Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01098 013490 16010530 na godz. na dobę w sumie
Euro Truck Simulator - poradnik do gry - ebook/pdf
Euro Truck Simulator - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 23
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> symulatory
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do symulatora „Euro Truck Simulator” pomoże odnaleźć się „za kółkiem” ciągnika siodłowego, zaś połapanie się w świecie Euro Truck dzięki niej nie powinno nastręczyć większych problemów.

Spis treści:
-Wprowadzenie
-[Zagadnienia] Sterowanie tirem
-[Zagadnienia] Garść porad
-[Zagadnienia] Poziomy zaawansowania
-[Zagadnienia] Mandaty
-[Zagadnienia] Certyfikaty ADR
-[Zagadnienia] Modernizacje ciężarówek
-[Zagadnienia] Odblokowywanie państw
-[Ciągniki siodłowe] Klasa C
-[Ciągniki siodłowe] Klasa B
-[Ciągniki siodłowe] Klasa A
-Mapa Europy
-Miasta – Firmy
-Firmy – Towary

Informacja o grze

Euro Truck Simulator to produkcja od firmy SCS Software, w której możemy usiąść za sterami wielkich samochodów ciężarowych. Do zwiedzenia czeka nas tu wiele europejskich dróg i miast.

Gra Euro Truck Simulator, to przedstawiciel gatunku symulatorów. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Euro Truck Simulator autor: Paweł „PaZur_76” Surowiec (c) 2008 GRY-OnLine S.A. Producent SCS Software, Wydawca ElektroGames, Wydawca PL TopWare Poland Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Euro Truck Simulator – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3 Zagadnienia ____________________________________________________ 4 Sterowanie tirem____________________________________________________________ 4 Garść porad ________________________________________________________________ 5 Poziomy zaawansowania _____________________________________________________ 7 Mandaty ___________________________________________________________________ 9 Certyfikaty ADR ____________________________________________________________ 10 Modernizacje ciężarówek____________________________________________________ 10 Odblokowywanie państw ____________________________________________________ 11 Zestawienie ciągników siodłowych _________________________________ 12 Klasa C ___________________________________________________________________ 12 Klasa B ___________________________________________________________________ 13 Klasa A ___________________________________________________________________ 14 Mapa Europy __________________________________________________ 16 Miasta – Firmy _________________________________________________ 17 Firmy – Towary ________________________________________________ 18 Tricki do gry ___________________________________________________ 20 Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2008 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Euro Truck Simulator – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Witaj Królu Szos. Publikacja ta powinna pomóc Ci odnaleźć się „za kółkiem”, zaś połapanie się w świecie Euro Truck dzięki niej nie powinno nastręczyć większych problemów. Poradnik powstawał w oparciu o wersję 1.0 programu. Bajo! Szerokości życzę! Paweł „PaZur_76” Surowiec Strona: 3 Euro Truck Simulator – Poradnik GRY-OnLine Zagadnienia S t e r o w a n i e t i r e m Oczywiście najlepiej prowadzi się ciężkiego TIR-a przy użyciu kierownicy podłączanej do komputera. Ale nie każdy ją ma i wtedy musi korzystać z klawiatury. Zanim jednak rozpoczniesz zabawę na dobre, warto trochę pozmieniać ustawienia klawiszy w grze, pamiętając, że niektóre funkcje są ważniejsze od innych (np. hamowanie silnikiem, minimapa, wycieraczki, lusterka wsteczne, zmiana biegów) i te powinny być łatwo dostępne, a jednocześnie ich włączanie nie powinno zakłócać/utrudniać prowadzenia ciężarówki. Szczególnie ważna jest mapa (także ta kryjąca się w notatniku) – klawisz włączający ją powinien być łatwo osiągalny i dawać możliwość szybkiego jej podglądu, jednocześnie pozwalając swobodnie kierować ciężarówą (czasami zaistnieje potrzeba błyskawicznego podjęcia decyzji i raptownej zmiany trasy po spojrzeniu na mapę). Poniżej proponowana przeze mnie klawiszologia (nikt nie powinien czuć się zobligowany do stosowania jej u siebie, to tylko garść wskazówek). Jeśli komuś wydaje się ona dziwna, to mogę tylko odpowiedzieć, że człowiek dysponuje tzw. pamięcią mięśniową i jest w stanie opanować każdą „palcową ekwilibrystykę” po wielokrotnym powtórzeniu danej czynności manualnej :-). Jeżeli cały czas jeździsz na automatycznej skrzyni biegów, wówczas do klawiszy zmiany biegów (Lewy Shift i Ctrl) można przypisać inne funkcje. Ci, którzy sięgną kciukiem, mogą przypisać sobie także jakąś częściej używaną funkcję (np. hamulec ręczny/postojowy – choć ten nie jest aż tak często zaciągany, jakby się mogło wydawać) do Lewego Windowsa (jego naciskanie nie powoduje wyjścia z gry na pulpit). Pod klawisze Z i C (lub Q i E) można ewentualnie dać patrzenie na boki, chociaż nie jest to konieczne, jeśli do rozglądania się używasz myszki (przyzwyczajenie z FPP shooterów ;-)). Wówczas pod te klawisze można przypisać np. kierunkowskazy. Na Caps Locka można zrzucić uruchamianie silnika – wciśnięcie tego klawisza na większości klawiatur powoduje zapalenie się odpowiedniej diody i można poczuć się, jakby faktycznie miało się przed sobą prawdziwą deskę rozdzielczą z kontrolkami ;-). Wbrew pozorom również nieczęsto używa się klaksonu (rzadko kiedy, jeśli w ogóle, ktoś ustąpi Ci drogi, gdy ponaglić go syreną) i w związku z tym nie musi on znajdować się w zasięgu palców (ale dobrze by było...). Jeżeli chodzi o migacze i przypisanie ich włączania do mychy, to jest to podyktowane tym, że zwykle przed zmianą pasa ruchu czy skrętem zasygnalizowanym kierunkowskazem trzeba rozejrzeć się (tym bardziej, gdy masz ukryte lusterka wsteczne) – stąd migacze na gryzoniu. Rozglądanie się przy użyciu myszki ma tą niebagatelną zaletę, że można spojrzeć do góry, co ma spore znaczenie, gdy przemykasz na pełnym gazie pod jakąś tablicą informacyjną wiszącą nad jezdnią – pozwala to przeczytać, co na owej tablicy jest wypisane. Wadą używania myszki do rozglądania się i tym samym częstego trzymania dłoni na tym urządzeniu jest to, że jeśli tę dłoń masz „rozedrganą” od codziennego fragowania w Quake u, to może Ci się omsknąć – a wtedy łatwo o wypadek ;-). Pod przycisk (rolki) myszki można wrzucić np. światła drogowe (krótkie/długie), a na drugą rolkę (jeśli ją mamy) np. wycieraczki lub wspomniany klakson. W zasięgu palców powinien znaleźć się jeszcze tempomat (u siebie miałem go pod C) i hamowanie silnikiem. Dosyć ciekawym rozwiązaniem jest również możliwość sterowania (konkretnie skręcania) tirem za pomocą… myszki (wówczas rozglądasz się po kabinie, przytrzymując Alt i poruszając gryzoniem). Taka jazda jest z pewnością dużo trudniejsza, niż gdy prowadzisz, używając do tego klawiatury, może też stanowić jakiś substytut kontrolera z prawdziwego zdarzenia, czyli kierownicy. Strona: 4 Euro Truck Simulator – Poradnik GRY-OnLine G a r ś ć p o r a d Skończyła się benzyna w baku, a w pobliżu nie ma żadnej stacji benzynowej? Nie ma wyjścia i trzeba – korzystając z odpowiedniej opcji w notatniku – wezwać pomoc drogową (koszt – ok. 1.500 euro), która doleje wachy do baku Twego tira. Na długich autostradach między miastami czy nawet w samych metropoliach korzystaj z dobrodziejstwa tempomatu (klawisz C). To bardzo przydatne urządzenie, utrzymujące stałą prędkość pojazdu, niezależnie od tego, czy ów porusza się po płaskiej nawierzchni, czy pochyłej (podjazdy, zjazdy). Tempomat bardzo się przydaje, gdy chcesz unikać mandatów za przekraczanie dozwolonej prędkości – rozpędzasz się do maksymalnej, dozwolonej przepisami prędkości, po czym włączasz urządzenie i… ciężarówka jedzie sama, utrzymując zadaną prędkość (można oczywiście skręcać; urządzenie wyłącza się po depnięciu na hamulec/gaz). Klawiszem F2 można włączyć w kabinie małe okienka prezentujące widok z dwu lusterek bocznych, lewego i prawego (pojawią się na ekranie, gdy patrzysz prosto przed siebie). Okienka te świetnie zastępują prawdziwe lusterka zamontowane po bokach kabiny Twego tira. Należy jednak zwrócić uwagę, że prawe okienko znika, tylko włączysz klawiszem M minimapę gdy (wyskakuje ona w miejscu lusterka). lusterek/okienek na Włączenie tych bocznych słabszych spowodować znaczne spowolnienie gry. Jeżeli Twój komputer ledwie spełnia wymagania minimalne, nie włączaj ich. komputerach może tegoż Po trasach szybkiego ruchu między miastami proponuję poruszać się z ręczną skrzynią biegów (zmian dokonujesz w opcjach), aby wyciskać z ciężarówki, ile fabryka dała. Automat zmienia biegi na wyższe zbyt wcześnie (kiedy obroty silnika są dosyć niskie), nie pozwalając się szybko rozpędzić, podobnie redukuje biegi zbyt późno, pozwalając, by ciężarówka zdychała , kiedy mozolnie pnie się pod jakąś górkę. Z kolei do jazdy po mieście i parkowania ładunku proponuję znowu powracać do automatu, dzięki niemu parkowanie przebiega sprawniej i bardziej intuicyjnie (naciskając S, cofasz jak trzeba). Oczywiście kierowcy-hardcoreowcy jeżdżą cały czas z ręczną skrzynią biegów... Strona: 5 Euro Truck Simulator – Poradnik GRY-OnLine Parkowanie ładunku, gdy siedzisz w kabinie i korzystasz tylko z lusterek bocznych (konkretnie z lewego) jest znowu dla hardcorowych kierowców. Jeśli takim się nie czujesz, korzystaj z widoków zewnętrznych – bocznego, w którym można swobodnie obracać kamerę (klawisz 2), ale przede wszystkim z widoku z góry (klawisz 3). Czasami na trasie zdarzy się, że kierowca jadący przed Tobą nagle, ni z gruchy, ni z pietruchy, naciśnie na hamulec. Zdarza się to szczególnie np. na długich i ostrych łukach i na zewnętrznym pasie ruchu albo gdy natężenie ruchu jest duże. By uchronić się wówczas przed zaparkowaniem ciężarówki na bagażniku jadącego przed Tobą auta, najlepiej zahamować silnikiem (redukcją biegów) i – o ile nie ma możliwości uniknięcia zderzenia – odbijając w bok. Najlepszym pasem ruchu do szybkiej jazdy jest... prawe pobocze drogi. Choć dosyć wąskie, to polecam je do szybkiego przemykania przede wszystkim przez trasy. Ewentualnymi rowerzystami na poboczu nawet sobie nie zawracaj głowy – grze nie uświadczysz... zapchane odcinki takich delikwentów w Strona: 6 Euro Truck Simulator – Poradnik GRY-OnLine P o z i o m y z a a w a n s o w a n i a A oto zestawienie zadań do zrealizowania na kolejnych poziomach zaawansowania (Nowicjuszu, Dobrym, Zawodowcu, Weteranie i Mistrzu). Stworzyłem je głównie z myślą o tych, którzy grają w niepolskojęzyczną a np. niemiecką wersję gry i mają trudności ze zrozumieniem, co jest co. Zadania dla poziomu zaawansowania „Nowicjusz”: • Dostarcz nieuszkodzone ładunki w liczbie 2 do tego samego terminalu załadunkowego; • Dostarcz dowolne ładunki do 4 różnych terminali załadunkowych; • Przejedź 6.000 km z załadowaną naczepą; • Zarób 25.000 Euro; • Uzyskaj dostęp do jednego nowego kraju. Zadania dla poziomu „Dobry”: • • Ilość ładunków z certyfikatem ADR klasy 3 (licencję tę można zakupić w Lizbonie lub Monachium/Frankfurcie za 25.000 Euro) do przewiezienia – 3; Pokonaj 11.000 km z załadowaną naczepą; • Zarób 70.000 Euro; • Dostarcz dowolne ładunki do 6 różnych terminali przeładunkowych – ładunki nie mogą ulec uszkodzeniu; • Uzyskaj dostęp do 3 nowych krajów. Zadania dla poziomu „Zawodowiec”: • Kup ciężarówkę klasy B; • • Ilość ładunków z certyfikatem ADR klasy 2 (licencję tę można zakupić np. w Pradze za 40.000 Euro) do przewiezienia – 2; Pokonaj 16.000 km z załadowaną naczepą; • Dostarcz 12 nieuszkodzonych ładunków do dowolnego terminalu przeładunkowego; • Uzyskaj dostęp do 5 nowych krajów. Zadania dla poziomu „Weteran”: • Stań się posiadaczem w pełni zmodernizowanej ciężarówki klasy A; • Uzyskaj dostęp do wszystkich krajów; Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Euro Truck Simulator - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: