Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00238 004275 15176112 na godz. na dobę w sumie
Disciples II: Mroczne Proroctwo - poradnik do gry - ebook/pdf
Disciples II: Mroczne Proroctwo - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 50
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Disciples II to strategia turowa w klimacie fantasy, charakteryzująca się unikalnym sposobem myślenia i podejścia taktycznego. W poradniku opisano cztery rasy: Imperium, Górskie Klany, Przeklęte Legiony i Hordy Nieumarłych, ich budowle i jednostki.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-A zbójców było... czterech... czyli kim być i kogo bić
-W stepie szerokim, którego wzrokiem... czyli jak panować na mapie
-Przegląd wojsk Rohanu... czyli z czym do ludzi
-Imperium - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie
-Imperium - Jednostki Zasięgowe i Wsparcia
-Górskie Klany - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie
-Górskie Klany - Jednostki Zasięgowe i Wsparcia
-Hordy Nieumarłych - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie
-Hordy Nieumarłych - Jednostki Zasięgowe i Wsparcia
-Legiony Przeklętych - Bohaterowie, Wojownicy, Magowie
-Legiony Przeklętych - Jednostki Zasięgowe i Wsparcia
-The Art of War... czyli jak się bić
-It's a kind of magic... czyli słów parę o czarach
-Imperium - Lista czarów
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 22

Informacja o grze

Obejmij przywództwo nad jedną z czterech odmiennych nacji od wieków walczących o władzę i doprowadź do jej bezwarunkowego zwycięstwa.

Gra Disciples II: Dark Prophecy, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2002 roku i dostępny jest na platformach: PC, NDS. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Disciples II Dark Prophecy autor: Tomasz „Gambit” Dobosz (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Disciples II: Dark Prophecy – Poradni k GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 A zbójców było....czterech....czyli kim być i kogo bić ____________________________ 4 W stepie szerokim, którego wzrokiem....czyli jak panować na mapie _______________ 7 Przegląd wojsk Rohanu...czyli z czym do ludzi ________________________________ 9 The Empire – opis jednostek _____________________________________________ 11 Bohaterowie________________________________________________________ 12 Wojownicy _________________________________________________________ 13 Magowie___________________________________________________________ 14 Zasięgowe _________________________________________________________ 15 Wsparcia __________________________________________________________ 16 The Mountain Clans – opis jednostek_______________________________________ 17 Bohaterowie________________________________________________________ 18 Wojownicy _________________________________________________________ 19 Magowie___________________________________________________________ 20 Zasięgowe _________________________________________________________ 21 Wsparcia __________________________________________________________ 22 The Undead Hordes – opis jednostek_______________________________________ 23 Bohaterowie________________________________________________________ 24 Wojownicy _________________________________________________________ 25 Magowie___________________________________________________________ 26 Zasięgowe _________________________________________________________ 27 Wsparcia __________________________________________________________ 28 The Legions of the Damned – opis jednostek_________________________________ 29 Bohaterowie________________________________________________________ 30 Wojownicy _________________________________________________________ 31 Magowie___________________________________________________________ 32 Zasięgowe _________________________________________________________ 33 Wsparcia __________________________________________________________ 34 The Art of War…..czyli jak się bić__________________________________________ 35 It’s a kind of magic…czyli słów parę o czarach _______________________________ 37 Imperium __________________________________________________________ 38 Górskie Klany _______________________________________________________ 40 Hordy Nieumarłych __________________________________________________ 42 Legiony Potępionych _________________________________________________ 44 Co tam panie w polityce…czyli parę słów o dyplomacji _________________________ 46 Kup Pan cegłę…czyli żywot złodzieja_______________________________________ 47 Śpiewać każdy może…czyli umiejętności bohaterów___________________________ 48 Co by tu jeszcze…czyli garść luźnych uwag __________________________________ 49 To już jest koniec...czyli koniec ___________________________________________ 49 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Disciples II: Dark Prophecy – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Disciples II, strategia turowa w klimacie fantasy. Brzmi znajomo nieprawdaż? Wszyscy wielbiciele serii Heroes of Might and Magic czy Age of Wonders zatrą z zadowoleniem ręce pewni, że nic ich tu nie zaskoczy. Nic bardziej mylnego. Pomimo sporej ilości podobieństw do przedstawicieli gatunku, Disciples II jest jednocześnie na tyle różne, żeby wymusić odmienny sposób myślenia i podejścia taktycznego. W tym miejscu chciałbym zaznaczyć jedną rzecz. Nie grałem w pierwszą część tej gry, czyli Disciples: Sacred Lands (wydaną u nas pod tytułem Apostołowie: Święte Ziemie), a więc do całej gry odnoszę się jako do czegoś nowego. Wybaczcie wszyscy, którzy nad jedynką spędziliście długie dnie, wieczory i bezsenne noce. No dobra wystarczy już tego mało ciekawego wstępu, czas powiedzieć coś, co pomoże Wam grać w Disciples II. Zarówno tym, co zjedli zęby na części pierwszej, jak i tym, co tak jak ja zaczynają od dwójki. Ok. drogi czytelniku czas na konkrety. Strona: 3 www.gry-online.pl Disciples II: Dark Prophecy – Poradnik GRY-OnLine A zbójców było....czterech....czyli kim być i kogo bić W każdej grze jest tak, że trzeba wybrać kim grać. W Disciples też. Tu masz do wyboru jedną z czterech stron konfliktu rozgrywającego się w krainie Nevendaar. Nie dzieliłbym ich na tych Dobrych i tych Złych, ponieważ wszyscy działają pod wpływem chęci zemsty, a to niejako zaciera granice kulturowe. Jeśli już chcesz ich w taki sposób szufladkować to podaję podpowiedź: ci, których wybrałeś = Dobrzy, reszta = Źli. A teraz dokładniejsze przedstawienie zainteresowanych wypełnieniem marzeń o zemście. The Empire: Imperium, czyli po prostu Ludzie. Do konfliktu powracają z powodu wielkiego żalu po śmierci królowej i stracie prawowitego dziedzica tronu, królewskiego syna Uthera, który zaginął bez śladu po pierwszej Wielkiej Wojnie. Z drugiej strony Imperium walczy o władzę z Górskimi Klanami. The Mountain Clans: Górskie Klany, czyli sprzymierzone siły Krasnoludów. Do walki zmuszają ich napływające zastępy Nieumarłych próbujące przejąć władzę nad krainą. Aby przetrwać potrzebne są krasnoludom starożytne Runy Mądrości. Po drugie, nie mogą dopuścić do odrodzenia Galleana, męża bogini Mortis, która w czasie Wielkiej Wojny skróciła o głowę króla Krasnoludów Sturmira. Strona: 4 www.gry-online.pl Disciples II: Dark Prophecy – Poradnik GRY-OnLine The Undead Hordes: Hordy Nieumarłych (nie powinno to wymagać przybliżenia). Ich cel, oprócz dominacji w krainie, to odnalezienie i przywrócenie do Nie-życia męża swojej bogini Mortis, Galleana. Potrzebna będzie do tego krew boskiego dziecka, a Mortis poprzysięgła, że przeleje oceany krwi byle połączyć się z ukochanym. The Legions of the Damned: Legiony Potępionych, wysłańcy chaosu i otchłani piekielnych. Ich siły po Wielkiej Wojnie zostały znacznie osłabione i rozproszone. Ich bóg Bethrezen został uwięziony przez Krasnoludy. Wojska Legionów muszą zrobić wszystko aby go uwolnić i przywrócić swoją dawną chwałę. Bethrezen odzyska to, co stworzył: Nevendaar. Tak pokrótce przedstawiają się siły występujące w konflikcie. Nie napiszę o nich nic więcej, ponieważ mógłbyś połączyć niektóre fakty i wysnuć wnioski, które odbiorą Ci radość z gry i odkrywania zawiłości scenariusza. Oczywiście ten wybór nie wpływa tylko na główny cel rozgrywki, jak to ma czasami miejsce w tego typu grach. Każda strona konfliktu posiada diametralnie różny zestaw jednostek i ich drzew rozwoju, różne księgi czarów, a co za tym wszystkim idzie, dla każdego trzeba wymyślić sobie inną taktykę gry. Strona: 5 www.gry-online.pl Disciples II: Dark Prophecy – Poradnik GRY-OnLine Masz już za sobą jeden wybór, jednak trzeba określić jeszcze dwie sprawy. Pierwsza to: jakiego typu przywódcą będziesz? Wojownikiem, Magiem, Guildmasterem? A oto, co zyskasz w zależności od wyboru: Warrior Lord: Jednostki regenerują 15 hitów każdego dnia (nawet poza miastem), jednak research czarów jest ograniczony do czwartego poziomu. Mage Lord: Research czarów do piątego poziomu, koszt wynalezienia czaru jest o połowę niższy niż u innych. Każdy czar może zostać rzucony dwa razy dziennie. Grę rozpoczyna z wybudowaną Wieżą Magii. Guildmaster: Rozpoczyna grę z wybudowaną Gildią, co pozwala na rekrutowanie złodziei. Ponadto rekrutowani złodzieje mają do wyboru więcej możliwości w czasie swych działań na terenie wroga. Druga sprawa to najzwyklejszy wybór fizjonomii, czyli wyglądu, oraz jednego spośród czterech poziomów trudności. Strona: 6 www.gry-online.pl Disciples II: Dark Prophecy – Poradnik GRY-OnLine W stepie szerokim, którego wzrokiem....czyli jak panować na mapie Po dokonaniu wszelkich wyborów i wysłuchaniu briefingu, oczom Twoim ukaże się teren gry. Sposób, w jaki go przedstawiono, jest doskonale znany na przykład z Herosów. Tyle tylko, że tu wszystko jest większe. Ekran podzielony jest na dwie części: lewa to część, w której się poruszasz i dokonujesz chwalebnych czynów, prawa natomiast to część techniczna pozwalająca zarządzać tym, co znajduje się w Twoim władaniu. Na tym jednak podobieństwa się kończą. Sposób poruszania się różni się, co prawda nieznacznie, ale sposób kontrolowania wszelkich dóbr, jakie znajdują na świecie, jest zupełnie inny. Oto najważniejsze rzeczy, o których trzeba pamiętać: • Nowe miasta zdobywa się standardowo. Twoje jednostki muszą pokonać tych, którzy siedzą wewnątrz murów. • Miasta, które zdobędziesz w trakcie gry NIE generują przychodu w złocie. Kasy dostarczają tylko i wyłącznie kopalnie. • Objęcie w posiadanie kopalń i źródeł mana NIE odbywa się poprzez wprowadzenie na nie bohatera. Zasób należy do Ciebie tylko wtedy, kiedy leży na Twojej ziemi (za chwilę to wyjaśnię). • Oznaczenia trasy ruchu bohaterów: niebieska chorągiewka – można iść, biała chorągiewka – brak punktów ruchu, czerwona chorągiewka – walka. Wyjaśniam, co oznacza zapis: „Zasób należy do Ciebie tylko wtedy, kiedy leży na Twojej ziemi”. Otóż Twoja stolica, każde nowo zdobyte miasto, oraz Magiczny Rod ustawiany na mapie przez jednego z Twoich bohaterów, co turę przekształcają pewien kawałek ziemi wokół siebie. Jeżeli grałeś kiedykolwiek w Starcrafta to przypomnij sobie Zergów i ich „gluty”, które rozprzestrzeniały się po postawieniu nowej konstrukcji. W Disciples 2 każda ze stron konfliktu ma swój rodzaj terenu, który rozprzestrzenia po mapie. Imperium ma śliczne zielone tereny, Górskie Klany to oczywiście bielutki śnieg. Na screenie powyżej pokazane są tereny Undeadów i Przeklętych. Nieumarli pokrywają świat martwą cmentarną ziemią, natomiast Legiony Przeklętych uwielbiają spękaną powierzchnię i wydobywającą się ze szczelin lawę (prawie jak w domu). Na screenie są też widoczne Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Disciples II: Mroczne Proroctwo - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: