Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00160 007136 14658357 na godz. na dobę w sumie
Cities in Motion 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Cities in Motion 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 83
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook (-8%), audiobook).

W poradniku do gry Cities in Motion 2 znanej również jako Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska oprócz solucji kampanii zawarto informacje na temat pojazdów i budynków, zarządzania budżetem, interfejsu oraz rozbudowy miasta.

Skrócona wersja spisu treści:
-Cities in Motion 2 - poradnik do gry
-Sterowanie - PC
-Interfejs
-Środki transportu
-Autobus
-Trolejbus
-Tramwaj
-Metro
-Tramwaj wodny
-Połączenia
-Jak utworzyć linię?
-Tory, tunele i estakady
-Zarabianie
-Tworzenie sieci połączeń
-Rozkład jazdy
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 46

Informacja o grze

Cities in Motion 2: The Modern Days jest sequelem wydanej w 2011 roku strategii ekonomicznej studia Colossal Order. Zadanie gracza polega na stworzeniu funkcjonalnej sieci komunikacyjnej dla wirtualnej metropolii. Wraz z postępami w zabawie pojawiają się

Gra Cities in Motion 2: The Modern Days, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Cities in Motion 2 Symulator współczesnej metropolii Transport i komunikacja miejska autor: Arek „Skan” Kamiński Producent Colossal Order, Wydawca Paradox Interactive, Wydawca PL Cenega Poland Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2013 GRY-Online S.A. Cities in Motion 2 – Poradnik GRY-Online.pl S p i s t r e ś c i Wprowadzenie ___________________________________________________3 Sterowanie – PC _________________________________________________4 Interfejs________________________________________________________5 Środki transportu ________________________________________________6 Autobus ___________________________________________________________________ 6 Trolejbus __________________________________________________________________ 7 Tramwaj __________________________________________________________________ 8 Metro _____________________________________________________________________ 9 Tramwaj wodny ___________________________________________________________ 10 Połączenia _____________________________________________________11 Jak utworzyć linię? ________________________________________________________ 11 Tory, tunele i estakady _____________________________________________________ 12 Zarabianie _____________________________________________________15 Tworzenie sieci połączeń ___________________________________________________ 16 Rozkład jazdy _____________________________________________________________ 17 Rozbudowa miasta ______________________________________________19 Rodzaje dróg ______________________________________________________________ 20 Opcje dróg ________________________________________________________________ 21 Finanse i Reputacja ______________________________________________22 Bilety i strefy _____________________________________________________________ 22 Pracownicy _______________________________________________________________ 24 Pożyczki __________________________________________________________________ 25 Zadania dodatkowe ______________________________________________26 Opis przejścia __________________________________________________27 1. Światła metropolii _______________________________________________________ 27 2. Zazdrość _______________________________________________________________ 32 3. Malutkie miasteczko _____________________________________________________ 34 4. Ciężkie czasy ___________________________________________________________ 38 5. Przechwałki ____________________________________________________________ 40 6. Morze fabryk ___________________________________________________________ 42 7. Miasto nagród __________________________________________________________ 45 8. Potrzebna pomoc ________________________________________________________ 48 9. Wyobraźnia _____________________________________________________________ 51 10. Wspaniała elegancja ____________________________________________________ 55 11. Klucz do sukcesu _______________________________________________________ 57 12. Wielki finał ____________________________________________________________ 61 Pojazdy _______________________________________________________64 Autobus __________________________________________________________________ 64 Trolejbus _________________________________________________________________ 66 Tramwaj _________________________________________________________________ 68 Metro i tramwaje wodne ____________________________________________________ 71 Budynki _______________________________________________________74 Zajezdnie _________________________________________________________________ 74 Przystanki ________________________________________________________________ 77 Grupy społeczne ________________________________________________80 Wydawnictwo GRY-Online S.A. ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2012 GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-Online. www.gry-online.pl Strona: 2 Cities in Motion 2 – Poradnik GRY-Online.pl Wprowadzenie Cities in Motion 2 porusza niespotykaną w innych produkcjach tematykę zarządzania firmą zajmującą się transportem publicznym. Celem gracza jest rozbudowa swojego imperium i pomnażanie fortuny zbijanej na biletach. Nie jest to jednak tak proste, jak mogłoby się wydawać, a napór wszelkiej maści statystyk, wysokich rachunków za paliwo i skarg pasażerów może łatwo doprowadzić do niemałego bólu głowy. By odnaleźć się w skomplikowanych realiach współczesnej metropolii do ręki graczy oddajemy poniższy poradnik, który wyjaśni wszelkie aspekty rozgrywki takie jak:  Budowa intratnego systemu połączeń  Dopasowanie pojazdów do aktualnego zapotrzebowania  Zarządzanie budżetem i dbanie o markę firmy  Obsługa skomplikowanego interfejsu gry  Rozbudowa miasta  Opis przejścia kampanii  Dokładne informacje o pojazdach i budynkach dostępnych w grze. Objaśnienia kolorów: Zielony – środki transportu Brązowy – drogi, trakcje Niebieski – grupy społeczne Pomarańczowy – zakładki interfejsu, klawiszologia Arek „Skan” Kamiński (www.gry–online.pl) Strona: 3 Cities in Motion 2 – Poradnik GRY-Online.pl Sterowanie – PC Sterowanie w Cities in Motion 2 nie należy do zbyt intuicyjnych i już na starcie może nastręczyć kilka problemów. Przede wszystkim, na dzień dzisiejszy (wersja 1.1.5.), nie można poruszać kamerą przesunięciem kursora na krawędź ekranu. Od początku musisz, więc porzucić ten nawyk i przyzwyczaić się do przesuwania kamery klawiszami W, S, A, D bądź kursorem myszki z przytrzymanym jednocześnie klawiszem CTRL. Inną charakterystyczną „abstrakcją” w stosunku do standardów znanych z innych gier strategicznych jest zmiana kąta, pod jakim planujemy wybudować nowy budynek. I tak, by przykładowo wybudować zajezdnię z drogą dojazdową skierowaną na wschód, należy klikać PPM, by przełączać się między domyślnymi kątami, aż uzyskamy żądany efekt, bądź dopasować nachylenie ręcznie używając Num+ / Num– Poniżej pełna rozpiska sterowania: Akcja Akcja główna Akcja dodatkowa Zbuduj wyższy/niższy poziom Obróć obiekt w lewo/w prawo Obróć kamerę myszką Obróć kamerę Klawisz LPM PPM Page Up / Page Down Num– / Num+ ŚPM lub lewy Alt Strzałki kierunkowe Porusz kamerą za pomocą myszki Lewy Ctrl Przybliż/oddal widok Przesuń kamerę Wyśrodkuj kamerę Szybszy ruch kamery Pauza Ustaw prędkość gry Pokaż panel wiadomości Zrzut ekranu Kółko myszki lub Q / E W, S, A, D C Lewy Shift 0 lub spacja 1, 2, 3 T F8 Strona: 4 Cities in Motion 2 – Poradnik GRY-Online.pl Interfejs 1. Pasek reputacji – odwzajemnia szacunek i sympatię mieszkańców miasta do twojej firmy, które bezpośrednio przekładają się na liczbę pasażerów. Reputację podnosisz dbając o punktualność pojazdów, komfortowe warunki podróży oraz dobrze opłacany pion pracowniczy. Analogicznie, spóźniające i psujące się autobusy prowadzone przez opryskliwych kierowców będą skutecznie zmniejszać jej poziom, a zarazem liczbę klientów. 2. Poziom przedsiębiorstwa, stanie posiadanej gotówki, zadłużenia oraz całkowitą wartość firmy. finansów – znajdziesz tu szczegółowe informację o finansach swojego 3. Panel wiadomości – gra będzie przekazywać tu istotne informacje o wydarzeniach z życia firmy i miasta, takie jak wzrost populacji, awarię pojazdu, czy skargi pasażerów na ceny biletów. Kliknięcie LPM na panel wiadomości automatycznie przeniesie cię na miejsce zdarzenia, by móc natychmiast podjąć odpowiednie środki. 4. Minimapa – w okienku tym znajdziesz mapę miasta wraz z zaznaczonymi na niej swoimi liniami, bądź zbliżenie na zaznaczony aktualnie budynek/osobę/pojazd w zależności od wyboru. Ponadto są tu podstawowe informację o aktualnym dniu i godzinie; możliwość przyspieszenia lub spowolnienia upływu czasu, a także opcję włączenia podglądu na linie podziemne i strefy biletowe. 5. Panele – tutaj, oprócz menu gry, znajdziesz cztery główne panele zarządzające rozgrywką w Cities in Motion 2. Kolejno od lewej są to: –Panel budowy – panel, w którym postawisz podstawową infrastrukturę jak przystanki czy zajezdnie, a także zbudujesz nowe drogi, wyburzysz budynki oraz wyznaczysz strefy biletowe –Panel transportu – główne centrum dowodzenia. Utworzysz tu nowe połączenia, zakupisz nowe pojazdy, a także uzyskasz szybki dostęp do wszystkich swoich zajezdni i przystanków. –Panel danych – baza danych o mieście i ruchu w nim panującym. Dowiesz się stąd m.in. gdzie mieszkają i pracują określone grupy społeczne oraz jakie jest natężenie ruchu na drogach –Panel finansów – źródło wiedzy o finansach przedsiębiorstwa. Znajdziesz tu bilans przychodów i rozchodów, weźmiesz pożyczkę, ustawisz poziom wypłat oraz ceny biletów. Strona: 5 Cities in Motion 2 – Poradnik GRY-Online.pl Środki transportu A u t o b u s Autobusy to podstawowy środek transportu. Są tanie w zakupie i nie wymagają specjalnej infrastruktury, więc do otwarcia linii potrzebujesz tylko zajezdni i przystanków. Mogą się również poruszać po specjalnych buspasach, dzięki czemu nie będą musiały stać w korkach. Mimo wszystko są jednak dość powolne, małe i zawodne, a na dodatek stosunkowo drogie w eksploatacji. Dlatego sprawdzą się głównie na początku rozgrywki, np. do dowożenia pracowników fizycznych z mieszkań do miejsc pracy. W późniejszym czasie powinny zostać zdominowane przez inne, bardziej dochodowe, formy transportu i działać głównie na przedmieściach, jako dojazd do przystanków metra, bądź tramwajów. Będą też jednak przynosić zyski na długich, wielostrefowych trasach przelotowych łączących odległe części miasta, zwłaszcza przy dostępie do buspasa i/lub drogi ekspresowej. W razie potrzeby mogą również służyć, jako forma zluzowania ściśniętego centrum miasta w godzinach szczytów. Strona: 6 Cities in Motion 2 – Poradnik GRY-Online.pl T r o l e j b u s Trolejbusy stanowią ekonomiczniejszą alternatywę dla autobusów. Są od nich znacznie tańsze w eksploatacji, jednocześnie jednak znacznie droższe w budowie. Poruszają się ulicą lecz potrzebują wybudowanej nad nią trakcji elektrycznej. Mimo wysokich kosztów wprowadzenia ich w użycie, z czasem warto w nie jednak zainwestować. W dłuższej perspektywie będą przynosić znacznie wyższe dochody od swoich „benzynowych braci”. Są od nich także szybsze, przez co świetnie sprawdzą się w ściśniętych centrach miast z wąskimi ulicami, gdzie budowa tramwaju byłaby nieopłacalna. Co ważne, trolejbusy dzielą przystanki z autobusami, co zaoszczędzi wydatków na budowę nowych, gdy zdecydujesz na zawieszenie kabli. Mogą również korzystać z buspasów. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Cities in Motion 2 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: