Disciples II to strategia turowa w klimacie fantasy, charakteryzująca się unikalnym sposobem myślenia i podejścia taktycznego. W poradniku opisano cztery rasy: Imperium, Górskie Klany, Przeklęte Legiony i Hordy Nieumarłych, ich budowle i jednostki.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-A zbójców było... czterech... czyli kim być i kogo bić
-W stepie szerokim, którego wzrokiem... czyli jak panować na mapie
-Przegląd wojsk Rohanu... czyli z czym do ludzi
-Imperium - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie
-Imperium - Jednostki Zasięgowe i Wsparcia
-Górskie Klany - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie
-Górskie Klany - Jednostki Zasięgowe i Wsparcia
-Hordy Nieumarłych - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie
-Hordy Nieumarłych - Jednostki Zasięgowe i Wsparcia
-Legiony Przeklętych - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie
-Legiony Przeklętych - Jednostki Zasięgowe i Wsparcia
-The Art of War... czyli jak się bić
-It's a kind of magic... czyli słów parę o czarach
-Imperium - Lista czarów
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 22
Informacja o grze
Obejmij przywództwo nad jedną z czterech odmiennych nacji od wieków walczących o władzę i doprowadź do jej bezwarunkowego zwycięstwa.
Gra Disciples II: Dark Prophecy, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2002 roku i dostępny jest na platformach: PC, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Disciples II
Dark Prophecy
autor: Tomasz „Gambit” Dobosz
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Disciples II: Dark Prophecy – Poradni
k GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________ 3
A zbójców było....czterech....czyli kim być i kogo bić ____________________________ 4
W stepie szerokim, którego wzrokiem....czyli jak panować na mapie _______________ 7
Przegląd wojsk Rohanu...czyli z czym do ludzi ________________________________ 9
The Empire – opis jednostek _____________________________________________ 11
Bohaterowie________________________________________________________ 12
Wojownicy _________________________________________________________ 13
Magowie___________________________________________________________ 14
Zasięgowe _________________________________________________________ 15
Wsparcia __________________________________________________________ 16
The Mountain Clans – opis jednostek_______________________________________ 17
Bohaterowie________________________________________________________ 18
Wojownicy _________________________________________________________ 19
Magowie___________________________________________________________ 20
Zasięgowe _________________________________________________________ 21
Wsparcia __________________________________________________________ 22
The Undead Hordes – opis jednostek_______________________________________ 23
Bohaterowie________________________________________________________ 24
Wojownicy _________________________________________________________ 25
Magowie___________________________________________________________ 26
Zasięgowe _________________________________________________________ 27
Wsparcia __________________________________________________________ 28
The Legions of the Damned – opis jednostek_________________________________ 29
Bohaterowie________________________________________________________ 30
Wojownicy _________________________________________________________ 31
Magowie___________________________________________________________ 32
Zasięgowe _________________________________________________________ 33
Wsparcia __________________________________________________________ 34
The Art of War…..czyli jak się bić__________________________________________ 35
It’s a kind of magic…czyli słów parę o czarach _______________________________ 37
Imperium __________________________________________________________ 38
Górskie Klany _______________________________________________________ 40
Hordy Nieumarłych __________________________________________________ 42
Legiony Potępionych _________________________________________________ 44
Co tam panie w polityce…czyli parę słów o dyplomacji _________________________ 46
Kup Pan cegłę…czyli żywot złodzieja_______________________________________ 47
Śpiewać każdy może…czyli umiejętności bohaterów___________________________ 48
Co by tu jeszcze…czyli garść luźnych uwag __________________________________ 49
To już jest koniec...czyli koniec ___________________________________________ 49
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Disciples II: Dark Prophecy – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Disciples II, strategia turowa w klimacie fantasy. Brzmi znajomo nieprawdaż? Wszyscy wielbiciele
serii Heroes of Might and Magic czy Age of Wonders zatrą z zadowoleniem ręce pewni, że nic ich tu
nie zaskoczy. Nic bardziej mylnego. Pomimo sporej ilości podobieństw do przedstawicieli gatunku,
Disciples II jest jednocześnie na tyle różne, żeby wymusić odmienny sposób myślenia i podejścia
taktycznego. W tym miejscu chciałbym zaznaczyć jedną rzecz. Nie grałem w pierwszą część tej gry,
czyli Disciples: Sacred Lands (wydaną u nas pod tytułem Apostołowie: Święte Ziemie), a więc do
całej gry odnoszę się jako do czegoś nowego. Wybaczcie wszyscy, którzy nad jedynką spędziliście
długie dnie, wieczory i bezsenne noce. No dobra wystarczy już tego mało ciekawego wstępu, czas
powiedzieć coś, co pomoże Wam grać w Disciples II. Zarówno tym, co zjedli zęby na części
pierwszej, jak i tym, co tak jak ja zaczynają od dwójki. Ok. drogi czytelniku czas na konkrety.
Strona: 3
www.gry-online.pl
Disciples II: Dark Prophecy – Poradnik GRY-OnLine
A zbójców było....czterech....czyli kim być i kogo bić
W każdej grze jest tak, że trzeba wybrać kim grać. W Disciples też. Tu masz do wyboru jedną z
czterech stron konfliktu rozgrywającego się w krainie Nevendaar. Nie dzieliłbym ich na tych
Dobrych i tych Złych, ponieważ wszyscy działają pod wpływem chęci zemsty, a to niejako zaciera
granice kulturowe. Jeśli już chcesz ich w taki sposób szufladkować to podaję podpowiedź: ci,
których wybrałeś = Dobrzy, reszta = Źli. A teraz dokładniejsze przedstawienie zainteresowanych
wypełnieniem marzeń o zemście.
The Empire: Imperium, czyli po prostu Ludzie. Do konfliktu powracają z powodu wielkiego żalu po
śmierci królowej i stracie prawowitego dziedzica tronu, królewskiego syna Uthera, który zaginął bez
śladu po pierwszej Wielkiej Wojnie. Z drugiej strony Imperium walczy o władzę z Górskimi Klanami.
The Mountain Clans: Górskie Klany, czyli sprzymierzone siły Krasnoludów. Do walki zmuszają ich
napływające zastępy Nieumarłych próbujące przejąć władzę nad krainą. Aby przetrwać potrzebne
są krasnoludom starożytne Runy Mądrości. Po drugie, nie mogą dopuścić do odrodzenia Galleana,
męża bogini Mortis, która w czasie Wielkiej Wojny skróciła o głowę króla Krasnoludów Sturmira.
Strona: 4
www.gry-online.pl
Disciples II: Dark Prophecy – Poradnik GRY-OnLine
The Undead Hordes: Hordy Nieumarłych (nie powinno to wymagać przybliżenia). Ich cel, oprócz
dominacji w krainie, to odnalezienie i przywrócenie do Nie-życia męża swojej bogini Mortis,
Galleana. Potrzebna będzie do tego krew boskiego dziecka, a Mortis poprzysięgła, że przeleje
oceany krwi byle połączyć się z ukochanym.
The Legions of the Damned: Legiony Potępionych, wysłańcy chaosu i otchłani piekielnych. Ich siły
po Wielkiej Wojnie zostały znacznie osłabione i rozproszone. Ich bóg Bethrezen został uwięziony
przez Krasnoludy. Wojska Legionów muszą zrobić wszystko aby go uwolnić i przywrócić swoją
dawną chwałę. Bethrezen odzyska to, co stworzył: Nevendaar.
Tak pokrótce przedstawiają się siły występujące w konflikcie. Nie napiszę o nich nic więcej,
ponieważ mógłbyś połączyć niektóre fakty i wysnuć wnioski, które odbiorą Ci radość z gry i
odkrywania zawiłości scenariusza. Oczywiście ten wybór nie wpływa tylko na główny cel rozgrywki,
jak to ma czasami miejsce w tego typu grach. Każda strona konfliktu posiada diametralnie różny
zestaw jednostek i ich drzew rozwoju, różne księgi czarów, a co za tym wszystkim idzie, dla
każdego trzeba wymyślić sobie inną taktykę gry.
Strona: 5
www.gry-online.pl
Disciples II: Dark Prophecy – Poradnik GRY-OnLine
Masz już za sobą jeden wybór, jednak trzeba określić jeszcze dwie sprawy. Pierwsza to: jakiego
typu przywódcą będziesz? Wojownikiem, Magiem, Guildmasterem? A oto, co zyskasz w zależności
od wyboru:
Warrior Lord: Jednostki regenerują 15 hitów każdego dnia (nawet poza miastem), jednak
research czarów jest ograniczony do czwartego poziomu.
Mage Lord: Research czarów do piątego poziomu, koszt wynalezienia czaru jest o połowę niższy niż
u innych. Każdy czar może zostać rzucony dwa razy dziennie. Grę rozpoczyna z wybudowaną Wieżą
Magii.
Guildmaster: Rozpoczyna grę z wybudowaną Gildią, co pozwala na rekrutowanie złodziei. Ponadto
rekrutowani złodzieje mają do wyboru więcej możliwości w czasie swych działań na terenie wroga.
Druga sprawa to najzwyklejszy wybór fizjonomii, czyli wyglądu, oraz jednego spośród czterech
poziomów trudności.
Strona: 6
www.gry-online.pl
Disciples II: Dark Prophecy – Poradnik GRY-OnLine
W stepie szerokim, którego wzrokiem....czyli jak panować na mapie
Po dokonaniu wszelkich wyborów i wysłuchaniu briefingu, oczom Twoim ukaże się teren gry.
Sposób, w jaki go przedstawiono, jest doskonale znany na przykład z Herosów. Tyle tylko, że tu
wszystko jest większe. Ekran podzielony jest na dwie części: lewa to część, w której się poruszasz i
dokonujesz chwalebnych czynów, prawa natomiast to część techniczna pozwalająca zarządzać tym,
co znajduje się w Twoim władaniu. Na tym jednak podobieństwa się kończą. Sposób poruszania się
różni się, co prawda nieznacznie, ale sposób kontrolowania wszelkich dóbr, jakie znajdują na
świecie, jest zupełnie inny.
Oto najważniejsze rzeczy, o których trzeba pamiętać:
• Nowe miasta zdobywa się standardowo. Twoje jednostki muszą pokonać tych, którzy siedzą
wewnątrz murów.
• Miasta, które zdobędziesz w trakcie gry NIE generują przychodu w złocie. Kasy dostarczają
tylko i wyłącznie kopalnie.
• Objęcie w posiadanie kopalń i źródeł mana NIE odbywa się poprzez wprowadzenie na nie
bohatera. Zasób należy do Ciebie tylko wtedy, kiedy leży na Twojej ziemi (za chwilę to
wyjaśnię).
• Oznaczenia trasy ruchu bohaterów: niebieska chorągiewka – można iść, biała chorągiewka
– brak punktów ruchu, czerwona chorągiewka – walka.
Wyjaśniam, co oznacza zapis: „Zasób należy do Ciebie tylko wtedy, kiedy leży na Twojej ziemi”. Otóż Twoja
stolica, każde nowo zdobyte miasto, oraz Magiczny Rod ustawiany na mapie przez jednego z Twoich
bohaterów, co turę przekształcają pewien kawałek ziemi wokół siebie. Jeżeli grałeś kiedykolwiek w Starcrafta to
przypomnij sobie Zergów i ich „gluty”, które rozprzestrzeniały się po postawieniu nowej konstrukcji. W Disciples
2 każda ze stron konfliktu ma swój rodzaj terenu, który rozprzestrzenia po mapie. Imperium ma śliczne zielone
tereny, Górskie Klany to oczywiście bielutki śnieg. Na screenie powyżej pokazane są tereny Undeadów i
Przeklętych. Nieumarli pokrywają świat martwą cmentarną ziemią, natomiast Legiony Przeklętych uwielbiają
spękaną powierzchnię i wydobywającą się ze szczelin lawę (prawie jak w domu). Na screenie są też widoczne
Strona: 7
www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :