Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00180 007386 13281896 na godz. na dobę w sumie
Ekspresowy kurs dla średnio zaawansowanych. Angielski - ebook/pdf
Ekspresowy kurs dla średnio zaawansowanych. Angielski - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 204
Wydawca: LektorKlett Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7429-296-2 Rok wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> nauka języków obcych
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Kontynuacja serii kursu ekspresowego na poziomie średnio zaawansowanym.

Kurs dla osób znających podstawy języka angielskiego, chcących opanować go na poziomie średnio zaawansowanym:

Dzięki kursowi:

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Witamy w świecie języka angielskiego! Czy chcesz udoskonalić swoją znajomość języka angielskiego, ucząc się szybko i z przyjemnością? Masz już za sobą poznawanie podstaw języka z „Ekspresowym kursem dla początkujących PONS” i chcesz poszerzyć swoją wiedzę? Doskonale! Nasz kurs, dzięki ciekawym dialogom i tekstom, pomoże ci wzbogacić słownictwo i udoskonalić rozumienie ze słuchu. Różnorodne ćwiczenia umożliwią ci utrwalenie zdobytej wiedzy, przećwiczenie gramatyki i poznanego słownictwa. Zdobędziesz także wiele ciekawych informacji o kulturze, tradycjach i współczesnym życiu w krajach angielskojęzycznych. Zamieszczony na końcu książki test pomoże ci sprawdzić nowe umiejętności. Jak zbudowany jest kurs? „Podręcznik“ Książka składa się z  rozdziałów. Każdy rozdział zawiera 4 lekcje i powtórkę. Lekcja zbudowana jest z 4 części:  Na początek Tutaj zapoznasz się z treścią lekcji.  Dla ucha Tutaj posłuchasz dialogu i spróbu- jesz zrozumieć go ze słuchu. Nie mając treści dialogu przed oczami, lepiej wychwycisz brzmienie języka, jego akcent i intonację. Dlatego też teksty dialogów wraz z ich tłumaczeniem zamieszczone są nie w treści lekcji, a w „Materiałach dodatkowych”. Wstęp  Ćwiczenia Tutaj utrwalisz i udoskonalisz poz- nane słownictwo oraz gramatykę i przećwiczysz ich zastosowanie w codziennych, życiowych sytuacjach.  Na koniec Tutaj znajdziesz ciekawe infoma- cje, ćwiczenia oraz interesujące teksty w języku angielskim. Czytając teksty po raz pierwszy, staraj się skoncentrować na ich ogólnej tematyce. Nie martw się, jeżeli nie znasz niektórych wyrazów lub zwrotów! Wiele znaczeń z całą pewnością wywnioskujesz z kontekstu. W dokładnym zrozumieniu pomogą ci tłuma- czenia tekstów zamieszczone w „Materiałach dodatkowych”. Powtórka również zbudowana jest z 4 części:  Komunikacja Tutaj sprawdzisz, czy potrafisz już użyć języka angielskiego w sytu- acjach komunikacyjnych poznanych w czterech poprzednich lekcjach.  Gramatyka Tutaj powtórzysz najważniejsze wiadomości gramatyczne.  Słownictwo Tutaj powtórzysz poznane do tej pory słownictwo.  Wymowa Tutaj udoskonalisz i intensywnie przećwiczysz swoją wymowę. Listwa zamieszczona u góry strony będzie cię informować, w której części lekcji lub powtórki obecnie się znajdujesz. Na początek Dla ucha Ćwiczenia Na koniec Komunikacja Gramatyka Słownictwo Wymowa three  Wstęp Ćwiczenia Ćwiczenia w obrębie każdej lekcji mają ciągłą numerację. Ułatwi ci to organizację pracy i pozwoli szybko odszukać rozwiązania zadań zamieszczone w „Materiałach dodatkowych” (Rozwiązania). Przy każdym ćwiczeniu znajdują się różne symbole: Rozwiązania Tutaj możesz sprawdzić, czy poprawnie wykonałeś ćwiczenia. Znajdziesz tu również tłumaczenia wszystkich tekstów, które pojawiają się w Podręczniku w języku angielskim. Słowniczek Tutaj znajdziesz zestawione w porządku alfabety- cznym użyte w kursie wyrazy z tłumaczeniami na język polski. Pakiet obejmuje: • 2 książki: „Podręcznik” oraz „Materiały doda- tkowe” • 1 płytę CD z wszystkimi dialogami i tekstami • 1 płytę CD z materiałem powtórkowym, której możesz używać np. w podróży lub na spacerze. Zawiera ona wszystkie dialogi oraz wybrane zdania utrwalające, które pomogą ci ćwiczyć poznany materiał w dowolnej chwili. Możesz także zapisać cały materiał nagraniowy w formacie MP, używając w tym celu odpowiedniego oprogramowania (np. iTunes). Dokładne informacje dotyczące przekształcania danych z formatu CD-audio do formatu MP znajdziesz w opcji Pomoc odpowiedniego programu. Życzymy przyjemnej i owocnej nauki! TR. 12 Ten symbol informuje, że wykonując ćwiczenie musisz skorzystać z płyty CD. Cyfra oznacza numer ścieżki na płycie. Dobrze wiedzieć: Na pożegnanie można powiedzieć: Till then! Na razie! Until tomorrow! Do jutra! Till Friday! Do piątku! Tutaj znajdziesz cieka- we i pożyteczne infor- macje na temat języka angielskiego oraz jego odmian w krajach angielskojęzycznych.  § 4 Czasowniki modalne Ten znak pokazuje, w którym paragrafie w „Materiałach dodatkowych” znajdziesz posze- rzone informacje na temat danego zagadnienia gramatycznego. „Materiały dodatkowe“ Książka zawiera następujące części: Gramatyka Masz ochotę powtórzyć jakieś zagadnienie gramatyczne? Tutaj znajdziesz poszerzone wyjaśnienia najważniejszych problemów grama- tycznych, które pojawiły się w podręczniku. Transkrypcje Tutaj znajdziesz teksty nagranych na płycie ćwiczeń ze słuchu oraz dialogów. Obok każdego dialogu zamieściliśmy jego tłumaczenie na język polski. 4 four 7 15 23 31 1 Słownictwo: Czas wolny i hobby Komunikacja: Opis ludzi Gramatyka: used to – Forma Gerund – Przymiotniki dwuczłonowe Między kulturami: In a pub Historyjka: Szczęśliwe spotkanie 2 Słownictwo: Środki komunikacji – W podróży Komunikacja: Rozmowa o obowiązkach Gramatyka: Czasowniki modalne – Present Continuous – Czasowniki frazowe Między kulturami: Travelling by train Ciąg dalszy historii: Co robimy dalej? 3 Słownictwo: Natura i krajobraz – Pogoda i klimat Komunikacja: Rozmowy o pogodzie Gramatyka: Rodzajnik określony – Rodzajnik nieokreślony – Przyimki Wymowa: Głoska u Między kulturami: Canadian Climate Ciąg dalszy historii: Przygody 4 Słownictwo: Przymiotniki opisujące uczucie Komunikacja: Zgoda i odmowa – Wyrażanie uczuć Gramatyka: Przyimki – Budowa pytań – Question tags Wymowa: Substantive Między kulturami: How are you? Ciąg dalszy historii: Dalsze przygody Spis treści 39 Powtórka 1 Słownictwo: Klimat i pogoda – Środki komuni- kacji – Czas wolny i hobby Komunikacja: Prognoza pogody – Zgoda i odmowa Gramatyka: Przyimki – Question tags – Phrasal verbs – Formy skrócone ’s – Zdania względne – Present Continuous – Czasowniki modalne Wymowa: Głoska u 47 5 Słownictwo: Jedzenie i picie Komunikacja: W restauracji Gramatyka: Imiesłów bierny – Strona bierna Wymowa: Końcówka -ed Między kulturami: Restaurants in North America Ciąg dalszy historii: Rzut oka na menu 55 6 Słownictwo: Części ciała – Opisy drogi Komunikacja: Zdolności – Pytania o drogę – Rozmowa o urazach Gramatyka: Tryb rozkazujący – Czasownik modal- ny can Między kulturami: Expressions and sayings Ciąg dalszy historii: Czy jesteś ranny? 63 7 Słownictwo: Określanie czasu Komunikacja: Prawdopodobieństwo zdarzeń Gramatyka: Zdania warunkowe – Przyimki – Czasowniki modalne Między kulturami: Emergencies – what’s to be done? Ciąg dalszy historii: Gdzie jest Dawid? five  Spis treści 8 Słownictwo: Zdrowie Komunikacja: Przyczyna i skutek Gramatyka: Simple Past – Past Continuous Między kulturami: The healthcare system Wymowa: Ogólne zasady Ciąg dalszy historii: Jak to się stało? 71 103 11 Słownictwo: Życiorys – Zwroty z get Komunikacja: Opowiadamy o sobie Gramatyka: Present Perfect – Present Perfect Continuous – Przysłówki czasu Między kulturami: Schools and universities Ciąg dalszy historii: No, opowiedz! 79 Powtórka 2 Słownictwo: Części ciała – Jedzenie i picie – Zdrowie Komunikacja: Prawdopodobieństwo zdarzeń – W restauracji – Opis zdarzenia Gramatyka: Strona bierna – Zdania warunkowe – Przymiotniki i przysłówki – Past Continuous Wymowa: Formy skrócone – Odgrywanie ról 111 12 Słownictwo: Pieniądze Komunikacja: Zarzuty – Ubolewanie Gramatyka: Zdania warunkowe – Zaimki dopełnienia Między kulturami: Notes and coins Ciąg dalszy historii: Czy możesz mi pożyczyć pieniądze? 9 Słownictwo: Zabytki i atrakcje turystyczne – Godziny otwarcia Komunikacja: Opisywanie miejsca Gramatyka: Zaimki zwrotne – Przyimki czasu – Simple Present Wymowa: v oraz f Między kulturami: Hours of trading Ciąg dalszy historii: W Biurze Informacji Turystycznej 87 119 Powtórka 3 Słownictwo: Urządzanie wnętrz – Zabytki Komunikacja: Życiorys – Rozmowa o cenach – Opis mieszkania Gramatyka: Present Perfect – Mowa niezależna – Zaimki zwrotne Test 127 95 10 Słownictwo: Urządzanie wnętrz Komunikacja: Opisywanie miejsca – Dolegliwości Gramatyka: Mowa niezależna – Past Perfect Między kulturami: Living in North America Ciąg dalszy historii: Relaks w Górach Skalistych 6 six  Na początek Dla ucha Ćwiczenia Na koniec 1 1 Istnieje wiele różnych sposobów spędzania wolnego czasu. Przeczytaj po- dane niżej nazwy sportów w języku angielskim, a następnie przyporządkuj je do obrazków, wpisując pod każdym z nich właściwą literę. 1. . 2. 6. . 7. 4. 8. Dobrze wiedzieć: Kiedy chcesz powie- dzieć, że zacząłeś się czymś interesować lub uprawiać jakiś sport, użyj czasownika take up (zająć się/zacząć się czymś interesować). Jeśli porzuciłeś swoje zainteresowania, możesz to wyrazić za pomocą czasownika give up (zaprzestać/ porzucić): I took up sailing when I was twelve, but I gave it up last year. a. sailing b. windsurfing c. cycling d. skiing e. hiking f. snowboarding g. rock climbing h. inline-skating 2 Oto lista kilku zwrotów, za pomocą których można kogoś opisać. Przyporządkuj angielskim wyrażeniom ich polskie tłumaczenia. 1. quite tall and slim a. broda i wąsy 2. medium height and build b. falowane włosy . short and fat 4. very muscular . straight hair 6. wavy hair 7. curly hair 8. pale skin 9. dark skin c. bardzo umięśniony d. ciemna cera e. dość wysoki i szczupły f. blada cera g. proste włosy h. średniego wzrostu i budowy i. niski i gruby 10. a beard and a moustache j. kręcone włosy seven 7 1 Na początek  Dla ucha Ćwiczenia Na koniec 3 TR. 1 Czas poznać bohaterów naszej opowieści. Oto Andrew O’Neal, David Kim oraz Erin Baxter. Andrew jest dyrektorem ds. marketingu, David – projektantem stron internetowych. Obaj mieszkają w Toronto. Erin jest dziennikarką i pochodzi z Londynu. Przyjaźnią się ze sobą od lat. Teraz spotykają się w niewielkiej res- tauracji w Toronto. Posłuchaj, równocześnie czytając, o czym rozmawiają pod- czas spotkania. Jeśli masz trudności ze zrozumieniem wy- powiedzi, w „Materia- łach dodatko-wych” znajdziesz teksty wszystkich dialogów pojawiających się w tej książce wraz z ich pols- kimi tłumaczeniami. Erin: I’m so happy to see you both again. I can’t believe it has already been two years since I was here last. David, you look the same, but Andrew, you seem taller; Have you grown? David: Andrew: Well, I was always quite tall, but I’ve put on a little weight since I started taking cooking lessons. I used to be skinny, remember? Now I’m more of a man. Erin, you look different, too. You used to have short, straight hair, but now it’s long and wavy. Anyway, tell us what brings you to Toronto. Well, I’m on an eight-month exchange program with a Toronto newspaper. A Canadian journalist went over to our office in Lon- don, and I came over here. My boss here is really nice and easy- going. Erin: Andrew: Hey, that sounds cool. So, what do you plan to do while you’re Erin: here? Well, as you guys know, I love travelling, and I enjoy spending time in the outdoors, so I want to do some skiing this winter and I’d like to go cycling and sailing in the summer. Do you guys have any plans? Andrew: Well, I haven’t had a real holiday for almost two years. David, David: Erin: what about you? A holiday! It’s been a long time. You’re right! – I need to take a vacation. Great! I think I have the answer. I’ve always wanted to see more of Canada. What do you think about going on a trip together somewhere in Canada? Maybe just for a week? Andrew: Oh yeah… I could imagine going to Montreal or out East to Nova Scotia or…! … or up north to the Northwest Territories or out to see the Rocky Mountains…! Okay let’s put our heads together! Erin: 8 eight Na początek  Dla ucha Ćwiczenia Na koniec 1 4 TR. 2 Posłuchaj nagrania i uzupełnij zdania, wpisując brakujący wyraz. Następnie przeczytaj na głos wszystkie zdania i porównaj swoją wymowę z wymową nagraną na CD. 1. I’m __________ glad to see you again! 2. Last month I started taking __________ lessons.  My friends are really nice and __________. 4. I used to be very __________. . I __________ spending time in the outdoors. 6. I want to do some rock-climbing in the __________. 7. What do you __________ about going on a holiday together? 8. I could imagine going to see the __________. 5 TR. 1 Wysłuchaj ponownie całego dialogu i spróbuj wykonać ćwiczenie, zaznaczając prawidłową odpowiedź. Jeśli masz problem z wyborem odpo- wiedzi, możesz dla ułatwienia przeczytać polskie tłumaczenie w „Materiałach dodatkowych”. 1. Andrew…  a. has put on some weight.  b. is now skinnier than before.  c. has become fat. 2. Andrew  a. used to be shorter.  b. was always that tall.  c. has grown. 4. Erin  a. hasn’t changed much.  b. now has short hair.  c. has longer hair now. 6. Andrew  a. thinks he’s skinny.  b. doesn’t feel like a man.  c. is muscular. . Erin says that David  a. looks different.  b. looks the same.  c. is good looking. . Erin’s hair  a. used to be straight.  b. used to be curly.  c. is now straight. 7. Erin’s new boss in Toronto is  a. unfriendly.  b. nice but formal.  c. nice and relaxed. nine 9 1 Na początek Dla ucha  Ćwiczenia Na koniec  § 1 Forma Gerund Uwaga! Nie należy mylić formy Gerund (rzeczownik) z czasem Present Continuous (czasow- nik). They’re playing tennis. (Present Continuous) They love playing tennis. (Gerund) 6 Gerund jest to forma rzeczownikowa, którą tworzymy przez dodanie końcówki -ing do bezokolicznika czasownika. Oznacza ona najczęściej nazwę jakiejś czynności (np. wait – czekać, waiting – czekanie) i używana jest w języku angielskim po określonych czasownikach, przyimkach oraz zwrotach idiomatycznych. Poniższe zdania ilustrują kilka możliwych zastosowań formy Gerund. Uzupełnij podane zdania, wybierając odpowiedni czasownik i dodając do niego końcówkę -ing. Zwróć uwagę na poprawną pisownię! exercise, visit, cycle, play, drive, help. 1. Many people in Canada enjoy _______________ ice hockey in winter. 2. People in London often hate _________________ because there is so much traffic. . Visitors to Toronto love _________________ the CNN Tower. 4. Most Canadians could not imagine _________________ to work; the distance is too great. . You can stay fit by _________________. 6. Most children hate _________________ with the housework.  § 2 Forma used to 7 Formy used to (mieć w zwyczaju) używamy, mówiąc o stanach, które trwały przez jakiś czas w przeszłości, zanim uległy zmianie lub też o czynnościach wykonywanych regularnie w przeszłości, które obecnie nie są kontynuowane. Erin used to have short, straight hair. Erin miała kiedyś krótkie, proste włosy. Now her hair is long and wavy. Teraz ma długie, falowane włosy. Zaprzeczeniem formy used to jest didn’t use to. Zwróć uwagę, iż forma przecząca nie posiada końcówki d. 10 ten Na początek Dla ucha  Ćwiczenia Na koniec 1 8 Oto krótki wycinek z życia Davida. Uzupełnij zdania, używając czasownika podanego w nawiasie oraz poprzedzając go formą used to lub didn’t use to. 1. David (be) _____________ a computer programmer, now he is a web- designer. 2. He (own) _____________ a car, but now he drives to work every day. . When he was a student he (play) ________________ squash, but he doesn’t now. 4. David (go) ______________ jogging every day until he hurt his knee. . He (have) ______________ a small black-and-white TV. Now he has a big-screen TV. 6. As a child he (like) ________________ eating broccoli, but now he loves it. 9 TR. 3 Posłuchaj dialogu, równocześnie go czytając. Następnie wróć do początku nagrania i posłuchaj jeszcze raz. Tym razem w trakcie nagranych pauz spró- buj odegrać rolę Erin, wypowiadając na głos jej kwestie. TR. 4 Erin: You really do look like you need a holiday, David! David: I think you’re right – work has Erin: been very stressful. Well, I think it would be fun if the three of us took a trip toge- ther, don’t you? David: Yeah, I liked your idea of going out West to see the Rocky Mountains. Well, I thought we could do so- mething exciting together! Erin: I wouldn’t mind going skiing. David: I would like to do some sightseeing in Vancouver. And you? Erin: David: I could also imagine going out for Japanese food. Erin: Oh yeah, I love sushi! eleven 11 1 Na początek Dla ucha  Ćwiczenia Na koniec Dobrze wiedzieć: Przymiotniki beautiful oraz pretty używane są głównie w odniesieniu do kobiet i dziewczy- nek. Do opisu mężczyzn i chłopców bardziej odpowiedni jest przy- miotnik handsome. Natomiast określenie good-looking może być stosowane wobec przedstawicieli obu płci. Dobrze wiedzieć: Czasowniki do oraz make bardzo często służą do opisu hobby lub zainteresowań związanych z twórczym działaniem. Erin makes her own clothes. Erin szyje swoje własne ubrania. David does some pain- ting in his spare time. David maluje w wolnym czasie. Kiedy używać do, a kie- dy make? Tego nauczysz się stopniowo (patrz str. 21). 10 W języku angielskim spotykamy wiele przymiotników dwuczłonowych, z których większość piszemy z myślnikiem. Spróbuj połączyć ze sobą pasujące elementy. 1. a well- 2. a short- . a long- 4. a left- . an easy- 6. a 10-year- 7. a part- 8. a good- 9. a brand- 10. a one- a. time worker b. looking man c. going person d. known artist e. legged model f. new jacket g. haired child h. handed student i. old boy j. income family 11 W języku angielskim istnieje wiele czasowników służących do opisu różnych form spędzania wolnego czasu. Mówimy na przykład: play (grać) go cards (w karty) chess (w szachy) the guitar (na gitarze) jogging (biegać) sailing (żeglować) cycling (jeździć na rowerze) collect (zbierać) stamps (znaczki pocztowe) coins (monety) antiques (antyki) W przypadku czynności wyrażonych za pomocą czasownika z końcówką -ing możemy również użyć czasownika do, poprzedzając go określeniami typu a bit of, a lot of lub some: I often do a bit of rock climbing in the summer. Latem często się trochę wspinam. We do a lot of skiing in the winter. Zimą dużo jeździmy na nartach. 12 twelve Na początek Dla ucha  Ćwiczenia Na koniec 1 12 Przyporządkuj wyrazy podane w ramce do jednej z trzech kategorii w zależności od czasownika, z jakim się one łączą. people play … people go … p e o p l e c o l l e c t … the drums – CDs – card games – windsurfing – board games – the piano hiking – antiques – skiing – porcelain – books – jogging 13 Uzupełnij zdania odpowiednim czasownikiem. 1. Erin often _________ sailing in the summer. 2. In the winter she _________ some skiing. . David enjoys _________ table tennis. 4. Andrew’s grandfather _________ old clocks. . David doesn’t _________ jogging anymore. 6. Erin’s father _________ hunting in England. 7. David’s sister designs and _________ her own clothes. 8. Andrew _________ a bit of photography in his spare time. thirteen 1
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Ekspresowy kurs dla średnio zaawansowanych. Angielski
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: