Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00253 001479 12927624 na godz. na dobę w sumie
Farming Simulator. Podręcznik gracza - ebook/pdf
Farming Simulator. Podręcznik gracza - ebook/pdf
Autor: , Liczba stron: 112
Wydawca: Helion Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-283-1571-6 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> gry >> inne
Porównaj ceny (książka, ebook (-40%), audiobook).

Zasiej ziarno i czekaj na plony!

Budowa, utrzymanie i unowocześnianie własnej farmy to naprawdę ciężkie i odpowiedzialne zadanie, które przynosi graczowi ogromną satysfakcję. Jeśli chcesz poczuć się jak pan na włościach, a przy okazji zdobyć całkiem realną, dogłębną wiedzę o uprawie ziemi, hodowli, gospodarce leśnej, ta gra wciągnie Cię bez reszty.

Zanim jednak zaczniesz swoją przygodę z Farming Simulator albo zabierzesz się za bardziej zaawansowane prace przy swojej farmie, koniecznie przeczytaj tę książkę. Znajdziesz w niej omówienie podstawowych parametrów, zasady nawigacji, opisy różnych aktywności. Dowiesz się więcej o uprawie i hodowli, odkryjesz, jak zdobyć pieniądze na sprzęt czy modernizację budynków, zobaczysz, jak umiejętnie łączyć różne rodzaje aktywności rolniczych w jednym gospodarstwie. Sprawdź, ile radości przynosi taka praca!

Zostań farmerem z prawdziwego zdarzenia!

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Redaktor prowadzący: Michał Mrowiec Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://helion.pl/user/opinie/farmsi Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. ISBN: 978-83-283-1016-2 Copyright © Helion 2015 Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność SPIS TREŚCI Wstęp    Rozdział 1. Od czego zacząć?   Wymagania sprzętowe  Skąd wziąć grę  Wersja demonstracyjna kontra wersja płatna  Instalacja  Aktualizacje  Konfiguracja gry    Rozdział 2. Pierwsze kroki farmera   Sterowanie w grze  Samouczki   Uruchamianie rozgrywki  Twoja farma na początku gry  Cele stawiane przed graczem    Rozdział 3. Uprawa ziemi   Przygotowanie pola  Uprawa i zbiory  Sprzedaż plonów  Porady praktyczne  5 7 8 9 11 12 16 18 23 24 28 33 38 40 41 42 47 51 54 Spis treści 3 Poleć książkęKup książkę   Rozdział 4. Hodowla zwierząt  Kury  Owce  Krowy  Porady praktyczne    Rozdział 5. Gospodarka leśna  Wycinka drzew  Przetwarzanie i sprzedaż drewna  Zakładanie nowych lasów  Porady praktyczne    Rozdział 6. Rozbudowa farmy i inne sposoby zarabiania pieniędzy  Sposoby zarabiania i pozyskiwania dodatkowych pieniędzy  Rozbudowa farmy  Modernizacja i zakup nowych maszyn  Zakup i łączenie gruntów   Porady praktyczne    Rozdział 7. Dodatki do gry  55 56 62 70 80 81 82 85 89 92 93 94 100 103 105 106 107 4 Farming Simulator. Podręcznik graczaPoleć książkęKup książkę 5. GOSPODARKA LEŚNA W poprzednich wersjach Farming Simulatora gracz mógł jedynie uprawiać pola oraz hodować zwierzęta. Najnowsza wersja gry, oznaczona nu- merem 15, wprowadza możliwość pozyskiwania drewna z lasu — gospodarkę leśną. To nowa for- ma aktywności, która daje szansę na zarobek, ale wymaga też od gracza poznania obsługi nowych maszyn i zmierzenia się z nowymi obowiązkami. Rozdział 2. Rozdział 3. Rozdział 4. Rozdział 5. Rozdział 6. Rozdział 7. 81 81 Gospodarka leśna Poleć książkęKup książkę WYCINKA DRZEW Gdy rozpoczynasz zabawę, nie posiadasz żadnych maszyn i na- rzędzi, które pozwolą na wycinkę drzew. Oznacza to konieczność inwestycji już na samym początku gry. Na szczęście przygodę z wyrębem lasu możesz zacząć małym kroczkami. Pierwszym za- kupem powinna być piła łańcuchowa, którą nabędziesz w sklepie (klawisz P) już za 1 000 €. Prawdę mówiąc, nie dopatrzyliśmy się różnic w dostępnych modelach. Wszystkie piły kosztują tyle samo, więc wybraliśmy pierwszą z brzegu. Po zakupie piły możesz przystąpić do wycinki drzew. Proponujemy, abyś zaczął od drzew w swojej okolicy. Z czasem możesz przerzucić się na lasy oddalone od Twojej farmy. Aktywacja piły odbywa się za pomocą klawiszy 1 mm, 2 mm lub 3 mm. Możesz również skorzystać z rolki wbudowanej w mysz. Po wybraniu piły powinna się ona pojawić przed Twoimi oczyma — rysunek 5.1. Pierwszą czynnością, jaką musisz wykonać, jest ustawienie piły pod kątem prostym do wycinanego drzewa. W tym celu naciśnij i przy- trzymaj prawy przycisk myszy, a następnie przesuń mysz w lewo bądź w prawo. Zwróć uwagę, że ostrze piły będzie się obracać. Po dobraniu odpowiedniego ustawienia zwolnij przycisk myszy. Gdy wybierzesz odpowiedni kąt, podejdź do drzewa, które ma zostać ścięte. Następnie ustaw ostrze piły obok pnia (przesuwaj mysz w prawo/lewo), tak by na ekranie pojawiła się niebieska „au- reola” — rysunek 5.2. Opuść piłę maksymalnie do dołu (przesuwaj myszkę w górę/dół). Rysunek 5.1. Wycinanie drzewa — etap pierwszy 82 Farming Simulator. Podręcznik graczaPoleć książkęKup książkę Rysunek 5.2. Wycinanie drzewa — etap drugi Rysunek 5.3. Wycinanie drzewa — etap trzeci Naciśnij i przytrzymaj lewy przycisk myszy. Piła zostanie włączona i rozpocznie się ścinanie drzewa. Nie musisz nic robić poza trzyma- niem wciśniętego klawisza myszy. Zwróć uwagę, że „aureola” zmieni kolor na zielony i pojawią się wióry — rysunek 5.3. Po przecięciu pnia drzewo się przewróci, a Ty możesz zwolnić przy- cisk myszy. Na rysunku 5.4 widać powalone drzewo. Teraz powinie- neś zająć się obcinaniem konarów i gałęzi. Zasada postępowania jest dokładnie taka sama jak przy ścinaniu drzewa, tyle że musisz wybierać inne kąty ustawienia piły. Kolejnym krokiem jest pocięcie pnia na mniejsze kawałki. Dzięki temu będziesz mógł łatwiej zała- dować kłody na przyczepę i odwieźć je do tartaku. Gospodarka leśna 83 Rozdział 1.Rozdział 2.Rozdział 3.Rozdział 4.Rozdział 5.Rozdział 6.Rozdział 7.Poleć książkęKup książkę Rysunek 5.4. Wycinka drzewa — etap czwarty Rysunek 5.5. Ponsse Scorpionking to automat do wycinki drzew 84 Wycinka za pomocą piły jest prosta i tania. Niestety wydajność tej metody pozostawia wiele do życzenia. Jeżeli poważnie myślisz o zarabianiu na wycince drzew, pomyśl o zakupie specjalnej maszy- ny (rysunek 5.5), która znacznie przyśpieszy i ułatwi pozyskiwanie drewna. Zasada jej działania jest banalnie prosta. Za jej pomocą łapiesz drzewo. Następnie ustawiasz długość kawałków, na jakie drzewo ma zostać pocięte, i uruchamiasz maszynę. Urządzenie samodzielnie zetnie drzewo, usunie konary i potnie na odpowied- nie kawałki. Niestety Ponsse Scorpionking kosztuje 317 000 € i jest to kwota, która znacznie przewyższa Twoje możliwości w początkowej fazie gry. Farming Simulator. Podręcznik graczaPoleć książkęKup książkę Wskazówka Jeżeli zdecydujesz się na zakup maszyny FSI ST 65 T za 5 000 €, będziesz mógł za jej pomocą wycinać pieńki, które zostają w ziemi po ścięciu drzewa. Maszyna ta nie jest jednak niezbędna, a pieńki nie przeszkadzają w dalszej grze. PRZETWARZANIE I SPRZEDAŻ DREWNA Z poprzedniego podrozdziału dowiedziałeś się, w jaki sposób wy- cinać drzewa i ciąć je na mniejsze kawałki. Teraz przyszła pora na kolejną porcję wiedzy na temat możliwości wykorzystania ściętych drzew. Farming Simulator 15 daje Ci dwie możliwości wykorzystania drewna pozyskiwanego w lesie. Po pierwsze długie kłody możesz sprzedać bezpośrednio do składu. Średni zysk ze sprzedaży jednego ścięte- go drzewa to nawet kilkanaście tysięcy euro. Ta forma aktywności wymaga: • ciągnika, • maszyny Stepa FHL 13 AK. Ciągnikiem z podłączoną maszyną Stepa FHL 13 AK musisz pod- jechać w okolicę pociętych kawałków drewna. Wysiądź z ciągni- ka (klawisz E), podejdź w okolice przyczepy i naciśnij ponownie klawisz E. Powinieneś siedzieć na maszynie — rysunek 5.6. Rysunek 5.6. Ładowanie kawałków drewna — etap pierwszy Gospodarka leśna 85 Rozdział 1.Rozdział 2.Rozdział 3.Rozdział 4.Rozdział 5.Rozdział 6.Rozdział 7.Poleć książkęKup książkę W pierwszej kolejności wysuń boczne podpory (klawisz X). To ko- nieczne ze względów bezpieczeństwa — inaczej możesz przewrócić ciągnik i przyczepę. Teraz możesz zabrać się za ładowanie, które nie należy do czynności prostych. Prawdę mówiąc, podczas naszej pierwszej próby blisko godzinę ładowaliśmy jeden kawałek drew- na. Na szczęście z każdą kolejną kłodą jest już łatwiej. Sterowanie ramieniem i chwytakiem opisaliśmy poniżej — na podstawie tego opisu spróbuj samodzielnie poeksperymentować. • Lewy przycisk myszy + ruchy prawo/lewo — pozwalają kręcić ramieniem w prawą lub lewą stronę. • Lewy przycisk myszy + ruchy góra/dół — pozwalają podnosić i opuszczać ramię. • Prawy przycisk myszy + ruchy prawo/lewo — umożliwiają wy- suwanie i chowanie ramienia. • Prawy przycisk myszy + ruchy góra/dół — służą do zginania drugiej części ramienia. • Oba klawisze myszy + ruchy prawo/lewo — obracają chwytak. • Oba klawisze myszy + ruchy góra/dół — otwierają i zamykają szczypce chwytaka. Wykorzystaj porady dotyczące sterowania, aby załadować kłody na przyczepę — rysunek 5.7. Uzbrój się w cierpliwość i postaraj się, aby kłody nie wystawały poza obręb pojazdu. Postaraj się zała- dować przyczepę do pełna, aby zmaksymalizować swój zysk przy sprzedaży drewna w skupie. Po załadowaniu przyczepy spróbuj przycisnąć drewno ramieniem. Podnieś boczne podpory (klawisz X), przesiądź się do ciągnika i wyrusz w drogę do skupu. Miejsce jest oznaczone i opisane na mapie, więc nie będziesz miał problemu z trafieniem. Rysunek 5.7. Ładowanie drewna na przyczepę — etap drugi 86 Farming Simulator. Podręcznik graczaPoleć książkęKup książkę Na rysunku 5.8 widać punkt skupu. Aby sprzedać drewno, pod- jedź do brzegu stawu. Kłody drewna kolejno podnoś z przyczepy i wrzucaj do zbiornika. Pamiętaj, że tutaj również musisz wysunąć podpory, bo inaczej Twój ciągnik i przyczepa będą niestabilne. Proste i długie kłody są lepiej wyceniane niż krótkie i krzywe. Dla- tego najlepiej tnij drewno na kawałki 4 – 5-metrowe, bo to zapewni Ci największy zysk. Po wrzuceniu drewna do stawu pieniądze zo- staną zaksięgowane na Twoim koncie. Poruszając się ciągnikiem wzdłuż stawu, uważaj, aby do niego nie wpaść (rysunek 5.9). My byliśmy mało uważni i niestety nasz traktor z przyczepą skończył na dnie stawu. Nie udało nam się ich wydostać na brzeg. Jednak jeżeli spotka Cię takie nieszczęście, to jest szan- sa na odzyskanie części pieniędzy za sprzęt. Musisz go sprzedać. W ten sposób odzyskasz mniej więcej połowę jego wartości. Rysunek 5.8. Sprzedaż drewna w punkcie skupu Rysunek 5.9. Jeżeli Twój pojazd wpadnie do stawu, możesz go sprzedać Gospodarka leśna 87 Rozdział 1.Rozdział 2.Rozdział 3.Rozdział 4.Rozdział 5.Rozdział 6.Rozdział 7.Poleć książkęKup książkę Na drewnie możesz zarobić również w inny sposób. Ścięte drzewa podziel na mniejsze kawałki (możesz to robić piłą lub specjalną maszyną). Pozyskany w ten sposób surowiec przerób na trociny (potrzebujesz specjalnej maszyny). Trociny możesz sprzedać do biogazowni (potrzebujesz ciągnika i przyczepy do transportu). Konieczne zakupy to: • nowy ciągnik o mocy minimalnej 250 KM (koszt ponad 200 000 €), • maszyna Jenz HEM 583 Z (koszt 88 000 €), • maszyna Stepa FHL 13 AK (koszt 54 000 €), • przyczepa na wióry. Jak widzisz, inwestycje są spore, ale biogazownia płaci ok. 2 000 € za tonę trocin. Z jednego kawałka drzewa o długości ok. 4 – 5 me- trów uzyskasz mniej więcej 4 tony trocin. Czyli jeden kawałek da Ci zysk na poziomie 8 000 €. To, ile kawałków pozyskasz z jedne- go drzewa, zależy od jego rozmiaru. Jednak już przy 2 kawałkach okazuje się, że na trocinach możesz zarobić więcej niż w skupie drewna. Przypominamy, że tam za jedno drzewo mogłeś dostać kilkanaście tysięcy euro. Oczywiście z jednego drzewa uzyskasz więcej niż dwie kłody o długości 4 – 5 metrów. Aby wyprodukować trociny, musisz kupić odpowiednie maszyny, a następnie postępować według opisanego poniżej schematu. Wytnij drzewo, załaduj je za pomocą dźwigu do maszyny Stepa FHL 13 AK i przewieź kłody drewna do miejsca, gdzie umieściłeś maszynę do produkcji trocin. Rozładuj kłody w pobliżu maszyny do produkcji trocin. Podłącz ciągnik do maszyny Jenz HEM 583 Z, rozstaw maszynę (klawisz X) oraz wysuń rurę, przez którą trociny trafią na przyczepę (klawisz O). Włącz maszynę Jenz HEM 583 Z (klawisz B). Korzystając z tych samych gestów myszy, uruchom ramię ładujące i wsadź kłodę na taśmę podajnika. Przetwórz tyle kawałków drewna, ile potrzeba, aby zapełnić przy- czepę. Następne przepnij ciągnik do przyczepy i odwieź trociny do biogazowni. Wytwarzanie trocin nie jest zadaniem prostym. Jednak bez wąt- pienia da się na tym zarobić pokaźne pieniądze. 1 2 3 4 5 6 88 Farming Simulator. Podręcznik graczaPoleć książkęKup książkę Rysunek 5.10. Maszyna do produkcji trocin w akcji W zależności od swojej sytuacji finansowej weź pod uwagę, że: • Maszyna do produkcji trocin może stać w jednym miejscu (razem z przyczepą) i w to miejsce możesz dowozić kłody drewna (potrzebujesz przyczepy z ramieniem ładującym). • Maszyna do produkcji trocin może być dowożona w miejsce, w którym wyciąłeś drzewa. W tym wariancie musisz przewozić maszynę do trocin oraz przyczepę, ale nie potrzebujesz przy- czepy z ramieniem ładującym. ZAKŁADANIE NOWYCH LASÓW Intensywna wycinka drzew spowoduje, że po pewnym czasie skoń- czy się surowiec, który będziesz mógł pozyskiwać i sprzedawać. Dlatego warto w miejscu wyciętego lasu sadzić nowy. Do realizacji tego zadania potrzebujesz: • ciągnika o mocy przynajmniej 100 KM, • maszyny do sadzenia drzew DACON PL 75 (koszt 26 000 €), • sadzonek drzew (koszt 40 € za paletę). Kwestia zakupu maszyn została dokładniej opisana w kolejnym roz- dziale. Dlatego teraz skupimy się na zakupie sadzonek i ich sadzeniu. Aby kupić sadzonki, udaj się do centrum ogrodniczego (miejsce to jest oznaczone i opisane na mapie, którą aktywujesz klawiszem 9). Po dotarciu na miejsce odszukaj ikonę koszyka unoszącą się nad ziemią, podjedź w jej pobliże i naciśnij klawisz R (rysunek 5.11). Gospodarka leśna 89 Rozdział 1.Rozdział 2.Rozdział 3.Rozdział 4.Rozdział 5.Rozdział 6.Rozdział 7.Poleć książkęKup książkę Rysunek 5.11. Zakup sadzonek drzew — etap pierwszy Rysunek 5.12. Zakup sadzonek drzew — etap drugi 90 Na rysunku 5.12 widać okno sklepu z sadzonkami. Wskaż sadzonkę i kliknij przycisk Kup. Naciśnij klawisz R, aby opuścić sklep. W tej chwili wrócisz na plac obok salonu ogrodniczego (rysunek 5.13). Odszukaj paletę z sadzonkami, podjedź do niej ciągnikiem i na- ciśnij klawisz R, aby ją załadować do siewnika. Jedna paleta to 20 sadzonek. Farming Simulator. Podręcznik graczaPoleć książkęKup książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Farming Simulator. Podręcznik gracza
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: