Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00233 005533 18760594 na godz. na dobę w sumie
Detoks umysłu. Jak przebaczyć sobie i innym, pozbyć się negatywnych emocji i żyć pełnią życia - ebook/pdf
Detoks umysłu. Jak przebaczyć sobie i innym, pozbyć się negatywnych emocji i żyć pełnią życia - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 143
Wydawca: Studio Astropsychologii Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7377-965-5 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> ogólne
Porównaj ceny (książka, ebook (-15%), audiobook).

 

 

Nie umiesz poradzić sobie z negatywnymi emocjami i dawnymi lękami?

 

Wielu z nas ma ten problem, co prowadzi do ciągłej frustracji, niezadowolenia i kumulacji złych emocji. Wszystkiemu winne jest zbyt szybkie tempo życia, duża ilość stresu i brak czasu dla siebie. Każdy człowiek potrzebuje chwili wytchnienia i spojrzenia w głąb siebie, by odzyskać swoją wewnętrzną równowagę. Wystarczy, że skorzystasz z rad Autorki.

 

Satysfakcja na wyciągnięcie ręki!

 

Dzięki tej książce poznasz sprawdzone sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami. Nauczysz się myśleć pozytywnie w każdej sytuacji i dostrzeżesz, jakie zmiany to za sobą niesie. Obudzisz w sobie 'wewnętrzne dziecko', będziesz czerpać większą radość z tego, co robisz i odkryjesz, że wszystko ma swój początek w umyśle.

 

Czysty umysł - lepsze życie!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Redakcja: Patrycja Buraczewska Skład: Aleksandra Lipińska PRojekt okładki: Aleksandra Lipińska koRekta: Małgorzata Koniarska Wydanie I Białystok 2019 ISBN 978-83-7377-965-5 © Tatiana Jewsiejewa © Copyright for this edition by Studio Astropsychologii, Białystok 2016 All rights reserved, including the right of reproduction in whole or in part in any form. Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część tej publikacji nie może być powielana ani rozpowszechniana za pomocą urządzeń elektronicznych, mechanicznych, kopiujących, nagrywających i innych bez pisemnej zgody posiadaczy praw autorskich. Bądź na bieżąco i śledź nasze wydawnictwo na Facebooku. www.facebook.com/Wydawnictwo.Studio.Astropsychologii Książka ta zawiera porady i informacje odnoszące się do opieki zdrowotnej. Nie powinny one jednak zastępować porady lekarza ani dietetyka. Jeśli podejrzewasz u siebie problemy zdrowotne lub wiesz o nich, powinieneś skonsultować się z lekarzem zanim rozpoczniesz jakikolwiek program poprawy zdrowia czy leczenia. Dołożono wszelkich starań, aby informacje zaprezentowane w tej książce były rzetelne i aktualne podczas daty jej publikacji. Wydawca i autor nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki dla zdrowia mogące wystąpić w wyniku stosowania zaprezentowanych w książce metod. 15-762 Białystok ul. Antoniuk Fabr. 55/24 85 662 92 67 – redakcja 85 654 78 06 – sekretariat 85 653 13 03 – dział handlowy – hurt 85 654 78 35 – www.talizman.pl – detal strona wydawnictwa: www.studioastro.pl Więcej informacji znajdziesz na portalu www.psychotronika.pl PRINTED IN POLAND Spis treści Wstęp ............................................................................................................ Temat: „Miłość do samego siebie” ................................................... Lekcja 1 Miłość własna ............................................................................... Lekcja 2 „Moje wewnętrzne dziecko” I .................................................... Lekcja 3 „Moje wewnętrzne dziecko” II ................................................... Lekcja 4 Sztuka przebaczenia I ................................................................. Lekcja 5 Sztuka przebaczenia II ................................................................ Lekcja 6 Poczucie odpowiedzialności ..................................................... Temat: „Panowanie nad własnym umysłem” ................................ Lekcja 7 Natura umysłu .............................................................................. Lekcja 8 Praktyka uważności ..................................................................... Lekcja 9 Technika uwalniania ................................................................... Lekcja 10 Pielęgnacja własnego ogrodu ................................................ Temat: „Anatomia emocji” .................................................................. Lekcja 11 Konstruktywne obchodzenie się z emocjami I ...................... Lekcja 12 Konstruktywne obchodzenie się z emocjami II ..................... Lekcja 13 Transformacja lęku I .................................................................. Lekcja 14 Transformacja lęku II ................................................................. Lekcja 15 Transformacja złości .................................................................. 7 10 11 15 19 23 27 31 35 37 43 49 53 59 61 67 73 77 81 Lekcja 16 Transformacja smutku ............................................................... Lekcja 17 Przekraczanie winy .................................................................... Temat: „Natura źródłem mądrości i spokoju” ................................ Lekcja 18 Natura źródłem mądrości i spokoju ........................................ 85 91 95 97 Temat: „Radzenie sobie w sytuacjach trudnych” ........................ Lekcja 19 Radzenie sobie ze stresem ....................................................... 101 103 Lekcja 20 Radzenie sobie z kryzysami ...................................................... 107 Temat: „Najważniejsze sfery życia – osiąganie spełnienia” ...... Lekcja 21 Związki romantyczne I ............................................................... 113 115 Lekcja 22 Związki romantyczne II .............................................................. 119 Lekcja 23 Wychowywanie dzieci .............................................................. 123 Lekcja 24 Praca zawodowa ...................................................................... 127 Lekcja 25 Droga do sukcesu ..................................................................... 133 Lekcja 26 Zdrowie i profilaktyka ................................................................ 139 Lekcja 27 Zasady zdrowego stylu życia ................................................... 145 Lekcja 28 Świadome oddychanie ............................................................ 151 Lekcja 29 Pogodna jesień życia ............................................................... 157 Lekcja 30 Pożegnania można się nauczyć ............................................. 161 Temat: „Mądrości życiowe” ................................................................. Lekcja 31 Poczucie humoru ...................................................................... 167 169 Lekcja 32 Instrukcja życia........................................................................... 173 Lekcja 33 Pielęgnowanie twórczej energii życiowej .............................. 179 Wstęp Drogi Czytelniku, trzymasz w  swoich rękach podręcznik, który zawiera cenną wiedzę o zasadach rządzących umysłem oraz ich bezpośrednim wpływie na nasze życie. Nieznajomość tych praw lub ich ignoro- wanie nieuchronnie prowadzi do niezliczonych kłopotów i nie- powodzeń, natomiast ich poznanie i przestrzeganie – przynosi szczęście. To proste w teorii, nieco trudniejsze w praktyce. Naj- ważniejsza lekcja, jaką musimy przyswoić, to miłość do samego siebie. Jak tylko podejmiemy decyzję, by zakochać się w sobie bez pamięci, reszta sama się ułoży. My, ludzie, jesteśmy nauczeni budować poczucie tożsamości w  oparciu o  relację ze światem zewnętrznym, a  nie z  samym sobą. Niestety, w ten sposób skazujemy siebie na ciągłe prze- żywanie frustracji, stresu, smutku i niezadowolenia. Bez rzetel- nej wiedzy o sobie i swoich prawdziwych potrzebach, bez życia − 7 − w zgodzie ze sobą można zwyczajnie zapomnieć o osiągnięciu długotrwałego poczucia bezpieczeństwa i  szczęścia. I  właśnie w  tym celu, czyli zachęceniu jak największej grupy ludzi do poznawania siebie, w którym kryje się klucz do szeroko pojęte- go sukcesu, powstał ten podręcznik. Gdy mamy w pogotowiu sprawdzone metody, jak choćby do przepracowania trudnych emocji, stwarzamy sobie szansę, aby ich użyć w odpowiednim momencie, a  tym samym lepiej zadbać o  swoją higienę psy- chiczną. Dzięki temu pozbywamy się niepożądanych zachowań, nawyków i budujemy zaufanie, szacunek i życzliwość do siebie. I tak krok po kroku zawieramy trwałą przyjaźń z samym sobą, a także odzyskujemy prawdziwą niezależność. A z tego miejsca możemy wyruszyć w każdą drogę. Nie bez powodu Oscar Wilde powiedział, że „kochać samego siebie to początek romansu na całe życie”. Zacznij już dziś! Detoks umysłu Temat „Miłość do samego siebie” Lekcja 1 Miłość własna Pytania do dyskusji: 1. Miłość do siebie samego – jakie skojarzenia budzą w to- bie te słowa? 2. O kogo lub o co najczęściej troszczysz się w swoim życiu? 3. Kogo chciałbyś lepiej poznać? 4. Jak często bywasz zadowolony z siebie? 5. Czy słyszałeś kiedyś o pojęciu „inteligencja emocjonalna” albo „inteligencja serca”? − 11 − Zadanie: opisanie możliwie najpełniej samego siebie, uwzględ- niając wszystkie słabe i mocne strony. Teoria: Miłość jest cierpliwa, łaskawa, ufna, pokorna, niewinna, hoj- na, wybaczająca, wspierająca i  obejmująca wszystko. Cechują ją wdzięczność, ciepło, troska, współczucie, spełnienie, prawda, czystość myśli, serca, intencji i działania. Miłość jest sposobem bycia. Każdy z nas może uczynić świat piękniejszym, jeżeli za- cznie okazywać życzliwość wszystkim żyjącym stworzeniom. Miłość przemienia, przyspiesza uzdrowienie, rodzi wdzięczność za wszystko, co nas spotyka. Albowiem to, co dajemy, nie ocze- kując niczego w zamian, wraca do nas. Zaniechanie osądzania, tak jak i rezygnacja z żądania czegokolwiek od innych, w dużym stopniu zwiększa naszą zdolność do miłości. Dzięki temu nie postrzegamy ludzi przez pryzmat tego, co mają lub robią, lecz przez docenianie tego, kim są albo się stali. Miłość to podstawo- wa zasada życia. Jeśli nie trzymamy się jej, zwyczajnie cierpimy. Najczęściej słowo „miłość” kojarzy się z miłością romantyczną. Jednak oprócz niej istnieją inne rodzaje miłości, np. miłość do zwierząt, rodziny i przyjaciół, umiłowanie wolności, celu, mi- łość jako przebaczenie, akceptacja, życzliwość, szacunek, mę- stwo, braterska więź (koledzy z klasy, kumple z wojska), jako przyjaźń, opieka, pełna poświęceń miłość matczyna. Daniel Goleman, światowej sławy amerykański psycholog, wpro- wadził pojęcie „inteligencji emocjonalnej”, które odnosi się do za- leżności między umiejętnością zarządzania własnymi emocjami a od- noszeniem sukcesów w życiu zawodowym i prywatnym. W oparciu o liczne autorskie badania Goleman doszedł do wniosku, że inteli- gencja emocjonalna ma o wiele większy wpływ na jakość i poczucie − 12 − Detoks umysłu Miłość własna zadowolenia z życia, niż zdolności intelektualne. A to oznacza, że kompetencje osobiste są ważniejsze niż iloraz inteligencji. Na poziomie miłości kierujemy się sercem, gdyż miłość nie jest czymś intelektualnym i nie pochodzi z umysłu. Stąd niektórzy specjaliści i  myśliciele zaczęli używać pojęcia „inteligencja ser- ca”. Inteligencja serca – to patrzenie i pojmowanie świata przez pryzmat serca, zaufanie do siebie, podjęcie odpowiedzialności za siebie, które jest podstawą wszelkiej odpowiedzialności, zdolność rozumienia siebie, własnych emocji i ich kontrolowanie, samo- motywacja, empatia, szacunek i życzliwość do samego siebie. Pamiętaj: umiejętność kochania innych bierze się ze zdolności kochania siebie. Gdy jesteśmy przepełnieni miłością, pragniemy obdarzać nią wszystkich dookoła. W istocie nie można kochać jednej osoby, a nienawidzić drugiej. Jeżeli sądzimy, że kochamy siebie, a jednocześnie żywimy do kogoś urazę, gniew i nie chce- my wybaczyć, oznacza to, że na głębszym poziomie wypieramy jakiś aspekt siebie, czyli wcale tak do końca się nie kochamy. Gdy w pełni siebie akceptujemy, wówczas obejmujemy miłością innych ze względu na nadmiar pozytywnych uczuć do siebie. W miłości i akceptacji innych ludzi nikt nie może wykroczyć ponad swój poziom świadomości i uznania dla samego siebie. A zatem bądź uprzejmy i miły dla siebie, zacznij dbać i wspierać siebie – to jest to, co małemu dziecku jest najbardziej potrzebne, by mogło wyrażać jak najlepiej wszystkie swoje możliwości. Do- rosła osoba potrzebuje tego w nie mniejszym stopniu! − 13 − Główna teza: poznanie samego siebie jest niezbędnym warun- kiem do osiągnięcia trwałego spokoju i szczęścia! Większość konfliktów, jakich doświadczamy w  życiu zawodo- wym i prywatnym, bierze się z braku znajomości siebie. Stąd, jeśli chcesz rozwiązać problemy i naprawić błędy, tak by w przyszło- ści już się nie powtarzały, zacznij od zawarcia przyjaźni z samym sobą. Ciągłe obserwowanie siebie, uczciwy ogląd własnych uczuć, myśli i czynów jest pierwszym milowym krokiem w naszej po- dróży w głąb siebie. Drugim wielkim krokiem jest przebaczenie, czyli odwrócenie minionych wątpliwości, przeżyć oraz sposobu postrzegania ludzi jako tych, którzy są niegodni miłości. Próba odtworzenia i przepracowania doświadczeń z dzieciń- stwa stanowi ważny element procesu poznawania siebie. Jednak dokonanie wglądu w uczucia z wczesnych lat naszego życia bu- dzi najczęściej opór. Boimy się tego, co możemy tam odkryć i na ogół jesteśmy zdania, że nie warto wracać do tego, co już dawno minęło. Jest to błędne przekonanie. Badania naukowe dowo- dzą, że im bardziej wypieramy nasze bolesne wspomnienia, tym większą kontrolę mają one nad naszym życiem. Dlatego jeśli naprawdę chcemy na zawsze pozbyć się niepożądanych zacho- wań, nawyków, emocji, musimy im się przyjrzeć i przepracować je. Dzięki temu odzyskamy nie tylko wolność, ale i zwiększymy szansę na zawarcie prawdziwej przyjaźni z samym sobą. Sentencja: „Największe zło, jakie się może przydarzyć człowiekowi, to pomyśleć źle o sobie”. Goethe − 14 − Detoks umysłu Lekcja 2 Moje wewnętrzne dziecko I Pytania do dyskusji: 1. Od czego, twoim zdaniem, zależy poczucie szczęścia? 2. Czy zawsze wierzysz w siebie? 3. Jak myślisz, z ilu aspektów składa się nasze „ja”, czyli osobowość? 4. Czy mógłbyś je wymienić i opisać? 5. Czy słyszałeś kiedyś o pojęciu „wewnętrzne dziecko”? − 15 − Zadanie: nawiązanie kontaktu ze swoim wewnętrznym dzieckiem. Teoria: Autentyczną miłość własną cechują zaufanie, wiara i akceptacja siebie takimi, jacy jesteśmy. Brak zaufania u wielu ludzi objawia się tym, że ograniczają swoją aktywność do zapewnienia sobie bytu materialnego, rezygnują z marzeń i nie żyją pełnią swoich możliwości. Kiedy tracimy najcenniejsze dary, jakimi są własna miłość i zaufanie, przestajemy się czuć panami samych siebie, a to oznacza, że wzrasta w nas tendencja do uzależniania się od innych. Potrzeba przetrwania i ochrony wynika z lęku i braku zaufania do siebie. W dzieciństwie często słyszymy takie słowa, jak „nie rób”, „nie dotykaj”, „odejdź”, które zaszczepiają lęk i sieją wątpliwości dotyczące naszego poczucia własnej warto- ści. Wskutek tego rozwija się fałszywy obraz nas samych, który w głównej mierze opiera się na wartościach zewnętrznych, ta- kich jak sukces, pieniądze, uznanie społeczne i władza. Poczucie szczęścia nie zależy do zewnętrznych okoliczności, lecz od nas samych. Tłumiąc i wypierając naszą wrodzoną szczęśliwość, jesteśmy sfrustrowani, a co za tym idzie, ranimy siebie i innych. Bez poznania siebie i swoich prawdziwych potrzeb nigdy nie osiągnie- my stanu harmonii i szczęścia. Życie w zgodzie ze sobą kryje w so- bie klucz do szeroko pojmowanego sukcesu. Dlatego nie należy bać się samych siebie, unikać odpowiedzialności i zapominać o naj- większym ze wszystkich obowiązków, jakie mamy, czyli obowiązku wobec siebie. Trzeba uhonorować życie wewnętrzne i nie zwlekać z czerpaniem z jego mocy i mądrości. Wybór z pełną świadomością i odpowiedzialnością szczęścia, pokonanie oporu przed nim oraz wiara, że na nie zasługujemy, powoduje, że uzyskujemy dostęp do dobra i obfitości w swoim życiu. − 16 − Detoks umysłu Moje wewnętrzne dziecko I Pamiętaj: jedyne prawdziwe źródło poczucia bezpieczeństwa i szczęścia tkwi w nas samych. Główna teza: proces odkrywania, uprawomocnienia i pokocha- nia wewnętrznego dziecka jest fascynującą podróżą w głąb siebie. Psycholodzy odkryli, że podświadomość zawiera kilka względnie niezależnych subosobowości. Wewnętrzne dziecko jest jednym z nich. W skład subosobowości wchodzą także wewnętrzny kry- tyk, marzyciel oraz przyjaciel. Wewnętrzne dziecko to niezwykle wrażliwy, delikatny, czuły, bezbronny, a zarazem uduchowiony aspekt naszego „ja”. Reprezentuje ono ciekawe, chętne do zaba- wy, ale i lękliwe, wymagające opieki dziecko, którym kiedyś by- liśmy. Wewnętrzny krytyk doszukuje się problemów i przeszkód we wszystkim, co robimy. Jego przeciwieństwem jest wewnętrz- ny marzyciel, kreatywny, odważny, z wybujałą wyobraźnią, któ- ry ciągle ma ochotę coś tworzyć. Z  wewnętrznym dzieckiem łączy nas naprawdę szczególna więź. Uważa się, że nawet matka i dziecko nie mają ze sobą tak bliskiego kontaktu, jak my i nasze wewnętrzne dziecko. Dlatego czasem porównuje się spotkanie z wewnętrznym dzieckiem do spotkania ze swoją duszą. Nie sposób wyobrazić sobie dobrej relacji ze sobą bez we- wnętrznego przyjaciela, tego aspektu „ja”, który kocha i akceptu- je nas bezwarunkowo, wszystkie słabości, błędy i niepowodzenia. W procesie uzdrowienia kluczową rolę odgrywają wewnętrzne dziecko i przyjaciel. Zanim jednak otoczymy opieką wewnętrz- ne dziecko, musimy nawiązać dialog z  naszym przyjacielem. Albowiem jest on uznawany za „kotwicę szczęścia”. Aktywizacja tego aspektu „ja” powoduje, że negatywne przekonania i myśli, − 17 − które ciągle podsuwa wewnętrzny krytyk, nie docierają do we- wnętrznego dziecka, a to oznacza, że dzięki temu nie straszą go i nie płoszą. Wewnętrzny przyjaciel skutecznie ogranicza pole działania krytyka oraz pokazuje, że damy sobie radę bez niego. Warto wie- dzieć, że w pewnym okresie życia wewnętrzny krytyk faktycznie może pełnić ważną rolę. Wskutek trudnych przeżyć i urazów, doznanych w dzieciństwie, opracowuje pewne strategie, które chronią dziecko przed kolejnym zranieniem. Wewnętrzny kry- tyk dba o jego bezpieczeństwo w taki sposób, że żąda „prawi- dłowego” zachowania, blokując jednocześnie wrodzoną spon- taniczność, szczerość i  otwartość. Jednak w  miarę integracji osobowości, jej struktury stają się trwałe, odporne i zrównowa- żone. A to oznacza, że dochodzi do głosu również wewnętrzne dziecko, ta wrażliwa i lękliwa część nas, która powoli przekonuje się, że nic już jej nie grozi. Stopniowo znika więc gruby mur od- dzielający naszą świadomość od niego, co skutkuje coraz lepszą wzajemną komunikacją. Sentencja: „Co przyjdzie nam z żeglowania na Księżyc, jeśli nie potrafimy przekroczyć przepaści, która oddziela nas od siebie samych? To najważniejsza z wypraw badawczych – bez niej inne są nie tylko bezużyteczne, ale i zgubne”. Thomas Merton − 18 − Detoks umysłu
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Detoks umysłu. Jak przebaczyć sobie i innym, pozbyć się negatywnych emocji i żyć pełnią życia
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: