Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00446 014010 15966662 na godz. na dobę w sumie
Colin McRae: DiRT - poradnik do gry - ebook/pdf
Colin McRae: DiRT - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 44
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> wyścigowe
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do wyścigów Colin McRae: DIRT zawiera liczne rady dotyczące ścigania, stanu technicznego pojazdów, konfiguracji rajdówki, współpracy z pilotem, a także opis dostępnych samochodów i tras.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Garść porad
-Konfiguracja rajdówki (1)
-Konfiguracja rajdówki (2)
-Współpraca z pilotem
-Stan techniczny pojazdu
-[Samochody] Klasa „Class 1 Buggy”
-[Samochody] Klasa „Classic”
-[Samochody] Klasa „CORR Pro 4”
-[Samochody] Klasa „CORR Super Buggy”
-[Samochody] Klasa „FWD”
-[Samochody] Klasa „Hill Climb Big Rig”
-[Samochody] Klasa „Rally Raid T4”
-[Samochody] Klasa „Rallycross Modified”
-[Samochody] Klasa „Rally Raid T1”
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 28

Informacja o grze

DIRT: Colin McRae Off-Road jest de facto kolejną odsłoną bestsellerowej rajdowej serii, zapoczątkowanej w 1998 roku i firmowanej przez słynnego szkockiego kierowcę. Tym razem jednak developerzy zrezygnowali z tradycyjnego nazewnictwa, aby podkreślić nową

Gra DiRT, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku wyścigi i rajdy. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, Xbox 360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Colin McRae DiRT autor: Paweł „PaZur’76” Surowiec Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Colin McRae: DiRT – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Garść porad ___________________________________________________________ 4 Konfiguracja rajdówki ___________________________________________________ 7 Współpraca z pilotem __________________________________________________ 13 Stan techniczny pojazdu ________________________________________________ 14 Samochody rajdowe ___________________________________________________ 16 Klasa „Class 1 Buggy” ________________________________________________ 16 Klasa „Classic” ______________________________________________________ 17 Klasa „CORR Pro 4” __________________________________________________ 18 Klasa „CORR Super Buggy” ____________________________________________ 19 Klasa „FWD”________________________________________________________ 20 Klasa „Hill Climb Big Rig”______________________________________________ 21 Klasa „Rally Raid T4” _________________________________________________ 22 Klasa „Rallycross Modified” ____________________________________________ 23 Klasa „Rally Raid T1” _________________________________________________ 24 Klasa „Rallycross Supercars” ___________________________________________ 26 Klasa „RWD” _______________________________________________________ 27 Klasa „Hill Climb Unlimited”____________________________________________ 29 Klasa „FWD”________________________________________________________ 31 Klasa „4WD” _______________________________________________________ 33 Trasy _______________________________________________________________ 35 CORR Rally Raid Rallycross _________________________________________ 36 Japonia____________________________________________________________ 37 Hiszpania __________________________________________________________ 38 Niemcy ____________________________________________________________ 39 Włochy ____________________________________________________________ 40 Wielka Brytania _____________________________________________________ 41 Australia___________________________________________________________ 42 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 www.gry-online.pl Strona: 2 Colin McRae: DiRT – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie A pamiętasz, Zdzichu, jak w zeszłym roku na rajdzie w tym miejscu była blokada i jak takiego jednego pociągnęliśmy spoilerem za krawat w paski dobre pół OSa? Ech, się bidulek wytarmosił w tym błocie, że jak Mulat potem wyglądał... Witam w poradniku do Colin McRae: DIRT. Bez zbędnych ceregieli zapraszam do lektury oraz oglądania dołączonych filmików. Na początek jeden, który jest tylko małym żartem (chciałem się pochwalić co lepszymi crashami ;-). Tak dla zbudowania właściwego klimatu, powiedzmy... Paweł „PaZur’76” Surowiec Strona: 3 Colin McRae: DiRT – Poradnik GRY-OnLine Kilka przykazań kierowcy rajdowego. 1,1 Garść porad G r a f i k a i d ź w i ę k (cid:131) Po zainstalowaniu gry (zajmuje ponad 10 GB na HD!) warto zdefragmentować sobie „twardziela” by przyspieszyć się poszczególnych Odcinków Specjalnych/wychodzenia do menusów, etc. ładowania czasy edytując plik (o gry konfiguracyjny „zasobożerne”), (cid:131) W „ścigałkach” ważna jest przede wszystkim płynność gry. Należy tak ustawić opcje graficzne i dźwiękowe by wyciągać min. 25 klatek/sekundę w grze – więcej na dobrą sprawę nie trzeba gdyż już przy tej wartości ludzkie oko postrzega ruchomy obraz płynnie. Przede wszystkim warto obniżyć detale cieni, lub wręcz całkiem owe cienie wyłączyć (jako najbardziej nazwie: hardware_settings_config), który znajdziemy w (domyślnym) katalogu: C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenty\Codemasters\DiRT\hardwaresettings. Otwieramy ten plik z pomocą Wordpada, odnajdujemy w nim linijkę: shadows enabled= true size= 1024 maskQuality= 1 i zamieniamy “true” na “false” a “1” na “0” (zero). Zapisujemy zmiany i odpalamy grę: cienie powinny zniknąć a my powinniśmy się cieszyć sporym wzrostem wydajności. Można także spróbować pobawić się (na własną odpowiedzialność!) tym programikiem: http://www.cmr-dirt.de/downloads.php?view=detail id=13 by wyłączyć z jego pomocą efekty realistycznego oświetlenia HDR (High Dynamic Range) – paradoksalnie gra wygląda po tym zabiegu bardziej... realistycznie (ostrzej, kolory mniej jaskrawe) i dodatkowo również powinniśmy doświadczyć skoku wydajnościowego. Pamiętajcie też, iż rozdzielczość ekranu jest jednym z najskuteczniejszych morderców framerate: ostatecznie można ścigać się w rozdziałce 800x600 a gra nadal wygląda ładnie. Proponuję także wyłączyć w opcjach grafiki rozmycie (blur), które może utrudniać dostrzeganie tego co czai się w oddali na trasie (poprzez właśnie owo rozmywanie szczegółów): obraz powinien zyskać na ostrości. Warto zredukować także liczbę widzów na trasie bo do niczego nie są nam oni potrzebni. Można również wyłączyć lusterka bo zwykle podczas pokonywania oesa nie ma się na co oglądać, nikt nas przecież nie ściga, a w ten sposób zwolnimy grę od „przerabiania” tego obrazu, który „generuje” lusterko wsteczne. Podczas ścigania się z innymi rajdowcami na tym samym torze również można pozbyć się lusterek, a za siebie oglądać się tylko czasami, korzystając z odpowiedniego klawisza. (cid:131) Wygląda na to, iż DIRT do sobie tylko znanych celów potrzebuje mieć aktywne (włączone) faktu internetowe. Ja osobiście po odkryciu tego na czas rozgrywki połączenie Strona: 4 Colin McRae: DiRT – Poradnik GRY-OnLine doświadczyłem potężnego kopa wydajnościowego w grze: to dziwne ale NAPRAWDĘ nic tak nie pomogło jak to. Mam tylko nadzieję, że gra nie wysyła w tym czasie do Mistrzów Kodu numerów naszych kont bankowych ;-)... Spróbujcie tej opcji, jeżeli macie kłopoty z grafiką, a nuż wam to też pomoże. Wyłączenie „wygładzania krawężników” (antyaliasing) i filtrowania anizotropowego oraz przesunięcie wydajności z „jakości” na „(wysoką) wydajność” w ustawieniach karty graficznej (by gra nie używała ich wg własnego „widzimisię”) również może sporo dać. Jest jeszcze jeden element nad którym popracowanie może nam poprawić płynność gry: kamera. Primo: jeżeli zależy nam na naprawdę dobrych czasach przejazdu powinniśmy się ścigać używając widoku znad maski samochodu. Kamera jest wówczas dosyć nisko zawieszona ale generalnie przegląd trasy (tego co na niej przed nami) jest dobry. Sekundo: komputer powinien być również wówczas zwolniony z przeliczania wszystkich efektów odblasków, uszkodzeń, itp. „pierdółek” – powinniśmy zyskać na płynności gry. Opcjonalnie można jeździć na kamerze zawieszonej niżej, przed maską. Nie polecam korzystania z kamer usytuowanych za samochodem: mimo, iż zawieszone najwyżej i z tej racji nieźle prezentujące „zasadzki” tuż przed nami, to „skracają” widok, to raz, a dwa – komputer musi wizualizować wszystkie refleksy na karoserii rajdówki, jej uszkodzenia, a to może się negatywnie odbić na płynności gry. Pośrednim rozwiązaniem jest kamera z kabiny samochodu (zza „kółka”), realistyczna i klimatyczna, ale jej również nie polecam: mało widać bo tworzywo/szkło szyby wpływa na jakość obrazu, a jeśli szyba jeszcze popęka w wyniku np. „dzwonu” to już bardzo niewiele będziemy zza niej widzieć. W takiej sytuacji (pęknięcie) polecam całkowicie ją zbić przy pierwszej lepszej nadarzającej się okazji. Ba, można ją – jeśli upieramy się jeździć na kamerze zza „kółka” - stuknąć nawet zaraz na początku rajdu by wyostrzyć sobie obraz: naprawdę nie zauważyłem aby strumień powietrza wpadającego do środka mknącej rajdówki powodował efekt „dmuchanej torebki” i generował dodatkowy opór. Jeżeli chodzi o dźwięk powinniśmy przede wszystkim podkręcić na maksa głos pilota (kosztem pozostałych odgłosów) bo to od niego zależy też w dużym stopniu to, czy przejedziemy OSa bezwypadkowo. Jednak w jednej sytuacji robimy wyjątek: gdy jeździmy z ręczną skrzynią biegów dźwięk pracy silnika również musi być wyraźnie słyszalny byśmy mogli należycie operować wajchą zmiany biegów (tzn. nie przerzucać ich zbyt wcześnie, przy niskich obrotach/za późno). Podczas ścigania się z innymi kierowcami odgłos pracy silnika (gdy używamy ręcznej skrzyni biegów) musi być wręcz podkręcony do maksimum by słyszeć obroty „serca” naszej maszyny w ogólnym wyciu pozostałych samochodów. (cid:131) (cid:131) N i e d z i e l n a s z k ó ł k a j a z d y w u j k a P a Z u r a (cid:131) Staramy się unikać wszelkiego ślizgania się, buksowania kołami/palenia gumy, nawet dryftów. Szczególnie na wilgotnych i śliskich nawierzchniach/nawrotach asfaltowych. Może to i jest efektowne ale zabiera cenne ułamki sekund. W takiej np. Australii już można jeździć slajdami. (cid:131) Doskonal technikę przejeżdżając oesy najsłabszymi wózkami z danej kategorii. Nie jest trudno najszybciej przejechać odcinek najmocniejszą furą ale zadowolony z siebie spoczniesz wówczas na laurach, a techniki wcale nie musiałeś mieć przecież takiej doskonałej podczas tego przejazdu. (cid:131) Wielu graczy uważa, że Colin to taka ścigałka, w której wystarczy położyć cegłę na pedale gazu (czyt. docisnąć go do oporu) i mknąć do przodu ile fabryka dała, często na granicy życia i śmierci (wirtualnej na szczęście). Otóż nie do końca. Czasami warto zdjąć nogę z gazu by nie zaliczyć wielokrotnie już przeze mnie wspomnianego „dzwonu” (kończącego się często, szczególnie na wyższych poziomach trudności, „terminalem”, czyli uszkodzeniem bryki uniemożliwiającym kontynuowanie jazdy). Często puszczenie gazu podczas pokonywania „hopki” jest wyrazem rozwagi – zawieszenie wozu może bowiem nie znieść zbyt ostrego traktowania (czyt. zbyt twardego lądowania). Tak samo jeśli pogubiłeś się w Strona: 5 Colin McRae: DiRT – Poradnik GRY-OnLine podpowiedziach pilota i nie wiesz co cię za chwilę czeka na trasie – zwolnij, lub przynajmniej zdejmij na chwilę stopę z pedału gazu. (cid:131) Skrzynia biegów: automatyczna czy ręczna? Szczerze napiszę, że z mojego doświadczenia wynika, że na automatycznej można w tej grze jeździć z dobrymi wynikami do poziomu pro-am włącznie. Poza tym automat pozwala skoncentrować się tylko na trasie lub podpowiedziach pilota, przy ręcznej trzeba zaś wsłuchiwać się dodatkowo w obroty silnika co może odciągać uwagę. Jednak ręczna skrzynia biegów ma też kilka zalet. O korzyściach czasowych wynikających z używania „manuala” nawet chyba nie warto dużo się rozpisywać: komputer zbyt wcześnie lub za późno zmienia biegi, zwykle nie wyciskając z maszyny ostatnich potów. Przyspieszenie na „manualu” jest więc zauważalnie większe, a to oczywiście przekłada się na sekundy zysku na trasie i lepsze czasy przejazdów. Poza tym daje nam ona możliwość hamowania biegami (poprzez ich redukcję), co w wielu przypadkach pozwala nam uniknąć poślizgu do jakiego by doszło gdybyśmy użyli hamulca ręcznego. Redukcja biegu miast pociągnięcia za ów hamulec w wielu sytuacjach może nas uchronić przed „dzwonem” w przydrożne drzewo podczas zbyt szybkiego pokonywania łuku (gdy siła odśrodkowa wyrzuca nas na zewnętrzną), gdy hamulec w tej sytuacji spowodowałby wypadnięcie z trasy lub, w najlepszym przypadku, zarzucenie samochodem (wyprowadzenie go z toru jazdy) i stratę cennych ułamków czasu. Oczywiście nie wolno nadużywać hamowania redukowaniem biegów, w przeciwnym razie po kilku ostrych zakrętach w ten sposób pokonanych „zarżniemy” skrzynię! Jednak tą zaletę ręcznej skrzyni biegów (hamowanie redukcją przełożenia) niweluje w dosyć dużym stopniu hamulec nożny (patrz niżej). Dodatkowo ręczna skrzynia biegów ma też jedną ale dosyć poważną wadę: gdy już zaliczyliśmy „dzwona” (porządne uderzenie w przeszkodę) wycofanie i ponowny powrót na trasę zabiera sporo czasu - konkretnie samo zrzucenie biegów do wstecznego. (cid:131) Hamulec: nożny czy ręczny? Zdecydowanie nożny. W DIRT ten hamulec jest ultrasilny (wręcz przesadnie), na wielu bardzo szybkich prostych kończących się niespodziewanie ostrymi nawrotami czy łukami może uchronić przed kraksą. Dodatkowo prawie w ogóle nie powoduje poślizgów. Należy tylko ostrożnie nim operować, ledwie muskać klawisz hamulca, przyciskać na ułamki sekund. Często można hamować dosłownie w ostatniej chwili. (cid:131) Generalna zasada pokonywania zakrętów: zbliżamy się do nich po zewnętrznej, pokonujemy wewnętrzną, wychodzimy z zakrętu znowu po zewnętrznej by jak najszybciej nabrać prędkości. Oczywiście grając na klawiaturze nie jest łatwo trzymać się tej zasady, człowiek wystarczająco się szamocze próbując się utrzymać nawet na prostym odcinku drogi ;-). (cid:131) Pilota dobrze jest słuchać, a jeszcze lepiej jest nauczyć się tras na pamięć. (cid:131) Należy oglądać i uczyć się na powtórkach, najlepiej obserwując samochód przy ustawieniu kamery za nim. Zdziwisz się gdy zauważysz, że koło tej ściany, przy której w widoku zza kółka świsnąłeś mało o nią nie zahaczając – jak ci się wydawało – można przejechać jeszcze bliżej. Strona: 6 Colin McRae: DiRT – Poradnik GRY-OnLine Konfiguracja rajdówki Część aplikowanych ustawień zależy od trasy, część od własnych preferencji (czyt. stylu jazdy), reszta od samochodu. Niektóre są podstawowe, inne bardziej zaawansowane i raczej nie powinniśmy w nich grzebać jeśli nie mamy pojęcia co robimy. Ustawienia samochodu można zapisać na ekranie (bodajże klawisz Ctrl) by komputer ustawień zapamiętał je na stałe, co nam ułatwi życie gdy wracamy do gry po dłuższej przerwie (nie musimy wówczas znowu eksperymentować z konfiguracją wózka). Zanim jednak przejdziemy do ustawień samochodu należy sobie chyba wyjaśnić dwa ważne pojęcia: nadsterowności i podsterowności. Pojęciami tymi określa się zachowanie samochodu na drodze. Nadsterowność jest to tendencja samochodu do zacieśniania łuku zakrętu. W momencie, gdy samochód zacznie skręcać w lewo, jego przód wchodzi w zakręt mocniej niż tył. Innymi słowy, tył zaczyna wyprzedzać przód samochodu, powodując obrót auta wokół własnej osi i spychając samochód do rowu po tej stronie drogi, w którą skręca auto. Nadsterowność Podsterowność Podsterowność jest to dokładnie przeciwstawne określenie do nadsterowności. Samochód podsterowny ma tendencję do poszerzania zakrętu. Auto na łuku jest wynoszone na zewnątrz drogi, czyli reaguje z opóźnieniem na skręt kierownicy. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Colin McRae: DiRT - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: