Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01450 015712 13627334 na godz. na dobę w sumie
Dekorowanie wnętrz. Seriaporad.pl - książka
Dekorowanie wnętrz. Seriaporad.pl - książka
Autor: , Liczba stron: 128
Wydawca: Septem Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-2337-2 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> prace domowe
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Wyremontowany poradnik. Bawi, uczy, zaskakuje

Zrób to sam, ale z poradnikiem

Nieważne, czy jesteś właścicielem niewielkiego M w wielkiej płycie, czy drewnianej leśniczówki na odludziu, każde z nich trzeba kiedyś zmodernizować. Bez względu na to, czy do podjęcia decyzji o samodzielnym remoncie skłoniły Cię finanse, nadszarpnięte kredytem, zainteresowanie pięknem użytkowych form, czy niechęć do obcych majstrujących w Twoich czterech ścianach, ten nietuzinkowy poradnik pomoże Ci w potrzebie. Dzięki niemu poznasz stałe elementy wyposażenia, nauczysz się manewrować meblami na niewielkiej przestrzeni oraz właściwie przygotowywać wszystkie powierzchnie, na których będą prowadzone prace remontowe. Nie popełnisz też nigdy więcej żadnej ze zbrodni przeciw pięknej i gustownej aranżacji wnętrz.

Jesteś ciekawy świata, chcesz wiedzieć więcej i wciąż się czegoś uczyć, a nie masz czasu na czytanie opasłych poradników? Seriaporad.pl to niezwykłe książeczki, które szybko, sensownie i bez owijania w bawełnę wprowadzą każdego w interesujący go temat. Koniecznie sprawdź też pozostałe tytuły!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

CENNIK I INFORMACJE: CZYTELNIA: Dekorowanie wnętrz. Seriaporad.pl Autor: Albert Jackson, David Day Tłumaczenie: Katarzyna Sapeta ISBN: 978-83-246-2337-2 Tytuł oryginału: Decorating Tips (Collins GEM) Format: 115 × 170, stron: 128 Wyremontowany poradnik. Bawi, uczy, zaskakuje • Praktyczne wskazówki, jak odnowić i urządzić mieszkanie • Użyteczne rady — od tapetowania po szlifowanie • Faktury œcian, właœciwoœci kolorów, aranżacja przestrzeni • Przygotowanie remontowanych powierzchni, wybór narzędzi oraz prace wykończeniowe Zrób to sam, ale z poradnikiem • Urządzanie salonu, sypialni, kuchni i łazienki. • Wybór odpowiednich materiałów i narzędzi. • Ułatwienia znane jedynie fachowcom — prace przygotowawcze oraz wykończeniowe. • Wnętrza zaprojektowane ze smakiem, funkcjonalnie i z pomysłem. • Kolorowe fotografie i rysunki ilustrujące właœciwie wykonywane prace remontowe. Nieważne, czy jesteœ właœcicielem niewielkiego M w wielkiej płycie, czy drewnianej leœniczówki na odludziu, każde z nich trzeba kiedyœ zmodernizować. Bez względu na to, czy do podjęcia decyzji o samodzielnym remoncie skłoniły Cię finanse, nadszarpnięte kredytem, zainteresowanie pięknem użytkowych form, czy niechęć do obcych majstrujących w Twoich czterech œcianach, ten nietuzinkowy poradnik pomoże Ci w potrzebie. Dzięki niemu poznasz stałe elementy wyposażenia, nauczysz się manewrować meblami na niewielkiej przestrzeni oraz właœciwie przygotowywać wszystkie powierzchnie, na których będą prowadzone prace remontowe. Nie popełnisz też nigdy więcej żadnej ze zbrodni przeciw pięknej i gustownej aranżacji wnętrz. Jesteœ ciekawy œwiata, chcesz wiedzieć więcej i wciąż się czegoœ uczyć, a nie masz czasu na czytanie opasłych poradników? Seriaporad.pl to niezwykłe książeczki, które szybko, sensownie i bez owijania w bawełnę wprowadzą każdego w interesujący go temat. Koniecznie sprawdź też pozostałe tytuły! SpiS Treści Wstęp rozdział 1. planowanie Wybór koloru Zastosowanie kolorów Zastosowanie faktury Zastosowanie wzoru Manipulowanie przestrzenią Weryfikacja planu Planowanie pokoju dziennego Planowanie sypialni Planowanie kuchni Planowanie łazienki rozdział 2. przygotowanie Podstawowe narzędzia Praca z drabiną Farby i środki do gruntowania Roboty tynkowe Przygotowania związane z okładziną ścienną Przygotowanie powierzchni drewnianych Szlifowanie podłóg drewnianych Wyrównywanie podłogi drewnianej Przygotowanie malowanych i lakierowanych powierzchni drewnianych Przygotowanie żelaza i stali Przygotowanie innych metali Przygotowanie powierzchni okładanych płytkami rozdział 3. Malowanie i lakierowanie Farba Wybór farby Bezpieczeństwo podczas malowania Nakładanie farby Wykańczanie powierzchni drewnianych Malowanie powierzchni drewnianych Malowanie drzwi Malowanie ram i framug okiennych Stosowanie barwników do drewna Nanoszenie barwnika na drewniane płyty, podłogi i drzwi Lakierowanie powierzchni drewnianych Wykańczanie powierzchni metalowych 5 6 6 7 8 9 9 11 12 12 13 14 15 15 25 28 30 34 35 38 42 45 48 50 50 54 54 56 58 59 64 69 70 72 74 76 78 80 4 Dekorowanie wnętrz rozdział 4. Wykańczanie ścian i podłóg Okładzina drewniana Montaż okładziny drewnianej z listewek drewnianych Montaż okładziny z płyt drewnianych Wybór okładziny ściennej Klejenie tapety Nakładanie tapety na ścianę Wybór płytek Przygotowanie do układania płytek ściennych Cięcie płytek ceramicznych Układanie ściennych płytek ceramicznych Układanie płytek ściennych innego rodzaju Przygotowanie do układania miękkich płytek podłogowych Układanie płytek PCV Układanie miękkich płytek innego typu Układanie podłogowych płytek ceramicznych Układanie kamiennych płytek podłogowych Układanie parkietu Panele i lamele drewniane Wybór wykładziny dywanowej Układanie wykładziny dywanowej Szacunkowe określanie ilości potrzebnej wykładziny 84 84 86 89 90 94 95 98 101 102 103 106 106 108 110 112 113 115 116 117 119 121 6 Dekorowanie wnętrz rozdział 1. planoWanie Kluczem do sukcesu w urządzaniu domu jest wcześniejsze zaplanowanie efektu, który chcesz osiągnąć. Kolorowe czasopisma i programy telewizyjne zajmujące się tematyką wystroju wnętrz mogą dostarczyć Ci w tym zakresie inspiracji i ciekawych pomysłów. Powinieneś dokładnie przemyśleć kwestię kolorów, wzorów i przestrzeni w pomieszczeniach, które chcesz urządzić. Wybór koloru Umiejętności dobierania „właściwego” koloru nie można nabyć w ten sam sposób, w jaki uczymy się malować drzwi czy kłaść tapetę. Nie ma bowiem żadnych jasnych „zasad” dobierania „właściwego” koloru. Istnieją jednak pewne wskazówki w tym za- kresie. W czasopismach zajmujących się wystrojem wnętrz często można się spo- tkać z określeniami takimi jak „harmonia” czy „kontrast” w odniesieniu do kolorów. Mówi się, że barwy mają jasne lub ciemne odcienie oraz że są w zimnej lub ciepłej tonacji. Są to podstawowe terminy służące do określenia charakterystyki kolory- stycznej danego miejsca. Jeśli rozlokujemy kolory na planie koła, w podobny sposób jak ułożone są szprychy w kole od roweru, łatwo dostrzeżemy, że poszczególne barwy ze sobą korespondu- ją — i że dana kombinacja kolorów umożliwia stworzenie we wnętrzu konkretnego nastroju. barwy podstawowe (pierwszorzędowe) Wszystkie kolory pochodzą od trzech „czystych” barw — czerwonej, niebieskiej i żół- tej. Są to tak zwane barwy podstawowe. barwy pochodne (drugorzędowe) Barwa pochodna powstaje poprzez zmieszanie dwóch barw podstawowych w równych propor- cjach. Czerwony i niebieski daje fioletowy, z nie- bieskiego i żółtego otrzymamy zielony, a po wy- mieszaniu czerwonego z żółtym uzyskamy kolor pomarańczowy. Jeśli umieścimy barwę pochodną na planie koła pomiędzy kolorami, z których ją uzy- skaliśmy, będzie się ona znajdowała dokładnie naprze- Koło barw  ciwko swojej barwy dopełniającej — czyli jedynej barwy podstawowej, z której nie powstała. Barwy dopełniające są najbardziej kontrastujące w całym spektrum kolorów. barwy trzeciorzędowe Jeśli wymieszamy barwę podstawową z jedną z sąsiadujących z nią barw pochod- nych, powstanie tak zwana barwa trzeciorzędowa. barwy ciepłe i zimne Kolory na kole barw ułożone są w ten sposób, że jedna połowa koła skupia barwy ciepłe, podczas gdy w drugiej części znajdują się barwy chłodne. Jeżeli w wystroju pomieszczenia dominują barwy ciepłe, takie jak żółcie czy czerwienie, to w zależ- ności od intensywności kolorów pomieszczenie to może sprawiać wrażenie przy- tulnego lub mieć działanie pobudzające. Z kolei barwy zimne, czyli różne odcienie błękitów i zieleni, wprowadzają nastrój rozluźnienia i sprawiają, że wnętrze staje się bardziej przestronne. zaSToSoWanie koloróW Jeśli chodzi o wnętrza oraz elewacje budynków, to można stosować przy ich wy- kańczaniu czyste barwy, dla osiągnięcia zdecydowanego efektu. Jednak znacznie częściej używa się w takich sytuacjach barw nieco łagodniejszych i stonowanych. Łagodne kolory otrzymujemy, mieszając czyste barwy w różnych proporcjach lub zmieniając odcień danego koloru poprzez dodanie do niego barwy neutralnej. barwy neutralne Najczystszymi formami barw neutralnych są czarny i biały, które nie posiadają żadnego barwnika. Mieszając te dwa kolory, uzy- skamy szeroki wachlarz odcieni szarości, które również należą do barw neutralnych. Architekci wnętrz bardzo często ko- rzystają z tych barw przy urządzaniu różnego rodzaju po- mieszczeń, ponieważ nie kłócą się one z innymi kolorami, oferując jednocześnie bogaty wybór odcieni, od jaskra- wych po te bardziej stonowane. Często szary zabarwia się odrobiną jakiegoś barwnika, aby nadać mu ciepły lub zimny charakter, który będzie harmonizował z otocze- niem. Szarość można z powodzeniem zestawiać z całą gamą barw, stosując przy wyborze zarówno zasadę kon- trastu, jak i harmonii. Barwy neutralne 8 Dekorowanie wnętrz Jasne odcienie Rozjaśniając czyste kolory za pomocą barwy białej, otrzymamy kolory pastelowe. Są to barwy bardzo bezpieczne w użyciu, po- nieważ bez względu na to, w jakim zestawieniu występują, za- wsze pozostają ze sobą w harmonii. Jednocześnie pozwalają na uzyskanie rozmaitych efektów. Na przykład umieszczając w bez- pośrednim sąsiedztwie bardzo jasne pastele z ciemnymi odcie- niami, można osiągnąć efekt dramatyczny. ciemne odcienie Ciemne odcienie danego koloru uzyskamy, dodając do nie- go barwy czarnej. W ten sposób otrzymamy kolory głębokie i pełne dramatyzmu, które pomagają stworzyć odważne i eleganckie wnętrza. To właśnie wśród tych ko- lorów odnajdujemy tak popularne wśród architektów wnętrz brązy. Odcienie brązu doskonale wpasowują się w pra- wie każdą kompozycję kolorystyczną i z tego powodu traktuje się je często Jasne odcienie Ciemne odcienie jako kolory neutralne. zaSToSoWanie fakTury O wiele więcej wiemy o kolorze różnych powierzchni niż o ich fakturze. Mimo iż uważamy ją za coś oczy- wistego, faktura stanowi jeden z głównych elemen- tów wystroju wnętrz. Efekt wizualny, jaki za jej pomocą otrzymujemy, uzależ- niony jest od siły oraz kierunku padającego na daną powierzchnię światła. Gładka powierzchnia odbija znacznie więcej światła niż powierzchnia szorstka. Powierzchnie chropowate pochłaniają światło, a na- wet tworzą cienie, jeśli wiązka światła pada pod odpo- wiednim kątem. Co za tym idzie, ten sam kolor będzie wyglądał inaczej na powierzchni gładkiej, a inaczej na szorstkiej. Nawet sama faktura, bez konkretnego koloru, może nadać danemu miejscu ciekawy charakter. Można na przykład skontrastować zwyczajną powierzchnię otynkowaną z gładką powierzchnią malowaną. Za pomocą faktury, tak samo jak za pomocą ko-  loru, możemy oddziaływać na zmysły. Na przykład korek, drewno i różnego rodzaju tkaniny dodają wnętrzu ciepła, podczas gdy materiały odbijające światło, takie jak stal nierdzewna czy kamień polerowany, sprawiają, że pomieszczenie nabiera cha- rakteru niemal klinicznej czystości. zaSToSoWanie Wzoru Modne w dzisiejszych czasach purystyczne podejście do dekoracji wnętrz sprawiło, że ostrożnie korzystamy z różnego rodzaju wzorów. Tymczasem nasi odważniejsi przodkowie ozdabiali swoje domy przy pomocy wielu wzorów, uzyskując niejedno- krotnie wspaniałe efekty. Dobrze zaprojektowany wzór na tapecie, tkaninie czy dywanie może stanowić podstawę kolorystyki pomieszczenia. Nie ma powodu, dla którego ten sam zestaw kolorów nie miałby wyglądać równie atrakcyjnie na kilku powierzchniach w jednym pomieszczeniu, jednak najbezpieczniejszym sposobem wkomponowania wzoru we wnętrze jest zastosowanie go tylko na jednej powierzchni, aby wyróżniał się na tle innych. Łączenie różnych wzorów może być trudne, dlatego trzeba pamiętać o kilku uni- wersalnych rozwiązaniach. Mały powtarzający się wzór zwykle dobrze prezentuje się z jakimś odważnym i dużym elementem dekoracyjnym. Inną możliwością jest zestawienie różnych wzorów, które posiadają wspólny kolor dominujący, nawet je- śli pozostałe barwy mają kontrastujące odcienie. Można również spróbować użyć tego samego wzoru, ale przedstawionego za pomocą różnych kolorów. Wybierając wzór, zwróć uwagę na to, jaką atmosferę chcesz za jego pomo- cą stworzyć. Wzory nadają wnętrzu nowy wymiar ManipuloWanie przeSTrzenią Prawie w każdym domu są miejsca, które wydają się nieprzyjemnie małe lub prze- ciwnie — tak przestronne, że czujesz się w nich odosobniony. Zazwyczaj pierw- szym rozwiązaniem, które nasuwa się w takiej sytuacji, jest zburzenie jakiejś ściany lub zainstalowanie sufitu podwieszanego. W niektórych przypadkach właśnie takie działania okażą się najbardziej skuteczne, ale zarazem droższe i wymagające więk- szego nakładu pracy niż ewentualne kształtowanie przestrzeni za pomocą koloru, odcienia czy wzoru. 10 Dekorowanie wnętrz Sposób, w jaki nasze oczy po- strzegają kolory i odcienie, po- zwala tworzyć iluzje optyczne, które pozornie zmieniają roz- miary pomieszczeń. Ciepłe bar- wy wizualnie przybliżają pokrytą nimi powierzchnię do obserwa- tora, natomiast barwy zimne — oddalają. Dlatego też pokój ze ścianami pomalowanymi na brązowo, czerwono czy też, na przykład, na pomarańczowo będzie wydawał się mniejszy niż ten sam pokój ze ścianami pokrytymi farbą w jed- nym z zimnych kolorów, takich jak błękit czy zieleń. Barwy ciepłe pozornie przybliżają pokrytą nimi po- wierzchnię do obserwatora Barwy zimne i jasne od- cienie pozornie oddalają pokrytą nimi powierzchnię Różne odcienie poszczególnych barw mogą modyfikować lub wzmacniać opisane złudzenia. Ciemne odcienie — nawet zimnych barw — będą przybliżać, a odcienie jasne wizualnie oddalą pokrytą nimi powierzchnię. Malując sufit na ciemny ko- lor, wizualnie go obniżymy Ciemna podłoga i sufit sprawią, że pomieszczenie będzie wydawało się mniejsze Opisane właściwości barw i odcieni mogą oprócz rozmia- ru zmieniać również proporcje wnętrz. Można na przykład wizu- alnie manipulować wysokością sufitu. Jeśli pomalujemy go farbą w ciemniejszym odcieniu niż po- zostałe ściany, będzie się wydawało, że znajduje się niżej niż w rzeczywistości. Jeżeli do tego podłoga również będzie miała ciemny kolor, wówczas pokój będzie sprawiał wra- żenie spłaszczonego. Długi i wąski korytarz będzie się wydawał mniej klaustrofobiczny, jeśli pomalujemy jego ściany na jasny, zimny kolor — który oprócz tego, że wizualnie powiększy przestrzeń korytarza, to jeszcze będzie odbijał wpadające do niego światło. Zastosowanie linii może również znacznie zmienić postrzeganie przestrzeni we wnętrzu. Pionowe Poziome pasy pozornie poszerzają ścianę Pionowe pasy sprawiają, że ściana wygląda na wyższą 11 linie na tapecie czy okładzina drewniana o układzie werty- kalnym pozwolą zrównoważyć wrażenie niskiego sufitu. Żaluzje poziome optycznie poszerzą okna, a drewniane podłogi skła- dające się z podłużnych desek będą się wydawały rozciągać w kierunku, w którym będą uło- żone. Każdy duży wzór przyciąga wzrok i — w taki sam sposób jak ciepłe i ciemne barwy — pozor- nie przybliża powierzchnię, którą zdobi. Drobny wzór z kolei sprawia wrażenie, jakby przynależał do większej całości i tym samym nie powoduje wizualnego przybliżenia. Drobny, regularny wzór wi- zualnie oddala powierzchnię, na której się znajduje Duże wzory przybliżają powierzchnię, którą zdobią WeryfikacJa planu Zanim wydasz pieniądze na farby, wykładziny i tapety, zdobądź próbki różnych materiałów, aby móc je porównać i zorientować się, jaki będzie ogólny efekt ich zestawienia. Zacznij od zgromadzenia próbek obić mebli lub wykładzin, których wy- bór zwykle jest ograniczony. Następnie przejdź do kolejnych materiałów. Większość producentów farb oferuje wzorniki, które pozwalają zorientować się, jaki efekt przyniesie zastosowanie danej farby na ścianie. Farby tworzy się zgodnie z uniwer- salnym wzornikiem kolorów (NCS — Natural Colour System), co pozwala dobrać odpowiednią barwę farby praktycznie od każdego producenta. przykładowy plan pomieszczenia Przed przystąpieniem do urządzania jakiegoś pomieszczenia projektanci sporzą- dzają zazwyczaj przykładową planszę, aby ocenić proporcje pomiędzy materiałami, których chcą użyć w danym wnętrzu. Zazwyczaj skrawek wykładziny lub tapety sta- nowi największy obszar koloru na takim planie, a rozmaite akcesoria są przedstawia- ne za pomocą małych plam. Spróbuj wykonać swoją własną planszę, przyklejając próbki wybranych materiałów do kartonu. Postaraj się, aby miały one prostokątne lub kwadratowe kształty oraz żeby odzwierciedlały rzeczywiste proporcje. Próbki przyklejaj w bezpośrednim sąsiedztwie, postaraj się unikać białych, pustych prze- strzeni między nimi. Stałe elementy wyposażenia W większości projektów zachodzi potrzeba uwzględnienia stałych elementów wy- posażenia danego pomieszczenia, takich jak na przykład wanna czy umywalka w ła- zience. Tworzenie planu należy zacząć od naniesienia właśnie takich stałych punk- tów i dopiero potem można przystąpić do rozwijania wizji. Możesz wyciąć otwór 12 Dekorowanie wnętrz w planszy, na której sporządzasz plan wnętrza. Posłuży Ci on jako okno, przez które skonfrontujesz to, co już znajduje się w pomieszczeniu, z tym, co zaplanowałeś na swojej planszy. planoWanie pokoJu dziennego W większości domów pokój dzienny, czy też inaczej salon, ma największą po- wierzchnię ze wszystkich pomieszczeń. To również na aranżację tego pokoju wyda- je się zazwyczaj najwięcej pieniędzy, jeśli chodzi o umeblowanie i sprzęt. Jeżeli nie jesteś jednym z tych szczęśliwców, którzy znajdują się w posiadaniu kilku pokojów dziennych, Twój salon musi być nie tylko wygodny w ciągu dnia, ale po- winien jednocześnie pozwalać na odpoczynek wieczorem oraz w razie potrzeby stwarzać warunki do dobrej zabawy. Jeśli pomieszczenie jest słabo nasłonecznione, używając ciepłych barw, możesz sprawić, że stanie się ono bardziej przytulne. Pokój, w którym dominują ciemne odcienie i zimne kolory, również może być przytulny, ale tylko przy sztucznym świetle. Należy jednak pamiętać, że użycie bardzo ciem- nych tonów może przynieść odwrotny efekt — czyli pozornie ochłodzić pomiesz- czenie. Wystrój wnętrza, w którym zastosowano neutralne kolory, można w przyszłości łatwo i tanio zmieniać, usuwając stare i dodając nowe elementy dekoracyjne. Za pomocą zasłon i żaluzji możemy bardzo ła- two zmienić nastrój w pomieszczeniu. W ciągu dnia nie ma potrzeby ich używania, ale za to wieczorem mogą wzbogacić wnętrze o nowy kolor lub wzór. Zasłony i żaluzje o neutral- nym wzorze również mają swoją funkcję. Odgradzając pomieszczenie od tego, co dzieje się za oknem, dają prywatność, a odsłonięte wpuszczają światło słoneczne do środka. planoWanie Sypialni Sypialnia to przede wszystkim pomieszczenie prywatne, jego wystrój powinien więc odzwierciedlać charakter właściciela/i. Nastrój w tym pokoju musi sprzyjać wypoczynkowi, a nawet powinien być w pewnym stopniu klimatyczny. Dużo za- leży od oświetlenia, ale również kolor i wzór mogą mieć spory udział w stworzeniu atmosfery uwodzicielskiego komfortu. Niewielu decyduje się na ozdobienie sufitu sypialni jakimś wzorem, a przecież pomieszczenie to stwarza świetne warunki do odważnego eksperymentowania, ponieważ większość czasu spędzamy tam, śpiąc. 13 Do sypialni zazwyczaj wybieramy wykładzinę gorszej jakości, ponieważ zakładamy, że nie będzie ona zbyt intensywnie eksploatowana. Tymczasem można by znacznie poprawić estetykę i podwyższyć standard naszej sypialni, inwestując w drogi chod- nik lub dywan z długim włosem. Jeśli okna Twojej sypialni wychodzą na wschód lub południowy wschód, codziennie masz szansę być budzony przez poranne promienie słoneczne. Z kolei posiadacze sypialni z oknami skierowanymi na zachód i południowy zachód, mogą cieszyć się żywymi kolorami przez cały dzień. Sypialnie czasami muszą spełniać dwie funkcje naraz. Pokój nastolatka na przykład musi być zarazem sypialnią i miejscem do nauki. W przypadku młodszych dzieci ich sypialnia powinna spełniać również rolę pokoju zabaw. Urządzając taki pokój, moż- na śmiało wybrać bardziej zdecydowane kolory. Mogą to być barwy podstawowe. Jeśli jednak nasze dziecko posiada zabawki w rozmaitych, mocnych kolorach, lepiej będzie zdecydować się na neutralną kolo- rystykę wnętrza, która posłuży wtedy jako tło dla zabawek. WSKAZÓWKA: Nawet najmniejsza sypialnia może wydawać się większa, jeśli zastosujemy przy jej urządzaniu odpowiednie ko- lory i odcienie. planoWanie kuchni Kuchnia to pomieszczenie, które musi być funkcjonalne. Z racji tego, że kuchnia jest zwykle dość intensywnie eksploatowana, powinno się przy jej urządzaniu brać pod uwagę materiały praktyczne. Nie oznacza to jednak ograniczeń w zakresie kolorysty- ki wnętrza. Jeśli chodzi o zlew i sprzęty kuchenne, to mają one zwykle jasne kolory, są wykonane ze stali nierdzewnej lub pokryte białą emalią. Natomiast blaty kuchenne, płyty chroniące ściany, wykładziny PCV oraz powierzchnie melami- nowe stwarzają znacznie większe możliwości, jeśli chodzi o kolory. Faktura to kolejny element, który należy przemy- śleć, urządzając kuchnię. Drewno naturalne to wciąż bardzo popularny materiał, z którego wyko- nywane są szafki kuchenne. Meble takie ocieplają wnętrze i można wzmocnić ten efekt, zestawiając je z odpowiednim kolorem ścian, tapet lub innych okładzin. Innym rozwiązaniem może być zasto- sowanie kontrastujących, zimnych kolorów oraz rozmaitych faktur. Niektórzy decydują się na pla- 14 Dekorowanie wnętrz stikowe, ceramiczne lub metalowe powierzchnie, które sprawiają wrażenie czystych i przeznaczonych do konkretnego celu. WSKAZÓWKA: Jeśli jadalnia znajduje się w obrębie kuchni, możesz urządzić ją nieco inaczej niż resztę pomieszczenia, tak aby sprzyjała rozmowie i wprowadzała nastrój rozluźnienia. planoWanie łazienki Łazienka, podobnie jak kuchnia, musi spełniać pewne określone funkcje. Z tego powodu zastosowanie ceramicznych, kamiennych lub emaliowanych powierzch- ni przy wykańczaniu tego pomieszczenia wydaje się praktycznie nieuniknione. Materiały te mogą jednak sprawić, że Twoja łazienka będzie się wydawała zimna i niezbyt zachęcająca. Pomysłowe operowanie odcieniami i kolorami może Cię przed tym uchronić. Bardzo popularne są kolorowe elementy wyposażenia oraz armatury łazienkowej, ale należy ich używać ostrożnie. Mogą mieć one bowiem dominujący wpływ na kompozycję kolorystyczną wnętrza. W łazience, podobnie jak w sypialni, możesz puścić wodze fantazji, jako że spędzasz tam stosunkowo niewiele czasu w porównaniu z innymi pomieszczeniami w domu. Postaraj się wkomponować w wystrój Twojej łazienki elementy pochłaniające dźwięk, takie jak podłoga z PCV czy z korka. Pozwoli to unik- nąć nieciekawego efektu akustycznego, który charakteryzuje wnętrza w całości wykończo- ne płytkami ceramicznymi lub gresowymi. Łazienki to zazwyczaj małe pomieszczenia z wysokimi sufitami. Pomalowanie sufitu na ciemny kolor mogłoby wyrównać proporcje dużego pokoju, jednak w przypadku małej łazienki rozwiązanie to wizualnie jeszcze bar- dziej ją zmniejszy. Lepszym pomysłem jest przedzielenie każdej ze ścian poziomą listwą dekoracyjną umieszczoną na tej samej wyso- kości i pomalowanie ścian nad listwą na inny kolor niż pod nią. WSKAZÓWKA: Jeśli w Twoich kranach płynie twarda woda, lepiej unikaj ciemnych elementów wyposażenia łazienki, ponieważ brzydki osad z kamienia będzie na nich bardziej widoczny.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Dekorowanie wnętrz. Seriaporad.pl
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: