Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00364 007255 13464362 na godz. na dobę w sumie
Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry - ebook/pdf
Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 76
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> akcja i strzelanki
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do „Enemy Territory: Quake Wars” zawiera opis przygotowanych przez programistów dwunastu map, a także przedstawienie broni, pojazdów i sprzętu wspierającego.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Porady ogólne
-Pola bitew
-Informacje wstępne
-Area 22
-Ark
-Canyon
-Island
-Outskirts
-Quarry
-Refinery
-Salvage
-Sewer
-Slipgate
-Valley
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 30

Informacja o grze

Enemy Territory: Quake Wars to kolejna odsłona cyklu gier, opracowana przez studio Splash Damage dla id Software, która przeznaczona jest tylko i wyłącznie do rozgrywki wieloosobowej. W przeciwieństwie do swojego poprzednika – Return to Castle Wolfenstein

Gra Enemy Territory: Quake Wars, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku strzelanin. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformach: PC, Xbox 360, PS3. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Enemy Territory: Quake Wars autor: Maciej „Sandro” Jałowiec Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Enemy Territory: Quake Wars – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie __________________________________________________ 3 Wstęp _____________________________________________________________________ 3 Porady ogólne ______________________________________________________________ 3 Pola bitew _____________________________________________________ 5 Informacje wstępne _________________________________________________________ 5 Area 22 ____________________________________________________________________ 6 Ark ________________________________________________________________________ 9 Canyon ___________________________________________________________________ 13 Island ____________________________________________________________________ 16 Outskirts __________________________________________________________________ 19 Quarry ____________________________________________________________________ 22 Refinery __________________________________________________________________ 24 Salvage ___________________________________________________________________ 27 Sewer ____________________________________________________________________ 30 Slipgate ___________________________________________________________________ 32 Valley_____________________________________________________________________ 36 Volcano ___________________________________________________________________ 39 Funkcje na polu bitwy i wyposażenie________________________________ 42 Żołnierz/agresor ___________________________________________________________ 42 Sanitariusz/technik ________________________________________________________ 43 Inżynier/konstruktor _______________________________________________________ 45 Radiooperator/opresor _____________________________________________________ 48 Szpieg/infiltrator __________________________________________________________ 51 Uzbrojenie ____________________________________________________ 55 GDF ______________________________________________________________________ 55 Strogg ____________________________________________________________________ 59 Wieżyczki, artyleria, radary _______________________________________ 63 Sprzęt inżyniera/konstruktora _______________________________________________ 64 Sprzęt radiooperatora/opresora _____________________________________________ 65 Sprzęt szpiega/infiltratora __________________________________________________ 66 Pojazdy ______________________________________________________ 68 GDF ______________________________________________________________________ 68 Strogg ____________________________________________________________________ 71 Nagrody w kampanii ____________________________________________ 73 Nagrody GDF ______________________________________________________________ 73 Nagrody Stroggów _________________________________________________________ 74 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 www.gry-online.pl Strona: 2 Enemy Territory: Quake Wars – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie W s t ę p Witam w poradniku do Enemy Territory: Quake Wars. Tekst zawiera opis przygotowanych przez programistów dwunastu map, a także przedstawienie broni, pojazdów i sprzętu wspierającego. Całość została napisana w taki sposób, by gracze dopiero poznający ten typ gier, a w szczególności produkcje spod znaku ET mogli lepiej poznać zasady rządzące rozgrywką zanim rozpoczną walki w ramach trybu wieloosobowego. Niniejszy poradnik nie przyniesie doświadczonym graczom tak wiele pożytku jak początkującym, lecz mogą w nim znaleźć kilka przydatnych pojedynczych informacji i ciekawostek. Najważniejsze i najtrudniejsze do opanowania zagadnienia przedstawiane są nie tylko w formie tekstowej, ale także na obrazkach i krótkich filmach z gry. Życzę miłej, pożytecznej lektury oraz wielu sukcesów w walkach przeciwko ludziom i Stroggom! P o r a d y o g ó l n e • Za każdym razem, gdy przesuwa się linia frontu, jeden ze szpiegów/infiltratorów musi ustawić nowy radar do wykrywania wrogich jednostek. Analogicznie, radiooperator/opresor powinien wezwać zrzut systemu do obrony przed artylerią. • Odróżnianie kolegów z drużyny od przebranych szpiegów/infiltratorów to niemała sztuka. Można ustalić tożsamość podejrzanego osobnika poprzez strzelenie do niego. Inne metody to zwykła obserwacja – jeśli nie biegnie w kierunku walk, jeśli nie trzyma w rękach nic innego poza karabinkiem/rozpruwaczem lub nożem/szpikulcem, to mamy do czynienia z wrogiem w przebraniu; • Pojazdy da się niszczyć nawet strzałami ze zwykłego karabinu. Jeśli na swojej drodze napotkamy mocno zniszczony wóz kierowany przez wroga, nie ma sensu marnować granatów na niego. Wystarczy oddać parę strzałów, by pojazd eksplodował; • Zdecydowana większość pojazdów ma przyspieszenie. Warto z niego korzystać, by szybciej dostać się do określonego miejsca oraz by zwiększyć swoje szanse przeżycia podczas ucieczki przed przeciwnikiem; Strona: 3 Enemy Territory: Quake Wars – Poradnik GRY-OnLine • Pojazdy posiadają także wabiki, które mogą zmylić nadlatujące rakiety. Wabiki działają skutecznie, gdy do pojazdu strzelają piechociarze z rakietnicami. Niestety, wieżyczki przeciwpancerne mają zbyt dużą szybkostrzelność, by zwodzić ich pociski przez dłuższy czas; • Grając jako radiooperator/opresor, korzystaj ze swojej artylerii. Jeśli jednak coś nie pozwala Ci namierzyć celu (np. ściana budynku), można nad przeszkodą przerzucić znacznik nalotu; • Na większości map umieszczone są budynki o dość skomplikowanych układach pomieszczeń. Dobrze jest zapoznać się z nimi, np. podczas gry z botami, zanim ruszy się do walki z graczami z krwi i kości; • Wykonywanie celów, takich jak wysadzanie obiektów w powietrze lub konstruowanie mostów/laserów górniczych trwa kilka chwil. Zanim wykonawca czynności przystąpi do realizacja zadania, musi albo upewnić się, że ma go kto ubezpieczać, albo sprawdzić czy nie ma wrogów w pobliżu. Ponieważ gracze odradzają się w ETQW w tym samym momencie co kilkadziesiąt sekund, ich ataki nie są nieustanne, lecz mają charakter falowy. Dlatego też często jest tak, że albo przeciwników w pobliżu nie ma, albo jest ich cała chmara; • Gdy technik Stroggów tworzy główny punkt odradzania na ciele poległego wroga, możemy się w nim odrodzić tylko wtedy, gdy go sobie wcześniej zaklepiemy. Wystarczy stanąć przy stworzonej przez technika strukturze i nacisnąć klawisz użycia, by potem móc z niej skorzystać. Wolny punkt odradzania charakteryzuje się stojącymi prosto do góry podłużnymi elementami (zdjęcie po lewej), natomiast zaklepany punkt wygląda tak jak na zdjęciu po prawej; • I teraz najważniejsze - Enemy Territory: Quake Wars to gra zespołowa! Wybierając konkretną klasę, godzisz się na wykonywanie związanych z nią obowiązków! Strona: 4 Enemy Territory: Quake Wars – Poradnik GRY-OnLine Pola bitew I n f o r m a c j e w s tę p n e Mapy w ETQW oraz sposób przeprowadzania operacji jest kwestią najbardziej dyskusyjną w całej grze. Niniejszy ich opis – poza wyszczególnieniem celów głównych i pobocznych – ma za zadanie przybliżyć jedne z częstszych zachowań graczy oraz sposoby przeciwdziałania im. Opisy plansz mówią również o tym, jak ma wyglądać struktura klasowa drużyny, co ma pomóc w wyborze własnej funkcji. Jeśli założymy, że zalecana jest kombinacja 7 żołnierzy / 7 sanitariuszy / 2 szpiegów, to najlepiej jest wybrać klasę tak, aby ogólny stosunek funkcji w drużynie zbliżył się do tego przedstawionego powyżej. Istnieje kilka typowych czynności, jakie po prostu trzeba wykonać, by usprawnić działanie drużyny. Są to, np. rozstawianie radaru i systemu obrony przed artylerią na każdym etapie misji. Opisy w dalszej części poradnika przypominają o tego typu działaniach w wypadkach, gdy są one szczególnie ważne i potrzebne. 70 sukcesu to umiejętność współdziałania i sumienne wykonywanie swoich obowiązków, 15 sukcesu to celność (wliczając w to również strzały oddane z pojazdów), 10 sukcesu to szybkość, z jaką się poruszamy, a pozostałe 5 to dogłębna znajomość map, w tym skomplikowanych systemów korytarzy, na jakie najczęściej natyka się drużyna atakująca podczas realizowania ostatniego celu operacji. Strona: 5 Enemy Territory: Quake Wars – Poradnik GRY-OnLine A r e a 2 2 Strona atakująca: Strogg Strona broniąca: GDF Cele główne: 1. Agresor Stroggów musi zniszczyć generator wieży zakłócającej; 2. Konstruktor musi zbudować laser górniczy; 3. Agresorzy muszą zniszczyć portal za pomocą ładunków plazmowych. Strona: 6 Enemy Territory: Quake Wars – Poradnik GRY-OnLine Cele poboczne: 1. Zajmij punkt odradzania w magazynie; 2. Wyzwól punkt odradzania w budynku łączności; 3. Zajmij punkt odradzania w kompleksie; 4. Zajmij punkt odradzania w bunkrze administracyjnym. O p i s o p e r a c j i : GDF: Stroggowie, chcąc dotrzeć do generatora, będą musieli przejść małą ścieżkę zdrowia przygotowaną przez GDF. Muszą się na nią składać wieżyczki przeciwpiechotne i przeciwpancerne, miny (tuż przy samym generatorze) oraz piechota, złożona z inżynierów, żołnierzy z rakietnicami oraz sanitariuszy. 1-2 radiooperatorzy przydadzą się do wezwania artylerii, którą później będą atakować wrogie pojazdy. Ponadto, GDF nie może dać sobie wydrzeć punktu odradzania, który Stroggowie mogą z powodzeniem dezaktywować (cel poboczny 2). Miny w pomieszczeniu oraz kontrola co jakiś czas powinny zniechęcić wrogów do gmerania przy punkcie odradzania. Kolejnym zadaniem Stroggów jest zbudowanie lasera górniczego. Miej na uwadze fakt, iż wróg najpewniej będzie nadchodził od strony przejętego kompleksu – tam powinna zostać skoncentrowana obrona złożona z piechoty. W bezpośrednim sąsiedztwie lasera muszą stanąć wieżyczki, zarówno przeciwpiechotne, jak i przeciwpancerne. Dostarczenie czołgu na pole bitwy z pewnością pomoże w obronie przed wrogiem. Naturalnie trzeba też pamiętać o minach – najlepiej instalować je po bokach lasera górniczego, gdyż to właśnie tam muszą stać wraży konstruktorzy w trakcie składania sprzętu. Klasy wykorzystywane w tej fazie operacji nie różnią się od tych, z których drużyna korzysta na początku. Jeżeli przeciwnicy zdołają zbudować laser górniczy i zniszczyć drzwi bunkra, trzeba będzie się wycofać i stworzyć obronę. Inżynierowie muszą przede wszystkim założyć miny przy rdzeniu portalu. Nie zaszkodzi również zainstalowanie wieżyczki przeciwpiechotnej przy wejściu do bunkra, lecz prawdopodobnie zatrzyma ona wrogów tylko na chwilę. Używanie artylerii i pojazdów praktycznie nie ma już sensu. Do obrony portalu najlepiej nadają się inżynierowie oraz czuwający nad kolegami sanitariusze. Para snajperów umieszczonych na wysokim rusztowaniu również może się przydać. Strogg: Szybsze jednostki (np. piechota w Ikarach) powinny zająć się celem pobocznym nr 1. Z zajętego punktu odradzania można szybciej atakować generator, lecz ponieważ przeciwnik ma stosunkowo blisko do tego punktu, może dość łatwo go wyzwolić (w razie problemów konstruktor może postawić działko przeciwpiechotne koło budynku). Wszystkie inne jednostki, takie jak Cyklop, powinny zająć się odciąganiem uwagi wroga od piechociarzy (agresorów i techników) atakujących generator. Jeżeli przeciwnik nie zainstalował żadnych min przy swoim punkcie odradzania, można spróbować go wyzwolić, lecz w żadnym wypadku nie może się na tym skupiać uwaga większości graczy. Generator można atakować również od góry, tj. lądując na dachu budynku Ikarem i atakując broniących celu piechociarzy GDF z galerii. Można coś takiego przeprowadzić, ale pod warunkiem, że przeciwnik nie ma w tej okolicy ochrony przeciwlotniczej, zdolnej sprowadzić stroggowe jetpacki na ziemię. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: