Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00339 008297 15928738 na godz. na dobę w sumie
Football Manager 2005 - poradnik do gry - ebook/pdf
Football Manager 2005 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 54
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> sportowe
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry Football Manager 2005, prawowitego sukcesora serii Championship Manager. Znajdziecie tu informacje ogólne o wstępnym przygotowaniu do gry, prowadzeniu rozgrywki oraz taktyce, co z pewnością ułatwi zgłębienie tajników tej gry.

Skrócona wersja spisu treści:
-Wprowadzenie
-[Informacje ogólne] Podstawy
-[Informacje ogólne] Opcje gry
-[Informacje ogólne] Szybkość i przyspieszanie gry
-[Informacje ogólne] Ustawienia - gra
-[Informacje ogólne] Ustawienia – grafika
-[Informacje ogólne] Ustawienia – dźwięk
-[Informacje ogólne] Ustawienia – gra sieciowa
-[Informacje ogólne] Nowa gra
-[Informacje ogólne] Wybór ligi i ustawienia
-[Informacje ogólne] Nowy gracz
-[Informacje ogólne] Gra sieciowa
-[Gra w FM] Interfejs
-[Gra w FM] Ekran składu i znaczniki
-[Gra w FM] Terminarz i mecze towarzyskie
-[...] liczba wszystkich rozdziałów: 30

Informacja o grze

Football Manager 2005 to w istocie kolejna część serii managerów piłkarskich znanych dotychczas pod tytułem Championship Manager, i jednocześnie pierwsza jaka powstała przy współpracy firm Sports Interactive oraz SEGA.

Gra Worldwide Soccer Manager 2005, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier sportowych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry Football Manager 2005 autorzy: Adam „Speed” Włodarczak Paweł „Perez” Myśliwiec (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli. Football Manager 2005 – Poradnik GRY-OnLine S P I S T R E Ś C I Wprowadzenie _________________________________________________________ 3 Informacje ogólne ______________________________________________________ 4 Podstawy _________________________________________________________ 4 Opcje gry _________________________________________________________ 5 Szybkość i przyspieszanie gry _________________________________________ 6 Ustawienia – gra ___________________________________________________ 7 Ustawienia – grafika ________________________________________________ 8 Ustawienia – dźwięk _______________________________________________ 10 Ustawienia – gra sieciowa ___________________________________________ 10 Nowa gra ________________________________________________________ 11 Wybór ligi i ustawienia______________________________________________ 11 Nowy gracz_______________________________________________________ 12 Gra sieciowa______________________________________________________ 14 Gra w FM ____________________________________________________________ 15 Interfejs _________________________________________________________ 15 Ekran składu i znaczniki _____________________________________________ 16 Terminarz i mecze towarzyskie _______________________________________ 18 Sztab szkoleniowy i trening __________________________________________ 20 Transfery, informacje, finanse ________________________________________ 22 Wyszukiwanie i historia _____________________________________________ 24 Profil piłkarza _____________________________________________________ 27 Profil piłkarza cz.2 _________________________________________________ 31 Profil menedżera i opcje_____________________________________________ 36 Mecz ____________________________________________________________ 41 Zarząd i kibice ____________________________________________________ 43 Media ___________________________________________________________ 45 Taktyka _____________________________________________________________ 47 Ekran główny _____________________________________________________ 47 Ustawienia taktyczne _______________________________________________ 48 Ustawienia indywidualne ____________________________________________ 50 Podsumowanie________________________________________________________ 52 Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o. (c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 www.gry-online.pl Football Manager 2005 – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Seria Championship Manager w ciągu 10 lat istnienia zdobyła sobie rzesze fanów na całym świecie. Gra cechowała się wyjątkowym realizmem, olbrzymią bazą danych, ciekawymi rozwiązaniami, które wpływały na atrakcyjność, no i oczywiście tym, co dla gracza najważniejsze – grywalnością oraz tzw. miodnością. Wyobraźcie sobie teraz ostatnią odsłonę Championship (wersja 03/04) wzbogaconą o nowe opcje, zaktualizowaną bazę danych, ulepszony silnik, dopracowane poszczególne elementy (media, taktyka itd.) i wiele rozwiązań, które wpływają na atrakcyjność gry. Wyobraźcie sobie Football Manager 2005 - nową grę z nowym wydawcą, ale ze starym producentem! Omawiany program ma predyspozycje, aby stać się najlepszym menedżerem piłkarskim na rynku. Każdy element w mniejszym bądź większym stopniu uległ zmianie – i to zmianie na lepsze. Na pewno jest to olbrzymim plusem, z drugiej jednak strony mnogość opcji sprawia, że niejednokrotnie gubimy się w tym wszystkim. Warto jednak poświęcić trochę czasu i zgłębić tajniki tej gry. Poradnik powstał w oparciu o podstawową, angielską wersję gry (5.0.0). Strona: 3 www.gry-online.pl Football Manager 2005 – Poradnik GRY-OnLine Informacje ogólne P o d s t a w y Po kilku sekundach, przebrnąwszy przez ekrany prezentujące logo producenta oraz wydawcy, ukazuje się nam menu główne. Przejrzyste i estetyczne wykonanie pozwala na szybką i bezproblemową „orientację w terenie”. Bez najmniejszych problemów możemy zorientować się w tym, co zaproponowali nam autorzy gry. Począwszy od góry mamy do wyboru: • New Game [Nowa gra] - uruchomienie nowej gry (szerzej o tym elemencie w dalszej części poradnika); • Load Last Game [Wczytaj ostatnią grę] - opcja pozwala wznowić ostatnią zapisaną grę; • Load Game [Wczytaj grę] - zakładka, w której znajdują się wszystkie nasze save’y. Katalog z zapisanymi grami znajdziecie (w przypadku systemu Windows XP) w swoich dokumentach (standardowo na dysku C); • Load Quick Start [Wczytaj szybki start] - ładowanie tzw. „szybkiej gry” (możliwość wgrania tylko jednej ligi, z ograniczonymi danymi). Na drugim „froncie” widzimy: • Network [Sieć] - jeden z największych plusów Football Managera, gra sieciowa (o tym elemencie również w dalszej części); • View Match [Obejrzyj mecz] - możliwość obejrzenia spotkań, które wcześniej zapisaliśmy. Katalog ze spotkaniami znajduje się w tym samym miejscu, co folder z zapisanymi grami. Zapisany mecz „waży” około 30KB; • Credits [Twórcy gry] - informacje o twórcach gry, strony internetowe, społeczność graczy itp.; • Quit [Wyjście] - chyba nie trzeba tłumaczyć. Strona: 4 www.gry-online.pl Football Manager 2005 – Poradnik GRY-OnLine O p c j e g r y Oprócz wyżej wymienionych elementów, jedyną aktywną zakładką jest ta poświęcona opcjom gry. Mowa tu oczywiście o Options [Opcje]. Do dyspozycji mamy tutaj 13 elementów, podzielonych na segmenty. Początkowo niektóre nie są dostępne (spowodowane jest to brakiem aktywnej gry), ale w momencie gdy rozpoczniecie nową rozgrywkę, będziecie mogli skorzystać ze wszystkiego, co zaoferowali twórcy. A mowa tutaj o: • Game Status [Status gry] – tutaj znajdziecie informacje na temat długości gry, waszego stanu „uzależnienia”, ostatniego zapisu, adres IP (przydatne podczas rozgrywki online), itp.; • Hall of Fame [Galeria sław] – marzenie każdego z nas, panteon sław. Najlepsi menedżerowie gry (np. Sir Alex Ferguson, Felipao). Możliwość przeglądu pod kątem krajów, kontynentów. Miła zabawa, bardzo fajnie byłoby znaleźć się w takim gronie; • Manager Chat [Czat trenerski] – opcja przydatna głównie gdy gramy w sieci. Ułatwia porozumiewanie się w trakcie gry. Kolejne trzy linki związane są z grą i jej twórcami: • Game Credits [Twórcy gry] – info o autorach (programiści, tłumacze, testerzy); • Research Credits [Zbieranie danych] – tutaj info na temat ludzi, którzy zajęli się zbieraniem danych do gry (składy drużyn, statystyki piłkarzy); • Community Info [Społeczność internetowa] – linki do stron poświęconych serii Championship Manager (przypominamy bowiem, że Sports Interactive przed rozstaniem się z Eidosem było producentem serii CM) oraz grze Football Manager. I na koniec: • New User... [Nowy gracz] – pozwala na dodanie nowego gracza. Warunkiem jest uruchomienie przynajmniej jednej gry; • Save Game [Zapisz] oraz Save Games As... [Zapisz stan gry jako...] – są to elementy znane Wam praktycznie z każdej innej gry, a więc zwyczajnie w świecie zapis gry lub zapis z konkretną nazwą; Strona: 5 www.gry-online.pl Football Manager 2005 – Poradnik GRY-OnLine • Online Help... [Pomoc Online...] – link, który zaprowadzi Was na oficjalne forum SI Games. Tysiące pytań, tyleż samo odpowiedzi. Prawdziwa skarbnica wiedzy. Hiperłącze dla niecierpliwych: http://community.sigames.com; • Print Screen... [Wydruk z ekranu...] – pozwala wydrukować (bądź zapisać) wyświetlony aktualnie ekran. Do dyspozycji mamy możliwość bezpośredniego druku, a także możliwość zapisania w pliku tekstowym bądź formacie HTML. S z y b k o ś ć i p r z y s p i e s z a n i e g r y Zapoznaliśmy się pokrótce z elementami menu Options. Zanim jednak przystąpimy do głównej rozgrywki, przyjrzyjmy się wymaganiom systemowym. Nie da się ukryć, że gra potrzebuje niezłej „maszyny”, by móc cieszyć się w miarę szybką i bezstresową rozgrywką. Wymagania przedstawione przez producenta są naprawdę minimalne – i to w przypadku tych... sugerowanych. Wszystko zależy jednak od gracza, a dokładnie od tego na jakiej zależy mu rozgrywce. Realizm jest najważniejszy – tego nie da się ukryć. Minimalne wymagania (P3 600MhZ + 128RAM) są naprawdę minimalne. Trzeba tu zauważyć, że gra „ruszy” także na słabszym sprzęcie (dodajmy jednak, że o ile słabszy procesor nie będzie miał tak wielkiego wpływu, o tyle pamięć RAM zmniejszona do wielkości np. 64 MB może doprowadzić do szewskiej pasji w trakcie przetwarzania danych) pod warunkiem, że zgodzimy się na najmniejszą bazę danych. Ewentualnie jedna liga + baza średnia. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest oczywiście jedna liga na najmniejszej bazie danych. Niestety, to również nie zapewni nam płynnej rozgrywki. Możliwości przyspieszenia jest kilka: • Na pewno warto wyłączyć wszystkie programy w tle; • W trakcie gry wyłączyć dźwięk, wyświetlanie logosów oraz zdjęć piłkarzy, a także zmiennych teł; • Ustawić przetwarzanie wyników na najszybsze (aczkolwiek tutaj jest jeszcze inna możliwość, o której za chwilę); • Unikać dodawania państw do listy (opcja używana w momencie tworzenia nowej gry). Wymienione elementy mają wpływ na szybkość gry, jednak trzeba szczerze przyznać, że niewielki. Po prostu, aby cieszyć się przyzwoitą grą należy zaopatrzyć się w dobry sprzęt. Najważniejsza z całej konfiguracji jest pamięć RAM. Szaleństwa w kilku ligach zapewnić może Wam dopiero pamięć z 512 MB. Płynna, przyjemna gra w 3-4 ligach to 256 MB RAM oraz procesor taktowany przynajmniej w liczbie 2GhZ. Wymagania rekomendowane przez autorów (256RAM + 1,8Ghz) pozwolą właśnie na grę w 3-4 ligach na średniej bazie danych. Do Was należy wybór, czy chcecie grać szybko „od dnia do dnia”, czy nie zależy Wam na czasie, a raczej na większej liczbie lig, bądź bazie danych. W tym drugim wypadku, możecie śmiało ustawić nawet do 10 lig i... cierpliwie czekać. Inna rzecz, że nawet w przypadku większej ilości lig bywa różnie. Chodzi bowiem o to, jakie klasy rozgrywkowe wybierzemy. Sytuacja wygląda tak, iż 5 klas rozgrywek wybranych w jednej lidze (np. w angielskiej Premiership) nie równa się 5 ligom wybranym spośród różnych krajów. Ta sama liczba rozgrywek z jednego kraju będzie chodzić szybciej niż adekwatna liczba lig z kilku państw. Autorzy tłumaczą to faktem, iż jedna liga (mimo kilku klas rozgrywek) potrzebuje mniejszej ilości danych, niż kilka lig. Wybór należy do Was. Strona: 6 www.gry-online.pl Football Manager 2005 – Poradnik GRY-OnLine U s t a w i e n i a – g r a Jeśli uważnie czytaliście poprzedni rozdział, zauważyliście zapewne, że podczas opisywania zakładki Options pominęliśmy jeden element. Mowa tutaj o Preferences [Ustawienia]. Trafiamy do naszego „małego królestwa”, w którym ustalamy wiele ważnych rzeczy. Wpływają one w znacznym stopniu na dalszą grę, a zatem przyjrzyjmy się im dokładnie. Na początek część poświęcona grze (Game): Odpowiednie skonfigurowanie tej zakładki wbrew pozorom ma duży wpływ na komfort dalszej rozgrywki Począwszy od góry, wybieramy język (Language) – dostępnych jest 10 wersji językowych, łącznie z polską (oczywiście najlepiej sprawdza się wersja angielska, ponieważ niektóre rzeczy nie są przetłumaczalne na inne języki). Kolejnym elementem jest waluta (Currency). Do wyboru 52 (sic!) waluty z całego świata. Kurs przeliczeniowy jest stały i wynosi według przykładowych walut: 1M EURO = 1,25M $ = 4,25M PLN. Kolejne trzy elementy mają wpływ jedynie kosmetyczny. Mowa tutaj o formacie wyświetlanej daty (Data Format), płacy (Wages – dostępne możliwości to: tydzień (Weekly), miesiąc (Monthly) i rok (Yearly)). Oczywiście format ten nie ma żadnego znaczenia w kontekście tego ile zarabia gracz, czy jaką oferujemy mu płacę. Trzecim elementem jest sposób przedstawiania temperatury w zapowiedziach przedmeczowych lub w trakcie meczu. Kolejna opcja z tej listy ma znaczenie dla naszej rozgrywki. Wspominałem, że najrozsądniejszym wyborem jest ustawienie Processing Fixtures [Przetwarzanie wyników] na najszybsze (Fastest). Alternatywą dla tego ustawienia jest ustawienie przetwarzania na najwolniejsze (Slowest). Plusem tego rozwiązania jest fakt, iż w trakcie przetwarzania danych będziemy mieli możliwość „pracy” w klubie, czyli gry w tle. Mowa tutaj na przykład o ustalaniu składu, przeglądaniu list transferowych itd. Pozostałe dwie opcje są pośrednie pomiędzy wyżej opisanymi. W zależności od wyboru zwiększają lub zmniejszają szybkość przetwarzania wyników. Opcja Auto Save [Automatyczne zapisywanie gry] pozwala na automatyczne zapisywanie gry, w zależności od ustawień (codziennie, co tydzień, co dwa tygodnie, itd.). Warto korzystać z tej opcji, choćby po to, aby na bieżąco zapisywać naszą rozgrywkę. Często zapominamy o tej czynności, a wystarczy aby padło napięcie lub wredny, młodszy brat na złość wyłączył nam komputer i pół sezonu przepada nam z kretesem. W zależności od ilości spotkań można ustawić autozapis na miesiąc (gdy gramy około pięciu spotkań miesięcznie) lub na dwa tygodnie (gdy gramy systemem sobota – środa). Ostatnią opcją w tej kolumnie jest Continue Game Timeout. Do wyboru mamy: • Disable [Wyłączony]; • Instant [Niezwłocznie]; • 2 Seconds [2 sekundy]; • 5 Seconds [5 sekund]; • 10 Seconds [10 sekund]. Strona: 7 www.gry-online.pl
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Football Manager 2005 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: