Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00055 005308 14475212 na godz. na dobę w sumie
Company of Heroes 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Company of Heroes 2 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 137
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook (-9%), audiobook).

Poradnik do gry Company of Heroes 2 skupia się na objaśnienie zasad rządzących rozgrywką i udzieleniu porad. Poza opisem przejścia kampanii, znalazły się w nim opisy wszystkich jednostek i doktryn a także przykładowe strategie do gry wieloosobowej.

Skrócona wersja spisu treści:
-Company of Heroes 2 - poradnik do gry
-Podstawowe informacje
-Zasoby
-Terytorium
-Środowisko
-Multiplayer
-Co, gdzie, jak?
-Gra Sowietami
-Gra Niemcami
-Związek Radziecki - Jednostki
-Sztab polowy pułku
-Dowództwo Karabinów Wsparcia
-Kompania Broni Wsparcia
-Dowództwo Batalionu Pancernego
-Kompania Zmechanizowana
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 48

Informacja o grze

Druga część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego. Tym razem przenosimy się na Front Wschodni i wcielamy w dowódcę wojsk Armii Czerwonej, który musi odeprzeć atak nazistów.

Gra Company of Heroes 2, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2013 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Company of Heroes 2 autor: Arek „Skan” Kamiński Producent Relic Entertainment, Wydawca SEGA, Wydawca PL Cenega Poland Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2013 GRY-Online S.A. Company of Heroes 2 – Poradnik GRY-Online.pl S p i s t r e ś c i Wprowadzenie ___________________________________________________3 Podstawowe informacje ___________________________________________4 Zasoby ____________________________________________________________________ 4 Terytorium ________________________________________________________________ 5 Środowisko ________________________________________________________________ 7 Multiplayer ______________________________________________________8 Co, gdzie, jak? _____________________________________________________________ 8 Gra Sowietami ____________________________________________________________ 11 Gra Niemcami _____________________________________________________________ 13 Związek Radziecki – Jednostki _____________________________________14 Sztab polowy pułku ________________________________________________________ 14 Dowództwo Karabinów Wsparcia ____________________________________________ 16 Kompania Broni Wsparcia___________________________________________________ 18 Dowództwo Batalionu Pancernego ___________________________________________ 19 Kompania Zmechanizowana _________________________________________________ 21 Związek Radziecki – Dowódcy ______________________________________23 Taktyka koordynacji pojazdów dla gwardii ____________________________________ 23 Taktyka wojsk połączonych dla gwardii _______________________________________ 24 Taktyka strzelców na linii frontu _____________________________________________ 25 Taktyka pancernej armii uderzeniowej _______________________________________ 26 Taktyka destrukcyjna strzelców NKWD _______________________________________ 27 Trzecia Rzesza – Jednostki ________________________________________28 Sztab Kampfgruppe ________________________________________________________ 28 Kompania Piechoty ________________________________________________________ 29 Lekka Kompania Zmechanizowana ___________________________________________ 31 Pancerny Korpus Wsparcia __________________________________________________ 33 Ciężki Korpus Pancerny ____________________________________________________ 35 Trzecia Rzesza – Dowódcy _________________________________________36 Doktryna Festung: Pancerni _________________________________________________ 36 Doktryna Festung: Wsparcie ________________________________________________ 37 Doktryna Jager: Pancerni ___________________________________________________ 38 Doktryna Jager: Piechota ___________________________________________________ 39 Doktryna szturmu: wsparcie ________________________________________________ 40 Kampania ______________________________________________________41 Misja 01 – Stalingradzki dworzec ____________________________________________ 41 Misja 02 – Spalona ziemia __________________________________________________ 46 Misja 03 – Pomoc jest w drodze _____________________________________________ 53 Misja 04 – Zima cudów _____________________________________________________ 58 Misja 05 – Stalingrad _______________________________________________________ 66 Misja 06 – Następstwa Stalingradu ___________________________________________ 71 Misja 07 – Droga lądowa do Leningradu ______________________________________ 76 Misja 08 – Polowanie na Tygrysy ____________________________________________ 84 Misja 09 – Cisza radiowa ___________________________________________________ 90 Misja 10 – Lublin __________________________________________________________ 98 Misja 11 – Za linią wroga __________________________________________________ 106 Misja 12 – Cytadela _______________________________________________________ 115 Misja 13 – Halbe __________________________________________________________ 122 Misja 14 – Reichstag ______________________________________________________ 128 www.gry-online.pl Strona: 2 Wydawnictwo GRY-Online S.A. ul. Gabrieli Zapolskiej 16A, 30-126 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2012 GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-Online. Company of Heroes 2 – Poradnik GRY-Online.pl Wprowadzenie Company of Heroes zyskało miano jednego z najlepszych RTS–ów wszechczasów. Company of Heroes 2 zamierza kontynuować to dziedzictwo poprzez jeszcze większe rozwinięcie i ulepszenie wszystkich aspektów rozgrywki. Aby jak najlepiej odnaleźć się w nowych realiach, warto skorzystać z poniższego poradnika. Pierwszy kontakt z grą może być dość brutalnym przeżyciem dla graczy niezaznajomionych z podstawowymi zasadami i wprowadzonymi zmianami. Bez względu na to czy mierzysz się z komputerem, czy z innymi graczami, gra nie wybacza zawahania, a każdy, nawet najmniejszy, błąd może zaważyć o klęsce. By uniknąć przykrych niespodzianek przed pierwszą wyprawą na wojnę, warto wiedzieć, co z czym się je i dokładnie zapoznać się z treścią poradnika. Stanowić on będzie obszerne źródło wiedzy zarówno dla weteranów zachodniego frontu z pierwszej części, jak i dla świeżo powołanych rekrutów, którzy pierwszy raz wezmą do ręki karabin. Poradnik został opracowany w oparciu o normalny poziom trudności, a w jego skład wchodzi: • objaśnienie głównych zasad rządzących rozgrywką; • szereg porad do gry, przydatnych zarówno dla trybu singleplayer, jak i multiplayer; • opis wszystkich dostępnych w grze jednostek i doktryn; • opis przejścia kampanii dla jednego gracza; • propozycje strategii do gry wieloosobowej. Nie pozostaje już nic innego jak brać się do roboty. Naprzód! Mateczka Rosja wzywa! Arek „Skan” Kamiński (www.gry–online.pl) Strona: 3 Company of Heroes 2 – Poradnik GRY-Online.pl Podstawowe informacje Z a s o b y Company of Heroes 2 to oczywiście strategia czasu rzeczywistego. Zdobywasz zasoby, za zasoby stawiasz budynki produkcyjne, a w nich z kolei produkujesz jednostki, które następnie prowadzisz do boju. Rozgrywka przy tym toczy się w szybkim tempie i bardzo często będziesz zmuszony kontrolować jednocześnie działania na różnych częściach mapy. W Company of Heroes 2 występują cztery główne zasoby wykorzystywane do rozwoju bazy i produkcji nowych jednostek: Zasoby ludzkie – podstawowy i najważniejszy zasób w grze. Zużywany do produkcji jednostek, budynków i ulepszeń globalnych. Dostarczany bezpośrednio z bazy, więc jest to jedyny zasób, którego przychód jest gwarantowany. Tempo wzrostu „manpowera” zależne jest od aktualnej wielkości armii. Przy dużych siłach, wzrost jest zdecydowanie mniejszy; przy małych zaś, proporcjonalnie wyższy. Amunicja – wykorzystywana do używania zdolności (np. rzut granatem) i ulepszenia poszczególnych drużyn. Dostarczana z zajętych punktów terytorialnych i składów amunicji. Paliwo – paliwo jest kluczowym wyznacznikiem tego jak szybko będziesz mógł rozwinąć armię do naprawdę potężnych jednostek. Używane do budowy budynków (a także rozwijania fazy bitwy w przypadku Niemców), pojazdów i ulepszeń. Dostarczane z zajętych punktów terytorialnych i składów paliwa. Odcięcie przeciwnika od tego płynnego złota w większości przypadków oznaczać będzie zwycięstwo w grze. Limit populacji – limit populacji nie jest zasobem w normalnym tego słowa znaczeniu. Każda jednostka na polu bitwy zajmuję określoną ilość punktów populacji. Gdy armia będzie na tyle duża, by osiągnąć limit, nie będziesz mógł już produkować nowych żołnierzy… Przynajmniej dopóki aktualni nie oddadzą życia za ojczyznę. Strona: 4 Company of Heroes 2 – Poradnik GRY-Online.pl T e r y t o r i u m Kolejną podstawową kwestią jest mapa, na której toczy się grę i sektory ją dzielące. Poszczególne terytoria dostarczają zasobów i wyznaczają punkty o istotnym znaczeniu strategicznym. By przejąć kontrolę nad terytorium należy przemieścić jednostkę w region punktu. Jeśli nie znajdują się w nim jednostki wroga, wkrótce zostanie przejęte. Co ważne, punkty może przejmować tylko piechota, piechota w ciężarówce lub radzieckie czołgi w trybie bezpiecznym. Kontrola terytorium wyznacza swego rodzaju linię frontu i działa na zasadzie linii zaopatrzenia. Tzn. ze każdy sektor potrzebuje bezpośredniego połączenia z bazą, by dostarczał zasoby. Jeśli któraś część terenów zostanie odcięta (prawa część mapy ze zdjęcia) pozostanie pod kontrolą gracza, ale nie będzie przynosić żadnych korzyści. Odcięte sektory migają na mini mapie, by łatwiej było je zauważyć. Strona: 5 Company of Heroes 2 – Poradnik GRY-Online.pl Poszczególne terytoria dzielimy na: • Baza – stanowi centrum dowodzenia, w którym zaczyna się grę, dostarcza zasobów ludzkich. Jest to jedyne terytorium w grze, którego nie można zdobyć, ani stracić. Tylko na jej terenie można stawiać nowe budynki produkcyjne. • Standardowy punkt terytorialny – oznaczone na mapie symbolem okręgu. Dostarczają paliwa i amunicji. Dodatkowo można zbudować na nich skład zwiększając przyrost zasobów. Co jest prawdopodobnie ważniejsze, punkt ze składem nie może zostać przejęty, dopóki skład nie zostanie zniszczony. Dzięki temu skład spowalnia postępy wroga pozwalając przygotować kontratak. • Punkt z paliwem/amunicją – oznaczone symbolem amunicji lub paliwa. Dostarczają więcej poszczególnego zasobu, niż zwykle punkty, ale nie można ich rozbudować. • Stanowisko naprawcze – oznaczone symbolem dwóch kluczy francuskich. Pojazdy, które znajdą się w jego zasięgu działania będą naprawiane. • Szpital polowy – oznaczony na mapie ikoną krzyża. Żołnierze znajdujący się w pobliżu będą leczeni. • Wieża strażnicza – oznaczona symbolem wieży. Działa jako punkt obserwacyjny, by mieć większe pole widzenia. • Punkt zwycięstwa – oznaczony gwiazdką. Na mapie znajdują się 3 takie punkty. Kontrola przynajmniej dwóch zapewni zwycięstwo w grze. Strona: 6 Company of Heroes 2 – Poradnik GRY-Online.pl Ś r o d o w i s k o Środowisko ma duży wpływ na przebieg starć Company of Heroes 2 jest niezwykle dynamiczną grą, nie tylko ze względu na szybkie tempo rozgrywki, ale także przez warunki atmosferyczne i zmienną zabudowę otoczenia. Wszystko to za sprawą silnika pogodowego Essence 3 i jego tzw. „True Sight”, czyli realnemu oddaniu pola widzenia żołnierzy i wpływu na niego pogody. Na czym polega True Sight? Na tym, że żołnierze (a zarazem i gracz) nie będą widzieć co znajduje się za każdym elementem otoczenia, który jest większy niż pojedynczy wojak. Daje to szansę tworzenia pułapek na niespodziewające się niczego oddziały wroga, poprzez zwykłe schowanie się za ścianą. Taka ściana może jednak zostać zniszczona przez ostrzał artylerii, a wówczas wszyscy ukryci za nią delikwenci zostaną odsłonięci. Pole widzenia ograniczane jest również diametralnie podczas śnieżyc, dlatego tak istotne jest umiejętne wykorzystywanie otoczenia dla swojej sprawy. Sama śnieżyce wymagają osobnego akapitu, gdyż jest to bodaj największa nowość w porównaniu do pierwszej części gry. Pogoda nie tylko wpływa na zakres widzenia jednostek. Podczas mrozów i dużych opadów tworzyć się będą zaspy śnieżne, które skutecznie będą spowalniać przemarsz wojsk. Rzeki będą zamarzać tworząc możliwość przejścia po nich, ale jednocześnie umożliwiając zniszczenie lodu za pomocą dział lub materiałów wybuchowych, a tym samym posłanie wszystkich, którzy się na nim znajdują, na dno. W końcu, co bodaj najważniejsze, niskie temperatury mogą doprowadzić do śmierci jednostek. Oznaczane jest to za pomocą niebieskiego termometru przy poszczególnych jednostkach. Jeśli „rtęć” takiego termometru sięgnie dna żołnierze zaczną umierać. By temu przeciwdziałać prowadź żołnierzy do ognisk i chowaj ich w budynkach lub pojazdach. Pokaże się czerwony termometr oznaczający, że żołnierze wygrzewają swoje wymarznięte kości i wkrótce znów będą pełni sił i wigoru. Odpowiednie zadbanie o swoich żołnierzy w czasie śnieżyc może zaważyć o różnicy między zwycięstwem, a porażką. O przyjściu samej śnieżycy będziesz informowany za pomocą informacji słownej i dużego stopera na ekranie, pokazującemu kiedy zamieć się rozpocznie. Rozpal ogniska za pomocą saperów lub przesuń oddziały w region budynków. Sama śnieżyca i związana z nią zasłona może być wykorzystana do ofensywy na niespodziewającego się wroga. W czasie opadów nie można używać lotnictwa, co skutecznie osłabi jego obronę. Pamiętaj także, by podczas śnieżycy ręcznie wyznaczać trasy przejścia, tak żeby żołnierze omijali największe zaspy oraz przemieszczali się blisko ognisk. By ręcznie wyznaczyć drogę klikaj na kolejne miejsca, w które chcesz, by twoi żołnierze się przenieśli trzymając wciśnięty klawisz Shift. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Company of Heroes 2 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: