Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00083 003634 18779499 na godz. na dobę w sumie
Co nowego w nowych mediach? Transformacje, perspektywy, oczekiwania - ebook/pdf
Co nowego w nowych mediach? Transformacje, perspektywy, oczekiwania - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 144
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-226-3784-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> edukacja >> wiedza o kulturze
Porównaj ceny (książka, ebook (-17%), audiobook).

Publikacja wieloautorska „Co nowego w nowych mediach? Transformacje, perspektywy, oczekiwania” to zbiór referatów (niektórych w wersji rozszerzonej, uzupełnionej) wygłoszonych podczas ogólnopolskiej konferencji naukowej, która odbyła się 27 kwietnia 2016 roku w Katowicach. Autorzy artykułów zaprezentowali w tomie zagadnienia związane ze sferą wizualną interfejsów, algorytmami warunkującymi optykę naszego oglądu świata, nowymi zachowaniami komunikacyjnymi, czy wykorzystaniem nowych mediów w edukacji. Praca może być skierowana do wszystkich uczestników nowomedialnej kultury.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Spis treści Słowo od redaktorki (Barbara Orzeł) 7 NOWE INTERFEJSY NOWE TENDENCJE NOWE PERSPEKTYWY 11 Justyna Skrzypnik People also ask, czyli jak Google uczy nas pytać Michał Szymański Filmowość i malarskość w wirtualnym medium. Różne tendencje rozwoju gier komputerowych 23 Justyna Weronika Łabądź Wizualizacja niewizualnego – nowomedialne transpozycje mapy na przykładzie map partycypacyjnych 52 NOWY JĘZYK NOWA RZECZYWISTOŚĆ NOWE MOŻLIWOŚCI Beata Gałan, Ewa Półtorak Nowoczesne technologie w nauczaniu języków obcych: oczekiwania, wyzwania, perspektywy 65 Katarzyna Furmaniak Bookosfera. Środki słowotwórcze w języku blogerek książkowych 79 Magdalena Alicja Kasper Nowe medium – (nie)nowy język, czyli o blogach literackich 87 Dorota Kubieniec Jak sprzedać markę sportową, czyli niestandardowe działania klubów piłki siatkowej w social mediach 99 Miłosz Markiewicz Polityka nie istnieje. Media społecznościowe i symulakrum Michał Gluzek Nowe media jako nowy obszar pracy dla służb pomocowych Karolina Gorczyca-Barszczewska Prawo autorskie w social mediach – wyzwania i dylematy 134 111 128 Słowo od redaktorki Nowe media to swego rodzaju „powietrze” dla kultury – nie możemy bez nich żyć. Niemalże każda dziedzina naszej codzienności została przez nie „skolonizowana”. Nasze działania determinują algorytmy, zachwyceni wpatrujemy się w mniejsze lub większe ekrany nowych mediów, pod powierzchnią których rozgrywają się spektakle zapośredniczone przez programy komputerowe, aplikacje, gry. Trudno jest uchwycić materię tak nielinearną, niestałą, poddaną presji ciągłych aktualizacji, dlatego też pytanie, które przyświecało zorganizowanej w kwietniu 2017 roku kon­ ferencji i stanowiącym jej pokłosie zbiorowi tekstów, który mam przy­ jemność oddać w Państwa ręce, stanowi swoiste otwarcie dla dalszych rozważań nad jedną z głównych dominant współczesnej kultury. W odpowiedziach udzielonych na pytanie „co nowego w nowych me­ diach?” poszukujemy procesów, które rozgrywają się na naszych oczach, a także mechanizmów i zachowań komunikacyjnych, które uległy i wciąż ulegają stopniowej transformacji. Autorzy refleksji zaprezentowanych w tomie zastanawiają się nad sferą wizualną interfejsów, algorytmach, które warunkują optykę naszego oglądu świata. Pierwsza część tomu, stanowi otwarcie na nowe (a może zaktualizowane, odświeżone?) ob­ szary działań nowych mediów. Ta ciągle udoskonalana przez grafików i programistów sfera, czyniona wciąż user friendly, stanowi bramę dla nowych perspektyw, nowych sposobów percypowania, „czytania” i „ob­ róbki” rzeczywistości, ale i nowych zagrożeń, czasem – gorzkiej refleksji. 8 Słowo od redaktorki Bo nowe media to nowe możliwości (chociażby nauki języków obcych), ale też zagrożenia (np. cyberstalking czy kradzież tożsamości) – problemy online bardzo często muszą być rozwiązywane offline (chociażby nierzad­ ko pomijana refleksja nad prawem autorskim w social mediach). Przymiotnik „nowy”, „nowe” pojawiło się w prezentowanym słowie wstępnym wielokrotnie (w samym tytule publikacji dwukrotnie, podob­ nie jak w każdej części). Paradoksalnie więc „nowość” nowych mediów jest nieunikniona. Wolimy „nowe” od „starego”, pragniemy oddzielić coś, czasem i grubą, kreską od etapu, który z uwagi na datowanie, użytą techno logię, jej prędkość, wydaje nam się nudny, zacofany, nieatrakcyjny. Zwróćmy uwagę, że bez jakiegokolwiek fundamentu nie byłoby „nowego”. Może „nowy” okaże się jedynie jedną z kolejnych wersji, nadbudowanych na stabilnej podstawie, z dobrym „marketingiem”, po prostu „dobrze sprzedany”? Poszukujemy nowości, świeżości. A jeśli jest ona jedynie kolejnym wariantem czegoś dobrze znanego, zaktualizowanego? Zostawiam te kwestie pod rozwagę Czytelnikowi i serdecznie zapra­ szam do „podróży”! Barbara Orzeł
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Co nowego w nowych mediach? Transformacje, perspektywy, oczekiwania
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: