Poradnik do gry Faraon zawiera wiele informacji, które z pewnością okażą się pomocne w trakcie zabawy. Są tu opisane podstawowe zasady budowania miasta oraz wszystkie misje.
Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-Podstawowe zasady budowania miasta
-[Misje] Nubt
-[Misje] Thinis
-[Misje] Perwadjyt
-[Misje] Nekhen
-[Misje] Men-nefer
-[Misje] Timna
-[Misje] Abedju (misja 7 – wersja pokojowa)
-[Misje] Bedhet (misja 7 – wersja wojenna)
-[Misje] Abu (misja 8 – wersja pokojowa)
-[Misje] Selima (misja 8 – wersja wojenna)
-[Misje] Saqqara
-[Misje] Meidum (misja 10 – wersja pokojowa)
-[Misje] Serabit Khadim (misja 10 – wersja wojenna)
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 39
Informacja o grze
Twórcy trylogii Ceasar zabierają nas tym razem jeszcze dalej w przeszłość - w czasy starożytnego Egiptu.
Gra Pharaoh, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 1999 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Znajdź podobne książki
Ostatnio czytane w tej kategorii
Darmowy fragment publikacji:
Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry
Faraon
autor: Jakub „Morthius” Kuchnio
(c) 2009 GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
Producent Impressions Games, Wydawca Sierra Inc., Wydawca PL Play It
należą do ich prawowitych właścicieli.
Faraon – Poradnik GRY-OnLine
S p i s t r e ś c i
Wprowadzenie __________________________________________________ 3
Podstawowe zasady budowania miasta _______________________________ 4
Misje _________________________________________________________ 5
Nubt _______________________________________________________________________ 5
Thinis ______________________________________________________________________ 6
Perwadjyt __________________________________________________________________ 7
Nekhen ____________________________________________________________________ 8
Men-nefer __________________________________________________________________ 9
Timna_____________________________________________________________________ 11
Abedju (misja 7 – wersja pokojowa) __________________________________________ 12
Bedhet (misja 7 – wersja wojenna) ___________________________________________ 14
Abu (misja 8 – wersja pokojowa) ____________________________________________ 15
Selima (misja 8 – wersja wojenna) ___________________________________________ 16
Saqqara ___________________________________________________________________ 17
Meidum (misja 10 – wersja pokojowa) ________________________________________ 18
Serabit Khadim (misja 10 – wersja wojenna) __________________________________ 19
Południowy Dahshur (misja 11 – wersja pokojowa) ____________________________ 20
Buhen (misja 11 – wersja wojenna) __________________________________________ 21
Północny Dahshur __________________________________________________________ 22
Heliopolis (misja 13 – wersja pokojowa) ______________________________________ 23
Iunet (misja 13 – wersja wojenna) ___________________________________________ 24
Rostja ____________________________________________________________________ 25
Djedu (misja 15 – wersja pokojowa) _________________________________________ 26
Oaza Bahariya (misja 15 – wersja wojenna) ___________________________________ 27
Dakhla (misja 16 – wersja pokojowa) _________________________________________ 28
Dunqul (misja 16 – wersja wojenna) _________________________________________ 29
Waset (misja 17 – wersja pokojowa) _________________________________________ 30
Thinis (misja 17 – wersja wojenna) __________________________________________ 31
Menat-Khufu (misja 18 – wersja pokojowa) ___________________________________ 32
Kebet (misja 18 – wersja wojenna) ___________________________________________ 33
Itjtawy ___________________________________________________________________ 34
Mersa Gawasis (misja 20 – wersja pokojowa) _________________________________ 35
Iken (misja 20 – wersja wojenna) ____________________________________________ 36
Bubastis (misja 21 – wersja pokojowa) _______________________________________ 37
Semna (misja 21 – wersja wojenna) __________________________________________ 38
Lykopolis (misja 22 – wersja pokojowa) ______________________________________ 39
Hermopolis (misja 22 – wersja wojenna) ______________________________________ 40
Kuban (misja 23 – wersja pokojowa) _________________________________________ 41
Byblos (misja 23 – wersja wojenna) __________________________________________ 42
Rowarty (misja 24) _________________________________________________________ 43
Wydawnictwo GRY-OnLine S.A.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
(c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
Faraon – Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
Poradnik do gry Faraon zawiera wiele informacji, które z pewnością okażą się pomocne w trakcie
zabawy. Na początku dość dokładnie opisałem podstawowe zasady budowania miasta.
Przygotowałem też porady dotyczące przejścia poszczególnych misji wraz z wieloma
pomniejszymi zadaniami jakie trzeba ukończyć w trakcie rozgrywki.
Jakub „Morthius” Kuchnio
Strona: 3
Faraon – Poradnik GRY-OnLine
Podstawowe zasady budowania
miasta
Zwykle sytuacja wyglądać będzie tak, że na początku wylądujecie pośrodku pustego pola, pustyni
czy nad jakąś rzeką i to od Was zależeć będzie, w którym miejscu zaczniecie budować miasto.
Kluczową sprawą w grze Faraon są drogi. To przy nich stanąć muszą wszystkie budynki, by móc
poprawnie funkcjonować. To samo tyczy się domów: wszystkie znajdować się muszą przynajmniej
dwa pola od drogi (wynika to z tego, że gdy domki ewoluują to zajmują maksymalnie po dwa pola
na osiach współrzędnych X oraz Y, razem 4 pola). W przeciwnym wypadku osiedla znikną.
Ważną rzeczą na jaką powinniście zwrócić uwagę są również dostępne zasoby. Na początku
polecam nieco rozejrzeć się po placu gry: jeśli dostrzeżecie możliwość budowania farm, złoża złota
czy pasącą się zwierzynę, to stawiajcie zabudowania tak, by ludzie nie musieli zbyt daleko biegać
po najbardziej potrzebne dobra. Na początku zwykle jest to żywność, potem większą rolę odgrywać
będzie złoto oraz inne metale. Co do samych zwierząt, to zwróćcie uwagę na ich charakter: nie
polecam budowania się blisko grasujących hien, krokodyli czy innych krwiożerczych bestii.
Natomiast bliskość strusi tudzież jakiegoś spokojnego bydła, jest całkiem mile widziana.
Jak widać na obrazku powyżej: ważną rzeczą jest również obecność nawodnionego terenu. Dobrze
jest rozpoczynać budowę osiedli mieszkaniowych niedaleko miejsc, na których rośnie zielona
trawka. Świadczy to o obecności wody i tylko tu możliwe jest zbudowanie prostej studni czy punktu
ujęcia wody.
Jeśli zależy Wam na naprawdę optymalnym rozwoju polecam również szybkie sprawdzenie tego,
skąd przychodzą imigranci. W tym celu wybudujcie szybko jakieś miejsca na domki, i przyspieszcie
grę. Ludzie zaczną się pojawiać z jednego lub z drugiego końca drogi. Zrestartujcie mapę i
zacznijcie budować swoje miasto tam, gdzie bliżej do imigrantów.
Strona: 4
Faraon – Poradnik GRY-OnLine
Misje
N u b t
Wymagania: Populacja: 300; 6 skromnych chałup
Na początku mamy do czynienia z dość prostą misją treningową. By ją ukończyć trzeba
wybudować, co by tu dużo nie mówić, skromną wioskę. Większość budynków jest oczywiście
obecnie zablokowana i korzystać możemy jedynie z najprostszych rozwiązań. Budujemy więc kilka
miejsc na osiedla, studnię (kluczowa rzecz, inaczej nic nie zdziałamy) oraz (gdy populacja
przekroczy liczbę 150) chatę myśliwego. Żywność już masz więc zapewnioną (niezbędny element
do tego, by domki osiągnęły wyższy poziom rozwoju co jest wymogiem scenariusza) trzeba ją
składować oraz rozdysponować. W tym celu wybuduj spichlerz oraz bazar.
Co prawda nie jest to konieczne by ukończyć pierwszą misję, jednakże warto pomyśleć o
wybudowaniu remizy strażackiej. Dzięki temu ewentualne pożary będą szybko gaszone i nagły
kataklizm nie zniweczy efektów naszej dotychczasowej pracy.
Strona: 5
Faraon – Poradnik GRY-OnLine
T h i n i s
Wymagania: 10 przestronnych domostw
Głównym problemem drugiej misji w grze Faraon są kopalnie oraz wydobywanie kruszcu.
Konkretnie akurat chodzić będzie o złoto, ale generalnie każde górnictwo opiera się na zbliżonych
zasadach. Pierwszym naszym mini-celem jest wybudowanie kopalni złota. Przestrzegać przy tym
trzeba kilku najważniejszych zasad. Po pierwsze: nigdy (nawet przenigdy) nie budujemy kopalń w
bezpośrednim sąsiedztwie domostw. Nie muszę chyba argumentować czemu ludzie uznają takie
tereny za mniej atrakcyjne do osiedlania się. Po drugie: niedaleko kopalni dobrze jest postawić
placówkę architektów – niestety, ale budynki te mają strasznie dużą tendencję do zawalania się
i lepiej oszczędzić sobie nerwów na późniejszym etapie kiedy nagle pada nam 5 z ośmiu kopalń, a
faraon prosi o daninę.
Wydobyte złoto trzeba jednak jeszcze magazynować. Jednak nie możemy trzymać go w zwykłym
magazynie. By mieć do niego szybki dostęp (w postaci Debenów) musimy mieć pałac wiejski.
Kolejnymi rzeczami, które są niezbędne do osiągnięcia głównego celu misji jakim jest rozwój
mieszkań do 10 przestronnych domostw jest religia oraz rozrywka. Te dwa elementy rozwija się
stosunkowo łatwo. By zadowolić bogów buduj możliwie dużo świątyń oraz kapliczek. Jeśli chodzi
o kulturę to jej wskaźnik może zostać podwyższony przez rozmieszczanie na planie miasta możliwie
jak największej ilości obiektów mieszczących się w dziale kultura. Generalnie czym więcej, tym
lepiej. Jednak nie polecam przekraczania wymaganego wskaźnika niezbędnego do ukończenia
misji. Tracimy przez to cennych pracowników oraz miejsce na placu gry. Bieżący oraz wymagany
wskaźnik kultury (wraz z innymi wskaźnikami) może zostać sprawdzony w tablicy informacyjnej
ukazującej wszystkie ministerstwa w dziale nadzorca.
Strona: 6
Faraon – Poradnik GRY-OnLine
P e r w a d j y t
Wymagania: Populacja 600; 10 skromnych mieszkań
Trzecia misja niesie za sobą kolejną nowość jaką niewątpliwie są farmy oraz produkcja żywności.
Jest to bardzo wygodna, alternatywna metoda pozyskiwania jedzenia (oprócz polowań). Szybko
rozmieszczamy więc na placu gry kilka gajów figowych oraz budujemy spichlerz i bazar.
Jednak, aby nasze farmy mogły korzystać z wykwalifikowanej siły roboczej niezbędne jest
wybudowanie obozu pracy. Na koniec przypomnę jeszcze o drogach bez których niemożliwe
będzie dostanie się do farmy. KAŻDE z pól musi mieć dostęp do drogi. Oczywiście na logikę można
by przyjąć, że rolnicy mogą sobie po polach swobodnie chodzić. Jednak nie w grze Faraon. Warto o
tym pamiętać, by nie musieć po kilka razy niszczyć raz wybudowanych farm. Rozmieszczanie
gajów figowych zaczynamy więc od budowy odpowiednich dróg.
Jednym z głównych celów tej misji jest rozwój domów do stanu skromnych mieszkań. By to
osiągnąć nasi mieszkańcy muszą mieć dostęp do nowych udogodnień – wyrobów ceramicznych.
Aby móc je wytwarzać niezbędne jest wybudowanie glinianki oraz garncarza (te dwa budynki
negatywnie wpływają na zadowolenie ludzi więc dobrze jest budować je z dala od mieszkań).
Następnie towar transportowany jest do magazynu, a potem na bazar. Gdy mieszkańcy uzyskają
do nich dostęp będą bardziej zadowoleni, co pozwoli im na rozwijanie swoich domów.
Jednak, aby w jeszcze większym stopniu przyspieszyć ewolucję mieszkań warto zadbać o elementy
upiększające miasto. We wszystkich możliwych miejscach budujemy więc małe i duże posągi,
ogrody oraz place. Nie wolno zapomnieć również o opiece zdrowotnej! Budowa kilku aptek oraz
gabinetów lekarskich szybko okaże się niezbędne do tego, by nasze społeczeństwo rozwijało się
piękne i zdrowe.
Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)
Gdzie kupić całą publikację:
Aktualnie brak ofert nabycia tej publikacji drogą kupna...
Opinie na temat publikacji:
Inne popularne pozycje z tej kategorii:
Czytaj również:
Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką :