Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00213 006460 13237121 na godz. na dobę w sumie
Dobre relacje — klucz do sukcesu. Jak współcześnie zjednywać sobie ludzi - książka
Dobre relacje — klucz do sukcesu. Jak współcześnie zjednywać sobie ludzi - książka
Autor: Liczba stron: 272
Wydawca: Onepress Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-2908-9 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> controlling
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Bądź zawsze w centrum uwagi i zjednuj sobie ludzi!

Sztuka utrzymywania dobrych relacji międzyludzkich jest absolutnie najważniejszą umiejętnością we współczesnym świecie. Ważniejszą niż talent, ciężka praca, wizjonerskie pomysły, przełomowe koncepcje czy inne elementy życia zawodowego oraz prywatnego. Ważniejszą niż dobre chęci i brak skrupułów. Z pewnością jednak wiesz z własnego doświadczenia, że nie zawsze łatwo jest utrzymać życzliwe, szczere relacje z innymi ludźmi. Często brak Ci czasu, cierpliwości albo wyczucia. Czasem zdarza się, że nieświadomie nadepniesz komuś na odcisk, powiesz coś głupiego albo niefortunnie zażartujesz. To wszystko może pozbawić Cię szans na sukces!

Jeśli chcesz wiedzieć, dlaczego tak się dzieje, i wydeptać sobie ścieżkę na sam szczyt, sprawdź, jak poprawić swoje relacje z innymi. Ta książka Ci w tym pomoże. Znajdziesz tu konkretne wskazówki dotyczące pielęgnowania autentycznych, owocnych relacji z innymi ludźmi. Dowiesz się, jak ich uważnie obserwować i jak interpretować ich zachowania, jak poprawiać im humor i przedstawiać swoje racje, jak przekonywać ich do Twoich koncepcji i nawiązywać więzi z właściwymi osobami. Odkryjesz, jak działać, gdy pojawia się konflikt, i jak zainspirować ludzi do pomocy przy realizacji Twoich pomysłów. Zdobądź jedenaście kluczowych umiejętności interpersonalnych — nie zawsze intuicyjnych, ale zawsze skutecznych.

Uwaga: to nie jest książka o manipulowaniu ludźmi czy egoistycznym ich wykorzystywaniu! To książka o potężnych możliwościach, tkwiących w szczerym zaangażowaniu w aktywne kształtowanie dobrych relacji z innymi!

„Nie można osiągnąć szczęścia ani sukcesu, żyjąc w próżni”.

Dave Kerpen


Dave Kerpen — jest przedsiębiorcą, mówcą oraz autorem bestsellerów. Jest także twórcą i CEO firmy Likeable Local, tworzącej oprogramowanie dla mediów społecznościowych, prezesem i współtwórcą Likeable Media, firmy wyróżnianej licznymi nagrodami, promującej marki w sieci. Wielokrotnie brał udział w programach CNBC, BBC, „ABC World News Tonight”, „The Early Show” w CBS. Udzielał się również na łamach „New York Timesa”. Występuje jako prelegent na konferencjach organizowanych na całym świecie. Zajrzyj na stronę autora: www.ArtofPeopleBook.com.

„Inteligentna, zabawna i do bólu praktyczna. W świecie, w którym żyjemy w ciągłym biegu, zdobywamy wiedzę techniczną, ale zapominamy o najważniejszym elemencie decydującym o sukcesie: naszej umiejętności kształtowania relacji międzyludzkich i wpływania na innych ludzi. To jest jedna z niewielu książek, która naprawdę zapewnia awans — albo gwarantuje sukces Twojej własnej firmy”.

SHAWN ACHOR, poszukiwacz szczęścia i autor bestsellera „New York Timesa” The Happiness Advantage

„W tej książce znajdziesz świetne podpowiedzi, dzięki którym staniesz się lepszym słuchaczem, twórcą lepszych sieci zawodowych i będziesz lepiej komunikował się z innymi ludźmi — wszystko to potrzebne jest do rozwoju i osiągnięcia sukcesu, o którym marzysz”.

KATE WHITE, była redaktor naczelna „Cosmopolitan” i autorka I Shouldn’t Be Telling You This

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Tytuł oryginału: The Art of People: The 11 Simple People Skills That Will Get You Everything You Want Tłumaczenie: Arkadiusz Romanek ISBN: 978-83-283-2908-9 Copyright © 2016 by Dave Kerpen All rights reserved. CROWN BUSINESS is a trademark and CROWN and the Rising Sun colophon are registered trademarks of Penguin Random House LLC. This translation published by arrangement with Crown Business, an imprint of the Crown Publishing Group, a division of Penguin Random House LLC. Polish edition copyright © 2017 by Helion SA All rights reserved. Enneagram assessment quiz on page 239 used by permission of Mario Sikora. All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system, without permission from the Publisher. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://onepress.pl/user/opinie/dobrel Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: onepress@onepress.pl WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność Spis treści Wprowadzenie. Ludzie się liczą Jak się taki stałeś? Test Myers-Briggs nic nie znaczy. Enneagram prawdę Ci powie Jak nawiązać więź z kim tylko chcesz (nawet jeśli go nie lubisz)? Jak zrozumieć kogoś lepiej niż swoich znajomych (zaledwie w trzy minuty)? Bądź zainteresowany, a nie interesujący Większość ludzi jest samotna: pomóż im poczuć więź Poznawanie właściwych ludzi Noś pomarańczowe buty: proste klucze do nawiązywania znajomości, o których nikt nie mówi Jak poznać kogo tylko chcesz? Stwórz sobie własny zespół doradców Zatrudniaj powoli, zwalniaj szybko — w firmie oraz w życiu pozazawodowym Ignoruj właściwych ludzi „Czytanie z ludzi” Nie czekaj na chwilę, w której będziesz mógł mówić. Zacznij aktywnie słuchać Słowa znaczą niewiele. Słuchaj oczami, a nie uszami Zawsze przyjmuj propozycję szklanki wody Blef sprawdza się tylko w pokerze Jeden trik, który wydaje się śmieszny, ale zawsze działa 9 17 19 24 27 31 36 39 41 44 47 51 55 61 63 66 70 73 76 Część I 1 2 3 4 5 Część II 6 7 8 9 10 Część III 11 12 13 14 15 Poleć książkęKup książkę 6 Spis treści Część IV 16 17 18 19 20 Część V 21 22 23 24 25 26 Część VI 27 28 29 30 Część VII 31 32 33 34 Nawiązywanie więzi z ludźmi Walidacja, walidacja i jeszcze raz walidacja Najważniejsze pytanie, jakie kiedykolwiek zadasz na pierwszym spotkaniu To, kim jesteś online, mówi o tym, kim jesteś w normalnym życiu Płacz jest dla zwycięzców Zasada platynowa zawsze ma większą siłę niż złota Wpływanie na ludzi Pomóż wpaść na Twój pomysł! Pasja jest niczym bez wytrwałości Nie sprzedawaj historyjek, opowiadaj Paradoks perswazji: zamknij się Do każdego pomieszczenia wchodź tak, jakbyś to Ty był jego właścicielem Nigdy nie dostaniesz tego, o co nie poprosisz 81 83 87 91 95 98 103 105 108 112 115 119 122 127 Ułatwianie zmiany zdania Lepiej być szczęśliwym niż mieć rację 129 Zawsze pamiętaj o zarządzaniu wielopłaszczyznowym 132 Wykraczaj poza udawaną skromność w autopromocji 135 140 Spędzaj czas ze swoimi przyjaciółmi Uczenie ludzi Modeluj Rozwijaj mocne strony — nie tylko swoje Nie bądź nauczycielem (ani menedżerem), bądź trenerem (i uczniem) Nie oskarżaj siebie za niepowodzenia 143 145 147 151 154 Poleć książkęKup książkę Spis treści 7 Część VIII 35 36 37 38 39 40 Część IX 41 42 43 44 Część X 45 46 47 48 Część XI 49 50 51 Przewodzenie ludziom Nie ma miejsca dla „ja” w zespole, ale na pewno jest miejsce dla „ja” w przywództwie Neurony lustrzane i jak dobry nastrój może diametralnie odmienić wyniki Jak sprawić, że będziesz mieć przy sobie każdego, kogo chcesz, po wypowiedzeniu jednego słowa (no, może dwóch)? Zawsze bądź tym, który przynosi złe wiadomości Nakręć się przed każdym spotkaniem Każdy chce zostać liderem Rozwiązywanie konfliktów z ludźmi Jeśli jesteś chętny do pomocy, jesteś tam, aby zwyciężyć Ochłoń i dopiero wtedy rozwiązuj konflikty Odpuść, aby dostać to, czego pragniesz Załóż kamizelkę kuloodporną (albo zastosuj prosty system, który uratował moje małżeństwo) Inspirowanie ludzi Pamiętaj, że tu nie chodzi o Ciebie Nie sil się na oryginalność, część 1.: Możesz mnie cytować Bezdomność: natychmiastowe lekarstwo na zły nastrój Nie pozwól, aby jedno złe słowo zakłóciło wieloletni okres pochwał Uszczęśliwianie ludzi Niech to będzie Dzień Honey! Cofnij się w czasie i wyślij kartkę z podziękowaniami (tak, taką prawdziwą) Codzienne wprowadzanie może czynić cuda 157 159 164 168 172 175 178 181 183 187 190 193 197 199 203 206 210 215 217 220 223 Poleć książkęKup książkę 8 Spis treści 52 53 A B Kup mu bonsai Nie sil się na oryginalność, część 2.: Jak sprawić, aby codziennie myślały o Tobie tysiące ludzi? Konkluzje. Zdobycie tego, czego pragniesz od życia, sprowadza się do pielęgnowania Twoich relacji z ludźmi i jest to największy paradoks relacji międzyludzkich Podziękowanie Enneagram: test Inspirujące cytaty 227 231 235 237 239 253 Poleć książkęKup książkę WPROWADZENIE Ludzie się liczą Wprowadzenie Mimo (cid:285)e jeszcze ca(cid:239)kiem niedawno spacerowa(cid:239)em po czerwonym dywanie przy okazji gali VH1 Big Awards w towarzystwie gwiazd American Idol takich jak Clay Aiken i Ruben Studdard, czu(cid:239)em si(cid:218) tak nieszcz(cid:218)(cid:258)liwy i niespe(cid:239)nio- ny, jak jeszcze nigdy w swoim (cid:285)yciu. Po zako(cid:241)czeniu czteromiesi(cid:218)cznej przy- gody z reality show Paradise Hotel mieszka(cid:239)em w Los Angeles i mog(cid:239)o si(cid:218) wydawa(cid:202), (cid:285)e robi(cid:218) wielk(cid:200) karier(cid:218). Po trzydziestu jeden odcinkach letniego przeboju sieci telewizyjnej p(cid:239)acili mi 5000 – 10 000 dolarów za pokazanie si(cid:218) w centrach handlowych, klubach nocnych i znanych pubach. Zdawa(cid:239)o si(cid:218), (cid:285)e w(cid:239)a(cid:258)nie mia(cid:239)em swoje pi(cid:218)(cid:202) minut. Bywa(cid:239)em zatem cz(cid:218)stym go(cid:258)ciem hono- rowym na imprezach, w których uczestniczyli celebryci i gwiazdy takie jak Paris Hilton, Jessica Alba i Kathy Griffin. Có(cid:285)… By(cid:239)em znany i zarabia(cid:239)em sporo pieni(cid:218)dzy, ale to mnie wcale nie cieszy(cid:239)o. Mia(cid:239)em wra(cid:285)enie pustki (cid:285)yciowej, czu(cid:239)em si(cid:218) opuszczony i brako- wa(cid:239)o mi przyjació(cid:239). Los Angeles nie jest miastem, w którym (cid:239)atwo poczu(cid:202) prawdziw(cid:200) wi(cid:218)(cid:283) z innymi lud(cid:283)mi, a ja z trudem radzi(cid:239)em sobie z samotno(cid:258)ci(cid:200) i depresj(cid:200). Okazuje si(cid:218), (cid:285)e brak wi(cid:218)zi mi(cid:218)dzyludzkich bardzo negatywnie wp(cid:239)ywa na samopoczucie. Ten samotny spacer po czerwonym dywanie sta(cid:239) si(cid:218) chwil(cid:200) przebudzenia do nowego (cid:285)ycia. W(cid:239)a(cid:258)nie wtedy podj(cid:200)(cid:239)em decyzj(cid:218). Wyj(cid:200)(cid:239)em z kieszeni telefon i zadzwoni(cid:239)em do kobiety, której znajomo(cid:258)(cid:202) znaczy(cid:239)a dla mnie wi(cid:218)cej ni(cid:285) cokol- wiek innego na (cid:258)wiecie. Wybra(cid:239)em numer Carrie i czeka(cid:239)em na po(cid:239)(cid:200)czenie. Pozna(cid:239)em Carrie dwa lata wcze(cid:258)niej w biurze Radio Disney w Bostonie. By(cid:239)a now(cid:200) pracownic(cid:200) dzia(cid:239)u sprzeda(cid:285)y i siedzia(cid:239)a przy biurku naprzeciwko. Che(cid:239)- pi(cid:239)em si(cid:218) mianem najlepszego handlowca w hrabstwie… a(cid:285) do czasu, gdy poja- wi(cid:239)a si(cid:218) Carrie. Po trzech miesi(cid:200)cach musia(cid:239)em si(cid:218) zadowoli(cid:202) drugim miejscem. B(cid:239)yskawicznie si(cid:218) zaprzyja(cid:283)nili(cid:258)my, mimo (cid:285)e w pracy ostro ze sob(cid:200) rywalizo- wali(cid:258)my. Po nast(cid:218)pnych trzech miesi(cid:200)cach zakocha(cid:239)em si(cid:218) w Carrie na zabój. By(cid:239) tylko jeden ma(cid:239)y problem: Carrie by(cid:239)a wówczas m(cid:218)(cid:285)atk(cid:200). Co robisz, gdy znajdujesz swoj(cid:200) drug(cid:200) po(cid:239)ówk(cid:218), ale okazuje si(cid:218), (cid:285)e nie mo(cid:285)esz z ni(cid:200) by(cid:202)? Poleć książkęKup książkę 10 DOBRE RELACJE — KLUCZ DO SUKCESU Có(cid:285)… Carrie przenios(cid:239)a si(cid:218) z m(cid:218)(cid:285)em do Nowego Jorku, aby skupi(cid:202) si(cid:218) na swoim ma(cid:239)(cid:285)e(cid:241)stwie, a ja zrobi(cid:239)em to, co robi ka(cid:285)dy m(cid:218)(cid:285)czyzna, który dostaje kosza: postanowi(cid:239)em wzi(cid:200)(cid:202) udzia(cid:239) w telewizyjnym reality show, aby znale(cid:283)(cid:202) inn(cid:200) bratni(cid:200) dusz(cid:218). W(cid:239)a(cid:258)nie tak, mowa o Paradise Hotel stacji Fox. Program by(cid:239) nagrywany w wartej 30 milionów dolarów luksusowej rezydencji w Acapulco w Meksyku, w której zamieszka(cid:239)o osiemna(cid:258)cioro atrakcyjnych singli. Ci m(cid:239)odzi i pi(cid:218)kni „rezydenci” mieli (cid:239)(cid:200)czy(cid:202) si(cid:218) w pary albo liczy(cid:202) si(cid:218) z konieczno(cid:258)ci(cid:200) „wymeldowa- nia”. No i w(cid:258)ród nich znalaz(cid:239)em si(cid:218) ja. Utrzymanie si(cid:218) w programie by(cid:239)o dla mnie nie lada wyzwaniem, poniewa(cid:285) bardzo ró(cid:285)ni(cid:239)em si(cid:218) od wi(cid:218)kszo(cid:258)ci cz(cid:239)onków obsady — g(cid:239)ównie modelek i akto- rów — i nie by(cid:239)em zbyt lubiany przez uczestników gry. A mimo to jakim(cid:258) cudem udawa(cid:239)o mi si(cid:218) przetrwa(cid:202) kolejne odcinki ceremonii nominacji i eliminacji, a trzydzie(cid:258)ci jeden tygodni pó(cid:283)niej wci(cid:200)(cid:285) jeszcze nie opu(cid:258)ci(cid:239)em rezydencji. Pod(cid:200)(cid:285)a(cid:239)em drog(cid:200) na szczyt dzi(cid:218)ki umiej(cid:218)tnemu zmi(cid:218)kczaniu uczestników i bu- dowaniu relacji zarówno z graczami (uczestnikami), jak i twórcami programu (producentami). Przekona(cid:239)em do siebie nawet tych, którzy pocz(cid:200)tkowo mnie nienawidzili. Uda(cid:239)o mi si(cid:218) sprawi(cid:202), (cid:285)e g(cid:239)osowali za pozostawieniem mnie w show. Jednak najwa(cid:285)niejsze by(cid:239)o to, (cid:285)e wp(cid:239)yn(cid:200)(cid:239)em równie(cid:285) na tych, którzy napraw- d(cid:218) decydowali o losach uczestników, czyli producentów, dzi(cid:218)ki czemu scena- riusz jak najd(cid:239)u(cid:285)ej przewidywa(cid:239) istnienie alternatywy — samotnego, „mi(cid:239)ego ch(cid:239)opaka” na wyspie pe(cid:239)nej przystojnych m(cid:218)(cid:285)czyzn i atrakcyjnych dziewczyn. Tymczasem jednak mój sukces wcale nie sprawi(cid:239), (cid:285)e czu(cid:239)em si(cid:218) mniej nie- szcz(cid:218)(cid:258)liwy. T(cid:218)skni(cid:239)em za Carrie i zdawa(cid:239)o mi si(cid:218), (cid:285)e jestem pusty w (cid:258)rodku, po(cid:258)wi(cid:218)caj(cid:200)c si(cid:218) swojej pracy (lub wykonuj(cid:200)c zadania, które pozwala(cid:239)y mi w(cid:239)a- (cid:258)ciwie nie robi(cid:202) nic) zarówno w czasie trwania show, jak i w kolejnych mie- si(cid:200)cach ju(cid:285) po jego zako(cid:241)czeniu. Dlatego kiedy wybiera(cid:239)em numer Carrie po nocy sp(cid:218)dzonej na czerwonym dywanie w Los Angeles, w skryto(cid:258)ci ducha li- czy(cid:239)em na odbudowanie relacji z jedyn(cid:200) osob(cid:200), o której wiedzia(cid:239)em, (cid:285)e „radzi(cid:239)a sobie” z lud(cid:283)mi o wiele lepiej ni(cid:285) ja. — A niech mnie… Dave! — us(cid:239)ysza(cid:239)em w s(cid:239)uchawce kobiecy g(cid:239)os. — To dziwne uczucie rozmawia(cid:202) z tob(cid:200) ot tak, jakby nigdy nic, po roku ciszy w eterze i regularnym ogl(cid:200)daniu ci(cid:218) w telewizji. Co porabiasz? — Wypuszczam si(cid:218) na miasto z gwiazdami American Idol — z trudem przychodzi(cid:239)o mi zachowanie pozorów dumy w g(cid:239)osie. — A co u ciebie? — A ja… imprezuj(cid:218) w domu. W(cid:239)a(cid:258)ciwie to w(cid:239)a(cid:258)nie toczy si(cid:218) moja sprawa rozwodowa… — Tak mi przykro, Carrie… — odpowiedzia(cid:239)em, podczas gdy na przemian zaciska(cid:239)em pi(cid:218)(cid:258)(cid:202) i rozlu(cid:283)nia(cid:239)em palce d(cid:239)oni, w której akurat nie trzyma(cid:239)em s(cid:239)uchawki telefonu. — Dzwoni(cid:218) do ciebie, bo za dwa tygodnie wybieram si(cid:218) do Nowego Jorku, (cid:285)eby spotka(cid:202) si(cid:218) ze swoim agentem — sk(cid:239)ama(cid:239)em. Poleć książkęKup książkę Wprowadzenie 11 Dwa tygodnie pó(cid:283)niej siedzia(cid:239)em w samolocie zmierzaj(cid:200)cym do Nowego Jorku. Miesi(cid:200)c pó(cid:283)niej spotyka(cid:239)em si(cid:218) z Carrie regularnie, a po kolejnych dwóch miesi(cid:200)cach przeprowadzi(cid:239)em si(cid:218) dla niej do miasta, które nigdy nie (cid:258)pi. Ta rozmowa telefoniczna sta(cid:239)a si(cid:218) granic(cid:200) wyznaczaj(cid:200)c(cid:200) pocz(cid:200)tek jedena- stu niesamowicie szcz(cid:218)(cid:258)liwych lat z Carrie u boku, b(cid:239)ogich lat, podczas któ- rych urodzi(cid:239)a si(cid:218) trójka moich wspania(cid:239)ych dzieci, udanych lat dzi(cid:218)ki za(cid:239)o(cid:285)e- niu dwóch firm przynosz(cid:200)cych spore zyski i napisaniu dwóch bestsellerów. Chocia(cid:285) przez ten czas przysz(cid:239)o nam wspólnie walczy(cid:202) z przeszkodami, ra- dzi(cid:202) sobie z wyzwaniami i chwilami zw(cid:200)tpienia, mog(cid:218) z r(cid:218)k(cid:200) na sercu powie- dzie(cid:202), (cid:285)e jestem szcz(cid:218)(cid:258)liwszy i bardziej zadowolony z (cid:285)ycia, ni(cid:285) mog(cid:239)em sobie wyobrazi(cid:202) w naj(cid:258)mielszych marzeniach. Sta(cid:239)o si(cid:218) to mo(cid:285)liwe dzi(cid:218)ki mi(cid:239)o(cid:258)ci i otaczaj(cid:200)cym mnie ludziom, z którymi w ci(cid:200)gu ponad dziesi(cid:218)ciu lat zbudo- wa(cid:239)em produktywne, satysfakcjonuj(cid:200)ce relacje. Ale nie tylko. W mi(cid:218)dzycza- sie bowiem pozna(cid:239)em prawdziw(cid:200), bezcenn(cid:200) tajemnic(cid:218) (cid:285)ycia, dowiedzia(cid:239)em si(cid:218) czego(cid:258) o sobie i o ludziach w ogóle: Nie mo(cid:285)na osi(cid:200)gn(cid:200)(cid:202) szcz(cid:218)(cid:258)cia ani sukcesu, (cid:285)yj(cid:200)c w pró(cid:285)ni. Wszystko sprowadza si(cid:218) bowiem do stworzenia fun- damentu zdrowych relacji z tymi, którzy Ci(cid:218) otaczaj(cid:200). W swojej pierwszej ksi(cid:200)(cid:285)ce, zatytu(cid:239)owanej Likeable Social Media, podzieli(cid:239)em si(cid:218) z czytelnikami planem na sukces marketingowy w szybko zmieniaj(cid:200)cym si(cid:218) (cid:258)wiecie mediów spo(cid:239)eczno(cid:258)ciowych. W Likeable Business z kolei przedsta- wi(cid:239)em pomys(cid:239) na udany biznes bazuj(cid:200)cy na mediach spo(cid:239)eczno(cid:258)ciowych. Teraz nadszed(cid:239) czas, aby si(cid:218)gn(cid:200)(cid:202) dalej i odrzuci(cid:202) ograniczenia. Czas zastanowi(cid:202) si(cid:218), czego potrzebujesz, aby zdoby(cid:202) wszystko, czego pragniesz od (cid:285)ycia i w ramach kariery zawodowej. Napisa(cid:239)em t(cid:218) ksi(cid:200)(cid:285)k(cid:218), aby udost(cid:218)pni(cid:202) Ci gotowy plan na sukces. Talent. Szcz(cid:218)(cid:258)cie. Ci(cid:218)(cid:285)ka praca. Odwaga. Determinacja. Wytrwa(cid:239)o(cid:258)(cid:202). Mog(cid:218) godzinami opowiada(cid:202) o cechach, o których mówi(cid:200) ludzie pytani o to, czego potrzeba do osi(cid:200)gni(cid:218)cia sukcesu. I chocia(cid:285) s(cid:200) one istotne, ostatecznie wszystko i tak sprowadza si(cid:218) do czynnika ludzkiego. Do tego, jak dobrze rozu- miesz ludzi, jak si(cid:218) z nimi komunikujesz i jak sprawiasz, (cid:285)e robi(cid:200) to, czego od nich oczekujesz. Licz(cid:200) si(cid:218) ludzie. Bardziej ni(cid:285) cokolwiek innego licz(cid:200) si(cid:218) wówczas, gdy ma- rzysz o osi(cid:200)gni(cid:218)ciu jakiego(cid:258) konkretnego celu w pracy zawodowej, karierze i (cid:285)yciu prywatnym, w relacjach mi(cid:218)dzyludzkich z grubymi rybami i zwyk(cid:239)ymi szaraczkami. Bo to w(cid:239)a(cid:258)nie oni decyduj(cid:200), czy znajdziesz si(cid:218) w (cid:258)lepej uliczce zawodowej i w którym(cid:258) momencie stwierdzisz, (cid:285)e wiedziesz bezsensowne, puste (cid:285)ycie — takie jak to, które wysysa(cid:239)o ca(cid:239)(cid:200) moj(cid:200) energi(cid:218) (cid:285)yciow(cid:200) w Los Angeles — czy (cid:285)yjesz pe(cid:239)ni(cid:200) (cid:285)ycia i zarz(cid:200)dzasz rozwijaj(cid:200)c(cid:200) si(cid:218) dynamicznie firm(cid:200), tak jak ja dzisiaj. Oto jest sztuka relacji mi(cid:218)dzyludzkich. Poleć książkęKup książkę 12 DOBRE RELACJE — KLUCZ DO SUKCESU Być może wydaje Ci się, że na szczyt wdrapie się tylko człowiek zdeterminowany, gotowy stąpać po trupach i celujący w autopromocji, tymczasem w dzisiejszych czasach największe sukcesy odnoszą ludzie dysponujący najlepszymi umiejętnościami interpersonalnymi. Tylko oni osiągają wszystko, o czym marzą, w domu, w pracy i w ogóle w życiu. Poleć książkęKup książkę Wprowadzenie 13 W pierwszych dwóch ksi(cid:200)(cid:285)kach — Likeable Social Media i Likeable Bu- siness — pisa(cid:239)em o tym, jak bycie „sympatycznym” (ang. likeable) i wszystko to, co si(cid:218) z tym wi(cid:200)(cid:285)e — od umiej(cid:218)tno(cid:258)ci s(cid:239)uchania, opowiadania interesuj(cid:200)cych historii po piel(cid:218)gnowanie relacji bazuj(cid:200)cych na autentyzmie i transparentno- (cid:258)ci — ma kluczowe znaczenie dla powodzenia marketingu internetowego (Likeable Social Media) i w biznesie (Likeable Business). Jednak kszta(cid:239)towanie dobrych relacji i bycie cz(cid:239)owiekiem lubianym s(cid:200) istotne nie tylko w (cid:258)wiecie mediów spo(cid:239)eczno(cid:258)ciowych czy w biznesie, ale i prawdziwym (cid:258)wiecie codzien- nych relacji mi(cid:218)dzyludzkich. Znaczenie ma ka(cid:285)da interakcja, umiej(cid:218)tno(cid:258)(cid:202) porozumienia si(cid:218) z ka(cid:285)dym, kogo spotykamy na swojej drodze — od recep- cjonistki w biurze Twojego klienta po osob(cid:218), z któr(cid:200) umawiasz si(cid:218) na randk(cid:218), od szefa w miejscu pracy po wp(cid:239)ywow(cid:200) u(cid:285)ytkowniczk(cid:218) Twittera, dzi(cid:218)ki której wzro(cid:258)nie sprzeda(cid:285) Twojego produktu, od inwestora kapita(cid:239)u wysokiego ryzy- ka, który mo(cid:285)e zapewni(cid:202) finansowanie Twojego start-upu, po kumpla z cza- sów licealnych, z którym kontaktujesz si(cid:218) tylko za po(cid:258)rednictwem Facebooka. Oto jest sztuka relacji mi(cid:218)dzyludzkich. Niezale(cid:285)nie, czy mówimy o (cid:258)wiecie online, czy offline, o Twoim sukcesie zdecyduje jako(cid:258)(cid:202) interakcji i relacji z lud(cid:283)mi, którzy Ci(cid:218) otaczaj(cid:200), to, kim s(cid:200) i co gotowi s(cid:200) dla Ciebie zrobi(cid:202). Je(cid:258)li te relacje b(cid:218)d(cid:200) powierzchowne, a wi(cid:218)zi s(cid:239)a- be, stawienie czo(cid:239)a ka(cid:285)demu wyzwaniu b(cid:218)dzie przypomina(cid:202) prac(cid:218) Syzyfa, który bezskutecznie próbowa(cid:239) sam wtoczy(cid:202) wielki g(cid:239)az na szczyt góry. Je(cid:258)li za(cid:258) b(cid:218)dziesz piel(cid:218)gnowa(cid:202) szczere, obustronnie korzystne relacje oparte na zaufa- niu, szacunku i wspó(cid:239)pracy, umieszczenie tego g(cid:239)azu na górze wyda Ci si(cid:218) (cid:239)a- twiejsze dzi(cid:218)ki pomocnikom. Ta ksi(cid:200)(cid:285)ka pomo(cid:285)e Ci zbudowa(cid:202) takie relacje, bowiem opisuj(cid:218) w niej jedena(cid:258)cie podstawowych umiej(cid:218)tno(cid:258)ci, które pomog(cid:200) Ci wyci(cid:200)gn(cid:200)(cid:202) najwi(cid:218)ksze korzy(cid:258)ci z ka(cid:285)dej sytuacji. Oto jest sztuka relacji mi(cid:218)dzyludzkich. Wiele opisanych w tej ksi(cid:200)(cid:285)ce narz(cid:218)dzi, sztuczek i zawartych tu wskazó- wek mo(cid:285)e Ci(cid:218) zaskoczy(cid:202). Z pewno(cid:258)ci(cid:200) us(cid:239)yszysz podpowiedzi zupe(cid:239)nie nie- zgodne z tym, co znajduje si(cid:218) w popularnych przewodnikach, które mówi(cid:200) o tym, jak osi(cid:200)gn(cid:200)(cid:202) sukces w biznesie. Jednak gdyby te tradycyjnie udzielane ra- dy naprawd(cid:218) si(cid:218) sprawdza(cid:239)y, wówczas wszyscy wokó(cid:239) byliby lud(cid:283)mi sukcesu, czy(cid:285) nie? Prawda jest taka, (cid:285)e nawet je(cid:258)li ta „m(cid:200)dro(cid:258)(cid:202) ksi(cid:200)(cid:285)kowa” kiedy(cid:258) si(cid:218) spraw- dza(cid:239)a, te czasy ju(cid:285) dawno min(cid:218)(cid:239)y. By(cid:202) mo(cid:285)e wydaje Ci si(cid:218), (cid:285)e na szczyt wdrapie si(cid:218) tylko cz(cid:239)owiek zdeterminowany, gotowy st(cid:200)pa(cid:202) po trupach i celuj(cid:200)cy w auto- promocji, tymczasem w dzisiejszych czasach najwi(cid:218)ksze sukcesy odnosz(cid:200) ludzie dysponuj(cid:200)cy najlepszymi umiej(cid:218)tno(cid:258)ciami interpersonalnymi. Tylko oni osi(cid:200)- gaj(cid:200) wszystko, o czym marz(cid:200), w domu, w pracy i w ogóle w (cid:285)yciu. Oto jest sztuka relacji mi(cid:218)dzyludzkich. Poleć książkęKup książkę 14 DOBRE RELACJE — KLUCZ DO SUKCESU W dzisiejszych czasach umiej(cid:218)tno(cid:258)(cid:202) budowania owocnych relacji mi(cid:218)dzy- ludzkich jest wa(cid:285)niejsza ni(cid:285) kiedykolwiek wcze(cid:258)niej, poniewa(cid:285) to one s(cid:200) klu- czem do osi(cid:200)gni(cid:218)cia tego, czego pragniesz w (cid:285)yciu zawodowym i prywatnym. Wydaje nam si(cid:218), (cid:285)e jeste(cid:258)my „w sta(cid:239)ym kontakcie” ze znajomymi za po(cid:258)rednic- twem Facebooka, Twittera, LinkedIn i innych mediów spo(cid:239)eczno(cid:258)ciowych, których u(cid:285)ywamy do komunikacji. Co wi(cid:218)cej, w dzisiejszym (cid:258)wiecie musimy radzi(cid:202) sobie z tak wielkim poziomem ha(cid:239)asu, (cid:285)e o wiele wi(cid:218)ksze znaczenie ma teraz dla nas osobista rekomendacja; stale skraca si(cid:218) czas (cid:258)wiadomej koncen- tracji, dlatego s(cid:239)uchamy ludzi, którzy „nas znaj(cid:200) i rozumiej(cid:200)” i którym mo(cid:285)emy zaufa(cid:202). W rezultacie kluczem do osi(cid:200)gni(cid:218)cia wp(cid:239)ywowej pozycji i uzyskania tego, czego chcemy od (cid:285)ycia, jest zyskanie sobie miana cz(cid:239)owieka, którego inni ludzie lubi(cid:200) i darz(cid:200) zaufaniem oraz szacunkiem. W tej ksi(cid:200)(cid:285)ce zajmiemy si(cid:218) omówieniem jedenastu kluczowych umiej(cid:218)tno(cid:258)ci interpersonalnych, które zmieni(cid:200) Twoje (cid:285)ycie prywatne i zawodowe. W ka(cid:285)dym rozdziale z opisem umiej(cid:218)tno(cid:258)ci znajd(cid:200) si(cid:218) historie zaczerpni(cid:218)te z mojego (cid:285)ycia, a tak(cid:285)e (cid:285)ycia ludzi sukcesu i celebrytów — na podstawie tych historii podkre(cid:258)l(cid:218) wag(cid:218) moich wniosków. Zaczniemy od samooceny dost(cid:218)pnej w „Do- datku A” i innej, dost(cid:218)pnej online na stronie www.ArtofPeopleBook.com. Po drodze opanujesz kluczowe umiej(cid:218)tno(cid:258)ci dzi(cid:218)ki pi(cid:218)(cid:202)dziesi(cid:218)ciu trzem krótkim lekcjom i wiedzy, któr(cid:200) mo(cid:285)na natychmiast zastosowa(cid:202) w praktyce. Wiele ksi(cid:200)(cid:285)ek biznesowych jest prze(cid:239)adowanych teori(cid:200), która zniech(cid:218)ca do lektury, bowiem czytelnicy musz(cid:200) si(cid:218) zastanawia(cid:202), jak w(cid:239)a(cid:258)ciwie zastoso- wa(cid:202) w praktyce zawarte w nich rady. Ksi(cid:200)(cid:285)ka, któr(cid:200) trzymasz w d(cid:239)oniach, nie jest do nich podobna. Ka(cid:285)dy rozdzia(cid:239) jest zako(cid:241)czony zestawem wskazówek, którym nada(cid:239)em nazw(cid:218) FAST KROKI (od ang. First Action Steps to Take — Kroki Radykalnej Optymalizacji Komunikacji Interpersonalnej), czyli pierwszych, daj(cid:200)cych si(cid:218) szybko zastosowa(cid:202) dzia(cid:239)a(cid:241), jakie nale(cid:285)y podj(cid:200)(cid:202), aby wykorzysta(cid:202) moje wskazówki w praktyce. Dzi(cid:218)ki temu na koniec ka(cid:285)dego rozdzia(cid:239)u dosta- niesz kilka podpowiedzi dotycz(cid:200)cych poprawy komunikacji mi(cid:218)dzyludzkiej w pracy i w domu. Zanim zaczniemy, zach(cid:218)cam Ci(cid:218) do wykonania samooceny z „Dodatku A”. Jest to moja autorska modyfikacja enneagramu: testu osobowo(cid:258)ci stosowane- go od wielu lat. Dzi(cid:218)ki niemu pomog(cid:218) Ci zrozumie(cid:202), co Ci(cid:218) motywuje i jak inni mog(cid:200) najlepiej si(cid:218) z Tob(cid:200) komunikowa(cid:202). To si(cid:218) w przysz(cid:239)o(cid:258)ci nie zmieni niezale(cid:285)nie od zmieniaj(cid:200)cych si(cid:218) czasów, ale powiniene(cid:258) wykona(cid:202) ten test po to, aby dowiedzie(cid:202) si(cid:218), jak nawi(cid:200)zywa(cid:202) trwa(cid:239)(cid:200) wi(cid:218)(cid:283) z innymi lud(cid:283)mi, a tak(cid:285)e jak sprawi(cid:202), aby inni Ci(cid:218) lubili i szanowali. Jedn(cid:200) z najwy(cid:285)ej cenionych przeze mnie podstawowych warto(cid:258)ci jest goto- wo(cid:258)(cid:202) do reagowania i w(cid:239)a(cid:258)nie dlatego, mimo (cid:285)e ksi(cid:200)(cid:285)ka z zasady ma statyczn(cid:200) form(cid:218) kana(cid:239)u komunikacji jednokierunkowej, je(cid:258)li po jej lekturze nasun(cid:200) Ci Poleć książkęKup książkę Wprowadzenie 15 form(cid:218) kana(cid:239)u komunikacji jednokierunkowej, je(cid:258)li po jej lekturze nasun(cid:200) Ci si(cid:218) jakie(cid:258) wnioski lub pojawi(cid:200) si(cid:218) jakie(cid:258) pytania, prosz(cid:218) o kontakt. Je(cid:258)li chcesz krzycze(cid:202) ze z(cid:239)o(cid:258)ci lub przyklasn(cid:200)(cid:202) mi podekscytowany, poniewa(cid:285) zdumia(cid:239)y Ci(cid:218) moje wnioski lub po prostu chcesz przed(cid:239)u(cid:285)y(cid:202) swoje do(cid:258)wiadczenie z ksi(cid:200)(cid:285)k(cid:200) i nawi(cid:200)za(cid:202) dialog z autorem, nie wahaj si(cid:218). Najlepiej skontaktowa(cid:202) si(cid:218) ze mn(cid:200) za po(cid:258)rednictwem Twittera (@DaveKerpen) lub LinkedIn (DaveLinkedIn.com), ale je(cid:258)li wolisz star(cid:200) szko(cid:239)(cid:218), mo(cid:285)esz napisa(cid:202) do mnie na adres: dave@likeable.com. Niezale(cid:285)nie od medium komunikacyjnego obiecuj(cid:218), (cid:285)e odpowiem tak szybko, jak to tylko mo(cid:285)liwe. Oto jest sztuka relacji mi(cid:218)dzyludzkich. Zaczynamy! Poleć książkęKup książkę 16 DOBRE RELACJE — KLUCZ DO SUKCESU Poleć książkęKup książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Dobre relacje — klucz do sukcesu. Jak współcześnie zjednywać sobie ludzi
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: