Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00253 007979 15930971 na godz. na dobę w sumie
CivCity: Rome - poradnik do gry - ebook/pdf
CivCity: Rome - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 30
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Kompletny poradnik do symulatora budowania miasta – CivCity: Rome zawiera opis przejścia kampanii cywilnej oraz wojskowej, a także garść uwag praktycznych.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-[Kampania cywilna] Misja 1. Lavinium
-[Kampania cywilna] Misja 2. Lavinium
-[Kampania cywilna] Misja 3. Lavinium
-[Kampania cywilna] Misja 4. Capena
-[Kampania cywilna] Misja 5. Capena
-[Kampania cywilna] Misja 6. Tarentum
-[Kampania cywilna] Misja 7. Tarentum
-[Kampania cywilna] Misja 8. Massilia
-[Kampania cywilna] Misja 9. Massilia
-[Kampania cywilna] Misja 10. Creta
-[Kampania cywilna] Misja 11. Creta
-[Kampania cywilna] Misja 12. Ctesiphon
-[Kampania cywilna] Misja 13. Ctesiphon
-[Kampania cywilna] Misja 14. Londinium
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 22

Informacja o grze

CivCity: Rome to gra ekonomiczna, przygotowana wspólnymi siłami przez firmy Firefly Studios (producenta cyklu Stronghold) oraz dowodzoną przez Sida Meiera Firaxis Games. Akcja programu przenosi gracza w czasy największej świetności Cesarstwa Rzymskiego, a

Gra CivCity: Rome, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: patch polonizujący.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry CivCity Rome autor: Rafał „Madraf” Madajczak (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. CivCity: Rome – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie ................................................................................................................. 3 Kampania cywilna ............................................................................................................ 7 Misja 1. Lavinium.......................................................................................................... 7 Misja 2. Lavinium.......................................................................................................... 8 Misja 3. Lavinium.......................................................................................................... 9 Misja 4. Capena .......................................................................................................... 10 Misja 5. Capena .......................................................................................................... 11 Misja 6. Tarentum....................................................................................................... 12 Misja 7. Tarentum....................................................................................................... 13 Misja 8. Massilia ......................................................................................................... 14 Misja 9. Massilia ......................................................................................................... 15 Misja 10. Creta............................................................................................................ 16 Misja 11. Creta............................................................................................................ 17 Misja 12. Ctesiphon .................................................................................................... 18 Misja 13. Ctesiphon .................................................................................................... 19 Misja 14. Londinium ................................................................................................... 20 Wprowadzenie ............................................................................................................... 22 Misja 1. Cyrene ........................................................................................................... 23 Misja 2. Mediolanum ................................................................................................... 24 Misja 3. Saguntum ...................................................................................................... 25 Misja 4. Pelusium........................................................................................................ 26 Misja 5. Colonia .......................................................................................................... 27 Misja 6. Colonia .......................................................................................................... 28 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 CivCity: Rome – Poradnik GRY-OnLine Oto kompletny poradnik do symulatora budowania miasta – CivCity: Rome. Na początek warto rzucić okiem na garść uwag praktycznych. Wprowadzenie Strona: 3 CivCity: Rome – Poradnik GRY-OnLine Z a n i m z a c z n i e m y Kluczowe dla sukcesu miasta jest zapewnie mu jak największych wpływów pieniędzy. W grze nie mamy bezpośredniego wpływu na wysokość podatków (patrz niżej: Jeszcze o podatkach) – ale wpływ bezpośredni mamy już na główną część wydatków miasta, czyli wysokość pensji (Wages). Im więcej zedrzemy z naszych mieszkańców, tym więcej zostanie w kasie miasta. Dodatkowym źródłem dochodów jest także handel, ale spełnia on rolę raczej drugorzędną. Tu przyda nam się rzut oka na tabelę, za pomocą której ustalamy pensje. Zapamiętaj tej ekran. Będziesz tu często zaglądać. Umieszczony najwyżej suwak Wages pozwala na ustalenie dziesięciu stopni-poziomów wynagradzania za pracę w naszym mieście. Oczywiście nie możemy od początku ustalić głodowych pensji, bo musimy troszczyć się o całościowy wskaźnik City Hapiness (Overall). Jeśli będzie dodatni, nowi osadnicy będą przybywać do miasta. Jeśli osiągnie poziom poniżej zera, miasto zacznie się wyludniać i nici z planów ekspansji. Gra wylicza CH bardzo matematycznie – sumuje po prostu widoczne powyżej dziesięć wskaźników. Od gracza będzie zależeć, jaką strategię uszczęśliwiania mieszkańców obierze. Majstrowanie przy CH sprowadza się właściwie do tego, aby zrównoważyć furię obywateli z powodu niskich pensji. :) Poniżej znajduje się omówienie każdego ze wskaźników wraz z autorską rekomendacją. • Wages – poziom wynagrodzeń. Utrzymywać najniższy możliwy. • Rations – poziom racji żywnościowych. Przy dobrej produkcji rolniczej można spokojnie zwiększać. Wskaźnik nie pozwala się w praktyce jednak zbyt mocno manipulować, bo jedzenia często brakuje w naszych spichlerzach (Granary) z powodu braku miejsca na zajmujące dużą powierzchnię farmy mięsne (Goat Farm). Rekomendacja: zwiększyć o jeden. Strona: 4 CivCity: Rome – Poradnik GRY-OnLine • Work Time – czas pracy. Bardzo krótki, mimo uszczęśliwienia ludu, zahamuje ogólną produkcję. Rekomendacja: zmniejszyć o jeden. • Civilization (ikona wieńca laurowego w lewym górnym rogu) – zadowolenie z poziomu rozwoju cywilizacyjnego. To pozwala ludziom mydlić oczy. :) Bardzo łatwo daje się wyśrubować do poziomu +5. Wpływają na niego cztery główne czynniki: Entertainment (liczba tawern, występów muzycznych itp.), Religion (liczba świątyń poświęconych różnym rzymskim bogom), Civil Services (zależne od sieci dróg, dostępu do opieki lekarskiej itp.) oraz Splendor (zależny od liczby miejskich ozdób). W zależności od misji i liczby dostępnych budynków stosunkowo najtrudniej dbać jest o Entertainment i Civil Services. Najłatwiej nabijać punkty w Religion i Splendor. Tu CivCity daję się często wyprowadzać dosłownie w pole. Otóż nieważne, gdzie postawimy ozdoby lub świątynie i czy ktokolwiek będzie je odwiedzał, gra i tak nam je zaliczy. Jak na załączonym obrazku. Oczywiście zachęcam do bardziej estetycznego rozmieszczania ozdób. Rekomendacja: śrubować maksymalnie i nieustannie monitorować, bo z czasem wymagania co do poziomu cywilizacyjnego rosną. Nikt tu nigdy nie przyjdzie, ale to nie ma znaczenia. • City Foundation – krótkotrwała euforia z powodu założenia miasta. Niezależna od gracza. Praktycznie bez znaczenia. • Unemployment – bezrobocie. Wartość zależna od liczby obywateli bez zajęcia (Vagrants). Zatrudnij ich do czegokolwiek, ale z głową – na przykład w Tunic Shop (koszt wybudowania: zero) lub przy produkcji towarów na handel. Rekomendacja: wymaga dużo pracy od gracza. Można sobie darować. • Housed Workers – zakwaterowanie robotników. Ważniejsze i pożyteczniejsze od wartości Unemployment. Warto stawiać i kwaterować ludzi od razu, jak tylko damy im pracę. Strona: 5 CivCity: Rome – Poradnik GRY-OnLine Zakwaterowany robotnik daje dodatkową korzyść – płaci podatki. Rekomendacja: kwaterować wszystkich. • Wonders – zadowolenie z cudów świata stojących w mieście. Cud będzie dostępny dopiero po wynalezieniu odpowiedniej technologii, ale warto. Rekomendacja: stawiać. • External Events – wpływ wydarzeń zewnętrznych, jak na przykład gróźb Atylli. Okresowo pojawiają się takie zdarzenia, które mogą CH szkodzić jak i ją zwiększać. Efekty stopniowo i dość szybko się wyczerpują, nie należy się więc tymi przejmować. Rekomendacja: Jeśli nastąpi wydarzenie pozytywne (+10 do CH na początku), możemy to błyskawicznie wykorzystać maksymalnie obniżając pensje. Trzeba ten wskaźnik często monitorować, by dostosowywać dokręcanie płacowej śruby do wygasających efektów zdarzenia zewnętrznego. • Research – zadowolenie z poziomu rozwoju technologicznego i badań. Pojawia się stopniowo w czasie gry wraz z wyczerpywaniem drzewa rozwoju. Rekomendacja: research ma trwać nieprzerwanie, poczynając od tanich i wpływających na tempo rozwoju: Alphabet, Basic Education oraz zwiększających wpływy z podatków: Mathematics, Coinage i Banking. Trudno z braku funduszy i miejsca w mieście dbać o wszystkie wymienione wyżej wskaźniki, zależy to głównie od preferencji gracza. Bezwględnie rekomenduję rozwój: Civilization oraz Housed Workers. J e s z c z e o p o d a t k a c h Na wysokość daniny, jaką ściągamy z mieszkańców (nasze główne źródło dochodów), wpływa to, w jakich domach mieszkają. Z najgorszego domostwa (Shack) dostajemy 2 denary miesięcznie, z najlepszego (Palace) 135. Warto więc nieustannie dbać o rozwój domostw! Bo to podatki (wraz z handlem) sprawią, że będziemy na plusie. D w i e u w a g i n a k o n i e c Pierwsza: Uważnie wsłuchuj się w komentarze swojego asystenta: to on cię poinformuje, że spada poziom CH, że należy wybudować Butcher Shop, jeśli właśnie postawiłeś Goat Farm, że w końcu trzeba wybudować spichlerz (Granary) lub magazyn, bo na szczęście, wszystkie obecne pękają w szwach. Druga: Nie wahaj się przekraczać budżetu na początku. Rzym pospieszy ci z co najmniej jedną pożyczką (ilość określona we wprowadzeniu do misji oraz na ekranie gry), jeśli służy to rozwojowi domostw. Czyli: nie stawiaj 20 obozowisk drwali, jeśli mieszkańcy potrzebują akurat sklepów z tunikami. Strona: 6 CivCity: Rome – Poradnik GRY-OnLine Kampania cywilna M i s j a 1 . L a v i n i u m Cel: • Zebrać 10 Stone. Wybuduj 3 Stone Camp i przyspiesz upływ czasu. Stone Camp w trzech egzemplarzach. To zapewni pomyślność we wszystkich misjach w Lavinium. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

CivCity: Rome - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: