Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00523 008003 15904383 na godz. na dobę w sumie
Football Manager 2010 - poradnik do gry - ebook/pdf
Football Manager 2010 - poradnik do gry - ebook/pdf
Autor: Liczba stron: 41
Wydawca: GryOnline Język publikacji: polski
ISBN: Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> komputery i informatyka >> poradniki do gier >> pc >> sportowe
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

Poradnik do gry Football Manager 2010 zawiera pomocne informacje na temat poszczególnych elementów prowadzenia wirtualnego klubu piłkarskiego. Wprowadza w niuanse treningu, transferów, strategii oraz sposobu rozgrywania meczów.

Spis treści:
-Wprowadzenie
-[Prowadzenie klubu] Rozpoczynanie gry
-[Prowadzenie klubu] Kontrakt menedżera
-[Prowadzenie klubu] Terminarz i mecze
-[Prowadzenie klubu] Transfery i rotacja
-[Prowadzenie klubu] Interakcja
-[Trening] Wstęp
-[Trening] Programy treningowe
-[Trening] Sztab szkoleniowy
-[Taktyka] Formacje
-[Taktyka] Strategie
-Mecz
-Zestawienie atrybutów piłkarzy
-[Zestawienie ustawień strategii] Polecenia dla drużyny
-[Zestawienie ustawień strategii] Polecenia dla piłkarzy

Informacja o grze

Kolejna odsłona serii piłkarskiego managera spod znaku Sports Interactive. Naszym zadaniem jest poprowadzenie wybranej drużyny do mistrzostwa. W tym celu organizujemy treningi, ustalamy taktyki na mecze, kupujemy i sprzedajemy zawodników oraz dbamy o ekon

Gra Football Manager 2010, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku piłka nożna. Tytuł wydany został w Polsce w 2009 roku i dostępny jest na platformach: PC, PSP. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Nieoficjalny polski poradnik GRY-OnLine do gry Football Manager 2010 autor: Maciej „maciek_ssi” Bajorek Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. Producent Sports Interactive, Wydawca SEGA, Wydawca PL CD Projekt. należą do ich prawowitych właścicieli. (c) 2009 GRY-OnLine S.A. Football Manager 2010 – Poradnik GRY-OnLine S p i s t r e ś c i Wprowadzenie ___________________________________________________3 Prowadzenie klubu _______________________________________________4 Rozpoczynanie gry __________________________________________________________ 4 Kontrakt menedżera ________________________________________________________ 5 Terminarz i mecze __________________________________________________________ 6 Transfery i rotacja __________________________________________________________ 7 Interakcja ________________________________________________________________ 11 Trening _______________________________________________________13 Wstęp ____________________________________________________________________ 13 Programy treningowe ______________________________________________________ 13 Sztab szkoleniowy _________________________________________________________ 18 Taktyka _______________________________________________________20 Formacje _________________________________________________________________ 20 Strategie _________________________________________________________________ 23 Mecz __________________________________________________________27 Zestawienie atrybutów piłkarzy ____________________________________29 Zestawienie ustawień strategii _____________________________________33 Wydawnictwo GRY-OnLine S.A. ul. Królewska 57, 30-081 Kraków tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70 Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest (c) 2002-2009 GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone. zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine. www.gry-online.pl Strona: 2 Football Manager 2010 – Poradnik GRY-OnLine Wprowadzenie Poradnik do gry Football Manager 2010 zawiera pomocne informacje na temat poszczególnych elementów prowadzenia wirtualnego klubu piłkarskiego. Wprowadza w niuanse treningu, transferów oraz współpracy z poszczególnymi grupami osób w klubie. Nie zabrakło także opisu formacji, strategii oraz sposobu rozgrywania meczów. Maciej „maciek_ssi” Bajorek Strona: 3 Football Manager 2010 – Poradnik GRY-OnLine Prowadzenie klubu R o z p o c z y n a n i e g r y Kim zagrać – to pytanie zadaje sobie wielu początkujących graczy. Przeważnie ma to znaczenie dla trudności rozgrywki. Wiadomo – słabszym zespołem będzie się zdecydowanie trudniej grało, szczególnie jeśli chodzi o osiągnięcie jakiegokolwiek sukcesu sportowego. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż pozyskiwanie zawodników wydaje się znacznie trudniejszym zadaniem. Nie to, co w wielkich klubach, gdzie sortujemy ogólną listę piłkarzy według wartości rynkowej. Tak więc, dla początkujących najlepszym wyborem będzie ulubiony zespół lub któryś z potentatów Ligi Mistrzów. Dzięki temu w pierwszych sezonach można na spokojnie poznać dobrze taktykę, prawa rządzące transferami, czy też nauczyć się zarządzania składem. Jeśli zaś chodzi o ulubiony zespół, to na początku kariery menedżerskiej mamy troszkę ułatwione zadanie ze względu na bardzo dobrą znajomość składu i możliwości poszczególnych piłkarzy. Obeznanie z rzeczywistą taktyką zespołu także z pewnością będzie dodatkowym plusem. Można także rozpocząć grę dowolną reprezentacją albo, po prostu – zostać bezrobotnym. W ostatnim wypadku w walce o daną posadę, ważnym czynnikiem będzie doświadczenie, które ustawiamy przy tworzenia menedżera. Wybierając narodowość miejmy na względzie fakt, iż obcokrajowiec ma mniejsze szanse na pozostanie w klubie w bardzo złej sytuacji klubu. Ale za to ma większe szanse na prowadzenie reprezentacji własnego kraju. Zamiast klubu możemy wybrać jedną z reprezentacji. Możemy także nie wybrać nic i czekać na ofertę z jakiegoś klubu. Przy rozpoczynaniu nowej gry znaczenie ma moc naszej maszyny. Ilość lig, którą chcemy obserwować lub brać w nich udział ma oczywisty wpływ na prędkość rozgrywki. Przy kilkunastu/kilkudziesięciu włączonych ligach początkowo może się wydawać, że gra działa dość płynnie. Jednak po kilku sezonach, gdy wygenerowana baza danych gry rozrośnie się do olbrzymich rozmiarów, zaczniemy się złościć na szybkość symulowania. Dlatego też warto zwrócić uwagę na pola Wydajność komputera oraz Przybliżona szybkość rozgrywki. Oczywiście Rozmiar bazy danych ma także znaczenie na prędkość rozgrywki, ale dzięki dużej bazie danych łatwiej będzie o wyszukiwanie odpowiednich piłkarzy, pasujących do składu. Jeśli Strona: 4 Football Manager 2010 – Poradnik GRY-OnLine mamy zamiar prowadzić reprezentację, należy więc zwiększyć rozmiar bazy o piłkarzy danej narodowości. By bardziej zwiększyć poziom trudności, można odznaczyć opcję Użyj prawdziwych piłkarzy. Natomiast Ukrywaj atrybuty piłkarzy spowoduje, że mniej znani piłkarze nie będą mieli w pełni pokazanych atrybutów. K o n t r a k t m e n e d ż e r a Rozpoczynając karierę standardowo podpisujemy roczny kontrakt i dostajemy określone zadania, które należy wypełnić z drużyną. Jeśli po jakimś czasie nie osiągniemy konkretnego progresu z drużyną, raczej na pewno kontrakt zostanie wcześniej rozwiązany. Jeśli natomiast osiągniemy cel, to oczywiście zostaniemy na dłużej, a nawet czasem otrzymamy kolejną umowę. Zdarza się, że podpiszemy kolejny kontrakt szybciej, niż się spodziewaliśmy. Wszystko zależy od zarządu i charakteru prezesa/właściciela. Głównym powodem zwolnienia są głównie kiepskie wyniki osiągane z drużyną. Również kiepska atmosfera w składzie ma znaczenie. Kibice są też w stanie przemówić do rozsądku władzom klubu, co spowoduje podjęcie odpowiednich kroków. Przeważnie dzieje się tak, gdy nastroje i wyniki nie są najlepsze, a prezesi są nadal w stanie nam zaufać. Kibice mogą być też sfrustrowani sprzedażą kluczowego zawodnika; tyczy się to też ogólnie całej drużyny. Wiadomość o pierwszym kontrakcie zaraz po przyjściu do klubu. Strona: 5 Football Manager 2010 – Poradnik GRY-OnLine T e r m i n a r z i m e c z e Każdorazowo rozpoczynając pracę w klubie musimy sprawdzić dokładnie ile i jakie mecze będziemy rozgrywać w trakcie sezonu. Główny ekran startowy (ikona domku) oraz Terminarz posłużą nam do planowania zadań na kilka meczy w przód, na przykład - by odpowiednio zaplanować rotację w składzie. Ekran startowy (jak i meczowy) dostarcza także bardzo ciekawej informacji jak spodziewana pogoda. Jest to na tyle przydatne, że dzięki temu możemy ustawić odpowiednią taktykę dla zespołu na ten dzień. Zwracamy uwagę na warunki pogodowe. Jeśli jesteśmy na początku sezonu, to staramy się zaplanować trzy, cztery mecze w krótkich odstępach czasu, przeważnie co trzy lub cztery dni. Mogą to być dowolne mecze z nieco słabszymi rywalami, może być to też wycieczka po którymś z krajów. Nie ma przeciwwskazań, jeśli tylko pieniądze pozwolą. Pozwoli to piłkarzom szybko dość do formy na sezon. Mecze planujmy co najmniej trzy tygodnie przed ich docelowymi datami, bowiem możemy później zostać bez porządnego przeciwnika i pozostanie nam jedynie możliwość rozegrania meczu z prawdziwie amatorskim zespołem, a tego nie chcemy. Między sezonami planować można znacznie wcześniej. Na koniec przygotowań przedsezonowych zaleca się rozegranie małego turnieju czy ligi z porównywalnymi do nas rywalami. Czasem ktoś z „dużych” klubów zaoferuje nam mecz towarzyskie, nie odmawiajmy, szczególnie jeśli zaoferują grę na naszym stadionie. Skorzystamy na biletach za mecz. Podobnie też możemy zaoferować gotówkę za zagranie z klubem o wyższej, niż nasza renomie. Ustawiając warunki meczu nie włączajmy dogrywki, nie ma sensu niepotrzebnie męczyć piłkarzy. Nie zapomnijmy o rotacji w składzie w trakcie sezonu przygotowawczego. Nie chcemy przecież rozpocząć sezonu z połową składu z kontuzjami. Uważajmy szczególnie na piłkarzy z atrybutem Wytrzymałość na mniejszym niż 10, a najlepiej pozbądźmy się ich. Strona: 6 Football Manager 2010 – Poradnik GRY-OnLine T r a n s f e r y i r o t a c j a Idealnym stanem jest posiadanie w pierwszym składzie 25 równorzędnych piłkarzy plus dobre rezerwy i obiecujących juniorów. Chronimy się wtedy przed plagą kontuzji, jak i brakiem formy u zawodników. Przy braku pieniędzy i odpowiednich wyników za żadne skarby nie osiągniemy tego założenia. Pieniądze, jakie wydajemy na transfery powinny być głęboko przemyślane. Nie wydawajmy ich na „gwiazdkę”, która będzie nam wypominała, że przeszła do słabego klubu i za niedługi czas odejdzie za kiepskie pieniądze. Inwestujmy w piłkarzy młodych, perspektywicznych. Są tani, a do tego po paru latach przeważnie „rozwijają skrzydła”. Można nawet przyjąć taką strategię kupowania juniorów i ich późniejszej sprzedaży. Zarabiamy w ten sposób pieniądze na bardziej doświadczonych piłkarzy. Jest to rozwiązanie troszkę niebezpieczne ze względu na brak doświadczenia w składzie (szkoląc młodych w rezerwach niewiele z nich osiągniemy). Pierwszej ważnej opinii na temat zespołu udzieli nam także nasz asystent (Skład - Podpowiedź asystenta - Raport o zespole.). Czasem bardzo dobre i trafne propozycje przedstawia asystent. Dzięki transferom staramy się utrzymywać zespół na równorzędnym poziomie, bądź go wzmacniamy. Wszystko jest zależne od pieniędzy, jakie dostaniemy od klubu na początku sezonu oraz w okienku transferowym. Transfery to nie tylko kupowanie, także sprzedaż piłkarzy. Po nasze gwiazdy często zgłaszają się zespoły z wyższej półki. Jeśli tylko znajdziemy zamienników, co bywa trudnym zadaniem, to tak. Szukanie zapchajdziury jest niepożądanym zachowaniem. Strona: 7
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Football Manager 2010 - poradnik do gry
Autor:

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: