Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00109 024099 16231011 na godz. na dobę w sumie
Final Fantasy XIII - Xbox 360 - poradnik do gry - ebook/pdf
Final Fantasy XIII - Xbox 360 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 145
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> xbox 360 >> rpg
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry Final Fantasy XIII zawiera przede wszystkim kompletny opis przejścia wszystkich rozdziałów przygody wraz z lokalizacją napotkanych po drodze skrzyń i radami dotyczącymi walk z najtrudniejszymi przeciwnikami.

Skrócona wersja spisu treści:
-[Wprowadzenie]
-[Informacje ogólne] Role
-[Informacje ogólne] Paradygmaty
-[Informacje ogólne] Ulepszanie przedmiotów
-[Opis przejścia] Chapter I - cz. 1
-[Opis przejścia] Chapter I - cz. 2
-[Opis przejścia] Chapter II - cz. 1
-[Opis przejścia] Chapter II - cz. 2
-[Opis przejścia] Chapter III - cz. 1
-[Opis przejścia] Chapter III - cz. 2
-[Opis przejścia] Chapter III - cz. 3
-[Opis przejścia] Chapter IV - cz. 1
-[Opis przejścia] Chapter IV - cz. 2
-[Opis przejścia] Chapter IV - cz. 3
-[Opis przejścia] Chapter V - cz. 1
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 40

Informacja o grze

Kolejny reprezentant sztandarowej serii jRPG japońskiej firmy Square-Enix. W tej części poznajemy kulisy konfliktu pomiędzy władzami utopijnego miasta Cocoon a rebeliantami pochodzącymi z naszpikowanej potworami powierzchni planety Pulse.

Gra Final Fantasy XIII, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku jRPG. Tytuł wydany został w Polsce w 2010 roku i dostępny jest na platformach: PS3, Xbox 360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Final Fantasy XIII autor: Michał „Kwiść” Chwistek (c) 2010 GRY-OnLine S.A. Producent Square-Enix, Wydawca Square-Enix / Eidos, Wydawca PL Cenega Poland Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Final Fantasy XIII – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie __________________________________________________ 3  Informacje ogólne _______________________________________________ 4  Role _______________________________________________________________________ 4  Paradygmaty _______________________________________________________________ 6  Ulepszanie przedmiotów _____________________________________________________ 7  Opis przejścia ___________________________________________________ 8  Chapter I ___________________________________________________________________ 8  Chapter II _________________________________________________________________ 14  Chapter III ________________________________________________________________ 21  Chapter IV ________________________________________________________________ 33  Chapter V _________________________________________________________________ 46  Chapter VI ________________________________________________________________ 52  Chapter VII ________________________________________________________________ 56  Chapter VIII _______________________________________________________________ 69  Chapter IX ________________________________________________________________ 73  Chapter X _________________________________________________________________ 84  Chapter XI ________________________________________________________________ 92  Chapter XII _______________________________________________________________ 113  Chapter XIII ______________________________________________________________ 121  Misje dodatkowe ______________________________________________ 130  1-20 _____________________________________________________________________ 131  21-40 ____________________________________________________________________ 133  41-64 ____________________________________________________________________ 135  Skarby ______________________________________________________ 138  Chocobo _________________________________________________________________ 139  Lista Osiągnięć ________________________________________________ 141  Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2010 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Final Fantasy XIII – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Poradnik do gry Final Fantasy XIII zawiera przede wszystkim kompletny opis przejścia wszystkich rozdziałów przygody wraz z lokalizacją napotkanych po drodze skrzyń i radami dotyczącymi walk z najtrudniejszymi przeciwnikami. W pierwszej części tekstu zostały również przedstawione najważniejsze elementy rozgrywki, takie jak paradygmaty czy role. Ostatnie rozdziały poradnika poświęcone są misjom pobocznym i ukrytym skarbom. Znalazły się tam m.in. lista wszystkich Osiągnieć, spis dodatkowych zadań oraz mapka z lokalizacją kamieni Cie’th i skrzyń z przedmiotami. Fani Chocobo również nie powinni mieć powodów do narzekań. Będą mogli poznać wszystkie możliwe do wykopania przedmioty, a specjalnie przygotowana mapka bardzo ułatwi ich odnalezienie. L e g e n d a : [1], [2] – znaki odwołujące do znajdujących się nad tekstem screenów. Jedynka oznacza obrazek po lewej, a dwójka po prawej stronie. Kolor pomarańczowy – występujące w grze przedmioty Kolor czerwony – pojawiających się podczas rozgrywki postacie oraz potwory Kolor niebieski – odwiedzane przez bohaterów lokacje Kolor zielony – umiejętności oraz inne specjalne elementy gry np. Sentinel, Eidolon S ł o w n i c z e k : buff – czar wzmacniający bohaterów lub przeciwnika. debuff – czar osłabiający bohaterów lub przeciwnika. buffować/debuffować – używać buffów/debuffów. tank – postać, której zadaniem jest przyjmowanie na siebie obrażeń. W FFXIII tym zadaniem zajmuje się Sentinel. AOE (Area of Effect) – oznacza umiejętności działające na określonym obszarze, a nie pojedynczym celu. Strona: 3 Final Fantasy XIII – Poradnik GRY-OnLine Informacje ogólne R o l e System walki w Final Fantasy XIII oparty jest na dwóch głównych elementach: rolach i paradygmatach. Role to inaczej profesje naszych bohaterów, określające ich zadania podczas potyczki. Każda postać ma możliwość rozwoju wszystkich sześciu ról, ale są one odblokowywane stopniowo. Najbardziej opłacalne jest rozwijanie w pierwszej kolejności trzech podstawowych ról każdego z bohaterów, a dopiero później inwestowanie punktów w pozostałe. Tak przedstawia ją się główne profesje poszczególnych postaci: Bohater Lightning Snow Sazh Vanille Fang Hope C o m m a n d o Rola 1 Commando Sentinel Ravager Saboteur Sentinel Medic Rola 2 Medic Ravager Commando Medic Saboteur Synergist Rola 3 Ravager Commando Synergist Ravager Commando Ravager Klasa Commando spełnia bardzo ważne zadanie w każdej walce. Jej silne ataki fizyczne nie ładują znacząco chain gauge, ale są niezbędne do jego stabilizacji. Każdy cios Commando spowalnia opadanie paska, a co za tym idzie ułatwia zestgaggerowanie przeciwnika Avagerom. Na zestaggerowaniu przeciwnika nie kończy się jednak jego użyteczność. Gdy potwór jest zestaggerowany, ataki Commando (nie dotyczy Sazha) wyrzucają go w powietrze co uniemożliwia mu wykonywanie ciosów. Jeżeli dobrze to wykorzystamy, przeciwnik może już nigdy nie wylądować na ziemi. Ponadto ataki tej roli wydłużają czas zestaggerowania. Warto również przyjrzeć się drużynie z dwoma Commando. Cechą charakterystyczną takiego paradygmatu jest to, że każdy Commando atakuje inny cel. Jest to przydatne przy atakach z zaskoczenia, kiedy więcej niż jeden przeciwnik zostanie zestaggerowany. W ten sposób dzięki wyrzucaniu w powietrze możemy zneutralizować dwa cele jednocześnie. Strona: 4 Final Fantasy XIII – Poradnik GRY-OnLine S e n t i n e l Rola pogardzana w pierwszej części gry, staje się później niezbędna w każdym trudniejszym pojedynku. Jest to typowy tank, którego zadanie polega na zwracaniu na siebie uwagi przeciwników i przyjmowaniu ich ciosów. Nie posiada praktycznie żadnych umiejętności zadających obrażenia (poza jedna, bardzo słabą), ale czary ochronne zdecydowanie to wynagradzają. Zdarza się, że tylko Sentinel jest w stanie przetrwać niektóre ciosy. Najlepiej korzystać z niego w walkach z bossami lub pojedynkach z wieloma silnymi przeciwnikami, gdzie przetrwanie pierwszej fali ataków może być bardzo trudne. Warto go również używać podczas leczenia czy buffowania drużyny. Ściągnie na siebie większość ciosów, a dzięki takiej umiejętności jak Challenge, utrzyma chain gauge na stałym poziomie. M e d i c Jako jedyna rola leczącą Medic jest niezastąpiony w praktycznie każdej walce. Do przywracania zdrowia warto korzystać z paradygmatów składających się z dwóch takich ról, bo leczymy wtedy dużo szybciej i sprawniej. Nie jest to jednak wszystko co nasz healer potrafi. W późniejszej fazie gry bardzo przydaje się umiejętność wskrzeszania towarzyszy, a także Dispell usuwający nieprzyjemne debuffy. R a v a g e r Ravager to rola, która ma dwa zadania: zadawanie obrażeń oraz błyskawiczne ładowania chain gauge przeciwnika. Jej ataki są bardzo silne, ale trzeba z nich odpowiednio korzystać. Przede wszystkim zawsze staramy się używać umiejętności Libra na nowo poznanych wrogach. Dowiemy się w ten sposób na jaki typ magii przeciwnik jest podatny, a na jaki odporny. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że zamiast osłabiać potwora, będziemy go leczyć naszymi czarami. Drugą ważną cechą Ravagera jest ładowania chain gauge wrogów. Wada tej zdolności jest tak, że pasek szybko rośnie, ale równie szybko spada do zera. Żeby spowolnić opadanie warto przynajmniej raz zaatakować Commando. Oczywiście, w niektórych przypadkach nie jest to niezbędne, bo dobrze użycie trzech Ravagerów może być równie skuteczne. S y n e r g i s t Podobnie jak Sentinel, klasa Synergisty w początkowej fazie gry nie jest zbyt przydatna, ale wraz z upływem czasu staje się niezastąpiona. Czary takie jak Haste, Shell czy Protect dają olbrzymią przewagę w trakcie pojedynku. Główną wada tej roli jest to, że zbuffowanie całej drużyny może potrwać wiele rund. Najlepiej zabierać się za to już na samym początku walki, żeby nie zmarnować naładowanego chain gauge. Jeżeli walka nie jest bardzo wymagająca, warto użyć Synergisty chociaż na dwie rundy. W ten sposób każdy z członków drużyny otrzyma Haste, który znacznie przyspieszy starcie. S a b o t e u r Ostania, ale wcale nie mniej ważna rola, to Sabotarzysta. Jak sama nazwa wskazuje, jego głównym zadaniem jest osłabienie przeciwnika, a w skrajnych przypadkach nawet wykluczenie z walki. W swoim arsenale posiada m. in. obniżenie odporności na czary, „wyłączenie” ataków fizycznych czy zatrzymanie w czasie. Niestety założenie tzw. debuffa nie zawsze się udaje, a wielu przeciwników posiada całkowitą odporność na niektóre z nich. Bardzo specyficzną umiejętnością jest zaklęcie Death, zdobywane w końcowej fazie gry przez Vanille. Warto w nią zainwestować, bo jest to najłatwiejszy sposób na pokonanie Adamantoise – jednego z najpotężniejszych przeciwników w grze (na szczęście walka z nim nie jest obowiązkowa). Strona: 5 Final Fantasy XIII – Poradnik GRY-OnLine P a r a d y g m a t y Paradygmaty to różne kombinacje ról, wykorzystywane podczas pojedynków w Final Fantasy XIII. Cała walka polega na odpowiednim zmienianiu się między nimi, a sam wybór umiejętności to już sprawa drugorzędna. W trakcie starcia mamy dostęp do maksymalnie sześciu paradygmatów, które ustaliliśmy przed potyczką i należy pamiętać, że każda zmiana członka drużyny resetuje ten wybór. Kombinacji istnieje oczywiście bardzo wiele, dlatego poniżej zostały przedstawione tylko te najczęściej używane. C o m m a n d o + R a v a g e r + R a v a g e r Podstawowy paradygmat, od które najlepiej zaczynać większość pojedynków. Commando spowolni opadanie chain gauge, a Ravagerzy załatwią resztę. Ta kombinacje jest również bardzo przydatna już po zestaggerowanie przeciwnika dzięki specjalnej umiejętności Commando, wyrzucania wrogów w powietrze. R a v a g e r + R a v a g e r + R a v a g e r Tej taktyki warto używać zaraz po pierwszym ataku Commando. Chain gauge będzie na tyle spowolniony, że trzech Ravagerów powinno bez problemów błyskawicznie zestaggerowac przeciwnika. Gdy tak się stanie najlepiej wrócić z powrotem do Commando, chyba że nasz przeciwnik jest bardzo podatny na ataki magiczne lub odporny na fizyczne. M e d i c + M e d i c + S e n t i n e l Jest to zdecydowanie najlepszy Paradygmat leczący. Dwóch healerów błyskawicznie wyleczy nawet największe obrażeni już w pierwszej rundzie, a Sentinel dzięki umiejętności Challenge bez problemu podtrzyma chain gauge. Warto też pamiętać o tym, że tank obniża obrażenia zadawane pozostałym członkom drużyny, co jest szczególnie przydatne podczas walki z ostatnim bossem. S a b o t e u r + S y n e r g i s t + S e n t i n e l Bardzo dobra kombinacja na początku każdej walki z bossami. Zapewnia błyskawiczne wzmocnienie naszej drużyny, równocześnie osłabiając przeciwnika. Nie sprawdza się jednak, jeżeli przeciwnik zadaje silne obrażenia AOE. W takiej sytuacji ciągłe zmienia się na paradygmat leczący może być zbyt czasochłonne oraz niebezpieczne. S a b o t e u r / S y n e r g i s t + M e d i c + S e n t i n e l Jest to bardziej bezpieczna wersja poprzedniego paradygmatu, dzięki której nie musimy się za bardzo przejmować zdrowiem naszej drużyny. Wraz z Sentinelem, jeden Medic powinien sobie leczeniem, w czasie gdy Synergista/Saboteur zajmie się bez problemu poradzić z buffowaniem/debuffowaniem. Strona: 6 Final Fantasy XIII – Poradnik GRY-OnLine U l e p s z a n i e p r z e d m i o t ó w W najnowszej części Final Fantasy twórcy postanowili wprowadzić dość skomplikowany system ulepszania broni i akcesoriów. Każdy przedmiot ma własny poziom oraz pasek doświadczenia, który ładujemy korzystając ze zbieranych podczas gry komponentów. Ulepszeń możemy dokonywać tylko w napotkanych save pointach, wybierając opcje Upgrade. Wspomniane komponenty dzielą się na dwie grypy: organiczne i mechaniczne. Pierwsza dają mało doświadczenia, ale zwiększają mnożnik wartości kolejnych części. Drugie natomiast zmniejszają ten mnożnik, lecz zapewniają więcej punktów EXP. Cała sztuka polega na odpowiednim używaniu raz jednych, a raz drugich składników. Wielkość o jaką organiczne komponenty zwiększają mnożnik jest ukryta, dlatego używamy ich pojedynczo aż do osiągnięcia maksymalnej liczby – x3. Teraz możemy przystąpić do wykorzystania składników mechanicznych. Każde ich użycie zmniejsza niestety zdobyty wcześniej mnożnik, więc staramy się osiągnąć kolejny poziom przedmiotu przy pomocy jednego rodzaju komponentu. Wydajemy je w dużej ilości jednocześnie, a nie pojedynczo tak jak w przypadku organicznych. Musimy jednak uważać, żeby nie przesadzić, bo podczas jednej operacji możemy zdobyć maksymalnie jeden poziom doświadczenia. Najlepiej zobrazuje to taki przykład: Mamy broń Lionheart lvl 1 z następującą ilością doświadczenia: 0/4000. Nie znamy wymagań na trzeci poziom, ale na pewno są większe od poprzednich, więc najlepszym rozwiązaniem jest użycie komponentów wartych 8000 punktów. Po wykonaniu tej operacji zdobędziemy poziom, a nasz broń będzie miała mniej więcej takie statystyki Lionheart lvl 2 4000/4200 EXP. Mnożnik zostanie maksymalnie wykorzystany, a my nie wydamy zbyt dużej ilości punktów, który by przepadły. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Final Fantasy XIII - Xbox 360 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: