Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00056 005314 14475211 na godz. na dobę w sumie
Esencja sukcesji - ebook/pdf
Esencja sukcesji - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 160
Wydawca: Onepress Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-0671-4 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> controlling
Porównaj ceny (książka, ebook (-20%), audiobook).
 

Zapraszamy na stronę autora: www.sukcesjabiznesu.pl. Znajdziesz tu treści stanowiące rozszerzenie publikacji.

 
 

Firmę w dobre ręce przekażę

To nie przypadek, że średni wiek życia firmy na świecie waha się pomiędzy 25 a 30 lat, niewiele mniej niż okres biznesowej aktywności jednego pokolenia.

Andrzej Blikle w słowie wstępnym do niniejszej książki


Mija ćwierć wieku od transformacji ustrojowej, w wyniku której polska gospodarka socjalistyczna zmieniła się w rynkową. W tym czasie powstało i dojrzało wiele rodzimych firm. Dziś niejeden właściciel zadaje sobie pytanie — jak i komu przekazać swój biznes, by wciąż się rozwijał i przynosił zyski?

Tomasz Budziak nie daje gotowej odpowiedzi. Nie ma bowiem jednej, absolutnie słusznej metody przekazania firmy kolejnemu pokoleniu. Istnieją jednak problemy, z którymi boryka się większość rodzinnych przedsiębiorstw — autor, dzięki swojej długoletniej praktyce doradczej, umie je zidentyfikować. Omawia te problemy zwięźle i konkretnie, skupiając się na istocie analizowanych zagadnień — to pozwala błyskawicznie się zorientować, na co zwrócić uwagę, gdzie czyhają pułapki, w jakim kierunku podążać, nad czym się zastanowić. Podchodzi do tematu sukcesji biznesowej w ten właśnie sposób, ponieważ wie, że przedsiębiorcy nie mają zbyt wiele czasu na czytanie, za to powinni mieć go jak najwięcej na przemyślenie tego, czego się dowiedzą z tej książki. I na postawienie właściwych pytań, aby łatwiej znaleźć dobrą odpowiedź.
Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Redaktor prowadzący: Barbara Gancarz-Wójcicka Projekt okładki i składu: Ewa Ślizak Fotografia na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: onepress@onepress.pl WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://onepress.pl/user/opinie/esesuk Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. ISBN: 978-83-283-0493-2 Copyright © Tomasz Budziak 2015 Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność spis treści 8 {słowo wstępne 10 13 19 {na dobry początek {dobra sukcesja {marzenie 23 {przemijanie 43 {firma 59 {konflikty 29 {ja 49 {porażki 65 {młodsi (dzieci, wnuki, rodzeństwo) 35 {rodzina 53 {małżonkowie / partnerzy 71 {wynagradzanie i korzyści rodziny 6 {Esencja sukcesji}Kup książkęPoleć książkę 77 83 {siły odśrodkowe {bogactwo a majątek 97 {komunikacja 111 101 {emocje 117 {kompetencje, talenty i umiejętności {ostatnia wola i spadki 129 {doradcy, przyjaciele i zausznicy 151 {od czego zacząć i na czym skończyć? 135 {ład rodzinny 158 {nota o autorze 89 {strategia rodziny 105 {wychowanie 121 {przekazywa- nie pałeczki 145 {ład korporacyjny 7 spis treściKup książkęPoleć książkę na dobry początek Tę książkę kieruję do rodziców, dzieci, wnuków i małżonków rodzin przedsiębiorców. Do wszystkich rodzin chcących szybko rozeznać się w najważniejszych problemach związanych ze zmianą pokoleniową, która zbliża się wielkimi krokami do polskich firm rodzinnych. Poprzednią książkę, wydaną w 2012 r., pt. Sukcesja w rodzinie biznesowej. Spojrzenie praktyczne, adresowałem nie tylko do rodzin przedsiębiorców, lecz także do wszystkich zainteresowanych prak- tyczną stroną sukcesji w firmach rodzinnych. Było w niej wiele aspektów tego problemu, dużo narzędzi, wyjaśniania, rozważań. Jednak już wtedy Henryka Bochniarz, Prezydent ZPP Lewiatan, poradziła mi, abym podjął próbę sporządzenia „esencji” — swo- istego koncentratu problematyki, pozwalającego na błyskawiczne zorientowanie się, na co zwrócić uwagę, gdzie czyhają pułapki, w którym kierunku iść, nad czym się zastanowić. Bo przedsiębiorcy nie mają zbyt wiele czasu na czytanie, powinni mieć za to więcej czasu na myślenie nad tym, czego się dowiedzą. A więc ta książka ma pobudzić do spojrzenia na samego siebie, na rodzinę i na firmę. Także na swoje życie. Ma pomóc w zada- niu sobie pytań i zachęcić do rozmowy z najbliższymi. To ważne — właściwie zadać pytania i dobrze wykorzystać usłyszane odpo- wiedzi. Pomoże też w rozmowie z przyjaciółmi i doradcami rodziny. Jest ona swoistym lustrem, w którym chciałbym, aby przeglądali się członkowie rodzin przedsiębiorców. Lustereczko bywa niegrzecz- ne, dlatego zwraca się czasem do czytelnika bezpośrednio — czyli 10 {Esencja sukcesji}Kup książkęPoleć książkę „na ty”. Pewną wadą jest to, że nie rozpoznaje płci — stąd używa męskich form. Nie oznacza to dyskryminacji Pań — lustereczko liczy na Ich wyrozumiałość dla ułomności i wymagań polskiej gra- matyki. Może się wydawać, że książka ta została napisana głównie z pozycji starszego pokolenia i do takiego jest kierowana. To mylne wrażenie! Także najmłodsi podążają śladem starszych, a im prędzej spojrzą na pewne procesy, także z perspektywy swoich rodziców lub dziadków, tym lepiej dla międzypokoleniowego porozumienia. Forma treści jest dość niecodzienna. To krótkie fragmenty tek- stu. Są one moją refleksją nad problemem sukcesji w biznesie ro- dzinnym. Czasem to tylko jedno zdanie. Fragmenty te są ułożone w tematyczne rozdziały. Są też ponumerowane. Żeby móc sobie zro- bić krótką notatkę i po pewnym czasie sprawnie wrócić do myśli, która się podoba lub intryguje. Użytkownicy smartphonów mogą rozszerzyć treść książki o wpi- sy z bloga www.sukcesjabiznesu.pl. W każdym z rozdziałów znajdu- ją się tzw. kody QR, czyli kwadraty zawierające odnośniki łączące rozdziały książki z odpowiednimi wpisami bloga. Aby cieszyć się rozszerzeniem oraz komentarzem poszczególnych rozdziałów książ- ki, wystarczy posiadać i uruchomić odpowiednią aplikację a następ- nie zeskanować kod obiektywem smartphona. Dobrego czytania! Chciałbym tą drogą podziękować rodzinom polskich i zagra- nicznych przedsiębiorców, z którymi od lat miałem przyjemność i zaszczyt pracować. Książki tej nie byłoby bez ich zaufania i współ- pracy. Chciałbym, aby doświadczenie, które gromadziłem w pracy dla nich, mogło łatwo trafić również do szerokiego grona innych rodzin. Osobą mającą szczególny wpływ na myśli zawarte w tej książce jest Andrzej J. Blikle. W naszych sporach, dyskusjach, współdzia- łaniu i uważnym wzajemnym słuchaniu się ukształtowała się idea przekazania polskim przedsiębiorcom esencji doświadczenia wielu rodzin, pokoleń, a także członków stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych. Na koniec słowa uznania należą się też Andrzejowi Pikoniowi — wydawcy tej książki. Bez jego życzliwości i zaangażowania nie ukazałaby się tak szybko. 11 na dobry początekKup książkęPoleć książkę Kup książkęPoleć książkę dobra sukcesja Kup książkęPoleć książkę 1 Celem sukcesji w firmie rodzinnej nie jest przekazanie majątku, ale realizacja marzenia założycieli i starszych pokoleń, że ich dzieło nie odejdzie wraz z nimi. 2 Plan sukcesji to nic innego jak plan strategicz- nej zmiany dopasowanej do nowego pokolenia. 3 Nie w każdym pokoleniu udana sukcesja oznacza to samo. Czasem to wybór szefa spo- śród członków rodziny, a czasem na odwrót — zablokowanie członkom rodziny możliwości zarządzania firmą. Wybór rozwiązania zależy od dopasowania kompetencji kolejnego pokolenia do aktualnych wymagań. 4 Istotą udanej sukcesji jest trwałe utrzymanie przez rodzinę wartości firmy oraz kontroli nad nią. 14 {Esencja sukcesji}Kup książkęPoleć książkę 5 Rolą dzieci w procesie sukcesji jest przekazanie depozytu pokoleń otrzymanego od swoich rodziców swoim dzieciom. Czyli od dziadków wnukom. 15 dobra sukcesjaKup książkęPoleć książkę 6 Planowanie sukcesji rozpoczynać się powinno niemal w chwili pojawie- nia się na świecie nowego pokole- nia. Bo od najmłodszych lat trzeba dzieci przyzwyczajać do podejmo- wania decyzji i brania odpowiedzial- ności za nie. Oraz do współpracy z rodzeństwem. 16 {Esencja sukcesji}Kup książkęPoleć książkę 7 W procesie sukcesji zawsze wszyscy są debiutantami w swoich rolach. Nawet jeśli już raz przejąłeś firmę od rodziców, to przekazując ją następnemu pokoleniu, będziesz oddawać, a nie brać. Nawet jak firma jest tym samym bytem prawnym, to jest to zwykle już zupełnie inny biznes niż ten rodziców. 8 Biznes musi się nadawać do przejęcia przez następne pokolenie. Firma musi faktycznie mieć własny sens i wartość. W przeciwnym razie nie wpuszczaj swojej rodziny na pole minowe. A wówczas nie dziw się, gdy braknie kandydatów na kamikadze. { 17 dobra sukcesjaKup książkęPoleć książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Esencja sukcesji
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: