Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00116 006989 11257846 na godz. na dobę w sumie
Employer Branding - ebook/pdf
Employer Branding - ebook/pdf
Autor: , , Liczba stron:
Wydawca: Wolters Kluwer Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-264-4293-3 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> biznes >> zarządzanie i marketing
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).
Nie ma wątpliwości, że spójne i konsekwentne działania employer brandigowe przyczyniają się do budowania przewagi rynkowej, umacniania marki, w konsekwencji - pozyskanie talentów staje się dużo łatwiejsze. Coraz więcej firm decyduje się na wpisanie budowy wizerunku w strategię firmy.
E-book w przystępny sposób przybliża ideę budowania wizerunku firmy, zwraca uwagę na szanse oraz zagrożenia związane z wprowadzeniem strategii employer brandingu. Studium przypadku firmy Imperial Tobacco Polska udowadnia, że możliwe jest budowanie wizerunku pracodawcy poprzez edukację środowisk studenckich, a więc potencjalnych przyszłych pracowników. Publikację zamyka wzór dokumentu strategii personalnej nastawionej na employer branding, wzbogacony o szczegółowe wytyczne dla działań związanych z budowaniem marki pracodawcy.

Adresaci:
E-book przeznaczony jest dla osób pasjonujących się tematyką employer brandingu. W szczególności publikację polecamy specjalistom ds. budowania wizerunku, marketingowcom oraz osobom pracującym w działach personalnych, które są odpowiedzialne za działania związane z budową wizerunku pracodawcy.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

E-PORADNIK EMPLOYER BRANDING Autorzy Części I i IV: Małgorzata Rzewuska Część II: Milena Daria Majewska Część III: Paweł Berłowski, Mariusz Woźniak (Wsp.) Część V: Jarosław Marciniak Redaktor merytoryczny Sabina W. Siwy Ta książka jest wspólnym dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, byś przestrzegał przysługujących im praw. Książkę możesz udostępnić osobom bliskim lub osobiście znanym, ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A jeśli musisz skopiować część, rób to jedynie na użytek osobisty. Szanujmy prawo i cudzą własność. Więcej na www.legalnakultura.pl Polska Izba Książki © Copyright by Wolters Kluwer Polska SA, 2013 ISBN (e-book PDF): 978-83-264-4293-3 Wydane przez: Wolters Kluwer Polska SA 01-231 Warszawa, ul. Płocka 5a tel. 22 535 82 00, fax 22 535 81 35 e-mail: ksiazki@wolterskluwer.pl www.wolterskluwer.pl księgarnia internetowa www.profinfo.pl SPIS TREŚCI Definicje ....................................................................................................... Część I Budowanie świadomości marki pracodawcy - czy warto być najlepszym pracodawcą? ........................................................................... 9 Wprowadzenie .......................................................................................... 9 Wewnętrzny i zewnętrzny employer branding ......................................... 10 Plusy bycia najlepszym ............................................................................. 11 Program edukacyjny ZainSTALuj się w ArcelorMittal Poland S.A. .... 13 5 Część II Employer branding w Polsce - początki i szanse ..................................... 15 Employer branding w Polsce .................................................................... 15 Po co polskim firmom employer branding? .............................................. 16 Czego nie wiemy? ..................................................................................... 17 Dla kogo employer branding? ................................................................... 18 Do każdego inaczej ................................................................................... 19 Podsumowanie .......................................................................................... 21 Część III Budowanie wizerunku zewnętrznego rozpoczyna się wewnątrz firmy - studium przypadku Volvo Polska ............................................................. 22 O firmie ..................................................................................................... 22 Identyfikacja adresatów działań. Sposób przekazu informacji ................. 23 Budowanie wizerunku zaczyna się wewnątrz firmy ................................. 23 Najważniejsze wartości – wybrane przez pracowników .......................... 24 Film jako nośnik wartości ......................................................................... 25 Bogata oferta Volvo dla pracowników ..................................................... 25 Działalność społeczna jako czynnik ważny z punktu widzenia pracownika ................................................................................................ 27 Promocja zdrowego stylu życia ................................................................ 28 Wyciąganie wniosków i ciągły rozwój. Plan na przyszłość ..................... 29 To po prostu skutkuje ............................................................................... 30 4 SPIS TREŚCI Część IV Budowa marki pracodawcy poprzez system edukacji dla środowisk studenckich w Imperial Tobacco Polska .................................................. 32 Wprowadzenie .......................................................................................... 32 Spojrzenie w przyszłość ............................................................................ 33 Różne metody zaspokajania potrzeb ......................................................... 34 Sprofilowane programy ............................................................................ 36 Program stażowy Challenging Path ................................................... 36 Program stażowy Imperial Way to Start ............................................ 37 Program stypendialny Akademicki Partner Biznesu ......................... 38 Proces rekrutacji ........................................................................................ 38 Od wdrożenia po informację zwrotną ....................................................... 40 Kluczowa rola opiekuna ........................................................................... 40 Zakończenie programu .............................................................................. 42 Otwartość na zmiany ................................................................................. 42 Wyzwania ................................................................................................. 43 Sukcesy i dalsze plany .............................................................................. 44 Część V Wzór dokumentu: Strategia personalna określająca potrzeby i wytyczne dla działań związanych z wizerunkiem przedsiębiorstwa .... 46 Wykaz autorów ........................................................................................... 51 DEFINICJE Employer branding (budowanie marki pracodawcy) Employer branding - zestaw korzyści ekonomicznych, psychologicznych, funkcjonalnych, które wpływają na „personalne” funkcjonowanie organizacji – zarówno w kontekście wewnętrznym, jak i zewnętrznym. Budowa marki praco- dawcy opiera się w dużej mierze również na tej samej metodologii i narzędziach, które są stosowane w kreowaniu marek nastawionych na klienta. Są to badania opinii, ankiety, fokusy, panele, wywiady, testy. Przedmiotem zainteresowania jest w tym przypadku marka pracodawcy, która może być postrzegana jako war- tość sama w sobie. Tworzenie marki firmy czy instytucji jest odpowiedzią na wyzwania otoczenia rynkowego, w tym na wyzwania związane z rosnącym zna- czeniem pozycji pracownika na tym rynku. Operacyjnie – nie powinno być ogra- niczone do kwestii rekrutacji i pozyskiwania pracowników. Budowanie marki pracodawcy odbywa się w sposób zbliżony lub wręcz analogiczny do budowy marki skierowanej do klientów, nabywców towarów lub usług przedsiębiorstwa. Markę pracodawcy kreują przede wszystkim firmy, których ogólny wizerunek jest już określony i jest w gruncie rzeczy dość dobry. Top Employers Badanie Top Employers prowadzone jest przez Instytut CRF z siedzibą w Holandii. Certyfikat Top Employers jest potwierdzeniem, że dana organizacja kieruje się dobrze uporządkowaną polityką HRM i znajduje się w czołówce pra- codawców danego państwa. Badanie Top Employers zostało stworzone przez Instytut CRF, który od 1991 r. ocenił i wydał certyfikaty tysiącom organizacji. Ważne jednak podkreślenia jest, że w swych badaniach Instytut CRF kieruje się obiektywizmem, niezależnością i selektywnością. Tylko te bowiem elementy mogą gwarantować, iż certyfikowane organizacje są wyjątkowe pod względem
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:


Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: