Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00125 006714 14065305 na godz. na dobę w sumie
English for Emails - ebook/pdf
English for Emails - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 68
Wydawca: BC Edukacja Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-7802-104-9 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> biznes >> zarządzanie i marketing
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

English for Emails to podręcznik należący do serii Short Course Series. Jest to dostosowana do potrzeb polskiego użytkownika doskonała pomoc dla każdego, kto chce swobodnie komunikować się w języku angielskim w sprawach służbowych.

Short Course Series to seria kursów modułowych, które mogą stanowić integralną część ogólnych kursów językowych lub odrębny podręcznik bazowy na intensywnych kursach specjalistycznych.
Short Course Series to także materiał, którym można się posługiwać przy samodzielnej nauce języka w domu.
Seria przeznaczona jest dla osób uczących się języka angielskiego na poziomie pre-intermediate i/lub intermediate.

Wszystkie tytuły z serii SCS zawierają:


English for Emails to doskonała pomoc dla każdego, kto chce nauczyć się prowadzenia służbowej korespondencji w języku angielskim. Za pomocą różnorodnych ćwiczeń uwzględniających wszelkie aspekty tej nowoczesnej formy komunikacji English for Emails pomoże uczącym się szybko przyswoić i utrwalić kluczowe wyrażenia stosowane w mailach, zarówno przy prowadzeniu korespondencji służbowej, jak i prywatnej. Podręcznik uwzględnia także specyficzne cechy brytyjskiej kultury korespondencji.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wydano na licencji Cornelsen Verlag GmbH Co OHG, Berlin. Przy opracowywaniu edycji polskiej wykorzystano tekst, zdjęcia oraz ilustracje do podręcznika English for Emails (autor: Rebecca Chapman). Zdjęcia Rysunki Edycja polska: Adaptacja Redakcja Skład Tom Grill/Corbis (okładka); COMSTOCK, Luxemburg: str. 13, 17, 23, 31, 47; Das Fotoarchiv, Essen: str. 40/M. Vollmer; Getty Images, München: str. 26/T. Vine, str. 37/S. McClymont; Getty Digitalvision: str. 5, 18, 25, 33, 43 Oxford Designers Illustrators Ewa Lemiesz Izabella Jastrzębska-Okoń Maciej Matejewski Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania niniejszej książki i jej części do innych celów niż prawnie ujęte bez uprzedniej pisemnej zgody wydawcy. Zgodnie z ustawą o prawie autorskim, bez uprzedniej zgody wydawcy zabrania się powielania, zapisywania, jak też zamieszczania dzieła i jego części w sieci komputerowej, a także w wewnętrznej sieci szkół i innych placówek oświatowych. Wszelka zbieżność polskich nazwisk, adresów, nazw firm, stron internetowych itp. jest przypadkowa. © Cornelsen Verlag GmbH Co OHG, Berlin 2003 Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2008 Wydanie II ISBN 978-83-7802-104-9 3 Contents PAGE UNIT TITLE TOPICS INBOX OUTBOX 5 11 18 25 32 39 An introduction 1 to emails The email screen Email structure Subject lines 2 Formal informal emails Register Formal/informal phrases Abbreviations Correct spelling 3 Enquiries Writing and replying to enquiries The advantages and disadvan- tages of email Polite language 4 Requesting action Writing to colleagues Talking about deadlines and taking action Common verb-noun phrases 5 Exchanging information 6 Making and confirming arrangements Informing and replying Colloquial language and contractions Quoting from previous emails Being diplomatic Typical phrases for making arrangements Prepositions of time Saying you’re sorry A questionnaire Big brother is watching … and checking your emails Emoticons How important is accuracy in emails? Email addresses symbols The danger of viruses Acronyms and abbreviations To cc or not to cc? An email quiz Over-quoting Domain names Have you been spammed? PAGE APPENDIX 46 48 50 52 59 62 Test yourself ! You’ve got mail ! Partner A Partner B Answer key A – Z word list Useful phrases and vocabulary 4 Wprowadzenie W ostatnich latach e-maile stały się nieodłączną częścią naszej rzeczywistości i jednym z najczęstszych sposobów komunikowania się w sprawach zawodowych. Ponieważ w wielu firmach znaczna część korespondencji – zarówno z kolegami jak i z partnerami handlowymi lub klientami – odbywa się po angielsku, odpowiednie wiadomości i umiejętność pisania e-maili w tym języku stają się wręcz nieodzowne. Pomoże Państwu w tym English for Emails! English for Emails składa się z 6 rozdziałów, które dotyczą różnych aspektów pisania e-maili. Każdy z nich zawiera różnorodne ćwiczenia, które pomogą w nauczeniu się nowych zwrotów i korzystaniu z nich podczas pisania maili. Każdy rozdział zaczyna tzw. Inbox a kończy Outbox. Inbox zawiera krótkie ćwiczenia i pytania uwzględniające wybrane aspekty tej formy korespondencji, natomiast Outbox proponuje ćwiczenia na rozumienie tekstu lub materiał do dyskusji na ten temat. Na końcu każdego rozdziału znajduje się odsyłacz do części You’ve got mail! (str. 48), w której znajdują się ćwiczenia przeznaczone do pracy w parach, polegające na wymianie e-maili i umożliwiające sytuacyjne zastosowanie zwrotów i słów opanowanych w danym rozdziale. Świetnym sprawdzianem wiedzy jest Test yourself! – krzyżówka, w której znajduje się przekrój całego słownictwa z tego podręcznika. Zwroty i słownictwo występujące w Useful phrases and vocabulary są bardzo przydatne przy prowadzeniu korespondencji z partnerem handlowym, a także podczas zwykłej wymiany maili. English for Emails zawiera także Answer key, na podstawie którego można samodzielnie sprawdzić poprawność rozwiązań, oraz A–Z word list, gdzie podano angielską wymowę i polskie odpowiedniki wszystkich trudniejszych wyrazów użytych w podręczniku. 5 1 An introduction to emails I N BOX What do you think about emails? Make a cross on the scale to represent how much you agree (5 = I agree 100 ) or disagree (0 = I disagree 100 ). 1 You need the same language skills to write an email as you do to write a letter. agree 5 4 3 2 1 0 disagree 2 If you can speak English well, you can write good emails. agree 5 4 3 2 1 0 disagree 3 One of the most important features of an email is the subject line. agree 5 4 3 2 1 0 disagree 4 Accuracy is still very important when writing emails. agree 5 4 3 2 1 0 disagree 5 Using the ‘cc’ option is a great way to inform others who are not directly involved. agree 5 4 3 2 1 0 disagree 6 One reason for emailing is to reduce the response time. agree 5 4 3 2 1 0 disagree 7 If you need an answer straight away, it is better to use the phone than send an email. agree 5 4 3 2 1 0 disagree Discuss your answers with a colleague and/or check the key. 6 UNIT 1 An introduction to emails 1 Label the screen with the following English equivalents. attachment @ contacts @ deleted items @ drafts @ forward @ high priority @ inbox @ outbox @ reply @ reply to all @ send/receive @ sent items @ subject 6 7 8 9 10 11 12 James, Robbie Kowalik, Karolina John Anders Conference FW: RE: Conference New matters James, Robbie r.james@ntl.com Conference Rychlin´ska, Monika m.rychlinska@ntl.com Berger, Andrew a.berger@ntl.com 13 Hello Monika, How are you? I haven’t heard from you for such a long time – hope everything’s OK. Here’s just a quick note to remind you about the conference in November. We need your registration some info about your presentation by 6 June. Hope to hear from you soon. Regards, Robbie A word about commas There are no firm rules about putting commas after salutations and closes. Some people use commas, some people don’t. The important thing to remember is that whether you use a comma after the salutation or not, the first word of your email should always start with a capital letter! Where or how can you do the following? 1 Find old emails you have sent. 2 Find emails you have received. 3 Send an email you have received to a third person. 4 Find email addresses and other personal data. 5 Put emails you are working on but are not yet ready to send. 6 See what a message is about. 7 Show that an email is important and should be read immediately. 8 Find a document which has been sent with the email. Now look at the message. Find five things that make it different from a letter. 1 2 3 4 5 2 3 UNIT 1 An introduction to emails 7 T I P Email structure One of the advantages of emails over normal ‘snail-mail’ letters is that they are quick and direct. We send an email for a particular purpose and we expect a fast response or immediate action. For emails – whether formal or informal – to be most effective, it is a good idea to give them a clear, logical structure. Subject line: This should be short and give some specific information about the contents of your message. Salutations: As in letter-writing, the salutation can be formal or informal, depending on how well you know the person you are writing to. Dear Mr, Mrs, Ms … Dear John Hi/Hello Mary (or just the name) (no salutation) A formal form of address, also used when first contacting a person. Less formal. Either you have had contact with this person before, or they have already addressed you by your first name. Informal, usually used with colleagues you often work with. In the USA and the UK also sometimes used at first contact. Very informal, usually used in messages which are part of a longer email exchange. Opening sentence: This is used to explain why you are writing. (Remember: the opening sentence should always start with a capital letter.) I’m writing to … Just a quick note to … More formal introduction to say why you are writing. Friendly, informal way to say why you are writing. Conclusion: This is where you tell the reader what kind of response, if any, you expect. Looking forward to your reply. Hope to hear from you soon. Friendly ending, can be used in formal or informal correspondence. Informal ending to indicate a reply is necessary. Close: Like the salutation, this can vary from formal to very informal. Yours sincerely Regards/Best wishes Bye/All the Best/Best James/Mary Very formal, rarely used in email correspondence. Most commonly used close, can be used in formal and informal emails. Friendly, informal close. Name only (or initials) is also common when writing to close colleagues.
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

English for Emails
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: