Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00301 007274 15368593 na godz. na dobę w sumie
Dlaczego jesteś głupi, chory i biedny... - ebook/pdf
Dlaczego jesteś głupi, chory i biedny... - ebook/pdf
Autor: Liczba stron:
Wydawca: Złote Myśli Język publikacji: polski
ISBN: 9788377017821 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

'Dlaczego jesteś głupi, chory i biedny...' to książka, której już sam tytuł wzbudził wiele kontrowersji. Nikt nie chce być tak nazywany. Dlaczego więc Randy Gage pokusił się o taki tytuł?

Autor publikacji demaskuje nasze ograniczające przekonania i podaje szereg wskazówek mówiących o tym, jak we współczesnym świecie być mądrym, zdrowym i bogatym. Porusza między innymi takie kwestie jak:

- wirusy myślowe i manipulacja,

- nadzieja, narkotyki i Kościół,

- uzależnienie od niezdrowej żywności,

- syndrom ofiary,

- metafizyczny aspekt bogacenia się,

- kreowanie mentalności bogatego człowieka,

- uniwersalne prawa dobrobytu,

- zalety egoizmu.

Randy Gage - milioner, ekspert w dziedzinie rozwoju osobistego, autor kilku poczytnych tytułów, mówca, organizator szkoleń i kursów wspierających przedsiębiorczość. Przeszedł niezwykle burzliwą drogę do miejsca, w którym obecnie się znajduje.  Tragiczne losy doprowadziły do tego, że wszedł na trwającą do dziś ścieżkę intensywnego rozwoju osobistego. Krok po kroku uczył się wykorzeniać ze swego umysłu ograniczające wzorce przekonań, zastępując je nowymi, na których zbudował swój sukces. Od ponad dwudziestu lat pokazuje innym, jak dokonać tego samego i uczynić ich życie spełnionym.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

© Copyright by Złote Myśli Randy Gage, rok 2013 Randy Gage Dlaczego jesteś głupi, chory i biedny oraz jak stać się mądrym, zdrowym i bogatym Autor: Tytuł: Tytuł oryginału: Why You’re Dumb, Sick Broke… And How to Get Smart, Healthy Rich! Wydanie I Data: ISBN: 26.07.2013 978–83–7701–782–1 Projekt okładki: Janusz Skierkowski Tłumaczenie: Redakcja: Skład: Anna Winiarczyk Magdalena Michalak, Sylwia Fortuna Magda Wasilewska Złote Myśli sp. z o.o. 44–117 Gliwice ul. Toszecka 102 www.ZloteMysli.pl e-mail: kontakt@zlotemysli.pl Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana, ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody wydawcy. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. Spis tresci Podziękowania ...........................................................................................7 Rozdział 1. Wirusy myślowe i manipulacja: walka o władzę nad twoim umysłem ..................................9 W jaki sposób superprodukcje kinowe czynią cię biednym… .........23 Religia… ..........................................................................................41 walka o władzę nad twoją duszą ......................................49 Rozdział 2. Nadzieja, narkotyki i Kościół: Rozdział 3. Uzależnieni od niezdrowej żywności: walka o władzę nad twoim ciałem ....................................63 Rozdział 4. Koniec z byciem ofiarą .......................................................79 Rozdział 5. Metafizyczny aspekt bogacenia się ....................................101 Rozdział 6. Kreowanie mentalności bogatego człowieka .....................115 Rozdział 7. Uniwersalne zasady dobrobytu ..........................................135 Prawo próżni ...................................................................................142 Prawo cyrkulacji ..............................................................................145 Prawo wizualizacji ...........................................................................147 Prawo kreatywnych idei ..................................................................152 Prawo równej wymiany ...................................................................154 Prawo dziesięciny ............................................................................156 Prawo przebaczenia .........................................................................161 Rozdział 8. Największa tajemnica dobrobytu .......................................167 Biznesowy model nr 1: Nieruchomości ............................................171 Biznesowy model nr 2: Zarabianie na sprzedaży wiedzy lub informacji ...................................................................173 Biznesowy model nr 3: Marketing wielopoziomowy/ marketing sieciowy .......................................................................179 Rozdział 9. Zalety egoizmu .................................................................187 Rozdział 10. Filozofia dobrobytu ...........................................................223 Rozdział 11. Wszystkie elementy układanki pt. zdrowie, szczęście i dobrobyt ......................................247 Zródła ....................................................................................................263 Rozdział 6. Kreowanie mentalnosci bogatego człowieka Jak przejac styl myslenia superbogatych S iedziałem wygodnie w rikszy pędzącej wzdłuż Du- val Street w mieście Key West na Florydzie. Skręci- liśmy we Fleming Street. Nadciągała burza. Miałem nadzieję, że „kierowca” nieco przyspieszy i zdąży dowieźć mnie na miejsce, zanim zacznie padać. Nagle pojazd zatrzymał się. Krok przed nami na drugą stronę spokojnie przechodził kogut, a za nim stado małych kurczątek. Tatuś z dziećmi podczas niedzielnego spacerku! Taki widok spotkać można tylko w Margaritaville! „Kierowcą” był student z Ekwadoru, który przyjechał tutaj, aby odwiedzić przyjaciół i zarobić parę groszy, ob- wożąc po mieście leniwych turystów, takich jak ja. Byliśmy kilka ulic od mojego hotelu, kiedy zaczęło lać jak z cebra. Chłopak zaczął pedałować jak oszalały. W końcu dotarli- śmy na miejsce. Riksza stanęła pod wielkim drzewem, na wprost wejścia do hotelu. Wcisnąłem mu w rękę dwudzie- 117 Randy Gage stodolarowy banknot i wbiegłem do środka. Przez ułamek sekundy widziałem błysk szczęścia w jego oczach. Wszystko jest względne. Będąc w pośpiechu, pewnie nie schyliłbym się nawet, żeby podnieść dwadzieścia dolarów leżące gdzieś na ulicy. Dla zagranicznego studenta, zmu- szonego pracować w trakcie wakacji, jednorazowe zarobie- nie takiej sumy było główną atrakcją dnia. Względność ta sprawdza się, gdy w grę wchodzą coraz większe pieniądze. Mogę czuć się bogaty, gdy stać mnie na buty za pięć tysięcy dolarów. Richard Branson podobną sumę wydaje na świeże kwiaty, które są ozdobą jego licznych domów. Leciałem ostatnio z Zurychu liniami Delta. Podczas lotu można było obejrzeć sobie m.in. Wall Street z Charliem Sheen em w roli głównej. W jednej ze scen bohater grany przez Sheena patrzy na pewne dzieło malarskie i stwierdza, że Gordon Gekko (w tej roli Michael Douglas) na pewno nabył je od jakichś oszustów. Daryl Hannah zauważa, że owo „dzieło” kupione zostało za czterysta tysięcy dolarów. — Czterysta tysięcy? To tyle co dom przy plaży! — za- uważa Sheen. — Chyba w New Jersey — z pogardą rzuca dziewczyna. Nasza automatyczna reakcja w podobnych sytuacjach ujawnia nasze podejście do życia oraz poziom świadomości dotyczący otaczającego nas dobrobytu. Wybrałem się niedawno do kina w towarzystwie znajo- mego. Staliśmy w kolejce po popcorn i napoje. Znajomy zauważył, że butelka wody mineralnej i mała puszka coca- coli kosztują te same dwa i pół dolara. Postanowił, że kupi wodę. W jego rozumieniu butelka wody miała mniejszą 118 Dlaczego jestes głupi, chory i biedny… marżę niż cola. Miał on wprawdzie większą ochotę na colę, ale nie zmienił swej decyzji. Kupił wodę, bo miał wrażenie, że w ten sposób kino zarobi na nim mniej. To była jego mała zemsta za wyśrubowane ceny. Czy według ciebie to, co zrobił mój znajomy, jest przy- kładem mentalności bogatego czy raczej biednego czło- wieka? Mam innego znajomego, który prowadzi sklep. Od dłu- giego już czasu w oczy rzucała mi się złuszczona warstwa farby na ścianie, widoczna, kiedy stało się przodem do kasy. Przez dwa lata próbowałem nakłonić go do tego, żeby starł powierzchnię papierem ściernym i pomalował ją na nowo. Uparcie mówił nie, twierdząc, że to nie jego problem i że zadbanie o ten szczegół jest obowiązkiem właściciela loka- lu. Kobieta, od której wynajmował ów lokal, nie podzielała jego zdania w tej sprawie. Przez trzy lata nie udało im się dojść do porozumienia. Mój znajomy wielokrotnie stra- szył, że zrobi remont na własną rękę, a koszt potrąci sobie z czynszu. Najemczyni w końcu ustąpiła i zleciła remont trzeciej osobie. Kosztowało ją to niecałe sto pięćdziesiąt dolarów! Po trzech latach znajomy ma satysfakcjonujące poczucie wygranej. Ma świeżą farbę na ścianie, za którą nie zapłacił ani centa. Tymczasem stracił niepotrzebnie mnóstwo czasu na kłótnie i swary. Jakie wrażenie mieli jego klienci zmu- szeni patrzeć na nieestetycznie odpadające kawałki starej farby? Wszystko to, co do tej pory było i jest przedmiotem na- szych rozważań, bezpośrednio związane jest z pewnym ro- 119 Randy Gage dzajem mentalności. To ona decyduje o tym, czy uważamy, że w porządku jest wydać pięć tysięcy dolarów na świeże kwiaty, podczas gdy ktoś inny waha się, czy wydać aż tyle na samochód. Mentalność sprawia, że jedni z nas zarabiają po dwadzieścia pięć tysięcy dolarów rocznie, podczas gdy inni wydają dziesięciokrotność tej sumy na roczne członkostwo w ekskluzywnym klubie. Ludzka mentalność jest czymś niesamowicie fascynują- cym. Daje o sobie znać nie tylko wtedy, kiedy coś naby- wamy. W ogromnym stopniu wpływa na to, w jaki spo- sób postrzegamy własną zdolność do zarabiania pieniędzy lub uzyskiwania zysków z innego tytułu. Mentalność uze- wnętrznia się pod postacią dobrego zdrowia lub choroby. Mentalność decyduje o tym, czy wierzymy we własne osią- gnięcia. Wpływa na poziom oczekiwań, jakie mamy w sto- sunku do osób, z którymi pozostajemy w bliskim związku. Nasze podejście do kwestii pieniędzy jest tożsame z tym, jak postrzegamy wszelkie inne formy pomyślności w ży- ciu. Kiedy prowadzę wstępne rozmowy z kandydatami na pracowników mojego zespołu, zawsze powtarzam im, że nie istnieje ograniczony pułap zarobków, jakie są w stanie osiągnąć. Do umysłów ludzi rzadko dociera pojęcie nieogra- niczony w sensie dochodu. Dla osoby zarabiającej dwadzie- ścia tysięcy dolarów rocznie nieograniczoną sumą będzie kwota trzydziestu lub czterdziestu tysięcy. Jeśli przyzwycza- jeni jesteśmy do zarobków rzędu sześćdziesięciu pięciu ty- sięcy, nieograniczony przychód to dla nas jakieś sto tysięcy. Przy dochodach rzędu stu tysięcy swą nieograniczoną kwo- 120 Dlaczego jestes głupi, chory i biedny… tę podświadomie „ustawiamy” na poziomie dwustu tysięcy. Nieograniczoność w odniesieniu do pieniędzy przekłada się na subiektywne postrzeganie własnego zdrowia, bliskich związków, sukcesu oraz możliwości przeżywania szczęścia w życiu. Rosnąca skala oczekiwań pokazuje, jak bardzo plastycz- na jest nasza świadomość. Jej poszerzenie jest tym, czego potrzebujemy, aby budować mentalność bogatego człowie- ka. To nieustanny proces. Prześledźmy go od początku. Na początku siedemdzie- siąt dolarów za bukiet kwiatów wydaje nam się sumą nie do przełknięcia. Następnie zaczynamy dostrzegać urodę bukietu kosztującego sto pięćdziesiąt dolarów. Zaczynamy wyobrażać sobie, że wspaniale byłoby raz w tygodniu za- mawiać sobie świeży bukiet. Pewnego razu łapiemy się na tym, że wydajemy na kwiaty około tysiąca pięciuset dolarów miesięcznie. Jesteśmy zachwyceni, ponieważ ich obecność w naszym domu daje nam radość i przyjemne doznania es- tetyczne. Prowadziłem swego czasu wyjazdowe szkolenie w Las Vegas, w którym uczestniczyły inne osoby z mojej branży. W hotelu znajdował się ekskluzywny butik, a w nim cudow- na torebka za dziesięć tysięcy dolarów. Nie jestem wielkim fanem ekskluzywnych torebek. Jasne było, że przez cały tydzień pobytu owa torebka była głównym tematem roz- mów żeńskiej części uczestników. Mogę sobie wyobrazić, ile radości sprawiłaby swej posiadaczce. Czy kiedykolwiek wydałbyś sumę rzędu dziesięciu tysięcy dolarów na torebkę, na parę butów lub luksusowy płaszcz? 121 Randy Gage Czy oczami wyobraźni widzisz siebie samego nabywają- cego lotniczy bilet pierwszej klasy, który zamiast siedmiu- set kosztuje piętnaście tysięcy dolarów? Czy wierzysz, że mógłbyś zapłacić pół miliona dolarów za obraz lub rzeź- bę, które staną się ozdobą twego domu? Jasne, że wszystko bywa relatywne. Oczywiste jest, że przy dochodzie rzędu dwudziestu tysięcy dolarów rocznie szaleństwem jest kupo- wanie torebki za połowę tej kwoty. Z drugiej strony, dlacze- go miałbyś zadowalać się dwudziestotysięczną pensją, gdy stać cię na wiele więcej? Kreowanie mentalności bogatego człowieka polega m.in. na tym, że jesteś w stanie wyobrazić sobie coraz więcej rze- czy, na które mógłbyś sobie pozwolić. Ludzie żyjący w ob- fitości dostrzegają okazje. Nigdy nie mówią: „To brzmi zbyt dobrze , żeby mogło być prawdziwe”. Zawsze spodziewają się dobrych rzeczy. Ludzie tacy są marzycielami. Wyobrażają sobie lepsze warunki życia i dbają o to, żeby wyobrażenie to urzeczy- wistnić. Co ważniejsze, nie dają się nigdy zwieść negatyw- nym i błędnym przekonaniom, jakie krążą wokół nich. Kie- dy ktoś mówi im, że coś jest zbyt trudne lub niewykonalne — uśmiechają się. Ostrzeżenia, jakie wysyła im zalękniony ogół społeczeństwa, nie są w stanie zachwiać ich wewnętrz- nej pewności. Nie jest tak, że ogół społeczeństwa kłamie. On po pro- stu wierzy w to, że nic się nie da zrobić. Nie jest w stanie odróżnić faktów od subiektywnych przekonań. Weźmy taki przykład: samotny młody mężczyzna prze- prowadza się do Detroit. Idzie do nocnego klubu na dys- 122 Dlaczego jestes głupi, chory i biedny… kotekę. Widzi tam dziewczynę i prosi ją do tańca. Ta mierzy go wzrokiem od stóp do głów, odpowiadając: — Z tobą? Przepraszam, ale nie. Chłopak szybko wychodzi. Pędzi prosto do domu, gdzie próbuje dojść do siebie po zadanym ciosie. Kilka dni póź- niej ponownie wybiera się do jakiegoś lokalu i próbuje po- znać jakąś nową dziewczynę. Znowu dostaje kosza. Zdo- bywa kolejny „dowód” na to, że „faktycznie” wszystkie dziewczyny w Detroit są zarozumiałe i opryskliwe. W tym samym tygodniu do miasta przybywa inny chło- pak. W windzie swego budynku poznaje miłe małżeństwo sąsiadów, od których otrzymuje zaproszenie na kolację. Mija parę dni i podczas jazdy gdzieś, nagle psuje mu się samochód. Mijający go motocyklista zatrzymuje się i ofe- ruje mu pomoc. Nasz bohater zaczyna wierzyć w to, że „faktycznie” mieszkańcy Detroit są wspaniałymi, otwarty- mi ludźmi. Czy któryś z nich poznał prawdę? W każdym przypadku chodzi o prawdę postrzeganą oczami pojedynczego człowieka. Ani w jednym, ani w dru- gim przypadku nie mamy do czynienia z faktem. Obydwaj żywią subiektywne przekonanie. Jednemu owo przekona- nie służy, drugiemu — wręcz przeciwnie. Każdy z nich bę- dzie kontynuować przyciąganie tego, co jest zgodne z jego oczekiwaniami. Każda z tych osób padnie ofiarą uprzedzeń i nieustannie znajdywać będzie „dowody” na prawdziwość swych przekonań. Reakcja na nagłe sytuacje niemal w stu procentach zwią- zana bywa z ogólnym nastawieniem do życia. Pozwól, że 123 Randy Gage posłużę się tu przykładem mojego przyjaciela — Matta. Pewnego razu postanowiliśmy wybrać się do małej knajpki znanej z dobrych smażonych kurczaków. Byliśmy po meczu softballowym. Tuż przed wejściem do lokalu Matt rzucił: — Wiesz, co się może okazać? Że zabrakło kurczaka. Już raz tak było. Wchodzę i chcę zamawiać, a tu okazuje się, że skończyły im się kurczaki! Jak to możliwe, że w ta- kim miejscu może nie być nagle kurczaka? Co się okazało? Wchodzimy do środka. Zamawiam swoje danie. Dostaję je. Następnie Matt zamawia swoje, na ostro, którego oczywiście nie ma w sprzedaży o tej porze dnia. Matt spogląda na mnie. Wstrząsa ramionami, co interpre- tuję jako: „A nie mówiłem?”. Gotów jestem wygłosić cały wykład na temat tego, w jaki sposób Matt uzewnętrznił „brak kurczaka”. Zrobię to in- nym razem. Teraz chcę zwrócić uwagę czytelnika na prze- jawy mentalności Matta. Oczekuje on zwykle najgorszego, co staje się faktem. Bardzo lubię Matta, lecz nie ma dnia, w którym z jego ust nie padłoby co najmniej trzysta ne- gatywnych stwierdzeń. Często przerywam mu w połowie zdania: — Wiem, nie kończ, będzie tak i tak! W tym momencie Matt milknie, zastanawia się przez chwilę i mówi coś w rodzaju: — Ale tak jest, naprawdę. Zawsze jako ostatni odbieram bagaż po przylocie. Ciekawe, prawda? Okulary naszej mentalności zabarwia- ją każde zdarzenie. Kształtują sposób przyciągania rozma- itych rzeczy, spraw i osób do naszego życia. 124 Dlaczego jestes głupi, chory i biedny… Niektórzy z nas są predysponowani do wiary w to, że osiągną spektakularny sukces w życiu. Inni sądzą, że się przez to życie jako tako prześlizgną. Jeszcze inni, czyli lu- dzie pokroju Matta, spodziewają się najgorszego. Oczeki- wania wpływają na to, jak postrzegamy każdą drobną co- dzienną sytuację. To z kolei dyktuje nasze działania. Każda z tych drobnych i z pozoru nieważnych decyzji determinuje naszą przyszłość. Wiara w to, że tylko bogaci mogą się bogacić, że aby za- robić pieniądze, trzeba najpierw je mieć — nie pozwoli ci nigdy wydostać się z materialnego ograniczenia. Będziesz przekonany, że tego właśnie pragniesz, lecz twoja podświa- domość będzie podpowiadać ci, że to próżny wysiłek. Jeśli sądzisz, że dobre rzeczy mogą przytrafiać się wszyst- kim oprócz ciebie, nie będziesz się ich spodziewać w swo- im życiu. A kiedy zdarzy się coś, co mogłoby przynieść ci korzyść — nawet tego nie dostrzeżesz. Nie będziesz w sta- nie przyjąć do wiadomości, że są wokół ludzie pragnący twego dobra. Przejawi się to w bardzo oczywisty sposób, np. w postaci łagodnej odmowy pomocy przy projekcie. Być może odrzucisz bezwarunkowe uczucie kogoś, komu będzie na tobie zależało. Możliwe, że stracisz szansę na do- brą inwestycję, nie podejmiesz decyzji, aby wejść w biznes, który mógłby dać ci niezależność, zaniedbasz zdrowie lub odsuniesz od siebie idealnego partnera. Możliwe, że zro- bisz i jedno, i drugie, i trzecie… I odwrotnie. Osoba wierząca w to, że warta jest tego, aby los obdarzył ją szczęściem oraz bogactwem, będzie ocze- kiwać pozytywnych zdarzeń w swoim życiu. Każde z nich 125 Randy Gage przyjmie z wdzięcznością. Kiedy na horyzoncie pojawią się lukratywne możliwości — zacznie działać. Kiedy nadarzy się okazja, żeby zrobić coś wielkiego, śmiałego i odważne- go — podąży naprzód! Kluczem do kreowania mentalności bogatego czło- wieka jest przestrzeganie siedmiu ważnych zasad. Oto one: Zasada nr 1: Dostrzegać i wykorzeniać z umysłu men- talność ofiary oraz postawę roszczeniową. Chociaż jest o tym mowa w rozdziale 4., pozwól, że wtrącę kilka dodatkowych przemyśleń na ten temat. Do- świadczać będziesz licznych pokus, aby nadal powracać do schematu ofiary. Będzie tak, ponieważ większość społe- czeństwa akceptuje oraz chętnie wspiera tego typu postawę u innych. Otoczenie będzie wręcz zachęcać cię do użalania się nad sobą m.in. po to, żeby móc odwzajemniać się opo- wieściami o tragicznych doświadczeniach ze swego życia. To, z kolei, stworzy negatywny emocjonalny mechanizm, który zamiast popychać cię w kierunku sukcesu, pozwoli dalej racjonalnie uzasadniać własne porażki. Jak ognia unikaj pułapki roszczeniowości. Może nią być zapomoga studencka lub zasiłek. Pułapką może być bogaty krewny obiecujący ci część swego majątku po śmierci. Kie- dy okazuje się, że kwalifikujemy się do otrzymania czegoś za darmo, zaczynamy podświadomie myśleć, że nam się to należy. Postawa roszczeniowa jest zaprzeczeniem postawy bogatego człowieka. Prawdziwe bogactwo polega na wy- mianie wartości. 126 Dlaczego jestes głupi, chory i biedny… Zasada nr 2: Dostrzegać, a następnie odrzucać wszel- kie przejawy zazdrości i zawiści. Kolejna z pułapek, w którą łatwo wpaść, gdy ma się stały kontakt ze środkami masowego przekazu. Środki masowe- go przekazu mają za zadanie podbudować nas po to, by za chwilę kompletnie wytrącić nas z równowagi. Zapewniają doskonałą rozrywkę, która wciąga miliony. Unikajmy tego typu manipulacji. W środkach masowego przekazu poni- ża się ludzi dobrych, podsyca niechęć do samego siebie, utrwala postawę zwątpienia oraz prowokuje w ludziach za- zdrość. Tak było np. z Marthą Stewart. Czy jest winna stawia- nych jej zarzutów? Nie wiem, nie widziałem. Pamiętam tylko, że środki masowego przekazu relacjonujące proces sądowy oraz aresztowanie podejrzanej ziały wówczas ma- łostkowością i prymitywną zazdrością. Ujawniły negatyw- ną mentalność, która dostrzega jedynie brak i ograniczenia. Gospodyni domowa, która własnymi rękami zbudowała potężną, kilkumiliardową fortunę, była zjawiskiem nie do przyjęcia dla rzesz reporterów i prezenterów telewizyjnych. Uczyniono z niej gigantyczne zagrożenie dla bezpieczeń- stwa obywateli lub złośliwie wyśmiewano. Podobny los przypadł w udziale Jackowi Welchowi z fir- my General Electric — jednemu z najlepszych zarządców korporacyjnych w historii kapitalizmu. Welch jest autorem książki, która stała się międzynarodowym bestsellerem. Kiedy w trakcie sprawy rozwodowej doszło do ujawnie- nia szczegółów dotyczących osobistych finansów naszego bohatera, w mediach powstała istna wrzawa. Finansowy 127 Randy Gage sukces Welcha idealnie wpasował się w schemat myślenia typu: „Zarządzający wielkimi firmami mają wygórowane zarobki”. Czytając artykuły, które publicznie obsmarowują osoby pokroju Marthy Stewart, Jacka Welcha i wielu innych lu- dzi sukcesu, może się zdarzyć, że ulegniesz tendencyjności w przedstawianiu faktów. W głębi ducha zaczniesz odczu- wać satysfakcję, że osoby tak wielkiego formatu sprowa- dzane są do parteru. Nienawistne plotki w przebraniu wia- domości dnia. To przykład postawy całkowicie przeciwnej mentalności bogatego człowieka. Zazdrość o sukces wy- nika z lęku i stanowi przeszkodę dla własnej pomyślności. Cieszenie się z sukcesu innych wynika z miłości i przyciąga pomyślność do naszego życia. Zasada nr 3: Zrozumieć, że bogactwo i pomyślność są dobrem nieograniczonym. Jeśli należysz do większości społeczeństwa, uznasz za nieprzyzwoitość jednorazowe wydanie stu tysięcy dolarów na ekskluzywny płaszcz lub piętnastu na bilet lotniczy. Wy- daje ci się, że gest ten ograbia innych z należnego im dobra. Masz poczucie, że pieniądze te powinno się spożytkować na bardziej szlachetny cel, np. Kościół, ochronę puszczy amazońskiej lub głodujących w Afryce. Przekonanie tego typu opiera się na błędnym założeniu, że pieniądze są dobrem ograniczonym. Podobnie jak inne „wcielenia” pomyślności — pieniądze istnieją w ilości nie- ograniczonej. Miłość istnieje w ilości nieograniczonej. Po- dobnie jak uściski, którymi ludzie obdarzają się wzajemnie. 128 Dlaczego jestes głupi, chory i biedny… Nieograniczona jest radość, zdrowie i dobre samopoczu- cie. Nieograniczone jest także bogactwo materialne. Nie trzeba wybierać pomiędzy jednym a drugim. Moż- na chodzić w płaszczu za dziesięć tysięcy dolarów i dawać tyle samo na tacę. Można zaszaleć, kupując bilet pierw- szej klasy i sowicie wspomagać głodujące dzieci. Odpo- wiednio rozwinięta świadomość sprawi, że nasza obfitość, a wraz z nią nasza zdolność do czynienia dobra, będą stale rosnąć. Zasada nr 4: Otaczać się „świętym kręgiem” osób, które dają wsparcie oraz motywują do rozwoju. Niezwykle ważny w procesie budowania osobistego suk- cesu jest świadomy wybór właściwych mentorów i partne- rów towarzyszących nam w procesie rozwojowym. Posłu- chajmy rady Jima Rohna i bacznie obserwujmy pięć osób z najbliższego otoczenia. Nazywam je często świętym krę- giem, ponieważ nasze życie w dużym stopniu kształtuje się pod ich wpływem. Masz partnera lub małżonka? Jedno z pięciu miejsc jest zajęte. Bliskiego współpracownika, z którym wypełniasz wspólnie obowiązki zawodowe? Drugie miejsce przypada jemu. Jeśli masz poczucie, że ani jedna, ani druga osoba nie mają na ciebie pozytywnego wpływu — uważnie przyjrzyj się pozostałym trzem! Dobrze jest, gdy w świętym kręgu mamy paru mentorów „na odległość”. Moimi są m.in. Bill Gates, Richard Bran- son, Larry Ellison, Warren Buffett, Napoleon Hill, J. Paul Getty oraz Andrew Carnegie. Żaden z nich nie wie, że nim 129 Randy Gage jest. Tymczasem ja pochłaniam wszelkie informacje doty- czące tych osób. Moim pragnieniem jest osiągnięcie suk- cesu na podobną skalę, dlatego bardzo interesuje mnie ich sposób myślenia. Szukajmy ludzi, którzy doszli w życiu do miejsca, w którym my też pragnęlibyśmy się znaleźć i sta- rajmy się dowiedzieć możliwie najwięcej o nich samych i o ich życiu. Zasada nr 5: Szukaj miejsc, gdzie znajdziesz obfitość; unikaj tych, w których jej brak. Wielu ludzi wędruje przez życie w skrywanym poczu- ciu zniechęcenia, ponieważ nie wierzą w wartość poświę- ceń dokonywanych w imię sukcesu. Mylnie sądzą, że aby odnieść sukces, trzeba stać się abstynentem, przestać pa- lić, przeklinać, przestać brać narkotyki, odłączyć telewizję, przestać chodzić do nocnych lokali itp. Myślą, że sukces wymaga ascezy. Tak naprawdę daleko zajść można tylko wtedy, gdy zachowa się rozsądną równowagę. Okazjonalny wypad do nocnego klubu lub towarzyskie wypicie paru drinków nie będzie mieć żadnego negatywne- go wpływu na twój sukces. Jeśli jednak jesteś stałym bywal- cem rozrywkowych lokali, może okazać się, że twój rozwój osobisty przebiega znacznie wolniej. Bezpośrednią przy- czyną są ludzie, z którymi stykasz się w takich miejscach. Inteligentne osoby, traktujące poważnie kwestię osobi- stego rozwoju, starają się spędzać czas w otoczeniu pełnym obfitości, gdzie spotykają się osoby o wyższym poziomie świadomości. Piątkowy wieczór upłynąć może nam w mi- gającej światłami sali dyskotekowej lub w kulturalnej kafejce 130 Dlaczego jestes głupi, chory i biedny… w pobliżu księgarni. W którym z tych miejsc mamy większą szansę natrafić na osoby zorientowane na sukces? Szukaj wspólnot religijnych i kościołów typu Science of Mind lub Unity, gdzie organizuje się zajęcia i warsztaty roz- wojowe. Masz szansę spotkać tam wiele pozytywnie nasta- wionych osób. Spróbuj dowiedzieć się o mające odbyć się w twoim mieście wykłady na tematy takie jak biznes, suk- ces czy promocja zdrowia. Osoby, które uczestniczą w tego typu spotkaniach, szczerze pragną się rozwijać i z tego po- wodu warto nawiązywać z nimi kontakty. Zasada nr 6: Codzienne sesje samorozwojowe Jak pisałem w poprzednich rozdziałach, niezbędną rze- czą w procesie kreowania mentalności bogatego są co- dzienne sesje samorozwojowe. Ich celem jest poszerzenie i utrzymanie wysokiego poziomu świadomości dobrobytu. Nawet gdy oglądasz tylko pozytywne audycje telewizyjne, czytujesz tylko dobre książki, a czas spędzasz w towarzy- stwie optymistycznie nastawionych osób, nie oznacza to, że przestajesz być bombardowany negatywnymi wirusa- mi myślowymi. Bardzo ważna jest codzienna „odtrutka” w postaci świadomego kontrprogramowania. Nie wychodź z domu bez solidnie zabezpieczonego umysłu. Staraj się, aby sesje samorozwojowe nie były czymś, co robisz „przy okazji” lub na zasadzie „bo mi się chce”. Niech ten szczególny czas będzie pierwszą czynnością poranną. Niech posłuży ci do tego celu książka, którą trzymasz teraz w rękach lub coś, co będzie dla twego umysłu zachętą do niezależnego i samodzielnego stylu myślenia. 131 Randy Gage Twoja podświadomość podlega łatwemu reprogramo- waniu. Najlepiej wykonywać to w stanie alfa, czyli stanie głębokiej relaksacji. Objawem tego stanu jest poczucie roz- marzenia, bycia jakby we śnie. W trakcie nocnego snu nasz umysł wielokrotnie osiąga ten stan. Dlatego dobrze jest nastawiać na noc płytę z pozytywnymi afirmacjami, które łatwo wnikną do naszej podświadomości. Na końcu książki wypisane są tytuły płyt, z których korzystam na co dzień. Stan alfa osiągnąć można również poprzez medytację i masaż, a w trakcie ich trwania zaleca się słuchać gotowych płyt, stworzyć własne lub oddawać się uprawianiu pozy- tywnej wizualizacji. Pracuj nad swoją podświadomością, aby stała się twoim sprzymierzeńcem. Zasada nr 7: Bądź świadomy tego, przed czym ucie- kasz oraz tego, ku czemu zdążasz. W porządku. Wiesz już, że nie chcesz dłużej żyć w nie- dostatku. Zdecydowałeś się zakończyć zły związek. Wyco- fanie się z niekorzystnej sytuacji może nie rozwiązać całego problemu. Może okazać się, że po raz kolejny powtórzysz podobny schemat. Ważne, żeby stworzyć w umyśle nową wizję, za którą podążysz. Uważam, że niezwykle skuteczną metodą są tzw. Mapy Pomyślności. Możemy umieszczać na nich wizualizacje tego, co chcielibyśmy zrobić, posiadać oraz kim pragnęli- byśmy się stać. (Więcej informacji na temat Map Pomyśl- ności znajdziesz na mojej stronie internetowej, której adres znajduje się na końcu tej książki). Bardzo pomocne są po- jedyncze kartki z wypisanymi na nich konkretnymi celami, 132 Dlaczego jestes głupi, chory i biedny… samoprzylepne karteczki na lustrze oraz inne rzeczy, któ- re będą w naszym polu widzenia. Stosując te metody, bę- dziemy stale przypominać swej podświadomości, w jakim kierunku zmierza. Pozytywne afirmacje będą przypominać nam o tym, co dla nas naprawdę ważne. Przestrzegając wszystkich siedmiu zasad, zapełnimy podświadomy umysł pozytywną treścią. Treść ta posłuży nam do kreowania mentalności bogatego człowieka. Pod- świadomość nasza odkryje nowy cel i zacznie wytrwale pra- cować nad jego osiągnięciem. Przyjrzymy się teraz wspól- nie duchowym regułom, za pomocą których dochodzi do urzeczywistnienia bogactwa… Randy Gage już w maju w Polsce! Wejdź i zarezerwuj swój bilet na to niezwykłe wydarzenie! http://randy-gage-seminarium.zlotemysli.pl Złote Myśli polecają świetne książki Randy Gage — milioner, ekspert w dziedzinie rozwoju osobistego, autor kilku poczytnych tytułów, mówca, orga- nizator szkoleń i kursów wspierających przedsiębiorczość. W środowisku ludzi sukcesu nazywany często Milionerem Mesjaszem. Przeszedł niezwykle burzliwą drogę do miejsca, w którym obecnie się znajduje. Wychowany bez ojca, w skromnych wa- runkach, przerwał naukę szkolną w wieku kilkunastu lat, tra- fił za kratki za kradzież i rozboje. Przez wiele lat zmagał się z uzależnieniem od narkotyków, doświadczał wielu dysfunk- cyjnych związków, które kończyły się roz- staniem. Próbował bezskutecznie dojść do fortuny, otwierając i tracąc kolejne biz- nesy, które pogrążały go w długach i po- czuciu życiowej przegranej. Będąc ofiarą napadu i kradzieży, otarł się o śmierć na skutek postrzelenia w brzuch. Tragiczne losy doprowadziły do tego, że wszedł na trwającą do dziś ścież- kę intensywnego rozwoju osobistego. Krok po kroku uczył się wykorzeniać ze swego umysłu ograniczające wzorce przekonań, zastępując je nowymi, na których zbudował swój sukces. Od ponad dwudziestu lat pokazuje innym, jak dokonać tego samego i uczynić swe życie spełnionym. Nowa, najświeższa lektura Ryzykownie znaczy dziś bez- piecznie jest tytułem otwierającym polską edycję serii książek tego charyzmatycznego i skutecznego nauczyciela życia. Książkę zamówisz na stronie Złotych Myśli: http://ryzykownie-znaczy-dzis-bezpiecznie. zlotemysli.pl Złote Myśli polecają świetne książki Kamila Rowińska przez ponad 13 lat zarządzała ze- społem 3500 osób, współpracując z koncernem kosme- tycznym, gdzie osiągnęła spektakularne sukcesy. Dziś to właścicielka firmy doradczo-szkoleniowej Rowińska Busi- ness Coaching. Coach, trener, motywator. Specjalizuje się w business oraz executive coachingu. Autorka programów szkoleniowych skierowanych do firm usługowych i han- dlowych. Wspiera managerów w opracowaniu strategii ich działa- nia oraz tworzeniu własnych standardów działania i pro- gramów szkoleniowych. Absolwentka Politechniki Śląskiej oraz Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej, kierunków: zarządzanie przedsiębiorstwem i coaching. Współzałożycielka studiów podyplomowych Marketing Bezpośredni i Mikroprzedsiębiorczość przy Wyższej Szko- le Bankowej we Wrocławiu. Członkini International Coach Federation, Lady Business Club. Ambasadorka Akademii Przyszłości. Prywatnie szczęśliwa żona i mama. Najchętniej spędza czas ze swoją rodziną, która stanowi dla niej największą motywację i inspi- rację do działania. Jej najnowsza książka to Buduj swoje życie odpowiedzialnie i zu- chwale. „Dzięki jej publikacji dowiesz się, jak wygląda świat z perspektywy nie- ba. Odpowiesz sobie na pytanie, dla- czego warto latać, dokąd zmierzasz Złote Myśli polecają świetne książki i jak tam się znaleźć. W tym celu Kamila przygotowała dla Ciebie praktyczne ćwiczenia. Uważaj — jeżeli interesuje Cię świat tylko z Twojej perspektywy, jeżeli dobrze Ci na ziemi, po której stąpasz, choćby było to bagno, ta książka nie jest dla Ciebie. Jeżeli natomiast jesteś gotów przyznać przed samym sobą, że Twoje życie mogło wyglądać lepiej, jeżeli chcesz uwolnić się od swoich ograniczeń i więcej ni- gdy już nie grzęznąć, czas byś wziął się do lektury. Przeko- nasz się, że wszystko, co tu napisano, to prawda, gdy sam wzbijesz się w powietrze”. Seminarium pod tym samym tytułem spotkało się z wiel- kim zainteresowaniem i wzbudziło olbrzymi entuzjazm: „Gdy wstawałam w sobotę, 11 maja, przeczuwałam, że to będzie wyjątkowy dzień. Jak zwykle intuicja mnie nie za- wiodła. Było wyśmienicie! Kamila jest profesjonalistką, to widać i słychać. Żadna sekunda nie była zmarnowana. Szkolenie było ciekawe, z poczuciem humoru, a przede wszystkim odkrywcze dla słuchaczy. To trzeba po prostu przeżyć!” Magdalena Jura Książkę zamówisz na stronie Złotych Myśli: http://buduj-swoje-Zycie-odpowiedZialnie- i-zuchwale.zlotemysli.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Dlaczego jesteś głupi, chory i biedny...
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: