Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00462 007434 15923454 na godz. na dobę w sumie
Europa Universalis: II Wojna Światowa - poradnik do gry - ebook/pdf
Europa Universalis: II Wojna Światowa - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 23
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> strategiczne
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do drugiej części strategii historycznej Europa Universalis: II Wojna Światowa, która w skali globalnej przedstawia działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937–1946.

Spis treści:
-Wprowadzenie
-[Podstawy] Porady ogólne
-[Podstawy] Statystyki
-[Państwa] Niemcy
-[Państwa] Związek Radziecki
-[Państwa] Wielka Brytania
-[Państwa] Stany Zjednoczone
-[Państwa] Japonia
-[Państwa] Włochy
-[Państwa] Francja

Informacja o grze

Strategia czasu rzeczywistego przedstawiająca w skali globalnej działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946.

Gra Hearts of Iron, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Hearts of Iron autor: Łukasz „Luk” Kasztelowicz (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Hearts of Iron – Poradni k GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstęp________________________________________________________________ 3 Porady ogólne i garść statystyki ___________________________________________ 4 Niemcy_______________________________________________________________ 7 Związek Radziecki _____________________________________________________ 10 Wielka Brytania _______________________________________________________ 12 Stany Zjednoczone Ameryki______________________________________________ 14 Japonia _____________________________________________________________ 16 Włochy ______________________________________________________________ 18 Francja______________________________________________________________ 20 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Hearts of Iron – Poradnik GRY-OnLine Motto: Na Ojczyznę zasługuje ten co marzy o Imperium, bo czymże jest Ojczyzna, jak nie obietnicą Imperium - Pierre Drieu La Rochelle Wstęp Bardzo ciężko jest napisać poradnik do gier strategicznych. Nie można nim objąć wszystkiego, ani dokładnie opisać co zrobić, aby wygrać. Tu się nie przechodzi mniej lub bardziej liniowych poziomów, więc nie możliwe jest, by z pewnością powiedzieć, że porady dotyczące strategii muszą się sprawdzić w stu procentach. Poradniki strategiczne służą głównie do tego, by nakierować graczy na pewne rozwiązania, pomóc im w początkowej fazie rozgrywki w ten sposób, by się nie pogubili i nie zniechęcili do gry. Dla strategów, którzy sami spróbowali rozgryźć strategię poradniki mają o wiele mniejsze znaczenie, ale z pewnością nawet gracze, którzy spędzili przed grą więcej czasu, aniżeli piszący poradnik mogą konfrontując swoje poglądy usprawnić co nieco w swoich poczynaniach. Hearts of Iron jest grą wymagającą dopiero od momentu ukazania się patcha 1.02, choć należy zaznaczyć, że wyszedł już update 1.03, który to stawia jeszcze wyższą poprzeczkę dla graczy. W poprzednich wersjach, a zwłaszcza w bardzo zabugowanym oryginalne można było z łatwością grając Polską podbić prawie całą Europę do roku 1938, co i mnie się zdarzyło w pierwszym dniu kontaktu z Hearts of Iron, na co mam dowód w postaci tego bardzo podbudowującego moje gorące, polskie serce obrazka Strona: 3 www.gry-online.pl Hearts of Iron – Poradnik GRY-OnLine Dlatego można było się szybko zniechęcić do tej produkcji, jednak zauważyć trzeba, że poprawki o których wyżej wspomniałem naprawdę wyeliminowały wiele błędów do jakich można było się przyczepić, ale co najważniejsze po prostu sprawiły, że gra zaczęła być naprawdę wymagająca. Poniżej nie znajdziecie dokładnego opisu przejścia gry, pełnej solucji co zrobić by zająć cały świat, gdyż coś takiego jest po prostu niemożliwe to raz, dwa, że zabiłoby to cały sens strategii, jaką jest niewątpliwie Hearts of Iron. Natomiast możecie być pewni, że znajdziecie w tym tekście garść porad związanych z początkową fazą rozgrywki dla każdego z 7 największych państw współczesnego świata. Postaram się przedstawić ogólne założenia co do ich prowadzenia i to na czym się powinniście przede wszystkim skupić. Nie odbierze to Wam z pewnością rozkoszy z ustalania własnej taktyki gry konkretnym państwem Porady ogólne i garść statystyki Po pierwsze zawsze staraj się, by Twoje państwo miało zapewnione wszystkie surowce. Jeśli któregoś Ci brakuje, bądź masz niedobory, to niestety Twoja gospodarka nie będzie w stanie w pełni wykorzystywać swych możliwości, gdyż syntetyczna produkcja brakującego materiału nie zastąpi oryginału. Obierz od początku z góry ustaloną taktykę bazującą na możliwościach kraju i staraj się ją realizować. Gra obejmuje krótki okres czasu i niekonsekwencja może spowodować opłakane skutki. Jednak nie znaczy to, że nie powinieneś być elastyczny kiedy zajdzie taka potrzeba, choć naprawdę postaraj się swych ogólnych pryncypiów nie zmieniać. Ustal dogodną Ci formę rządów i mądrze dobieraj ministrów, tak by realizowali oni Twój ogólny plan działania. Dbaj o to, by wskaźnik niezadowolenia społecznego był na jak najmniejszym poziomie, a najlepiej by się równał zero. Już małe procenty mogą powodować, że gospodarka nie będzie mogła rozwinąć w pełni swojego potencjału. Zwróć szczególną uwagę na jakość swojej armii, gdyż sama ilość oddziałów nie wystarcza do sukcesu. Pamiętaj, że nie będziesz stanie wymyślić wszystkiego i dlatego nie staraj się rozpoczynać badań w każdej dziedzinie, gdyż Cię na to po prostu nie będzie stać. Niektórym państwom po prostu pewne technologie nie są potrzebne, o czym się dowiesz, gdy przeczytasz kolejne części poradnika. Poniżej przedstawiam garść statystyk potrzebnych, by się zorientować, które państwa wybrać na początku rozgrywki, a które stanowią wyzwanie dla już wprawionego w bojach stratega. Bardzo przydatna jest też tabelka pokazująca najbardziej intratne prowincje jakie można zdobyć w tej grze. Staraj się ich mieć jak najwięcej w swym imperium. Natomiast część właściwą mojego artykułu stanowią porady dla każdego z 7 najważniejszych państw z osobna, o czym już wyżej wspomniałem Strona: 4 www.gry-online.pl Hearts of Iron – Poradnik GRY-OnLine Miejsca, które powinny interesować każdego gracza najbardziej, czyli najsilniejsze 25 prowincji w 5 dziedzinach: produkcji węgla, stali, ropy, gumy i punktów IC: Węgiel Stal Charleston 525 Gällivare 200 160 150 Ropa Guma IC Maracaibo 220 Kuala Lumpur 400 New York Houston 216 Kota Baharu 345 Chicago Dallas 200 Batavia 100 Cleveland Pittsburgh 140 San Antonio 200 Medan Sheffield 120 Los Angeles 200 Palembang Tulsa 190 Colombo New Orleans 150 Yogyakarta Baku 150 Saigon Albuquerque 120 Banjuwangi 80 80 80 70 60 50 50 50 50 40 40 Boston Philadelphia Tokyo Los Angeles Atlanta Berlin London Manchester Detroit Pittsburgh San Fransisco Dumai Padang Oosthaven Monrovia Surabaya Trang 30 Washington D.C. Calicut Jesselton Bandar Seri Freetown Moulmein Kuching Boa Vista Porto Velho Rio Branco Stanleyville 25 20 20 20 20 20 15 15 15 15 Indianapolis St. Louis Houston Buenos Aires Birmingham Paris Bruxelles Leningrad Moskva Budapest 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 Mosul Banjuwangi Ploiesti Cheyenne Basrah Monterrey Bagdad Kuwait Kirkuk Denver Kansas City Abadan Kirovabad Cumana Port of Spain Jesselton 80 80 65 60 60 40 40 40 40 40 40 40 40 30 30 30 Newcastle Louisvill Cardiff Pittsburgh Norfolk Münster Hannover Köln 520 444 280 240 165 160 160 150 Charleston Kiruna Newcastle Cleveland Vitória Metz Saarbrücken 150 Jinzhou Breslau 150 Changsha Cleveland 125 Nashville Oppeln 120 Birmingham Chicago Mobile Vitória 105 105 100 Sendai Santiago Handan Arlon 100 Minneapolis Essen Kalmar Xianyang Newcastle Bologna Calgary Reims Metz 100 100 100 100 90 80 80 80 Sudbury Murmansk Stalino Chkalov Pervouralsk Mangalore Kuldja Guiyang Strona: 5 45 40 35 35 35 35 30 30 30 28 27 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 25 22 www.gry-online.pl Hearts of Iron – Poradnik GRY-OnLine Ilość generałów (marszałków) armii lądowych z uwzględnieniem ich poziomu w 1936: Państwo poziom 0 poziom 1 poziom 2 poziom 3 poziom 4 poziom 5 Suma ZSRR Japonia USA Niemcy Wielka Brytania Francja Włochy 0 0 0 0 0 10 0 1289 316 286 225 252 35 20 253 77 88 225 252 35 20 63 33 11 36 10 5 4 11 7 3 5 2 1 0 1 0 0 2 1 0 0 1617 433 386 268 266 143 86 Ilość admirałów marynarek wojennych z uwzględnieniem ich poziomu w 1936: Państwo poziom 0 poziom 1 poziom 2 poziom 3 poziom 4 poziom 5 Suma ZSRR Japonia USA Niemcy Wielka Brytania Francja Włochy 2 0 67 0 0 9 0 1 17 9 0 1 0 22 0 55 25 29 78 0 5 1 8 4 13 1 0 1 0 2 2 3 1 0 0 0 3 0 0 1 0 0 4 85 107 45 82 9 28 Ilość generałów (marszałków) sił powietrznych z uwzględnieniem ich poziomu w 1936: Państwo poziom 0 poziom 1 poziom 2 poziom 3 poziom 4 poziom 5 Suma ZSRR Japonia USA Niemcy Wielka Brytania Francja Włochy 13 0 0 0 0 99 0 58 8 12 0 0 1 0 19 12 6 24 63 7 1 6 5 1 4 2 3 0 0 0 0 3 2 0 0 0 0 0 1 2 0 0 99 25 19 32 69 110 1 Podstawowe dane ekonomiczne 7 najważniejszych państw w 1936 roku: Państwo liczba prowincji 181 53 67 30 169 133 39 ZSRR Japonia USA Niemcy Wielka Brytania Francja Włochy Strona: 6 IC 359 185 854 315 287 192 132 Węgiel Stal Guma Ropa Rekruci 1242 550 2108 1255 1240 451 495 710 405 750 280 460 365 75 0 0 0 0 990 150 0 336 10 1506 15 115 5 0 135 84 365 166 160 152 20 www.gry-online.pl Hearts of Iron – Poradnik GRY-OnLine Niemcy Po pierwsze musisz sobie zdać sprawę, że Twoja armia nie jest jeszcze tak wielka by marzyć o podboju. W 1936 roku wg. wielu historyków reakcja militarna państw alianckich, czyli przede wszystkim Francji na remilitaryzacje Nadrenii skończyła by tak błyskotliwie rozwijającą się karierę Adolfa Hitlera. Gustaw Le Bon, francuski myśliciel konserwatywny kiedyś powiedział bardzo ważkie zdanie - Los ludzi bardziej zależy od ich charakteru niż od inteligencji . To właśnie charakteru brakowało francuskim politykom i wojskowym, co ostatecznie prowadziło do tego, iż Niemcy przez okres do 1939 mogły pozwolić sobie na o wiele więcej, niż by to się mogło z pozoru wydawać. Pamiętaj jednak, że to jest gra i komputerowy przeciwnik może się zachować inaczej niż to było w rzeczywistości i zaatakować Cię w najmniej oczekiwanym momencie, dlatego na początku gry odradzam jakiekolwiek wojownicze zapędy. Podobnie się ma z marynarką wojenną, która jest mała i w praktyce nie liczy się w starciu z jej odpowiedniczkami z Anglii, czy Stanów Zjednoczonych. Możesz oczywiście starać się załatać tę lukę, ale wtedy zapomnij o tym, że wygrasz na lądzie. Dlatego odpuść sobie Kriegsmarine, bo inaczej nie będziesz w stanie skupić się na prawdziwych celach, czyli poszukiwaniu przestrzeni życiowej dla swych obywateli. Siły powietrzne III Rzeszy Niemieckiej są dopiero w stanie rozbudowy i w tej chwili jeszcze nie stanowią zgranej i sprawnie działającej lotniczej maszyny. Ale w przeciwieństwie do Marynarki rozwój Luftwaffe jest kluczem do późniejszych sprawnych i szybkich podbojów i do realizacji doktryny szybkiego zwycięstwa, czyli popularnie zwanego Blitzkriegu. Na początku gry rzuca się od razu w oczy dość sprawnie działająca gospodarka, jest silna i gotowa produkować swojemu wodzowi tak potrzebne do podbojów Dywizje. Jest jednak jeden problem... Niemcy mają bardzo ograniczone ilości surowców naturalnych, a bez tego nie można w pełni wykorzystać potencjału przemysłowego Niemiec. Tak więc jednym z najważniejszych zadań przed Tobą będzie zapewnienie bezpiecznych dostaw ropy naftowej i gumy. Po pierwsze nie martw się o Twoją Pojemność Przemysłową (Industrial Capacity, w skrócie IC). Nowe punkty IC zdobędziesz poprzez podboje, natomiast najważniejszym problemem będzie dążenie do podbicia tych terytoriów, które dostarczają tak potrzebne Ci surowce. Istotne jest, byś przez całą grę chronił swoje macierzyste tereny przed ewentualnymi bombardowaniami aliantów, gdyż Twoje na wskroś niemieckie tereny są fundamentem niemieckiej gospodarki. Tak więc jak najszybciej samolotów przechwytujących i myśliwców. Ale na początku, kiedy jeszcze te technologie nie są rozwinięte zacznij budowę stanowisk przeciwlotniczych w Zagłębiu Ruhry, serca przemysłowego Nazistowskich Niemiec. inwestycjami w dziedzinie ulepszenia swoich zainteresuj się Jak natomiast na początku gry zapewnić gospodarce niemieckiej dostateczną ilość surowców naturalnych...? Jedyną możliwością jest handel międzynarodowy. Zacznij sprzedawać węgiel w zamian otrzymując ropę naftową i gumę w przeliczeniu, że za 3 jednostki czarnego złota będziesz otrzymywał 1 jednostkę ropy, natomiast ratio przy wymianie na gumę utrzymuj na poziomie 4:1. Oczywiście w miarę rozwoju technologicznego i podboju terytoriów obfitujących w brakujące surowce (szczególnie chodzi tu o ropę, bo pokłady gumy znajdują się generalnie w odległej środkowej Afryce) będziesz mógł po kilku latach zmniejszyć ilość sprowadzanych surowców. Upewnij się, czy aby na pewno ilość dostępnych punktów IC zaspokaja w pełni potrzeby konsumenckie. Trzymanie stopnia niezadowolenia społecznego na zerowym poziomie jest jedną z ważniejszych czynności w tej grze. Każdy dodatkowy punkt procentowy powoduje drastycznie negatywne efekty dla Twojej machiny przemysłowej. Jeśli już będziesz musiał na jakiś czas ograniczyć wydatki budżetowe w tym dziale, to zaraz po tym natychmiast postaraj się zrekompensować to swoim obywatelom. Na początku ważne też jest ustanowienie co najmniej dwóch konwojów, jednego z, drugiego do Wschodnich Prus, dzięki czemu jednostki wojskowe tam stacjonujące będą dostatecznie zaopatrzone, a także będziesz mógł sprowadzić, małe, ale jakże potrzebne ilości ropy naftowej. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Europa Universalis: II Wojna Światowa - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: