Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00415 007313 13441105 na godz. na dobę w sumie
Dragon Age: Początek - atlas świata - poradnik do gry - ebook/pdf
Dragon Age: Początek - atlas świata - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 171
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> rpg
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Atlas świata do gry Dragon Age: Początek, skupia się na omówieniu eksplorowanego królestwa. Można w nim znaleźć informacje dotyczące tworzenia postaci, tworzenia pułapek, trucizn, maści i eliksirów, a także dokładne mapy.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Rozwój postaci
-Utworzenie nowej postaci
-Atrybuty
-Umiejętności
-Zaklęcia i talenty
-Specjalizacje wojownika
-Specjalizacje łotrzyka
-Specjalizacje maga
-Mapy świata gry
-Mapa 1 Ferelden
-Mapa 2 Denerim
-Mapa 3 Głębokie Ścieżki
-Mapy lokacji
-Uwagi wstępne
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 53

Informacja o grze

Fantastyczny RPG z widokiem TPP wyprodukowany przez studio BioWare. Po stworzeniu bohatera i zebraniu drużyny wyruszamy w podróż po magicznej krainie Ferelden, pełnej unikalnych postaci, przedmiotów, stworów i lokacji. Gra posiada bogate podłoże fabularne

Gra Dragon Age: Origins, entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS3, Xbox 360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Dragon Age: Początek (Atlas Świata) autor: Jacek „Stranger” Hałas (c) 2009 GRY-OnLine S.A. Producent BioWare Corporation, Wydawca Electronic Arts Inc., Wydawca PL Electronic Arts Polska. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Dragon Age: Początek – Atlas Świata – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3  Rozwój postaci __________________________________________________ 4  Utworzenie nowej postaci ____________________________________________________ 4  Atrybuty ___________________________________________________________________ 7  Umiejętności _______________________________________________________________ 8  Zaklęcia i talenty ____________________________________________________________ 9  Mapy świata gry ________________________________________________ 26  Mapa 1: Ferelden ___________________________________________________________ 26  Mapa 2: Denerim ___________________________________________________________ 27  Mapa 3: Głębokie Ścieżki ____________________________________________________ 28  Mapy lokacji ___________________________________________________ 29  Uwagi wstępne ____________________________________________________________ 29  Pochodzenie 1: Dalijski elf ___________________________________________________ 30  Pochodzenie 2: Krasnolud plebejusz __________________________________________ 33  Pochodzenie 3: Miejski elf ___________________________________________________ 38  Pochodzenie 4: Magin _______________________________________________________ 42  Pochodzenie 5: Człowiek szlachcic ____________________________________________ 47  Pochodzenie 6: Krasnolud szlachcic___________________________________________ 49  Ostagar i Głusza Korcari _____________________________________________________ 54  Lothering _________________________________________________________________ 61  Obóz / Świat gry ___________________________________________________________ 65  Redcliffe __________________________________________________________________ 70  Jezioro Kalenhad ___________________________________________________________ 76  Wieża Kręgu _______________________________________________________________ 78  Las Brecilian _______________________________________________________________ 86  Orzammar _________________________________________________________________ 94  Denerim _________________________________________________________________ 110  Zburzona świątynia ________________________________________________________ 131  Zestawienia __________________________________________________ 135  Handlarze ________________________________________________________________ 135  Plecaki ___________________________________________________________________ 139  Przedstawiciele gildii ______________________________________________________ 140  Rzemiosło – Pułapki _______________________________________________________ 141  Rzemiosło – Trucizny ______________________________________________________ 143  Rzemiosło – Zielarstwo ____________________________________________________ 145  Tomy wiedzy _____________________________________________________________ 147  Towarzysze __________________________________________________ 148  Wstęp ___________________________________________________________________ 148  Polepszanie i pogarszanie relacji ____________________________________________ 149  Lista towarzyszy __________________________________________________________ 150  Prezenty – Informacje wstępne _____________________________________________ 153  Prezenty – Tabelaryczne zestawienie ________________________________________ 154  Inne ________________________________________________________ 157  Bestiariusz _______________________________________________________________ 157  Osiągnięcia (PC i konsole) __________________________________________________ 166  Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Dragon Age: Początek – Atlas Świata – Poradnik GRY-OnLine W dziale z poradnikami w serwisie GRY-OnLine znajduje się również poradnik, który szczegółowo opisuje zadania (questy) występujące w grze. Wprowadzenie Niniejszy atlas świata stanowi uzupełnienie do głównego poradnika do gry Dragon Age: Początek, skupiając się na dokładnym omówieniu eksplorowanego w trakcie zabawy królestwa. Całość podzielona została na pięć rozdziałów: Pierwszy rozdział atlasu skupia się na dwóch zasadniczych kwestiach, a mianowicie na procesie kreacji nowego bohatera oraz na właściwym rozwijaniu zdolności wszystkich członków drużyny. Liczne wskazówki ukazują znaczenie i zastosowanie atrybutów, umiejętności, talentów i zaklęć. Dodatkowo wyjaśniłem w jaki sposób można odblokować ukryte specjalizacje postaci. Drugi rozdział atlasu jest zdecydowanie najbardziej obszerny, oferując kilka ogólnych map świata oraz kilkadziesiąt bardziej szczegółowe mapek poszczególnych lokacji. Na każdej mapie zaznaczyłem między innymi miejsca odnajdywania cennych skarbów, pozycje handlarzy i przedstawicieli gildii, strefy okupowane przez potwory czy obszary, na których dzieje się coś ciekawego. Ponadto do każdego zestawu mapek z tej samej okolicy dołączona została część tekstowa. Trzeci rozdział atlasu zawiera różnorakie zestawienia, udzielając cennych informacji między innymi na temat handlarzy i oferowanych przez nich dóbr czy miejsc odnajdywania magicznych tomów. Dodatkowo w rozdziale tym znajdują się szczegółowe tabele związane z rzemiosłem, a konkretnie z opracowywaniem mikstur, warzeniem trucizn i budowaniem pułapek. Czwarty rozdział atlasu koncentruje się na przedstawieniu dostępnych pomocników i omówieniu zależności rządzących relacjami pomiędzy nimi a głównym bohaterem. Zdecydowanie najwięcej miejsca poświęciłem opisaniu prezentów i pokazaniu miejsc, w których zostały ukryte. Piąty rozdział atlasu omawia rodzaje przeciwników, z którymi należy sobie radzić w trakcie gry, jak również zawiera pełne zestawienie osiągnięć ze wszystkich trzech wersji gry Dragon Age: Początek (przeznaczonej na komputery osobiste i dwóch konsolowych). Jacek „Stranger” Hałas Strona: 3 Dragon Age: Początek – Atlas Świata – Poradnik GRY-OnLine Rozwój postaci U t w o r z e n i e n o w e j p o s t a c i WYBÓR PŁCI GŁÓWNEGO BOHATERA Decyzja odnośnie wyboru płci głównego bohatera nie wpłynie w żaden sposób na jego lub jej współczynniki. Różnic należy się natomiast spodziewać w: - sposobie rozwiązywania questów – w niektórych przypadkach pożądany rezultat łatwiej będzie osiągnąć mężczyźnie, a w innych kobiecie - relacjach z poszczególnymi członkami drużyny, zwłaszcza jeśli chodzi o temat romansowania z poszczególnymi towarzyszami - przebiegu niektórych początkowych opowieści – największe różnice dotyczą historii miejskiego elfa, gdyż grając jako mężczyzna rusza się na ratunek, a grając jako kobieta należy wydostać się z niewoli WYBÓR RASY I KLASY POSTACI Cechy poszczególnych ras omówione zostały w poniższej tabeli. Rasa Dostępne klasy Dostępne pochodzenia Premie Uwagi Człowiek wojownik Człowiek szlachcic +1 do siły Najbardziej wszechstronna ze Magin +1 do zręczności mag łotrzyk Elf wojownik mag łotrzyk wojownik łotrzyk Krasnolud Dalijski elf Miejski elf Magin Krasnolud plebejusz Krasnolud szlachcic +1 do magii +1 do sprytu +2 do siły woli +2 do magii wszystkich ras, choć dostępne są jedynie dwie początkowe historie. Duży wybór historii początkowych, ale z drugiej strony premie do głównych statystyk postaci dotyczą jedynie dwóch atrybutów. +1 do siły Świetne premie do atrybutów, +1 do zręczności +2 do kondycji 10 szansy na odparcie magii aczkolwiek wybór ograniczony tylko do dwóch wersji pochodzenia i do dwóch klas postaci (krasnoludy nie mogą nabywać magicznych zdolności). Strona: 4 Dragon Age: Początek – Atlas Świata – Poradnik GRY-OnLine Informacje na temat poszczególnych klas postaci zawarte zostały w poniższej tabeli. Klasa postaci Dostępna dla ras Wojownik Mag Łotrzyk człowiek elf krasnolud człowiek krasnolud człowiek elf krasnolud Premie +4 do siły +3 do zręczności +3 do kondycji +5 do magii +4 do siły woli +1 do sprytu +4 do zręczności +2 do siły woli +4 do sprytu Dostępne specjalizacje berserker czempion łupieżca templariusz mag krwi mistyczny wojownik uzdrowiciel dusz zmiennokształtny bard łowca skrytobójca szampierz W poniższej tabeli odnajdziesz informacje na temat początkowych wartości atrybutów w zależności od wybranej rasy i klasy postaci. Więcej informacji na temat tych współczynników odnajdziesz w dalszej części atlasu. Legenda do tabeli: SI – siła, ZR – zręczność, SW – siła woli, MA – magia, SP – spryt, KO – kondycja. Zielonym kolorem oznaczone zostały najwyższe wartości poszczególnych atrybutów w danej klasie, a kolorem czerwonym – najniższe. Rasa postaci Klasa postaci Człowiek Elf Krasnolud Człowiek Elf Człowiek Elf Krasnolud Łotrzyk Łotrzyk Łotrzyk Mag Mag Wojownik Wojownik Wojownik SI 11 10 11 11 10 15 14 15 ZR 15 14 15 11 10 14 13 14 SW MA 12 14 12 14 16 10 12 10 11 12 10 16 17 11 12 10 SP 15 14 14 12 11 11 10 10 KO 10 10 12 10 10 13 13 15 Sugestie: Wybór klasy wojownika zapewnia w miarę bezstresową rozgrywkę, ale z drugiej strony przepadnie wiele okazji do wykorzystania unikalnych talentów łotrzyka. Na szczęście nie musisz całkowicie zapominać o możliwościach tamtej klasy, bo już w początkowych godzinach rozgrywki do drużyny dołączą przedstawiciele dwóch innych typów. Jeśli zdecydujesz się na tę właśnie klasę to radziłbym grać krasnoludem, głównie z uwagi na wysoką początkową wartość współczynnika kondycji, którą dodatkowo można poprawić przed rozpoczęciem rozgrywki. Mój zdecydowany faworyt jeśli chodzi o klasę postaci to łotrzyk. Należy się oczywiście liczyć z tym, że w trakcie walk będziesz musiał w większym stopniu polegać na swoich pomocnikach, ale z drugiej strony będziesz mógł w większym stopniu wykorzystywać unikalne zdolności przedstawicieli tej klasy. W szczególności mam tu na myśli włamywanie się do skrzyń, z czego warto będzie korzystać już od początkowych minut gry. Jeśli zdecydujesz się na tę właśnie klasę to radziłbym zagrać człowiekiem. Strona: 5 Dragon Age: Początek – Atlas Świata – Poradnik GRY-OnLine Jeśli zaś chodzi o maga, klasę tę polecam jedynie bardziej doświadczonym graczom, gdyż w większym stopniu niż w dwóch pozostałych przypadkach należy dbać o prawidłowy rozwój głównego bohatera. Musiałbyś starannie dobierać kolejne zaklęcia, tak by z jednej strony dysponować czarami ochronnymi, a z drugiej nie stać się zupełnie bezbronnym uczestnikiem kolejnych potyczek. Jeśli zdecydujesz się na tę właśnie klasę to radziłbym zagrać elfem, a to dlatego, że już na starcie najważniejsze atrybuty tej klasy (siła woli i magia) będą znajdowały się na wyższym poziomie. WYBÓR POCHODZENIA GŁÓWNEGO BOHATERA W moim przekonaniu najwięcej uwagi powinieneś poświęcić wybraniu właściwej rasy i klasy postaci, tak by dopasować postać do preferowanego stylu rozgrywki. Decyzję odnośnie pochodzenia zostaw sobie na sam koniec i wybór ten postaraj się uzależnić od podjętych wcześniej decyzji. Więcej informacji na temat treści i sposobu ukończenia każdej z początkowych opowieści odnajdziesz w głównym poradniku. Poniższa tabela zawiera podstawowe informacje na temat każdej z sześciu wersji prologu. Nazwa pochodzenia Wymagania klasowe Orientacyjny czas gry Uwagi Człowiek szlachcic Człowiek wojownik Człowiek łotrzyk 1,5 godziny Opowieść ta w początkowej fazie zabawy Dalijski elf Elf wojownik Elf łotrzyk godzina Krasnolud plebejusz Krasnolud wojownik Krasnolud łotrzyk 2 godziny Jedna z prostszych do ukończenia historii, obfituje w wiele rozmów i łatwych questów. Druga część prologu to już zdecydowanie więcej walk, ale generalnie całość w dobry sposób pozwala zapoznać się z podstawami gry. Zdecydowanie najkrótsza historia ze wszystkich i na dodatek jedna z prostszych. Przez cały czas towarzyszy Ci elf, odwiedzane lokacje są małe, a po drodze wpadniesz na tylko jednego magicznego przeciwnika. głównie dlatego, że zakłada walkę wyłącznie z innymi krasnoludami, a nie z mrocznymi pomiotami. Na dodatkowe profity może liczyć łotrzyk, bo do zbadania jest dużo zamkniętych skrzyń. Wybranie tej opowieści wpłynie przede wszystkim na jeden z głównych questów związanych z Orzammarem w dalszej części gry. Jest ono też dłuższe i trudniejsze od historii opowiadającej losy plebejusza z Kurzowiska. Jedno z najdłuższych wprowadzeń do gry i zarazem jedno z trudniejszych. Zaletą tej opowieści jest możliwość zdobycia cennych punktów doświadczenia i przedmiotów już we wczesnym stadium rozgrywki. Krasnolud szlachcic Krasnolud wojownik Krasnolud łotrzyk 2,5 godziny Magin Człowiek mag Elf mag 2,5 godziny Miejski elf Elf wojownik Elf łotrzyk 2 godziny Jedna z ciekawszych opowieści. Jej ukończenie nie powinno Ci sprawić dużych kłopotów, gdyż pewnego przygotowania wymagają jedynie dwie ostatnie walki. Ciekawostką jest odmienny przebieg opowieści w zależności od wybranej płci. Strona: 6 Dragon Age: Początek – Atlas Świata – Poradnik GRY-OnLine A t r y b u t y Drobna uwaga – poniższe wskazówki dotyczą zarówno procesu tworzenia postaci, jak i zarządzania otrzymywanymi punktami rozwoju przy awansach na wyższe poziomy doświadczenia. PORADY DLA KLASY WOJOWNIKA Najwięcej punktów warto przeznaczać na rozwój siły i kondycji. Inwestowanie kolejnych punktów w siłę korzystnie wpłynie na wielkość zadawanych przeciwnikom obrażeń oraz na celność uderzeń, co jest oczywiście równie ważną kwestią. Nie zapominaj też, że rozwinięcie siły do poziomu 30, a nawet 40 punktów jest jednym z wymogów jeśli chodzi o używanie najpotężniejszych broni oraz zbroi. Na drugim miejscu postawiłbym kondycję, dzięki czemu nie będziesz musiał zbyt często prosić magów o leczenie czy korzystać z odpowiednich fiolek. Współczynnik ten warto rozwijać zwłaszcza w początkowej fazie gry. Nieco mniej punktów przeznaczaj na rozwój zręczności, pomocnej między innymi w zwiększeniu szans na wykonywanie poprawnych uników. Jeszcze mniej wydawaj na rozwój atrybutu sprytu, a konkretnie tylko tyle żeby móc odblokować pożądane umiejętności. W minimalnym stopniu proponuję rozwijać siłę woli, a całkowicie pomijać magię. PORADY DLA KLASY ŁOTRZYKA Najwięcej punktów warto przeznaczać na rozwój sprytu i zręczności. Inwestowanie punktów w spryt pomoże Ci przede wszystkim w odblokowywaniu kolejnych rodzajów ataków, z których będziesz mógł następnie korzystać. Nie warto tu początkowo oszczędzać i w miarę możliwości jak najszybciej przekroczyć barierę 20 punktów. Jeśli zaś chodzi o zręczność, rozwijanie wartości tego atrybutu okaże się kluczowe jeśli podejmiesz decyzję o korzystaniu z łuku lub kuszy, choć nawet jeśli pozostaniesz przy broni białej to i tak nie powinieneś pomijać tego współczynnika. Nieco mniej punktów przeznaczaj na rozwój siły. Parametru tego nie wolno całkowicie zignorować, bo nie tylko będzie on wpływał na wielkość zadawanych przez Ciebie obrażeń w walce wręcz, ale umożliwi Ci też korzystanie z lepszych pancerzy. Podobnie ma się kwestia z kondycją, zwłaszcza jeśli rzadko będziesz chciał używać broni dystansowych. W minimalnym stopniu proponuję rozwijać siłę woli, a całkowicie pomijać magię. PORADY DLA KLASY MAGA Najwięcej punktów warto przeznaczać na rozwój magii i siły woli. W przypadku magii głównym dążeniem jest zwiększenie mocy rzucanych zaklęć, co ma oczywiście niebywałe znaczenie na polu bitwy. Stopniowe inwestowanie punktów w siłę woli pozwoli Ci z kolei zwiększyć pulę dostępnych punktów many, tak żebyś nie musiał zbyt często regenerować jej stanu z pomocą różnorakich fiolek. Jest to szczególnie ważne w początkowej fazie gry oraz w przypadku zabawy na normalnym lub wysokim poziomie trudności. Oba ta parametry warto rozwijać w miarę równomiernie i inwestować w nie więcej punktów od pozostałych współczynników. Zdecydowanie mniej punktów przeznaczaj na rozwój sprytu oraz zręczności. W tym drugim przypadku dodatkowym atutem jest zwiększanie szansy na stosowanie skutecznych uników. Najmniej punktów radzę wydawać na rozwój kondycji i siły. Dobrze prowadzony mag powinien unikać kontaktu z wrogiem. W trakcie całej kampanii przeznaczenie 10 punktów na kondycję to maksimum. W przypadku siły przeznaczaj tylko tyle punktów ile potrzeba Ci do założenia jakoś odrobinę lepszego pancerza. Nie zapominaj przy tym o współczynniku zmęczenia, tak by go przez przypadek zbytnio nie zwiększyć. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Dragon Age: Początek - atlas świata - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: