Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00094 005115 20935682 na godz. na dobę w sumie
Dietetyk w garach, czyli z miłości do zdrowego jedzenia i pasji do gotowania - ebook/pdf
Dietetyk w garach, czyli z miłości do zdrowego jedzenia i pasji do gotowania - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 128
Wydawca: AM Dietetyka Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-960141-0-8 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> ogólne
Porównaj ceny (książka, ebook (-15%), audiobook).

E-book 'Dietetyk w garach' to ebook, który powstał z ogromnej miłości do zdrowego jedzenia połączonej z pasją do gotowania i fotografii kulinarnej. Jeśli lubisz szybkie, proste, ale niebanalne posiłki to ten e-book jest właśnie dla Ciebie!

Co znajdziesz w środku?

Każdy przepis ma podaną wartość odżywczą (ilość kcal, białka, tłuszczu i węglowodanów). Przy każdej potrawie znajdziesz także informację o czasie przygotowania oraz ilości porcji. Większość przepisów zawiera cenne wskazówki dotyczące przyrządzania czy zamiany składników. Dzięki temu w oparciu o moje inspiracje możesz w prosty sposób przyrządzić swoją wersję dania.

W tym e-booku znajdziesz 55 przepisów, z czego 47 to przepisy wegetariańskie, a pozostałe 8 to potrawy z rybą. Sama od ponad roku jem bardzo niewiele mięsa, a ponieważ chciałam dopracować moje przepisy do perfekcji, nie chciałam umieszczać takich potraw. Nie jest to jednak e-book dedykowany jedynie osobom na diecie bezmięsnej. Sposoby na przyrządzenie piersi z kurczaka na milion sposobów zna już prawie każdy, ale pomysły na smaczne tofu czy wytrawne leniwe już niekoniecznie. Moje przepisy dedykuję wszystkim, którzy chcą poznać więcej możliwości na wykorzystanie roślinnych składników, ograniczyć spożycie mięsa, spróbować nowych i ciekawych smaków. W moim e-booku chciałam pokazać, że dania bez mięsa mogą być równie pyszne, a może i nawet lepsze! niż tradycyjne potrawy.

Uwaga! Moje dania testowałam na typowych mięsożercach i nie odmawiali dokładek...

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

DIETETYK W GARACH czyli z miłości do zdrowego jedzenia i pasji do gotowania Anna Mazgaj Cześć, jestem Ania! Dziękuję Ci, że jesteś tu ze mną. Jestem dietetykiem z ogromną pasją do gotowania. Chciałabym Ci pokazać, że zdrowe posiłki nie muszą być banalne i nudne. Stworzone przeze mnie przepisy są proste, szybkie i przede wszystkim zawierają produkty, które z łatwością znajdziesz praktycznie w każdym sklepie! Miłego gotowania i smakowania! 2 ___________________________________________________________________________________________ ŚNIADANIA WYTRAWNE Spis treści Gofry orkiszowe – przepis podstawowy………………………….………………………………………………………..........10 Gofry orkiszowe z bazyliową ricottą………………………………………………………………………………….……….…….12 Gofry orkiszowe z serem pleśniowym……………………….………………………………………………………….………….14 Gofry orkiszowe z hummusem i caponatą………………….…………………..…………………………………….…….……16 Szpinakowe pankejki z łososiem wędzonym……………...…………………………………………………………….………18 Omlet z cukinią i wędzonym twarogiem...……………………………………………………………………………….……….20 Ziołowa frittata z warzywami i fetą………..………………………………………………………………………………………...22 Szybka pasta z tuńczyka………………………………..……………………………………….…………………………………………24 Warzywne placki z ciecierzycy…………………….…………………………………………….……………………………………..26 SŁODKIE Orzechowa nocna owsianka z gruszką……………………………………….………….………………………….………….…..29 Cynamonowe gofry dyniowe ze skyrem i bananem.…………………………………………………………………………31 Gofry bananowe z jogurtem i owocami.…..……………………………………………………………………………………….33 Budyń jaglany z fioletowymi owocami………….……………………………………….…………………………….…………..35 Naleśnik dutch baby ze śliwkami………………………………………………………………………………………………………37 Owsiany koktajl śniadaniowy z kakao i masłem orzechowym.….……………………………………….……………..39 Korzenna granola gryczana z suszoną żurawiną……………………………..…………..…….………………………………41 ___________________________________________________________________________________________ ZUPY Krem pietruszkowy z gruszką…………………………………………………….………………………………………………….… 44 Krem cukiniowy z zielonym groszkiem…………………………………….……………….………………………………………46 Tajska z krewetkami………………………………………….……………………………….…………………………………………….48 Rybna z pomidorami….……………………………………….…….…………………………………………………………………..…50 Boczniakowa………………………………..…………………………………………….…………………………………………………….52 3 ___________________________________________________________________________________________ OBIADY Roladki rybne w żółtym sosie …………………………………………………………………………………………………………...55 Curry z cieciorką, cukinią i szpinakiem…………………………..……………………….………………………………………….57 Pieczone ziemniaczki z twarożkiem………………….…………………………………….…………………………………………59 Pierogi orkiszowe z bobem i fetą…………………………..…………………………………………………………………………..61 Sos słodko-kwaśny z tofu…………………………………………..………………………………………………………………………63 Dyniowe risotto z grzybami……………………………………..…………………………………………………………………..……65 Bazyliowe leniwe z sosem pomidorowym………………………………………..………………………………………………..67 Złoty pilaw z grzybami i fasolką edamame…………………………………………………….………………………..…………69 Orientalny łosoś z chutneyem z mango………………..…………………………………………………………………..………71 Pieczony dorsz w porach z ziemniakami i brukselką…………………………..…………………………………………..…73 ___________________________________________________________________________________________ KOLACJE Wrapy z hummusem i grillowanymi warzywami………………………………..………………………..……………………76 Quiche na tortilli ze szpinakiem i kozim serem ………………….……………………………………..……………………..78 Ziemniaczane moskole z grzybami…………………………………….…………………………………..…………………………80 Hummus klasyczny………………………………………………..………………………………………………….………………………82 Tacos z awokado i chrupiącym tofu……………………………….……………………………………………………..………….84 Trio past z makreli………………..…………………………………………………………………..………………………………………86 Roladki z bakłażana z pastą twarogowo-orzechową ………………..…………………………………………….…………88 Gofry z ciecierzycy z ziołami i twarożkiem …………..……………………………………………………………………………90 Jogurtowy omlet z owocami………………………………..……………………………………………………………………………92 Dyniowe kluseczki na maśle z tymiankiem.…………………………………………….………………………………..………94 4 ___________________________________________________________________________________________ DESERY Tradycyjny sernik z czekoladą …………………………………….……………………………………………………………………97 Mocno czekoladowy chlebek z cukinii…………..………………………………………………………………………….………99 Orkiszowe drożdżówki z kremem orzechowo-kakaowym…………….…………………………………………………101 Mini tarty owsiane z budyniem i malinami………………………..……………………………………………………………103 Wegański mus czekoladowy z owocami i orzechami………………………………….………………………..…………105 Domowy budyń z wanilią…………………………………………………………………..……………………………………………107 Brownie z gruszkami ………………………………………………………………………………………………………………………109 Bezy bez jajek z malinowym kremem……………..………………………………………………………………………………111 Śliwkowe pralinki w czekoladzie……………………………..………………………………………………………………..…….113 Kostka marchewkowa z orzechami ……………………………………..………………………………………………..……….115 ___________________________________________________________________________________________ DODATKI Caponata…………………………………………………………………………………………………………………………………..……118 Krem orzechowo-kakaowy……………………………………………..………………………………………………………………120 Frużelina borówkowa…………………………………..…………………………………………………………………………………122 Sos karmelowy ………………………………………………………………………….………………………………………….……….124 Tortille orkiszowe………………………………………………………..……………………………………………….…………………126 5 ZAMIENNIKI • W przepisach najczęściej używam mleka krowiego 2 tłuszczu. Możesz je zamieniać na dowolne napoje roślinne bez cukru. • Masło możesz stosować wymiennie z olejem kokosowym. • Ksylitol możesz wymieniać na erytrol – ma on jednak charakterystyczny miętowy posmak, który zwłaszcza w deserach może zmienić ich smak. • Oliwę z oliwek możesz stosować wymiennie z olejem rzepakowym. • Bulion warzywny możesz zastępować wodą. Zerknij jednak do tipów poniżej. Znajdziesz tam też poradę dotyczącą bulionu! KUCHENNE TIPY • Ugotuj esencjonalny bulion warzywny. Przelej go do sylikonowych foremek na muffinki i zamroź. Kiedy w przepisie zobaczysz w składnikach bulion nie będziesz musiał go gotować od podstaw. Do bulionowej muffinki dolej wrzątku do potrzebnej objętości. • Nigdy nie wylewaj zalewy po cieciorce konserwowej. Ta magiczna woda to aquafaba. Możesz z niej przyrządzić m.in. wyśmienity mus czekoladowy (przepis na str. 105). • W wielu przepisach używam puree dyniowego. Aby je przyrządzić wystarczy, że upieczesz w piekarniku dynię w kawałkach (180 stopni ok 45 minut), a następnie zmiksujesz ją na gładką masę. Tak przygotowane puree możesz mrozić – np. w foremkach na muffinki i wykorzystywać, kiedy tylko najdzie Cię ochota na cynamonowe gofry dyniowe (str. 31) albo risotto z grzybami (str. 65). BALANS I BILANS • Nie byłabym sobą, gdybym w całej mojej pasji gotowania zapomniała o swoim zawodzie. Jako dietetyk wiem, że najważniejszą zasadą utrzymania swojej masy ciała na stałym poziomie jest jedzenie zgodne ze swoim zapotrzebowaniem energetycznym. Jeżeli chcesz schudnąć musisz prowadzić ujemny bilans kaloryczny – jeść mniej niż wynosi Twoje zapotrzebowanie. Jeżeli potrzebujesz zwiększyć masę ciała – odwrotnie. • • Na kolejnej stronie zobaczysz jak możesz skomponować swoją dietę gotując z moich przepisów! Zerknij! 6
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Dietetyk w garach, czyli z miłości do zdrowego jedzenia i pasji do gotowania
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: