeci - cz. 2
-[Opis przejścia] Rozdział trzeci - cz. 3
-[Opis przejścia] Rozdział trzeci - cz. 4
-[Opis przejścia] Rozdział czwarty - cz. 1
-[Opis przejścia] Rozdział czwarty - cz. 2
-[Opis przejścia] Rozdział czwarty - cz. 3
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 25
Informacja o grze
Kontynuacja słynnej przygodówki z 2003 roku. Tym razem wcielamy się w bohatera o imieniu Darren. Zajmujemy się przeszukiwaniem plansz, rozwiązywaniem zagadek i odbywaniem rozmów z postaciami niezależnymi.
Gra Black Mirror II, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier przygodowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Black Mirror
II
autorzy: Katarzyna „Kayleigh” Michałowska i Antoni „HAT” Józefowicz
(c) 2010 GRY-OnLine S.A.
Producent Cranberry Productions, Wydawca dtp AG / Anaconda, Wydawca PL CITY interactive
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Black Mirror II – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie ___________________________________________________3
Porady ogólne ______________________________________________________________ 4
Opis przejścia ___________________________________________________5
Rozdział pierwszy __________________________________________________________ 5
Rozdział drugi _____________________________________________________________ 24
Rozdział trzeci ____________________________________________________________ 46
Rozdział czwarty __________________________________________________________ 72
Rozdział piąty _____________________________________________________________ 87
Rozdział szósty ___________________________________________________________ 104
Dodatki _____________________________________________________ 114
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2010 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Black Mirror II – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Niniejszy poradnik pomoże Ci odnaleźć się w zawiłościach klimatycznej, mrocznej gry przygodowej
Black Mirror II. Wcielasz się w niej w niejakiego Darrena Michaelsa, którego poznajesz w dość
przykrym dla niego dniu. Dniu, który całkowicie zmieni jego życie... Jest rok 1993, Twoja przygoda
zaczyna się w Biddeford w stanie Maine w USA, jednak po niedługim czasie trafisz do znanego
doskonale z pierwszej części Willow Creek, Black Mirror i wielu innych pamiętnych miejsc.
Katarzyna „Kayleigh” Michałowska (www.gry-online.pl)
Antoni „HAT” Józefowicz (www.gry-online.pl)
Strona: 3
Black Mirror II – Poradnik GRY-OnLine
P o r a d y o g ó l n e
• Masz do wyboru dwa tryby zabawy Łatwy i Zwyczajny. Pierwszy pozwala na pomijanie
planszowych łamigłówek (kiedy zbyt długo biedzisz się nad zagadką, w prawym dolnym
rogu ekranu pojawia się specjalna ikonka, umożliwiająca zaliczenie danej układanki) oraz
oferuje dodatkowe wskazówki w dzienniku bohatera (ukryte pod strzałkami w nawiasach).
• Gra na początku zabawy serwuje też porady, wyskakujące na ekranie w postaci fiszek i
dotyczące głównie interfejsu, które – podobnie jak podpowiedzi – w zależności od
wybranego trybu można wyłączyć bądź włączyć w opcjach.
• Gdy utkniesz, zajrzyj do dziennika bohatera (prawy górny róg ekranu). Znajdziesz tam
zwięzłe opisy zadań, które aktualnie masz do wykonania, i tych, z którymi już sobie
poradziłeś.
• Gdy nie możesz znaleźć na planszy opisywanego przedmiotu, kliknij ikonkę lupy w prawym
górnym rogu ekranu lub spację. Automatycznie ujawnią się wszystkie interaktywne punkty.
• Możesz przewijać dialogi, klikając LPM, jednak odradzam to – przegapisz w ten sposób
ważne informacje czy wskazówki.
• Możesz przyśpieszyć przejście z lokacji do lokacji, klikając szybko dwa razy LPM na
kursorze kierunkowym. Samego bohatera nie da się, niestety, zmusić do biegu. Jeśli ma do
pokonania większą odległość, automatycznie idzie nieco szybszym krokiem.
• Niektórym obiektom w grze da się robić zdjęcia aparatem fotograficznym bohatera.
Powoduje to odblokowanie w specjalnej zakładce menu tzw. Dodatków, czyli szkiców i
artworków oraz minigierek, a także trybu Wielkich Głów. Filmiki, również dostępne we
wspomnianej zakładce, odblokowują się automatycznie w miarę postępów w grze.
Momenty, w których należy robić zdjęcia, zaznaczone są w treści poradnika kolorem
niebieskim, zaś w ostatnim rozdziale znajdziesz osobne zestawienie wszystkich 32
sekretów. Jeśli nie chcesz przegapić żadnego z nich, polecam badać każdą nową lokację
aparatem – na przedmiotach, którym można trzasnąć fotkę, kursor zmienia kolor na
czerwony. Ważne, aby robić to przed normalnym obklikaniem danego miejsca, ponieważ
rzeczy, z którymi nie możesz wejść w interakcję inną niż ich sfotografowanie, po
kilkakrotnym obadaniu ich kursorem stają się nieaktywne. Jeśli któryś z takich obiektów
umknie Twojej uwadze, pozostaje wczytać wcześniejszy zapis i zrobić brakujące zdjęcie.
•
Tradycyjnie wszystkie znajdźki w poradniku wyróżnione są kolorem czerwonym, a
rozwiązania zagadek i istotne uwagi – pogrubieniem.
Strona: 4
Black Mirror II – Poradnik GRY-OnLine
Opis przejścia
R o z d z i a ł p i e r w s z y
B i d d e f o r d
Znajdujesz się w piwnicy zakładu fotograficznego, w którym wysiadło światło. Podejdź do stojącej
przy schodach zagraconej półki. Zabierz leżące na niej małe pudełko z bezpiecznikami. Otwórz
je (kliknij na nim w inwentarzu PPM), a zyskasz bezpiecznik. Następnie zlokalizuj wiszącą tuż
obok na ścianie (po lewej) skrzynkę i odemknij jej drzwiczki.
Zdejmij pokrywę drugiego bezpiecznika od lewej. Zbadaj go – jest zepsuty. Wyjmij go zatem, a
potem włóż w to miejsce sprawny bezpiecznik znaleziony w pudełku. Pociągnij za dźwigienkę
(główny wyłącznik) w prawym dolnym rogu skrzynki i zapal światło. W tym momencie posiadanym
aparatem fotograficznym możesz zrobić zdjęcie skrzynce z bezpiecznikami – odblokujesz w ten
sposób fotkę (nr 23) w zakładce Dodatki. Następnie schodami po lewej wyjdź z piwnicy, wysłuchaj
niesympatycznego szefa, po czym odnajdź po prawej i zabierz stojącą tam reklamę (potykacz).
Strona: 5
Black Mirror II – Poradnik GRY-OnLine
Na zewnątrz spotkasz Angelinę. Po rozmowie znajdziecie się w środku. Szef da Ci awizo i list do
pani Biby, co Darren skomentuje niezbyt cenzuralnym słowem – oczywiście już po znalezieniu się
poza zasięgiem słuchu Fullera. Skieruj się w lewo, a potem w prawo, do baru „U Biby”. W środku
odepchnie Cię jakiś gbur w garniturze. Gdy wyjdzie, porozmawiaj z panią Bibą, to ta w różowym
fartuchu.
Zanim opuścisz bar (prawy dolny róg ekranu) zrób zdjęcie (nr 3) siedzącemu przy wyjściu
doktorowi Newhouse`owi. Kiedy skierujesz się do drzwi, lekarz zaczepi Cię. Po rozmowie wyjdź na
zewnątrz i kliknij w ekwipunku pocztówkę Biddeford. Dzięki niej możesz szybko przemieszczać
się między lokacjami. Wybierz zakład fotograficzny (pośrodku, po prawej).
Strona: 6
Black Mirror II – Poradnik GRY-OnLine
Nie wchodź do środka, tylko idź przed siebie ulicą prowadzącą na promenadę obok portu. Zanim
zajrzysz do sklepu z pamiątkami, zagadnij wpatrzoną w ocean młodą kobietę na nabrzeżu po lewej.
Po rozmowie z nią zrób fotkę (nr 22) oceanowi. Teraz skieruj się do sklepu i spróbuj zaczepić
sprzedawczynię – Rosie. Niestety jest zajęta plotkami z koleżanką. Wyjdź zatem na zewnątrz i
kopnij stojący przed sklepem czerwony kabriolet (należący do rozmówczyni Rosie), tak by włączył
się alarm. Gdy tak się stanie, wbiegnij szybko z powrotem do sklepu.
Teraz możesz spokojnie porozmawiać z Rosie. Otrzymasz paczkę dla Fullera i dowiesz się, że jest
dla niego druga przesyłka, na którą potrzebne jest awizo. Wyczerp wszystkie tematy (trzeba
zagadnąć Rosie ponownie) i wróć do zakładu fotograficznego. Spotkasz oburzoną Angelinę. Gdy po
rozmowie odejdzie, zobaczysz, że jej tropem idzie gbur w garniturze.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :