Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
01199 014881 15988205 na godz. na dobę w sumie
Final Fantasy XII - poradnik do gry - ebook/pdf
Final Fantasy XII - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 399
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> playstation 2 >> rpg
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do Final Fantasy XII to obszerny materiał zawierający opis przejścia gry, sposoby pokonania trudnych przeciwników, listy broni, zbroi i różnego typu przedmiotów, porady dotyczące rozwoju postaci i wiele innych przydatnych informacji.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wstęp
-[Prolog] Fort Nalbina
-[Część I] Rabanastre
-[Część I] Dalmasca Estersand
-[Część I] Rabanastre – znowu
-[Część I] Giza Plains
-[Część I] Garamsythe Waterway
-[Część I] Pałac
-[Część I] Garamsythe Waterway - znowu
-[Część I] Nalbina Fortress – lochy
-[Część I] Barheim Passage
-[Część I] Bhujerba
-[Część I] Lhusu Mines
-[Część I] Bhujerba znowu
-[Część I] Dreadnought Leviatan
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 140

Informacja o grze

Final Fantasy XII to kolejna odsłona bestsellerowego cyklu firmy Square Enix. Po eksperymentach z poprzednimi częściami, seria powraca do korzeni, oferując graczom rozbudowany wątek fabularny, możliwość prowadzenia drużyny postaci oraz stopniowego rozwija

Gra Final Fantasy XII, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku jRPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2007 roku i dostępny jest na platformie PS2. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Final Fantasy XII autor: Bartosz „Mr. Error” Weselak Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Final Fantasy XII – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wstęp________________________________________________________________ 4 Objaśnienia ___________________________________________________________ 5 Prolog _______________________________________________________________ 6 Fort Nalbina _________________________________________________________ 6 Część I _______________________________________________________________ 9 Rabanastre__________________________________________________________ 9 Dalmasca Estersand __________________________________________________ 11 Rabanastre – znowu _________________________________________________ 14 Giza Plains _________________________________________________________ 16 Garamsythe Waterway________________________________________________ 19 Pałac _____________________________________________________________ 21 Garamsythe Waterway - znowu _________________________________________ 24 Nalbina Fortress – lochy ______________________________________________ 29 Barheim Passage ____________________________________________________ 31 Bhujerba __________________________________________________________ 37 Lhusu Mines ________________________________________________________ 38 Bhujerba - znowu____________________________________________________ 40 Dreadnought Leviatan ________________________________________________ 41 Ogir-Yensa Sandsea __________________________________________________ 45 Nam-Yensa Sandsea__________________________________________________ 47 The Tomb of Raithwall ________________________________________________ 51 Część II _____________________________________________________________ 56 Giza Plains _________________________________________________________ 56 Ozmone Plain _______________________________________________________ 58 Jahra _____________________________________________________________ 60 Golmore Jungle _____________________________________________________ 62 Eruyt Village________________________________________________________ 64 Henne Mines________________________________________________________ 67 Głębiej w Golmore Jungle _____________________________________________ 70 Paramina Rift _______________________________________________________ 72 Stilshrine of Miriam __________________________________________________ 75 Mosphoran Highwaste ________________________________________________ 84 Salikawood_________________________________________________________ 86 Phon Coast _________________________________________________________ 88 Tchita Uplands ______________________________________________________ 90 Sochen Cave Palace __________________________________________________ 92 Old Archades _______________________________________________________ 97 Archades __________________________________________________________ 99 Draklor Laboratory__________________________________________________ 102 Część III ___________________________________________________________ 106 Balfonheim Port ____________________________________________________ 106 Feywood__________________________________________________________ 107 Giruvegan_________________________________________________________ 112 Great Crystal ______________________________________________________ 116 Ridorana Cataract __________________________________________________ 120 Pharos at Ridorana – First Ascent ______________________________________ 122 Second Ascent _____________________________________________________ 127 Third Ascent _______________________________________________________ 131 Epilog______________________________________________________________ 138 Sky Fortress Bahamut _______________________________________________ 139 Licencje i rozwój postaci _______________________________________________ 143 Umiejętności Pasywne: ______________________________________________ 145 Techniki __________________________________________________________ 148 Magia ____________________________________________________________ 151 Akcesoria _________________________________________________________ 153 Zbroje i tarcze _____________________________________________________ 155 Sztylety, pistolety, halabardy, kusze, granatniki, miecze ninja: _______________ 158 Laski, „Drągi”, miarki, buławy: ________________________________________ 160 Strona: 2 Final Fantasy XII – Poradnik GRY-OnLine Miecze, łuki, topory, włócznie, katany, wielkie miecze: ______________________ 162 Sposoby na rozwój postaci _____________________________________________ 165 Brak LP?__________________________________________________________ 165 Auto level-up ______________________________________________________ 165 Quickeningi _________________________________________________________ 169 Krótki samouczek ____________________________________________________ 171 Bazar ______________________________________________________________ 174 Grimoiry __________________________________________________________ 174 Przedmioty używane do zrobienia innych przedmiotów _____________________ 175 Zestawy użytecznych przedmiotów _____________________________________ 176 Broń jednoręczna ___________________________________________________ 178 Broń dwuręczna ____________________________________________________ 179 Broń dłuższego zasięgu i amunicja _____________________________________ 181 Zbroje i tarcze _____________________________________________________ 183 Akcesoria _________________________________________________________ 185 Ekwipunek, Magia i techniki ____________________________________________ 186 Broń _____________________________________________________________ 186 Zbroja ___________________________________________________________ 203 Tarcze ___________________________________________________________ 213 Akcesoria _________________________________________________________ 215 Magia ____________________________________________________________ 219 Techniki __________________________________________________________ 224 Sky Pirate’s Den______________________________________________________ 226 Łowcy nagród – klan Centurio ___________________________________________ 228 Zwykłe listy gończe ___________________________________________________ 232 Ekskluzywne listy gończe ______________________________________________ 272 Rare Game __________________________________________________________ 299 Espery _____________________________________________________________ 319 Bossowie nie związani z fabułą __________________________________________ 337 Dodatkowe Mapy _____________________________________________________ 347 Barheim Passage II _________________________________________________ 347 Cerobi Steppe______________________________________________________ 349 Dalmasca Westersand _______________________________________________ 351 Garamsythe Waterway II_____________________________________________ 353 Great Crystal II ____________________________________________________ 355 Henne Mines II_____________________________________________________ 357 Lhusu Mines II _____________________________________________________ 359 Nabreus Deadlands _________________________________________________ 361 Necrohol of Nabudis_________________________________________________ 366 Zertinan Caverns ___________________________________________________ 368 Pharos at Ridorana – Orgin of Darkness ___________________________________ 370 Penumbra_________________________________________________________ 371 Umbra ___________________________________________________________ 373 Abyssal___________________________________________________________ 375 Łowienie ___________________________________________________________ 377 „Odlotowe” dziewczyny ________________________________________________ 382 Tylna Furtka_________________________________________________________ 384 Zagubione owieczki... ekhm... Cockatrice __________________________________ 388 Zakochany Rabanastrańczyk ____________________________________________ 394 Rikken, Elza Raz ____________________________________________________ 396 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2006 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 3 Final Fantasy XII – Poradnik GRY-OnLine Wstęp Witam wszystkich zainteresowanych najnowszą odsłoną wiekowej już serii Final Fantasy. Parę słów o tej grze możecie znaleźć w mojej recenzji również zamieszczonej na portalu Gry-Online.pl ;) Tutaj powiem tylko, że jako wielki fan całej serii nie mogłem przegapić i tej części, a jako bardzo ambitny fan nie mógłbym żyć bez zdobycia legendarnych broni czy pokonania najsilniejszego przeciwnika w grze. Tak więc w dalszej części poradnika znajdziecie informacje zarówno o nich jak i o wielu innych rzeczach, questach itp. Zapraszam do lektury. Strona: 4 Final Fantasy XII – Poradnik GRY-OnLine Objaśnienia W poradniku używam „dziwnych” słów związanych z grami RPG, które zresztą są już dość rozpowszechnione. Jednak wierzę, że nie wszyscy mogli się z nimi zetknąć i od tego właśnie jest ten dział – by wyjaśnić niejasności. Czasem natkniecie się w poradniku na określenia: Tank, Healer, Damage (dmg.) Dealer, Buffer itp. Są to predyspozycje różnych klas. Tank to osoba z bardzo dużą ilością życia, która ściąga na siebie ataki przeciwników. Najczęściej biega w ciężkiej zbroi, doskonale nadaje się na lidera. Healer to mag zajmujący się w głównej mierze leczeniem pozostałych. Dobrym wyborem dla niego są szaty jako zbroja i laski albo drągi jako broń. Damage Dealer to osoba nie zajmująca się niczym poza atakowaniem przeciwników. Świetnym wyborem dla niego jest katana jako broń i lekka zbroja zwiększająca szybkość. Buffer utrzymuje na walczących bufki takie jak protect czy shell. Do określenia klas używam w poradniku również imion bohaterów. Na początku gry rozwijałem ich w konkretnym kierunku (szczegóły w dziale „Licencje i rozwój postaci”) i później, mówiąc o nich, miałem na myśli konkretną klasę. Wy, przechodząc grę, mogliście dać im inny przydział i w takiej sytuacji wybierzcie po prostu osobę, której klasa odpowiada klasie postaci użytej przeze mnie. Możecie też spotkać się np. z określeniem zberserkowany Fomalhaut – oznacza to postać trzymającą Fomalhaut i będącą pod działaniem berserka. W poradniku natkniecie się na takie określenia jak potki (skrót od potions – mikstury przywracające życie) czy bossowie (tego chyba nie trzeba tłumaczyć). Generalnie zostawiałem angielskie określenia różnych rzeczy, bo polskie tłumaczenie brzmiało po prostu głupio. Zdarza się też, że coś jest napisane po polsku i z angielską nazwą w nawiasie. Ponadto chciałbym wyjaśnić zastosowany przeze mnie podział poradnika na części: Prolog, Części I-III i Epilog. Jest to podział sztuczny, zastosowany przeze mnie na potrzeby poradnika. Każda z części jest oddzielona od reszty jakimś ważnym wydarzeniem w fabule. Są też działy noszące nazwy jakiegoś obszaru i często z dodatkiem „II”. Oznaczają one miejsca, których nie odwiedzacie podczas zwykłego przechodzenia gry, a rzymska cyfra II oznacza, że owszem, zostaliście tu przez fabułę przyprowadzeni, ale nie mieliście wtedy dostępu do całości tego terenu. W tym poradniku znajdziecie mnóstwo tabel z informacjami o potworach takimi jak: ich poziom, ilość punktów HP i rzeczy, które z nich wypadają i które możecie im ukraść. Informacje te jednak mogą się nieco różnić od tych, z którymi Wy się spotkacie. Bowiem potwory generowane są losowo i informacje, które tu zamieściłem dotyczą potworów, na które ja się natknąłem. To samo tyczy się rzeczy, które można z nich uzyskać. Te, które ja zaznaczyłem jako rzadkie, Wam mogą pojawić się znacznie częściej i na odwrót. Mogę jedynie zapewnić, że to co opisałem jest sprawdzone i wystarczy trochę cierpliwości, a na pewno zdobędziecie przedmioty, których szukacie. Należałoby też wspomnieć o charakterach przeciwników. Można wyróżnić potwory: • agresywne – rzucą się na Ciebie, gdy tylko Cię zobaczą. Ich paski życia są czerwone, • pasywne – nie są zainteresowane walką. Walczyć będą dopiero, gdy Ty je zaatakujesz. Ich paski życia są zielone, • zamaskowane – maskują się tylko elementale i entite’y. Wyglądają jak pasywne, by po chwili zaatakować Cię znienacka. Strona: 5 Final Fantasy XII – Poradnik GRY-OnLine Prolog F o r t N a l b i n a Czerwony X to Twój cel. Grę zaczynasz od zapoznania się z obecną sytuacją panującą w Ivalice. Po tym wprowadzeniu czas na przejęcie kontroli nad akcją. Na początku wcielasz się w młodego Reksa. Twój przełożony, kapitan Basch, wprowadza Cię w tajniki sterowania. Rozpoczynasz od rozejrzenia się, następnie podchodzisz do kapitana [screen 1], po czym kierujesz się do stojącego nieopodal żołnierza z Dalmasci (Dalmascan) i rozmawiasz z nim. Teraz podchodzisz do bramy i otwierasz ją [screen 2]. Strona: 6 Final Fantasy XII – Poradnik GRY-OnLine Na górze czeka na Ciebie pierwszy przeciwnik. Biegniesz na wprost [screen 1] i na środku przejścia musisz stawić czoła pierwszemu w grze bossowi: Air Cutter Remora. Nie jest on specjalnie trudny i wystarczy okładać go ciągle mieczem, jednakże użycie grzmotu przyniesie dobre efekty. Póki co, nie przejmuj się życiem. Reszta żołnierzy zajmie się uleczeniem Ciebie, jeśli zbytnio spadnie Twój poziom życia. trzech przeciwników, Po pokonaniu bossa ze schodów za nim wyskoczy kolejnych jednakże nie stanowią oni poważnego zagrożenia. Wbiegasz po schodach i wchodzisz do fortecy. Tu czekają Cię ciągłe potyczki, zewsząd będą atakować wrogowie, jednakże nie przejmuj się nimi za bardzo, bo nic złego Ci nie grozi, jeśli tylko reszta kompanów jest blisko Ciebie. Na pierwszym skrzyżowaniu idź prosto, następnie skręć w lewo i w pierwszą drogę w prawo. Po prawej zobaczysz pokój. Wewnątrz znajduje się Potion. Następnie udaj się do zawalonego korytarza – tam również znajdziesz Potion. Wróć na klatkę schodową i biegnij do góry. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Final Fantasy XII - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: