Cyfroteka.pl

klikaj i czytaj online

Cyfro
Czytomierz
00103 005554 13609712 na godz. na dobę w sumie
Formuła wpływu. Działasz naprawdę, czy jedynie robisz zamieszanie? - książka
Formuła wpływu. Działasz naprawdę, czy jedynie robisz zamieszanie? - książka
Autor: , Liczba stron: 296
Wydawca: Onepress Język publikacji: polski
ISBN: 978-83-246-7413-8 Data wydania:
Lektor:
Kategoria: ebooki >> poradniki >> social media
Porównaj ceny (książka, ebook, audiobook).

To NIE jest książka o mediach społecznościowych!

Prawdą jest jednak, że nie mogłaby ona powstać, gdyby nie istniały Facebook, Twitter, Pinterest i blogi. Dawniej, gdy ktoś miał dobry pomysł, mógł opowiedzieć o nim grupie swoich przyjaciół, rodzinie przy obiedzie, sąsiadowi z kolejki w mięsnym… Trzeba było się naprawdę natrudzić, by dotrzeć ze swoim przekazem do mediów. Stacji telewizyjnych i radiowych było kilka, konkurencja w eterze ogromna. Dziś sytuacja jest zgoła inna — jeśli masz dobry pomysł, możesz się nim od razu podzielić z całym światem za pośrednictwem mediów społecznościowych, więc siadasz, rysujesz, piszesz, nagrywasz, wpuszczasz w sieć i co? Nadal nic?

Ta książka pomoże Ci skutecznie dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. Pozwoli Ci mieć wpływ. Została stworzona z okruchów i fragmentów wiedzy na temat tego, co się sprawdza, a co nie, co jest istotne, a o czym można zapomnieć w dzisiejszym biznesie.

Jeśli chcesz poznać właściwe rozwiązanie Formuły Wpływy, odpowiedz sobie na pytania:

 


 

Chris Borgan i Julien Smith są konsultantami, którzy pracowali z firmami z listy „Fortune 500”, m.in. PepsiCo, General Motors, American Express czy Microsoft. Od ponad piętnastu lat zaangażowani są w życie internetowych społeczności i zajmują się blogowaniem. Ich pierwsza książka, inoveryourhead.net albo śledź nas na Twitterze @chrisborgan, @julien.

Znajdź podobne książki Ostatnio czytane w tej kategorii

Darmowy fragment publikacji:

Tytuł oryginału: The Impact Equation: Are You Making Things Happen or Just Making Noise? Tłumaczenie: Adam Bąk ISBN: 978-83-246-7413-8 Copyright © Christopher Brogan and Julien Smith, 2012 All rights reserved All rights reserved including the right of reproduction in whole or in part in any form. This edition published by arrangement with Portfolio, a member of Penguin Group (USA) Inc. Polish edition copyright © 2014 by Helion S.A. All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres http://onepress.pl/user/opinie/rownan Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: onepress@onepress.pl WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek) Printed in Poland. • Kup książkę • Poleć książkę • Oceń książkę • Księgarnia internetowa • Lubię to! » Nasza społeczność Spis treści To książka o czymś więcej niż tylko sieci społecznościowe ...................................11 Część I. Cele Rozdział 1. Formuła Wpływu ..........................................................15 Dlaczego Formuła Wpływu jest ważna .............................................. 27 Przykład Bretta Rogersa ........................................................................... 29 Wojna o przyciągnięcie uwagi .............................................................. 40 Wszyscy jesteśmy nowymi stacjami telewizyjnymi ....................... 44 Dlaczego ta książka nie jest o Facebooku? ....................................... 47 Przechodzenie do następnego poziomu .......................................... 49 Połączenie dwóch strategii .................................................................... 50 Dwa sposoby na osiągnięcie swoich celów .....................................51 Przechodzenie do następnego poziomu — reaktywacja .............52 Aktorzy i widzowie .................................................................................... 54 Bycie widzem jest w porządku… czasami ........................................ 56 Nie wszyscy kochają aktorów ................................................................ 56 Aktorzy mają tyle samo wymówek co Ty, a może nawet więcej ................................................................ 57 Wyprzedzaj potrzeby ................................................................................ 58 5 Kup książkęPoleć książkę 6 F O R M U Ł A W P Ł Y W U Część II. Pomysły Rozdział 2. Kontrast ..........................................................................71 O rękawicach i baseballu ......................................................................... 71 Ekosystem pomysłów ............................................................................... 74 Jak rozpoznać złe pomysły? ................................................................... 77 Wyraźnie złe pomysły, choć nie do końca… .................................... 80 Rozpoznawanie wzorców ....................................................................... 82 Metoda1. Lepsze pomysły ..................................................................... 87 Dlaczego ludzie wpadają na złe pomysły? ......................................87 Schemat służący ulepszaniu pomysłów ...........................................88 Rozpoznawanie dobrych pomysłów .................................................91 Metoda 2. Więcej pomysłów .................................................................. 92 IdeaStorms, czyli burze pomysłów .....................................................92 Uwolnij swoje pomysły .........................................................................93 W Twoim przypadku może być inaczej .............................................94 Taktyka strzelby .....................................................................................95 Dwa hotele i dwa różne sposoby wykorzystania Twittera .......... 96 Pomysły i odwaga ....................................................................................100 Odwaga to doświadczenie, które wciąż się pogłębia .................102 Odwaga — przewodnik dla początkujących .................................103 Dlaczego dobre treści to te nasycone emocjami? .......................104 Emocjonalne ślady ...................................................................................105 Ekstrapolacja, metafory i Gra Endera ................................................107 Gra Endera ............................................................................................ 109 Ekstrapoluj i podbijaj ..............................................................................110 Jak McDonald zwiększył swoje przychody o sto milionów dolarów ....................................................................................................111 Rozdział 3. Wyrazistość ..................................................................117 Czy prostota to najmniejszy wspólny mianownik? .....................118 Ćwiczenie: Używaj prostych słów ......................................................119 Otwórz uszy na proste słowa zawierające wielkie pomysły .....121 Wyrazistość w praktyce: Chipotle ......................................................122 Wydobądź sens .........................................................................................123 Kup książkęPoleć książkę Spis treści 7 Zbyt wiele pomysłów .............................................................................129 Pomysły biznesowe ............................................................................ 130 Twórcze pomysły ................................................................................. 131 Jak długo żyją pomysły ..........................................................................132 Opowieść, opakowanie i nadmiar pomysłów ................................132 Zwięzłość i Wyrazistość ..........................................................................135 Mam pomysł! .............................................................................................138 Jeżeli ja tego potrzebuję, to inni też ................................................ 138 Naprawdę rozumiem tych ludzi, więc mogę im sprzedawać ... 139 Jestem w tym naprawdę dobry, więc uruchomię biznes ........... 139 Jak nadać nowy kształt swojemu pomysłowi na biznes ............ 140 Nie zniechęcaj się .....................................................................................141 Odkrywanie najważniejszego przesłania ........................................146 Metoda 1. Metoda Trójkąta .............................................................. 146 Metoda 2. Emocje plus informacje .................................................. 148 Metoda 3. X + Y =... ............................................................................. 149 Część III. Platformy Co mamy na myśli, mówiąc „platforma”? .......................................162 Rozdział 4. Zasięg ............................................................................165 Dlaczego platforma jest tak ważna w zdobywaniu odbiorców? ..............................................................170 Tworzenie treści w określonym celu .................................................174 Pozyskiwanie korzyści ............................................................................175 Rozważania o korzyściach i źródłach ................................................176 Kiedy pobierać korzyści? .......................................................................177 Mali blogerzy dorastają ..........................................................................178 Uzyskanie dostępu w określonym celu ............................................181 Stwórz przewagę na swojej platformie ............................................181 Kilka słów o TED ........................................................................................182 Jak przeprowadzić uruchomienie? ....................................................186 Kup książkęPoleć książkę 8 F O R M U Ł A W P Ł Y W U Rozdział 5. Ekspozycja ....................................................................193 Krzykliwa reklama a własny kanał komunikacyjny ......................193 Czym jest Ekspozycja? ............................................................................195 Złudzenie konieczności posiadania wielkiej platformy .............196 Ale jak często powinienem pisać? .....................................................198 Problem „spójrz na mnie” .....................................................................200 Ekspozycja i bycie zauważanym ..................................................... 201 Co gdy jesteś „nieznajomym”? ............................................................201 Być o krok przed innymi ........................................................................202 Jak zepsuć Ekspozycję ............................................................................203 Jak złamać umowę społeczną .............................................................204 Tworzenie mapy wartości odbiorców ..............................................205 Nadchodzi problem przesycenia ........................................................207 Tworzenie ukierunkowanych mediów ........................................... 208 Zwięzłość i mobilność ........................................................................ 209 Konsumpcyjne narody ....................................................................... 210 Niebezpieczeństwa krzyżowania kanałów społecznościowych ........................................................ 210 Przesycenie jest realne ....................................................................... 211 Jak nie nadużyć gościnności: właściwa Ekspozycja .....................212 Na żywo z Nowego Jorku ......................................................................213 No dobrze, ale jak często powinienem ćwierkać? ........................215 Część IV. Sieć Grupa odbiorców, społeczność i sieć ................................................228 Trzy bardzo różne interakcje ................................................................230 Branże, w których pielęgnowanie społeczności przynosi korzyści ............................................................................. 231 Wartość społeczności i sieci dla firm ............................................... 232 Rozdział 6. Zaufanie ........................................................................235 Formuła Zaufania .....................................................................................236 Wczoraj i dziś .............................................................................................239 Podstawowe ludzkie zachowania ......................................................241 Kup książkęPoleć książkę Spis treści 9 Przyjęcie .......................................................................................................244 Jak stać się wiarygodnym .....................................................................247 Jak stać się niezawodnym .....................................................................248 Rozdział 7. Echo, Echo ....................................................................259 Kiedy nie wywoływać Echa ...................................................................261 Czego możesz się nauczyć o sukcesie od Adele? .........................262 Korzyści wynikające z ludzkiego poświęcenia ..............................263 Widzę siebie w tobie: co łączy deadmau5 i Paulo Coelho ........265 Kiedy Echa brak… ....................................................................................267 Jak inspirować ...........................................................................................269 „Gorący bałagan” Pereza Hiltona .......................................................273 Dziwactwa mogą poszerzyć listę kontaktową ..............................274 Przemawiaj w ich języku ........................................................................277 Echo w miejscu pracy .............................................................................279 Echo a rynek ...............................................................................................280 Mów ich językiem ....................................................................................281 O krytykach .................................................................................................282 Eminem i krytycy ................................................................................. 283 Każdy ma mikrofon ............................................................................ 283 Mała rada na temat krytyki i komentarzy ..................................... 284 Co zrobić z krytyką i komentarzami ............................................... 285 Podsumowanie ...................................................................................289 Jak się z tego wyplątać ...........................................................................290 Przypomnienie: każdy z nas jest bohaterem własnej historii ...............................291 Jak wygląda nasza przyszłość? ............................................................292 Dramatyczna konkluzja .........................................................................293 Podziękowania ...................................................................................296 Kup książkęPoleć książkę 10 F O R M U Ł A W P Ł Y W U Kup książkęPoleć książkę To książka o czymś więcej niż tylko sieci społecznościowe A ktor James Cagney wystąpił w ponad 50 filmach i zdobył liczne nagrody, w tym Oscara dla najlepszego aktora. Amerykański Instytut Filmowy umieścił go w pierwszej dziesiątce listy 50 najwięk- szych amerykańskich gwiazd wszech czasów. Cagney grywał role twardzieli; gdyby ktoś chciał go naśladować, pewnie wyprostowałby głowę, uśmiechnąłby się szyderczo i powiedział: „Ty brudny szczurze”, trzymając w rękach plujący ogniem pistolet ma- szynowy. Niektórzy pamiętają być może nawiązanie do tej sceny w fil- mie Kevin sam w domu z roku 1990, w którym Macaulay Culkin jako ośmiolatek walczy z dwoma nieudolnymi włamywaczami próbującymi wejść do jego domu w czasie świąt bożonarodzeniowych. Pewnie sły- szałeś Cagneya mówiącego: „Reszty nie trzeba, ty plugawy zwierzaku”. Chodzi jednak o to, że Cagney nigdy nie powiedział: „Mhm, ty brudny szczurze” czy: „Dlaczego, ty brudny szczurze?”, czy nawet: „Ty brudny szczurze, zabiłeś mi brata”. Najbliższe słowom Cagneya mogłoby być powiedzenie: „Chodź tu i sobie weź, ty brudny, tchórz- liwy szczurze albo rzucę ci to przez drzwi”. Widzimy tu pewną zbieżność między nami a Cagneyem. Choć nigdy nie skupialiśmy się na tym, jak niesamowite i wspaniałe są media społecznościowe, to ludzie często powołują się na nas, kiedy o nich mówią, czy wręcz wymieniają nas jako ekspertów od sieci 11 Kup książkęPoleć książkę 12 F O R M U Ł A W P Ł Y W U społecznościowych. „Hej, ty brudny szczurze, czytaj dalej, bo mamy asa w rękawie”. Być może kupiliście tę książkę, sądząc, że poświęcona jest mediom społecznościowym. Można to zrozumieć. Napisaliśmy książkę, która według „New York Timesa” stała się bestsellerem, a o której ludzie też myśleli, że poświęcona jest mediom i sieciom społecznościo- wym — przynajmniej dopóki jej nie przeczytali. Ludzie mogą mówić, że ta książka jest o tym samym. Formuła wpływu dotyczy zdobywania większej grupy zwolenni- ków dla własnych pomysłów, a także tego, jak wokół nich budować społeczność i przejść dzięki temu na wyższy poziom. Przy tej okazji mówimy o narzędziach wykorzystanych do two- rzenia naszych platform. Są nimi często sieci społecznościowe. Ale traktować Formułę wpływu jak książkę o mediach społecznościo- wych to tak, jakby powiedzieć, że Moby Dick to książka o okrętach. Narzędzia kształtują otoczenie. Wspominamy o tym, że znacznie łatwiej jest budować platformę za pomocą sieci społecznościowych — znacznie łatwiej, niż polegać na możliwości przyciągnięcia uwagi przez standardowe media. Ale nie to jest tematem książki. Jej tematem jest wpływ. W książce wyjaśniono, jak szukać pomysłów, jak je rozwijać na platformie, aby były zauważane i dyskutowane, i jak następnie uwzględniać w nich silny element ludzki, dzięki czemu społeczność będzie wiedzieć, że zależy Ci na jej współudziale. Trochę dziwnie czujemy się, ponownie omawiając to zagadnie- nie. Lance Armstrong powiedział kiedyś: „Tu nie chodzi o rower”. Nikt nigdy nie zapytał Hemingwaya, na jakiej maszynie pisze swoje historie — może ktoś to kiedyś zrobił, ale nie o to chodzi. Nie piszemy tu o Twitterze, Facebooku, Google+, Pinterest czy Path, bo kogo to interesuje? To tymczasowe narzędzia i nie o nie tu chodzi. Chodzi o ludzi. Jesteś z nami? Kup książkęPoleć książkę Część I Cele Kup książkęPoleć książkę Błąd! W dokumencie nie ma tekstu o podanym stylu. 14 Kup książkęPoleć książkę Rozdział 1. Formuła Wpływu B rett Rogers powiedział: „Na świecie są dwa rodzaje ludzi. Jesteś albo główką sałaty, albo jabłonią”. Jeżeli chcesz mieć sałatę, sadzisz rozsady, podlewasz wodą i po dwóch lub trzech miesiącach możesz zjeść sałatę. Ale sałata zepsuje się wkrótce po tym, kiedy dojrzeje, i życzę powodzenia tym, którzy będą chcieli zachować ją do zimy; poza tym spróbuj użyć jej do czegoś innego niż kanapka czy sałatka. Na swoje życie i podejście do biznesu staram się patrzeć jak na jabłoń. Od umieszczenia w ziemi nasion do uzyskania pierwszych owoców upływa około sześciu lat. To długo, nawet w ludzkich kate- goriach. W ciągu tych sześciu lat musisz dbać o drzewko, nie mając gwarancji, że dotrwa do okresu owocowania. Ale wiesz co? Po tych sześciu latach jabłoń zacznie owocować, a przy niewielkich nakładach pracy i odrobinie szczęścia będzie rodzić jabłka przez ponad sto lat. I jabłka trzymają się dużo lepiej niż sałata. A w dodatku możesz zrobić sok jabłkowy, cydr, szarlotkę i przygotować wiele innych dań. Czy jestem wyjątkowy? Nie. Po prostu myślę o sobie jak o sadow- niku, który pielęgnuje drzewka, dopóki nie wydadzą owoców. (cid:132) (cid:132) (cid:132) 15 Kup książkęPoleć książkę 16 F O R M U Ł A W P Ł Y W U Brett Rogers to poszukiwacz przygód z niezwykłą historią. Nie martw się jednak, jeżeli o nim nie słyszałeś. Będziesz zadowolony, że teraz się o nim dowiedziałeś. Większość ludzi oglądających choć trochę telewizję zna takich awanturników jak Bear Grylls czy Les Stroud. Ludzie, którzy czy- tają książki, mają szansę znać Wade’a Davisa, wielkiego podróżnika i antropologa czy też Davida Suzuki. Większość nie zna jeszcze Bretta Rogersa, ale zapewne któregoś dnia to się zmieni. Pewnie mógłbyś nazwać Bretta kapitanem statku. To kawał chłopa o posturze niedźwiedzia, jednocześnie zaskakująco młodego jak na kogoś, kto przeżył tyle przygód. Podróżował w dół rzek Missisipi i Jukon na łodziach bez silników — wspaniałe, epickie spływy. Trwały miesiącami. Brett dokumentował swą podróż i kręcił filmy mające pomóc innym zrozumieć rzeki, które on tak bardzo pokochał. Fascynujący jest sposób, w jaki Brett zbudował swoją karierę; świetnie słucha się jego opowieści o podróżach, ale najbardziej zdumiewający jest fakt, że jeszcze dziesięć lat temu jego kariera nie byłaby możliwa. Zawód wykonywany przez Bretta jest zupełnie nowy. Nie pobiera on wynagrodzenia za podróżowanie rzekami. Nie jest też opłacany przez stacje telewizyjne, takie jak National Geographic czy Discovery Channel — no dobra, czasami jest — ale nie o to chodzi. Tak naprawdę jest on opłacany przez ludzi takich jak ja i Ty. Zajęcie Bretta różni się od pracy wykonywanej przez większość dokumentalistów czy nawet łowców przygód. Większość z nich musi zdobyć grant lub pożyczyć pieniądze od tzw. 3-F (przyjaciół, rodziny i głupców)1. Kiedy już fil- mowiec zdobędzie fundusze, wówczas może przystąpić do kręcenia filmu, a następnie spróbować ten film sprzedać. Ale nie Brett. 1 W oryginale friends, family, fools — przyp. tłum. Kup książkęPoleć książkę Formuła Wpływu 17 Oczywiście, interesuje się tym, kto ogląda jego filmy. Troszczy się o rzeki, którymi podróżuje, bierze pod uwagę stacje wyświetla- jące jego filmy, ale prawdziwą publicznością, ludźmi, na których naprawdę mu zależy, są ci, którzy decydują się podróżować razem z nim. Oto, co mówi na ten temat: „Kiedy miałem osiemnaście lat, wraz z kolegą odbyliśmy czte- rodniową podróż z Toronto na terytorium Jukonu. Podróż zakoń- czyliśmy, przemierzając osiemdziesięciokilometrowy szlak w Parku Narodowym Kluane. Przekroczyliśmy wzburzoną rzekę i wędrowali- śmy przez ośnieżone góry. Jukon jest moją obsesją od czasów dzie- ciństwa, a to dzięki filmowi dokumentalnemu National Geographic pt. Yukon Passage oraz twórczości kanadyjskiego autora Pierre’a Bertona. Jukon spełnił moje wyobrażenia z nawiązką; nim zakończyliśmy naszą podróż w Jasper, w drodze powrotnej przeprawiliśmy się pro- mem przez wody rozcinające wąski pas wybrzeża należący do stanu Alaska, a następnie wędrowaliśmy przez góry Kolumbii Brytyj- skiej. Po doświadczeniu pustkowi Jukonu byłem głęboko poruszony rozwojem Jasper. Oczywiście, że Jasper to piękne miasto, ale leży w parku narodowym, a nie w kanadyjskiej wersji Disneylandu. By- łem poruszony. Zostałem na uniwersytecie dlatego, że chciałem zrobić coś, co zmieniłoby świat w lepsze miejsce. Lata biegły, a ja na skutek ugrzęź- nięcia w instytucji zacząłem tracić ducha; wiedziałem, że muszę wrócić do głuszy. Krótko mówiąc, w któryś październikowy weekend roku 2003 krzyknąłem: »Eureka! Zbuduję tratwę i popłynę rzeką Mackenzie«. Geografia była głównym kierunkiem moich studiów na Uniwer- sytecie Waterloo, a na moim wydziale studenci mieli możliwość wypożyczenia na kilka dni kamery do realizacji swoich projektów. Kup książkęPoleć książkę 18 F O R M U Ł A W P Ł Y W U Pomyślałem, że powinienem postarać się udokumentować moją wyprawę na północ, pociągnąłem więc za kilka sznurków jednocze- śnie i dostałem na całe lato zupełnie nową kamerę kupioną dzięki czyjejś darowiźnie. Pod koniec czerwca 2004 roku wraz z kilkoma przyjaciółmi, siostrą i kamerą wideo wyruszyłem na Terytoria Pół- nocno-Zachodnie”. Wyprawę skończyli, mając czterdzieści cztery godziny materiału filmowego; osiem miesięcy później sprzedali prawa do filmu pt. Into the Midnight Sun kanadyjskiemu kanałowi Documentary Channel. Miał on premierę przed setkami ludzi zgromadzonymi na Uniwer- sytecie Waterloo. Po premierze filmu miały miejsce zaskakujące wydarzenia. Dzie- siątki osób podeszły do Bretta, prosząc, aby zabrał ich na swoją następną ekspedycję. Pomyślał — dlaczegóżby nie zbudować tratwy i nie popłynąć z nimi w dół Jukonu? Do wszystkich osób, które zgło- siły gotowość do wyjazdu, wysłał wiadomość z ofertą. Podał cenę, którą zaakceptowało osiem osób. W ten sposób całkowicie sfinanso- wał swój następny dokument i w maju 2006 roku wraz z całą grupą ruszył na terytorium Jukonu. Tak rozpoczęła się jego następna przygoda. Nie dostał błogosławieństwa ani worka pieniędzy od żadnej stacji telewizyjnej. Nie potrzebował ich. Poradził sobie sam. (cid:132) (cid:132) (cid:132) Historię Bretta Rogersa po raz pierwszy usłyszeliśmy na lokalnej imprezie, na której on sam opowiadał o swoich przygodach. Zain- spirował nas — to, co robił, to było coś innego. Nie prosił nikogo o pozwolenie na odbycie swojej wyprawy, do jej przeprowadzenia nie potrzebował pomocy żadnej dużej organizacji. Postanowił wyje- chać sam, podejmując tę decyzję podczas wędrówki. To coś, z czym Kup książkęPoleć książkę Formuła Wpływu 19 może się zetknąć każdy przedsiębiorca, niezależnie od tego, czym się zajmuje. Mierzenia się z nieznanym doświadczyli wszyscy, którzy postanowili wykorzystać szansę. W tym sensie wszyscy oni są braćmi i siostrami. Jesteśmy częścią tego samego plemienia. Rozumiemy, że przedsięwzięcie może zapro- wadzić nas w nieznane. Niezależnie od tego, czy projekt jest duży czy mały, wymaga uwagi, wsparcia i pomocy. Wszyscy łowcy przygód to rozumieją. Ale najbardziej interesujące jest to, że choć Brett mógł chcieć wywrzeć wrażenie na szerokiej publiczności, to jego prawdziwymi klientami są kumple, którzy popłynęli razem z nim. Dopiero po przygotowaniu produktu skupił się na wywieraniu wrażenia na oso- bach z branży filmowej, tak jak i na — wedle jego słów — „ogólnie interesujących, wpływowych ludziach”. Zrobił coś interesującego, coś, o czym większość nigdy by nie pomyślała; kiedy więc uzyskał dostęp do szerszej publiczności, jego sława już go wyprzedzała, a jego możliwości wywierania Wpływu zwiększyły się. Ale tak naprawdę wcale nie chodzi o Bretta. W tym sensie histo- ria Bretta jest także Twoją historią. Brett kocha rzeki. Pisze o nich, podróżuje nimi i dokumentuje zachodzące na nich zmiany. Chcieli- byśmy jednak, abyś pomyślał o swoim wyjątkowym wkładzie w dwu- dzieste pierwsze stulecie, w którym wszystko ma zasięg ogólnoświa- towy i dzieje się natychmiast — w świat YouTube, Twittera i miliona innych kanałów komunikacji. Chcemy, żebyś pomyślał o tym, że Twoje plemię może znajdować się gdziekolwiek. Chcemy, abyś pomyślał, w jaki sposób wywrzeć wrażenie na tych, którzy są zaanga- żowani, i jak pomóc im zgromadzić się wokół Ciebie. Chcemy, aby Twoja pasja i ich pasja się połączyły, tak abyś mógł zaznaczyć swoją obecność na świecie. Krótko mówiąc, chcemy, abyś miał Wpływ. Kup książkęPoleć książkę Błąd! W dokumencie nie ma tekstu o podanym stylu. 14 Kup książkęPoleć książkę
Pobierz darmowy fragment (pdf)

Gdzie kupić całą publikację:

Formuła wpływu. Działasz naprawdę, czy jedynie robisz zamieszanie?
Autor:
,

Opinie na temat publikacji:


Inne popularne pozycje z tej kategorii:


Czytaj również:


Prowadzisz stronę lub blog? Wstaw link do fragmentu tej książki i współpracuj z Cyfroteką: