Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01114 013479 16010640 na godz. na dobę w sumie
Fallout - poradnik do gry - ebook/pdf
Fallout - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 126
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> rpg
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do „Fallout” zawiera kompletny opis przejścia gry z rozwiązaniami misji głównych i pobocznych, mapę świata ze wszystkimi lokacjami, statystyki, tabele, charakterystykę pancerzy i uzbrojenia, dane przedmiotów oraz zestawienie sojuszników.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-Garść porad ogólnych
-Kreacja Wybrańca
-Punkty Akcji (PA)
-Punkty doświadczenia (PD)
-Mapa świata
-[Opis przejścia] Legenda
-[Opis przejścia] Krypta 13
-[Opis przejścia] Cieniste Piaski
-[Opis przejścia] Krypta 15, Cieniste Piaski (ponownie)
-[Opis przejścia] Obóz Chanów
-[Opis przejścia] Złomowo
-[Opis przejścia] Hub (1)
-[Opis przejścia] Hub (2)
-[Opis przejścia] Nekropolis (1)
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 49

Informacja o grze

Przenieś się do świata przyszłości zniszczonego przez wielką atomową wojnę i wyrusz w poszukiwaniu chipu niezbędnego do produkcji czystej wody. Pokonaj kilometry skażonej ziemi, pokonaj wielu wrogów i poświęć się by ocalić swą osadę.

Gra Fallout, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł wydany został w Polsce w 1998 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Fallout autor: Patryk „Rojo” Rojewski (c) 2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. Producent Black Isle Studios, Wydawca Interplay, Wydawca PL CD Projekt należą do ich prawowitych właścicieli. Fallout – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3 Wstęp _____________________________________________________________________ 3 „Zanim otworzy się właz...” czyli garść porad ogólnych __________________________ 4 Kreacja Wybrańca ___________________________________________________________ 6 Możliwe do wykonania akcje podczas walki oraz ich koszt w Punktach Akcji (PA) __ 10 Punkty doświadczenia (PD) _________________________________________________ 11 Mapa świata _______________________________________________________________ 12 Dokładny opis przejścia gry _______________________________________ 13 Krypta 13 _________________________________________________________________ 14 Cieniste Pisaki _____________________________________________________________ 15 Krypta 15 _________________________________________________________________ 17 Cieniste Pisaki (ponownie) __________________________________________________ 18 Obóz Chanów ______________________________________________________________ 19 Złomowo __________________________________________________________________ 21 Hub ______________________________________________________________________ 24 Nekropolis ________________________________________________________________ 31 Krypta 15 _________________________________________________________________ 37 Blask _____________________________________________________________________ 40 Bractwo Stali ______________________________________________________________ 46 Gruzy _____________________________________________________________________ 49 Baza Wojskowa ____________________________________________________________ 55 Katedra ___________________________________________________________________ 60 Kastracja Fallouta, czyli jak szybciutko przejść grę bez oddania nawet jednego strzału ___65 Uzbrojenie ____________________________________________________ 67 Ręczna broń palna__________________________________________________________ 68 Broń ciężka________________________________________________________________ 76 Broń energetyczna _________________________________________________________ 79 Broń do walki wręcz ________________________________________________________ 82 Broń biała _________________________________________________________________ 83 Broń rzucana ______________________________________________________________ 86 Matriały wybuchowe________________________________________________________ 88 Pancerze _____________________________________________________ 89 Pozostałe przedmioty____________________________________________ 92 Książki____________________________________________________________________ 92 Medykamenty______________________________________________________________ 94 Używki____________________________________________________________________ 96 Jedzenie __________________________________________________________________ 97 Napoje____________________________________________________________________ 98 Inny sprzęt ________________________________________________________________ 99 Profity ______________________________________________________ 106 Specjalne lokacje ______________________________________________ 120 Niebieska budka policyjna __________________________________________________ 120 Wielka stopa______________________________________________________________ 121 Autokomis Boba___________________________________________________________ 122 Rozbity pojazd kosmiczny __________________________________________________ 124 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2007 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Fallout – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie W s t ę p Przeładujcie swoje strzelby, zaopatrzcie się w Stimpacki, zażyjcie Rad-Xy, napełnijcie wodą swoje manierki. Na końcu odpalcie swoje PIPBoye-2000. Znajdziecie w nich osobisty, polowy poradnik elektroniczny. Dzięki niemu Wasza przygoda stanie się łatwiejsza, a podróż przez pustkowia mniej niebezpieczna. Z jego pomocą rozwiążecie wszystkie misje główne, nie przegapicie żadnych zadań pobocznych oraz poznacie lokacje specjalne. Pragnę również przypomnieć, że Wasze PIPBoye posiadają w pełni zaktualizowane oprogramowanie. Najnowsze łatki uzupełniły Wasz poradnik o całą mapę świata ze wszystkimi lokacjami, statystyki, tabele, dokładny opis dostępnego uzbrojenia, charakterystykę pancerzy, dane przedmiotów oraz zestawienie wszystkich sojuszników, którzy mogą zasilić Waszą drużynę. Całość wzbogacona jest o analizę współczynników, umiejętności, cech i nieśmiertelnych Perków (profitów). Wszystko po to, abyście mogli z kultowego króla klimatu wycisnąć absolutnie wszystko. Wojna nigdy się nie zmienia, a magia i piękno Fallouta nigdy nie przemija. Zatem powodzenia Wybrańcy. Niech Wam piasek lekkim będzie. UWAGA Poradnik wykonałem na podstawie polskiej wersji gry z najnowszym patchem 1.2. Strona: 3 Fallout – Poradnik GRY-OnLine „ Z a n i m o t w o r z y s i ę w ł a z . . . ” c z y l i g a r ś ć p o r a d o g ó l n y c h • Zawsze miej przy sobie dwie bronie. Najlepiej jedną o bliskim, a drugą o dalekim zasięgu. Nie dosyć, że będziesz mógł zmieniać uzbrojenie nie tracąc w ten sposób Punktów Akcji (PA) na korzystanie z inwentarza, to zawsze zachowasz się odpowiednio do zaistniałej sytuacji na polu bitwy. • Zarówno przed jak i po walce – zawsze przeładowuj swoje giwery. Unikniesz w ten sposób niemiłej niespodzianki w postaci pustego magazynka podczas kluczowego momentu jakiegoś starcia. • Nie używaj granatów, jeśli Twoja postać nie jest wystarczająco silna lub nie posiada umiejętności Rzucanie na przyzwoitym poziomie. Możesz wtedy niechcący poważnie zranić siebie jak i swoich towarzyszy podróży. • Staraj się przeszukiwać jak największą ilość szafek, regałów, biurek, skrzyń oraz ciał zabitych wrogów. Jeśli jakieś skrytki są zamknięte – w celu ich otwarcia używaj umiejętności Otwieranie zamków lub łomu, jeśli jesteś silny. W przypadku pierwszego rozwiązania wspomagaj się wytrychami (jeśli otwarcie zamka jest szczególnie trudne). Z łomem jednak obchodź się ostrożnie. Możesz niechcący zniszczyć jakiś zamek i nigdy nie dowiesz się czego bronił. Nie krępuj się podczas przeszukiwania wszystkich domów czy pomieszczeń – większość cywili nie będzie zwracać uwagi na Twój mały napad na ich posiadłość. • Podczas walk z dużą ilością przeciwników używaj broni z opcją strzału seryjnego lub wyrzutni rakiet. Jeśli używasz broni mogącej strzelać seriami, a Twój wróg jest na linii strzału drugiego – zawsze celuj w tego ostatniego. W ten sposób poszatkujesz tego najbliższego, a najbardziej oddalonego – na pewno znacząco uszkodzisz. Rakietnica z kolei pozwoli Ci zdmuchnąć grupkę wrogów stojących bardzo blisko siebie. Blisko siebie, a nie Ciebie! • W świecie gry Fallout dominuje ogólne bezprawie i anarchia. Skorzystaj z tego! Okradaj wszystkich! Nawet jakbyś miał wczytywać kilkakrotnie stan gry sprzed kradzieży. Zyskasz w ten sposób dużo wartościowego sprzętu oraz pewną pulę Punktów Doświadczenia (PD). Kradnij zawsze od tyłu przy włączonej umiejętności Skradanie. • Często zapisuj stan gry. Podczas podróży po mapie świata – zawsze możesz trafić na wroga, z którym aktualnie nie będziesz w stanie sobie poradzić. Jeśli w takich przypadkach będziesz miał sposobność ucieczki bez konieczności nawiązania wymiany ognia – ewakuuj się w stronę najbliższego krańca lokacji. • Czytaj książki, jakie wpadną Ci w ręce. Nigdy nie wiadomo, kiedy przyda Ci się jakaś umiejętność, którą właśnie ulepszyłeś poprzez lekturę. Nie ma sensu czytanie książki poprawiającej umiejętności, które masz na ok. 100 procentach – wtedy po prostu ją sprzedaj. • Swoich towarzyszy beztrosko traktuj jako tragarzy. Przekazuj im przedmioty w oknie wymiany, a później odbieraj je poprzez kradzież. Nie przejmuj się – nie obrażą się. Przy sobie miej najistotniejszy ekwipunek, zaś niech twój przyjaciel dźwiga rzeczy przeznaczone na handel. • Staraj się wykonywać wszystkie możliwe misje poboczne. Zyskasz w ten sposób mnóstwo przydatnych informacji, przedmiotów lecz przede wszystkim - bezcennych punktów doświadczenia. • Podczas potyczek w miastach i wioskach – uważaj do kogo i jak celujesz! Zabłąkana kula może przypadkowo trafić niewinnego cywila, a wtedy całe miasteczko zwróci się przeciwko Tobie. W niektórych lokacjach nie paraduj niepotrzebnie z bronią. Mogą z tego być tylko same problemy. Strona: 4 Fallout – Poradnik GRY-OnLine • Uważaj jak prowadzisz rozmowy. Bardzo łatwo jest wyprowadzić rozmówcę z równowagi. Może on wtedy już nigdy się do nas nie odezwać (tracimy wówczas szansę na niektóre zadania poboczne) lub po prostu chwycić za broń (masa kłopotów i zazwyczaj całe miasteczko na głowie). • Jeśli podczas poruszania się używamy biegu – zatrzymujmy się co jakiś czas. Jest to ważne by Twoja drużyna mogła Cię dogonić. Nigdy nie wiadomo kiedy i w jakim momencie – przyjdzie Ci stoczyć jakiś bój. Dobrze jest więc mieć kompanów blisko siebie – tak by mogli od razu udzielać się w walce, a nie tracić swoich Punktów Akcji na niepotrzebne dobieganie. • W trakcie przeszukiwania szafek, regałów, biurek, lodówek i skrzynek oraz podczas używania takich umiejętności jak Kradzieź, Otwieranie zamków, Naprawa, Nauki ścisłe czy leczenie kogoś – staraj się mieć schowaną broń. Twoja postać nie będzie musiała za każdym razem wyjmować i chować swojej broni. Zaoszczędzisz w ten sposób sporo czasu i nerwów. • Zawsze miej na wyposażeniu odpowiednią ilość medykamentów, 2 rodzaje amunicji w zależności od tego, jakim pancerzem dysponuje przeciwnik, linę (bo przyda Ci się w niejednym zadaniu), wytrychy (ułatwią Ci otwieranie zamków), Rad-Xy i RadAwaye (te pierwsze chronią Twoją postać przed promieniowaniem, drugie zaś niwelują jego efekty) oraz na wszelki wypadek jeszcze jedną (trzecią) broń dodatkową – może Ci się przydać, gdy zabraknie Ci amunicji do broni głównych. Przydadzą się również granaty EMP, które obrócą każdego jeśli stoi blisko Ciebie. Wyładowanie elektromagnetyczne nic nie zrobi żywemu człowiekowi. Działa tylko na maszyny. robota w pył. Nawet • Podczas pojedynków z Supermutantami – staraj się zawsze najpierw zabijać tych, co mają na sobie pancerze z czarnej skóry. Dysponują oni najcięższą bronią i mają więcej Punktów Wytrzymałości od mutantów z gołą klatą. Strona: 5 Fallout – Poradnik GRY-OnLine K r e a c j a W y b r a ń c a Grę Fallout przeszedłem 9 razy. Różnymi postaciami. Zarówno tymi proponowanymi przez grę (Max Stone, Natalia i Albert) jak i tymi stworzonymi przez siebie. Zasugeruję Wam jednak stworzenie postaci, którą grało mi się najlepiej, najprzyjemniej i najbardziej ciekawie. Dobór wszelkich statystyk, umiejętności i cech – oczywiście uzasadnię. Tak czy inaczej wybór i tak będzie należał do Was, drodzy mieszkańcy Krypty 13. Określenie imienia/ksywki, wieku i płci zostawiam Wam. Przejdźmy jednak najpierw do wyboru dwóch cech: Szybki cyngiel Co prawda wybierając tę cechę tracisz możliwość celowania w konkretne części ciała przeciwników, jednak użycie jakiejkolwiek broni kosztuje Cię o jeden punk akcji mniej. Jest to bardzo przydatne, albowiem będziesz w stanie wykonywać o wiele więcej akcji podczas walki niż gdybyś nie miał tej cechy. A uwierzcie mi – w Falloucie walczy się często! Zdolniacha Przy awansach będziesz dostawał 5 punktów mniej do rozdysponowania na umiejętności oraz natychmiastowo zostanie Ci odjęte po 9 punktów ze wszystkich umiejętności. Bez obaw jednak. Wybierając tę cechę – każdy z Twoich współczynników głównych podniesie się o jeden punkt. Zyskasz w ten sposób, aż 7 punktów, które możesz swobodnie rozdysponować. Nie przejmuj się również, że będziesz dostawał 5 punktów mniej na umiejętności bo proponowany przeze mnie poziom Inteligencji (IN) na 8 – nie dosyć, że wyrówna ten stan co nawet w znaczący sposób go podniesie! Natychmiastowej ujmy 9 punktów do umiejętności również się nie obawiaj. W grze większość z nich nie specjalnie się przydaje. Przez uzyskany bonus 7 dodatkowych punktów na współczynniki główne i tak podniesiesz większość umiejętności (nie mówiąc już o dobrach płynących z czytania książek). Mocno dopalisz tym samym 3 główne umiejętności, które przyjdzie Ci zaraz wybrać. Teraz przejdźmy do współczynników głównych: SIŁA (SI) na 6 (Dobrze) Określa ona ilość zadawanych obrażeń w walce wręcz (+1), udźwig (+25) oraz w mniejszym stopniu ilość Punktów Wytrzymałości (+1). Wpływa również na to, jakich broni możesz używać. Ustawiając Siłę na 6 – możemy używać każdej broni w grze – nawet Działka obrotowego Rockwell CZ53 (Minigun), który wymaga siły na 7. Siła zostanie nam podniesiona poprzez noszenie Pancerza Wspomaganego (+3) oraz poprzez wszczep (+1) na terenie bazy Bractwa Stali. Jak widzimy – nie ma się o co martwić. PERCEPCJA (PE) na 8 (Świetnie) Wpływa ona na inicjatywę podczas walk (+2)(częściej od wrogów wykonujemy pierwszy ruch), znacząco poprawia walkę na odległość (tym właśnie się będziemy zajmować przede wszystkim) oraz dodaje 1 punkt do umiejętności: Pierwsza pomoc, Leczenie, Otwieranie zamków i Pułapki. Bardzo przydatny współczynnik, dlatego ustawiamy go na 8. Przy okazji wyboru drugiego profitu jakim będzie Strzelec wyborowy – zyskamy dodatkowe 2 punkty Percepcji. Oznacza to, że w sytuacjach walk dystansowych nasza percepcja będzie traktowana tak, jakby była na dziesiątce. Miotanie ołowiem jeszcze nigdy nie będzie tak proste, skuteczne i przyjemne. Strona: 6 Fallout – Poradnik GRY-OnLine WYTRZYMAŁOŚĆ (WY) na 7 (Bardzo dobrze) Cecha ta determinuje liczbę Punktów Wytrzymałości (+2), odporność na trucizny (+5 ) i promieniowanie (+2 ), określa tempo zdrowienia (+1) oraz liczbę Punktów wytrzymałości otrzymywanych przy każdym awansie postaci. Cecha bardzo ważna bo określa w znacznej mierze ogólną odporność naszej postaci i jej organizmu. Ósemka dla niej jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Wartość Wytrzymałości Ilość Punktów Wytrzymałości na awans 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 CHARYZMA (CH) na 6 (Dobrze) Charyzma wpływa na umiejętności Retoryka (+2) oraz Handel (+2). Retorykę i tak wybierzemy jako umiejętność główną także i tak będzie ona na dość przyzwoitym poziomie, zaś handlem nie powinniśmy się przejmować bo i tak pieniędzy oraz przedmiotów na sprzedaż (dzięki kradzieżom) nam nie zabraknie. Tutaj optymalnie – 6. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Fallout - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: